VVS montör
Jobway AB
VVS-montörer m.fl.

Vill du arbeta på ett företag där yrkesstolthet, frihet under ansvar och god gemenskap är viktiga delar? Är du en erfaren VVS montör som värdesätter kvalitet, noggrannhet och att arbeta med spännande projekt i ett kunnigt team? Då vill vi gärna höra mer om dig – ansök idag! Röreliten Stockholm AB erbjuder allt inom VVS – från stora lyxrenoveringar till mindre badrumsrenoveringar, värmepumpar och villa anpassningar med rörarbeten. Vi arbetar både med små och stora projekt och sätter alltid kvalitet och kundens behov i fokus. Vi är certifierade och ansvarsförsäkrade, och strävar efter att erbjuda våra kunder en förstklassig upplevelse i både kunskap och utförande. Som VVS Montör hos oss kommer du att spela en viktig roll i att leda och genomföra både renoveringar och entreprenader i Stockholm och omnejd med inriktning norrort . Du arbetar självständigt och i team, alltid med fokus på att göra ett bra jobb och att följa upp kvaliteten. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat att arbeta med både mindre entreprenader och serviceuppdrag. Du kommer att installera och serva VVS-system som värme, kyla och vatten, både för privatpersoner och företag. För att lyckas i denna roll ser vi att du har: 5 års erfarenhet av VVS-arbete med bred kompetens. Säker vatten. B-körkort och svenska i tal och skrift. Personliga egenskaper: Social kompetens och en förmåga att samarbeta med andra. Nyfiken och lösningsorienterad. Hög yrkesstolthet och noggrannhet. Hög företags lojalitet. Vi erbjuder dig: En roll på ett företag med höga ambitioner och stark teamkänsla. Servicebil, iPhone och iPad. Bra verktyg. Roliga gemensamma aktiviteter tillsammans. I denna rekrytering samarbetar Röreliten Stockholm AB med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av [email protected]. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt. Om företaget: Vi på Röreliten Stockholm AB hjälper dig med allt inom badrumsrenovering, värmepumpar, avlopp, ja allt inom VVS. Hos oss får ni hjälp med små som stora projekt för alla slags rörarbeten. Prata gärna med oss kring ert projekt så ska vi se till att ni får en första klassens upplevelse i både kunskap och utförande. Vi förstår att varje kund har olika budgetrestriktioner och därför arbetar tillsammans med dig för att hitta en lösning som passar din ekonomi utan att kompromissa med kvaliteten på arbetet. Vi befinner oss runt om hela Stockholm med inriktning norrort och har lång erfarenhet kring alla möjliga rörarbeten. Vi innehar ansvarsförsäkring och är självklart certifierade för de tjänster vi utför vilket lägger grund för ett korrekt utfört jobb av hög kvalitet.

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Vikariera som Cateringvärd!
Viking Line Skandinavien AB
Hovmästare och servitörer

Birka Gotland är Östersjöns nya nöjeskryssare med rekreation och upplevelser för vardagssmitaren. Fartyget drivs av bolaget Gotland Alandia Cruises, grundat 2023 som en gemensam satsning mellan rederierna Viking Line och Gotlandsbolaget. Birka Gotland erbjuder kryssningar och reguljärresor mellan Stockholm, Mariehamn och Visby från och med våren 2024. Är du redo för ett nytt jobbäventyr? Har du positiv attityd, fantastisk servicekänsla, gillar att jobba i högt tempo och trivs med varierande arbete, där du snabbt sätter dig in i nya rutiner och är flexibel – Då är det dig vi söker till vår vikariepool! Att arbeta som vikarie på Birka Gotland: Ett arbetspass ombord varierar mellan 1-14 kryssningar i sträck. Vi erbjuder arbetspass efter behov både med kort varsel som med framförhållning. Säkerhetsuppgifter ingår i samtliga roller. Arbetskläder samt all mat ombord ingår och du bor i egen hytt, du har även tillgång till personalgym och bastu. Cateringvärd - Arbetsuppgifterna varierar med allt från förberedning/underhåll av buffé till att stå i kassan, diska, hålla restaurangen ren och prydlig, gå ut med mat, duka upp och duka av bord. Kunskap i lättare konferensteknik är meriterande. Skicka din ansökan senast 31.07.2025. Intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Vi ser fram emot din ansökan!

