Interimchef till Skolverket
Adecco Sweden AB
Förvaltnings- och planeringschefer

Om tjänsten Som interimchef till Skolverket kommer du att vara interim enhetschef för Skolverkets nya enhet för planering och styrning inom avdelningen för verksamhetsstöd. Enheten ansvarar för att driva och samordna myndighetens styrprocesser, planering, uppföljning, remisshantering och kontakt med bl.a. Utbildningsdepartementet. Rollen innefattar även verksamhetsutveckling, förändringsledning, uppbyggnad av enhetens arbetssätt samt ansvar för portföljkontoret och strategisk IT-utveckling. I din roll som interimchef kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: - Leda den nyinrättade enheten för planering och styrning inom avdelningen för verksamhetsstöd - Driva och samordna arbetet med myndighetens styrprocesser för att säkerställa en sammanhållen intern styrning - Ansvara för planering och uppföljning av myndighetens verksamhet, inklusive hantering av remisser, beredning och samordning av ärenden - Samverka med verksledningskansliet och fungera som stöd i arbetet med generaldirektören - Ansvara för myndighetsövergripande verksamhetsutveckling samt hantera externa kontakter och kontakt med Utbildningsdepartementet - Bygga upp enhetens arbetsformer, strukturer och arbetssätt från grunden - Etablera goda samarbetsformer och relationer med myndighetens övriga chefer i styrningsfrågor - Leda förändringsarbete i syfte att utveckla en organisation som effektivt stödjer och samordnar intern styrning - Driva arbetet med portföljkontoret och utvecklingsportföljen, inklusive att ta fram strategiska beslutsunderlag och samordna objektledare Uppdragsperiod och omfattning: Tjänsten som interimchef är ett konsultuppdrag på heltid med start i mitten av augusti och beräknas pågå tom. 28 februari 2026 med möjlighet till förlängning upp till 12 månader. Tjänsten kommer huvudsakligen att vara på plats i Solna business park. Du förväntas att vara på plats på kontoret, evenutellt distansarbete tillåts upp till 50%. Krav för tjänsten: - Akademisk utbildning inom statsvetenskap, samhällsvetenskap, ekonomi, alternativt annan inriktning som Skolverket bedömer som likvärdig - Minst fem års chefserfarenhet med verksamhets-, personal- och budgetansvar inom offentlig sektor - Fem års aktuell erfarenhet av arbete med myndighetsstyrning, planering och uppföljning på statlig myndighet - Aktuell erfarenhet av förändringsledning och verksamhetsutveckling på myndighetsövergripande nivå - Erfarenhet av att med dokumenterat gott ledarskap arbeta med förändringsledning och omorganisationer på myndighet - God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska - Kunna komma in med ett referensuppdrag från liknande uppdrag, detta behöver vara slutfört/pågående under de senaste (3) åren och behöver vara utfört inom statlig sektor För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning. Om dig Vi söker dig som har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta tillsammans med andra. Du är flexibel, serviceinriktad och har en stabil och mogen personlighet som bidrar till ett tryggt och professionellt arbetsklimat Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag är 2025-07-04. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Maja Nyström via [email protected] eller via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

17 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Hotel Skeppsholmen söker receptionist
Hotel Skeppsholmen AB
Hotellreceptionister m.fl.

Vill du vara en del av Hotel Skeppsholmen? Hotel Skeppsholmen har 77 hotellrum, restaurang och bar samt möteslokaler och enastående festvåningar för stora och små kalas. Vi är även ett Svanenmärkt hotell, medlem i Design Hotels samt stolt samarbetspartner till vår granne Moderna Museet, Operakällaren Foundation/UNICEF och Project Playground. Hos oss på Hotel Skeppsholmen är receptionen en levande avdelning där vi skapar en härlig och avslappnad atmosfär för våra gäster. Vi söker därför dig som kan leverera naturlig toppservice på ett ödmjukt och avspänt sätt då du kommer att vara den första och sista som gästen möter på hotellet. Våra gäster är oftast väldigt pålästa och trendmedvetna därför behöver du vara en person som är intresserad av att vara uppdaterad på det senaste som händer i Stockholm, allt från nyöppnade restauranger och barer till butiker och museer. Dina arbetsuppgifter kommer i synnerhet vara gästservice samt in-och utcheckning, samtidigt som det kan vara att ta emot våra konferensgäster eller att ge conciergeservice. Vi ser att du har erfarenhet av arbete i hotellreception och det är en fördel om du har använt PMS-systemet OPERA Cloud. Meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom hotell-och restaurang. Tjänsten innefattar heltid vilket innebär variation av dag-och kvällstid samt varannan helg med start så snart som möjligt. Urval och intervjuer görs löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Skicka personligt brev och CV till [email protected]

