Supportmedarbetare till Constant Clean – Bli en del av vår supportsatsning - Helg Vill du ha ett viktigt uppdrag där du hjälper kunder, löser problem och är en nyckelperson i ett helt nytt team? Constant Clean söker Supportmedarbetare till vårt nystartade supportcenter – en modern kundtjänst med fokus på teknisk support och problemlösning inom biltvättsystem. Om oss Constant Clean är ett specialistföretag inom biltvättsystem, med cirka 50 medarbetare. Vi arbetar med allt från försäljning och projektering till montering, akutservice och underhåll. Med miljötänk i fokus och service över hela landet, levererar vi hög kvalitet med snabb respons. Med huvudkontor i Skogås och personal över hela landet erbjuder vi marknadens mest tillgängliga och kunniga service. Nu startar vi ett supportcenter där vi ska hantera kundärenden och teknisk support under kvällar, nätter och helger – och söker dig som kan arbeta helg och vill vara med och bidra till företagets expansion. Din roll - Supportmedarbetare Som Supportmedarbetare på supportcentret är du en av våra första kontaktpunkter när kunder hör av sig utanför ordinarie arbetstid. Ditt jobb är att ta emot samtal, hjälpa till med enklare felsökning, hantera ärenden i system och se till att kunden känner sig trygg och omhändertagen. Arbetsuppgifter: · Ta emot inkommande samtal från kunder (främst inom biltvättsystem och reningsverk) · Felsöka och guida kunden steg för steg – eller eskalera ärendet vidare · Registrera och följa upp ärenden i vårt system · Utföra viss administration och dokumentation · Samarbeta med driftledare och tekniker i fält Du arbetar på plats i vårt driftcenter i Skogås Arbetstider Supportcentret är bemannat kl. 16:00–08:00, uppdelat på två skift per dygn. Tjänsten innebär helgtjänstgöring. OB-ersättning tillkommer enligt avtal. Om dig Du är en lugn, serviceinriktad och lösningsorienterad person som gillar att hjälpa andra. Du är noggrann, van att arbeta strukturerat och trivs i en roll där du får kombinera teknik och kundkontakt. Kvalifikationer Krav: · Tidigare erfarenhet av kundservice, support eller driftarbete · God förmåga att kommunicera i tal och skrift (svenska & engelska) · Van vid att hantera IT-system och administrativa uppgifter · Kunna arbeta helgpass dagtid - och kvällspass enligt schema Meriterande: · Erfarenhet från drift, larmcentral, teknisk support eller serviceyrke · Erfarenhet av ärendehantering · Kännedom om biltvätt, service eller teknisk utrustning Vi erbjuder · Varierande arbetsdagar med stort eget ansvar · Tydliga rutiner, god stöttning från teknik- och serviceorganisationen · Lunchförmån · Arbetstidsförkortning · Friskvård och företagshälsovård · Tjänstepension · Ett engagerat bolag med stark sammanhållning och framtidsfokus Fakta om tjänsten Titel: Supportmedarbetare – Supportcenter Ort: Stockholm (Skogås) Omfattning: Deltid, skiftarbete Helg dagtid/natt Start: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidare (med provanställning) Lön: Enligt överenskommelse, OB tillkommer Redo att vara med från början? Vi intervjuar löpande – skicka din ansökan redan idag och bli en nyckelspelare i vårt nästa stora steg! Vid frågor om tjänsten kontakta servicechef Therese Berntsson [email protected] Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Är du en person som drivs av försäljning och ledarskap - Då är du den vi söker! Vi söker en vikarierande butikschef till vår butik MQ Marqet Tyresö I din roll som butikschef är du ansvarig för butikens försäljning, drift och resultat. Du kommer att få möjligheten att tillsammans med butikens medarbetare skapa en härlig arbetsmiljö där du som ledare driver och leder arbetet. I ditt arbete som butikchef tillbringar du stor del av din arbetstid i butiken där du coachar, följer upp och fungerar som förebild för säljarna. Du kommer även att få ansvara för varuvisningen enligt MQs koncept och riktlinjer, genom att planera och leda butikskommunikationen