Lokalvårdare till Sweax i Norrtälje
Sweax AB
Städare

För dig som har känsla för detaljer, trivs med lokalvård och vill vara en del av något större. Grundtanken med Sweax är att göra livet enklare för bostadsrätts-föreningar, affärscentrum, privata- och offentliga fastighetsägare. Med ett brett tjänsteutbud och ett modernt och effektivt arbetssätt sätter vi kunden i fokus. Tillsammans med kunden skapar Sweax de rätta förutsättningarna för en god livsmiljö i både privata och offentliga rum. Företaget sätter miljö och kvalitet högt och har därför varit ytterst noga med att bli ISO-certifierade för kvalitet 9 001 och miljö 14 001 enligt internationell standard. Om tjänsten Du blir en del av vårt team inom fastighetsservice, där lokalvården är en viktig och uppskattad del av helheten. Våra kunder är främst bostadsrättsföreningar och ditt fokus kommer vara trappstädning, källarstäd och fönsterputs– men arbetet kan variera beroende på uppdrag. I den här rollen arbetar du ibland tillsammans med kollegor och ibland självständigt – därför söker vi dig som är trygg i båda delarna och som tar stort ansvar för att lämna ett resultat du är stolt över. Du gillar att jobba fysiskt, är noggrann och ser vad som behöver göras. Vår arbetsmiljö bygger på trygghet, tydlighet och trivsel. Vi hjälps åt, vi är måna om varandra och vi tror på att ha kul – samtidigt som vi gör ett riktigt bra jobb. Din kompetens Vi söker dig som: • Gillar att jobba fysiskt och är van vid att ta ansvar • Har tidigare erfarenhet inom lokalvård, gärna i fastighetsmiljö • Är noggrann, självgående och har en god känsla för service • Trivs både med eget ansvar och att vara en del av ett team • Pratar, förstår och läser svenska obehindrat Personliga egenskaper Din personlighet är minst lika viktig som din erfarenhet. Vi tror att du är en positiv person som bidrar till en god stämning, både ute hos kund och bland kollegor. Du ser vad som behöver göras och gör det – med kvalitet och stolthet. Du tycker om att jobba strukturerat och är inte rädd för att ta egna initiativ. Vi tror också på kraften i olikheter – olika bakgrunder och erfarenheter skapar en starkare helhet hos oss. Kvalifikationer • Du behöver vara minst 18 år • B-körkort (manuell växel) • Svenska i tal och skrift • Tidigare erfarenhet inom lokalvård är meriterande Anställningsform och ansökan Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Lön enligt kollektivavtal. Ansök via ansökningsformuläret (ej via mejl), vi sköter ansökningar löpande och rollen kommer att tillsättas när vi hittat rätt person, vänta därför inte med din ansökan! Vid frågor är du välkommen att höra av dig till Frida Kask Rosén ([email protected]) hos vår rekryteringspartner UrbanUrban. Vi ser fram emot att höra från dig! Våra kärnvärden – LÄSS is more På Sweax drivs vi av fyra ledord: Lösningsorienterade, Ägandeskap, Serviceminded och Stolta. Det genomsyrar hur vi möter kunder, hur vi samarbetar – och hur vi växer tillsammans. Som ett resultat av vår starka kultur och gemenskap är vi stolta över att vara certifierade som ett Great Place to Work. Det är ett kvitto på att våra medarbetare trivs, känner sig trygga och är engagerade – varje dag.

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 december 2025
Studie- och yrkesvägledare 75%
Sundbybergs kommun
Studie- och yrkesvägledare

