Söker du dig en praktikplats inom rekrytering i Sthlm under hösten 2025?
Studentconsulting Sweden AB (Publ)
Löne- och personaladministratörer

Är du mitt i din utbildning inom personal eller ekonomi på universitet/högskola/YH och söker en utvecklande praktikplats? Är du redo att fördjupa dig inom den spännande världen av bemanning och rekrytering? Då väntar en unik möjlighet hos oss! Kom och bli en del av StudentConsulting. Vi är en av Sveriges mest framstående aktörer inom bemannings- och rekryteringsbranschen med närvaro över hela Norden. Vi är ett dynamiskt och ungdomligt företag med snabba beslutsvägar och en passion för att skapa perfekta matchningar mellan kompetens och arbetsplats. Om du är redo att dyka in i branschens spännande värld kommer du få fördjupa dig och bli en del av vårt team under din praktik! Som praktikant hos oss kommer du att få stötta och lära dig av våra rekryterare i rekryteringsprocessen. Du kommer att få inblick i hela processen och utveckla dina kunskaper inom rekrytering. Under praktiken kommer du att få testa en mängd spännande uppgifter så som: o Annonsutformning o Urvalsarbete o Telefonintervju o Delta i personliga intervjuer o Referenstagning o Schemaläggning o Telefonkontakt med konsulter/kandidater o Administrativa uppgifter Arbetet utförs på vardagar under kontorstider på vårt nyrenoverade kontor i centrala Stockholm. Period för praktiken kan variera utifrån när just din utbildning har planerat in praktik, men tanken är under hösten 2025 med start kring september. DETTA SÖKER VI För att vara aktuell för vår spännande praktikposition behöver du studera vid högskola, universitet eller en yrkesutbildning med en minst 6 veckor lång praktikperiod. Vi letar efter någon som är mer än bara engagerad – vi vill ha någon som är passionerad, framåt och nyfiken. Om du trivs med att arbeta i en dynamisk miljö, att knyta värdefulla kontakter och att vara en viktig del av ett samspelt team, då kan detta vara drömchansen för dig. Din förmåga att anpassa dig och uppnå resultat kommer ser vi som en fördel. Låter detta som något för dig? Gör en intresseanmälan och ta chansen att bli en del av vårt framgångsrika team! OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

9 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Bemanningskoordinator sökes på deltid i Stockholm!
Studentconsulting Sweden AB (Publ)
Personal- och HR-specialister

Är du redo att vara den viktiga länken i ett av Nordens ledande bemannings- och rekryteringsföretag? Vi letar efter entusiastiska teammedlemmar som vill ha en spännande deltidsroll parallellt med sina studier! Som bemanningskoordinator kommer du att vara spindeln i nätet, ansvarig för att hantera snabbt rörliga situationer som inkommande beställningar och sjukanmälningar utanför kontorstid från våra kunder och konsulter. Du kommer också snabbt att matcha rätt person till rätt uppdrag och ha möjlighet att arbeta med andra delar av rekryteringsprocessen, inklusive urval och administrativa uppgifter. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera: - Schemaläggning - Nära kontakt med konsulter och kunder - Att tillgodose kundernas behov av personal Tjänsten är på deltid helt på distans och vi behöver att du är tillgänglig för att arbeta minst 2-3 pass i veckan under terminen där arbetstiden för nattpassen är mellan kl 17-00 och kl 00-08 samt att man även under helger kan arbeta 08-16 och 16-00. Under denna tid kommer du ha "vaken jour" från ditt hem och då finnas tillgänglig när våra kunder eller konsulter behöver din hjälp. Viss del utav rekryteringsarbetet kan ske under kontorstider. Vi ser även att du kan arbeta 3-5 pass/vecka under sommarperioden. DETTA SÖKER VI Krav för tjänsten är att du studerar på minst eller har en annan huvudsaklig sysselsättning på 50% och att du har en god datorvana. Du har minst 1,5 år kvar på dina studier. Vidare har du en väl utvecklad kommunikativ förmåga i både tal och skrift och trivs med flexibla arbetstider som inkluderar natt- och helgpass. För att trivas i rollen är det viktigt att du har erfarenhet av servicearbete och är bekväm med att fatta snabba beslut även under högt tempo och stress. Vi ser också att du är självständig, noggrann och utåtriktad. Vi tror att du har ett stort intresse för människor och genom ett helhjärtat engagemang kommer vara en god representant för StudentConsulting. Tjänsten kommer starta igång efter sommaren och löper så länge du är under pågående studier. Du kommer få en grundlig introduktion och utbildning på vårt kontor i Stockholm. Vill du bli vår nästa kollega och arbeta med branschens nöjdaste kunder? OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

