Kock sökes till Charles Dickens – En populär kvartersrestaurang och Hammarby Bar Vill du vara med och skapa matupplevelser på en av Hammarbys mest uppskattade kvartersrestauranger? Vi på Charles Dickens söker nu en passionerad och erfaren kock som vill vara en del av vårt engagerade team! Om oss: Charles Dickens är en populär kvartersrestaurang och bar belägen i hjärtat av Södermalm. Vi är kända för vår avslappnade och inbjudande atmosfär där vi kombinerar klassiska rätter med en modern twist. Vår meny speglar en kärlek för bra råvaror och kreativ matlagning, och vår bar erbjuder välkomponerade drinkar i en mysig miljö. Vi strävar alltid efter att ge våra gäster en unik och minnesvärd upplevelse. Arbetsuppgifter: Tillagning och presentation av rätter enligt vår meny Arbeta med högkvalitativa råvaror och förbereda både à la carte och bar-mat Ansvara för att upprätthålla hög standard på smak, kvalitet och hygien Vara delaktig i utvecklingen av nya rätter och säsongsanpassade menyer Arbeta nära teamet för att säkerställa effektivitet och ordning i köket Se till att köket håller en god arbetsmiljö och följer alla hygien- och säkerhetsregler Vi söker dig som: Har erfarenhet som kock, gärna från restaurang eller bar Är passionerad för matlagning och tycker om att experimentera med nya smaker och tekniker Trivs med att arbeta i ett högt tempo och har förmågan att hålla en hög standard under stress Har god samarbetsförmåga och är en positiv lagspelare Är flexibel och har ett öga för detaljer i både matlagning och presentation Har utbildning inom kockyrket eller motsvarande erfarenhet Meriterande: Minst 5års erfarenhet av att arbeta i en bar- eller gastropubmiljö Kunskap om säsongsbetonade råvaror och hållbarhet Hygienpass och erfarenhet av livsmedelssäkerhet Vi erbjuder: En kreativ och inspirerande arbetsmiljö på en populär kvartersrestaurang Möjlighet att vara med och påverka menyn och utveckla nya rätter Ett engagerat och välkomnande team Flexibla arbetstider och bra balans mellan arbete och fritid Konkurrenskraftig lön och bra arbetsvillkor Låter det här som något för dig? Ring Costin 0769483833 Vi ser fram emot att höra från dig! Välkommen till oss på Charles Dickens – där Hammarby, mat, dryck och gemenskap är i centrum!
Vi söker uteslutande dig som har annat arbete eller studerar på minst 50% och vill arbeta extra ett par gånger i veckan hos en våra kunder i Rosersberg. Vi söker dig som kan arbeta vardagar mellan ca klockan 11.00-19:00 Du måste vara 18 år eller äldre eftersom arbetet till viss del kan komma att utföras på obekväm arbetstid. Arbetsuppgifterna består av sortering av gods samt plockning och packning av web-ordrar hos en av våra kunder i Rosersbergs industriområde. Viktiga egenskaper: Du ska vara punktlig, både när det gäller start och sluttider men också att du sköter dina rasttider. Du ska vara engagerad i arbetsuppgifterna, vara lyhörd och uppmärksam på vad arbetsledarna säger och du ska vilja lära dig och utvecklas i de olika arbetsmomenten. Det finns möjligheter att få utökade arbetsuppgifter för rätt person. Du behöver prata, förstå och läsa svenska eftersom man hos kunden använder svenska som "arbetsspråk" och du ska kunna ta till dig instruktioner och delta i arbetet på ett bra sätt. Vi kan erbjuda ett stort och glatt gäng med arbetskamrater, engagerade konsultchefer och vårt kollektivavtals alla förmåner. Du ansöker genom att skicka ett mail till [email protected], märk mailet med Extrapersonal Rosersberg. OBSERVERA att du måste ha ett annat arbete eller studera på minst 50% för att vara aktuell för den här tjänsten. I mailet ska det framgå var du bor, hur gammal du är samt vilka dagar i veckan du kan arbeta. Om du studerar så ska du också bifoga ett studieintyg från din skola. Om du har en annat arbete på minst 50% så skickar du med ett aktuellt anställningsavtal med din ansökan. Du bifogar också ett aktuellt cv med din ansökan. Vi söker ett antal personer, platserna ska tillsättas omgående så tveka inte utan skicka in din ansökan!
