På Utbildningsförvaltningen i Järfälla kommun arbetar omkring 3 100 medarbetare i någon av våra 39 förskolor, 22 skolor, gymnasium, vuxenutbildning och central förvaltning. Vår verksamhet präglas av våra ledord: professionalitet, kollegialitet och utvecklingskraft. Med mod och kompetens driver vi verksamheten framåt, och vi värdesätter ömsesidig respekt och förståelse mellan kollegor. Tillsammans strävar vi efter att göra varandra bättre, för vi vet att när vi gemensamt utvecklas och ständigt förbättras, så tar vi Järfälla framåt. Iljanbodaskolan och Kolarängskolan är två grundskolor som bildar en enhet. På enheten finns också en anpassad grundskola med ca 40 elever. Kolarängskolan ligger i Norra Kallhäll och har årskurs F-6 med ca 470 elever. Iljansbodaskolan ligger i Stäket och har årskurs F-4 med ca 130 elever. Du kommer att arbeta på en mycket trevlig enhet tillsammans med drivande och ansvarstagande kollegor. Vi har ett väl fungerande kollegialt lärande och klimatet präglas av trygghet och arbetsglädje. Vi har låg personalomsättning bland såväl medarbetare som skolledning och kommunens medarbetarundersökning visar tydligt att medarbetare trivs på vår enhet. Vi söker nu ett köksbiträde till vårt tillagningskök på Kolarängskolan. Här serverar vi dagligen frukost, lunch och mellanmål. Verksamhetens mål är att servera goda och vällagade måltider som tillgodoser elevernas behov av energi och näring. Hos oss är det viktigt att eleverna får en näringsrik och hälsosam kost och vi använder oss i stor utsträckning av ekologiska matvaror och i möjligaste mån tillagas maten från grunden. Tillsammans med kockar och ett till köksbiträde samt pedagogerna gör du måltiden till en helhetsupplevelse. Ni lagar varierade sallader och grönsaker till måltiderna samt vad som serveras till frukost och mellanmål. ARBETSUPPGIFTER Tillsammans med arbetslaget förbereda och servera frukost, lunch och mellanmål. Du hjälper till med förberedelser och servering samt med diskning och städning av köket. Arbetsuppgifterna kan inkludera att skala och skära grönsaker, förbereda sallader, portionera ut mat och se till att maten serveras på ett hygieniskt sätt. Förberedelser: Skölja, skala, hacka och förbereda grönsaker och andra råvaror. Matlagning: Delta i enklare matlagning, t.ex. att göra sallader eller andra delar av måltiden. Servering: Se till att maten är snyggt upplagd och stötta elever och personal. Disk och städning: Diska tallrikar, bestick, kastruller och andra köksredskap. Hålla rent och snyggt i köket och matsalen. Hantering av leveranser: Ta emot och förvara leveranser av råvaror. Du ser till att köket fungerar smidigt och att maten är tillgänglig för elever och personal på ett säkert och trevligt sätt. KVALIFIKATIONER Vi ser gärna att du, förutom biträdande sysslor, har ett intresse för barns hälsa och vill utveckla verksamheten i en hälsosam riktning. För rollen som köksbiträde behöver du vara noggrann, flexibel och kunna arbeta strukturerat samt organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vi söker nu dig som tillsammans med oss vill arbeta med att ge eleverna en god och näringsrik kost. Vi söker dig som: · Arbetar bra med andra människor och har ett trevligt och lyhört förhållningssätt gentemot såväl övrig personal, barn/elever samt vårdnadshavare. God kommunikation och samarbete mellan kök och pedagoger är en förutsättning för säker mathantering · Ser vad som behöver göras och tar initiativ till att det blir gjort · Har lätt för att anpassa dig till nya omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt · Planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar · Är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande mot såväl barn/elever, kollegor och vårdnadshavare. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar Meriterande: · Tidigare erfarenhet av arbete i skolkök · Erfarenhet och kunskap om allergier, specialkost och vegetarisk mat · Utbildning inom hygien och egenkontroll · Har goda kunskaper i svenska i tal ÖVRIGT Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/jobbaijarfalla Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Ett utdrag ur belastningsregistret krävs för arbete inom förskolor och skolor. Vi genomför begränsade bakgrundskontroller för slutkandidaterna vid detta anställningsförfarande. Bakgrundskontroller genomförs endast i den utsträckning det är relevant för den aktuella tjänsten. I de fall utdrag ur belastningsregistret är lagstadgat kommer du även behöva uppvisa ett sådant utdrag. För mer information om hur vi arbetar med bakgrundskontroller, se https://www.jarfalla.se/bakgrundskontroller