S:t Martins gymnasium är Sundbybergs kommunala gymnasieskola. Vi har både högskoleförberedande och yrkesförberedande program samt introduktionsprogram. I den aktuella tjänsten ligger arbete främst med introduktionsprogrammen  För oss är det viktigt att du delar den värdegrund som finns på S:t Martins gymnasium samt att du vill arbeta i en skolkultur som präglas av samarbete och utveckling. Skolan har ett välfungerande elevhälsoteam med skolsköterska, kurator, två specialpedagoger, en skolpsykolog en studie- och yrkesvägledare. Vi arbetar förebyggande och hälsofrämjande på individ-, grupp- och organisationsnivå. Elevhälsoteamet arbetar tillsammans för elevernas bästa därför är det viktigt att du är flexibel samt intresserad av att arbeta i team.    Arbetsbeskrivning:  Tjänsten är en deltid på 75 % där vi är strävar efter att man ska arbeta minst 4 dagar på plats under veckan. Du kommer vara en av två studie- och yrkesvägledare på skolan där ni samarbetar över läsåret med de olika arbetsuppgifter och aktiviteter som skolans SYV hanterar. I uppdraget som studie- och yrkesvägledare ingår bland annat  • Informera och vägleda elever kring utbildning och yrkesinriktningar  • Delta i elevhälsans arbete  • Planera och strukturera samarbete med pedagogisk personal  • Samordna mässor, event och liknande  • Samordna skola och näringsliv.  • En viktig del är även samverkan med vårdnadshavare och andra instanser utanför skolan.  För att lyckas i din roll är det viktigt att du är flexibel, kommunikativ och har förmåga att skapa goda förtroendefulla relationer med elever, skolpersonal och vårdnadshavare.  Du är trygg, ansvarsfull, och har lätt för att samarbeta. Personliga egenskaper väger tungt.  Som SYV på S:t Martin har du en självständig roll och du behöver en god förmåga att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt.   Kvalifikationer: Vi söker dig som är utbildad studie- och yrkesvägledare med stort intresse av att arbeta med barn och ungdomar. Tidigare arbete som SYV på gymnasieskola med introduktionsprogram och yrkesprogram är meriterande. Innan en eventuell anställning kräver vi ett utdrag ur belastningsregistret.  Övrig information En stor del av vår verksamhet klassas som samhällsviktig verksamhet. Tjänsten kan komma att krigsplaceras inom ramen för Sundbybergs stads roll i totalförsvaret.

19 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Utställningsvärdar
Stockholms Universitet
Övriga servicearbetare

Accelerator är en plats där konst, forskning och samhällsfrågor möts. Med utgångspunkt i utställningar med svensk och internationell samtidskonst formas ett publikt program där forskare, konstnärer, studenter och allmänhet möts i samtal kring väsentliga samtidsfrågor. Verksamheten finansieras av Stockholms universitet och externa bidragsgivare. Vid Accelerator arbetar för närvarande fyra heltidsanställda och sex deltidsanställda medarbetare samt en grupp visstidsanställda utställningsvärdar. Mer information om oss finns på: https://acceleratorsu.art. Arbetsuppgifter Som utställningsvärd tjänstgör du i Accelerators utställningssalar samt i receptionen vid entrén. Du välkomnar besökare, hjälper dem tillrätta och finns beredd att vägleda dem i utställningarna, svara på frågor och samtala om konsten. Ett viktigt inslag i arbetet är att hålla introduktioner och visningar av utställningarna för besökande grupper. I arbetet ingår också att assistera vid publika evenemang. Arbete med att assistera vid installering och nedtagning av utställningar kan också bli aktuellt. Viss arbetstid är förlagd till helger och kvällar. Kvalifikationer Vi söker dig som har ett levande intresse för konst, i synnerhet samtidskonst. Du är bra på att engagera besökare i fördjupande samtal kring konst och samhälle. Du har erfarenhet av att hålla visningar av konstutställningar för besökande grupper. Du är ansvarskännande, lösningsorienterad och har tålamod. Språkfärdighet inom andra språk än svenska och engelska är starkt meriterande liksom erfarenhet av liknande arbete vid konst- och kulturinstitutioner. Mycket stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Om anställningen Anställningen avser visstid, i normala fall en eller ett par dagar i veckan enligt särskild överenskommelse. Tillträde i september 2025 eller enligt överenskommelse. Vi erbjuder Hos oss får du dynamiken i samspelet mellan samtidskonst, högre utbildning och forskning som gör Stockholms universitet till en spännande och kreativ miljö. Du arbetar i en internationell miljö och får förmånliga villkor. Accelerator ligger tillsammans med de flesta av universitetets institutioner i Nationalstadsparken med goda förbindelser till city. Stockholms universitet värnar om att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika rättigheter och möjligheter för alla. Kontakt Ytterligare information lämnas av föreståndare Mårten Snickare, tfn 070-5246691, , samt publiksamordnare Karl-Oskar Gustafsson, mailto:[email protected], och Johanna Mork, mailto:[email protected]. Ansökan Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Anvisningar för sökande finns på webbsidan: https://www.su.se/om-universitetet/jobba-på-su/att-söka-en-anställning. Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.