17 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Principal
Internationella Engelska Skolan i Sverige AB
Chefer inom grund- och gymnasieskola samt vuxenutbildning

Internationella Engelska Skolan (IES) is a leading independent school group with academic results far above average and a diverse and energetic staff. Teaching is in both Swedish and English, and the hallways are bilingual. The language of meetings and communication amongst the staff is English. IES is one of Sweden's largest school groups at compulsory school level with 48 schools and around 32,000 students across the country. IES has grown steadily and maintained quality since 1993. Are you our Principal for  Internationella Engelska Skolan in Sigtuna? We seek a dynamic and experienced leader to take on the exciting challenge of leading and developing an IES school! IES Sigtuna  opened in 2021 and offers outstanding bilingual education to around 600 students between grades F-9  and a fulfilling career opportunity for around  80 employees.  At Internationella Engelska Skolan we make a difference in the lives of our students. We believe this is due to our clear ethos with engaged and visible leaders creating an environment in which teachers can teach and students learn. Our students and parents choose us because of this:   - our students learn to command the English language  - we offer a safe and calm working environment for both students and staff  - we have ambitious academic goals for our students and ourselves and work hard to ensure every child lives up to their potential   There will be high expectations on the principal to continue to develop an excellent school in line with our ethos. The area  where the school is located is fast expanding with new households and we are proud to provide a school to prospective students in that area and other areas around Stockholm.   IES takes pride in leadership excellence in a diverse environment.  Who are you? You have a proven track-record in a leadership position in the Swedish education sector with solid people management experience. You are a visible, forward-thinking leader and positive role model for the IES culture and value proposition, inspiring both students and staff and creating a work environment for professional growth. You are passionate about education and create a climate for learning. Want to find out more? - Watch an Introduction to IES - Read about teaching in our schools - Visit school fb-page on facebook - Explore our homepage www.engelska.se Questions are answered by Regional Director  Marcus Segerstedt, [email protected] send your CV and covering letter to [email protected] citing reference IES Principal Sigtuna by 30th of June 2025.

17 juni 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Kock
Systembolaget AB
Kockar och kallskänkor

