Skolkurator

Vi söker en kurator för ett deltidsvikariat under hela höstterminen 2025, med ev. möjlighet till förlängning. Tjänstegraden är ca 40%. OM OSS Vi: -är en liten fristående förskola, grundskola och fritids med sammanlagt ca 170 barn/elever i åldrarna 1-16 år. -är tvåspråkiga. Vår verksamhet präglas av de båda språken svenska och finska. -är centralt placerade i Tumba, nära pendeltåg och bussar. ARBETSUPPGIFTER På Sverigefinska skolan i Botkyrka arbetar elevhälsoteamet tillsammans med pedagoger för att utveckla det främjande och förebyggande arbetet i ett f-9 perspektiv. Som kurator: -arbetar du för tidig upptäckt av och tidiga insatser för elever som far illa, befinner sig i socialt utsatta sammanhang eller visar tecken på psykisk ohälsa. -arbetar du hälsofrämjande och aktivt för att förebygga psykisk ohälsa, diskriminering, trakasserier och kränkande behandling. -stödjer och samarbetar du med skolans personal i elevärenden av psykosocial karaktär. -dokumenterar du noggrant ditt arbete och sköter nödvändiga kontakter med till exempel kommun och vårdnadshavare. Tjänsten innebär sedvanliga arbetsuppgifter för skolkurator, bl.a. att: -arbeta med elever i grupp i förebyggande syfte eller vid särskilda problemsituationer -genomföra stöd- och motivationssamtal med enskild elev och ev. vårdnadshavare -stötta elever som har särskilda behov p.g.a. fysiska, psykiska eller sociala svårigheter -vara tillgänglig för rådgivning och konsultation -medverka i upprättande av förebyggande handlingsplaner -samordna insatser av social karaktär -samverka med socialtjänst, ungdomsmottagning, polis etc. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en socionomexamen eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig samt har erfarenhet från yrket, gärna erfarenhet från arbete i skola, med barn och ungdomar. Du: -har en god förmåga att bygga positiva relationer med elever, föräldrar och kollegor. -har en mycket god samarbetsförmåga. -är engagerad, lösningsfokuserad och ser möjligheter utifrån givna förutsättningar. -har en förmåga och vilja att påverka vår skolkultur samt vara med och utveckla skolans elevhälsoarbete. -gillar att arbeta i team men kan även arbeta självständigt. -har goda ledaregenskaper. -är bra på att föra motiverande samtal. -bör också vara noggrann, strukturerad och insatt i de lagar och regler som styr ditt arbete. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och vill att du känner igen dig i följande: -självgående och initiativtagande -ansvarstagande -förtroendeingivande -social och utåtriktad -flexibel

19 juni 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Barnskötare till Borgens förskola, Danderyds kommun
Danderyds kommun
Barnskötare