19 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Vikariera som À la carte/Barservitör!
Viking Line Skandinavien AB
Hovmästare och servitörer

Birka Gotland är Östersjöns nya nöjeskryssare med rekreation och upplevelser för vardagssmitaren. Fartyget drivs av bolaget Gotland Alandia Cruises, grundat 2023 som en gemensam satsning mellan rederierna Viking Line och Gotlandsbolaget. Birka Gotland erbjuder kryssningar och reguljärresor mellan Stockholm, Mariehamn och Visby från och med våren 2024. Är du redo för ett nytt jobbäventyr? Har du positiv attityd, fantastisk servicekänsla, gillar att jobba i högt tempo och trivs med varierande arbete, där du snabbt sätter dig in i nya rutiner och är flexibel – Då är det dig vi söker till vår vikariepool! Att arbeta som vikarie på Birka Gotland: Ett arbetspass ombord varierar mellan 1-14 kryssningar i sträck. Vi erbjuder arbetspass efter behov både med kort varsel som med framförhållning. Säkerhetsuppgifter ingår i samtliga roller. Arbetskläder samt all mat ombord ingår och du bor i egen hytt, du har även tillgång till personalgym och bastu. À la carte servitör/servitris: Du har flerårig dokumenterad erfarenhet från servering av mat och dryck samt vana att jobba i team. Du brinner för god service, är resultatinriktad och ser tilläggsförsäljning som en självklarhet. Barservitör/servitris: Du har flerårig erfarenhet av bartenderyrket med alkoholhaltiga drycker på restaurang. Du är en lagspelare och brinner för god service. Du är stresstålig och van att arbeta i högt tempo. Skicka din ansökan senast 31.07.2025. Intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Vi ser fram emot din ansökan!

19 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Blique by Nobis söker Receptionist
Blique AB
Hotellreceptionister m.fl.

Blique by Nobis är ett modernt hotellkoncept där arkitektur och design går sida vid sida med olika former av estetiska uttryck. På generösa sociala ytor har vi skapat ett levande community med hotell, två restauranger, stora och flexibla mötes- och eventlokaler samt en takterrass med fantastisk utsikt över Stockholms takåsar. Vi hyllar Sigurd Lewerentz, den världsberömde arkitekt som först ritat byggnaden, genom att bevara hans arkitektur och välkomnar nya kreativa uttryck inom design, konst, musik, mat och dryck. Hotellet ligger i en Leed-certifierad byggnad och hållbarhet är en av våra viktigaste frågor. Från tidig vår till sen höst odlar och skördar vi allt från örter till olika kålsorter och gurka, direkt från vår innergård, som sedan serveras i våra restauranger. Hotellet som är medlem i Design Hotels omfattar 249 rum och 58 studios för gästen som önskar bo en längre period.   Blique by Nobis söker Receptionist på heltid Vi söker en ödmjuk, passionerad och färgstark personlighet som vill vara med i vårt receptionsteam. Glädje, vänlighet, kunskap, värme, närvaro, intuition och personlighet – dessa är några av de grundvärden i den service vi möter våra gäster på, på Blique by Nobis. Tjänsten är en servicefokuserad tjänst som innefattar arbete i receptionen med stort fokus på guest relations.   Positionen som receptionist hos oss innebär att du är en del av ett drivet team med dagliga sysslor så som möte av alla gäster, incheckning/utcheckning av gäster, svara på mejl och telefonsamtal, assistera med olika concierge-relaterade frågor och alltid ge bästa intrycket då receptionen är det första och sista man möts av på hotellet. Receptionen som ofta även kallas hjärtat av hotellet.   Bakgrund & profil: Du är ansvarsfull, socialt lagt, och älskar att träffa gäster. Gå in med inställningen ”Inget är omöjligt”, har hög positiv energi som sprider sig hos medarbetare och gäster. Du är stresstålig och en problemlösare. Du behärskar engelska väl i tal och skrift. Tidigare erfarenheter från hotell och/eller bokningssystem är meriterande. Tjänsten är heltid 100% och är förlagd dag-, kvälls- samt helgservice. Lön enl. ök.   Intervjuer & urval kommer ske löpande varför vi ber dig söka så snart som möjligt. Tillträde i mitten av augusti! Vi kommer endast svara ansökningar som möter vår kravprofil.   Vi ser fram emot din ansökan!   Nobis Hospitality Group är en av Nordens ledande koncerner inom hotell-, mötes- och restaurangnäringen och innefattar de högklassiga designhotellen Nobis Hotel Stockholm, Nobis Hotel Copenhagen, Concepcio by Nobis, Hotel Skeppsholmen, Miss Clara by Nobis, Blique by Nobis, Hotel J och historiska Stallmästaregården. Företaget driver även andra kända varumärken som Operakällaren och Café Opera.

