Om kunden Vår kund är ett globalt ledande produktbolag inom försvarsindustrin, verksamma inom flera tekniska områden som främjar människors trygghet i samhället. Här får du vara en del av ett företag där kontinuerligt lärande och välmående värderas högt i det dagliga arbetet. Vi erbjuder dig en utvecklande utmaning där du får möjlighet att jobba med unik och komplex teknik som du troligtvis inte kommit i kontakt med i tidigare roller. För att ge dig de absolut bästa möjligheterna att lyckas i din nya roll så kommer du utöver att genomgå en gedigen onboarding i form av introduktions- och mentorskapsprogram vara omgiven av hjälpsamma kollegor som stöttar dig under hela din resa! Om tjänsten Som testingenjör med inriktning på elektronisk felsökning har du en nyckelroll i arbetet med att säkerställa produktkvalitet och funktion. Ditt huvudsakliga ansvar är att analysera testresultat, identifiera felkällor och rekommendera lämpliga åtgärder för att lösa problemen. Arbetet sker i nära samverkan med både produktion och övriga delar av organisationen. Du kommer framför allt att arbeta med felsökning i de tidiga stadierna av produktionskedjan. Det innebär dels att felsöka kretskort direkt från tillverkningsmaskinerna, dels att hantera mer komplexa case som kräver mer omfattande funktionskontroller. Även om fokus ligger på dessa två nivåer, kan arbetet även omfatta andra delar av produktionen, hela vägen fram till färdig produkt. I felsökningsprocessen är samarbetet med andra yrkesroller avgörande. Du har en nära dialog med monteringspersonalen för att snabbt kunna identifiera och åtgärda fel i produktionen. Samtidigt samarbetar du med designteamet, där du får tekniskt stöd och det formella godkännandet för föreslagna tester och korrigerande åtgärder. Rollen passar dig som trivs i en praktisk, problemlösande och kommunikativ miljö, där du får bidra till både teknikens och teamets utveckling. Din kompetens Minst 3 års erfarenhet av testning av elektroniska produkter. Högskoleutbildning inom elektronik, alternativ relevant arbetslivserfarenhet. Förståelse för både hårdvara och mjukvara (även om fokus är på hårdvara). Utöver de formella kraven lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. För att lyckas i rollen behöver du ha förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ. När du stöter på problem är du inte rädd för att ta kontakt med rätt personer för att driva felsökningsarbetet framåt. Du är också nyfiken av naturen och har lätt för att orientera dig i en större organisation. Du lär dig snabbt vem som gör vad och bygger naturligt upp ett nätverk som hjälper dig att lösa uppgifter på ett effektivt sätt. Meriterande Erfarenhet av radio frequency Övrigt Lön: Fast månadslön Omfattning: Heltid Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid Placeringsort: Stockholm, Järfälla Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag! Om oss Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen. Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag och Årets Raket samt Gasellföretag 2024 av Dagens Industri.