Vi söker en glad och social person som kan jobba som kafébiträde i sommar. Bland annat det som ska göras; Lägga upp dagens leverans av bullar/bakelser och ibland bröd Varma mackor (som man gör på morgonen och värmer i grill vid beställning) Sallader (som man gör på morgonen) Hantera kaffemaskinen (bra om man kan annars lär vi ut det) Lätt servering och undanplock efter gästerna Lätt städning vid öppning/stängning. Vad vi söker: Du klarar att jobba självständigt men samtidigt en teamplayer. Du är noggrann och ansvarstagande. Du har ett öga för detaljer och ser det som behöver göras för att göra gästens upplevelse så bra som möjligt. Arbetstider är mellan klocka (cirka) 08.00 -17.00 Välkommen med din ansökan! Ansök till tjänsten via: [email protected] Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss på: [email protected] Vi behandlar alla ansökningar löpande och tjänsten kan komma och tillsättas innan sista ansökningsdag. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Om oss Ayvaa AB är ett växande företag specialiserat på vägunderhåll och säkerhetslösningar. Vi arbetar för att skapa trygga och framkomliga vägar genom ett professionellt utfört arbete, hög service och stort fokus på säkerhet. Vårt team består av engagerade medarbetare som tillsammans skapar en positiv och säker arbetsmiljö. Vi samarbetar med både privata och offentliga aktörer inom infrastruktur och vägprojekt. 👉 Läs gärna mer om oss på: www.ayvaa.se Om tjänsten Vi söker nu engagerade och pålitliga flaggvakter till våra projekt runt om i Stockholm. Arbetet sker utomhus, ofta under varierande väderförhållanden, och kräver god fysisk uthållighet. Som flaggvakt är du en viktig del av säkerhetsteamet på plats och ansvarar för att trafiken runt våra arbetsområden fungerar smidigt och säkert. Arbetsuppgifter Fungera som signalperson i riskzoner Dirigera trafik och fordon på ett säkert och effektivt sätt Kommunicera tydligt med transportförare och arbetsledning Följa säkerhetsföreskrifter och branschens rutiner Bidra till ett gott samarbete och en trygg arbetsmiljö Kvalifikationer God kommunikationsförmåga Förmåga att arbeta under press och ta ansvar Meriterande med tidigare erfarenhet av liknande arbete Du behöver vara punktlig, flexibel och ha en positiv inställning Körkort och tillgång till bil är meriterande Vi erbjuder Ett varierande och viktigt arbete i en växande bransch Möjlighet till kontinuerlig utveckling Trevliga kollegor och en arbetsgivare med stort fokus på arbetsmiljö och säkerhet Välkommen med din ansökan! Skicka CV och en kort presentation till: [email protected]
Vi söker 2 Stödassistenter till vår barn och ungdomsboende enligt LSS 9:8. Vi har plats för 4 ungdomar i åldrarna 13–21 år. Vårt boende är för ungdomar med diagnos inom autismspektrat och har problemskapande beteende som utåtagerande/självskadebeteende. Vårt boende är beläget i Spånga – Sundby (inom Stockholm stad) med närhet till bra kommunikationer. Uppdraget Din roll som stödassistent är varierande men har sin utgångspunkt utifrån varje enskild ungdoms individuella behov, förutsättningar och önskemål. Vår roll är att ge stöd i det dagliga utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt i både det som rör den enskildes personliga omvårdnad, stöd i det som förekommer i ett hem som städning, tvätt och matlagning. I vårt uppdrag ingår även att vara ett stöd kring kontakter utanför boendet. I vår verksamhet arbetar vi även utifrån Stödpersons ansvar vilket innebär att du har ett speciellt ansvar för 1 av våra ungdomar utifrån skriftlig överenskommelse kring vad uppdraget som stödperson innebär. I arbetet ingår även daglig dokumentation och utformandet av i innehållet i genomförandeplanen tillsammans med ungdomen och dess vårdnadshavare. Vi tillsammans ansvarar för att våra ungdomar ska ges möjlighet till att vara med att påverka utifrån den enskildes behov och förmåga. Viktig del i vårt arbete är att kunna se varje enskild ungdoms förmågor och arbeta med att motivera och stötta till att få ett så innehållsrikt och aktivt liv som möjligt. Arbetet kommer att vara schemalagt dag, kväll, samt helg enligt ett rullande 4 veckors schema som är anpassade utifrån våra ungdomars behov. Tjänstgöringsgraderna kommer att vara 100%. Din profil Vår nya kollega har någon av följande utbildningar: • Högskola eller Yrkeshögskola med inriktning personer med funktionsnedsättning och/eller pedagogik • Gymnasieutbildning inom vård och omsorg med inriktning inom funktionsnedsättning