Gitarrlärare
NELMI Sweden AB
Övriga pedagoger med teoretisk specialistkompetens

Musik och kulturskola Maestroakademin söker gitarrlärare till läsår 2025-2026. Som gitarrlärare undervisar du elever enskilt och i mindre grupp på Nacka kommuns grundskolor. Tjänsten är timanställning, förnärvarande två eftermiddagar i centrala Nacka med möjligheten till utökningen av både dagar och antal elever. Maestroakademin en auktoriserad musik och kulturskola i Nacka kommun. Verksamheten präglas av hög kvalitet och erfarna och professionella lärare.

17 juni 2025
Sista ansökan:
28 juli 2025
Din väg till finansbranschen börjar här – vi söker nya stjärnor!
Likvidum AB
Telefonförsäljare m.fl.

Vill du kickstarta din karriär inom försäljning – i en snabbväxande framtidsbransch? Trygga växer kraftigt och nu söker vi fler drivna lånehandläggare med säljfokus till vårt framgångsrika team! Hos oss får du chansen att utvecklas snabbt, göra skillnad för våra kunder – och ha kul på vägen. Du behöver inte ha tidigare erfarenhet av försäljning – det viktigaste är att du har rätt inställning, vill lära dig och är redo att satsa. Därför ska du söka tjänsten: Karriärmöjligheter från dag 1 – Klättra från dag 1 En meningsfull roll – hjälp kunder att sänka sina lånekostnader Generös ersättningsmodell – du belönas för din insats Trygga anställningsvillkor – 34 timmars arbetsvecka och fasta tider Utbildning och coaching – lär dig försäljning, bank och finans Härlig gemenskap – AW:s, tävlingar, resor och skratt på jobbet Om rollen: Som lånehandläggare kontaktar du konsumenter som vill få bättre villkor på sina lån. Genom att jämföra flera långivare hjälper du dem att sänka sina kostnader – helt kostnadsfritt. Det gör tjänsten både relevant och uppskattad. Om oss på Trygga: Vi är en prisbelönt låneförmedlare som varje dag hjälper människor att förbättra sin ekonomi. Vi kombinerar hög tillväxt med en familjär företagskultur där varje medarbetare är viktig. Vi tror på utveckling, sammanhållning – och att jobbet ska vara roligt. Redo att bli en del av något större? Sök tjänsten idag och ta första steget mot en spännande karriär inom finans och försäljning!

17 juni 2025
Sista ansökan:
5 november 2025
Maskinsäkerhetsspecialist CECE-certifiering
Talent & Partner AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Maskinsäkerhetsspecialist – med möjlighet att påverka framtidens arbetsmiljö och säkerhetskultur Vill du arbeta i en verksamhet som befinner sig i förändring och som satsar på hållbara, innovativa lösningar inom produktion och teknik? Vi söker nu en maskinsäkerhetsspecialist som vill vara med och bidra till en trygg och effektiv arbetsmiljö – där säkerhet alltid står i centrum. Om rollen I denna roll har du ett strategiskt ansvar för att säkerställa att alla nya maskininvesteringar uppfyller både lagstadgade krav och interna standarder. Du fungerar som rådgivande expert till produktionsteknikorganisationen och bidrar till att skapa en säker och hållbar arbetsmiljö genom riskminimering, efterlevnad och kompetensutveckling inom maskinsäkerhet. Exempel på arbetsuppgifter: Stödja investeringsprojekt med expertis i säkerhetsfrågor inom etablerade processer Hålla intressenter uppdaterade om förändrad lagstiftning och interna krav Bidra i utredningar kring maskinrelaterade incidenter Granska tekniska lösningar och genomföra riskbedömningar Delta i leverantörsbesök, leveranskontroller och andra affärskritiska insatser Verifiera produktionscertifikat före idrifttagning Medverka i utvecklingsprojekt och säkerhetsforum Säkerställa efterlevnad av regelverk som Maskindirektivet, ATEX och PED Vi söker dig som har: Ingenjörsexamen inom mekanik eller elektroteknik, eller motsvarande erfarenhet Certifiering inom maskinsäkerhet (t.ex. CECE-certifiering eller likvärdig) Gärna arbetsmiljöutbildning och förståelse för lagkrav inom arbetsmiljö Kännedom om byggarbetsmiljösamordning (BAS-P/BAS-U) God förståelse för standarder kopplade till Maskindirektivet En nyfiken, strukturerad och samarbetsinriktad arbetsstil Förmåga att arbeta både självständigt och tvärfunktionellt Goda kunskaper i svenska och engelska Vana att använda digitala verktyg i det dagliga arbetet Vad du erbjuds Du får möjlighet att arbeta i en inkluderande, dynamisk miljö där både personlig och professionell utveckling står i fokus. Här finns möjlighet till hybridarbete, individuell utvecklingsplan, friskvårdsbidrag, prestationsbonus, subventionerad lunch och flera personalförmåner. Dessutom ges tillgång till hälsocenter, företagsevenemang och möjlighet till direktbuss mellan Stockholm och Södertälje. Ansökan Urval och intervjuer sker löpande. Denna rekryteringsprocess sker i samarbete med Talent&Partner. Skicka din ansökan (CV och gärna ett personligt brev) till [email protected]. Genom att skicka in din ansökan godkänner du att dina uppgifter hanteras i enlighet med Talent&Partners dataskyddspolicy enligt GDPR. Har du frågor om hanteringen av dina personuppgifter, kontakta gärna [email protected].

