Vad vi gör och vill Bergfotens skola är en f-6 skola med ca 300 elever som tillhör en av centrumskolorna i Tyresö. På Bergfotens skola värdesätter vi en trivsam arbetsplats och stimulerande arbete tillsammans med engagerade, kompetenta kollegor som har en positiv inställning till sitt yrke. Möjlighet att ständigt utveckla verksamheten för att ge våra elever de bästa förutsättningarna för lärande. Vi söker dig som brinner för ditt yrke och som tillsammans med oss övriga strävar efter att bibehålla en trygg skola där våra elever kan starta sin läranderesa i en miljö som inbjuder till kreativitet och nyfikenhet. På Bergfotens skola omgärdas du av kompetenta kollegor som har en positiv inställning till både sitt yrke men även till att utveckla vår verksamhet för att ständigt ge våra elever de bästa förutsättningarna för lärande. Hos oss erbjuds du ett stimulerande arbete tillsammans med engagerade elever, vårdnadshavare och övrig personal. Om tjänsten Du är en skicklig speciallärare som drivs av att vara med och göra skillnad för varje enskild elev och är en lagspelare som vill göra arbetet tillsammans med skolledning, lärarlag och elevhälsans olika professioner. Vidare är du skicklig på att skapa goda relationer och trivs med att vara spindeln i nätet, och är intresserad av att driva vår särskilda undervisningsgrupp för åk 1-6 i nära samarbete med yrkesskickliga kollegor. Ditt uppdrag är att tillsammans med medarbetare driva vår särskilda undervisningsgrupp som vi kallar Pärlan och erbjuda elever som behöver ett mindre sammanhang en kvalitativ undervisning. Du kommer vara en del av skolans elevhälsoteam och ansvarig för medarbetare som har stödjande funktioner här på skolan. Du deltar i det förebyggande och hälsofrämjande arbetet. Du bidrar till trygga och utvecklande lärmiljöer och ett hälsofrämjande och förebyggande arbetssätt för att ge eleverna bättre förutsättningar att uppnå utbildningsmålen. Det gör du genom att analysera våra elevers utvecklingsmöjligheter i olika lärmiljöer, ge elever specialpedagogiska stödinsatser och undervisa individuellt och i grupp. Du ansvarar för adekvat dokumentation kring våra elever i behov av stöd. Du är skicklig på att etablera och upprätthålla kontakter med aktörer utanför skolan kring familjen, socialtjänsten, m.fl för bättre samverkan. Vem är du? Du är legitimerad speciallärare. Du har goda kunskaper i att möta barns olika behov, har god organisationsförmåga och är förtrogen med digitala läromedel/kompensatoriska hjälpmedel. Du arbetar med ett positivt förhållningssätt och har förmåga att skapa ett gott arbetsklimat bland såväl elever som kollegor. Du har stor erfarenhet av att göra pedagogiska kartläggningar, övriga utredningar, att upprätta åtgärdsprogram samt att arbeta med individuellt anpassat stöd till elever och samverka med vårdnadshavare. Andra viktiga förmågor är att tycka om utmaningar och vara lyhörd för förändringar. Vi söker dig som har starkt engagemang och intresse för att tillsammans med pedagogerna skapa de bästa förutsättningarna för våra elever. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du är en tydlig ledare och har tidigare erfarenhet av att leda vuxna och har struktur och goda pedagogiska färdigheter i undervisningen. Som speciallärare har du goda kunskaper i att anpassa undervisningen utifrån varje elevs unika förutsättningar och ser skolutveckling som en naturlig del av ditt uppdrag. Du har en positiv grundinställning och därmed förmåga att visa elever och kollegor möjligheter och lösningar. Vi uppskattar också din förmåga att skapa och underhålla goda relationer med såväl elever, vårdnadshavare och kollegor. Du bör också tycka om att arbeta i team med fantastiska kollegor och underbara elever. Vi lägger stor vikt vid personlig lämpligt och värderar goda referenser. Intervjuer kommer att ske fortlöpande. Välkommen med din ansökan Välkommen med din ansökan senast den 3 juli. Tjänsten är på 100% med tillträde enligt överenskommelse. Har du några frågor? Kontakta oss via mejl eller telefon: Rektor, Tina Bennet, [email protected] eller 08-578 270 25. Biträdande rektor, Marie Bergkvist, [email protected] Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna finner du här https://www.tyreso.se/arbetstagarorganisationer. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: https://www.tyreso.se/jobba-hos-oss.html. Barn- och utbildningsförvaltningen Tyresö är nära. Nära storstad, skog och skärgård, 20 minuter från Stockholm city. Tyresö kommun som arbetsplats kännetecknas av fokus på resultat, engagemang och nära ledarskap. Vi gör skillnad i Tyresöbornas vardag. Bli en av oss, här trivs nya tankar. Barn- och utbildningsförvaltningen i Tyresö ansvarar för hela utbildningskedjan – från förskola till vuxenutbildning. Vi ligger i framkant när det gäller ett inkluderande arbetssätt och har ett arbetsklimat där medarbetare, barn och elever kan växa och lyckas. Gemensamt för alla våra verksamheter är helhetstänk, likvärdighet och ett nära pedagogiskt ledarskap. Tillsammans skapar vi en utbildning för var och en. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.