19 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Undersköterska till tim/helg-anställning till Capio Hemsjukvård i Södert...
Capio Sverige AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Vill du arbeta inom hemsjukvården i Södertälje? Trivs du med tempo i arbetet och vill utvecklas i din roll som undersköterska så ska du söka dig till oss! Hemsjukvården växer och möjligheten att få vård hemma ökar. På Capio Hemsjukvård utför vi basala hälso- och sjukvårdsinsatser i våra patienters hem. Vi arbetar på uppdrag från Region Stockholm och privata aktörer och våra insatser sker under kvällar, helger och nätter. Varje år gör vi drygt 1 200 000 hemsjukvårdsbesök och vår intention är att skapa en trygg och tillgänglig vård för patienterna och som medarbetare på Capio Hemsjukvård krävs stort engagemang och ansvarstagande. Patientens delaktighet och vår lyhördhet är två viktiga grundpelare där varje möte är unikt. Vi erbjuder dig: Kollektivavtal Flexibla arbetstider Schemalagd kompetensutvecklingstid Friskvård Kompetensutveckling via våra kliniska utbildningar Arbetsuppgifter Som undersköterska hos oss kommer du att utföra basal hemsjukvård i våra patienters hem. Vi arbetar när vårdcentralerna är stängda så arbetstiderna är därmed förlagda på kvällar, helger och röda dagar. Arbetsuppgifterna är delegerade från sjuksköterska och inkluderar bland annat att ge läkemedel, ta blodsocker och ge insulin, lägga om sår, omvårdnad av stomier samt sondmatning. Du dokumenterar i TakeCare och använder Epsilon som arbetsredskap. Arbetet innebär mycket bilkörning och du utgår från vårt kontor i Vårby och Södertälje. Kvalifikationer Vi söker dig som: * Är utbildad undersköterska * Har körkort och god körvana * Har haft delegering på läkemedel och insulin Det är meriterande om du tidigare har arbetat inom hemsjukvården. Vi ser även att du har en god samarbetsförmåga, är ansvarsfull och har ett stort engagemang i ditt arbete. Vi vill att du alltid arbetar för en god och patientsäker vård. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Villkor Som medarbetare hos oss är du vår viktigaste resurs och därför erbjuder vi vår interna Academy som är en utbildning för undersköterskor. Vi har regelbundna arbetsplatsträffar och i schemat ingår kompetensutvecklingstid. I och med att undersköterska blev en skyddad yrkestitel från och med 1 juli 2023 kan du komma att anställas under en annan titel fram till dess att du visat upp intyg. Du kan ansöka på socialstyrelsen om du inte redan gjort det genom att klicka på länken. https://legitimation.socialstyrelsen.se/skyddad-yrkestitel-for-underskoterska/ Rekryteringsprocessen När du ansökt kommer du ta del av Aon testverktyg där du kommer att genomföra två tester varav ett kunskapstest och ett personlighetstest. Vänligen håll utkik i er mejlkorg och skräppost för att ta del av testerna. Rekrytering sker löpande med sedvanlig rekryteringsprocess samt kunskapsprov. Varmt välkommen med din ansökan!