En av våra barnsekreterare flyttar och nu söker vi en ny kollega med samma engagemang! Vi tillhör omsorgs- och socialförvaltningen som är en av våra sex förvaltningar i Lidingö stad. Hos oss arbetar cirka 800 medarbetare med att stötta våra invånare i livets alla skeenden. Vi jobbar med äldreomsorg, socialpsykiatri, funktionsnedsättning samt individ och familjeomsorg. Vi sätter alltid individens behov i centrum. ARBETSUPPGIFTER Som barnsekreterare följer du upp att de barn som placerats i familjehem har det bra och får sina behov tillgodosedda. Du kommer ha ett nära samarbete med familjehemssekreterare men även övriga kollegor i teamet och på området. Vi arbetar med Signs of safety som förhållningssätt och du delar synen på att arbeta aktivt med barnets tillgång till sin familj och nätverk även när en hemflytt inte är möjligt. Just nu pågår en turné där jag som enhetschef tillsammans med barnsekreterare och familjehemssekreterare besöker alla våra egna familjehem med frågan hur man upplever Lidingö stad som uppdragsgivare. Det är tillsammans med våra barn, unga och familjehemmen som vi skapar vår familjehemsvård! Detta ger oss även möjlighet att få in åsikter i frågor som rekrytering och prata om frågor som är aktuella i familjehemssverige. Din roll som barnsekreterare blir att säkerställa att våra barn och ungas röster hörs. Både gällande sin egen vård men även för att hjälpa oss i den fortsatta utvecklingen av vår familjehemsvård. I höst kommer vi arbeta vidare med hur vi följer upp våra placerade barns skolgång samt arbeta vidare med frågan om eftervård. Väldigt viktiga frågor tycker vi! Tycker du som oss så ser vi fram emot din ansökan! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad socionom. Du har erfarenhet av socialtjänstens myndighetsutövning gällande barn och unga och har god kunskap om gällande lagstiftning inom området. Du har mycket goda kunskaper i det svenska språket, såväl i tal som i skrift och har lätt för att kommunicera. Som barnsekreterare tycker du socialt arbete är roligt och viktigt. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du är även lyhörd och har en god samarbetsförmåga. Som person agerar du lugnt i stressade lägen och kan sätta dig in i andra människors situation utan att ta över. I Lidingö stad arbetar vi utifrån värdeorden engagerad, professionell och initiativrik. Vi förväntar oss att du bidrar med en stor skopa engagemang, ett professionellt förhållningssätt och att du tar initiativ för att ständigt utveckla dig och verksamheten. För den här tjänsten kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. ÖVRIGT Staden tillämpar individuell lönesättning. Tillträde enligt överenskommelse. Intervjuer kommer ske löpande. Välkommen till Lidingö stad! Här kan du njuta av närheten till natur & skärgård med endast 15 minuters avstånd till T-centralen. Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare som erbjuder utvecklingsmöjligheter. Vi vill ständigt förbättras och strävar efter att vara en lärande organisation i framkant. Om du delar vår passion för utvecklande ledarskap, ett aktivt medarbetarskap och en inkluderande arbetsplats är det till oss du ska söka för att bli en del av oss i Lidingö stad! Tillsammans kan vi skapa en meningsfull och berikande arbetsmiljö där vi kan växa och göra skillnad tillsammans. I Lidingö stad krävs det att du uppvisar utdrag ur polisens belastningsregister före anställning. Detta begär du utdrag om på polisens hemsida. |Polismyndigheten (polisen.se) Lidingö stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering så att varje person bedöms utifrån sin kompetens och att vi motverkar diskriminering. Inför rekryteringsarbetet har Lidingö stad tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vill du arbeta inom ett verksamhetsområde som främjar utbildning och kompetenshöjande insatser för våra medarbetare? Detta för att kunna ge våra