19 juni 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Arbetsterapeut till Nynäshamns kommun
Nynäshamns kommun
Arbetsterapeuter

Arbetsterapeut till Nynäshamns Äldreomsorg! Hjälp oss skapa framtidens kommunala vård och omsorg! Bli en del av vårt engagerade team som arbetsterapeut och gör skillnad. Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut som vill ta chansen att bli en del av vårt härliga team och spela en avgörande roll för våra boendes livskvalitet. Trivs du i ett tvärprofessionellt team som sätter individens behov i fokus? Vill du vara med och påverka vård och omsorg i Nynäshamn kommun? Då behöver vi dig! Välkommen till vårt team på kommunala primärvården. Arbetsuppgifter: Bli en del av vårt dedikerade team om 3 stycken arbetsterapeuter och 3 stycken fysioterapeuter: • Planera och genomföra arbetsterapeutiska insatser • Handleda och instruera omsorgspersonal för kvalitetssäkring • Delta i utvecklingsarbete och projekt inom äldreomsorg • Samarbeta med andra yrkesgrupper för att säkerställa hög kvalitet i vården • Aktivt bidra till nationella kvalitetsregister Om arbetsplatsen Som arbetsterapeut i Nynäshamns kommun blir du en integrerad del av kommunens hälso- och sjukvårdsteam. Tillsammans med sjuksköterskor, fysioterapeuter, och omsorgspersonal vid våra vård- och omsorgsboenden, dagverksamhet samt LSS-vuxna skapar du förutsättningar för att de boende ska uppleva en hög livskvalitet. Ditt arbete kommer att vara varierande, där varje dag innebär nya utmaningar, och vi strävar alltid efter att uppnå det bästa för varje individ. Arbetet inkluderar också: • Tvärprofessionellt samarbete utifrån individens specifika behov • Delegering av sjukvårdsinsatser med efterföljande uppföljning • Dokumentation i databaserad journal för att säkerställa tydlig och korrekt dokumentation Du kommer till en stimulerande arbetsmiljö där varje dag är unik och där du, tillsammans med ditt team, aktivt bidrar till att skapa en meningsfull tillvaro för de boende. Ditt engagemang och dina kompetenser som arbetsterapeut kommer vara avgörande för att vi tillsammans kan erbjuda en vård och omsorg av högsta kvalitet. Det här söker vi hos dig För att lyckas i rollen som arbetsterapeut har du: • Legitimation som arbetsterapeut  • B-körkort med god körvana • Du bör ha god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift • Vi söker en individ med planerings- och organisatoriska färdigheter samt förmåga att arbeta både självständigt och i team Det är meriterande om du har: • Utbildning och erfarenhet inom äldreomsorg eller funktionsvariation/LSS Personliga egenskaper vi letar efter Vi letar efter dig som är flexibel och lösningsinriktad, ser möjligheter och anpassar dig väl till olika behov. Med ett genuint intresse och tydligt patientfokus, följer du lagstiftning och verksamhetens mål. Ditt engagemang är nyckeln till att skapa en meningsfull vårdmiljö. Din pedagogiska förmåga kommer till nytta för handledning och vägledning av kollegor. Det här erbjuder vi dig • Hos oss får du göra skillnad i människors liv. Här har du nära till din chef och dina kollegor, påverkan och beslut. • Nynäshamn är en lugn och trygg kommun. Tryggheten finns även i våra team – vi är prestigelösa, uppmuntrar och backar upp varandra när det behövs. • Nynäshamns kommun är en del av Sveriges starkaste tillväxtregion. Vår resa ger dig möjlighet till utmaningar och varierande arbetsuppgifter. • Vi har en aktiv personalförening där du kan hyra stugor i fjällen och i skärgården. Du kan också delta i olika aktiviteter som till exempel padel, kajak och ridning. • Mindre arbetsgrupp med nära ledarskap