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 december 2025
Dietist till omväxlande uppdrag i primärvårdsrehabilitering Danderyds Rehab

Dietist till Danderyds Rehab och vårdcentral i Mörby Centrum Checklistan – Känner du igen dig? Teamarbete Frihet under ansvar Flexibilitet Nyfiken och engagerad Mina kunskaper behövs Engagerade kollegor gör min vardag bättre Balansen mellan jobb och privatliv är viktig – för att må bra och kunna göra mitt jobb riktigt bra Gick det bra?  Vi söker två legitimerade dietister till vår dietistgrupp! Vi söker nu en dietist till Danderyds Rehab som är en del av Danderyds Vårdcentral. En trevlig arbetsplats belägen mitt i Mörby Centrum, Danderyd, ca 15 min m T-bana från T-centralen. Vill du ha friheten att styra ditt eget schema och välja mellan att arbeta på mottagning, inom hemrehab eller delvis digitalt hemifrån när verksamheten tillåter? Hos oss får du flexibilitet, omväxling och en plats i ett engagerat team där vi stöttar varandra och har roligt på jobbet. Vi erbjuder en arbetsplats med kompetenta, positiva och drivna arbetskamrater som tillsammans skapar förutsättningar för att förbättra våra patienters livskvalité. Vårt arbete präglas av arbetslust och stort engagemang. Danderyds Rehab bedriver primärvårdsrehabilitering och är en del av Danderyds vårdenhet. Hos oss finns även Husläkarmottagning och BVC. Detta ger oss en unik möjlighet att arbeta interprofessionellt tillsammans med och omkring patienten. Alla enheter ligger på samma plan i lokaler inne i Mörby Centrum. På rehab arbetar två dietister, fysioterapeuter, arbetsterapeuter, kiropraktor och en administratör, totalt ca 20 personer och på hela vårdenheten är vi ca 60 personer. Du kan läsa mer om oss på Danderyd rehab (regionstockholm.se) Vi erbjuder: En hälsosam livsstil och en bra balans mellan arbete och privatliv är för oss en självklarhet! I vår verksamhet arbetar vi aktivt för en god arbetsmiljö och en utvecklande lärandemiljö. En hälsosam livsstil och en bra balans mellan arbete och privatliv är för oss en självklarhet! Därför satsar vi på flexibla arbetstider, ett generöst friskvårdsbidrag samt fri sjukvård. Du kan läsa mer om det på Förmåner hos Stockholms läns sjukvårdsområde (regionstockholm.se) Arbetsbeskrivning: Dietisten inom Primärvårdsrehab möter patienter i alla åldrar och du kommer att arbeta med patienter som har livsstilsrelaterade sjukdomar som diabetes, hjärt-kärlsjukdom, övervikt samt mag-tarmsjukdomar, undernäring eller allergi/intolerans. Arbetet sker genom bedömning, behandling och rådgivning både på mottagningen, digitala videobesök och hembesök. Du förskriver och ordinerar nutritionsprodukter och speciallivsmedel. Arbetet kräver god samarbetsförmåga då du ibland kommer arbeta i team med andra yrkeskategorier på mottagningen och samverka med anhöriga, hemtjänst och andra vårdgivare kring dina patienter. I arbetet ingår även gruppbehandling för olika diagnosgrupper och handledning av studenter. Kvalifikationer: Legitimerad dietist Erfarenhet av primärvård är meriterande liksom kandidatexamen, magisterexamen eller annan vidareutbildning B-körkort Anställningsform: Tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Heltid 100%, 40 tim/ vecka. Vill du arbeta deltid kan detta diskuteras. Provanställning kan komma att tillämpas. Personliga egenskaper: Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet. För att arbeta i vår verksamhet innebär det att du har följande kompetenser: är lojal och ansvarstagande för både ditt eget arbete och verksamheten är flexibel och har god samarbets- och kommunikativ förmåga Har ett strukturerat arbetssätt och klarar stressiga arbetssituationer Övrig information: Vi kommer löpande att gå igenom ansökningar och kan kalla till intervju innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan! Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.regionstockholm.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

19 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Socialsekreterare till ungdomsgrupp 13-20 år, barn och familjeenheten
Vallentuna kommun
Socialsekreterare