patienter bästa möjliga vård och skapa en god arbetsmiljö. Att dela med sig av kunskaper, erfarenheter och att stötta varandra är en självklarhet i vårt verksamhetsområde. Vi har mycket gott och tvärprofessionellt samarbete med övriga verksamheter på hela sjukhuset där våra medarbetare är med och bidrar i sjukhusövergripande utvecklingsarbeten. Hos oss arbetar läkare, sjuksköterskor och undersköterskor inom kirurgi, ortopedi och urologi. Till verksamhetsområdet hör KOU-mottagningen och Endoskopimottagningen. Totalt är vi cirka 70 medarbetare. Specialistläkare/biträdande överläkare/överläkare till urologen på Södertälje sjukhus: Inom urologiverksamheten arbetar tre urologspecialister och tre ST-läkare. I verksamhetsområdet ingår en öppenvårdsmottagning där man kan utföra enkla urologiska ingrepp som kan göras i lokalbedövning. På vår operationsavdelning har vi möjlighet till större transuretral- och öppen kirurgi som görs antingen i dagkirurgi eller inom slutenvården. Är man intresserad av att bedriva forskningsverksamhet finns möjligheter för det. Hos oss är det också viktigt med nära samarbete mellan alla verksamhetsområden för att ständigt förbättra omhändertagandet av våra patienter. Som medarbetare här är det självklart med intern och extern kompetensutveckling för att kunna erbjuda en hög vårdnivå. I samarbeta med kirurgin och ortopedin bemannas en primärjourslinje. Bakjour i urologi har vi operationsdagar och helger beredskap mellan 8-14. Vi söker nu en specialist/biträdande överläkare/överläkare i urologi. Hos oss blir du en central del i en bred urologisk verksamhet med malign och benign urologi och avancerad stenkirurgi. I din tjänst ingår operationer, mottagningsarbete, avdelningsarbete samt administrativa uppgifter. Du kommer även att delta i bakjoursarbetet. Hos oss finns goda utvecklingsmöjligheter och tjänsten kan formas utifrån din kompetens- och intresseområden. Dina personliga egenskaper: Vi söker dig som har en god kommunikativ förmåga och trivs med att samarbeta. Du har ett trevligt och professionellt bemötande – både gentemot patienter och kollegor. Vi ser gärna att du har ett starkt engagemang för att utveckla både dig själv och verksamheten. Eftersom utbildning är en central del av vårt arbete, är det viktigt att du har en vilja att bidra till lärande och förbättring. Du har ett tydligt kvalitetsfokus och strävar efter att alltid leverera vård av högsta standard. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Dina kvalifikationer: Krav: - Svensk läkarlegitimation med specialistbevis i urologi. - För biträdande överläkare krävs minst tre års sammanlagd klinisk tjänstgöring i specialiteten. - För överläkare krävs minst fem års sammanlagd klinisk tjänstgöring i specialiteten. - Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Meriterande: - Bakjourskompetens. - Disputation/docentur/professur. Anställningsform: Tillsvidareanställning, heltid, 40 timmar/vecka. Intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Ditt sjukhus genom karriären Vi är stolta över att vara ett mellanstort akutsjukhus med korta beslutsvägar och närvarande chefer. Vi har en stöttande kultur som ger dig möjlighet att växa i din roll och få nya utmaningar. Vi är cirka 1300 medarbetare. Anställningsförmåner: Friskvårdsbidrag Personalgym, inomhus och utomhus Friskvårdsrabatter Ersättning vid sjukvårdsbesök Fler semesterdagar efter du fyller 40 Kompensation vid föräldraledighet Läs mer om fler förmåner på vår webb: Våra förmåner (sodertaljesjukhus.se) Du tar dig till Södertälje sjukhus med pendeltåg, buss eller bil. Vi har cykelgarage för dig som vill cykla hit. För dig som bor i Stockholm kan direktbussen från liljeholmen vara det snabbaste alternativet, sök i SL-appen efter Polhemsgatan (Södertälje). Ditt sjukhus genom livet Vi brukar säga att vi är Ditt sjukhus genom livet, eftersom vi finns här för våra patienter under livets alla skeden. Vi erbjuder specialistvård inom internmedicin, kirurgi, ortopedi, urologi, obstetrik-gynekologi, pediatrik, geriatrik, palliativ vård och ASIH. Vår akutmottagning och förlossning har öppet dygnet runt. Vi har också en omfattande radiologisk verksamhet. Hos oss finns en trygg och tillgänglig hälso- och sjukvård. Vi är en del av Region Stockholm. Inlämnade ansökningshandlingar betraktas som allmän handling och kan på begäran lämnas ut till utomstående enligt Offentlighets- och sekretesslagen. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