Vill du vara med och påverka Sveriges försvarsförmåga, och dessutom befinna dig mitt i händelsernas centrum? Är du intresserad av stabsarbete på strategisk nivå och har erfarenhet av lednings-, stabs- och samordningsverksamhet? Försvarsstabens materielavdelning vid Försvarsmaktens högkvarter söker en handläggare/stabsassistent med placering vid stabssektionen. Välkommen med din ansökan! Om enheten Försvarsstaben stödjer överbefälhavaren med att handlägga och bereda ärenden på militärstrategisk nivå, samt säkerställer att beslut som fattas av myndighetens ledning genomförs, följs upp och återredovisas. Försvarsstaben ansvarar även för att omsätta regeringens styrning av Försvarsmakten till strategiska planer och för att inrikta försvarsgrens- och stridskraftschefer. Vidare har Försvarsstaben ett övergripande ansvar för att samordna infrastruktur- och materielförsörjning. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som stabsassistent på Försvarsstabens materielavdelning har du ett helhetsperspektiv och är med i förberedelser, genomförande och uppföljning av arbetsmöten och beredningar. Du har en stödjande roll i avdelningens arbete och utveckling. Detta stöd utgörs av administrativa uppgifter såsom upprättande av skrivelser och protokoll, bokningar, beställningar, kundvagnar, uppdaterande av samarbetsytor, beredning och sammanställning av underlag i olika ledningssystem. KRAV Kvalifikationer • Fullständig gymnasieutbildning med godkända betyg • God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska • God datorvana och vana av att använda delar av Microsoft Office-paketet • Erfarenhet av serviceinriktat administrativt arbete • Genomförd värnplikt (eller GMU) i svenska Försvarsmakten Personliga egenskaper För att både trivas och passa i rollen som stabsassistent ser vi att du är positiv, strukturerad och med en välutvecklad förmåga att ta ansvar och initiativ. Du är vetgirig och har lätt för att ta till dig ny kunskap. Du är också prestigelös och en utpräglad lagspelare som uppskattar arbete såväl självständigt som i grupp. Sist men inte minst så trivs du med att arbeta i en miljö som präglas av både högt tempo och komplexa ärenden. Du delar Försvarsmaktens värdegrund och uppförandekod som beskriver de värden, förmågor samt de uppträdande vi anser vara avgörande för att vi ska lösa vårt uppdrag med framgång. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Erfarenhet som stabsassistent, underrättelseassistent eller säkerhetsassistent • Genomförd stabstjänstutbildning • Erfarenhet av och kunskap om Försvarsmaktens IT-system • Erfarenhet av tidigare eller nuvarande anställning inom Försvarsmakten För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Stockholm. Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse. Upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen Carola Nordlund Lena Ringberg Fackliga företrädare OFR/O HKV Arne Nilsson SACO HKV Camilla Robertsson Försvarsförbundet. OFR/S HKV Kjell Tetzlaff SEKO Liselott Larsson Ovanstående kontaktpersoner nås via växeln på telefon 08-788 75 00 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-15. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. ----------------------------------------------------- Information om det rekryterande förbandet: I Högkvarteret finns överbefälhavaren och generaldirektören. Högkvarteret har ungefär 1 000 medarbetare – både yrkesofficerare och civila experter. Högkvarteret utgörs från 2023-01-01 av försvarsstaben, operationsledningen, militära underrättelse- och säkerhetstjänsten, samt Högkvarterets stabsavdelning och fristående enheter för tillsyn. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Med en av Nordens största akutmottagningar är akutsjukvård i centrum för vår verksamhet och utgör tillsammans med de stora folksjukdomarna Södersjukhusets specialitet. Södersjukhuset har även Sveriges största förlossningsklinik med omkring 8000 förlossningar per år. Södersjukhuset har cirka 5000 medarbetare och till sjukhuset söker ungefär 150 000 patienter för akuta besök varje år. På Södersjukhuset bedrivs även omfattande klinisk forskning och utbildning. För oss är det viktigt att kombinera det stora sjukhusets möjligheter med den nära, personliga patientkontakten. Vår vision; Sveriges ledande akutsjukhus. Arbetsbeskrivning Medicinsk Teknik består av 40 ingenjörer som arbetar med service och underhåll av medicinteknisk utrustning och system som används inom alla de tio verksamhetsområden som finns på Södersjukhuset. Vi har även avtal med externa kunder som ambulanser och andra vårdgivare. Medicinsk Teknik ansvarar för att skapa förutsättningar så att vården bedrivs på ett säkert sätt för patienter, personal och andra, utifrån ett medicintekniskt perspektiv. Detta gör vi genom våra kärnprocesser och kvalitetsledningssystem. Vi spelar också en nyckelroll i den digitaliseringsresa Södersjukhuset gör för att garantera god och tillgänglig vård idag och i framtiden. Vi söker en medicinteknisk ingenjör med intresse av att ständigt förbättra leveransen till vården med patientsäkerhet i fokus. Som Medicinteknisk ingenjör hos oss, arbetar du i en omväxlande miljö, mycket problemlösning i nära samarbete med vården och leverantörer. Vi ansvarar för drift och underhåll av en stor mängd olika utrustningar och system som tillhör sjukhusets mest kritiska. Du kommer att arbeta med installationer, drift, felsökning, förvaltning av medicintekniska applikationer och utrustningar samtidigt som vi efterföljer Medicintekniska regelverk och standarder. Din huvuduppgift som medicinteknisk ingenjör är att ansvara för service, underhåll samt installation av nätverkskopplade Medicintekniska apparater såsom strålbehandlingsutrustning, bildgivande röntgenutrustning och sjukhusövergripande system. Du kommer ha möjlighet att bland annat arbeta med Strålbehandlingens Linjäracceleratorer, datortomografer, magnetkameror med tillhörande lagringssystem. I arbetet ingår också installation och administration av Medicintekniska applikationer, vilket kräver god IT-kunskap. Kvalifikationer Då arbetet innebär dagliga kontakter med intressenter, leverantörer och medarbetare är det viktigt med en god kommunikationsförmåga, god serviceanda och ett positivt bemötande. Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet. Du ser rutiner och dokumentation som en viktig del av arbetet och har förmåga att kunna planera din arbetsdag så effektivt som möjligt. Viktiga personliga egenskaper är ansvarstagande, analytisk, social, noggrann och strukturerad. Du kan hantera många olika ärenden samtidigt. Du är en lösningsfokuserad som alltid sätter vården i fokus. Kompetenskrav: Högskoleingenjör eller civilingenjör med medicinteknisk inriktning, alternativt praktiskt förvärvade kunskaper som bedöms relevanta. Goda kunskaper och förståelse för datorer, nätverk och relaterade datainsamlingssystem. Det är viktigt att du behärskar svenska och engelska språket väl, både muntligt och skriftligt. Meriterande: IT- kunskaper som tex nätverk och DICOM. Upphandlingserfarenhet. Projektledning. Kvalitetsarbete. Erfarenhet av service och underhåll av medicintekniska utrustningar. Erfarenhet inom strålbehandling och röntgen. Det är meriterande om du är certifierad medicinteknisk ingenjör enligt MTF (föreningen för Medicinsk Teknik och Fysik). Erbjudande Våra medarbetare är vår viktigaste resurs och därför månar vi om att du ska ha ett utvecklande, tryggt och hållbart arbetsliv. Vi erbjuder många olika förmåner och fördelar oavsett var du befinner dig i livet och i karriären. Några av dessa förmåner är: Vidareutbildning. Vi erbjuder regelbundna, kompetenshöjande aktiviteter utifrån medarbetarens och verksamhetens behov. Ett generöst friskvårdsbidrag Personalgym och hälsoteam med fysioterapeuter, ergonomer och hälsopedagoger som kan stötta dig i din träning. Föräldrapenningtillägg och föräldralön. Läs mer om vårt erbjudande här Vi som arbetar på Södersjukhuset har ett viktigt uppdrag, varje medarbetares insats behövs. För att kunna utföra vårt arbete på bästa möjliga sätt och hantera de utmaningar vi möter, arbetar vi tillsammans med att stärka vår kultur och arbetsmiljö. Läs gärna mer om vår Ledar- och medarbetarsyn Övrigt Tillsvidareanställning, tjänstgöring mån - fre 40,00 tim/vecka. Flextid tillämpas. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval och intervjuer. Sista ansökningsdatum: 2025-06-29. Välkommen med din ansökan! Södersjukhuset är ett av Nordens största akutsjukhus, vi finns i hjärtat av samhället, dag som natt för våra patienter. Hos oss står akutsjukvården i centrum och utgör tillsammans med de stora folksjukdomarna vår specialitet. Vi bedriver omfattande klinisk forskning och utbildning, för oss är det viktigt att kombinera det stora sjukhusets möjligheter med den nära och personliga patientkontakten. På Södersjukhuset är alla en del i en större helhet där vi tillsammans skapar morgondagens vård. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
SHL söker Skyliftsoperatör Om du trivs med ett omväxlande arbete på höga höjder och har service i dig då har SHL jobbet för dig. SHL växer och behöver en medarbetare till vår Depå i Vallentuna I arbetet ingår att köra lastbilsburen skylift och att köra liften från korgen samt vara behjälplig vid olika typer av arbeten. Krav: C-kort, erfarenhet från chaufförs yrket eller ska du ha kört maskiner/skylift. Du ska vara självgående, ansvarstagande och lösningsorienterad samt behärska svenska och- eller engelska i tal och skrift. Du ska klara av att arbeta på höga höjder i alla väder året runt. Meriterande: Hantverkarbakgrund, maskin vana. Nämn i ansökan varför du är rätt person för jobbet och varför du söker jobbet på SHL. Varmt välkommen med din ansökan!
Länsförsäkringar AB Senior Utvecklare IDQ Är du en erfaren utvecklare inom Informatica IDQ med stark kunskap om masterdata managementlösningar och en god samarbetsförmåga? Vill du vara med och forma framtiden för datakvalitet inom Länsförsäkringar? Då kan du vara den vi söker! Om jobbet Som Senior Utvecklare IDQ hos oss kommer du att spela en nyckelroll i vårt arbete inom datakvalitet med hjälp av Informaticas IDQ-lösning, och säkerställa att dessa överträffar verksamhetens krav både nu och i framtiden. Dina arbetsuppgifter kommer vara bland annat: * Delta i möten och samarbeta både inom teamet och med andra team som arbetar med angränsande system * Upprätthålla kontakt med representanter från integrerande system på andra avdelningar * Bidra i lösningsdiskussioner för att säkerställa effektiva och hållbara lösningar * Stötta i test- och kravarbete för att garantera systemets kvalitet * Kommunicera med produktleverantörer angående supportärenden och lösningsdiskussioner * Aktivt medverka i DevSecOps-resan för IDQ för att öka automatisering och effektivitet i utvecklingsprocessen * Ge handledning och stöd till mindre erfarna utvecklare för att främja deras utveckling * Stötta i driftsättning av distribuerade applikationer som körs i en schemalagd, batch- eller realtidsmiljö * Samarbeta med affärsdataansvariga för att utveckla kvalitetsregler Vem är du? Följande kommer göra dig framgångsrik i denna tjänst: * Gedigen kunskap inom master data management-lösningar * Praktisk erfarenhet av att konfigurera Informatica IDQ, inklusive datakvalitet och datamappningar * Erfarenhet av att bygga Data Access-lager för att göra information lättillgänglig * Kunskap om synkrona och asynkrona integrationsmönster och tekniker * Erfarenhet av Informatica IDQ och MDM360 * Erfarenhet av Message Queues, Java, JBoss, Linux, SQL Server och testautomatiseringsverktyg Meriterande är även om du har: * Erfarenhet från bank- och/eller försäkringsbranschen * Förmåga att koda IDQ mapplets, arbetsflöden och regler för implementering av datakvalitetsvalideringskontroller * Erfarenhet av att implementera komplexa frågor mot stora datamängder för att stödja business intelligence-funktioner * Bra uppfattning om integration mellan olika källsystem och målsystem * Goda kunskaper om UNIX-skalskript och prestandajustering i IDQ * Erfarenhet av att arbeta med IDQ-verktyg, inklusive regelutveckling, testning, problemspårning och buggrättning Som person är du strukturerad, noggrann och samarbetsvillig. Du kommunicerar effektivt på svenska och engelska, i både tal och skrift, och trivs i agila team. Om oss Du kommer att bli en del av Kompetensteamet inom avdelningen Data & AI. Avdelningen ansvarar för många av de applikationer som förser hela Länsförsäkringsgruppen med viktig information. Just nu genomgår vi stora förändringar inom området, vilket innebär spännande utmaningar och fantastiska möjligheter för din utveckling. Mer information Låter det spännande? Då vill vi veta mer om dig! Välkommen med din ansökan redan idag. Vi arbetar löpande med denna rekrytering och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag: 2025-07-04