Har du mod att gå före och skapa ett Vallentuna där människor och idéer växer? Vi söker dig som vill ha ett meningsfullt arbete och går till jobbet för att göra skillnad för Vallentunas barn och unga. Vallentuna kommun har mod att gå före. Vår ambition är att ligga i framkant när det gäller innovativa lösningar, smarta arbetssätt och en effektiv organisation. Som medarbetare har du en viktig roll i utvecklingsarbetet. Kommunen som arbetsplats präglas av ett samförstånd mellan politik och verksamhet, där det gemensamma intresset och ansvaret för Vallentunas bästa lyser igenom. Bemötande, tillgänglighet och kundens fokus är viktigt i vårt arbete för goda resultat och ökad kvalitet. Engagemang, samarbete och allas lika värde ska genomsyra vår organisation. Du som söker bör självklart dela våra gemensamma värderingar.     Om verksamheten: Barn-och familjeenheten består av engagerade medarbetare där merparten av oss har mångårig erfarenhet av arbete med målgruppen. Vi har ett nära chefsstöd, delar på ansvaret och hjälps åt. Inom ungdomsgruppen finns en specialistsocionom vars arbetsuppgifter bland annat är att stötta upp i komplexa ärenden samt arbeta med metodutveckling. I gruppen finns även en socialsekreterare som har ansvar för de familjehemsplacerade barnen samt är ett stöd i ärenden som är placeringsnära. Som socialsekreterare har du även ett nära samarbete med förvaltningens interna öppenvård som är väl utvecklad och arbetar flexibelt utifrån uppdrag från socialsekreterare. Visionen för barn-och familjeenheten är att vi ska bli bäst på samverkan och att kunskapen om socialtjänstens arbete ska öka bland kommuninvånare och samarbetspartners. Som en del i att värna om balans mellan arbete och fritid har vi valt att behålla möjligheten till visst distansarbete även efter pandemin. På måndagar har vi kvällsöppet till 18.30 vilket gör att vi slutar kl. 15 på fredagar. Dagen före röd dag är halvdag och vi har en låg grundbemanning under klämdagar. Vi erbjuder flextid, extern handledning, möjlighet till semesterväxling, friskvårdsbidrag alt. friskvårdstimme samt gratis personalparkering. Arbetsplatsen är centralt belägen i Vallentuna, med bara någon minut från Roslagsbanan och flertalet busslinjer. Med Roslagsbanan når du Östra station inom cirka 30 minuter. Socialförvaltningen har nyligen flyttat ihop med kommunens andra förvaltningar i ett gemensamt kommunkontor som medför att det är nytt och modernt med möjlighet till nära samverkan med andra enheter och förvaltningar.     Arbetsuppgifter: Som socialsekreterare i Ungdomsgruppen 13-20 år arbetar du med att utreda och bedöma ungdomar och deras familjers behov av socialtjänstens stöd- och behandlingsinsatser. Uppföljning av beviljade insatser samt samverkan med andra myndigheter och huvudmän tillhör också en stor del av arbetsuppgifterna. Arbetet sker i nära samverkan med kollegor, andra enheter inom socialförvaltningen samt externa samarbetspartners.      Kvalifikationer: • Socionomexamen • Kan driva arbetet/utredningsprocessen självständigt men även samarbeta i grupp • God dokumentationsförmåga • B-körkort önskvärt • Meriterande är tidigare erfarenhet av arbete med myndighetsutövning, samt arbete med barn/ungdomar och deras föräldrar.     Personliga egenskaper: • Du arbetar mot resultat, visar pålitlighet och tar ansvar för planering och uppföljning av ditt arbete. • Du stärker relationer genom att du hjälper andra, samarbetar, följer regler och processer och delar information. • Du utvecklar, förbättrar, söker lösningar, lärande och kunskap på eget initiativ. • Du är länken, ger service, visar lojalitet utåt och inåt och omvärldsbevakar. • Gemensamma värderingar syns i ditt bemötande.     Information: Som arbetsgivare vill vi tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och kulturell mångfald tillför. Vallentuna kommun satsar på kompetensutveckling och ett hållbart arbetsliv. För att ha så goda förutsättningar som möjligt i din medarbetarroll har Vallentuna kommun en medarbetarakademi där du kommer att få utbildning och verktyg. Anställningen är en tillsvidare på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning. Inför all nyanställning utför Vallentuna kommun bakgrundskontroll. Alla som anställs för att arbeta med barn och ungdomar ska lämna registerutdrag ur polismyndighetens belastningsregister, e-tjänst för ansökan via digitalt utdrag eller blankett hittar du på polisens webbplats. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen använder vi verktyget ReachMee. Vi ber dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar/intresseanmälningar via e-post. I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, motivation och engagemang för tjänsten. Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss enligt nedan. Du är varmt välkommen att skicka din ansökan med ett personligt brev och CV senast 2025-08-01.     För mer information kontakta: Emma Göthe, Gruppchef, 08-587 85142, [email protected]  Under veckorna 28 samt 30-33 kontaktas; Christin Björnberg, Gruppchef, 08-587 854 81, [email protected]  alternativt Charlotta Menander, Gruppchef, 08-587 851 35, [email protected]   Mer information och fackliga representanter hittar du på https://www.vallentuna.se/naringsliv-och-arbete/arbeta-hos-oss/lokala-fackliga-foretradare/