Forma framtidens mobilitet med Hedin Automotive Som en av Europas ledande aktörer inom mobilitetsbranschen brukar vi säga att vi har något för alla. Men det finns egentligen bara en sak som är viktig: vi har något för dig. Nu får du möjligheten att bli en del av vårt team i rollen som Fordonstekniker på vår anläggning i Bromma. Med vår bredd, erfarenhet och marknadsledande position erbjuder vi dig något mer. Mer utmaningar. Mer ansvar. Mer trygghet. Mer samarbete. Mer utveckling. Mer möjligheter. Mer glädje. Mer för dig, helt enkelt. Arbetsuppgifter Som en del av vår verkstad kommer du främst att arbeta med bilmärket Ford. Du kommer ingå i ett sammansvetsat team på 5 personer där dina arbetsuppgifter huvudsakligen innefattar: Felsökningar Motorservice Underhåll Reparationsarbete Nyckelkompetenser/förmågor: Vi söker dig som har en förmåga att arbeta självständigt och strukturerat, samtidigt som du trivs i en dynamisk miljö där noggrannhet, kvalitet och säkerhet alltid står i fokus. Med din serviceinriktade och lösningsorienterade inställning ser du möjligheter där andra ser hinder. Vi ser vi att du har: Fordonsteknisk utbildning Några års erfarenhet av mekaniskt arbete God datorvana Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift B-körkort Tidigare erfarenhet av felsökning och servicearbete är ett stort plus, men viktigast för oss är att du har en vilja och ett driv att ständigt utvecklas i rollen som Fordonstekniker hos oss. Varför arbeta med oss? Som arbetsgivare är vi bra på att tillvara ta på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja – vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldrar lön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinautomotive.se Rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdag
Bilen finns i Stockholm Och vi kör i hela Stockholm Vi söker förare för natt och dag körning kvinna eller man du skall vara lugn och sansad du möter många människor under ditt arbetspass och Anställningens start omgående. Anställningen kommer att vara tillsvidare anställning. Arbetstiderna omfattar både dag och- eller nattetid men sökanden kan välja själv vilka tider han/hon vill arbeta. Observera att företaget kör för UBER.X och black Vi söker förare för natt och dag körning kvinna eller man du skall vara lugn och sansad du möter många människor under ditt arbetspass och du måste vara utåtriktad Söker en taxiförare med taxikörkort. Anställningens start omgående. Anställningen kommer att vara tillsvidare anställning. Arbetstiderna omfattar både dag och- eller nattetid men sökanden kan välja själv vilka tider han/hon vill arbeta. Observera att företaget kör för UBER.X .BLACK och XL
Är du en skicklig och erfaren Executive Assistant som trivs i en internationell miljö med varierande arbetsuppgifter? Sweco Group söker dig som vill kombinera rollen som Executive Assistant till vår CFO med ansvar för Investor Relations koordinering och Office Management. Vi söker en mångsidig och driven Executive Assistant som är van att supportera på hög nivå. Om rollen Du arbetar nära CFO för att säkerställa effektivitet och struktur i det dagliga arbetet. Rollen innebär många kontaktytor och det är viktigt att du trivs i en social och kommunikativ roll där du bidrar med din samarbetsförmåga och proaktivitet.Rollen är uppdelad i tre huvudsakliga