JENSEN förskola Zinkensdamm på Södermalm i Stockholm slog upp portarna 2015. Vi är en fristående och således en relativt nystartad förskola men som under två år utvecklat en stabil verksamhet med tydliga rutiner och en trygg grundverksamhet. Atmosfären vuxna och barn emellan karaktäriseras av trygghet, respekt, nyfikenhet och glädje. Nu söker vi en engagerad barnskötare som vill bli en del av vårt härliga team! Träning för verkligheten och bildning som mål är den röda tråden i hur vi utbildar våra elever/barn. Vår företagskultur präglas av höga ambitioner, professionalitet, hälsoprofil och även en uttalad dresscode. Vi har en positiv teamkänsla där alla medarbetare bidrar i att ta ansvar för helheten. På vår senaste nationella medarbetarenkät rekommenderar hela 93% JENSEN som arbetsplats! Bildningsresan börjar här På JENSEN förskola står barnens kunskap, hälsa och trivsel i centrum och vår ambition är att barnens bildningsresa börjar hos oss. Trygghet & självkänsla är grunden för hur vi arbetar med alla barn och vår egen utbildningsmodell med minilektioner sätter barnens kunskaper i fokus. Vi arbetar med en uttalad hälsoprofil och rikligt med utepedagogik – för barnens välmående. Vi är mycket stolta över att 96% av våra tusentals föräldrar under de senaste fem åren har rekommenderat JENSEN förskola i regelbundna enkäter. Vi erbjuder dig Hos oss får du ett tydligt och närvarande ledarskap, två timmars reflektionstid varje vecka samt möjlighet till extra lediga dagar från 40 års ålder - allt för att ge dig så goda förutsättningar som möjligt i ditt arbete. Du får även arbetskläder. Kvalifikationer Vi ser gärna att du är utbildad barnskötare eller har erfarenhet av pedagogiskt arbete. Vi söker dig som trivs med att jobba i team och ger energi till både barn, vårdnadshavare och kollegor för att skapa en positiv arbetsmiljö för alla. Kunskaper inom idrott, konst, musik eller hantverk är meriterande. Vi lägger stor vikt vid att alla pedagoger bidrar till barnens språkutveckling, därför är mycket goda kunskaper i svenska språket ett krav i såväl tal som skrift. Eftersom vi har en tydlig hälsoprofil är du troligtvis inne på samma spår. Anställningsform Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på heltid (100%) under perioden 2025.08.04 - 2026.06.30. Placering på JENSEN förskola Zinkensdamm. Din ansökan Du ansöker genom att registrera din profil och bifoga ett personligt brev och CV i vårt rekryteringssystem via vår hemsida. Där kan du också hitta mer information om vår rekryteringsprocess. Skicka gärna din ansökan så snart som möjligt då urval och intervjuer hålls löpande. Vi tar enbart emot ansökningar via webben; ansökningar som kommer in på annat sätt behandlas inte. Inom förskolan måste du enligt lag (2000:873) visa upp ett utdrag från belastningsregistret. Utdraget görs via polisen.se med digitalt BankID. Om du inte har BankID, så kan du beställa hem blanketten, gör detta så snart som möjligt då manuell hantering av blanketten tar lång tid. Första steget i vår rekryteringsprocess är att genomföra två tester (Mint och Matrigma). Testlänkar skickas på mail direkt efter inskickad ansökan och du får återkoppling på testerna direkt efter att du har genomfört dem. Vill du veta mer om tjänsten och hur det är att jobba hos oss, vänligen kontakta rektor Therese Sporrong på [email protected] alt. på 073-773 18 27. JENSEN education är ett av Sveriges största privata utbildningsföretag med förtroendet att utbilda drygt 17 000 elever inom fem olika områden – förskola, grundskola, gymnasium, vuxenutbildning samt yrkeshögskola. JENSEN grundades 1996 av Håkan Jensen, företagets vd och ägare, och står för långsiktighet, kvalitet och ansvarstagande. Utbildningskonceptet ”Träning för verkligheten och bildning som mål” genomsyrar all verksamhet.
Är du ute efter ett arbete där förutsättningar finns för att bedriva den bästa omvårdnaden och rehabiliteringen för varje enskild individ? Önskar du kunna påverka och göra skillnad i ett interprofessionellt team? Välkommen att söka en av tjänsterna som sjuksköterska hos oss på Furuhöjden! Om Furuhöjden Vi är ett privat vårdföretag som består av fyra verksamheter; rehabilitering, rehabcenter, husläkarmottagning och företagshälsa. Denna tjänst är förlagd på vår inneliggande rehabilitering. Vår vision är att vara ett personligt och sömlöst val för hälsa, vård och rehabilitering. Vår filosofi är att tillhandahålla personcentrerad vård och rehabilitering, alltid med individen i centrum. Hos oss samarbetar vi med kollegor över olika kompetensområden och hjälper på så sätt individer att bibehålla och återfå sin hälsa och livskvalitet. Vi tror på att minimera kontaktytor och stuprör inom vården så att individen får just den allmänna vård, specialistvård, rådgivning och rehabilitering som denne behöver. Vi kallar det för personlig och sömlös vård – vår vision. Furuhöjden Rehabilitering är en av de största vårdgivarna inom inneliggande rehabilitering efter akutsjukvård i Stockholm och har 44 vårdplatser. Vi har avtal med Region Stockholm för specialiserad rehabilitering efter vård på akutsjukhus inom ortopedi, thoraxkirurgi, allmän kirurgi och neurologi. Vi har även planerad neurologisk rehabilitering. Om tjänsten Vi utökar nu vår inneliggande rehabiliteringsverksamhet och söker 2 till 3 sjuksköterskor som önskar arbeta i en verksamhet där fokus ligger på att, genom rehabilitering, göra skillnad för varje individ. Som sjuksköterska hos oss möter du gäster som nyligen genomgått en operation, fått medicinska komplikationer eller av annan anledning är i behov av rehabilitering. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat administrering av läkemedel, omvårdnad, medicinska kontroller, sårvård och social planering. Som sjuksköterska hos oss ansvarar du för att rätt omvårdnadsinsatser utförs och att dessa sker på ett patientsäkert sätt. Vi arbetar i team där många olika yrkesgrupper samarbetar för att ge våra gäster ”Precis den rehab du behöver”. Du har huvudansvar för att lägga upp en omvårdnadsplan genom att identifiera patientens omvårdnadsbehov och du deltar aktivt i patientens vård- och rehabprocess tillsammans med dina kollegor. Om dig Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Du får gärna ha arbetat som sjuksköterska ett tag men önskar nu att få arbeta med att stärka det friska och utifrån din omvårdnadsprofession bidra till den bästa helheten i ett engagerat team bestående av fysioterapeuter, undersköterskor, arbetsterapeuter, rehabassistenter, läkare, psykolog, kurator, dietist och logoped. Du är trygg i dig själv och tar ansvar för att bidra till helheten. Du arbetar gärna i team med gästen i centrum, och självständigt när det behövs. Du trivs med att ha en samordnade funktion med en god förmåga att prioritera och fördela arbetet. Att du har en positiv inställning och ett engagemang är viktigt för oss. Furuhöjdens värdeord är; positiv, omtänksam, professionell, prestigelös och idérik. Detta är något vi arbetar aktivt för att efterleva och vi ser förstås att du som sökande också känner att du kan stå bakom våra värderingar. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Erfarenhet av att arbeta i journalsystemet TakeCare samt LifeCare är meriterande. Har du erfarenhet av arbete inom neurologi eller ortopedi är även detta meriterande. För att klara arbetet hos oss behöver du behärska svenska i tal och skrift. Krav: - Legitimerad sjuksköterska - Tidigare erfarenhet inom slutenvård - Goda kunskaper i svenska, tal och skrift. Meriterande: - Erfarenhet av att arbeta i TakeCare och LifeCare - Erfarenhet inom neurologi eller ortopedi - Erfarenhet inom rehabilitering Villkor Vi söker i denna annons 2 till 3 sjuksköterskor, där tjänsterna är tillsvidare på 80 % (möjlighet finns att diskutera den procentuella tjänstgöringsgraden) fördelat över dag- och kvällstjänstgöring. Vi använder rullande sexveckorsschema med helgtjänstgöring två helger på sex veckor. Vi har kollektivavtal genom Almega/Vårdföretagarna och tillämpar individuell lönesättning. Urval och intervjuer sker löpande. Vi tillämpar provanställning i sex månader och genomför registerkontroller i samband med denna tillsättning. Svarstiden för denna tjänst kan komma att påverkas av sommarsemestrar, och därför kan återkoppling ta längre tid än vanligt. Tjänsterna planeras att tillsättas under hösten.
Hos Fastighetsägarna Service arbetar vi mot tydliga mål och söker nya vägar för att nå nya höjder. Hos oss finns alla förutsättning för att prestera, trivas och växa. Vi söker en serviceinriktad, lösningsorienterad och erfaren Bolagsekonom som vill vara en del av vårt dynamiska team. Du har en passion för ekonomi och vill arbeta i en miljö där du kan påverka och driva förbättringar. Om rollen: I rollen utgör du ankaret för just dina kunder och drivs av hög kundnöjdhet. Du kommer i nära samarbete med kunden hantera avancerade redovisningsfrågor, bokslut och årsredovisningar samt rapportering till kund och myndigheter. Vidare är du del i att utveckla befintliga system och processer. Du trivs att jobba mot deadlines och att ansvara för egna arbetsuppgifter samtidigt som du delar med dig av dina kunskaper till teamet. Vi söker dig som: Flera års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete inkl. årsredovisning Har erfarenhet från fastighetsbranschen eller arbete från redovisningsbyrå Är en initiativrik person som trivs med frihet under ansvar Är en god kommunikatör och teamspelare Har erfarenhet av koncernredovisning och K2/K3/RFR2 Har du erfarenhet av Unit4/UBW är det meriterande. Flera av våra kunder har internationell prägel varför du behöver hantera engelska mycket bra i tal och skrift. Vi erbjuder: En stimulerande arbetsmiljö med möjlighet att påverka och förändra. Du får frihet under ansvar och möjlighet att utvecklas och växa inom företaget. Du kommer att vara en del av ett engagerat och stöttande team med kontor på Kungsholmen. Låter detta som en roll för dig? Skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt framgångsrika team! I denna rekrytering samarbetar vi med Eclipse och hänvisar alla frågor till Anders Tegman, telefon 0709-481788. Om Fastighetsägarna Service Vi på Fastighetsägarna Service är experter på fastighetsförvaltning och vår passion är att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Med 150 år i branschen vet vi vad som ska göras, och framför allt hur det ska göras på bästa sätt. Hos oss jobbar vi med hela förvaltningen, som juridiska konsultationer, ekonomisk och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi omsätter i dagsläget 300 miljoner kronor per år och är 280 medarbetare. Vi sitter alla samlade på Alströmergatan 14 på Kungsholmen och det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra – varje vecka finns ledarledda träningspass i samarbete med SATS i våra egna lokaler och vi har fullt utrustat och nyrenoverat gym. Du har dessutom tillgång till Fastighetsägarnas utbildningar.