19 juni 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Ordningsvakt till Stockholms stad Mobila
Avarn Security AB
Väktare och ordningsvakter

Trivs du i rollen som ordningsvakt och vill bidra till att skapa trygghet för Stockholms alla invånare? Nu söker vi fler medarbetare för bemanning av våra mobila ordningsvaktsbilar som åker runt i söderort, city-och norrort. Om Avarn Security Avarn Security är ett företag med viktigt samhällsengagemang. Vi bidrar dygnet runt, året runt till ett tryggare samhälle. Vi lever våra värdeord Ansvar - Omtanke - Samarbete. De ligger till grund för vårt arbete och hjälper oss att nå vår vision, ”säkerhet och ansvarstagande i världsklass”. Vill du bidra till ett tryggare samhälle i de områden vi verkar? Bli vår nya kollega och gör skillnad! Om tjänsten Som ordningsvakt arbetar du på offentliga platser där många människor är i rörelse. Därför är det viktigt att vara stresstålig, ha en hög social kompetens och en god uppfattningsförmåga. Man ska kunna utföra sitt uppdrag som ordningsvakt på ett effektivt, rättssäkert och enhetligt sätt. Arbetet kräver såväl fysisk som psykologisk uthållighet och förmågan att snabbt kunna anpassa sig till olika situationer, eftersom du har många kontaktytor och träffar olika typer av människor varje dag. En ordningsvakt behöver kunna uttrycka sig korrekt och tydligt i kontakten med allmänheten. Detta innefattar även den kroppsliga framtoningen där du behöver vara medveten om vilka signaler du skickar ut, då de kommunikativa egenskaperna är en viktig del i ordningsvaktens förtroendebyggande arbete. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta i en bilburen patrull tillsammans med en kollega och tillsammans med andra bilburna patruller i uppdraget. Din uppgift är att verka i hela Stockholm där vi har tillstånd från Polismyndigheten att tjänstgöra. Syftet är att skapa trygghet och säkerhet för stadens invånare och näringsidkare där fokus ligger på brottsförebyggande och trygghetsfrämjande frågor, parallellt med ordningsvakters grunduppdrag som är att medverka till att upprätthålla allmän ordning. Tjänsten är på heltid med arbetstiderna kl:14:00-01:00, samt kl 13:00-00:00 från 1/10. Du utgår från våra lokaler i Västberga.  Kvalifikationer För att kunna arbeta som ordningsvakt behöver du vara säkerhetsmedveten, serviceinriktad, empatisk och ha en inre trygghet och en naturlig drivkraft att vilja hjälpa till. Du ska kunna kombinera god service med ett utpräglat säkerhetstänk samt ha en god kommunikations- och samverkansförmåga. För att bli kvalificerad för tjänsten behöver du uppfylla grundläggande krav: • fyllt 20 år enligt 4§ Lag om ordningsvakter Lag (2014:401) • giltigt ordningsvaktsförordnande • god svenska och engelska i tal och skrift • B-körkort  Det är meriterande om du har en längre erfarenhet inom branschen samt innehar väktarutbildning. Utöver det behöver du vara ostraffad*, drogfri, ha en ordnad ekonomi, god hälsa och fysik samt gymnasiekompetens eller motsvarande utbildning likställt med den. * All personal hos ett auktoriserat bevakningsföretag ska vara godkänd vid prövning med avseende på laglydnad, medborgerlig pålitlighet samt lämplighet i övrigt. För godkännandemyndighetens prövning av en persons laglydnad och medborgerliga pålitlighet ska uppgifter som finns i belastningsregistret eller misstankeregister eller som behandlas hos Säkerhetspolisen med stöd av lagen om polisens behandling av personuppgifter inom brottsdatalagens område inhämtas.  Information om ansökan Välkommen att söka tjänsten via vårt system där du bifogar ditt CV och besvarar ett antal urvalsfrågor. Sista ansökningsdag 2025-07-06. I denna rekrytering hanteras ansökningarna löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Urvalstester kan komma att tillämpas i rekryteringsprocessen. Du får mer information via e-post så håll utkik i din mailkorg. Vårt erbjudande Vi är den kompletta säkerhetsaktören på marknaden vilket möjliggör att vi är ledande i branschen för våra kunder samt att det finns goda utvecklingsmöjligheter för dig som medarbetare. Du kommer vara en viktig representant för allmänheten och våra kunder. Därför är det A och O för oss att skapa en inkluderande arbetsmiljö där alla våra 8000 medarbetare ska känna att ansvar, omtanke och samarbete främjas. Vi tar arbetsmiljöarbete på allvar och arbetar med ständiga förbättringar. Vi tillämpar lönesättning enligt kollektivavtal. Avarn Security värnar om att du som medarbetare ska ha en trygg livssituation och hållbarhet i arbetslivet. Därför erbjuds alla nyanställda kostnadsfritt ett års försäkringslösning innehållande bland annat sjuk- och olycksfallsförsäkring, livförsäkring och barn- och ungdomsförsäkring. Avarn Security har uppnått utmärkelsen som ett Karriärföretag tack vare vårt starka engagemang för medarbetarnas trivsel och utveckling. Genom att skapa en inkluderande och mångfaldsfrämjande företagskultur ger Avarn Security sina anställda möjlighet att trivas och växa i sina roller. Företaget värderar kompetens och erbjuder kontinuerlig utbildning, vilket gör oss till en attraktiv arbetsgivare för de som söker en spännande karriär inom säkerhetsbranschen

