Verksamhetsstödets uppgift är att stödja universitetets utbildning och forskning. KTH:s verksamhetsstöd är inne i en spännande fas där vi tillsammans arbetar med utveckling av våra arbetsformer. Som medarbetare inom verksamhetsstödet bidrar du till KTH:s uppdrag att forska, utbilda och skapa samhällsnytta och får samtidigt möjlighet till egen professionell utveckling. IT-avdelningen på KTH KTH:s IT-avdelning ingår i KTH:s verksamhetsstöd och består av runt 150 anställda. Vi utvecklar och förvaltar IT miljö inom utbildning, forskning och den administrativa plattformen på KTH, en IT miljö som är både komplex och mångfacetterad. Avdelningens ambition är att vara en attraktiv arbetsplats med god arbetsmiljö präglad av öppenhet och med goda förutsättningar till utveckling för alla medarbetare oavsett identitetsuttryck, bakgrund eller ålder. IT-avdelningens enhet för Användarstöd erbjuder audio/video-, tele- och IT-relaterat användarstöd till såväl anställda som studenter på KTH. Användarstödet erbjuds via telefon, e-post, besök vid mottagningsdisken och på plats hos användarna. Centralt IT-stöd är en av fem organisatoriska grupper inom enheten Användarstöd och erbjuder support via ärendehanteringssystem, telefon och via mottagningsdisk. Gruppen tillhandahåller till största del 1:a linjen support till studenter och medarbetare på KTH, där de flesta ärenden försöker lösas vid första kontakt. Inom gruppen finns även 2:a linje E-lärande support för KTH:s LMS. Till vårt centrala IT-stöd söker vi en ny IT-supporttekniker som är samarbetsvillig, engagerad och serviceinriktad. Arbetsuppgifter Vi söker en IT-supporttekniker till vår 1:a linje inom KTH IT-Support. Du kommer att utföra arbetsuppgifter som innefattar support via telefon, via ärendehanteringssystem samt att ta emot besökare i vår mottagningsdisk i KTH Entré. Support sker genom att på ett pedagogiskt sätt guida användare mot en lösning via telefon eller e-post, samt genom fjärruppkoppling till deras datorer eller vid ett möte över disk i KTH Entré. Installation och utleverans av IT-produkter. Man har även ansvar för att hålla dokumentation uppdaterad som stöd för felsökning eller administration i system. Då KTH har mycket internationella studenter och forskare är det viktigt att man uttrycker sig väl på både svenska och engelska i både tal och skrift. Vi erbjuder - En anställning på ett ledande tekniskt universitet som skapar kunskap och kompetens för en hållbar framtid - Engagerade och ambitiösa kollegor samt en kreativ, internationell och dynamisk miljö https://www.kth.se/om/work-at-kth/kth-your-future-workplace-1.49050samt våra https://www.kth.se/om/work-at-kth/en-arbetsplats-med-manga-formaner-1.467932. Kvalifikationer Krav - Gymnasieutbildning - God vana att jobba i en Servicedesk och utföra självständigt arbete - Erfarenhet av att jobba med ärendehanteringssystem - Erfarenhet av att arbeta med telefonsupport - Minst 2-årig dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter - God kunskap om PC och Mac - God kunskap om Outlook samt andra mailklienter - Flytande i svenska och engelska i tal och skrift krävs i det dagliga arbetet - Vana av att läsa och skriva dokumentation. Meriterande - IT-support tekniker - Erfarenhet från centralt administrerade datormiljöer - Erfarenhet av att jobba med IT-support inom akademiska miljöer - Erfarenhet av komplexa IT-miljöer - Erfarenhet av en koordinerande roll Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper såsom hög servicekänsla, god social och teknisk kompetens och har en problemlösande analysförmåga. Fackliga representanter Kontaktuppgifter till https://www.kth.se/om/work-at-kth/fackrepresentanter-1.500898. Ansökan Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (CentralEuropean Time/Central European Summer Time). Om anställningen Anställningen gäller tillsvidare enligt avtal. Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Övrigt Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund För https://www.kth.se/om/work-at-kth/processing-of-personal-data-in-the-recruitment-process-1.823440 i samband med rekrytering. Det kan förekomma att en anställning hos KTH är placerad i säkerhetsklass. Om så är fallet för just denna anställning görs en säkerhetsprövning av sökande i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585) efter samtycke. I dessa fall är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd efter säkerhetsprövning. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser. Om KTH KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi. https://www.kth.se/om/om-kth-1.885102