Välkommen att arbeta med oss på Svea Inkasso, som är en del av Svea Bank! En härlig arbetsplats med mycket energi där arbetet genomsyras av en "vi-känsla" och vi alla jobbar tillsammans för att skapa den bästa kundupplevelsen. I rollen möts du av nya frågor och utmaningar varje dag vilket gör att du hela tiden utvecklas. Om du är en serviceinriktad person som vill att din arbetsdag ska innehålla rådgivning, ett högt tempo och mycket dynamik så är detta en perfekt arbetsplats för dig. Om rollen I rollen som Kundtjänstmedarbetare blir du del av ett härligt team som dagligen besvarar ett stort antal telefonsamtal från Svea Banks kunder, gäldenärer och myndigheter. Du kommer att ha telefonen som ditt främsta arbetsverktyg och hantera många inkommande samtal av olika karaktär. Du kommer bland annat att besvara frågor kring inkasso, faktura- samt parkeringsärenden. Hos oss får du arbeta i en händelserik miljö tillsammans med engagerade kollegor som har nära till skratt, stöttar och uppmuntrar varandra. Tjänstens omfattning är heltid, kontorstid och på vardagar. Vi sitter i ljusa lokaler belägna vid Mall of Scandinavia i Solna nära kommunikationer som pendeltåg, tvärbana, bussar och T-bana. I Mall of Scandinavia finns många affärer och restauranger, och vi har ett eget gym i anslutning till kontoret som du hinner att besöka på lunchen, eller före/efter jobbet. Vem söker vi? Vi söker dig som brinner för att arbeta med kunden i fokus och som har ett genuint intresse för service. Det är viktigt att du snabbt förstår kunden och att du har starka kommunikativa egenskaper i både tal och skrift på svenska och engelska, ytterligare språk är meriterande. Utöver detta ser vi gärna att du: Är öppen för förändringar och bidrar med en positiv attityd Har god datorvana och förmåga att lära dig nya system relativt snabbt Är intresserad av och vill lära dig mer om finansiella lösningar Är prestigelös och kavlar upp armarna när och där det behövs Arbetar aktivt med att utveckla dina kompetenser och delar med dig av dina kunskaper Tar ansvar för ditt arbete och har lätt för att samarbeta med andra Du tycker om att arbeta i ett högt tempo med många kontakter, då du dagligen kommer att besvara och hantera ett stort antal telefonsamtal och mejl. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av kundtjänst eller kundservice, men även annan arbetslivserfarenhet och rätt inställning är en bra förutsättning för att ta dig an denna roll. Om Svea Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. Ansökan Vi tar inte emot ansökningar via mail. Om du har frågor om tjänsten går det bra att kontakta rekryterare Mira Leppänen på [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka din ansökan redan idag!
Letar du efter ett menigsfullt arbete? Jag är en kille på 38 år som just nu söker fler assistenter till mitt team. Jag bor i min egna lägenhet i Spånga, med närhet till buss för enkel pendling för dig som åker kommunalt. Om du delar mitt stora intresse för hästar och djur i allmänhet är det såklart meriterande men inget krav, dock skulle jag vilja att du inte är rädd för hästar för jag kommer vilja besöka stallet och rida då och då. Jag tycker också om att styrketräna, så om det är ett intresse vi kan dela är det ett stort plus! En dag i veckan praktiserar jag på en brandstation, där håller assistenter en låg profil men stöttar mig när jag behöver. Där är det viktigt att du är lyhörd på om jag behöver hjälp utan att vara precis bredvid eftersom att jag tycker om att få vara med mina kollegor på stationen. Hemma behöver jag hjälp och stöd med dagliga rutiner som planering, städning och matlagning. Allt som det innebär att ha ett eget hushåll, handräckning, vara armar och ben i alla möjliga situationer. Är du en glad och positiv person med en trygg personlighet? Då är det nog dig jag söker! För att passa för rollen behöver du vara simkunnig, vara rökfri, gilla att följa med på aktiviteter, vara lyhörd och prata svenska flytande. Arbetspassen är vanligtvis förlagda mellan kl. 9-17 och kl. 17-09, med sovande jour. Ibland kan det vara dubbelpass och ibland enkelpass. Att arbeta på God Assistans innebär: * God assistans månar om sina assistenter, har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag på upp till 4000:- /år. * Vi kommer vilja se kopia på pass (SV) eller uppehållskort (EU) eller uppehålls-och arbetstillstånd/LMA-kort (utanför EU) innan anställning. * Enligt lagen om registerkontroll ska den som arbetar med minderåriga uppvisa ett utdrag ur polisens brotts- och misstankeregister innan anställning. Blanketten finner du HÄR. Du beställer själv registerutdraget, gärna innan intervjun. Vi ser fram emot att välkomna en ny kollega till vårt dedikerade team. Ansök nu och bli en del av God Assistans! God Assistans bedriver personlig assistans för kunder över hela Sverige. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godassistans.se
Välj ett jobb för att visa detaljer