Är du teknikintresserad och vill vara en del av framtidens teletekniska uppdrag? Sök då till oss och bli en viktig del i arbetet med att trygga driften av Sveriges fiber- och IP-nät. Om oss Telia Field Operations är Telias egen teknikerverksamhet som arbetar med att säkerställa att Telias nationella säkerhetskunder ständigt är i drift, även i kris och beredskapstider. Men vi arbetar även med fiberbyggnation, service, leverans och felavhjälpning av det fasta kommunikationsnätet. Hos oss blir du del av ett nationellt team av duktiga tekniker. Vi finns på 8 orter över hela Sverige och är idag 66 medarbetare varav ett 50 tal är tekniker. Nu söker vi medarbetare till vårat Stockholms-team. Din nästa möjlighet Vi söker dig som vill vara med på vår utvecklingsresa som omfattar allt från fiberskarvning till kundunika installationer hos företag och myndigheter där aktiv utrustning och IP-nät är en stor del av uppdraget. Arbetsuppgifterna är varierande men anpassas utifrån din kompetens och som nyanställd får du en mentor för att få bästa möjliga start hos oss. I din roll kan ingå bland annat: Installation och service av det säkerhetsklassade nätet samt kryptoutrustning. Underhållsarbeten, leveranser och felavhjälpning i fiber- och IP-nätet samt aktiv utrustning. Lokalisering, mätning och avhjälpning vid avbrott-, avledning- och kontaktfel. Det kan också förekomma besiktningar och åtgärder av överspänningsskydd och korrosion, liksom avveckling av kopparnätet, bl.a. stolprasering och siteavveckling. Ja, variationen är stor. Du utgår vanligtvis med servicebil hemifrån och åker direkt ut på de serviceuppdrag du blivit tilldelad. Du ansvarar självständigt för att genomföra, kontrollera och avrapportera alla uppdrag i tid och med kvalitet i fokus. Arbetet innebär fria och rörliga arbetsdagar med resor inom Sverige. Arbetet ställer därmed krav på flexibilitet och att vara hemifrån periodvis. Vid arbetstoppar kan det förekomma längre arbetsdagar och fler än fem i sträck för att sedan få flera dagar ledigt. I tjänsten tillämpas beredskapstid, även nattarbete förekommer. De aktuella teamets arbetscentral finns i Aspudden. Vem är du? För att trivas i rollen som tekniker är du så klart praktiskt lagd och tycker det är roligt med problemlösning och felsökning. Du är serviceinriktad och ödmjuk med ett stort engagemang och vilja att utvecklas. Du tycker om mötet med människor, såväl kunder som kollegor. Arbetet kan innehålla säkerhetskänslig information och det krävs därför att du kan hantera uppgifter med hög sekretess. Meriterande Fibercertifiering (CFT). Erfarenhet från transmission, IP-baserade tjänster och datacom. Erfarenhet av Telias system (Span, Iview etc.) Gärna erfarenhet av arbete med säkerhetskrav. Mastcertifiering Krav Minst två års erfarenhet av arbete som tekniker främst inom fiber, och/eller datacom/transmission/ AXE, mobilt. B-körkort (har du BE-kort är det ett plus) Goda kunskaper i svenska och engelska. God PC-vana. Du får inte vara färgblind eller höjdrädd då stolparbete förekommer. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass vilket bl a ställer krav på svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Vi erbjuder Vi erbjuder en stor variation på arbetsuppgifter med möjlighet till utbildning och kompetensbreddning inom telekom. Vi satsar på dig långsiktigt och vill att du ska utvecklas och växa med oss. Om du inte redan är certifierad fibertekniker erbjuds du möjlighet till certifiering. Vi är måna om att ge våra medarbetare en trygg och säker arbetsmiljö utan kompromisser när det gäller säkerhetsutrustning, materialval och utbildning. Förutom de kollektivavtalade förmånerna erbjuder vi friskvård, TBE-vaccin, personalrabatter samt ett brett nätverk av kollegor i branschen. Vi hjälper och stöttar varandra i alla lägen! Intresserad? Sök! Vi lovar att du kommer att börja en spännande resa hos oss samtidigt som du har mycket roligt på vägen. Du får arbeta i ett företag med stora ambitioner, högt till tak och engagerade kollegor. Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker fortlöpande.