Vill du arbeta i en inspirerande miljö, där du arbetar tillsammans med kollegor i en grupp som präglas av respekt, öppenhet och glädje? Till Skarpö Lärcenter söker vi nu en kock. Tjänsten är ett vikariat på heltid med start i september 2025 och sträcker sig över ett och ett halvt år, med goda möjligheter till en fast tjänst. Om rollen Utanför Vaxholm ligger den vackra ön Skarpö där Skarpö Lärcenter är beläget. Systembolaget har bedrivit utbildningsverksamhet här sedan 1979. På Skarpö Lärcenter arbetar man i ett gemensamt team bestående av ungefär 18 personer som alla har ett brinnande intresse för service och värdskap. Majoriteten av Systembolagets många utbildningar och konferenser är förlagda hit. Vår utbildnings- och konferensanläggning jobbar målinriktat med att minimera vår klimatpåverkan. Hela anläggningen är Svanen-märkt. I rollen som Kock på Skarpö Lärcenter kommer du framförallt arbeta med: • Ansvara för tillagning av frukost, lunch och middag samt matprovningar till våra utbildningar. • Att sätta gästen i fokus i det dagliga arbetet. • Bidra till restaurangens mål att vara en förebild för bästa service och värdskap. • Kontinuerligt arbeta med att utveckla vår mat och vårt möte med våra kolleger. Arbetstiderna är varierande under frukost, dag- och kvällstid. Anläggningen har endast öppet på vardagar och håller stängt under helger samt röda dagar. Om dig Vi söker dig som: • Har ett genuint intresse för matlagning och dryck i kombination och som gärna vill dela med sig av sina erfarenheter. • Har en restaurangutbildning i grunden. • Har minst tre års erfarenhet från arbete i kök. Då Skarpö Lärcenter är lantligt beläget i Skärgården är körkort och tillgång till egen bil ett krav. Du måste ha fyllt 20 år för att arbeta hos oss - som alla våra medarbetare. För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du som person har ett flexibelt förhållningsätt, en nyfiken inställning till att lära nytt samt tycker om att ta ansvar. Att skapa goda relationer och ha ett öppet förhållningssätt till alla du möter värdesätts högt hos oss. Du är van vid att hantera snabba förändringar, leda både dig själv och andra, samt prioritera och strukturera ditt arbete effektivt. Du tycker om att samarbeta med andra och trivs med att arbeta tvärfunktionellt. I urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi står för och hur vi jobbar Genom vår ansvarsfulla försäljning vill vi bidra till bättre folkhälsa och en hållbar utveckling för både människor och miljö. Vi vill upplevas omtänksamma, kunniga och inspirerande i allt vi gör. Våra värderingar hjälper oss att lyckas med Systembolagets viktiga uppdrag. Systembolaget utvecklas ständigt och det kommer du också att göra. För oss är det viktigt att vi som jobbar här mår bra och att vi skapar balans mellan arbete, familj och fritid. Vi tror starkt på långsiktighet både ur ett socialt och hållbart perspektiv. Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta hos oss. Känns rollen rätt för dig? Kul! Varmt välkommen att skicka in din ansökan med CV så snart som möjligt. För att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande använder vi oss av urvalsfrågor. I ansökningsformuläret kommer du få svara på ett antal frågor om din kompetens och erfarenhet för rollen. Vi kommer att göra urval och intervjuer löpande. Bra att veta Tjänsten är ett vikariat på heltid med start i september 2025. Vårt mål är att spegla samhället och vi arbetar aktivt för att främja mångfald och säkerställa likabehandling. Vi välkomnar medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser för att skapa en inkluderande arbetsplats där alla har möjlighet att utvecklas och bidra. Som anställd hos oss på Systembolaget får du ta del av konkurrenskraftiga förmåner såsom, lunch- och friskvårdsbidrag, bra pensions- och semestervillkor. Kontakt Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Välkommen att kontakta Niclas Bäfverfeldt, enhetschef, på telefonnummer 08-503 305 48, [email protected]. Välkommen att arbeta hos oss på Systembolaget, ett av Sveriges starkaste varumärken som med omtanke ger service i världsklass!         _______________ Systembolaget finns till för alla i Sverige för att bidra till bättre folkhälsa genom att begränsa alkoholens skador. Vi bidrar med kunskap och oberoende rådgivning om mat och dryck och hur alkohol påverkar hälsan. På så vis vill vi inspirera till medvetna dryckesval och ett hälsosammare förhållningssätt till alkohol där varken människor eller miljön tar skada. Läs mer om oss på omsystembolaget.se.

17 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Handläggare - arbeta med frågor inom främst mediepolitik (vikariat)
Regeringskansliet
Planerare och utredare m.fl.

Enheten för medier och demokrati, Kulturdepartementet Vill du ha omväxlande och intressanta arbetsuppgifter som ställer krav på god samarbetsförmåga och flexibilitet? Har du intresse för medie- och demokratipolitiska frågor? Då kan vi erbjuda dig ett varierat och utvecklande arbete mitt i händelsernas centrum. Din arbetsdag. Sveriges morgondag. Som handläggare vid enheten för medier och demokrati arbetar du med frågor som rör aktuella frågor inom medie- och demokratipolitiken. Ansvarsområdet kommer främst inkludera medierelaterade frågor såsom kommersiella medier, mediestöd, public service och nya medietjänster. Det skulle dock även kunna omfatta områden såsom valdeltagarinsatser, medie- och informationskunnighet och insatser för att värna det demokratiska samtalet mot hot och hat. Du bidrar till att samla in, analysera och strukturera information, och du deltar i att ta fram skriftliga underlag till den politiska ledningen. Du har en stödjande roll i enhetens arbete och bidrar till uppföljning, koordinering och förbättringsförslag. Arbetet sker i nära samarbete med andra handläggare inom enheten och Regeringskansliet, samt i dialog med myndigheter och andra aktörer. Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se Din bakgrund Vi söker dig som har en universitets- eller högskoleexamen och har erfarenhet av frågor som rör enhetens ansvarsområden. Du behöver ha mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och behärskar engelska som arbetsspråk både muntligt och skriftligt. Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom Regeringskansliet är meriterande liksom erfarenhet av arbete eller praktik på enheten. Har du även god kunskap om mediefrågor eller angränsande politikområden är det en fördel.  Dina egenskaper Regeringskansliets medarbetarkriterier är helhet, utveckling, resultat. Alla som arbetar i Regeringskansliet behöver ha helhetssyn och samarbeta för verksamhetens bästa. Du förväntas bidra med ditt perspektiv och din kompetens samt vara öppen för andras. Du kommer med idéer och nya angreppssätt för att förbättra och utveckla verksamheten och din egen kompetens. Du är inriktad på resultat i ditt agerande och anpassar dig när behov och inriktning ändras. Du förstår komplicerade språkliga underlag, både talade och skrivna, och är en skicklig skribent.  Övrigt Tjänsten är ett föräldravikariat, tidsbegränsad anställning 6-8 månader. Tillträde enligt överenskommelse men senast i september 2025. Intervjuer planeras att genomföras i början av augusti.  En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Är du intresserad? Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Eva Holmström som är biträdande enhetschef. Du är också välkommen att kontakta t.f HR-ansvarig Jennifer Hill (nåbar t.o.m. 25 juli). Fackliga kontaktpersoner är Dennis Wiklund för Saco och Karina Åbom-Engström för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 4 juli 2025.  Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Kulturdepartementet ansvarar för frågor som rör kultur, demokrati, medier, de nationella minoriteterna och det samiska folkets språk och kultur.

17 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Distriktssköterska till Ekerö Vårdcentral
Praktikertjänst AB
Distriktssköterskor

Beskrivning:  Bli vår kollega! Distriktssköterska till Ekerö Vårdcentral sökes. Vill du arbeta på en välfungerande vårdcentral med nöjda patienter och medarbetare? Vi är ett tryggt team med nio kollegor på mottagningen, distriktsköterskor, sjuksköterskor och en undersköterska. Nu ska en distriktssköterska vidare på nya äventyr, därför söker vi en ny kollega! Vårt huvudfokus är god arbetsmiljö, vård med hög kvalité och kontinuitet. Ekerö Vårdcentral är en av Stockholms största vårdcentraler med ca 20 000 listade patienter. Vi är en stor fullbemannad arbetsplats med 60 anställda.  Vi som arbetar här är är ett glatt gäng med specialister i allmänmedicin, ST-läkare, AT-läkare, psykologer, Rehab koordinator, administrativt team, sjuksköterskor, distriktssköterskor och undersköterskor samt lokalvårdare. Vi har även ett stort antal hemsjukvårdspatienter som vårt hemsjukvårdsteam sköter om. Vi gillar att tänka nytt och ligger i digitaliseringens framkant. För många av våra patienter är vår digitala plattform MittPTJ, den primära kontaktvägen till oss, så det är bra om du har vana och intresse av digital kommunikation. Vi finns i Ekerö Centrum dit man lätt tar sig med buss från Brommaplan, färja eller buss från Slagsta, Båt 89 från stan.  Arbetsuppgifter Mottagningsarbetet innebär sedvanliga arbetsuppgifter som tex, såromläggningar, suturtagning, injektioner, infusioner, piccline, kateterskötsel, blodtrycksmottagning, astma/KOL, demens och diabetesmottagning. Vi arbetar även med telefonrådgivning i TeleQ och ÄMO-äldremottagning samt i vår digitala plattform, MittPTJ.  Vi lägger stort fokus på kontinuitet. Det innebär att vi strävar efter att ha patientansvariga sjuksköterskor/distriktssköterskor som tar hand om sina kroniska patienter med olika omvårdnadsbehov som tex astma/KOL, diabetes, demens, blodtryck, sårbehandlingar, katetervård, förskrivningar, injektioner/infusion med mera. Under semestrar samarbetar hela Ekerö Vårdcentrals personal med Hemsjukvårdsteamet, vilket kan innebära kortare tids arbete i hemsjukvården. Kvalifikationer Legitimerad distriktssköterska med några års arbetslivserfarenhet, gärna från primärvård och digital chatt. Flytande svenska i tal och skrift.  Vi dokumenterar i Take Care och erfarenhet av det är meriterande. Intresse för diabetes är meriterande. Personliga Egenskaper: Vi söker dig som är en trygg och stabil person, som har ett professionellt förhållningssätt och en förmåga att anpassa sig till olika situationer. Du är van att arbeta självständigt och uppskattar nära samarbete med andra yrkesgrupper. Du är positiv, flexibel och noggrann. Övrig information: Arbetstid är dagtid, vardagar. Vi söker i 1.a hand heltid men deltid kan diskuteras. Vi erbjuder friskvård 5000 kr per år. Praktikertjänst hyr ut semesterbostäder i Sverige och Spanien. Vi har kollektivavtal. Varmt välkommen med din ansökan! Vi intervjuar löpande och ber dig observera att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.  Villkor Om Praktikertjänst Praktikertjänst startade för över 65 år sedan och är en av Sveriges största vårdgivare. Vi har 750 mottagningar, från Vittangi i norr till Ystad i söder, som drivs av praktiker som tillsammans äger hela Praktikertjänst. Vi är övertygade om att det skapar engagemang, delaktighet, fokus på kvalitet, kontinuitet samt kompetensutveckling - och är en viktig anledning till att vi varje år hamnar i topp vad gäller både nöjda patienter och medarbetare. Hos oss får du en trygg anställning med fina förmåner och goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Vi vet att våra medarbetares välbefinnande är grunden till nöjda patienter och i det långa loppet, ett mer välmående samhälle.