avseende t ex kampanjer och försäljningsaktiviteter. För att lyckas i rollen tror vi att du är en engagerad och inspirerande ledare som motiveras av att utveckla dina säljare och skapa ett vinnarteam som har roligt på jobbet. Genom säljteknik och ett stort intresse i kundmötet skapar du återkommande kunder. Vidare har du god ekonomisk förståelse samt vana att hantera olika IT-system så som schemaläggningssystem och rekryteringssystem. För att trivas i rollen som butikschef är du en målinriktad och självgående tävlingsmänniska. Att du brinner för mode och trender ser vi som en självklarhet! Har du tidigare erfarenhet av ledarskap inom detaljhandeln? Toppen, det ser vi som meriterande! Tjänsten är ett vikariat på heltid Tillträde är 2025-09-01 OBS! PGA semestertid kommer svar först i början på augusti men skicka gärna in din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag är 2025-07-31. Har du frågor kring tjänsten hör av dig till Magnus på [email protected] Välkommen med din ansökan! MQ Marqet är en konceptbutikskedja inom mode som säljer de stilrena och mer hållbara klassiska plaggen av hög kvalitet, det senaste modet samt second hand i vissa utvalda butiker. Vi vill inspirera med kvalitativt och prisvärt mode noga utvalt för kunden som skall få marknadens bästa personliga service. Vi vänder oss till alla som befinner sig i det flexibla arbetslivet, där gränsen mellan arbete och fritid blir allt mer flytande. Försäljningen sker i egna butiker och via e-handelsplattformar egna såväl som andras. Våra butiker finns i attraktiva lägen över hela Sverige. Huvudkontoret ligger i Göteborg och vi har ett produktionskontor i Shanghai. MQ Marqet är Sveriges största varumärkeskedja som erbjudit stil sedan 1957.
Är du en noggrann och nyfiken redovisningsekonom med erfarenhet av momsredovisning och automatisering? Vill du arbeta i en internationell miljö med fokus på finansiell efterlevnad och processförbättringar? Jefferson Wells söker nu en redovisningsekonom för ett spännande konsultuppdrag i Solna, Stockholm hos vår kund Vattenfall. Välkommen med din ansökan! Ort: Solna, Stockholm Start: 1 augusti 2025 Uppdragslängd: Konsultuppdrag till 31 januari 2026 Om jobbet som redovisningsekonom: Som redovisningsekonom hos Vattenfall kommer du att ingå i ett team som arbetar över flera geografiska platser. Du kommer att arbeta nära fyra kollegor med fokus på momsrelaterade uppgifter och bidra både till den dagliga driften och till förbättringsarbete inom finansiell efterlevnad och automatisering. Vanligt förekommande arbetsuppgifter: * Utföra månatliga kvalitetskontroller av moms (t.ex. validering av momskoder, valutakurser, inkomstskatt). * Genomföra momsomfördelningar och förbereda momsdeklarationer. * Hantera Intrastat-rapportering. * Stötta outsourcingpartner med momsrelaterade korrigeringar. * Underhålla och följa upp VAT Attention List. * Driva automatiseringsinitiativ som skriptutveckling, datakontroller i Power BI och automatisering av arbetsflöden med Power Automate. Den vi söker: Vi söker dig som är ambitiös, nyfiken och har ett stort intresse för ekonomiska processer och automatisering. Du är en lagspelare som trivs i en internationell miljö och har förmågan att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Vi ser gärna att du uppfyller följande: * 1-3 års erfarenhet inom ekonomi, med särskilt fokus på moms. * Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande. * Erfarenhet av automatiseringsverktyg som Power BI, Power Automate och skript. * Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Meriterande: * Erfarenhet av SAP och Thomson Reuters. * Erfarenhet från shared service-miljöer eller outsourcade ekonomifunktioner. Om Jefferson Wells: Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Hur du ansöker: För att söka tjänsten klickar du på "Ansök nu" och skapar ett konto hos oss. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot din ansökan snarast.