Vill du arbeta med moderna molnplattformar och säker IT-infrastruktur? Teracom i Stockholm söker en Cloud Engineer! Hos Teracom får du en central roll i att bygga, optimera och säkra molninfrastruktur i både privata och offentliga moln. Du arbetar nära ett erfaret team av tekniker och arkitekter där kunskapsdelning och innovation är en naturlig del av vardagen. Vi erbjuder dig en dynamisk arbetsmiljö med stora utvecklingsmöjligheter och möjlighet att påverka tekniska val och strategier. Vi erbjuder dig • En spännande och samhällsviktig roll med stora utvecklingsmöjligheter • Arbete med att stärka och framtidssäkra systemlösningar. • Möjlighet att ta ansvar och påverka tekniska val och standarder • En stabil och trygg arbetsgivare med hög säkerhetsmedvetenhet Det här gör du hos oss Som Cloud Engineer ansvarar du för drift, optimering och utveckling av molninfrastruktur. Du arbetar både operativt och strategiskt för att säkerställa en modern och skalbar IT-miljö. Dina arbetsuppgifter inkluderar: • Designa, implementera och hantera lösningar i molnplattformar som AWS, Azure och Google Cloud • Optimera prestanda, säkerhet och tillgänglighet i molnmiljöer • Automatisera och effektivisera drift genom scripting och verktyg som Terraform och Ansible • Samarbeta med andra tekniska team för att säkerställa sömlös integration av molntjänster • Stödja och utbilda interna användare i molnteknologi och best practices Ditt team och arbetsplats Du kommer att arbeta nära erfarna tekniker och arkitekter inom IT-infrastruktur, där kunskapsdelning och lärande är en naturlig del av vardagen. Kulturen präglas av högt i tak, hjälpsamhet och en gemensam strävan efter att utveckla och förbättra verksamhetens IT-miljö. Tjänsten är placerad på Teracoms huvudkontor i Stockholm, med möjlighet till distansarbete. Vissa arbetsmoment kan dock kräva att du infinner dig på kontoret. Mer om dig Vi söker dig som har erfarenhet av serverdrift i både privata och offentliga moln, såsom AWS, Azure och Google Cloud. Du har kunskap inom nätverk, säkerhet och virtualisering samt erfarenhet av att arbeta med automatisering och scripting i exempelvis PowerShell, Ansible eller Terraform. Har du erfarenhet av containerteknologier som Docker och Kubernetes är det meriterande. För att trivas och vara framgångsrik i rollen ser vi att du bör vara prestigelös, hjälpsam och ha god samarbetsförmåga. Som person är du analytisk och lösningsorienterad, med förmåga att snabbt identifiera och åtgärda tekniska utmaningar. För anställning krävs ett godkänd drog- och alkoholtest samt att godkänd bakgrundskontroll liksom godkänd säkerhetsprövning med registerkontroll genomförs. Detta eftersom anställningen innefattar säkerhetsklassning. Med anledning av detta krävs svenskt alternativt nordiskt medborgarskap. Så här får vi kontakt I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!