17 juni 2025
Sista ansökan:
1 juli 2025
Extra administratör sökes 24 timmar i veckan i Solna
Pizzel's AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

📂 Extraadministratör sökes – 2–4 timmar i veckan i Solna Vi söker dig som vill ha ett litet extrajobb vid sidan av, där du hjälper till att skapa struktur och ordning – både i ett litet företag och i vardagen för en person som behöver stöd med administration. 🧾 Om uppdraget: Du kommer att jobba på plats i Solna cirka 2–4 timmar i veckan (ibland mer, ibland mindre) och hjälpa till med t.ex.: Sortera och hålla ordning på papper, räkningar och fakturor Se till att viktiga saker inte glöms bort (påminnelser, deadlines m.m.) Skriva enklare brev, ansökningar och handlingar till myndigheter Hjälpa till med uppdatering av menyer och texter på hemsidan Allmänt bidra med struktur i pappershögar, mejl och to-dos 📍 Plats: På kontor i Solna ⏱ Omfattning: Cirka 2–4 timmar per vecka 📄 Anställningsform: Timanställning vid behov / extraarbete 🧠 Vem vi tror passar: Det här passar dig som är ordningsam, självgående och tycker om att "få saker gjorda". Du behöver inte vara expert på ekonomi eller webbutveckling, men du bör känna dig bekväm med datorer, enklare formuleringar, digitala verktyg – och ha tålamod med någon som är mindre strukturerad. 📞 Intresserad? maila till: [email protected] och berätta om dig själv och vem du är!

17 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Studentmedarbetare till Riksantikvarieämbetets arkiv
Riksantikvarieämbetet
Bibliotekarier och arkivarier