områden: Executive Assistant till CFO (ca 50%) Kalender- och möteshantering, interna och externa möten Säkerställa professionell och tydlig kommunikation i alla kanaler Stöd till ledningsgrupp och styrelse, assistera vid förberedelser inför ledningsgrupps- och styrelsemöten Förbereda dokumentation och presentationsmaterial, rapporter och mötesunderlag Hantera konfidentiella dokument och finansiell information Boka resor, hotell och transporter för CFO och ibland andra i ledningsgruppen Hantera utläggsredovisning och resefakturor Delta i eller koordinera mindre projekt på CFO:s uppdrag Investor Relations koordinering (ca 20%) Kommunikation och möteskoordinering med analytiker/investerare Eventplanering av roadshows med banker samt kapitalmarknadsdagar Stödja vid framtagning av finansiella rapporter Office Management (ca 30%) Säkerställa att kontoret fungerar smidigt och är en trivsam arbetsplats Ansvara för inköp av förbrukningsvaror och tjänster Personaltrivsel så som att planera interna gemensamma event (jul- och sommarfest), AW:s och frukostar Samverka kring fastighetsrelaterade uppgifter med FM. Under 2025-2026 pågår en kontorsflytt inom samma byggnad som projektleds av Office Manager för Sweco Group Tjänsteresor (2-4 gånger per år) kan förekomma. Vem är du? Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet som Executive Assistant, gärna i ett börsnoterat bolag. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift (koncernspråk är engelska). Vidare har du god vana av att arbeta i Office-paketet, vi ser gärna att du är i framkant när det kommer till digitala kunskaper. Erfarenhet av IR-verktyg och publiceringsplattformar är meriterande. Dina personliga egenskaper spelar en stor roll och vi söker dig som är strukturerad, noggrann, proaktiv och lösningsorienterad. Du är flexibel och har förmågan att växla mellan olika uppgifter som tjänsten kräver. Du arbetar självständigt men kan också samarbeta när det krävs. Du är ansvarstagande, har hög integritet och förmåga att hantera konfidentiell information. Du gillar att skapa kontakter och bygga nätverk. Vidare tror vi att du är en serviceinriktad och kvalitetsmedveten person som bidrar med en okomplicerad och positiv energi. Vi erbjuder dig En tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Du kommer vara placerad på vårt huvudkontor i Stockholm (Kungsholmen) i moderna lokaler. Vi är en flexibel hybridarbetsplats när arbetet så tillåter. Som medarbetare på Sweco har vi kollektivavtalade förmåner (försäkringar och pensionsplaner) samt övriga förmåner så som friskvårdsbidrag, löneväxling, samtalsstöd och semesterstugor för att nämna några. Om Sweco På Sweco Group är vi ett 60-tal medarbetare som stödjer våra övriga Sweco affärsområden inom Europa för att göra framtidens samhällen mer hållbara. Sweco Group leds av Swecos VD och består av teamen Group Finance, Group Strategy, Group Legal, Group Communications samt Group HR. Sweco planerar och utformar framtidens hållbara samhällen och städer. Tillsammans med våra kunder utvecklar våra 22 000 arkitekter, ingenjörer och andra experter lösningar för att hantera urbaniseringen, ta vara på digitaliseringens möjligheter och göra framtidens samhällen mer hållbara. Sweco är det ledande konsultföretaget inom teknik och arkitektur i Europa med en omsättning på cirka 29 miljarder SEK. Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm. För ytterligare information besök Sweco Group. Ansökan I den här rekryteringen samarbetar Sweco med OnePartnerGroup i Stockholm. Vänta inte med att skicka in din ansökan då vi går igenom kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökningarna via mail. Om du går vidare i processen kommer du att få genomföra två arbetspsykologiska tester med OnePartnerGroup för att vi ska kunna göra den bästa matchningen av kandidater. På slutkandidater kommer Sweco genomföra ett personlighets- och motivationstest och på slutkandidat kommer en bakgrundskontroll genomföras via 2Secure. Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Christina Stenbeck på [email protected] eller Ida Winther på [email protected]