Förskolan Borgen består av 4 avdelningar och ligger naturskönt vid Edsviken intill skog och hav. Nu söker vi en engagerad barnskötare för ett vikariat på vår verksamhet! Var med och gör Sveriges bästa kommun ännu bättre. Danderyds kommun erbjuder gemenskap, utveckling och delaktighet på jobbet. Vi gör skillnad och skapar värde i vardagen i dialog med alla som lever, bor och verkar här. Genom närhet och korta beslutsvägar får du möjlighet att ta ansvar och jobba med både delar och helhet i ditt yrke. Här växer vi tillsammans med engagerade invånare, företag och kompetenta kollegor i trädgårdsstadens vackra miljö. Ta steget till ett utvecklande och hållbart arbetsliv i en lagom stor kommun nära allt. ARBETSUPPGIFTER Som barnskötare hos oss arbetar du tillsammans med dina kollegor, både i arbetslaget och över hela förskolan, för att skapa en positiv, lärorik och trygg miljö för våra barn. Du arbetar för att skapa delaktighet hos barnen och ser det kompetenta barnet i olika vardagssituationer.  Vår utgångspunkt är att leken och det sociala samspelet är grunden för lärandet. Utifrån verksamhetens behov kan arbete på områdets andra förskolor förekomma. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som:  • är utbildad barnskötare. • har erfarenhet av arbete som barnskötare i förskola.  • är väl förtrogen med läroplanen.  • har goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift, utifrån att rollen innebär kommunikation med kollegor, barn och vårdnadshavare. Vi ser att det är meriterande om du: • har erfarenhet av arbete med barn i behov av särskilt stöd.  • har erfarenhet av samtal med vårdnadshavare.  Vi söker dig som arbetar enligt en tydlig process. Du organiserar och planerar ditt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines. Du tar aktivt initiativ i sociala sammanhang, kliver fram och har lätt för att skapa nya relationer. Du är bra på att samarbeta både i det egna arbetslaget och även över hela förskolan, men du ska även kunna arbeta självständigt med en barngrupp. Du anpassar dig och hittar win-win-lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Du har lätt för att sätta dig in i andras situation, lyssnar, förstår och visar hänsyn.  Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i våra rekryteringar. Med hänvisning till skollagen måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas. Beställning av ett sådant kan göras på www.polisen.se. ÖVRIGT Danderyds kommun strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med många trevliga och kunniga medarbetare. Besök gärna vår jobbportal https://www.danderyd.se/ovriga-verksamheter/jobb/ om du vill veta vad våra chefer säger om kommunens uppdrag och utvecklingen framåt. Här kan du också samla information, bland annat om våra förmåner. Mer information om vår verksamhet hittar du på www.danderyd.se. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Danderyds kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande önskar vi att du skickar in din ansökan digitalt enligt ovan. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju. Intervjuer sker v 28 och/eller v 32 och rollen kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut. Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Planeringsofficer J35/Midterm - Future Operations, FM LOGISTIK
Försvarsmakten
Officerare