Riksantikvarieämbetet är den nationella myndighet som leder och stödjer arbetet med att bevara, använda och utveckla kulturarvet. Våra verksamheter finns i Visby, Stockholm och Tumba och vi bedriver även publik verksamhet vid besöksmålet Glimmingehus. Vi är cirka 250 anställda.  Riksantikvarieämbetets arkiv är ett forskningsarkiv med omfattande samlingar från 1600-talet och framåt. Förutom myndighetens arkiv inryms även donerade enskilda arkiv som rör kulturarvs- och kulturmiljösektorn, därtill finns stora bildsamlingar. Arkivets uppgift är att förvalta, utveckla och tillgängliggöra informationen så att den skapar nytta för användarna. Arkivet delar expedition och läsesal med myndighetens bibliotek. Arkivet har tretton tillsvidareanställda medarbetare och vi finns tillsammans med Riksantikvarieämbetets bibliotek i lokaler på Östermalm i centrala Stockholm. Nu söker vi en studentmedarbetare som under sin studietid vill jobba extra, bygga på sin arbetslivserfarenhet från ett myndighetsarkiv med spännande ämnesområden och bidra till att vårt arkiv uppfattas som öppet och välkomnande. Dina arbetsuppgifter Du kommer arbeta i arkivets ärendehandläggning och hjälpa arkivets användare både på plats i informations- och forskarservice och genom att besvara frågor digitalt. Även andra arbetsuppgifter kan bli aktuella, till exempel framtagning, bevarandeåtgärder, ordnings- och förteckningsarbete samt insatser kopplade till vårt digitiseringsarbete. Din kompetens För att kvalificera sig för en tjänst som studentmedarbetare krävs enligt avtal att du uppfyller följande krav: - Bedriver heltidsstudier på högskolenivå. - Har fullgjort godkända studier motsvarande lägst 60 högskolepoäng. - Du får inte ha påbörjat en forskarutbildning. För att passa för rollen hos oss söker vi dig som studerar arkiv- och informationsvetenskap där du har minst 30 godkända högskolepoäng. Vidare har du minst 30 godkända högskolepoäng i ämnen som kopplar an till våra uppdrag, t.ex. arkeologi, museologi, kulturmiljövård, konstvetenskap eller annat närliggande ämne. Du har tidigare erfarenhet från serviceyrken, gärna inom arkivverksamhet eller liknande. Din kommunikativa förmåga är god på både svenska och engelska i tal och skrift och du har en god IT-kompetens som gör det lätt för dig att sätta dig in i och arbeta med olika IT-miljöer. Som person är du självgående, flexibel och initiativrik. Efter introduktion hos oss kan du utifrån givna uppdrag och förutsättningar leda dig själv i det dagliga arbetet, organisera ditt arbete effektivt och prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du har ett tydligt användarfokus och du har lätt för att samarbeta och skapa kontakter. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Övrigt Anställningen är en tidsbegränsad anställning i enlighet med det statliga avtalet om villkor för tidsbegränsad anställning som studentmedarbetare. Sysselsättningen är 20–25 % av en heltidsanställning. Du arbetar enligt ett schema som vi fastställer i överenskommelse med dig. Anställningen pågår under höstterminen 2025. Välkommen med din ansökan senast den 2 juli 2025 med CV och personligt brev där du ska ge en kort motivering till varför du skulle passa för detta uppdrag. Märk din ansökan med referensnummer RAÄ-2025-1778. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Intervjuer planeras till 23–27 juli.

17 juni 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025
B2B-säljare
Talent & Partner AB
Telefonförsäljare m.fl.

B2B-säljare – driva affärer i en digital tillväxtmiljö Vill du arbeta i ett snabbfotat team med stort affärsfokus, där du får möjlighet att ta ägarskap över hela säljprocessen? Vi söker en driven och engagerad säljare som vill bidra till tillväxt i en väletablerad digital plattformstjänst. Du kommer in i ett bolag med stark förankring inom digitala tjänster – och där du blir en del av en kultur som präglas av tempo, samarbete och ambition. Om rollen Som B2B-säljare ansvarar du för att driva nykundsförsäljning gentemot små och medelstora företag inom tjänstesektorn. Du arbetar självständigt med hela säljcykeln – från första kontakt till signerat avtal – med telefonen som ditt främsta verktyg. Du får tillgång till effektiva verktyg och en etablerad kundplattform, samtidigt som du samarbetar nära vårt Customer Experience-team för att säkerställa en sömlös upplevelse för nya kunder. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Prospektera och kontakta nya kunder via telefon Kartlägga behov och erbjuda rätt lösning för varje kund Driva säljprocessen från första samtal till avslutad affär Skapa långsiktiga relationer som genererar värde över tid Arbeta mot tydliga mål och bidra till teamets utveckling Vi söker dig som: Trivs i en måldriven miljö och gillar att arbeta med telefonen som främsta kanal Är uthållig, målinriktad och har ett naturligt affärsdriv Har tidigare erfarenhet av försäljning – gärna inom B2B eller telefonförsäljning Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska Har god systemvana och ett digitalt arbetssätt Vi ser din personlighet som det viktigaste – du behöver inte ha alla svar från start, men du har viljan att lära, ta ansvar och utvecklas i rollen. Vi erbjuder: Fast grundlön + provisionsmodell utan tak Ett säljteam med högt engagemang och stöttande kollegor Centralt kontor i moderna lokaler på Östermalm Stora möjligheter att växa i takt med företaget Ansökan Rekryteringen sker i samarbete med Talent&Partner. Urval och intervjuer sker löpande – skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. 👉 Mejla CV och gärna ett personligt brev till: [email protected] Vid frågor om hur dina uppgifter behandlas enligt GDPR, kontakta gärna [email protected].