En familj bosatt i natursköna Vallentuna söker nu en pålitlig och mångsidig städerska! Du kommer att ansvara för att hålla familjens olika hem organiserade och välskötta. Erfarenhet av hotellstädning är meriterade. Om tjänsten: Omfattning: 75 % (cirka 120 timmar per månad) Start: Så snart som möjligt Arbetstider: Varierande, kvälls- och helgarbete vid behov Dina arbetsuppgifter: Daglig rengöring och städning av samtliga utrymmen i hemmet, inklusive sovrum, badrum, kök och vardagsrum Matinköp och matlagning Körning och hämtning/lämning vid behov Rasta och mata familjens hund Andra ärenden och uppgifter vid behov Dina egenskaper och kvalifikationer: Tidigare erfarenhet av hushållsarbete, städning eller liknande Noggrann med uppmärksamhet på detaljer och höga krav på renlighet Pålitlig och punktlig Flexibel och bekväm med att hantera varierande arbetsuppgifter God kommunikationsförmåga i svenska och engelska Innehar körkort och körvana
Prima omsorg i Norden AB är en assistansanordnare som strävar efter att hålla högsta tänkbara kvalitet på utförandet av assistansen. Vår målsättning är alltid högsta möjliga livskvalitet för de assistansanvändare som valt oss som anordnare. Vägen dit är utbildning och handledning. Det är vi övertygade om. Därför kan du som medarbetare hos Prima Omsorg förvänta dig att få mycket nyttig kunskap och kontinuerlig handledning kring dina arbetsuppgifter. Vår glada och härliga tjej söker nu efter personlig assistent. Dagarna är väldigt varierande i arbetet med henne. Det finns dagar som är mycket lek och skratt och bus men också tillfällen där din roll är att förebygga och hantera frustrationer och problemskapande situationer. Därför är det viktigt att ständigt vara intresserad på hennes mående och vara följsam i olika miljöer. Arbetet ska kännetecknas av att stärka kundens självständighet och självbestämmande. Den vi söker ska vara engagerad och arbeta med ett öppet sinne. Stor merit om du tidigare arbetat på skola med funktionsvariation, varit pedagog eller arbetat i liknade område. Din bakgrund behöver inte nödvändigtvis vara som personlig assistent utan kanske har du arbetat med personer med autismspektrum i annan typ av verksamhet. Du ska vara positiv, uppmärksam, ansvarsfull och lekfull. Med ett stort ansvar att styra och planera dagen samt arbeta med tydlighet. Det är otroligt viktigt att skapa en relation och arbeta efter hennes behov och livsstil. Det skapar förtroende och trygghet för henne. Kunden har ett stort intresse för att åka buss, tunnelbana och båt. Hon har EP och autism så tidigare erfarenhet av det är meriterande. Du behöver ha följande egenskaper/intressen: • Tycka om att leka • Tycka om att hitta på saker • Kunna behålla lugnet i alla situationer • Ha barnasinnet och agera lekfullt • Stabil och trygg i dig själv (skinn på näsan) Är du personen vi söker kommer du vara assistent till en fantastisk tjej med ett stort intresse för skoj och lek. Ett otroligt lärande och utvecklande arbete där möjligheten finns att bli hennes vän. Hon har ett omfattande tillsyns- och omvårdnadsbehov. Vi söker dig som: • Är uppfinningsrik, motiverande och engagerande. • Är positiv, lugn, stabil och trygg i dig själv. • Har autismspecifik kunskap. • Är uppmärksam, tydlig och följsam i ditt arbetssätt. • Är ansvarsfull, tålmodig och har stor uthållighet. • Har stor förmåga att kontrollera och hantera dina egna känslor. • Ska kunna skriva, förstå och prata flytande svenska då daglig skriftlig dokumentation sker Tjänsten innebär tider över hela dygnet. Dag kväll, natt och helg, tjänsten är på cirka 50-80 procent. Som anställd hos Prima Omsorg gäller obligatorisk utbildning och pedagogisk handledning.