och eller pedagogiskt arbete Du har några års yrkeserfarenhet inom vårt område och du är som oss en person som gillar att utmana dig själv och som ser lösningar när andra ser hinder Du har erfarenhet av att arbeta med målgruppen, du har ett pedagogiskt förhållningssätt och arbetar strukturerat utifrån de mål som finns för varje enskild ungdom och för vår verksamhet som helhet. Har du erfarenhet av tydliggörande pedagogik är det en stor fördel men ett absolut krav är att du kan arbeta utifrån ett lågaffektivt bemötande. I vår verksamhet kan du komma att möta ungdomar med utmanande beteende vilket innebär att du måste ha en nyfikenhet och en vilja i att tillsammans med oss försöka ta reda på uppkomsten av de utmanande beteendena för att försöka hitta alternativa vägar. Har du något eget intresse som tex musik, skapande, idrott eller något annat som du kan bidra med i vår verksamhet så är även det meriterande. Vi söker rätt personer för vårt spännande uppdrag så därför är personlig lämplighet en viktig ingrediens i vårt sökande efter just dig. Att du behärskar svenska i både tal och skrift, har datavana samt grundläggande kunskaper i social dokumentation är viktigt i vårt arbete. Om det blir just du som blir vår nya kollega kommer vi vid anställningen be om utdrag ur polisens belastningsregister som lämnas till oss innan första anställningsdagen. Övrigt Anställningsform: Tills vidare med 6 månaders anställning och tidsbegränsade anställning Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Tillträdesdag: 2025-08-15
Vi söker nu 2 ventilationsmontörer som har erfarenhet av ventilationsbranschen. Du har tidigare erfarenhet av ventilationsmontage. Vi letar efter ventilationsmontörer som uppfyller följande: * Har minst 3 års arbetserfarenhet av ventilationsbranschen * Erfarenhet av att beställa både cirkulärt och rektangulärt material * Erfarenhet av ritningsläsning, samt förståelse för annan relevant teknisk dokumentation * Kan kommunicera på svenska i tal och skrift Vi söker medarbetare med god social kompetens, positiv attityd och lyhördhet för kundens behov. Du har en god prioriteringsförmåga och är kvalitetsmedveten i ditt arbete. Du tar ansvar för ditt eget arbete samtidigt som du är van vid, och trivs med, att arbeta i team. Du är en dedikerad och serviceorienterad person som värdesätter kundrelationer. Känner du igen dig själv i beskrivningen ovan? Skicka en ansökan idag! MP Vent AB expanderar just nu i hela Stockholm och behöver utöka personalstyrkan. Vi arbetar med ventilationsinstallationer, injustering och OVK. Vårt arbetsområde är Stockholm. Vårt mål är att bygga ett långsiktigt samarbete med kunder och hålla en hög kundnöjdhet. Vi strävar efter att tillgodose kundernas önskemål och tillsammans hitta den lösning som är bäst för kunden. Vi vill att MP Vent skall förknippas med kvalitet istället för kvantitet och den inställningen ska alltid genomsyra vårt arbetssätt och vår verksamhet. Vad förväntar vi oss av dig? Vi är ett tillväxtföretag tack vare våra medarbetare och expertis. Vi drivs av att göra skillnad, för våra kunder och för samhället. Hos oss är personlighet, passion och samarbete avgörande och vi tror att bra människor gör bra saker. Besöksadress: Markörgatan 2, 136 44 Handen
Huawei’s Stockholm Digital Power Lab (Stockholm Research Center) is responsible for Digital Power Advanced Technology Research, Architecture Evolution Design and Strategic Technology Planning. Now we are looking for a small and medium power conversion expert with strong knowledge on Power Electronics Technology, simulation and design, and Digital control. In this position you will be responsible for leading and executing the technology roadmap development for next generation telecom power, EV charger product architecture and converter structures including different product forms, such as natural cooling and fan cooling telecom power supply, PV and battery telecom power supply system, xx kW EV Charger system, energy storage system. Requirements: More than 6 years’ R&D experience in the Power Electronics/Electrical and Electronic Engineering (or similar) field industry, rich experience in telecom power, EV charger industry or similar field is better. PHD degree is better. Deep insights into technology trends, industrial trends and can contribute competitive ideas to achieve a top technical performance; Highly motivated and interested in innovative solutions and technologies along with willingness to lead technical R&D activities. Deep knowledge of telecom power, EV charger topologies, modulation and control algorithm, magnetic design and simulation tools. Good theoretical understanding of basic power electronic converter principles (such as AC/DC, DC/DC and DC/AC power converter, resonant type and no-resonant type), magnetic component designs, power semiconductor devices such as wide band gap devices GaN, SiC, and power converter control. High-level self-reliance, autonomous and target-oriented work style with strong analytical and problem-solving skills. Professional-level working proficiency of in English, and prior international and multicultural work experience is highly preferred. Key responsibilities Work with internal customers to identify and define power supply system requirements and needs to establish key technical competences for Huawei’s future products and solutions. Support in technology roadmap development for next generation telecom power, EV charger product architecture and converter structures including different product forms, such as natural cooling and fan cooling telecom power supply, PV and battery telecom power supply system, xx kW EV Charger system. Lead and execute the research and development of novel telecom power and EV charger architecture and converter topologies which focus on Medium and Small Power products, such as 3kW, 6kW, 10kW, 25kW, 60kW, …. Work with external R&D institutes and Universities on collaboration projects for developing novel promising technologies for relevant applications of Huawei Digital Power Product Line. Lead the design and subsequent verification and validation of converter concepts in the R&D laboratories. Generate novel ideas and protect them with IPR filing. Participate international conferences/exhibitions of power electronics community representing Huawei for external communications and technical and industrial insights. Occasionally travelling to Huawei China for internal communications, cooperation and business alignment. Mentor and coach less experienced staff members. For more information Contact: Grover Torrico +46739208498 [email protected] Wenhai Yao +46739200812 [email protected]
At Embark Studios, as a Game Data Analyst, you will play a crucial role in our team of data professionals, focusing specifically on gaming analytics for our first-person shooter game. You will be instrumental in providing insights and support for our game titles, leveraging data to optimize player experience, and providing actionable insights for the game development team. This position presents an exciting opportunity to merge your love for gaming with your expertise in data analytics. Example of responsibilities Collaborate and work closely with game designers and business stakeholders Research and develop metrics and performance indicators Extract, analyze, and communicate insights from gameplay data Design telemetry logging Communicate results clearly and concisely to stakeholders from both game and commercial teams We would love if you have Strong proficiency in SQL and experience with database querying, preferably using tools such as BigQuery Excellent analytical skills with the ability to translate data into meaningful insights and recommendations Proficiency in Python scripting for data manipulation and analysis Strong interpersonal skills with the ability to collaborate effectively across teams and communicate complex concepts to non-technical stakeholders Experience from working in a fast-paced environment where your skills depend on personal independence and agility Experience with game analytics and a strong interest in first-person shooter games Professional English communication skills. At Embark we offer competitive salaries, passionate colleagues to share knowledge with and much more, but most of all we invite you to take part of a journey into the unknown, to build creative, surprising and beautiful experiences together. We welcome game makers of all sex, class, colour, age, gender identity, education, religion, opinion, culture, nation of origin, language, sexual orientation, shape, size, and ability. Did we leave anyone out? Well, we welcome you, too! We think that the gaming industry is made better when everyone has a seat at the table. Be yourself at Embark and make games while doing so. Please apply with confidence. We can’t wait to hear from you (in English)! If this role doesn't quite match what you're looking for, feel free to apply to us via our "Open Application."