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Studiecoach till Torekällgymnasiet
Södertälje kommun
Speciallärare och specialpedagoger m.fl.

En dag på jobbet   Vill du vara med och skapa en trygg, motiverande och utvecklande skolmiljö för ungdomar? Har du ett stort hjärta för relationsskapande arbete och en stark vilja att stötta elever både pedagogiskt och socialt? Då kan du vara den studiecoach vi söker! Torekällgymnasiet är Södertäljes kommunala gymnasieskola med introduktionsprogram och nationella yrkesförberedande program. Vi har ca 250 elever och eftersom vi är en liten skola är det lätt att lära känna alla elever och all personal. Tillsammans med eleverna arbetar vi med olika spännande värdeskapande projekt. Våra yrkes-och introduktionsprogram växer i storlek och vi arbetar ständigt med att utveckla undervisningen/skolan för att den ska möta alla elevers behov och skapa motivation och förståelse för yrket som eleverna ska kunna gå ut i efter utbildningen. Tillsammans med dina kollegor kommer du vara med i arbetet att hitta fler vägar för eleverna att tydligt se en röd tråd mot målet. Som studiecoach fungerar du som mentor för eleverna och är en viktig del av skolans elevhälsoteam. Centrala delar i ditt uppdrag är att bygga trygga och positiva relationer med eleverna och att stötta dem i deras ansvarstagande och sociala utveckling. Också att med olika metoder främja elevernas närvaro, motivation och delaktighet genom ett aktivt och förebyggande elevhälsoarbete. Du följer regelbundet upp elevernas studiesituation, administrerar frånvarohanteringen, genomför kartläggningar och analyserar effekter av insatserna. Två gånger per läsår genomför du elevledda utvecklingssamtal och arbetar kontinuerligt med att stötta och utveckla elevernas studieteknik, planering och målsättning.  I din roll som studiecoach kommer du arbeta nära lärare, specialpedagoger, vårdnadshavare och övrig personal för att skapa en tillgänglig lärmiljö.   Vem är du? Krav: - Du behöver ha en pedagogisk eller social utbildning/examen som grund, t.ex. lärare, socionom, beteendevetare, socialpedagog. - Du behöver ha erfarenhet från arbete i skola eller erfarenhet av samarbete med skola (i annan yrkesroll). - Du behöver ha erfarenhet av administrativt arbete - Du behöver ha utbildning i eller dokumenterad erfarenhet av lågaffektivt bemötande. Meriterande: - Erfarenhet av arbete med elevhälsofrågor, närvarofrämjande arbete eller handledning. - Erfarenhet från arbete på gymnasiet Personliga egenskaper: Du är flexibel, lågaffektiv och har ett relationellt förhållningssätt. Du ser elevernas förmåga att utvecklas som något självklart. Du har god förmåga att dokumentera, analysera och följa upp de insatser som görs. Du är noggrann, strukturerad och trygg i att arbeta självständigt såväl som i team. Du har också god digital kompetens och är van att arbeta i system som Vklass och Teams.   