9 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Röntgensjuksköterska natt, vikariat - Capio S:t Göran Radiologi
Capio Sverige AB
Röntgensjuksköterskor

Om oss Capio S:t Görans Sjukhus är ett familjärt, privatägt och lagom stort akutsjukhus beläget centralt på Kungsholmen. På sjukhuset är vi ca 2 400 anställda och har en av Stockholms största akutmottagningar med ca 85 000 besök årligen. På Capio S:t Göran Radiologi arbetar ca 150 st. fantastiska medarbetare. Vi är undersköterskor, röntgensjuksköterskor, radiologer, ingenjörer, fysiker samt administrativ personal som möjliggör denna enhet. Kliniken består av tre delar: röntgen, mammografi och nuklearmedicin. På röntgenmottagningen utför vi tillsammans runt 110 000 undersökningar, varav 80% är akuta. Röntgenmottagningen är fördelad på två våningsplan. Här hittar du konventionell röntgen, DT, MR, genomlysning, intervention och ultraljud. Vår akutröntgen ligger i direkt anslutning till akutmottagningen vilket är gynnsamt för våra patienter. Din roll Som röntgensjuksköterska på natten kommer du att vara stationerad på akutröntgen. Där kommer du att utföra datortomografier, konventionell röntgen, nefrostomier samt assistera vid ultraljud. Stundtals i ett fartfyllt tempo. Vi erbjuder dig Hos oss får du möjlighet att utvecklas tillsammans med våra kompetenta medarbetare. Vi erbjuder kompetensutveckling i form av föreläsningar och utbildningar både internt och externt. Friskvårdsbidrag upp till 4000 kr och fri tillgång till vårt personalgym Rabatter och erbjudanden via förmånsportalen Benify Om dig Vi söker dig som är legitimerad röntgensjuksköterska. Gärna med några års erfarenhet av akutsjukvård och nattarbete. Du är flexibel, glad och positiv. Tycker om att arbeta både i team och självständigt. Är trygg i din roll och bidrar till en god stämning. Du behärskar svenska flytande i både tal och skrift. Anställningens omfattning Tjänsten är ett vikariat på heltid, 29 h/v t.o.m. 2026-06-30 med chans till förlängning. Fast schema med nattjänstgöring. Ansökan Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vänta därför inte med din ansökan.  Publicerat: 2025-06-09 Sista ansökningsdag: 2025-07-06

9 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Vi söker en självständig snickare med potential att växa!
Entreprenad Partner i Stockholm AB
Träarbetare, snickare m.fl.

Vi söker en självständig snickare med potential att växa! Är du en erfaren snickare som trivs med att arbeta självständigt och har ambitionen att ta steget till en arbetsledarroll? Då kan du vara den vi söker! Om oss: Vi är ett väletablerat byggföretag som specialiserar oss på kontorsanpassningar, husarbeten och stomkompletteringar. Vi arbetar med både större och mindre byggprojekt och sätter alltid högsta kvalitet och noggrannhet i fokus. Vi söker nu en duktig snickare som vill vara med och växa tillsammans med oss. Om rollen: Som snickare hos oss kommer du att arbeta med ett brett spektrum av arbetsuppgifter, där fokus ligger på kontorsanpassningar, husarbeten och stomkompletteringar. Du kommer att jobba självständigt men också vara en viktig del av vårt team. Med tiden finns det goda möjligheter att ta på sig en arbetsledande roll, för den som är intresserad av att utvecklas i sin karriär. Vi söker dig som: Har flera års erfarenhet som snickare Har erfarenhet av kontorsanpassningar, husarbeten och stomkompletteringar (meriterande) Är självständig, noggrann och har god problemlösningsförmåga Är van att arbeta med högt tempo och har bra laganda Har en vilja att utvecklas och ta ansvar för större projekt och arbetsledning Har körkort och tillgång till egen bil (kan vara ett krav beroende på projekt) Engelska är meriterande Har kunskaper inom Bluebeam och CAD (meriterande) Är van vid att arbeta med både inomhus- och utomhusarbete Vi erbjuder: Ett varierande och självständigt arbete Möjlighet att arbeta med spännande projekt, allt från stomresning, kontorsanpassningar, gipsentreprenader mm Stora utvecklingsmöjligheter och chans att ta steget till en arbetsledarroll Konkurrensmässig lön och bra förmåner Ett gott arbetsklimat med engagerade och erfarna kollegor Om du är en driven och självständig snickare som vill utvecklas inom ditt yrke, skicka in din ansökan och CV till [email protected] Vi ser fram emot att höra från dig! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

9 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Köksansvarig rekryteras till Oh My good!
Majola Restaurangkonsult AB
Köksmästare och souschefer

OM OH MY GOOD: Oh My Good vill erbjuda fler människor lyxen att äta en god måltid, fylld av smakupplevelser, on the go! Upptäck fräscha, frikostiga bowls och mackor fyllda med sanslöst goda smaker och råvaror! Alltid med läckra såser och tillbehör som ger dig en hel meny av nya favoriträtter Ready and good to go! Oh My Good är ett lokalt kök och produkterna tillagas i ett helt nybyggt produktionskök i Arlandastad norr om Stockholm. Alla rätterna görs på extra fina råvaror och tillbehör med mycket oh my good-känsla. För att varje måltid ska vara en stund av njutning, även en snabb lunch eller middag från färdighyllan. Thank goodness! Oh My Good har under det senaste åren jobbat med sitt färdigmatkoncept som har en public premium position, dvs. väldigt hög kvalitet till ett bra pris. Maträtterna säljs idag i Mälardalen både inom dagligvaruhandeln och hotell -& restaurangsegmentet. Genom sin säljkår och existerande distribution så täcks redan idag allt mellan Uppsala, Norrköping och Västerås med över 800 dagliga leveranspunkter. Mer om Oh My Good! går att läsa här: https://ohmygood.se/  OM TJÄNSTEN: Nu söker vi en ansvarig person som vill driva utvecklingen i köket framåt. Du är delaktig i den dagliga verksamheten i driften men är idérik och vill vara med och utveckla sortimentet. I dagsläget satsar man mycket på ett växtbaserat sortiment av varmrätter men även kyckling och fisk i det kalla sortimentet men för den kreativa går detta att utveckla med flera rätter. Du tillsammans med dina kollegor planerar och säkerställer att den höga kvalitén av maten efterhålls, bevaras och utvecklas. Du är ansvarig både för varmköket och för kallköket. Kollektivavtal med Livs finns och arbetstiderna kan variera men är förlagda främst söndag till torsdag dagtid. Vi hoppas på att tillsätta tjänsten fortast möjligt. Du blir anställd direkt av Oh My Good efter att Majola har genomfört rekryteringen. OM DIG SOM SÖKER: Du är en utbildad kock med restaurangutbildning (3-årig) eller motsvarande och har goda matlagningskunskaper i både varm- och kallkök samt har jobbat i en arbetsledande position tidigare. Vi ser gärna att du har dokumenterad arbetslivserfarenhet på minst 3 år. Du har goda kunskaper kring hygien och är organiserad, pålitlig, har god teamkänsla och passion för ditt yrke. Självklart så är du självgående och har en vilja att utvecklas tillsammans med företaget. Vi tror att: Du har goda ledaregenskaper och vet hur man bygger starka team. Du har goda kunskaper om allergener och specialkost. Du kan hantera stora produktionsvolymer. Du har erfarenhet av att jobba efter recept. Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift. VEM ÄR DU? Du har ett glatt humör och en positiv inställning Du är en engagerad medarbetare och ledare Du gillar att ta initiativ och ansvar Du vill lära dig mer för att kunna utvecklas Du är en stolt representant för varumärket Låter detta som tjänsten för dig? Ansök då direkt via vår annons!

9 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Business Analyst
Jobbusters AB
Finansanalytiker och investeringsrådgivare m.fl.