Cybercampus Sverige är en nationell satsning och ett samarbete mellan universitet, forskningsinstitut, myndigheter och företag över hela Sverige. Cybercampus Sverige syftar till banbrytande och agil forskning, innovation och utbildning för cybersäkerhet och försvar, som stöd för alla samhällssektorer. Verksamheten ska möta behov som inte adresseras av någon av de andra aktörerna på cybersäkerhetsområdet. Målsättningen för verksamheten är att åstadkomma resultat bortom det möjliga för enskilda organisationer för att öka cybersäkerheten, stärka samhällets försvarsförmåga och Sveriges konkurrenskraft. Cybercampus Sverige ska, som samlande nationell kraft, bidra till att stärka Sveriges kapacitet och kompetens. Cybercampus verksamhet bedrivs idag huvudsakligen från Stockholm. Gruppen består av 15 kunniga kollegor, var och en med sina ansvarsområden, som jobbar som mot ett gemensamt mål och som delar på arbetsuppgifter och erfarenheter. Cybercampus Sverige söker nu en (1) projektkoordinator. Arbetsuppgifter Som projektkoordinator vid Cybercampus Sverige kommer du att ha en viktig roll i utarbetandet av projektansökningar, främst till EU men även till nationella finansiärer. Du får ansvaret för att koordinera (leda) ett konsortium för framtagande av en projektansökan, men ditt uppdrag kan också bli att leda Cybercampus Sveriges deltagande som partner i projektansökningar som koordineras av andra organisationer. Du arbetar i nära samverkan med kollegor som är ansvariga för forskning, forskarutbildning, utbildning, innovation samt infrastruktur inom Cybercampus Sverige. I tjänsten kan både inrikes och utrikes resor förekomma. Vi erbjuder - En anställning på ett ledande tekniskt universitet som skapar kunskap och kompetens för en hållbar framtid - Engagerade och ambitiösa kollegor samt en kreativ, internationell och dynamisk miljö - Goda möjligheter till kompetensutveckling - Stort eget ansvar i din yrkesroll https://www.kth.se/om/work-at-kth/kth-your-future-workplace-1.49050samt våra https://www.kth.se/om/work-at-kth/en-arbetsplats-med-manga-formaner-1.467932. Kvalifikationer Krav - Högskole-/universitetsexamen med en för arbetet relevant inriktning som arbetsgivaren bedömer som relevant - Arbetslivserfarenhet av att koordinera projektansökningar inom EU:s program, företrädesvis Horizon Europe, Digital Europe eller European Defence Fund. - Erfarenhet av att bygga upp och leda ett europeiskt projektkonsortium. - Arbetslivserfarenhet av att leda större och komplexa projekt. - God kännedom om EU:s regelverk och förfaranden för projektansökningar. - Mycket goda kunskaper i MS Officepaketet och stor erfarenhet av att arbeta med digitala samarbets- och kommunikationsverktyg. - Utmärkta kunskaper i engelska, både i tal och i skrift, då det är en viktig del av det dagliga arbetet. Meriterande - Licentiat- eller doktorsexamen med en för arbetet relevant inriktning. - Flerårig arbetslivserfarenhet av att koordinera projektansökningar inom EU:s program. - Erfarenhet av utvärdering av EU-projektansökningar. - God kännedom om finansieringsmöjligheter inom forskning, både nationellt och internationellt. - Kunskap i ytterligare europeiska språk Personliga egenskaper För att lyckas som i rollen som projektkoordinator är det centralt att du har en mycket god samarbetsförmåga och erfarenhet av att arbeta i projektform med en bred uppsättning aktörer, både inom organisationen och externt med olika konsortie- och samarbetspartners. Du behöver ha en stark kommunikationsförmåga och goda ledaregenskaper för att effektivt koordinera ett projektkonsortium. Med en strategisk blick ser du flera steg framåt och har förmågan att självständigt driva processer, säkerställa ett smidigt genomförande och följa upp uppsatta mål. Ditt strukturerade arbetssätt gör att du kan planera och prioritera arbetsuppgifter på ett genomtänkt sätt. Du har en förmåga att engagera andra, är lösningsfokuserad och drivs av att skapa resultat som gör verklig skillnad. Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Fackliga representanter Kontaktuppgifter till https://www.kth.se/om/work-at-kth/fackrepresentanter-1.500898. Ansökan Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (CentralEuropean Time/Central European Summer Time). Om anställningen Anställningen gäller tillsvidare enligt avtal. Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Övrigt Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund Tester kan komma att tillämpas i denna rekryteringsprocess. För https://www.kth.se/om/work-at-kth/processing-of-personal-data-in-the-recruitment-process-1.823440 i samband med rekrytering. Det kan förekomma att en anställning hos KTH är placerad i säkerhetsklass. Om så är fallet för just denna anställning görs en säkerhetsprövning av sökande i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585) efter samtycke. I dessa fall är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd efter säkerhetsprövning. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser. Om KTH KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi. https://www.kth.se/om/om-kth-1.885102
Om jobbet Bilvårdspersonal till Arlanda Trio Bilservice AB söker personal för ett spännande uppdrag inom biluthyrning på Arlanda hyrbilscenter där du kommer att arbeta som bilvårdare. Vi jobbar med de ledande företagen inom biluthyrning, på den största hyrbilsanläggningen i Sverige, där resenärer från hela världen hämtar och lämnar hyrbilar på väg till och från flygplatsen. Vi strävar efter att ge en god service för biluthyrningsbolagen och att skapa goda förutsättningar för våra anställda att utföra ett effektivt och kvalitativt arbete. Du kommer att ta hand om bilarna mellan uthyrningstillfällena. Tvätt av bilarna in och utvändigt, tankning av bilar, påfyllning av spolarvätska och adblue. kontroll av oljan och däcktryck samt skadebesiktning. Du är noggrann, har en god fysik och kan arbeta i högt tempot. Du fungerar bra både självständigt och i grupp och bidrar till ett positivt klimat på arbetsplatsen. Du har god körvana och gärna tidigare erfarenheter från branschen. Du är intresserad av en vid behovsanställning / timanställning Arbetstiderna kommer att vara varierande. Det innebär att man kommer att jobba i skift både vardagar och helger. Lön enligt kollektivavtal med Transportarbetareförbundet (bilvårdspersonal anställda vid biluthyrningsföretag) Endast manuell B körkort Referenser befordras Kontroll i belastningsregistret kommer att utföras.
Larmtekniker - Teknisk bevakning Vill du ta ett nästa steg i karriären eller vara en del av något större och värdesätter att - som den du är och med det du gör bäst - bidra till ett säkrare och bättre Sverige? Vi söker nu larmtekniker för teknisk bevakning (larmsystem, passage, kamerasystem och systematiskt säkerhetsarbete) till Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, med placering vid Genomförandeenhet Mitt. Ett omväxlande arbete med stort omfång av arbetsuppgifter och möjligheter. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. Huvudsakliga arbetsuppgifter Arbetet består huvudsakligen av att genomföra driftsättningar, förebyggande och avhjälpande underhållsarbete av tekniska bevakningssystem samt medverkan i det systematiska säkerhetsarbetet. Arbetsuppgifterna innebär även att stödja Försvarsmaktens övriga förband med support och rådgivning samt aktivt deltagande i större projekt, före, under och efter implementation. Arbetet är omväxlande och utförs i huvudsak i Försvarsmaktens lokaler och på anläggningar inom Livgardets garnison. Tjänsten innefattar placering i säkerhetsklass samt krigsplacering som tjänstepliktig militär personal inom Försvarsmakten och kravställning på deltagande i grundläggande militära utbildningar och övningsverksamhet. KRAV Kvalifikationer • Svensk medborgare. • 3-årig gymnasieutbildning med El/teleteknisk inriktning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. • Flerårig branscherfarenhet inom modern säkerhetsteknik eller motsvarande erfarenhet och kunskaper förvärvade på annat sätt. • Goda PC och nätverkskunskaper. • Goda kunskaper i engelska och svenska både i tal och skrift. • B-körkort (manuell växellåda). Personliga egenskaper Som person är du öppen och social men kan även agera självständigt. Du har en bra samarbetsförmåga och kan ta personligt ansvar att lösa arbetsuppgifter, i grupp eller självständigt. Du har en serviceinriktad och god analytisk förmåga samt ett driv att leverera slutresultat med kvalitet i fokus. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och säkerhetsmedvetenhet. MERITERANDE • Erfarenhet av arbete med mekaniska samt elektromekaniska lås • Dokumenterad säkerhetsteknikutbildning. • Kunskap om eller erfarenhet av, R-Card M5 Mega, Commend, SALTO, RCO, Galaxy G3/D, Larmnet 6000, S4, Milestone-, Unison-, Axis/Bosch. • Tidigare erfarenhet inom Svensk Myndighet i området Teknisk Bevakning. • Kunskap om ITIL. • Erfarenhet av Ciscoprodukter. • Erfarenhet av Microsoft Server Operativsystem samt mjukvara. • Erfarenhet av och kännedom om Försvarsmaktens utrustningar. • BE-körkort eller högre behörighet. • Genomförd värnplikt, grundläggande militär utbildning (GMU) eller annan militär befattning. • Kännedom om Försvarsmaktens organisation och system. Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten. Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Kungsängen. Resor i tjänsten både nationellt och internationellt samt planerad landsomfattande jour/beredskap förekommer. Civilanställd befattning i säkerhetsklass som militärt tjänstepliktig personal. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Upplysningar om befattningen Jens Englund, nås via växeln 08-788 75 00. Information om rekryteringsprocessen För upplysningar angående rekryteringsprocessen och anställningsvillkor kontakta Sandra Assisi via växeln 08-788 75 00. Fackliga företrädare OFR/S Martin Sparr SACO Agnetha Landquist SEKO Matz Felix OFR/O Heikki Videll Samtliga nås via växeln 08-788 75 00. Välkommen med din ansökan senast 2025-08-31 Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om. Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Colligo är vårdbemanningsföretaget som sedan 2015 vuxit sig till ett av de största bolagen i branschen. På Colligo värdesätter vi gemenskap och det har alltid varit en prioritering att vi arbetar för varandra, precis som vi arbetar för våra kunder och konsulter! Colligo är även ett av få företag i branschen som är kollektivavtalsanslutna, för att vi värnar om både din och våra konsulters villkor på arbetsplatsen. Vi har flera år i rad toppat listorna på bemanningsföretag som våra kunder är mest nöjda med, och vi vill gärna ha med dig på resan! Start sker i mitten av september eller enligt överenskommelse. Dina arbetsuppgifter I rollen som redovisningsansvarig sköter du bokföringsprocessen från start till slut, där det huvudsakligen är hanteringen av månadsbokslut och årsbokslut med tillhörande administration samt stöd i kund- och levreskontra. Som redovisningsansvarig hos oss ingår även andra varierande uppgifter så som: - Kommunikation gentemot såväl externa som interna parter - Stöttar ledning i bokföringsfrågor - Stöttar ekonomiavdelningen i komplexa frågor Om dig Vi söker dig som är noggrann, serviceinriktad och kommunikativ. Du motiveras av eget ansvar och trivs med att göra det lilla extra för att bibehålla goda relationer. Vi vill att du sedan tidigare är trygg i dina kunskaper och har erfarenhet som redovisningsekonom och har ledarskapsegenskaper. Vi är ett företag under ständig tillväxt så för att trivas i vår omväxlande miljö så är det viktigt att du är driven samt trivs i en föränderlig och öppen kultur. Vi söker dig som ser lösningar snarare än problem! Vad erbjuder Colligo? Möjlighet till snabbt avancemang inom koncern, på sikt ser vi att vår framtida redovisningsekonom ansvarar för fler bolag inom koncernen för att på sikt få ett helhetsansvar för samtliga bolag. Utveckla och förfina dina kunskaper i att ansvara redovisningsprocessen från start till slut. Friskvårdstimme och företagsgym med möjlighet till gruppträning tillsammans med dina kollegor Vi sitter i fräscha lokaler centralt i Stockholm (Sveavägen 155) En härlig gemenskap mellan kollegor och chefer som värdesätter engagemang och att ha kul på jobbet Självklart är vi kollektivavtalsanslutna! Om Colligo Vårdkompetens Vi är ett ungt och nytänkande företag som erbjuder dig att följa med på en spännande resa. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag verksamma i hela landet. Vi är idag 25 kontorsmedarbetare. Vår affärsidé är inriktad mot bemanning av läkare och sjuksköterskor runt om i hela landet! Övrigt Flexibel start. Tjänsten är på heltid måndag - fredag kl 08.00 - 17.00. Viss flexibilitet kring arbetstiderna finns. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, därför ber vi dig inkomma med din ansökan så snart som möjligt till [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!
Vi söker en sjuksköterska som brinner för demensvården till vårt demensboende August Jansgården, i Hallstavik. Vi arbetar teambaserat för att våra boende ska trivas och fortsätta sitt meningsfulla liv. Som sjuksköterska, är du en viktig kugge, för att inspirera och stötta omvårdnadspersonalen i sitt arbete! Om tjänsten Som omvårdnadsansvarig sjuksköterska för personer med demenssjukdom ansvarar du för att omvårdnaden följs upp, utvärderas och ordineras. Du arbetar tillsammans med en sjuksköterskekollega, rehab, omvårdnadspersonal och läkare i team, allt för att våra boende ska ha det så bra som möjligt under deras tid hos oss. Du kommer arbeta mestadels dagtid, men även kvällstjänstgöring och helgpass förekommer. Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat: Tvärprofessionella teammöten. Ordinera omvårdnadsåtgärder, följa upp och utvärdera. Rond med läkare. Läkemedelshantering. Om vårt erbjudande: Vi erbjuder friskvårdsbidrag på 5000 kr för år 2025 via Epassi. Du kan läsa mer om våra förmåner här. Om dig För den här tjänsten behöver du: Vara legitimerad sjuksköterska. B-körkort och körvana. Goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift. Det är meriterande om du också har: Vidareutbildning inom demensvård/äldrevård/palliativ vård. Du behöver vara en självgående person, som tar ansvar för dina uppgifter. Ett empatiskt förhållningssätt är viktigt då du kommer arbeta med personer med demensdiagnos. En annan viktig egenskap är god samarbetsförmåga, då vi arbetar i team och du är en kugge i hjulet. Du delar vår värdegrund som bygger på delaktighet, trygghet och respekt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om oss Vi vill att August Jansgården ska kännas som ett hem både för boende och närstående. Det uppnår vi bland annat genom att skapa en meningsfull vardag där vi tar tillvara både de boendes och närståendes önskemål i utformningen av vården och omsorgen. Det finns 37 lägenheter, ibland har vi par som bor hos oss. Vi är en del av Tiohundra – det kompletta vårdbolaget i Roslagen. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
Vi är ett rikstäckande företag som hjälper butiker och leverantörer inom dagligvaruhandeln med säljdrivande tjänster! Vi har cirka 300 duktiga medarbetare ute i butik varje vecka. Vi hjälper våra kunder med alla typer av butiksarbete - men vi har också, som vårt namn antyder, en bransch-unik kompetens inom just dryckeskategorin. Som familjeföretag är det otroligt viktigt för oss att skapa en arbetsmiljö där trivsel och gemenskap är i fokus. Hos oss är det högt i tak, och vi uppmuntrar att alla ska kunna vara sig själva och bidra med sina idéer. Vi tror på att ett gott arbetsklimat ger de bästa resultaten, så vi jobbar för att skapa en avslappnad och rolig miljö där alla känner sig välkomna och respekterade. Här får du både möjlighet att utvecklas och ha kul – vi växer tillsammans! - Inför rekryteringsarbetet har Dryckeskonsult noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med rekryteringssajter eller liknande. - Vi har inte möjlighet att behandla ansökningar via mail ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi en driftledare till västra Stockholm! Kanske jobbar du idag i dagligvarubutik och vill passa på att ta nästa steg i karriären? I den här tjänsten får du ta ett större ansvar över personal, kombinerat med eget arbete ute i butikerna. Frihet under ansvar kännetecknar denna tjänst väl. Detta är en bra möjlighet för dig som har en del butikserfarenhet, är strukturerad, driven och trivs inom dagligvaruhandeln. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%, förlagd på vardagar som grund med enstaka variationer, med start i början på augusti. I tjänsten ingår tjänstebil med manuell växellåda. Distriktet sträcker sig över västra Stockholm bl.a. Solna, Kungsängen och Bromma och vi ser gärna att man bor i närheten. Kollektivavtal med Handelsanställdas förbund finns. DINA HUVUDSAKLIGA ARBETUPPGIFTER INNEBÄR... • Schemaläggning av personal på distriktet • Kontakt med lokala och centrala kunder • Eget jobb i butik som innebär bl.a. plock av varor • Stort ansvar över distriktet VI SÖKER DIG SOM... • Är en god planerare • Har god lokalkännedom inom DVH i ditt distrikt • Är strukturerad • Har tidigare erfarenhet från dagligvarubranschen • Tycker om att ha kund och personalkontakter • Gillar högt tempo och snabba beslut • Är serviceinriktad • Är social • Har manuellt körkort och tillgång till bil KVALIFIKATIONER B-körkort Tillgång till bil Butikserfarenhet
Jag söker dig som är en strukturerad och praktiskt lagd person och ha förmåga att kunna förmedla på svenska i tal och skrift. På grund av min förlamningsskada är jag endast verbal och kan inte visa eller skriva. Jag ser gärna att du är en kvinna som har nära till skratt och är rak i kommunikationen. Att känna glädje tillsammans med en person som man arbetar med skadar ju inte! :-) Assistera i husgöromål, intimvård, arbete och fritidssituationer ingår. Integritet, respekt och ärlighet ser jag som en förutsättning för en bra relation och ett gott samarbete. Uppgifterna varierar och en bra arbetsmiljö erbjuds, but it takes two to tango. :-) Erfarenhet av serviceinriktade arbeten ses som en merit. Du kommer framförallt att vara mina armar och ben. De organisatoriska är väl utformat med bra och fungerande rutiner, därför bör du vara följsam och praktiskt lagd som person. Se filmen INBLiCK innan du ansöker på www.mina-assistenter.se OBS: Jag söker endast Genuint intresserade personer som fyller KRAVET av denna tjänst.
Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Verksamhetsområdet Första anspråk verkar inom avdelningen Sjukförsäkring och består av tre områden. Som controller ingår du i en arbetsgrupp bestående av fyra controllers/verksamhetssamordnare som stöttar både verksamhetsområdet och områden. Analyser, ledningsstöd och utvecklingsarbete I din roll som controller inom Försäkringskassan ansvarar du för att verksamhetschef och områdeschef får tillgång till det stöd som krävs för att leda och styra verksamheten. I rollen som controller ingår också att hantera såväl verksamhet som ekonomi och resurser. Det innebär att du ansvarar för analys och tolkning av produktionsflöden, verksamhetsresultat och finansiella resultat inom ansvarsområdet. Du utgör ett centralt stöd för produktions- och resursstyrning samt bidrar till effektivt resursutnyttjande, exempelvis genom att upprätta produktionsplaner eller flödesanalyser. På Försäkringskassan arbetar vi aktivt med ständiga förbättringar. Du deltar i relevanta forum och nätverk både inom avdelningen och på myndigheten. I arbetet ingår även att ta fram underlag för uppföljning och du bidrar till det lokala utvecklingsarbetet på området där du är ett verksamhetsnära stöd. Du finns med regelbundenhet ute på de lokala orterna för dialog och stöd till team och enheter. Du ingår även i verksamhetsområdets ledningsgrupp och vid behov områdens ledningsgrupp. Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat • arbetar för att nå resultat med hög kvalitet • kan förstå och analysera komplexa frågor • har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift • samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål • har ett systematiskt och noggrant arbetssätt. Det är meriterande om du • har erfarenhet av att arbeta som controller, gärna inom en större myndighet • har erfarenhet av att jobbat som controller inom försäkringsförmån • är proaktiv och van vid förändringsarbete • har god pedagogisk förmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt 1 tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde 1 september eller enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. Möjlighet till distansarbete finns om arbetet tillåter. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsorter: Borås, Östersund, Göteborg, Trollhättan, Uddevalla, Skövde, Luleå, Sundbyberg, Västerås. Placeringsort utöver går att diskutera. Intervjuer planeras till den 16 juli 2025. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Chef: Sanja Galic, 010-119 49 46 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Micaela Kallaris, [email protected], 010-113 44 89 och Mona Högsborg, [email protected], 010-113 44 83 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Eva Taavo, 010-112 63 76. Saco-S: Helena Henningsson Viberg, 010-111 21 91. Seko: Eliza Grundström, 010-115 34 02. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 7 juli 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.
Har du gedigen erfarenhet av Pega och vill använda din kompetens i en roll där din kod gör samhällsnytta? Vi söker en senior PEGA utvecklare som vill vara med och vidareutveckla en central plattform som påverkar tusentals användare varje dag. Tillsammans får vi Sverige i arbete. Vill du bli en av oss? Enhetens uppdrag På Enheten Fristående Aktörer arbetar vi med ett av Arbetsförmedlingens mest strategiska utvecklingsområden: att skapa en digital mötesplats där arbetssökande, arbetsgivare och fristående aktörer möts. Vårt uppdrag är att bygga den digitala infrastrukturen som ska möjliggöra mer träffsäker matchning och snabbare väg till jobb. Vi är flera sektioner på IT-avdelningen som tillsammans driver myndighetens digitala förnyelse. Plattformen PEGA är en central del i den transformationen – ett strategiskt val som ger oss kraft att fasa ut äldre system och samtidigt skapa moderna, användarcentrerade tjänster. Vi jobbar i tvärfunktionella team, i utvecklingståg, och i en produktstyrd, agil miljö inspirerad av SAFe. Här får du arbeta nära verksamheten i en kultur som värdesätter innovation, samarbete och ständig förbättring! Beskrivning av tjänsten För att trivas i rollen behöver du vara tekniskt kunnig och lösningsorienterad, med förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du aktivt bidrar till teamets sammanhållning. Du har lätt för att skapa samsyn, motivera andra och driva arbetet framåt – även utan formellt ledarskapsansvar. Du är trygg i din kompetens, nyfiken på förbättringar och bidrar till ett öppet, engagerat och prestigelöst samarbete. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Bidra till att skapa sammanhållning och gemensam riktning i teamet genom att lyfta blicken, samordna perspektiv och driva arbetet framåt med helheten i fokus Designa och implementera Pega-lösningar i samarbete med andra seniora utvecklare och arkitekter Bidra till lösningsförslag med fokus på skalbarhet, återanvändbarhet och systemintegration Delta i konceptutveckling och slutanvändartester som en del av vår iterativa process Samarbeta nära produktägare, testare, kravanalytiker och verksamheten i utvecklingståg Vårt erbjudande Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Placeringsorten är Solna. Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta på en arbetsplats där vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv. Du får tillgång till ett generöst semesteravtal, flexibla arbetstider samt möjlighet att arbeta på distans upp till 49 procent på årsbasis. Hos oss ingår även friskvård under arbetstid och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Som anställd på Arbetsförmedlingen har du också tillgång till kompetensutveckling och karriärmöjligheter inom myndigheten. Genom vårt arbete bidrar vi till ett inkluderande och hållbart samhälle, där du får möjlighet att göra en verklig skillnad för individer och för samhället i stort. Mer om att jobba hos oss Grundläggande krav för tjänsten Eftergymnasial utbildning inom systemutveckling, datavetenskap eller motsvarande arbetslivserfarenhet Certifiering som Pega Certified Senior System Architect (PCSSA) Erfarenhet av att driva utvecklingsinitiativ samt agera mentor/teknisk bollplank för andra utvecklare inom teamet Flerårig erfarenhet av att utveckla lösningar i Pega, i rollen som SSA eller motsvarande Erfarenhet av att arbeta med systemintegrationer och deployment-processer i Pega-miljö Erfarenhet av agilt arbetssätt, exempelvis SAFe eller Scrum Övriga meriter för tjänsten Erfarenhet av att arbeta med Pega-lösningar i offentlig sektor eller annan reglerad verksamhet Praktisk erfarenhet av framtagning av datamodeller, kravanalyser och affärslogik i komplexa system Erfarenhet av att samarbeta med andra kompetensområden, såsom kravanalytiker, UX och verksamhetsexperter Erfarenhet av felsökning och prestandaoptimering i större Pega-applikationer Den statliga värdegrunden guidar oss i vårt dagliga arbete. Som anställd hos oss förväntas du arbeta rättvist, opartiskt och med hög integritet, samt bidra till att upprätthålla och stärka förtroendet för vår myndighet. Mer om statliga värdegrunden Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap: Medarbetare på Arbetsförmedlingen: Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring Ansökan Låter det här som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan senast 2025-08-15. Vi är medvetna om att perioden infaller under sommaren. Du är varmt välkommen att söka även om du har semester – vi planerar att hålla intervjuer från vecka 34-35. Bifoga ditt CV där du specificerar årtal, månad och arbetsuppgifter för varje anställning, samt intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan. Det är viktigt att du besvarar urvalsfrågorna detaljerat och sanningsenligt, för att vi ska få en tydlig bild av din erfarenhet. Om efterfrågad information inte framgår riskerar du bli bortsållad i urvalet. Du behöver inte skicka in ett personligt brev. Under rekryteringsprocessen kan urvalstester förekomma. Mer om vår rekryteringsprocess. Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringspartner. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss.
Välj ett jobb för att visa detaljer