Vi erbjuder dig Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner   Välkommen till oss! Torekällgymnasiet är Södertäljes kommunala yrkesgymnasium. Skolan har en stark koppling till yrkeslivet och branscherna. Hos oss sätter vi yrkesstoltheten i fokus och skapar en helhet i utbildningen genom samarbeten mellan ämnena i projekt kopplade till yrket. Efter avslutad utbildning kan eleverna gå direkt till arbetslivet eller studera vidare. På Torekällgymnasiet kan eleverna även kombinera sina studier med elitsatsning inom sin idrott genom att söka NIU-utbildning och på skolan finns också ett yrkesintroduktionsprogram inom bygg- och anläggning, vård- och omsorg, samt barn- och fritid.   Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

19 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Uthyrare sökes till depå för maskin- och verktygsuthyrning

Hos oss står alltid människan i centrum. Oavsett din roll i företaget, är relationerna – både med kollegor och kunder – alltid i fokus. Vi värdesätter samarbete och tror på att våra unika erfarenheter och kunskaper tillsammans skapar en stark helhet. Arbetsbeskrivning Som uthyrare hos oss kommer du att vara ansvarig för det dagliga mötet med kunderna och spela en central roll i att driva depån framåt. Din huvuduppgift är att hantera kundernas order och lösa deras behov med hög servicenivå, så att varje kund lämnar nöjd. Förutom personliga möten kommer du även ha kontakt med kunder via dator och telefon, vilket innebär att datorvana och god social förmåga är viktiga. Ibland kan arbetet innebära att utföra enklare funktionskontroller på maskiner samt att enklare rekond och iordningställande av maskinreturer. Rollen som uthyrare är bred och flexibel, och du kommer även stötta dina kollegor med olika arbetsuppgifter på depån. Kompetenskrav och personliga egenskaper Vi söker dig som trivs med ett varierat arbete där flexibilitet, samarbetsförmåga och laganda är avgörande. Du är lyhörd och social, bidrar till en god stämning och ser relationsbyggande som en naturlig del av ditt arbete. Noggrannhet, kvalitet och service är självklarheter för dig. Du har en förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt, är prestigelös och kan prioritera effektivt. Har du erfarenhet av byggbranschen är detta meriterande.  Du sätter alltid laget före jaget – en riktig team player! Ansökan och tillträde Detta är en tjänst på heltid, med start så snart det är möjligt. Du får en trygg anställning hos Starfinder och en konsultchef som finns vid din sida längs vägen och stöttar dig till en framgångsrik karriär. Starfinder har kollektivavtal och är medlemmar i Svenskt Näringsliv och Almega - Sveriges största arbetsgivar- och branschorganisation för tjänsteföretag.  Frågor om tjänsten och processen besvaras av Malin Dunder, 076-777 67 62. Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Ansökningar till tjänsten tas endast emot via annonsen.  Välkommen med din ansökan!

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 december 2025