Vad vi gör och vill Vi söker dig som vill vara en del i vårt arbetslag tillsammans med stödpedagog och stödassistenterna och stödja personer inom LSS gruppbostad till goda levnadsvillkor. I gruppbostaden bor sex personer med olika grad av intellektuella och/eller neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Vi är en enhet med två tillhörande gruppbostäder som ligger ute vid Tyresö kyrka och vi har tätt samarbete mellan oss. Varje gruppbostad har varsin samordnare som ansvarar för varsin gruppbostad med tät kontakt och stöd utav varandra. På varje gruppbostad arbetar åtta till nio stycken stödassistenter samt en stödpedagog. Därutöver är vi tre stödassistenter som arbetar vaken natt. Vi värdesätter brukarfokus där självbestämmande, delaktighet samt inflytande prioriteras högt. Ett salutogent perspektiv och att arbetar målmedvetet och fokuserat på att vara möjliggörare för dem vi är till för är en självklarhet för oss. Vårt främsta mål och uppdrag är att leverera stöd och service till de som bor hos oss och för att lyckas med det tror vi att medarbetarna behöver trivas. Vi ser värdet i att ha en arbetsmiljö som är inkluderande där alla får känna sig delaktiga och där utrymme för kompetensutveckling och tillräckliga resurser är våra ledord. Vi tror även att en attraktiv arbetsgivare skapar bra scheman utifrån verksamhetens behov och medarbetarnas önskemål. Vi är måna om att få dig att trivas på arbetsplatsen och vi vill gärna dela med oss av våra kunskaper till just dig. Dina åsikter är viktiga för oss och vi vill gärna lyssna på dem. För oss är det viktigt att arbeta i ett prestigelöst team och fira framgångar tillsammans. Om tjänsten Du som samordnare arbetar på uppdrag av enhetschef och är en lagspelare som har många bollar i luften. Du är bra på logistik och olika lösningar. Du jobbar aktivt med att LSS värdegrund efterlevs och du fungerar som en pedagogisk förebild. Du arbetar som stödassistent, men har även visst administrativt ansvar som exempelvis bemanna planerad frånvaro, planera om scheman då behov föreligger, se över att beslut som tas genomförs, hantera vårt lönesystem så att arbetsförändringar är korrekta, vissa arbetsuppgifter i Excell och Word (löpande uppdateringar av vissa dokument), samt vara en samordnande länk i personalgruppen. Det kan även finnas ansvar som inköp och andra förekommande uppgifter. Vi är ett team som skapar samsyn och ett gemensamt strukturerat arbete som är till fördel för brukare, personalen och kvaliteten. Du ska ha en helhetssyn på verksamheten och förväntas vara pådrivande och initiativtagare i verksamhetens utveckling. I arbetet ingår även social dokumentation, kontakter med anhöriga, handläggare, daglig verksamhet, samt en del andra aktörer kring brukaren. Alla i arbetsgruppen arbetar utifrån rutiner och riktlinjer, och bidrar till hög kvalitet. Du kommer bli en viktig person i vårt arbetslaget och arbetar enligt rullande schema, parallellt med stöddassistenter och stödpedagog. På ditt schema kommer en viss del av din arbetstid vara samordnartid, där du arbetar med de uppgifter som hör till samordnarrollen. Vi erbjuder kontinuerlig handledning av extern handledare tillsammans med arbetsgruppen. Vem är du? Du har pedagogisk utbildning, vård/omvårdnadsutbildning eller likvärdig enligt Socialstyrelsen (SOSFS 2014:2). Du ska ha läst specialpedagogik 1 och 2. Du ska ha minst två års erfarenhet inom området samt goda referenser. Kunna hantera utmanande beteende, kognitiva och fysiska hjälpmedel samt olika kommunikationsverktyg och att ha god förmåga att föra social dokumentation. Vidare ska du även ha god datorvana samt god förmåga att dokumentera och arbeta med Microsoft Office-programmen. Utifrån målgruppen samt att arbetet kräver dokumentation behöver du ha goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Vi ser gärna att du har körkort, men det är inget krav. Vidare söker vi dig som har förmåga att arbeta med och följa strukturerade och individuella genomförandeplaner. Du är engagerad och trygg i din kompetens och yrkesroll inom LSS. Du tar ansvar för brukarens, din egen och arbetsplatsens utveckling och är en god pedagog med lätt för att samarbeta samt kommunicera med olika aktörer, brukare och medarbetare. Du kan ta egna korrekta beslut inom ramarna för befogenheten i din yrkesroll och är proaktiv och initiativrik. Välkommen med din ansökan Låter detta som en tjänst för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan senast 17 augusti 2025. Ansökningarna kommer börja hanteras först v33. Enhetschef Hanna Björkvall är på semester v28-32 och ersätts då av sina chefskollegor Har du frågor? Kontakta oss via mejl: Enhetschef: Hanna Björkvall, [email protected] (du blir hänvisad till ersättande chef) Samordnare Cattis Lund, [email protected] Kontakt till arbetstagarorganisationerna: www.tyreso.se/arbetstagarorganisationer Läs mer om hur det är att jobba hos oss: https://www.tyreso.se/jobba-hos-oss.html. Tyresö är nära. Nära storstad, skog och skärgård, 20 minuter från Stockholm city. Tyresö kommun som arbetsplats kännetecknas av fokus på resultat, engagemang och nära ledarskap. Vi gör skillnad i Tyresöbornas vardag. Bli en av oss − här trivs nya tankar! Äldre- och omsorgsförvaltningens uppdrag är att på olika sätt hjälpa Tyresöbor som är i behov av extra stöd. Våra uppgifter omfattar omsorg om äldre människor och personer med funktionsnedsättning. I ansvarsområdet ingår även den kommunala hälso- och sjukvården. Vi som arbetar här har alltid individen i fokus och samverkar för att uppnå bästa resultat. Som medarbetare hos oss gör du en viktig insats för samhället – och dina medmänniskor. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.