17 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Servitris / Restaurangbiträde
Juvelsa HB
Hovmästare och servitörer

Vi på DRINA Balkan Food & Drinks är en restaurang som präglas av en autentisk känsla med mat från Balkan. Vi lagar och serverar mat med passion och känsla först och främst från fd Jugoslavien. Vi kör både lunch och eftermiddag/kväll/helgverksamhet (med fullständiga rättigheter). Ibland förekommer det live musik på helgerna, vilket brukar generera en mer livlig och härlig stämning! Vi har en Deli där vi säljer det alltra godaste Balkan har att erbjuda samt tillverkar vi våra egna tårtor och bakelser. Vi är redan ett glatt gäng som trivs bra med varandra men vi söker nu hjälp av en erfaren person som är villig att ta egna initiativ och fungerar lite som en länk mellan gästerna/serveringen och köket. Allt fler kunder hittar till oss och vi behöver därför förstärka vårt team ytterligare med kunnig personal. Tjänsten är heltid och kan variera mellan vardagar och helger. Vi ser gärna att du är glad och social, kunnig inom restaurangbranschen och älskar god mat. En bonus om du talar något av språken från Fd Jugoslavien då en stor del av vår kundkrets känner sig extra hemma då men det är inget krav! Det viktigaste är att du är social,glad och kunnig. Tillträde omgående. Fora försäkring finns! Ansökningar ENDAST via email. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