Vi har bestämt oss! Vi ska bli en kommun i framkant – och har allt som krävs för att lyckas. Korta beslutsvägar, samarbete över verksamhetsgränser och viljan att våga mer. Våra höga ambitioner ger dig med eget driv möjligheter att växa och skapa positiv förändring för medborgarna. Som medarbetare i Ekerö kommun får du en värdefull roll i vår unika övärld – och vi ser fram emot din ansökan. EKEBYHOVSKOLAN är en F-6 skola som har ca 550 elever inkluderat anpassad grundskola. Skolan är belägen i ett naturskönt område på Ekerö med närhet till skog och natur. Vår närhet till centrala Ekerö möjliggör goda förbindelser med såväl Bromma som Stockholm. Bra förbindelser till södra sidan av Stockholm finns via vägfärja Ekerö- Slagsta. Under höstterminen 2025 kommer Ekebyhovskolan att flytta in i nya fräscha lokaler på Bryggavägen. Ekebyhovskolan är en trygg skola som präglas av trivsel och glädje. Skolan har en strukturerad organisation där systematiska kvalitetsarbete har stort fokus. Vi strävar alltid efter att engagera våra elever och att ge dem förutsättningar att vara delaktiga och att ha inflytande i skolans verksamhet. Vi vill att vår skola ska vara en plats där både elever och personal känner arbetsglädje och lust att lära. Jobba i Ekerö kommun Arbetsbeskrivning I Ekerö kommun får lärare tid till barnen och undervisningen – idag är vi en av Sveriges främsta skolkommuner. Våra omgivningar är som gjorda för att knyta an till delar ur läroplanen med vår rika natur och kulturhistoria. För att ge eleverna de bästa förutsättningarna delar våra kommunala skolor kontinuerligt med sig av erfarenheter och lärdomar med varandra. Här ser vi på det kollegiala lärandet som en förutsättning för elevernas utveckling. Ekebyhovskolan söker en lärare för undervisning i Hem- och konsumentkunskap. Tjänsten omfattar undervisning både i grundskola och i anpassad grundskola. Omfattningen av undervisningen i Hem- och konsumentkunskap är i nuläget 70%. Det är eventuellt möjligt att utöka tjänsten till 100% om du har behörighet även i andra ämnen, eller erfarenhet av att arbeta på fritidshem. För oss är det väldigt viktigt att du är en person som trivs med ett nära samarbete med kollegor, att du vill utvecklas och vara en aktiv del i skolans utveckling. Och inte minst att du är en hörsam och positiv person som har lätt för att skapa goda relationer till elever, vårdnadshavare och kollegor. Vi arbetar digitalt i Teams, Unikum och DF-respons, och vårt önskemål är att du är van vid att hantera din dokumentation digitalt. Kvalifikationer För att du ska lyckas med uppdraget ska du ha: • Erfarenhet av undervisning på mellanstadiet • Erfarenhet och intresse av ett nära samarbete med kollegor • Erfarenhet av att sköta dokumentation (såsom planering, uppföljning, bedömning) digitalt Vi ser gärna att du har följande egenskaper: • Erfarenhet av att arbeta med elever som går på anpassad grundskola • God förmåga till att skapa relationer med elever • Vara en trygg, lugn och tydlig person Tillträde: 2025-08-11 Omfattning: Heltid/Deltid Anställningsform: 6 månaders provanställning, varefter tillsvidare Så tar du dig till Ekerö kommun Om Ekerö kommun Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans skapar en unik kommun – där vi alla hjälps åt över enhets- och verksamhetsgränser. Vi lever vår värdegrund som innebär ett stort engagemang, god kommunikation med öppen dialog och ett professionellt förhållningssätt. Som en mindre kommun i stockholmsregionen kan vi både erbjuda närhet till varandra och en ambitiös utvecklingsresa. För att bli en kommun i framkant behöver vi fylla på med nya perspektiv, och vi hoppas att du vill vara med och bidra med dina. Ekerö kommun vill vara en attraktiv arbetsgivare och strävar efter ett tydligt fokus på hållbarhet. Under förutsättning att verksamhetens möjlighet att uppfylla sina mål kvarstår, har kommunen en positiv inställning till distansarbete när så är möjligt. Vi erbjuder t.ex. friskvårdsbidrag, löneväxling till pension, växling av semesterdagstillägg till lediga dagar och rökfri arbetstid. För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess ber vi dig att skicka in ansökan digitalt, och inte via e-post eller post. Vi har redan tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och vill inte ha kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vill du jobba tillsammans med oss på ett av Sveriges största hotelldestinationer i Stockholms vackra skärgård? På Smådalarö Gård Hotell & Spa njuter du av en bekymmersfri tillvaro, oavsett om du längtar efter avkoppling eller en stund av inre ro erbjuder vi noga utvalda upplevelser som möter dina önskemål på ett varmt och personligt sätt Om rollen Som servis hos oss på Smådalarö Gård Hotell & Spa är du en viktig del av våra gästers helhetsupplevelse. Du arbetar med både lunch- och kvällsservice, konferenser, bröllop och större events – och får därmed en varierad och utvecklande vardag. Du serverar mat och dryck med omtanke, guidar gäster genom menyer och dryckesval, och säkerställer att varje besök blir något utöver det vanliga. Du arbetar nära kök, bar och hovmästare i ett team där samarbete, respekt och glädje står i centrum. Vi erbjuder en inspirerande miljö vid vattnet, där du får vara med och skapa minnesvärda stunder för våra gäster – oavsett om det gäller en middag i vår restaurang, ett glas vin i loungen eller en kaffepaus mellan möten. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av serviserfarenhet från restaurang eller hotell och som brinner för att ge service i toppklass. Du har en naturlig känsla för värdskap, är nyfiken, engagerad och gillar att arbeta i ett team där alla hjälps åt. Du har lätt för att ta initiativ, trivs i ett högt tempo och håller alltid ett professionellt bemötande, även när det är mycket att göra. Du är noggrann, flexibel och har ett öga för detaljer. Att få gäster att känna sig välkomna och omhändertagna är en självklarhet för dig. Du talar svenska och engelska obehindrat och har du dessutom ett intresse för mat och dryck – kanske till och med dryckeskunskaper – är det ett stort plus. Vi erbjuder dig · En arbetsplats med flexibla arbetstider och ett gott samarbete · Ett värderingsstyrt företag där vi aktivt arbetar med ledarskap på alla nivåer · Möjlighet till personlig utveckling genom utbildningar och möjlighet att byta tjänst inom företaget · En trygg arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner för alla anställda · Vi erbjuder våra tillsvidareanställda subventionerad massage på arbetsplatsen varannan vecka och förmånliga rabatter på våra hotelldestinationer. Ansökan Tjänsten är på deltid (30 timmar/vecka) och är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår Restaurangchef Niclas Andersson på [email protected] Välkommen med din ansökan! Besök gärna vår hemsida www.sabis.se för att läsa mer om oss!
Vill du jobba tillsammans med oss på ett av Sveriges största hotelldestinationer i Stockholms vackra skärgård? På Smådalarö Gård Hotell & Spa njuter du av en bekymmersfri tillvaro, oavsett om du längtar efter avkoppling eller en stund av inre ro erbjuder vi noga utvalda upplevelser som möter dina önskemål på ett varmt och personligt sätt Om rollen Som hovmästare på Smådalarö Gård Hotell & Spa är du en nyckelperson i vår restaurangupplevelse. Du ansvarar för att skapa en välkomnande och professionell miljö där både gäster och kollegor känner sig trygga, sedda och inspirerade. Ditt uppdrag är att leda det dagliga arbetet i matsalen, fördela arbetsuppgifter inom teamet och säkerställa att våra högt ställda krav på service, kvalitet och värdskap efterlevs. Du arbetar nära restaurangchefen och är med och driver utvecklingen av servicekoncept, rutiner och gästflöden – alltid med gästupplevelsen i fokus. Med närvaro på golvet ser du till att allt flyter smidigt under service, löser utmaningar snabbt och föregår med gott exempel. Hos oss får du arbeta i en dynamisk miljö där mat, dryck och miljö samspelar för att skapa något unikt. Din profil Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av restaurangbranschen, gärna i en ledande roll. Du är trygg i dig själv, har ett prestigelöst ledarskap och drivs av att skapa både nöjda gäster och ett starkt team. Du är lösningsorienterad, kvalitetsmedveten och har förmågan att behålla lugnet även i ett högt tempo. Du har ett genuint intresse för mat, dryck och service – och ser helheten i upplevelsen. Som person är du positiv, tydlig och ansvarstagande. Du har god kommunikationsförmåga, behärskar både svenska och engelska i tal, och är van vid att arbeta med bordsbokningssystem och kassahantering. Har du tidigare erfarenhet från hotell- eller resortverksamhet är det meriterande. Vi erbjuder dig · En arbetsplats med flexibla arbetstider och ett gott samarbete · Ett värderingsstyrt företag där vi aktivt arbetar med ledarskap på alla nivåer · Möjlighet till personlig utveckling genom utbildningar och möjlighet att byta tjänst inom företaget · En trygg arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner för alla anställda · Vi erbjuder våra tillsvidareanställda subventionerad massage på arbetsplatsen varannan vecka och förmånliga rabatter på våra hotelldestinationer. Ansökan Tjänsten är på heltid (40 timmar/vecka) och är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår Restaurangchef Niclas Andersson på [email protected] Välkommen med din ansökan! Besök gärna vår hemsida www.sabis.se för att läsa mer om oss!
Är du en trygg och coachande ledare med djup erfarenhet av IT-infrastruktur och verksamhetsutveckling? Nu söker vi en erfaren konsult till ett interimsuppdrag som gruppchef med ansvar för både personal, drift och utveckling inom IT-plattformar. Uppdraget är på heltid och löper initialt till februari 2026 – med möjlighet till förlängning. Din rollSom interim gruppchef kliver du in i en central roll där du leder ett team med ansvar för IT-arbetsplats, Microsoft 365 och integrationsplattformar. Du ingår i ledningsgruppen för sektionen och rapporterar till sektionschef. Uppdraget är både operativt och strategiskt, med fokus på utveckling, stabil drift och högkvalitativa leveranser. Ditt ansvar Leda och utveckla teamet, inklusive personalansvar för gruppens medarbetare Ansvara för drift, budget, ekonomisk uppföljning och rapportering Säkerställa kvalitet, leverans och framdrift i gruppens arbete och projekt Bidra till förändringsarbete och strategisk utveckling av IT-miljön Arbeta nära andra chefer och projektledare i planering och genomförande Säkerställa kompetens, processer och arbetssätt i enlighet med verksamhetens mål Kvalifikationer För att vara aktuell för uppdraget behöver du uppfylla följande krav: Högskoleexamen (minst 180 hp) inom ledarskap, teknik, ekonomi eller motsvarande Minst 10 års erfarenhet som chef med personal-, verksamhets- och budgetansvar Minst 5 års erfarenhet av att leda större team (minst 15 direktrapporterande) Erfarenhet från minst två uppdrag där du lett team inom IT-plattformar eller infrastruktur Dokumenterad erfarenhet från minst tre uppdrag där du varit projektägare eller beställare för IT-utvecklingsprojekt Minst 3 års erfarenhet av samordning och uppföljning av IT-drift och förvaltning Verksamhetsansvar för kommersiella avtal med årligt värde om minst 50 MSEK Minst 3 års ledarskap inom IT i offentlig verksamhet Meriterande erfarenheter Minst 5 års erfarenhet av att arbeta enligt agila metoder (t.ex. som Agile Coach, Scrum Master, teamledare) Minst 5 års erfarenhet av ITIL i en operativ eller ledande roll inom IT-drift, support eller förvaltning Placering Uppdraget är placerat i Stockholm med kontor på Kungsholmen. Både arbete på plats och distans förekommer – fördelning sker i samråd med kundens behov. Tidplan och omfattning Start: 1 september 2025 Slut: 28 februari 2026 Omfattning: 100 % (40 timmar/vecka) Förlängningsoption: Uppdraget kan förlängas med upp till 6 månader Vill du vara med och leda en engagerad grupp i en organisation med samhällsviktigt uppdrag? Skicka in din ansökan redan idag! Transparens och ansvarsfull AI-användning På Edge of Talent strävar vi efter att arbeta effektivt och professionellt. Vi använder därför ibland AI-baserade verktyg som stöd i vår administration, exempelvis för att strukturera och sammanfatta information. Vi vill dock vara tydliga med att AI aldrig fattar beslut åt oss. Alla beslut om vilka kandidater som går vidare i våra processer fattas av en människa som noggrant utvärderar varje kandidat utifrån kompetenskriterier och hur dessa matchar kundens kravspecifikation för rollen. Vår ambition är att säkerställa en rättvis och transparent rekryteringsprocess där alla kandidater bedöms utifrån sina faktiska meriter och erfarenheter.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat att ankomstregistrera leverantörsfakturor, fakturera, boka av kundinbetalningar, svara i telefon samt andra lättare administrativa och ekonomiska sysslor. Tjänsten är på heltid, och vi söker någon med början i augusti. Du är noggrann, har lätt för att samarbeta och anser att service är en viktig del av arbetet. Detta arbete kan mycket väl passa som ett första arbete efter avslutat gymnasium. Vi erbjuder ett intressant arbete i ett väl etablerat bygghandelsföretag Nordströms Trä säljer och levererar byggmaterial till yrkesfolk från sin anläggning i Liljeholmen, Stockholm. Vår ambition är att vara Stockholms bästa bygghandel för yrkesfolk. Vi ingår i Nordströmskoncernen som har tretton anläggningar och levererar trävaror och byggmaterial till yrkeskunder och andra storförbrukare i Stockholm, Djursholm, Uppsala, Sigtuna, Norsborg, Västerås, Örebro, Eskilstuna Södertälje, Nyköping, Norrköping och Linköping. Koncernen har ca 300 anställda och omsätter ca 1,6 miljarder kronor
Head of Customer Service Brinner du för att skapa exceptionella kundupplevelser och vill ta ansvar för ett dedikerat team inom en miljömedveten organisation? På Wayoo har du möjligheten att göra skillnad – för både våra kunder och vår planet. Som Head of Customer Service får du en central roll i vår verksamhet och driver kundserviceavdelningen framåt med fokus på kvalitet, engagemang, AI och utveckling. Här får du chansen att vara med och forma nästa kapitel – där modern teknik, automatisering och ett starkt team går hand i hand. Ansvarsområden Personalansvar för ett team på fyra personer, inklusive rekrytering, medarbetarsamtal samt kompetensutveckling. Utveckla och coacha teamet mot gemensamma mål, skapa god teamkänsla och en arbetsmiljö där alla trivs och presterar. Säkerställa en hög servicenivå i alla kontaktkanaler – telefon, mejl och digitala system. Etablera och följa upp rutiner, processer och kvalitetsmål för att skapa en effektiv och uppskattad kundupplevelse. Leda arbetet med att identifiera, utvärdera och implementera AI-lösningar för att automatisera och effektivisera kundserviceprocesser. Hantera kundsynpunkter, avvikelser och reklamationer professionellt och lösningsorienterat. Arbeta nära försäljning, drift och marknad i gemensamma utvecklingsinitiativ. Sammanställa och visualisera statistik, samt rapportera till Vice VD och ledningsgrupp. Kvalifikationer Dokumenterad erfarenhet av ledarskap och personalansvar inom kundservice eller liknande område. Du är strukturerad, lösningsorienterad och har en coachande och inkluderande ledarstil. Du har god kommunikativ förmåga och uttrycker dig obehindrat på svenska i tal och skrift. Du har vana av att arbeta med affärssystem, gärna Microsoft Dynamics 365 och Power BI. Meriterande om du har erfarenhet från återvinningsbranschen, logistik eller en teknisk miljö. Vårt erbjudande Kollektivavtal med fast månadslön och prestationsbaserad bonus. 30 semesterdagar och friskvårdsbidrag. En strategisk roll i ett bolag i utveckling, med tydlig hållbarhetsagenda och stark framtidstro. Engagerad ledningsgrupp, korta beslutsvägar och möjlighet att påverka. En kultur som präglas av ansvar, nyfikenhet och vilja att bidra – både till affären och miljön. Övrig information Arbetsplats: Fysisk närvaro på vårt huvudkontor på Engelbrektsgatan i Stockholm. Arbetstid: 08:00 - 17:00, anpassas vid behov Helgarbete kan förekomma Anställningsform: Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Bakgrundskontroll genomförs inför eventuell anställning. Känns det här som ditt nästa steg? Vi intervjuar och tillsätter tjänsten löpande. Skicka in din ansökan redan idag och bidra till en hållbar framtid tillsammans med oss på Wayoo! Läs mer om oss på wayoo.io.
Är du barnsjuksköterska eller distriktssköterska med erfarenhet och framför allt stor vilja att arbeta inom BVC? Känner du igen dig i våra värdeord Empatisk, Engagerad och Kompetent? Har du likaså stort intresse för barn och familjer och är flexibel, självgående och prestigelös? Då ser vi fram emot att välkomna dig till vår fina och uppskattade BVC-mottagning i Sickla. Vi arbetar på uppdrag av Region Stockholm med det nationella barnhälsovårdprogrammet. Du arbetar självständigt men har alltid flera medarbetare nära att samarbeta och bolla saker med. Rollen som BVC sjuksköterska är varierad med allt från vaccinationer, hembesök, läkarmottagningar, utvecklingsbedömningar och framförallt stöd till föräldrar i en av livets viktigaste faser. Vad erbjuds du? I rollen som BVC-sköterska värdesätter vi att du kan arbeta självständigt med dina inskrivna barn, gällande alla delar som ingår i vårt uppdrag inom BVC. Självklart kommer du ha stora möjligheter att själv styra ditt arbete och schema. Till oss kommer du till en BVC-mottagning med mycket gott renommé, som är uppskattad av både kollegor, föräldrar och barn. Hos oss kommer du få väldigt fina kollegor, stor omtanke om varandra och nära till skratt kännetecknar gänget med mycket kompetens och hjärta! Mama Mia Sickla BVC är en väletablerad mottagning som har funnits sedan 2003. Vi finns i Curanten som är ett helt nybyggt hus för vård och hälsa vid Sickla köpkvarter. Där finns det restauranger och matbutiker mm samt mycket goda kommunikationer utanför dörren. Vem söker vi? Vi söker dig som är barnsjuksköterska eller distriktssköterska med stor vilja att arbeta inom BVC. Du har tidigare erfarenhet från BVC men viktigast för oss är att du verkligen vill arbeta inom BVC. Tidigare arbete på BVC är meriterande, erfarenhet från sjuksköterskearbete med barn är ett krav. vi ser gärna att du har kunskap i journalsystemet Take Care. Som person är du empatisk, engagerad och kompetent. Du är flexibel, positiv och inte rädd att ta egna initiativ och eget ansvar gällande ditt arbete. För att vara framgångsrik i rollen söker vi dig som är van att själv strukturera ditt arbete. Samtidigt värdesätter vi en god samarbetsförmåga. Anställning och ansökan: Tjänsten är en tillsvidaretjänst. Vi applicerar provanställning. Tjänstgöringsgrad kan diskuteras med rätt kandidat. Vi hanterar ansökningar löpande, så passa på att sök redan idag! Om du har frågor är du välkommen att kontakta: Verksamhetschef, Annette Stenberg [email protected] alt. 079- 006 63 87 Vi ser verkligen fram emot din ansökan! Om företaget Prima Vårds filosofi bygger på det lokala engagemanget och att den bästa kvalitetsutvecklingen sker genom lokalt engagemang. Prima Vård är ett familjegrundat vårdbolag med verksamhet inom primärvård, barn-och kvinnosjukvård, psykiatri samt företagshälsovård. I bolaget ingår omkring 100 lokala vårdenheter med stor bredd. Intresserad om att läsa mer om Prima Vård? Slå oss gärna en signal eller besök gärna vår hemsida: https://primavard.se/om-prima-vard
Välj ett jobb för att visa detaljer