Sälj/Kontaktperson Hyresvärdar – Customer Relations Om rollen Vill du arbeta i en roll med stort kundfokus där du får kombinera sälj, service och relationsbyggande? Vi söker nu en engagerad Sälj- och kontaktperson för hyresvärdar som vill vara en del av vårt Customer Relations-team och agera som en digital mäklare. Du får ansvar för hyresvärdar med aktiva annonser – där du stöttar, följer upp och säkerställer att deras bostäder blir uthyrda. Rollen innefattar både försäljning, service och administration, och du bygger långsiktiga relationer med både hyresvärdar och hyresgäster. Du hanterar kontraktskrivningar, uppföljningar efter visning och har koll på varje steg i uthyrningsprocessen – från första kontakt till inflytt. Arbetsuppgifter Tilldelas hyresvärdar med nya eller återpublicerade annonser Hjälper återkommande kunder att återpublicera samt förlänga sina annonser Följer upp annonser och föreslår förbättringar för ökat intresse Bygger relationer genom återkoppling och rådgivning Agerar bollplank till hyresvärdar vid frågor kring annonsering och uthyrning Följer upp visningar med både hyresvärd och hyresgäst Ansvarar för kontraktskrivningar och dialog inför tillträde Säkerställer att hyra och deposition är betald i tid Kvalifikationer Krav: Flytande svenska och engelska i tal och skrift God datorvana och trygg i att arbeta i CRM-system Kommunikativ och affärsmässig med fokus på service och uppföljning Självständig och strukturerad med förmåga att ta ansvar för hela processen Meriterande: Erfarenhet från sälj, kundservice, mäklarbranschen eller juridik Intresse för bostadsmarknaden och uthyrningar Flerspråkighet Van vid telefonkontakt och relationsbyggande En problemlösare som agerar inom givna ramar och rutiner Företaget erbjuder Ett varierande arbete med stort eget ansvar Möjligheten att bygga upp din egen portfölj av avtal över tid Ett sammansvetsat team med högt tempo och tydlig struktur Stora möjligheter att påverka resultat och påverka din utveckling Ansökan Skicka ditt CV och några rader om dig själv till: (Märk gärna mail med CSM) 📩 [email protected] Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta: 📧 [email protected] Urval sker löpande och vi återkommer alltid till relevanta kandidater inom 24 timmar – vi ser fram emot att höra från dig!
Enkla Jobb är en jobbplattform för jobb som inte kräver akademisk utbildning eller arbetslivserfarenhet. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Clean and Style skall utgöra det självklara valet för både företag -och privatpersoner som är i behov av tjänster inom städ, trädgård och styling. Vi är mer än bara ett städföretag, vi är ett livsstilsföretag som förhöjer upplevelsen av våra tjänster genom det egenägda varumärket: http://www.ljuvligarum.se Läs mer om oss på http://www.cleanandstyle.se/Jobb Nu söker vi flera städare på både deltid och heltid! Vi har olika uppdrag inom flyttstäd, hemstäd, kontorsstäd, trappstäd, samt tjänster inom trädgård, flytt, bortforsling, och styling Vi söker flexibla och driftiga människor som gillar att ha många bollar i luften och som gillar när det går fort och händer saker Uppdrag och schema kommer att tilldelas efter genomgången provperiod (betalda provdagar 1-2 veckor) Därefter diskuterar vi tillsammans ett förslag på schema, arbetsområde, samt passande arbetsuppgifter efter Din prestation Alla våra medarbetare är försäkrade i arbetet Timlön, alternativt månadslön (vid heltid) förhandlas individuellt Gillar du att hålla ordning och reda? Då kan den här tjänsten vara något för dig! Arbeta med frihet under ansvar efter genomgången introduktion Arbeta både i team och/eller självständigt Du talar flytande svenska och/eller engelska Du är bra på att kommunicera med andra och bygga relationer Du ser detaljer såväl som helhet Starkt meriterande med tidigare erfarenhet inom städ Starkt meriterande med körkort Starkt meriterande om du kan jobba i Gustavsberg-Värmdö, Nacka och Sickla Är flexibel och kan arbeta mån-fre mellan kl. 06-18 Anställningen kommer inledas med (betalda) provdagar så du får testa på om städ kan vara något för dig, förutsatt att du saknar tidigare erfarenheter. Därefter inleds en provanställning om 6 mån (provdagar räknas av från provanställning om 6 månader). Sök tjänsten genom att: Följ länken till den externa ansökningssidan (snabb process!) Fyll i en intresseanmälan samt bifoga med CV Beskriv tydligt eventuella tidigare erfarenheter inom städ Motivera varför just Du skulle passa för tjänsten om du saknar erfarenhet
Välj ett jobb för att visa detaljer