Din nya roll Vill du vara med och forma framtidens affärsprocesser hos ett globalt ledande företag inom data och analys? Vi söker nu en erfaren Business Analyst till ett omfattande transformationsinitiativ där hela kundresan – från offert och order till fakturering – ska omformas och effektiviseras. Välkommen till ett spännande uppdrag med stort ansvar och bred påverkan! I rollen som Business Analyst kommer du att ha en central funktion i en pågående förändringsresa av företagets affärsprocesser (Q2C – Quote to Cash). Du kommer bland annat att: - Kartlägga, dokumentera och analysera nuvarande processer och system - Identifiera brister, flaskhalsar och förbättringsmöjligheter i kundresan - Leda workshops och samla in krav från olika delar av verksamheten (Sales, Finance, Product och Operations) - Skapa tydlig och strukturerad dokumentation som utgör grund för framtida tekniska lösningar och arbetssätt - Samarbeta tvärfunktionellt i en komplex och föränderlig miljö För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Dokumenterad erfarenhet som Business Analyst i system- och processintensiva miljöer Erfarenhet av att arbeta med end-to-end processer som Q2C eller liknande Förmåga att översätta verksamhetsbehov till tekniska lösningar Vana att facilitera workshops och ta fram tydlig krav- och processdokumentation Erfarenhet av att arbeta med system såsom Salesforce (CRM), Kappa, PI & Workflow, AX och Workday Finance Behärska både svenska och engelska flytande, i tal och skrift Vem är du? Du är en strukturerad, kommunikativ och lösningsorienterad person med god analysförmåga. Du har lätt för att sätta dig in i komplexa processer och navigerar obehindrat mellan olika team och intressenter. Du är van att arbeta självständigt men trivs också i samarbete med andra. Du behärskar både svenska och engelska flytande i tal och skrift. Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Lön: Enligt överenskommelse Start: 2025-06-23 Slut: 2026-06-23, med möjlighet till förlängning Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex m.m. I din ansökan: Säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan. FöretagspresentationVår kund är expert på smart data och hjälper varje dag kunder och partners att växa och framgång med hjälp av data, analys och datadrivna lösningar. Det är ett globalt företag och det svenska huvudkontoret finns i Stockholm.

9 juni 2025
Sista ansökan:
26 november 2025
Vaktmästare till uppdrag på Södermalm i Stockholm
Recompany AB
Vaktmästare m.fl.

👷‍♂️ Vaktmästare till uppdrag på Södermalm i Stockholm Re Company söker en driven och lösningsorienterad vaktmästare! Är du en händig problemlösare som gillar att ta ansvar och arbeta varierat? Vill du bli en del av ett engagerat team och arbeta i hjärtat av Södermalm? Då kan detta vara jobbet för dig! 🧰 Om tjänsten Som vaktmästare blir du en viktig del av vår kunds Facilities Management-team och rapporterar direkt till Head of FM. Du kommer att arbeta med en bredd av uppgifter och bidra till att kontoret fungerar felfritt och professionellt varje dag. 🛠 Arbetsuppgifter Hantera felanmälningar och arbetsorder Utföra enklare reparationer och underhåll (t.ex. målning, spackling) Montering av whiteboards, TV-skärmar m.m. Kontroll av belysning och rondering Logistik kring internflyttar och kontorsutrustning Deltagande i mindre byggrelaterade projekt Stödja FM-teamet med varierande uppgifter ✅ Vi söker dig som har: B-körkort Rent belastningsregister Flytande svenska och engelska i tal och skrift Erfarenhet av vaktmästeri/handyman-arbete (2–3 år – meriterande) Elbehörighet är ett plus 🌟 Som person är du: Självgående och initiativtagande Serviceminded och lösningsfokuserad En lagspelare som är lojal och representerar Re Company med stolthet Flexibel och gillar varierande dagar 📋 Anställningsvillkor Tillsvidareanställning Heltid, måndag–fredag kl. 08:00–17:00 Tjänstepension och friskvårdsbidrag ingår Start: Flexibelt, men tidigast juli 2025

9 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Försäljningsledare Frukt och Grönt
Lex-Man i Stockholm AB
Butikssäljare, dagligvaror