17 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Vikariat Ssk/Dsk till Hemsjukvården Ekerö Vårdcentral
Praktikertjänst AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Beskrivning:  Vi söker dig som är sjuksköterska eller distriktssköterska och som vill bli en del av vårt hemsjukvårdsteam på ett 1-årsvikariat, då en av våra sjuksköterskor ska studera. Vårt team består av 3 distriktssköterskor, 4 sjuksköterskor, 6 undersköterskor, en teamchef samt en hemsjukvårds-läkare. Tillsammans tar vi hand om våra 240 hemsjukvårdspatienter. Vi värderar ett flexibelt och nära samarbete mellan våra yrkesgrupper för att på bästa sätt hjälpa våra patienter. Du jobbar i team men ute i fält arbetar du oftast själv. Ekerö Vårdcentral är en av Stockholms största vårdcentraler med 20 000 listade patienter. Vi är en stor fullbemannad arbetsplats med närmare 60 anställda.  Vi har förutom hemsjukvård olika mottagningar som diabetes, Astma/KOL, hypertoni, resevaccination samt ett psykosocialt team med psykologer och en Rehab koordinator. Vi finns i Ekerö Centrum dit man lätt tar sig med buss från Brommaplan, färja eller buss från Slagsta, Båt 89 från stan.  Arbetsuppgifter Hemsjukvårdsteamet är uppdelat i 3 områden och varje område består av 2 uskor och 2-3 ssk/dsk. Våra patienter bor på Lovö-Drottningholm, Ekerö, Munsö och Adelsö.  Till våra patienter går vi, cyklar och kör bil. Tillsammans med undersköterskor utförs planerade eller akuta hälso -och sjukvårdsinsatser i våra patienters hem. I ditt ansvar som sjuksköterska/distriktssköterska har du omvårdnadsansvaret för patienterna i ditt område. Det ingår bland annat medicinska bedömningar, sårvård, läkemedelshantering, provtagning, katetervård, omvårdnadsplanering, vårdplanering-SIP (Samordnad Individuell Plan), kontakt med anhöriga, biståndsbedömare och förskrivningar.  Du har en central roll i samverkan kring patienten där du säkerställer en god kvalitet i omvårdnaden och uppföljning av patienten. Du leder, prioriterar och samordnar arbetet kring dina patienter.    Kvalifikationer Sjuksköterska  eller distriktssköterska med några års arbetslivserfarenhet, gärna från hemsjukvård och/eller geriatrik. B-körkort är ett krav. Vi dokumenterar i Take Care och erfarenhet av det är meriterande.  Personliga Egenskaper: Vi söker dig som är en trygg och stabil person, som har ett professionellt förhållningssätt och en förmåga att anpassa sig till olika situationer. Du är duktig på att skapa struktur och har en naturlig talang för att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är positiv, hjälpsam och kan arbeta självständigt samtidigt som du har lätt för samarbete.  Övrig information: Vi söker i 1.a hand heltid men deltid kan diskuteras. Friskvård 5000 kr per år. kollektivavtal, semesterbostäder. Varmt välkommen med din ansökan! Vi intervjuar löpande och ber dig observera att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.  Villkor Om Praktikertjänst Praktikertjänst startade för över 65 år sedan och är en av Sveriges största vårdgivare. Vi har 750 mottagningar, från Vittangi i norr till Ystad i söder, som drivs av praktiker som tillsammans äger hela Praktikertjänst. Vi är övertygade om att det skapar engagemang, delaktighet, fokus på kvalitet, kontinuitet samt kompetensutveckling - och är en viktig anledning till att vi varje år hamnar i topp vad gäller både nöjda patienter och medarbetare. Hos oss får du en trygg anställning med fina förmåner och goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Vi vet att våra medarbetares välbefinnande är grunden till nöjda patienter och i det långa loppet, ett mer välmående samhälle.

17 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Junior Trade Control Analyst till Vattenfall

Om tjänsten Vi söker nu en Junior Trade Control analyst till Vattenfall. För att lyckas i rollen är du en stark lagspelare och mycket pålitlig när det gäller att leverera enligt överenskomna mål. Vidare är du mycket flexibel i arbetet och har en positiv attityd. Du är stresstålig och har förmåga att arbeta under tidspress. Du är noggrann med ett stort ansvarstagande samt har god kommunikativ förmåga och analytiska färdigheter. Som Junior Trade Control Analyst blir du en del av Vattenfalls Trade Control-team, som ingår i Group Risk Management och fungerar som back office för deras energihandelsverksamhet. Tjänsten omfattar följande arbetsuppgifter: - Handelsverifiering: säkerställa att affärerna är korrekt registrerade i handelssystemet - Stämma av våra positioner mot börser och clearingsbanker - Hantera bekräftelseprocessen med våra motparter - Vid avvikelser samarbeta med Front Office och motparter för att säkerställa att dessa löses snabbt och effektivt - Utföra andra uppgifter kopplade till det funktionella ansvaret - Förbättra och utveckla våra processer - Hantera den dagliga överföringen av gröna certifikat och utsläppsrätter Uppdragsperiod och omfattning: Tjänsten som Junior trade control analyst är ett konsultuppdrag på heltid med start 2025-09-01 och beräknas pågå till och med 2027-04-30 . Arbetsställe för denna position är på Vattenfalls kontor i Solna. Krav för tjänsten: • Universitetsutbildning inom företagsekonomi, nationalekonomi eller motsvarande utbildning • Arbetslivserfarenhet inom backoffice eller liknande funktion • God kompetens inom företagsekonomi • Grundläggande kompetens/kunskap inom företagsfinansiering och redovisning • God kunskap om vanliga IT trading system • Flytande engelska i tal och skrift För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM. Om Trade Control teamet Teamets huvudsakliga uppgift är att säkerställa att Vattenfalls handelskontrakt registreras korrekt i handelssystemet – vilket därmed utgör en solid grund för beräkning av riskexponeringar samt vinst och förlust (Profit & Loss). Som teammedlem i Handelskontrollavdelningen kommer du att arbeta nära tillsammans Vattenfalls front office samt flera andra stödfunktioner såsom juridik, kreditrisk, marknadsrisk, IT med flera. Det är en utmärkt startpunkt för en karriär inom energihandel. För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag är 2025-07-04. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Hannah Trollsås via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

17 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Skolsköterska till idrottsskola
Klara SkolPool AB
Skolsköterskor

Arbetsbeskrivning Ansök till Klara Elevhälsa – vi söker skolsköterska på 20 % i Vällingby! Just nu söker vi en engagerad skolsköterska för en deltidsanställning (20 %) vid en mellanstor skola med idrottsprofil i Vällingby. Här arbetar du med elever från årskurs 4 till 9 och får vara en viktig del i deras hälsa och välmående. Vi söker dig som brinner för hälsofrämjande och förebyggande arbete och som vill arbeta nära eleverna. Tidigare erfarenhet som skolsköterska är meriterande men inte ett krav. I rollen ingår du i skolans elevhälsoteam och samarbetar tätt med olika yrkesgrupper. Vi ser gärna att du är noggrann, strukturerad och har en god samarbetsförmåga. Skolan önskar att du kan arbeta främst på torsdagar. Kanske har du redan en tjänst på annan skola och vill kombinera med denna? Tjänsten tillsätts till hösten 2025. Skicka gärna in din ansökan till oss redan idag – vi ser fram emot att höra från dig! Din bakgrund Du ska vara legitimerad sjuksköterska med vidareutbildning inom öppen hälso- och sjukvård, hälso- och sjukvård för barn och ungdom eller skolhälsovård. För dig som är lite nyare i rollen erbjuder vi stöd och extra handledning. När du arbetar på våra vårdgivarskolor är du en del i våra team. Tillsammans med dina kollegor skapar ni en tryggare vardag med kompetens- och erfarenhetsutbyte. Inom vår vårdgivarorganisation har vi en tydlig struktur med ett väluppbyggt metodstöd och ledningssystem. Inom Klara SkolPool har vi alltid korta kontaktvägar och du har alltid nära till din medicinskt regionansvariga och medicinska verksamhetschef. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och vill att du känner igen dig i följande: - Självgående - Social och utåtriktad - Flexibel - Brinner för elevhälsa och våra barn och ungdomar - Ett genuint intresse för förebyggande elevhälsa Om oss Ambeas verksamhetsområde Klara SkolPool är en av Sveriges ledande aktörer för bemanning inom skola. Klara SkolPool arbetar enligt ett kvalificerat ledningssystem, Socialstyrelsens riktlinjer för medicinsk elevhälsa och GDPR. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag och är ISO-certifierade. Klara SkolPool är ett närvarande personalföretag med kvalitet, flexibilitet, engagemang och eleven i fokus. Vi är det personliga företaget, hos oss på Klara SkolPool får du en egen konsultchef som känner dig, vet hur du önskar arbeta och kan din kompetens. Vi erbjuder varierade uppdrag och samarbetar med skolor, koncerner och kommuner i hela Sverige. Våra uppdrag löper oftast terminsvis eller längre, men vi har också kortare uppdrag under läsåret. Vi kan skolan och arbetar med alla personalgrupper inom elevhälsan. Viktigt för oss är att vår personal får stöd i vardagen. Vi erbjuder: - Marknadsmässig lön - Tillsvidareanställning eller anställningsform enligt överenskommelse - Friskvårdsbidrag - Kollektivavtal - Personlig utbildningspott - Bidrag för sociala aktiviteter Urval görs löpande och därför hoppas vi att du ansöker idag. För all anställning krävs utdrag ur belastningsregistret så beställ ditt redan idag! Vi vill bidra till elevernas möjligheter att lära och växa. Om du också vill bidra till detta, så ser vi fram mot att lära känna dig. Klara SkolPool ska vara kvalitetsledande i allt som görs och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Välkommen till Klara SkolPool!

17 juni 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025