17 juni 2025
Sista ansökan:
1 juli 2025
Engine Graphics Programmer
Paradox Development Studio AB
Utvecklare inom spel och digitala media

Are you passionate about graphics technology and creating immersive gaming experiences? Do you have a strong C++ background and a deep understanding of 3D graphics and GPU technologies? Join our Engine & Tools team as an Engine Graphics Programmer, where you’ll help build and enhance the technical foundation for our games. At Paradox, we are a vibrant mix of game developers and publishers, known worldwide for our strategy games. We're passionate about our gamers, with an active player base of over five million each month across the globe. We bring our games to life, creating immersive experiences for our ever-growing community. What You'll Do As an Engine Graphics Programmer, you will help design, implement, and maintain advanced graphical systems that bring our games to life. You’ll collaborate with game programmers, artists, and content designers to optimize their workflows and ensure high-quality visuals across platforms. Key Responsibilities Help design, implement, and optimize graphical features, shaders, and rendering backends. Work closely with technical leads, game developers, and artists to align engine functionality with creative goals. Ensure systems meet performance benchmarks and run efficiently across platforms. What We’re Looking For 3+ Years of C++ Programming Experience, Preferably in the game industry. Expertise in 3D Graphics & GPU Tech with strong knowledge of rendering pipelines, HLSL, and compute shaders. Experience with proprietary game engines and rendering APIs like DirectX12 and Vulkan. Ability to diagnose and resolve complex performance issues. Comfortable working with multithreaded environments. Ability to explain complex technical concepts clearly in English. Working at Paradox means being part of a team that values creativity and quality, where you can make a difference and shape the world of strategy gaming. We embrace our nerdy culture, regularly interact with our fans through forums and events, and end each Friday with a social hour to unwind and connect. If you're ready to take ownership of your work and grow as a game developer, we'd love to hear from you. Apply now and embark on an exciting journey with Paradox and the Engine & Tools team!

17 juni 2025
Sista ansökan:
29 juni 2025
Systemförvaltare med verksamhetsfokus
Stockholms kommun
Systemförvaltare m.fl.