Om oss Välkommen till Capio Vårdcentral Kungsholmen! Vi finns centralt beläget ett stenkast från Stockholms stadshus i Serafimerlasarettets vackra och anrika lokaler, fem minuters promenad från Centralen. Vi har i dagsläget ca 16 000 listade patienter och är ca 55 medarbetare med nära kontakt och korta beslutsvägar. Eftersom samarbete är en förutsättning för att bedriva effektiv vård, så är teamarbete också en naturlig del av vår vardag. Här arbetar vi med sambedömning av våra patienter vid dagliga ronder för att på bästa sätt nyttja varandras kompetenser med patienten i centrum. När det kommer till digifysisk vård så har vi länge legat i framkant och vi jobbar kontinuerligt med att utveckla digitala verktyg som ett komplement i patientarbetet. Att erbjuda bästa möjliga vård och att värna en arbetsmiljö där alla kan utvecklas och känna stolthet över sin egen och vår gemensamma insats är vår högsta prioritet. Din roll Vi söker dig som är utbildad distriktssköterska eller sjuksköterska med erfarenhet av arbete på vårdcentral. Tjänsten består till största del av arbete med egen mottagning, men även av sedvanliga arbetsuppgifter för sjuksköterskor på vårdcentral (ex. telefonrådgivning, chatt och bedömning av akuta patienter). Då arbetet är relativt självständigt innebär det att du ska kunna göra egna bedömningar och fatta egna beslut, självfallet finns det alltid någon att konsultera när så behövs. Arbetet är också till stor del fokuserat på proaktivitet, dvs. vi vill ha ”koll” på våra patienter med kronisk sjukdom och ligga steget före. Här spelar du en viktig roll då du har ett huvudansvar för att hålla i kontakten och säkerställa en ändamålsenlig uppföljning. Vi erbjuder dig Hos oss blir du en del av en mycket kompetent och välfungerande arbetsgrupp. Vi trivs tillsammans, har roligt och stöttar varandra – i glada stunder såväl som när det är tufft. Om du lovar att bidra med nyfikenhet, en framåtlutad inställning och stort engagemang så lovar vi att ge dig möjlighet att utvecklas och kunna påverka både din vardag och vår verksamhet. Vi tror att en högre grad av självstyre minskar stress och ökar välbefinnandet. Och om du mår bra gör du också ett bra jobb vilket såklart är det bästa för våra patienter. Hör av dig så berättar vi mer om vad vi kan erbjuda dig. Om dig Vi söker dig som är distriktssköterska alternativt sjuksköterska med några års erfarenhet av arbete på vårdcentral. Som person är du trygg, både i dig själv och i din profession, samt har ett patientfokuserat arbetssätt. Du är noggrann i ditt arbete, har förmåga till flexibilitet och kan anpassa tempo och arbetsmetoder efter vad situationen kräver. Egenskaper vi värderar högt är samarbetsförmåga, hjälpsamhet liksom förmågan att ta initiativ och driva utveckling. Som person är du tydlig och förtroendeingivande samt har god förmåga att strukturera och prioritera. Du är engagerad och noga med att alltid hålla hög kvalitet i ditt arbete. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet i den här rekryteringen och tillämpar löpande urval vilket medför att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag: 2025-07-12 Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Välkommen till en värderingsstyrd organisation Attendo hemtjänst Enskede söker engagerade och positiva medarbetare för dag och kvällsarbete med tjänstgöring varannan helg 100% Beskrivning av tjänsten Stor vikt läggs vid bemötande, kommunikation, kontaktmanskap och dokumentation i journalsystem. Tillsvidaretjänst med provanställning 6mån Utbildad undersköterska med skyddad yrkestitel från socialstyrelsen Utbildad vårdbiträde 800p Arbetstider under dag och kväll, helg Tillträde omgående Vi har nya kunder som behöver omsorg och utökar nu vårt trevliga medarbetar team med fler medarbetare under och efter sommaren. Det är meriterande om du har erfarenhet från omsorgsarbete i äldreomsorgen Krav Goda kunskaper i svenska språket (tal och skrift) God datorkunskap/datorvana Meriterande om du tidigare arbetat inom äldreomsorgen Körkort B Undersköterska med skyddad yrkestitel Teckenspråkskunnig Du vill arbeta på en arbetsplats där du tillsammans med ditt team kan göra skillnad och ert engagemang uppskattas. Du trivs med att skapa goda relationer med kunder och vill skapa värde för dem och deras anhöriga. Du skulle beskriva dig själv som en serviceinriktad och ansvarsfull person som brinner för äldreomsorg. Stämmer beskrivningen in på dig? Skicka in din ansökan redan nu! Vad kan vi erbjuda dig? Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmåns portal Attendo+. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan! Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan – Tillsammans för framtidens omsorg!
Välj ett jobb för att visa detaljer