19 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Dag, kväll och helgtjänstgöring till Omsorgsfamiljens hemtjänst Hagsätra
Omsorgsfamiljen H.E.M.Personlig Assistans AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Vi söker personal för omgående start då vår verksamhet växer. Du kommer att arbeta i Hagsätra med omnejd, just nu söker vi undersköterskor med körkort. Våra trevliga kontor ligger centralt belägna och vi startar alltid dagen med ett morgon respektive eftermiddagsmöte för uppdatering och information. Våra kunder bor i respektive närområde så det är inga långa avstånd till kunderna under ett arbetspass. Du träffar dina medarbetare och din Samordnare många gånger under ett arbetspass och vi finns alltid på plats för stöd och hjälp i ditt arbete. Vi söker dig som är utbildad Undersköterska och som är beredd att ta ett stort ansvar för våra kunders omsorg och för att bidra till företagets utveckling. Du har alltid stöd från Samordnare och Enhetschef på kontoret så du är aldrig ensam. Vi har en fantastisk arbetsgrupp så det är viktigt att du är beredd att bidra till en god stämning där vi hjälper och stödjer varandra för kundernas bästa. Det är en fördel om du har körkort, men inget krav. Du måste behärska svenska språket väl i både tal och skrift för att kunna skapa en trygg situation för våra pensionärer. Vi söker dig som vill arbeta tillsammans med oss i vår fina hemtjänst i Hagsätra. Omsorgsfamiljen har i dag 170 pensionärer som har valt oss som sin utförare och vi växer stadigt. Vi trivs tillsammans och våra medarbetare har alla en lång erfarenhet med gedigen kompetens. Vi söker fler undersköterskor för omsorgsuppdrag med dag eller kvällstjänst i hemtjänsten. Vårt mål är att alltid kunna erbjuda en hög kvalitet där vi vet att kontinuiteten är det viktigaste för våra kunders hälsa och trygghet. Vi har öppet hus varje vecka för alla våra kunder och vi har startat ett demensteam med aktiviteter varje vecka.

19 juni 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Familjevårdsinspektör till Skärholmen
Stockholms kommun
Socialsekreterare

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Skärholmens stadsdelsförvaltning är en av Stockholms stads 11 stadsdelsförvaltningar och omfattar stadsdelarna Bredäng, Sätra, Skärholmen och Vårberg. Här arbetar mer än 1000 medarbetare för våra 37.000 invånare. Vi erbjuder en kommunal verksamhet som vi är stolta över och vi har en fantastisk mångfald. Välkommen med ditt unika bidrag! Familjevårdsinspektör som vill vara med och utveckla familjehemsvården hos oss i Skärholmen! Välkommen till oss Socialtjänst Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Är du intresserad av att vara med och utveckla vår familjevård samt förstärkta vårt stöd för familjehemsplacerade barn? Familjevården är sedan våren 2023 med i ett treårigt projekt med medel från Sociala investeringsfonden som sker i samverkan med Hägersten-Älvsjös familjehemsvård. Familjevården i Skärholmen har bland annat utvecklat en arbetsmodell för ett förstärkt stöd för familjehemsplacerade barn. Hos oss arbetar en Marte-Meo terapeut och familjebehandlare i vårdens alla faser som t ex nyplacering, vid risk för sammanbrott och stöd till föräldern vid umgänge. Vi sitter i nybyggda lokaler i nära anslutning till tunnelbana och bussar i Skärholmens centrum. Vi erbjuder Vi erbjuder flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag, semesterväxling och subventionerat årskort till Stockholms stads simhallar inkl. gym. Vi arbetar i aktivitetsbaserat landskap i moderna lokaler i Skärholmens centrum med nära tillgång till tunnelbana och gallerians alla restauranger och butiker. Läs mer om Stockholms stads förmåner här.  Din roll Som familjevårdsinspektör kommer du följa upp och handleda familjehem. Familjevårdsinspektören är tillsammans med barnsekreteraren en del av det tredelade ansvaret vid en familjehemsplacering. De biologiska föräldrarna och familjehemmet utgör de andra två delarna. Socialnämndens ansvar är att noga följa och utvärdera vården av den unge i familjehemmet. Fokuset för familjevårdsinspektören är att stödja och vägleda familjehemmet i syfte att tillförsäkra barnet en trygg och säker vård. I rollen som familjevårdsinspektör ingår även att samverka med andra professionella runt barnet som exempelvis personal i skolan, BUP och andra kommuners förvaltningar. I arbetsuppgifterna ingår även dokumentation som följs av lagar och riktlinjer. På Familjevården i Skärholmen har vi ett fungerande teamarbete enligt en etablerad teammodell. Syftet med teamet är att ha ett sammanhållet arbete i ärenden med många professionella samt för att inte tappa processer och att inga frågor hamnar mellan stolarna. Huvuduppgifterna inkluderar: Uppföljning och stöd: Regelbundna besök hos familjehemmen för att säkerställa att placerade barn får rätt omsorg och stöd. Ge handledning och rådgivning till familjehem i deras uppdrag. Arvoden och omkostnader: Ansvara för att beräkna, fastställa och följa upp ersättningar enligt barnets behov och kommunens riktlinjer. Hantera redovisningar av omkostnader och justera ersättningar vid behov. Kvalitetssäkring: Säkerställa att familjehemmen uppfyller krav på kvalitet och trygghet. Identifiera behov av utbildning eller andra insatser för att förbättra deras förmåga att hantera sitt uppdrag. Samarbete och rapportering: Arbeta nära andra enheter inom socialtjänsten samt externa aktörer för att skapa en helhetsbild av barnets situation. Dokumentera och rapportera utvecklingen i varje placering. Din kompetens och erfarenhet Vi söker dig som har: Socionomexamen eller likvärdig utbildning som arbetsgivare bedömer lämplig Erfarenhet av myndighetsutövning. Goda kunskaper om lagstiftning inom socialtjänsten, barn och unga God förmåga att formulera dig väl i tal och skrift Meriterande Att ha jobbat inom familjehemsvård Utbildning i Kälvesten Du har en personlig mognad, tar ansvar och ser till att uppgifterna blir gjorda, är flexibel och har också god samarbetsförmåga. Som person har du empatisk förmåga och har lätt för att få kontakt med både barn och vuxna samt har ett engagemang och intresse för verksamhetsområdet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi ser gärna att du har körkort då vi reser mycket inom familjevården. Övrigt Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning och ålder. Välkommen in med din ansökan. Intervjuer kan komma att ske under ansökningsperioden.  Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

19 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Senior automationsingenjör med Python och DevOpsfokus
JP IT-Konsult i Stockholm AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Om företaget Avaron AB är ett svenskt konsultbolag som brinner för att hjälpa kunder att accelerera sin digitalisering. Vår kultur präglas av nyfikenhet, kunskapsdelning och ett starkt fokus på att ge våra konsulter bästa möjliga förutsättningar att lyckas – både hos kund och i sin egen kompetensutveckling. Arbetsuppgifter Som konsult hos Avaron arbetar du i ett affärskritiskt uppdrag hos en större organisation som befinner sig mitt i en spännande automatiseringsresa. Du kommer att: designa och utveckla skräddarsydda nätverksautomationslösningar med Python och Ansible drifta och optimera Linux-baserade plattformar etablera och förbättra CI/CD-flöden enligt DevOps-principer ansvara för test, kodgranskning och releasehantering av automationskod leda initiativ inom routing och switching (Cisco samt Aruba-miljöer) samarbeta tätt med utvecklare, nätverksingenjörer och drift för att driva projekt i mål ta egna initiativ och driva utvecklingsspår även när riktningen inte är glasklar från början Kvalifikationer (Ska-krav) Senior nivå i Python (du skriver ren, underhållbar kod) Dokumenterad erfarenhet av Ansible Gedigen kunskap om Linux-systemadministration Praktisk DevOps-erfarenhet med CI/CD-flöden Minst 4 års arbete med nätverksautomation Djup förståelse för routing och switching samt arbete i Cisco- och Aruba-miljöer Förmåga att arbeta både självständigt och i tvärfunktionella team Meriterande (Bra att ha) Erfarenhet av testdriven utveckling och statisk kodanalys Certifieringar som CCNP, CCIE eller motsvarande Kunskap om molnplattformar (t.ex. AWS, Azure) Erfarenhet av att leda tekniska team eller mentorprogram Automationsramverk utöver Ansible (t.ex. Terraform, SaltStack) Ansökan Vi hanterar ansökningarna löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka personligt brev och CV till [email protected]. Märk mejlet med ”Senior nätverksautomationsingenjör med Python och DevOpsfokus (13663)”. Välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra av dig!

19 juni 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Nu söker vi flertal assistenter till en kvinna i Norrtälje
Monument Assistans AB
Personliga assistenter

Vill du ha ett meningsfullt och varierande jobb där du verkligen gör skillnad? Är du en lugn, empatisk och initiativtagande person? Gillar du att jobba med människor ?    Vi söker nu personer till dessa olika tjänster hos en kvinna i Norrtälje    * Sommarvikarie med chans till att få fortsätta arbeta timmar till hösten (timanställning)  * Tillsvidare anställd med schema på dagtid/kväll 80-100 % rullande schema  * Nattjänst 1-2 natt per vecka (aktiv tid )  * Timvikarier som kan arbeta både dag, kväll och natt.    Om tjänsten  Som personlig assistent kommer du vara en viktig del av vår kunds vardag. Dina arbetsuppgifter är varierande och kan omfatta allt från individanpassad omvårdnad till hushållssysslor och följa med kund på aktiviteter. Du arbetar både stödjande och motiverande för att skapa en trygg vardag för kunden. Kunden bor med sin familj i en villa och det finns hundar i hemmet.      Vem är du?   Empatisk, hög arbetsmoral och trygg i dig själv. Är lyhörd för kundens behov integritet. Har lätt för att sammarbeta då dubbelassistans utförs dagtid. Behärskar svenska väl i tal och skrift Är vaccinerad med minst 3 sprutor för Covid -19  Kan uppvisa ett belastningsregister vid anställning  Rökfri på arbetstid  Kvinna över 20 år  Tidigare erfarenhet krävs inte. Du får utbildning på plats av erfarna kollegor.    Varför jobba hos oss?   Du får ett meningsfullt och givande arbete där du verkligen gör skillnad. Du får arbeta i ett team som är engagerade.    Låter detta som något för dig ?   Skicka in din ansökan redan idag eller välkommen att ringa vid frågor eller funderingar.    Monument Assistans är alternativet för personer med personlig assistans som söker skräddarsydda lösningar - på riktigt. Vi har hög kompetens och bred erfarenhet av personlig assistans. För att vi ska kunna hjälpa våra kunder på allra bästa sätt så arbetar vi med hög tillgänglighet och ett nära och personligt samarbete. Vi vet att vår personal är nyckeln till att bedriva en bra och kvalitativ assistans. Därför är det centralt för oss att du som medarbetare känner stolthet och glädje över att arbeta hos oss. Vi på Monument Assistans vill därför ge dig möjligheten att utvecklas i din yrkesroll. Vi uppskattar nyfikna och engagerade medarbetare. Vi erbjuder dig goda lönevillkor, ett nära ledarskap och såklart en generös friskvårdsersättning. Vi ger dig en arbetsmiljö där det är högt i tak och där du har goda möjligheter att påverka din egen arbetssituation. Hos oss får du möjligheten att växa! Krav: Körkort: * B (Personbil)

19 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Affärsutvecklare till Hermods Yrkeshögskola
Hermods AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Hermods grundades 1898 och är ett av Sveriges äldsta utbildningsföretag. Våra gymnasie- och vuxenutbildningar samt yrkeshögskolor hjälper årligen cirka 70 000 studerande och deltagare med utbildning och jobbmatchning. Hermods är en del av AcadeMedia, norra Europas största utbildningsföretag. Bidra till framtidens kompetensförsörjning - Hermods Yrkeshögskola expanderar och anställer ytterliga en Affärsutvecklare Hermods Yrkeshögskola befinner sig i en spännande tillväxtfas och vi söker nu en driven affärsutvecklare som vill vara med och forma framtidens yrkeshögskoleutbildningar. Vår ambition är tydlig: att ge Sveriges arbetsmarknad tillgång till den bästa möjliga kompetensen – och här spelar du en nyckelroll. Vill du vara med och skapa utbildningar som gör verklig skillnad – för individer, företag och hela samhället? Då ser vi fram emot din ansökan! Om rollen Som affärsutvecklare ansvarar du för att identifiera, utveckla och etablera nya utbildningar i nära samverkan med näringsliv, myndigheter och andra samhällsaktörer. Du har även en viktig uppgift i att förädla och stärka våra befintliga samarbeten. Genom att omvärldsbevaka, bygga nätverk och skapa strukturer för erfarenhetsutbyte och kompetensutveckling, bidrar du till ett långsiktigt och hållbart lärande. Vi söker dig som har en stark kombination av kompetens, erfarenhet och personliga egenskaper. • Du har dokumenterad erfarenhet av ansökningsarbete från yrkeshögskolan – från företagskontakter och samverkansarbete till det strategiska och operativa arbetet med att utforma och skriva ansökningstexter. • Du är en skicklig skribent med förmåga att formulera tydliga, övertygande och välstrukturerade texter. • Du har mycket god kommunikativ förmåga, både i tal och skrift, och anpassar ditt budskap till olika målgrupper. • Du bygger och vårdar långsiktiga relationer – såväl internt som med externa aktörer – och har hög social kompetens. • Du är affärsmässig, lösningsorienterad och ser möjligheter i förändring. • Du har dokumenterad erfarenhet av att arbeta i projektform. • Du trivs i en roll med många kontaktytor och där utveckling och samverkan är centralt. • Du har en stark struktur- och planeringsförmåga och är van vid att hantera flera uppgifter parallellt. • Du har mycket god digital kompetens och arbetar obehindrat i Microsoft 365. • Du har erfarenhet av försäljning eller affärsutveckling, gärna inom tjänste- eller utbildningssektorn. • Du är resultatinriktad och motiveras av att nå uppsatta mål även i ett högt arbetstempo. • Du har ett genuint intresse för utbildning, kompetensförsörjning och samhällsutveckling. Hos oss får du: • En central roll i Hermods Yrkeshögskolas fortsatta utveckling. • Arbeta i en värderingsdriven organisation med tydligt fokus på kvalitet, resultat och samhällsnytta. • Möjligheten att påverka framtidens arbetsliv genom utbildning. • En stimulerande arbetsmiljö med engagerade kollegor och utrymme för egna initiativ. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Aktivt omvärldsbevaka för att identifiera kompetensbrister och framtida behov inom arbetslivet. • Förankra utbildningsidéer hos relevanta branschaktörer och utarbeta fram väl underbyggda ansökningar samt utbildningsplaner. • Bygga och utveckla starka nätverk med näringsliv, branschorganisationer och arbetslivsrepresentanter. • Säkerställa att utbildningskoncept är aktuella och relevanta för branschens behov, med fokus på kvalitet och långsiktig tillväxt. • Aktivt bidra till att affärsområdet når sina uppsatta omsättningsmål. • Kontinuerligt rapportera till affärsutvecklingschef samt delta i affärsområdets planeringsmöten. • Ta ansvar för dokumentation och administration kopplat till uppdraget. • Arbeta för att Hermods tilldelningsfrekvens vid myndighetens ansökningsomgångar överstiger det nationella genomsnittet för alla YH-anordnare. Placeringsort Flexibel arbetsort. Tjänsteresor ingår. Tjänstgöring Tjänsten är på heltid, 100 %. Tillsättning september. Kontakt För frågor kring tjänsten vänligen kontakta affärsutvecklingschef Sara Roos på [email protected] Skicka in din ansökan senast den 31 juli. Observera att tjänsten kan komma att tillsättas inom sista datum. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Om Hermods Yrkeshögskola På uppdrag av Myndigheten för yrkeshögskolan (MYH) bedriver Hermods yrkeshögskoleutbildning på fjorton orter med över 2800 studerande. Hermods Yrkeshögskola erbjuder YH-utbildningar inom en stor variation av områden såsom teknik, bygg, vård, trädgård och ekonomi, transport och logistik. Hermods Yrkeshögskola har cirka 65 anställda från Malmö i Söder till Östersund i Norr. Vi eftersträvar teamarbete, tror att delaktighet är en nyckel till att gemensamt nå våra mål och värnar om värderingarna som bygger Hermods; vi bryr oss, vi är nyskapande och vi skapar resultat.