Vill du vara med och planera och genomföra logistikoperationer i en tid av tillväxt och ökade geopolitiska utmaningar? Välkommen till Försvarsmaktens Logistik (FMLOG) – en organisation i snabb utveckling med avgörande betydelse för Sveriges och Natos gemensamma försvar. Sedan Sveriges inträde i Nato har logistiken fått en mer central roll, och FMLOG befinner sig i ett dynamiskt skede där vi bygger upp en ny nationellt sammanhållen logistikledning, på jämnbördig nivå med Försvarsgrensstaberna. Vi stärker stödet till Nato genom värdlandsstöd, förhandslagring och deployering av egna och allierade förband, samtidigt som vi utvecklar vår nationella struktur med regional Ersättnings-områden. Nu söker vi dig som vill vara med och bygga framtidens logistikförmåga. Om enheten: Planeringssektionen J35/Midterm – Future Operations ansvarar för operationsplanering inom en tidshorisont på 3 till 12 månader (T-3 till T-12). Arbetet sker i nära samverkan med Operationsledningen, Försvarsstaben och Försvarsgrensstaberna – både i nationella och internationella sammanhang. Planeringssektionen J35 är en del av Genomförandeavdelningen J3 inom FMLOG:s stab och har sin placering på Gärdet i Stockholm. Hos oss arbetar du i ett engagerat team med stark sammanhållning, där omtanke, respekt och yrkesstolthet genomsyrar vardagen. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Som Planeringsofficer kommer du tillsammans med sektionschefen och övriga medarbetare att: • Ansvara för att understödja chefen FMLOG med den dagliga ledningen av förbandet. • Delta i planering, genomförande och uppföljning av Logistikoperationer. • Samverka, samordna och föra dialoger inom förbandet samt med överordnade och sidoordnade ledningsnivåer. • Företräda Försvarsmaktens Logistik i olika arbetsgrupper och forum. • Genomföra schemalagd beredskapstjänstgöring. • Genomföra tjänsteresor, både nationellt och internationellt. För rätt individ finns goda möjligheter till vidareutveckling inom förbandet. Kvalifikationer: • Svensk officersexamen. • Yrkesofficer OR7 eller OF2, alternativt OR6 eller OF1 med prognos mot nästa nivå. • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. • B-körkort. Meriterande: Officersutbildning med inriktning logistik eller motsvarande erfarenhet. • Erfarenhet av tjänstgöring vid stab. • Goda kunskaper i Microsoft Office. • Goda kunskaper i VIDAR. • FM/NATO/FN logistikutbildning/ar. • Behörighet ISUS. • Behörighet SWECCIS. • Försvarsmaktens signalskyddsutbildning. Personliga egenskaper: För att lyckas och trivas i rollen behöver du trivas i en miljö med varierande tempo, där du deltar i många forum, med många olika nyckelspelare och där du är en sammanhållande person i planeringsprocessen. Du är ansvarsfull, självständig och tar egna initiativ. Du är en lagspelare som snabbt kan anpassa sig till förändrade förutsättningar. Du har lätt att knyta kontakter och att skapa förtroendefulla relationer på alla nivåer, både internt och externt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt: • Anställningsform: Tillsvidare • Sysselsättningsgrad (hel-deltid): • Heltid Arbetsort: Stockholm • Tillträdesdatum: Snarast eller enligt överenskommelse. För upplysningar om befattningen eller rekryteringsprocessen kontaktas: Mikael Båverud, rekryterande chef. För information om rekryteringsprocessen kontaktas: Sandra Rosén Larsson, HR-generalist FMLOG Stab HR-avdelning. Fackliga företrädare: • Madeleine Bagge, SACO. • Eva-Britt Steen, SEKO. • Julia Back, OFR/O. • Håkan Antonsson, OFR/S. Samtliga ovan nås via Försvarsmaktens växel: 08 - 788 75 00 ANSÖKAN - INSTRUKTION Din ansökan ska innehålla CV samt svar på ett antal urvalsfrågor. Utöver det bifogar du inte något personligt brev.   Välkommen med din ansökan senast 2025-07-31.   Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter. FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet. Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

19 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Grafisk designer till Finansförbundet
Bravura Sverige AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Vill du skapa grafisk kommunikation som engagerar – på riktigt? Finansförbundet söker nu en kreativ, tekniskt kunnig och formstark grafisk designer till ett vikariat i det interna redaktionsteamet på enheten för kommunikation, opinion och marknad. I rollen får du möjlighet att bidra med visuella koncept och produktion som stärker förbundets synlighet och påverkan – både externt och internt. Du arbetar med allt från idé och konceptutveckling till färdig produktion i både digitala och tryckta kanaler. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Finansförbundet. Tjänsten är ett vikariat på minst 12 månader. Om företaget Finansförbundet är det största fackförbundet för alla som arbetar inom bank- och finansbranschen. Förbundet har idag ca 30 000 medlemmar, är partipolitiskt obundet och är medlem i TCO. Du hittar medlemmarna överallt – i den stora banken med flera tusen anställda såväl som i det lilla mäklarföretaget med nischad verksamhet. Finansförbundet tillvaratar medlemmarnas fackliga intressen och påverkar utvecklingen inom finansbranschen. Kansliet består av 40 anställda och du kommer vara en del av redaktionen vid enheten för Kommunikation, Opinion och Marknad. Din chef är enhetschefen som tillika är kommunikationschef och det operativa arbetet i vardagen samordnas av redaktionsledaren. Finansförbundet erbjuder: • Ett meningsfullt arbete där du gör skillnad för medlemmar och förtroendevalda. • Ett engagerat team med kreativ höjd och målfokus. • Möjlighet att påverka och utveckla deras digitala närvaro i sociala medier. • Goda villkor genom kollektivavtal, friskvårdsbidrag och flexibla arbetssätt. Arbetsuppgifter Som grafisk designer blir du en nyckelperson i Finansförbundets redaktions- och inhouseteam, som ingår i enheten Kommunikation, opinion och marknad. Tillsammans med digitala redaktörer och innehållsproducent producerar ni innehåll till egna och förtjänade kanaler – från kampanjer (t.ex. always on, värvning och opinion) till nyhetsbrev, utbildningsmaterial och digitala kundresor. Du är van att arbeta i hela processen – från idé och konceptutveckling till färdig grafisk produktion, med särskilt fokus på digitala kanaler. I ditt uppdrag ingår att skapa visuellt innehåll i form av exempelvis grafiska enheter, infografik, animationer och rörlig grafik. Du använder din kreativa och kommunikativa förmåga för att visualisera komplex information på ett engagerande och lättillgängligt sätt, både för intern och extern kommunikation. Exempel på arbetsuppgifter: Idé och skissarbete Framtagning av koncept Skapande av layout för digitalt och tryckt grafiskt material Produktion av både tryckta och rörliga kampanjenheter utifrån framtagna koncept Film- och bildproduktion samt redigering Framtagning av presentationsmaterial Kontakt och samarbete med externa byråer Medverka i workshops och verksamhetsmöten Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Eftergymnasial utbildning inom kommunikation eller marknadsföring • Minst tre års erfarenhet av arbete med grafisk formgivning och rörlig produktion för digitala kanaler, sociala medier och tryckt material. Gärna på en inhousebyrå där du arbetat med både intern- och externkommunikation • Mycket goda kunskaper i programmen Indesign, Illustrator, Photoshop, Acrobat eller liknande program • Erfarenhet av programvaror för rörlig produktion, som After Effects eller Animate • Mycket goda kunskaper i att uttrycka dig i tal och skrift på svenska Vi söker dig som är kreativ och lösningsorienterad, med ett starkt eget driv och förmåga att arbeta självständigt. Samtidigt är du prestigelös och bra på att bygga relationer, med en god samarbetsförmåga som gör att du fungerar väl i team. Du är kommunikativ, pedagogisk och strukturerad – en person som ser värdet i att vara noggrann och att hålla deadlines. Du trivs både med att arbeta i ett högt tempo med snabba leveranser och i mer långsiktiga projekt. Din nyfikenhet, ditt engagemang och din öppenhet gör att du gärna tar dig an nya utmaningar och kontinuerligt bidrar till utveckling. I den här rekryteringen är personliga egenskaperna av stor vikt. Vi förutsätter att du delar de fackliga värderingar som är grunden för Finansförbundets arbete. Finansförbundet strävar i alla avseenden efter att vara fritt från diskriminering och erbjuda lika möjligheter för alla. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Vid Globen, Stockholm med 50% kontorsnärvaro Lön: Enligt överenskommelse Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare, Julia Dahl på [email protected] Facklig representant är Anne Karin Hjortland, Unionenklubben, telefonnummer 08-614 03 57 Intervjuer sker löpande. Sista ansökan för tjänsten är 30 juni, varmt välkommen med din ansökan! Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Specialist

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 december 2025
Stf Enhetschef Inköpsenheten FMLOG
Försvarsmakten
Officerare

Vill du bidra till att stärka Försvarsmaktens försörjningsförmåga genom att tillföra ett tydligt militärt perspektiv i en verksamhet med huvudsakligen civilt anställda? Vi söker nu en militär ställföreträdare till Inköpsenhetens chef – en nyckelroll med stort inflytande i en verksamhet som är avgörande för Försvarsmaktens förmåga. Om enheten: Försvarsmaktens Inköpsenhet är en del av förbandet FMLOG (Försvarsmaktens logistik) och ansvarar för Försvarsmaktens upphandlingar och inköp i enlighet med gällande upphandlingslagstiftning. Det arbete vi genomför är avgörande för Försvarsmaktens försörjning samt strategiska och operativa framgång. Vi arbetar enligt fastställd kategoristyrd metodik och lägger stor vikt vid kontinuerlig kompetensutveckling. Inköpsenheten består av sju avdelningar geografiskt spridda i Sverige. Verksamheten bedrivs i myndighetsform men bemannas huvudsakligen av civilt anställda. Vi eftersträvar en prestigelös kultur med ömsesidigt förtroende och hjälpsamhet i fokus. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Som ställföreträdande enhetschef är du enhetschefens närmaste stöd i att leda, följa upp och utveckla enhetens krigsförbandsarbete samtidigt som du sömlöst kan kliva in som ersättare till enhetschefen när så krävs. I din roll ansvarar du särskilt för att: • Tillföra och förankra ett militärt perspektiv i enhetens utveckling, särskilt kopplat till krigsorganisationen, militärregionernas behov och operativ effekt. • Kommunicera och representera ett militärt perspektiv i en miljö med huvudsakligen civila kollegor – på ett tydligt, rakt och professionellt sätt. • Säkerställa förståelse för det militära uppdraget inom hela inköpsverksamheten och bidra till verksamhetsutveckling med fokus på genomförandekraft. • Följa upp resultat, identifiera förbättringsområden och säkerställa att verksamheten levererar mot uppsatta mål. • Stödja arbetet med beslutsunderlag, orderverk och uppföljning. • Vara beredd att vid behov företräda enhetschefen i interna och externa sammanhang. Kvalifikationer: • Minst OF2 med potential mot högre befattning alternativt SO8 • Gedigen erfarenhet från militär tjänst i befattningar med ansvar för ledning, planering eller utveckling • Erfarenhet av att tolka och arbeta med regelverk, juridik eller lagtexter • Mycket god förmåga att kommunicera tydligt i tal och skrift, på svenska och engelska • Körkort B Meriterande: • Erfarenhet från Försvarsmaktens logistikverksamhet • Erfarenhet av samverkan med FMV eller andra myndigheter • Erfarenhet av arbete i förändrings- eller utvecklingsprojekt Personliga egenskaper: Vi söker dig som är trygg i din profession, uppträder med tydlighet och har en god förmåga att förklara och motivera på ett pedagogiskt sätt. Du är resultatinriktad och van vid att följa upp verksamhetens prestationer och bidra till förbättringar. Du behöver ha en väl utvecklad förmåga att kommunicera utan att förlora i respektfullhet – både när du framför egna budskap och när du tar emot återkoppling. Du är inte främmande för ett rakt tilltal, och hanterar det med balans och professionalism. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Övrigt: • Anställningsform: Tillsvidareanställning • Sysselsättningsgrad: Heltid • Arbetsort: Stockholm • Tillträde: Enligt överenskommelse För upplysningar om befattningen kontakta: Ingela Kostet, Enhetschef Inköpsenheten Fackliga företrädare: • SEKO Eva-Britt Steen       • SACO-s FMLOG Madeleine Bagge        • OFR/S Helena Strid • OFR/O Stefan Joon         Samtliga nås via växeln: 08-788 75 00         ANSÖKAN: Vi vill ha din ansökan i form av ditt CV samt svar på ett antal urvalsfrågor. Sista ansökningsdag är 2025-08-08. Varmt välkommen med din ansökan! Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter. FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet. Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

19 juni 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Timvikarie inom Boendestöd i Norrort
Funkisgruppen AB
Vårdare, boendestödjare

Om Funkisgruppen Funkisgruppen ABerbjuder insatser enligt SoL och LSS, placering i skyddat boende, familjehem, personlig assistans samt arbetsmarknadsinsatser.De olika pusselbitarna i vår verksamhet bidrar till att skapa en helhet för individen – Vi löser livspusslet! Om tjänsten Vi söker just nu en dedikerad boendestödjare till kunder i Norrort Ett boendestöd är en social och praktisk stödinsats som syftar till att stärka den enskildes förmåga att så självständigt som möjligt hantera sitt vardagsliv, både inom och utanför hemmet. För arbetsuppgifter tillämpas kollektivavtalet för bransch Vård och behandlingsverksamhet sam omsorgsverksamhet (E) mellan Vårdföretagarna och Kommunal. Vad vi söker hos dig: Du är utbildad undersköterska eller har relevant utbildning inom vård och omsorg Du har ett flexibelt och kreativt tankesätt Du har en förmåga att se möjligheter och är pedagogisk Du har god datavana / applikationer Du kan arbeta dagtid, kvällar och helger Du behärskar svenska i tal och skrift Meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med målgruppen Vi lägger därtill stor vikt vid personlig lämplighet.  Registerutdrag Vid en anställning kommer vi att begära ett registerutdrag innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget  från Polisen.  Arbetstid: Timvikarie under sommarmånaderna.  Dagtid, kvällar och helger.   Tillträde: Enligt överenskommelse  Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Har du ytterligare frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Helena Karlsson, [email protected] Välkommen med Din ansökan! Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 december 2025
Senior QA/Test Engineer – Payments Domain
Swedbank AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Are you a skilled QA/Test engineer eager to shape the future of Corporate Payment solutions? We’re looking for a skilled person to join our team within Corporate Payments. In this role, you will play a key part in ensuring the quality and reliability of our systems, with a special focus on payment processing flows and applications. In Swedbank you have the opportunity to: Work with complex systems where deep understanding of batch jobs, legacy interfaces, and backend data flows is essential to succeed in testing and quality assurance. Plan, design, and execute test cases (manual and/or automated) based on requirements and technical documentation.  Perform functional, integration, and regression testing. Work closely with developers, business analysts, and other QA engineers to ensure high quality deliverables. Identify, document, and track bugs and issues. Contribute to continuous improvement of testing processes and tools. Work closely with Product Owners and Agile teams to ensure timely delivery of software features. Contribute to the continuous improvement of development processes and methodologies within the SAFe framework. What is needed in this role:  Experience with mainframe environments is a must since a significant part of our payment infrastructure is built on mainframe technology. University degree in Computer Science, Engineering, or a related technical field. Minimum 3 years of experience in QA/testing roles with strong understanding of QA methodologies, tools, and processes. Good knowledge and experience testing systems based on IBM Mainframe applications (e.g. COBOL, DB2, JCL & OPC scheduler) Solid skills in SQL, with the ability to validate backend data and write complex queries. Solid experience from working in the payments domain, e.g. XML, ISO 20022 or other payment message standards. Experience with test management tools such as JIRA, or similar Excellent communication skills in English and/or Swedish. With us, you can experience: Personal and professional growth through self-leadership and continuous development. Meaningful work that positively impacts our workplace, our customers, and society. An open and collaborative culture that encourages cross-functional teamwork and provides networking opportunities. A supportive and inclusive environment that promotes a balanced and sustainable work-life, with flexible working conditions when suitable for the role. Benefits such as our share based reward program Eken, company pension plan, employee offer for banking products, health insurance. "Join our team and...take the opportunity to join our highly skilled team and create the future of Payments by developing state of the art technologies for our corporate customers" Farshad Akondi, your future manager We look forward to receiving your application by 11.07.2025 Location: Sundbyberg, Stockholm Recruiting manager: Farshad Akondi We want to inform you that the selection process may begin after the summer holidays. We have made our choice regarding recruitment media and therefore kindly decline contact with ad sellers or sellers of other recruitment services. Swedbank does not discriminate anybody based on gender, age, sexual orientation or sexual identity, ethnicity, religion or disability – everybody is welcome. #LI-Hybrid