Brinner du för färska råvaror och vill leda en av butikens mest levande avdelningar? Har du en passion för försäljning, exponering och kundservice i världsklass? Då är det dig vi letar efter! För vår kunds räkning, en ledande aktör inom dagligvaruhandeln i Häggvik, söker vi på Lexman Bemanning nu en resultatdriven och inspirerande Försäljningsledare till deras Frukt- och Gröntavdelning. Du blir en nyckelperson med ansvar för att driva avdelningens försäljning och lönsamhet. Observera att detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Lexman Bemanning hanterar rekryteringsprocessen, men du blir anställd direkt hos vår kund. Om rollen som Försäljningsledare Frukt & Grönt Som Försäljningsledare är ditt främsta fokus att skapa en säljande, fräsch och inspirerande Frukt- och Gröntavdelning. Du ansvarar för den dagliga driften och för att leda och utveckla både avdelningen och dina medarbetare. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar att: Driva och utveckla försäljningen för att nå uppsatta mål och nyckeltal. Skapa en levande och inspirerande Frukt- och Gröntavdelning som lockar till matglädje. Ansvara för dagliga rutiner såsom beställningar, varupåfyllnad, exponering och svinnarbete för att garantera högsta kvalitet och fräschör. Ta initiativ till och genomföra säljdrivande aktiviteter och kampanjer. Aktivt arbeta med hållbarhetsfrågor och hållbara val i det dagliga arbetet. Vem söker vi? Vi söker dig med en stark inre drivkraft och ett genuint intresse för mat, särskilt färskvaror. Du är en proaktiv och lösningsorienterad person som trivs i en pulserande miljö där du får ta stort eget ansvar. För att lyckas i rollen ser vi att du har: Erfarenhet från detaljhandeln, gärna inom livsmedel, eller från hotell- och restaurangbranschen. Tidigare erfarenhet från en Frukt- och Gröntavdelning är starkt meriterande. Dokumenterat goda resultat av försäljning är mycket meriterande. Erfarenhet av att leda och motivera personal är en fördel. Ett affärsmässigt tänk och en god förmåga att analysera nyckeltal. Som person är du kommunikativ och har en naturlig förmåga att bygga relationer med både medarbetare och kunder. Villkor och anställning Tjänst: Försäljningsledare Frukt & Grönt (Vikariat, 5 månader) Arbetstid: Heltid, 38,25 timmar/vecka Placeringsort: Häggvik Tillträde: Enligt överenskommelse Ansökan Känner du igen dig i beskrivningen? Tveka inte att skicka in din ansökan! Vi på Lexman Bemanning hanterar denna rekrytering åt vår kund. Urval och intervjuer sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot att höra från dig!

9 juni 2025
Sista ansökan:
26 november 2025
Kock till Restaurang Veroni på BW Plus Hotel Kungens Kurva
Got City Center Hotels AB
Kockar och kallskänkor

Är du en kock med passion för italiensk mat? Då passar du nog perfekt till vårt 4-stjärniga hotell i Kungens Kurva! Vi söker nu kock till Restaurang Veroni Om tjänsten: Best Western Plus Hotel Kungens Kurva är ett 4-stjärnigt hotell med en hög kvalitetsnivå och en stark karaktär. Hotellet är nybyggt och öppnade i november 2023. Utöver våra 91 mysiga hotellrum i varierande storlek så finns det en italiensk restaurang vid namn Veroni. Här serveras både lunch och middag till boende gäster, förbipasserande eller bokade grupper. Arbetsuppgifter: Laga fantastisk italiensk mat. Förberedelse, tillagning och disk/städning Servera både lunch och middag till våra gäster Se till att köket alltid är rent och säkert. Värdskap då du alltid arbetar framför gästen i ett öppet kök. Vem vi söker: Vi söker dig som har erfarenhet av att jobba i kök, helst med italiensk mat. Som är kreativ, snabb och älskar matlagning. Som även kan prata svenska och engelska. Pluspoäng om du kan italienska. Meriterande med erfarenhet inom kallkök, varmkök, frukost, a la carte. Om arbetet: Arbetsplatsen har kollektivavtal Visita-Unionen, Visita-HRF. Arbetet utförs vardagar och helger, vi söker både heltid, deltid och vid behov.

9 juni 2025
Sista ansökan:
26 november 2025
Kunnig och engagerad fotvårdsspecialist sökes till vårt team!
Skinovate Väsby AB
Fotterapeuter

Brinner du för att hjälpa människor till bättre fot­hälsa och välmående? Är du noggrann, empatisk och gillar att arbeta med människor? Då kan du vara den vi letar efter! Om tjänsten: Vi söker en diplomerad eller medicinsk fotvårdsspecialist som kan utföra både klassisk och medicinsk fotvård. Du kommer att arbeta med allt från förebyggande behandlingar till åtgärder vid specifika besvär såsom förhårdnader, liktornar, nagelproblem och hälsprickor. Du får gärna även erbjuda avkopplande fotkurer eller fotmassage som komplement. Vi söker dig som: Är utbildad inom fotvård (klassisk och/eller medicinsk) Arbetar hygieniskt och professionellt enligt branschens riktlinjer Har ett varmt bemötande och god servicekänsla Trivs med att arbeta självständigt men också som en del av ett team Har erfarenhet av journalföring (om medicinsk fotvård) är det ett plus Vi erbjuder: En trygg och trivsam arbetsmiljö i fina lokaler Flexibla arbetstider Kundunderlag och marknadsföring via våra kanaler Möjlighet att arbeta på provision, fast lön eller hyra – enligt överenskommelse Ett engagerat och omtänksamt team Låter detta som något för dig? Skicka din ansökan med CV och gärna ett kort personligt brev där du berättar om din bakgrund och varför du vill arbeta hos oss.

9 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025