19 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Receptionist för Sodexo hos Scania
Sodexo AB
Kontorsreceptionister

Hos Sodexo är du en del av något större – ett globalt företag med hjärtat på rätt ställe. Vi tror på styrkan i mångfald, samarbeten och gemensamma ambitioner. Nu söker vi receptionister till vårt uppdrag hos Scania – en roll för dig som vill arbeta professionellt med service, bidra till en hög kundnöjdhet och vara en viktig del av vår utvecklingsresa. Vår kund Scania är inne i en spännande förändringsresa där arbetsplatsen spelar en nyckelroll – inte bara som en plats att arbeta på, utan som ett strategiskt verktyg för att främja flexibilitet, hållbarhet och gemenskap. Vi strävar efter att skapa arbetsmiljöer som verkligen är värda att resa till – platser där människor möts för att samarbeta, utvecklas och skapa värde tillsammans. I den här utvecklingen är rollen som receptionist avgörande. Du är ofta den första personen våra medarbetare möter – en välkomnande närvaro som sätter tonen för dagen och bidrar till den sociala pulsen i huset. Genom förstklassig service, praktiskt stöd och ett lyhört bemötande ser du till att coworkingupplevelsen blir både smidig, inspirerande och inkluderande. Du är en viktig ambassadör för Scanias kultur och varumärke, med en nyckelroll i att forma framtidens arbetsliv. Din roll – där värdskap möter struktur och relationsbyggande Som receptionist är du navet i vår serviceleverans – vårt och kundens ansikte utåt. Med ett naturligt och genuint värdskap säkerställer du att varje kontakt präglas av omtanke, kvalitet och professionalism. Du driver den dagliga driften framåt, ser förbättringsmöjligheter och är ständigt lyhörd för kundens behov. Du kommer att: • Vara arbetsplatsens självklara servicepunkt och skapa en välkomnande atmosfär • Ta emot och registrera besökare och kunder  • Vara en supporterande kontaktpunkt vid förfrågningar samt hantera beställningar • Säkerställa att konferens- och mötesrum är redo, representativa och funktionella Utöver detta kommer du även, i nära samarbete med både Sodexos och Scanias organisationer, att bidra till förbättringsarbete och utveckling av arbetsplatsens serviceupplevelse. Vem vi söker – en relationsbyggare med fingertoppskänsla Vi söker en driven och serviceinriktad person med stark kommunikationsförmåga och tidigare erfarenhet från serviceyrke. Du har ett öga för detaljer och ett naturligt driv att ständigt förbättra vardagen för våra anställda, gäster och externa besökare. Du är initiativrik, ansvarstagande och har förmågan att skapa en positiv atmosfär samt bygga förtroendefulla och långsiktiga relationer. För att lyckas i rollen ser vi att du har följande egenskaper och erfarenheter: • Stark kommunikationsförmåga på både svenska och engelska (muntligt och skriftligt) • Tidigare erfarenhet från serviceyrke med vana av att arbeta i en kundorienterad miljö • Digital kompetens • Helikopterperspektiv – du ser helheten och agerar strategiskt • En vilja att leverera exceptionell service och skapa minnesvärda upplevelser • HLR-utbildning är meriterande, men kan tillhandahållas under anställningen Vårt erbjudande – mer än bara ett jobb • En flexibel och utvecklande arbetsmiljö • Stöd från engagerade kollegor och ledare som vill se dig växa • Tillgång till utbildningar och interna karriärvägar • Möjlighet att bidra till samhällsnytta genom volontärarbete på arbetstid • Ett företag med starkt fokus på hälsa, hållbarhet, säkerhet och arbetsmiljö Om tjänsten • Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse • Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning • Placering: Södertälje Ansök senast 13 juli men vänta inte – urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. För frågor, kontakta Anna-Karin Malm på [email protected]. Ansök via vårt rekryteringssystem – vi tar inte emot ansökningar via e-post. Var med och skapa en bättre vardag för alla – varje dag. Välkommen till Sodexo! Sodexokoncernen Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.

19 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025