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Stockholm blomstrar som landets främsta tillväxtregion. Vi arbetar för en arbetsmarknad där alla kan hitta sin plats – där arbetsgivare hittar rätt kompetens och där människor får en möjlighet att komma in eller återvända till arbetslivet. Vi stödjer stockholmarnas resa mot arbete eller studier genom arbetsmarknadsinsatser och vuxenutbildningen. Välkommen till oss Vill du vara med och forma framtidens digitala Stockholm? Har du ett ben i tekniken och det andra i verksamhetsutveckling, med ett öga för hur system kan bli till värdefulla digitala tjänster för våra användare? Då kan du vara den vi söker! Vår arbetsplats Stockholms stad är mitt i en spännande digital transformation. Vi arbetar för att förenkla vardagen för stockholmarna, skapa värde via digitala tjänster och effektivisera våra processer. Nu söker vi en driven och kreativ systemförvaltare som vill agera som en brygga mellan IT, verksamheten och användarna, och som trivs i en föränderlig och dynamisk miljö. Ditt uppdrag Som systemförvaltare hos oss får du en nyckelroll där du inte bara säkerställer den dagliga driften, utan även aktivt driver utvecklingen av de digitala tjänsterna. Du kommer att arbeta i virtuella och tvärfunktionella team, vilket innebär att dina uppdrag och ansvarsområden är flexibla och ständigt utvecklas. Det här är inte en traditionell förvaltarroll. Vi letar efter dig som har en kreativ ådra och en stark egen drivkraft att identifiera möjligheter, initiera förbättringar och se till att vi når våra mål. Du kommer att ha stort inflytande över hur vi kan använda teknik för att skapa verklig nytta för medborgare och medarbetare genom effektiva system och användarvänliga digitala tjänster. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: • Arbeta med verksamhetsnära livscykelhanteringen av system/digitala tjänster – från utveckling, drift och underhåll, till vidareutveckling och avveckling. • Föra en nära dialog med verksamheten för att fånga upp krav, förstå behov och omsätta dessa till funktionella förbättringar i våra system och tjänster. • Delta i och bidra till diskussioner kring systemarkitektur för att säkerställa långsiktigt hållbara lösningar. • Proaktivt driva förbättrings- och digitaliseringsprojekt i samverkan med användare, tekniska specialister och leverantörer. • Säkerställa att systemen möter krav på användbarhet, tillgänglighet och informationssäkerhet. • Analysera data för att skapa insikter och underlag för beslut. Din kompetens och erfarenhet Vi söker dig som är en kommunikativ och kreativ problemlösare. Du är trygg i din tekniska förståelse men har fokus på hur tekniken kan skapa värde för kunder och användare, samt stödja och utveckla verksamheten. Du trivs i en roll med stort eget ansvar där du får ta initiativ och driva arbete framåt tillsammans med andra för att uppnå mål och resultat. Kvalifikationskrav: • Relevant utbildning inom exempelvis systemvetenskap, datateknik, eller motsvarande. • Erfarenhet av en liknande roll som systemförvaltare, systemägare, scrum-master, agil coach eller tjänsteansvarig. • Dokumenterad erfarenhet av att arbeta nära en verksamhet med kravinsamling, processförbättring och tjänstearkitektur. • God förståelse för och erfarenhet av frågor som rör systemarkitektur. • Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Meriterande erfarenheter: • Akademisk utbildning i tjänstedesign, användarinteraktion, informationsarkitektur och liknande för att skapa användbara tjänster. • Informationssäkerhet, GDPR, WCAG och dataskydd. • Dataanalys och visualisering. • Erfarenhet av att arbeta i agila team och projekt. • Projektledning, verksamhetsutveckling och digital transformation. • Upphandling och utvärdering av tekniska lösningar och leverantörer. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. På arbetsmarknadsförvaltningen så arbetar vi för att det ska vara lätt att utvecklas genom att byta enhet och arbetsplats. Det innebär att din anställning är i hela förvaltningen och att du kan komma att få nya uppdrag inom andra verksamheter där din kompetens behövs bäst.

17 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Besöksintervjuare Norrtälje - Det perfekta extrajobbet!
Mantle Sweden AB
Marknadsundersökare och intervjuare