Vill du vara med och driva ett av Sveriges mest innovativa teknikprojekt inom flygplatsdrift? Vi söker en senior projektledare till Swedavia som vill leda nästa fas i utvecklingen och implementeringen av autonoma snöröjningsmaskiner. Du kommer att arbeta som konsult, vilket innebär att du är anställd av oss på Manpower men arbetar på plats hos Swedavia. Om uppdraget Swedavia satsar på framtidens teknik och söker nu en senior projektledare till ett banbrytande projekt inom autonom snöröjning. Uppdraget gäller PSB NG, ett initiativ som syftar till att införa fjärrstyrda och självkörande snöröjningsmaskiner på Arlanda flygplats. Projektet går nu in i en ny fas där tekniken ska integreras i den ordinarie verksamheten. Som projektledare leder du en etablerad projektorganisation och ansvarar för både planering och genomförande. Du säkerställer att teknik, avtal och organisation samverkar för att möjliggöra en framgångsrik och hållbar implementering. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att omfatta: * Ta fram en genomförandeplan, inklusive resurser, kostnader och riskbedömning * Säkerställa att tekniska lösningar, avtal och regelverk är på plats * Bidra till att organisera och utbilda personal inför införandet av ny teknik * Arbeta nära operativ drift för att möjliggöra en stegvis implementering Omfattning: Heltid, 40 timmar/vecka Startdatum: Augusti/september 2025 Uppdragets längd: Till augusti 2027 Placeringsort: Arlanda, med cirka 80 % närvaro på plats Vi söker dig som har: * Flerårig erfarenhet som senior projektledare inom teknik- eller infrastruktursektorn * Förmåga att snabbt sätta dig in i nya miljöer och skapa överblick * Erfarenhet av att ta över och vidareutveckla befintliga projekt * Mycket god samarbetsförmåga och vana att leda tvärfunktionella team * Intresse för teknikutveckling och förändringsledning Sök tjänsten idag! Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Alexandra Eriksson via e-post: [email protected]. Urval sker löpande. Vi ser fram emot att höra från dig! Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Som konsult hos oss får du en personlig konsultchef som finns där för dig och tillsammans arbetar ni för att du ska utvecklas i din yrkesroll. Erbjudande Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över ett flertal interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.