19 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Anläggningsarbetare

EMJ Installation & Bemanning AB söker flera Anläggare. Som anläggningsarbetare på EMJ kommer arbetsuppgifterna att variera.  Vi är verksamma inom alla typer av anläggningsarbeten dräneringar av hus, markarbete för husgrunder, byte avlopp, inst reningsverk, gator och torg, VA, anläggningsarbeten, vägdrift, park samt yttre fastighetsskötsel.  Allt sker i nära samverkan med våra kunder, stora som små Krav: Minst 5 års erfarenhet Krav på att kunna skriva, läsa och förstå Svenska/Engelska Körkort B Som person är du motiverad, driven, ansvarstagande och noggrann i ditt arbete. Som anläggare ska du kunna utföra olika typer av mark- och ledningsarbeten, både ensam och i lag med andra. Då arbetet ständigt förändras ställer det krav på att du är flexibel och prestigelös och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Arbetet är fysiskt krävande och kan bitvis vara tungt. Att alltid arbeta med säkerheten i fokus är en självklarhet för dig.

19 juni 2025
Sista ansökan:
4 december 2025
Anläggningsarbetare rörläggning

EMJ Installation & Bemanning AB söker flera Anläggare. Som anläggningsarbetare på EMJ kommer arbetsuppgifterna att variera.  Vi är verksamma inom alla typer av anläggningsarbeten dräneringar av hus, markarbete för husgrunder, byte avlopp, inst reningsverk, gator och torg, VA, anläggningsarbeten, vägdrift, park samt yttre fastighetsskötsel.  Allt sker i nära samverkan med våra kunder, stora som små Det projekt som vi söker anläggare innefattar arbeten med schaktningsarbeten och förläggning av dag- spill och vattenledningar samt återställningsarbeten. Specifikt betongrör, PP-rör och PE-rör. Även finplaneringsarbeten som t.ex. plattläggningar och dyl För denna tjänst är det viktigt att du har erfarenhet av ovannämnda arbetsuppgifter. Krav: Minst 5 års erfarenhet Krav på att kunna skriva, läsa och förstå Svenska Körkort B Utbildningen Trafikanordningar och markarbeten i offentlig mark Som person är du motiverad, driven, ansvarstagande och noggrann i ditt arbete. Som anläggare ska du kunna utföra olika typer av mark- och ledningsarbeten, både ensam och i lag med andra. Då arbetet ständigt förändras ställer det krav på att du är flexibel och prestigelös och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Arbetet är fysiskt krävande och kan bitvis vara tungt. Att alltid arbeta med säkerheten i fokus är en självklarhet för dig.

19 juni 2025
Sista ansökan:
4 december 2025
Fukttekniker Stockholm
Nordic Netmedia & sales AB
Saneringsarbetare m.fl.

Som fukttekniker hos oss har du ett komplext och spännande jobb där du arbetar förebyggande och bedömer uppkomna fuktskador ofta hos privatpersoner men även i föreningar och lokaler. Våra fukttekniker utför fuktmätningar i samband med en skadebesiktning, hanterar fuktskador och avgör vilken uttorkningsteknik som ska användas i relation till byggnadens konstruktion och material.Vi ser gärna att du har specialistkunskaper inom uttorkningsteknik av material efter en fuktskada, samt kunskaper som krävs för att göra beräkningar inom området. Du har kännedom om olika avfuktningstekniker som sorbtionsteknik, kylteknik och värme/upphettning. Som fukttekniker är du utbildad inom fuktmekanik och energieffektivitet. Kunskap om gällande byggregler och branschregler samt arbetsmiljölagen är ett stort plus.   Profil Vi söker dig som är ansvarsfull och van att leverera goda resultat. Du trivs i samspel med andra och jobbar även bra självständigt. Du är bekväm med kundkontakt och är duktig på att förklara på ett lätt förstått sätt. Du är målmedveten och ger dig inte trots motgångar. Tidigare erfarenhet av försäljning är inget krav men önskvärt. Är du även duktig på ventilation och förbättringar är det ett stort plus. B körkort är ett krav. Erfarenhet av Radon åtgärder önskvärt. Placering: Stocksund, Stor Stockholm med omnejd Tillträde: enligt överenskommelse Omfattning: Heltid tillsvidare

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 december 2025