Besöksintervjuare hos Verian Vi söker personal omgående och anställer allt eftersom. Därför kan tjänsterna vara tillsatta innan ansökningstiden har gått ut. Vi söker dig som är nyfiken, gillar att träffa nya människor och vill ha ett flexibelt extraarbete. Ditt uppdrag är att intervjua deltagare i deras hemmiljö. I vissa kommuner kan intervjuer förekomma i ditt närområde, i hela kommunen och i angränsande områden. Vi som anställer dig heter Verian och är en världsledande, oberoende expert på undersökningar, fakta och rådgivning. I Sverige går våra rötter tillbaka till 1954, då hette vi Sifo. Då liksom nu fokuserar vi på att förstå människors tankar, beteende och åsikter. De svar du samlar in, blir underlag för beslut som kopplar samman beslutsfattare med medborgare, världen över. Tillsammans ger vi kraft åt beslut som formar samhället. Läs mer om oss på www.veriangroup.com/se Vad jobbet kräver av dig · Arbetet ställer högsta krav på konfidentiell hantering av information och sekretess. · En hög grad av integritet. Du besöker människor i deras hemmiljö och tar del av deras åsikter. · Du håller god ordning och reda på ditt arbetsmaterial. · Du är bekväm i mötet med nya människor. · Du arbetar självständigt och strukturerat · Du tar ansvar och når överenskomna mål inom utsatt tid. · Du har god vana av digitala skärmar (surfplattor) och att kommunicera via epost. · Du talar och läser svenska obehindrat. Att du har körkort och tillgång till bil Som besöksintervjuare gör du intervjuer med utvalda personer. Du besöker dem i hemmet eller på ett café, bibliotek eller liknande. Du utgår från en färdig lista med namn på utvalda personer som du kontaktar och bokar för en intervju. Intervjun är noggrant utformad och frågorna ställs på exakt samma sätt, av alla som är besöksintervjuare och i alla länder. Svarsalternativen är fasta och frågorna kan ha både nationella och internationella teman. Du hanterar frågor och svar med hjälp av en surfplatta. Vad vi erbjuder dig · Ett idealiskt extrajobb som är lätt att kombinera med andra sysselsättningar. Det är du och den du besöker som väljer en tidpunkt för intervjun som passar er. · Ett trevligt och socialt arbete med stor frihet kring arbetstider. · Du får kollektivavtalad ersättning per intervju. I ersättningen ingår restid och tid för att boka intervjun. Det är ett plus om du har · Gymnasiekompetens · Vana av intervjuer eller andra kontaktyrken · Regelbunden tillgång till wifi Om du har frågor om tjänsten så hör av dig till oss på telefon 031 -727 39 44

17 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Kundansvarig Strateg
Talent & Partner AB
Företagssäljare

Kundansvarig Strateg – med fokus på långsiktiga relationer och tillväxt Är du en relationsbyggare med affärssinne och erfarenhet av att utveckla kundsamarbeten? Vi söker dig som vill spela en nyckelroll i att stärka befintliga kundrelationer, skapa mervärde genom kreativa lösningar och bidra till ökad affärspotential. I rollen som Kundansvarig Strateg har du ett helhetsansvar för några av våra viktigaste kundrelationer. Ditt arbete bygger på att förstå varje kunds affär i grunden – för att säkerställa relevans, skapa engagemang och driva resultat. Du fungerar som både rådgivare och projektledare, med ett tydligt mål: att bygga starka partnerskap över tid. Dina huvudsakliga ansvarsområden Bygga, vårda och utveckla långsiktiga relationer med befintliga kunder Förstå kundens affär, behov och utmaningar – och omvandla det till mervärde Identifiera och driva nya affärsmöjligheter inom ramen för pågående samarbeten Skapa och följa upp strategier för att maximera kundens utveckling och potential Leda kundmöten, presentationer och förhandlingar Samarbeta med interna team för att säkerställa kvalitet, leverans och resultat Följa upp försäljning och affärsmål enligt uppsatta KPI:er Vi tror att du har: Erfarenhet av kundansvar, försäljning eller affärsutveckling – gärna inom marknadsföring, media eller digitala lösningar Förmåga att bygga förtroendefulla relationer med både strategisk och operativ höjd En strukturerad och lösningsorienterad arbetsstil Stark kommunikativ förmåga, både i tal och skrift Ett analytiskt tänk kombinerat med kreativt driv Ett stort intresse för medielandskapet och digital kommunikation Därför kommer du trivas Hos oss får du arbeta i ett värderingsdrivet och dynamiskt bolag där idéer uppmuntras, och där du har möjlighet att påverka på riktigt. Du kommer till en arbetsmiljö som kombinerar det lokala med det internationella – med högt i tak, tydliga ambitioner och engagerade kollegor. Vi erbjuder attraktiva förmåner, flexibla arbetssätt och fina möjligheter till utveckling – både i Sverige och utomlands. Ansökan Denna rekrytering sker i samarbete med Talent&Partner. Urval och intervjuer sker löpande – skicka därför din ansökan (CV och gärna personligt brev) så snart som möjligt till [email protected]. Genom att skicka in din ansökan godkänner du att dina uppgifter hanteras enligt Talent&Partners GDPR-policy. Vid frågor om detta, kontakta gärna [email protected].

17 juni 2025
Sista ansökan:
1 juli 2025