Vill du vara med på en spännande resa där du får kombinera teknisk expertis med kundnära arbete? Vårt team Workplace Operations söker nu en senior konsult som trivs i en dynamisk miljö där inte alla svar är givna – men där vi tillsammans hittar lösningarna. Du kommer att utgå från Stockholm och bli en del av ett engagerat team med ett tiotal drivna kollegor runt om i Sverige. Tillsammans arbetar vi i gränslandet mellan konsultverksamhet och operativ drift – det bästa av två världar. Här får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken i ett tight team, samtidigt som du har stor påverkan på hur vi utvecklar och levererar våra tjänster. I denna roll ansvarar du för ett antal tilldelade kunder och fungerar som deras främsta kontaktperson. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Att hålla regelbundna månadsmöten med kunderna och planera tekniska implementationer Att hantera dagliga supportärenden inom gruppen – vilket kräver god problemlösningsförmåga och kommunikation på svenska Att stötta vårt Config Center i Stockholm med teknisk support och bidra till utvecklingen av våra tekniska lösningar Att delta i kortare konsultuppdrag och leveranser till kund Att vara med och påverka hur vi utvecklar våra tjänster, förbättrar våra arbetssätt och skapar ännu större kundvärde Arbetet omfattar även driftuppgifter, incidenthantering och förändringsarbete inom system, applikationer och infrastruktur – både i vår egen och i kundernas IT-miljöer Vi ser gärna att du har några års erfarenhet inom: Microsoft 365 – god förståelse för plattformens tjänster och funktioner Enhets- och applikationshantering med Microsoft Intune Windows-klienthantering Microsoft Configuration Manager (SCCM) PowerShell – vana att automatisera och effektivisera arbetsuppgifter MacOS/iOS samt Android – erfarenhet av hantering och felsökning i blandade miljöer Det är meriterande om du har certifieringen MD-102 Endpoint Administratör! Creating the Difference - today, tomorrow, together itm8 är en av de ledande nordiska aktörerna inom specialistconsulting och managerade IT-tjänster för privata företag och den offentliga sektorn. Tillsammans säkerställer vi de bästa tjänsterna för att bli Nordens ledande digitala transformationspartner inom Cloud, Infrastructure & Security, Digital Transformation och Application Services. Läs gärna mer om vår story, kultur och våra erbjudanden på www.itm8.se. Du är också varmt välkommen att lära känna oss mer på Instagram @itm8inside. Redo att utmana(s) med itm8? Varmt välkommen att ansöka till tjänsten nedan. Om du inte är redo att ansöka än och har frågor, skriv till oss i meddelanderutan nedan så följer vi upp med dig. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Vi har gått på lite välbehövd semester men kommer i början av augusti se över din ansökan, önskar dig en fin sommar! På itm8 är vi övertygade om att mångfald berikar oss och driver innovation framåt. Vi välkomnar därför sökanden av alla kön, bakgrunder och livserfarenheter. Hos oss hittar du en arbetsgivare som värdesätter och uppmuntrar unika perspektiv och idéer. Oavsett vem du är eller varifrån du kommer, om du delar vår passion för teknik och kundrelationer, vill vi höra från dig. Vi ser fram emot din ansökan och chansen att möjligen välkomna dig till vårt team! #LI-EMHUM #LI-Hybrid #itm8Sverige
BEST WESTERN Royal Star Hotel är ett fyrstjärnigt affärs- och konferenshotell som är beläget i Älvsjö intill Stockholmsmässan. Hotellet har 103 rymliga och välinredda rum, anpassade för både konferensgäster och barnfamiljer. Vi har även tre konferenslokaler, bar, och à la carte restaurang samt ett av Stockholms största hotellgym. Vi söker nu städpersonal, heltid, hos oss på Best Western Royal Star Hotel, med omgående start. Som städpersonal arbetar du med att städa rum och publika utrymmen, organiserar tvätten, och hjälper våra gäster tillrätta. Vi söker dig som gärna har erfarenhet av rumsstädning, är lösningsorienterad, har ansvarskänsla och goda kunskaper i såväl svenska som engelska i både tal och skrift. Tillträde omgående, lön enligt avtal, arbetet är förlagt både vardagar och helger.
Hälsa Hemma är en ny innovativ vårdcentral som kombinerar hembesök med digitala möten. Våra ledord: Digifysisk vård på riktigt! Förutom i Stockholm finns vi i Göteborg och Malmö. Nu söker vi dig som är specialist i allmänmedicin och vill jobba på Sveriges kanske mest uppskattade vårdcentral. Hos oss får du: en central roll på företaget en möjlighet att växa med oss en möjlighet till ett flexibelt jobb möjligheter att arbeta hemifrån arbetsglädje och en god arbetsmiljö Vi söker dig: som är specialist i allmänmedicin som brinner för konsultation och handledning med god svenska i tal och skrift med god datorvana (ett plus). Hos oss arbetar du i vår egenutvecklade digitala plattform som tagits fram av oss som arbetar inom vården. I plattformen kan du hålla kontakt med dina patienter genom text och/eller video, och samtidigt diskutera patientärenden på ett säkert sätt med dina kollegor. Systemet hjälper dig att organisera din kliniska arbetsdag på ett lustfyllt sätt, och talar även med andra system automatiskt, vilket minskar risken för dubbeldokumentation. Hälsa Hemma vill erbjuda en hög vårdkvalitet och en vård som är snabbare och enklare för patienterna än den traditionella vårdcentralen – helt enkelt såsom primärvård bör bedrivas. Om du vill hjälpa till att bygga en god digifysisk sjukvård från grunden – tveka inte att kontakta oss! Som bonus får du en gäng engagerade och utvecklingsorienterade kollegor. Vi ser fram emot att berätta mer om oss själva och hur vi arbetar, men framförallt att lära känna dig. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden.
BEST WESTERN Royal Star Hotel är ett fyrstjärnigt affärs- och konferenshotell som är beläget i Älvsjö intill Stockholmsmässan. Hotellet har 103 rymliga och välinredda rum, anpassade för både konferensgäster och barnfamiljer. Vi har även tre konferenslokaler, bar, och à la carte restaurang samt ett av Stockholms största hotellgym. Vi söker nu en Fastighetsskötare/Vaktmästare som timanställd, ca 80 timmar i månaden. Vi söker dig handyman med elkompetens som är utåtriktad, serviceinriktad och positiv. Erfarenhet av hotell önskvärd men inget krav. Du ska kunna börja arbeta så fort som möjligt. Du får gärna bo i närheten av Älvsjö.
Hos NÄRA har vi arbetat med personlig assistans sedan 1995. Vi vill att våra kunder ska uppleva kvalité i den personliga assistansen. Kvalité är inte lika för alla - vi uppskattar olika saker, har olika drömmar och framför allt sätt att vilja leva våra liv på. Personlig assistans hos NÄRA utförs därför med respekt för individens självbestämmande. Arbetet som personlig assistent är mångsidigt och kan vara både spännande och utvecklande. Hos NÄRA omfattas personliga assistenter alltid av kollektivavtal. I rekryteringar hos NÄRA kan kunder/arbetsledare/anhöriga komma att läsa ansökningarna. Bakgrundskontroll kan förekomma i våra rekryteringar och utdrag ur polisens belastningsregister tas alltid i uppdrag hos minderåriga. Du behöver kunna styrka din identitet och din rätt att arbeta i Sverige. Kunden är en 50-årig man som behöver hjälp med allt i sin dagliga livsföring. Du som söker ska ha ett stort ansvarskännande, god samarbetsförmåga och ha en vilja att arbeta lösningsfokuserat. Då vår kund har autism och kommunicerar genom bl.a. bildstöd, är det viktigt att du som söker har erfarenhet av autism, är lugn, förutsägbar, tydlig och behärskar det svenska språket väl. Han bor i en egen lägenhet i ett hus där även tre andra brukare har sina lägenheter. De gör en del tillsammans och det finns gemensamma utrymmen där de kan umgås, titta på tv, äta tillsammans osv. Han gillar att bada, lyssna på musik, titta i böcker, vara ute i naturen, gå på promenader i sin rullstol och att få prova på lite nya miljöer. Det är viktigt att miljöerna som han befinner sig är lugna miljöer. Även om lugnt och tryggt är nyckelord, så gillar han att göra aktiviteter, så att vara kreativ och idérik är också viktiga egenskaper. Badet är schemalagt var fjortonde dag och du är med i badet vilket innebär att du behöver vara simkunnig. Han går på daglig verksamhet fem dagar i veckan. Vi har mycket mer spännande att berätta, som vi tar när vi träffas för intervju. Tjänsten är förlagd mestadels eftermiddagar, kvällar och journätter på vardagar, men även dagtid och journätter under helgerna. Tjänsten är en deltidstjänst på ca 50% med eventuellt möjlighet till utökad tjänst på sikt. Vi söker även någon som är intresserad av en arbetsledarroll. För att söka denna tjänst behöver du skapa ett konto via följande länk, https://nara.primass.se/primass/Register.aspx Du fyller sedan i din rekryteringsprofil samt laddar upp ditt cv och personliga brev. Du kan sedan söka tjänsten under fliken ”lediga tjänster”. Vi ser fram emot din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer