HMSHost söker Shift Supervisor till Stockholm - Arlanda flygplats
The We Select Company AB
Restaurang- och kökschefer

Har du ett stort intresse för mat och dryck samt är en person som brinner för att leverera service och kvalitet? Vi är på en spännande resa och söker en Shift Supervisor till vår Food Hall på Stockholm-Arlanda flygplats. Om arbetsgivaren Vi finns till för att göra resenärer lyckligare genom att maximera varje stund av deras resa - oavsett om de är på språng eller online. Med ett gemensamt utbud av tax-free försäljning, närbutiker, mat och dryck på flygplatser, motorvägar, kryssningar, järnvägar och mer, verkar vi på 1 200 platser i 75 länder. Vårt omfattande utbud innebär att vi är på rätt plats vid rätt tidpunkt för alla resenärer. I Norden erbjuder Avolta tax-free försäljning under varumärket Dufry med 16 butiker på svenska flygplatser och 14 butiker på Helsingfors flygplats, Finland. Under HMSHost-paraplyet kommer vi att driva 13 restauranger och caféer på Arlanda flygplats, Sverige och 16 restauranger och caféer på Helsingfors flygplats, Finland. Om rollen I rollen som Shift Supervisor hos HMSHost ansvarar du för den dagliga driften under ditt skift samt säkerställer god service och kvalitet på enheten. Du sätter alltid gästen i främsta rummet och får kunden att känna sig sedd - allt för att ständigt leverera service i toppklass! Du trivs med att arbeta i ett högt tempo i en internationell miljö. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Att leda och arbeta tillsammans med ditt team i driften Tillsammans med assisterande restaurangchefen/restaurangchefen ansvarar du för att verksamheten drivs framåt och arbetar med till exempel försäljningsresultat, arbetsmiljö och bemanning Följa upp restaurangernas rutiner och säkerställa att matsäkerheten efterlevs I rollen ingår administrativt arbete såsom planering och bemanning av personal Tillsammans med assisterande restaurangchefen/restaurangchefen följa upp uppsatta mål Motivera och utveckla medarbetarna såväl i driftsrelaterade frågor som i sin personliga utveckling Vem är du? Kvalifikationer: Erfarenhet inom restaurangbranschen: Minst 2 års erfarenhet av arbete inom restaurangbranschen, med fördjupad kunskap om restaurangdrift och service. Erfarenhet av att leda och motivera ett team av restauranganställda, med förmåga att skapa en positiv arbetsmiljö och upprätthålla höga standarder. Utmärkta kommunikationsfärdigheter på svenska och engelska, både muntligt och skriftligt, för att effektivt samarbeta med personal och hantera kundrelationer. Förmåga att organisera och planera arbetsflödet effektivt, inklusive schemaläggning, beställning av varor och övervakning av restaurangens dagliga verksamhet. Starkt fokus på att erbjuda enastående kundservice, med förmåga att hantera gästklagomål och säkerställa att varje gästupplevelse är positiv. Förmåga att tänka innovativt och lösa problem på ett effektivt sätt, särskilt under stressiga situationer eller högtryckstider. God förståelse för hygien- och säkerhetsföreskrifter inom restaurangbranschen, med förmåga att säkerställa att restaurangen uppfyller alla regler och bestämmelser. Grundläggande förståelse för restaurangens ekonomi och lönsamhet, med förmåga att bidra till att öka försäljningen och maximera lönsamheten. Förmåga att samarbeta effektivt med andra avdelningar inom restaurangen, såsom kökspersonal, serveringspersonal och marknadsföringsteam. Beredskap att arbeta kvällar, helger och under högtider, samt förmåga att anpassa sig till förändrade arbetskrav och krav från ledningen. Svenskt medborgarskap alt. permanent uppehållstillstånd Kan ta dig till och från flygplatsen alla tider på dygnet Vi erbjuder Vi erbjuder trygga anställningsvillkor. HMSHost Sweden AB är medlem i VISITA, har kollektivavtal med HRF & Unionen vilket innebär att du omfattas av tjänstepension, försäkringar och lön enligt avtal. Vi erbjuder friskvårdsbidrag och personalrabatt på våra egna enheter och taxfreebutikerna samt vår internationella Training Academy för din personliga utveckling. Om tjänsten Tjänsten är tillsvidareanställningar på heltid med 6 månaders provanställning. Arbetet innebär skiftarbete; tidiga morgnar, sena kväll och helger. Flygplatsen är en säkerhetsklassad arbetsplats vilket kräver en godkänd säkerhetsprövning inklusive registerkontroll, vilket betyder att du behöver kunna uppvisa dokument som styrker din sysselsättning de senaste fem åren. Det får inte heller förekomma luckor i din sysselsättning på mer än 28 dagar, om de inte kan styrkas. Säkerställ gärna att dina senaste fem år kan styrkas i form av betyg och intyg och förbered dig innan en eventuell intervju. Du kan läsa mer hos Transportstyrelsen. Varmt välkommen med din ansökan. Intervjuer kommer att ske löpande så sök gärna redan idag!

4 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Allmänspecialist till Meliva vårdcentral Haninge
Meliva AB
Specialistläkare

Om jobbet Är du allmänspecialist och letar efter ett nytt spännande arbete där du har möjlighet att göra skillnad? Vi söker dig som vill jobba med oss och bli en del av Melivafamiljen! Vår vision är att vara den mest omtyckta arbetsgivaren i hälsovårdsbranschen och ha högsta kvalitet av vård – Har du hjärtat på rätt plats och vill vara med att utveckla svensk primärvård tillsammans med oss? Då söker vi just dig! Vi tror på ett liv där arbete och privatliv kan kombineras, vi erbjuder dig därför flexibilitet både vad gäller arbetstider och arbetsplats samt kompetens- och karriärsutveckling. Är du en person som ständigt gillar att utvecklas, lära och lära ut? Då finns även möjligheten att driva och utveckla olika områden inom verksamheten. Vi erbjuder dig Meliva Vårdcentral Haninge söker nu en driven, ambitiös och social allmänspecialist, är du den vi söker? Hos oss får du engagerade kollegor, möjlighet att jobba med havet runt hörnet samt närhet till kollektivtrafik. Som allmänspecialist inom Melivagruppen blir du även en del av ett större nätverk av kollegor som tillsammans är med och utvecklar svensk primärvård Kvalifikationer/Arbetslivserfarenhet Allmänspecialist 1-2 års erfarenhet. Din roll I rollen som allmänspecialist hos oss består dina arbetsuppgifter huvudsakligen av mottagningsarbete med en variation av patienter inom alla ålderskategorier och sjukdomstillstånd. Vi arbetar med såväl planerade som akuta besök samt möjlighet till digital mottagning. Hos oss kommer du att arbeta i nära samarbete med samtliga professioner på mottagningen och du kommer att vara en viktig del i att kvalitetssäkra, utveckla och förbättra verksamheten. Din profil Vi söker dig som: Är specialist i allmänmedicin med en förmåga att se till både verksamheten och patienten från ett helhetsperspektiv. Har en god kommunikationsförmåga och fallenhet för att skapa goda relationer med både patienter och kollegor. Är lyhörd för våra patienters totala behov och du bemöter alla med ett professionellt och ödmjukt förhållningssätt. Du är stabil, har lätt att anpassa dig till olika situationer och arbetar bra i team såväl som självständigt. Du drivs av att ta det ansvar och visa det engagemang som krävs på mottagningen. Om oss Meliva är en bred vårdgrupp som växer på den svenska marknaden inom primärvård, specialistvård och företagshälsa. Med nytänkande och kvalitetsfokus har vi ambitionen att bidra till hållbarhet inom hälso- och sjukvård där patient och medarbetare står i centrum. Melivas resa i Sverige började under 2020 i samgåendet med ett flertal erfarna vårdgivare, och är redan en av landets allra största aktörer inom primärvård med omkring 110 000 listade patienter. Vi har en gedigen erfarenhet bakom oss med rötter från den finska vårdgivaren Mehiläinen, som sedan 1909 varit ledande inom hälso- och sjukvård i vårt nordiska grannland. Mehiläinen var också tidigt drivande i digitaliseringen av vård i mobilen och datorn, en utveckling Meliva fortsätter att driva i Sverige. Precis som Mehiläinen tar Meliva stolt arbetet vidare med livet som uppdrag. Oavsett var du möter oss har vi alltid den mänskliga omtanken i främsta rummet. Välkommen att följa med på resan! Om anställningen Omfattning: Heltid / Deltid Anställningsform: Tillsvidare eller enligt överenskommelse Lön: Enligt överenskommelse Arbetsgivare: Meliva

4 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Resturang biträdande
Subs i Skärholmen AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Vi söker dig som har stöd från Arbetsförmedlingen och som vill arbeta 50% hos oss på Subway. Arbetet är enkelt. Arbetsuppgifterna inkluderar att tillaga grönsaker, städa, diska, stänga och göra smörgåsar. Tjänsten är en visstidsanställning, med maximalt 6 månader. Möjlighet till förlängning finns. Krav: En veckas obetald praktik krävs. Lunch bjuder vi under praktikperioden. Du som söker ska kunna prata Svenska bra att kunna flera språk. Ålder från 18- till max 35 inte mer tack

4 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Restaurangbiträde
Pepe Västberga AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

vi söker dig som stresståligt och kommer kunna jobba med team Du kommer att söka jobbet ska maila ditt cv absolut inga störningar via telefon [email protected]

4 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Söderorts bästa cafebiträde
AB Geten Stockholm
Kafé- och konditoribiträden

Kokvrån i Kärrtorp är ett ambitiöst matcafe och bageri med 28 platser och en bred meny till såväl frukost som lunch. Vi har även olika middags- och temakvällar Ett andra vardagsrum – Kokvrån är en vrå i hörnet på Kärrtorps torg, nästan längst ut på linje 17 mot Skarpnäck. Vår förhoppning är att du ofta, för att inte säga alltid, ska vilja svänga förbi Kokvrån. För en på-språng kaffe med macka innan du tar t-banan till jobbet, för en långfrukost när du har mer tid, för en lunch eller en fika under dagen, eller för ett glas vin en fredag.. Vi vill vara som ett andra vardagsrum för våra gäster. Vi söker dig som kan som kan ta ansvar och jobba självständigt. Du kommer arbeta i kassa och på golvet med gästservice. Arbetet innefattar även en del smörgåsberedning och lättre matberedning. Du behöver ha FLERA ÅRS ERFSARENHET av servicebranschen, inom cafe eller restaurang. erfarenhet, intresse och en härlig positiv inställning. Du behöver även vara minst 20 år, då du kommer hantera alkohol. Vi är ett litet ställe där vi hjälps åt med alla sysslor, vilket innebär att disk, städning och vis matberedning ingår i arbetet. Det mesta arbetet sker på egen hand så det är viktigt att du kan arbeta självständigt, noggrant och strukturerat. Du är positiv och har inställningen att allt är möjligt. Arbetstiderna ä mestadels dagtid med jobb varannan helg , kvällsarbete kan förekomma vid enstaka tillfällen. Anställningen är på ca 30 - 35 timmar i veckan, beroende vad vi kommer överens om. Vi har stängt några veckor över jul och sommaren. Anställningen påbörjas i mitten av augusti. För att ansöka så behöver du ha flera års erfarenhet av liknande arbeten. Vi återkopplar enbart till de sökande som motsvarar sökkriterierna. För mera info om Kokvrån, spana in vårat Instagram @kokvran.karrtorp Hemsidan www.kokvran.com

4 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Operations Coordinator – Solidsport, Stockholm
Solidsport AB
Supporttekniker, IT

Are you detail-oriented, organized, and looking for a key role in a fast-growing sport tech company where you'll combine administration, logistics, project coordination, and customer support? Then you might be the person we’re looking for! Solidsport is now seeking a driven and structured Operations Coordinator. About the Role As an Operations Coordinator at Solidsport, you'll take on a broad and varied role where you support daily operations and help maintain structure in our internal processes. You’ll report to our Global Operations Manager and collaborate across the organization – from customer support to production. This is an ideal position for someone early in their career who enjoys structure and problem-solving. This is a full-time, on-site position based at Solidsport HQ in Stockholm (Sthlm 01). Responsibilities Administration & Coordination Assist with documentation, reporting, and general administrative tasks related to our technical platform. Help maintain structure and organization in our tools and routines and together with our various sports partners. Project Support Support internal projects and initiatives. Coordinate deadlines and follow up on tasks in close collaboration with other teams. Customer Support Respond to customer inquiries and assist with solutions. Follow up on questions and gather user feedback. Contribute to a positive experience for our customers and users. We’re Looking for Someone Who... Is organized, helpful, and takes initiative. Thrives in a fast-paced environment and enjoys varied tasks. Is a team player but can work independently when needed. Communicates clearly in both Swedish and English. Previous experience is not required – what matters most is your motivation, curiosity, and willingness to learn. About Solidsport Solidsport is a leading player in the sports industry, specializing in live streaming sports at all levels – from youth teams to major tournaments. We combine technical innovation with top-tier customer support to deliver the best possible experience for our users. Our vision is to empower every team and club, regardless of size, to broadcast their games live and unlock new revenue opportunities. Application Submit your application as soon as possible – selection is ongoing. If you have any questions, feel free to contact us.

4 juni 2025
Sista ansökan:
21 november 2025
Personlig assistent till man i Solna
Vivant Assistans AB
Personliga assistenter

Vi på Vivant assistans erbjuder personlig assistans till människor med funktionsvariation enligt lagen om stöd och service. Vår vision är att, i samarbete med den personliga assistenten, värna om kundenss självbestämmande, goda levnadsvillkor och möjlighet till frihet i det vardagliga livet. Till grunden av vårt arbete på Vivant ligger en gedigen värdegrund och vår ambition är att anpassa det praktiska utförandet av vårt arbete för att det ska passa den enskilda individens behov. Vi söker dig som har ett genuint intresse för att arbeta med människor. Vidare ser vi att du är positiv, har en god kommunikativ förmåga, är stresstålig och har lätt för att komma in i en ny arbetsrutin. Att ditt arbete präglas av ett gott omdöme och integritet är en självklarhet för dig. Vi sätter stort värde i att du värnar om andra människors välmående, drivs starkt av att skapa positiva relationer och har ett prestigelöst förhållningssätt till ditt arbete. Tidigare erfarenhet av liknande arbete eller adekvat utbildning är meriterande men störst vikt kommer att läggas på personlig lämplighet då tjänsten innebär ett mycket nära samarbete med kunden. OM TJÄNSTEN Vi söker nu personliga assistenter till våran kund i Solna, Det är en man i 40 års åldern som bor i central Solna som söker nu vikarie. Vi söker dig som har erfarenhet inom assistans, Det förekommer tunga lyft i arbetet.  Det är mycket viktigt att du är flexibel, snabbtänkt och lyhörd till hur du bäst kan hjälpa kundens utefter deras behov. Du kommer stundtals att ingå i ett arbetsteam och bör därför även ha en god samarbetsförmåga. Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Dag / kväll - Heltid Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse. Övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse Rekryteringsprocessen Vivants's Rekryterare kommer att läsa igenom din ansökan och sedan återkomma ifall du blir aktuell för en intervju.  Vi kommer begära utdrag ur belastningsregistret därmed är det bra att du redan nu beställer den via länken nedan: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Vill du veta mera om oss eller tjänsten så är du varmt välkommen att kontakta oss!  Hälsningar  Vivant Assistans  https://www.vivant.se/

4 juni 2025
Sista ansökan:
21 november 2025
Modersmålslärare i edo på 5%
Omniglot AB
Elevassistenter m.fl.

Dina arbetsuppgifter Omniglot söker nu en modersmålslärare i edo på 5% med start 11 augusti. Som modersmålslärare undervisar du barn och ungdomar i ditt modersmål. Undervisningen sker utanför ordinarie skoltid, i regel på eftermiddagen mellan 14.00-17.00, ibland mellan 8:00 och 9:00 på morgonen. Dina arbetsuppgifter är: - planering och genomförande av modersmålslektioner; - när- och frånvarohantering av dina elever; - mejlkontakt med vårdnadshavare; - betygsättning och omdöme; - rapportering av dina arbetstimmar och tät kontakt med Omniglots centrala enhet; - deltagande i kompetensutveckling tillsammans med övriga lärarkollegor. Din profil  För att bli anställd måste du uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret som är mindre än ett år gammalt. Beställ här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Vi söker dig som: - Bor i Stockholmsområdet; - Har edo som modersmål; - Talar och skriver svenska eller engelska obehindrat; - Har god datorvana; - Är lyhörd för elevens behov och intresse;  - Är flexibel och trivs med att samarbeta med både kollegor, vårdnadshavare och personal på skolorna. Undervisningserfarenhet är meriterande. Vi tar emot ansökningar endast genom denna plattform och intervjuer sker löpande. Om oss Omniglot – En del av Tellusgruppen Omniglot har över 200 modersmålslärare i 70 språk som arbetar på 60 olika skolor i Stockholmsområdet samt i andra delar av landet. Vi erbjuder även studiehandledning, fjärrundervisning och tolk. Vår vision är att ge alla elever, oavsett bakgrund, samma möjligheter och förutsättningar för en bra utbildning genom modersmålsundervisning. Tellusgruppen är en långsiktig ägare av välskötta bolag inom sektorerna för utbildning och för barnomsorg. Koncernen är för närvarande huvudman för 25 förskolor, sju grundskolor och tillhandahåller även barnpassning och läxhjälp.

4 juni 2025
Sista ansökan:
21 november 2025
Kredithandläggare till finansbolag
SJR in Sweden AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Om tjänsten SJR tillsätter nu en kredithandläggare till vår kund som är ett av Nordens ledande finansbolag. På den svenska marknaden har vår kund ett brett utbud av tjänster gentemot såväl företag som privatpersoner och kan erbjuda det mesta som efterfrågas på marknaden inom leasing och avbetalning. Kunden sitter centralt i Stockholms City och du kommer ingå i ett team om 15 personer. Start för uppdraget är omgående och sträcker sig 14 månader framåt. Ansvarsområden Som kredithandläggare inom bilfinansiering kommer du att ha en nyckelroll i att stödja kundens samarbetspartners och kunder genom att säkerställa smidiga och effektiva processer för säljfinansiering. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: •Kundstöd och rådgivning: Ge stöd och svar på frågor från samarbetspartners och kunder angående kreditärenden samt vägleda dem genom den digitala ansöknings- och signeringsprocessen. •Hantering av kreditansökningar: Granska och bedöma inkommande kreditansökningar för att säkerställa att de uppfyller kundens riktlinjer och regelverk. I denna roll spelar du en viktig del i att skapa positiva kundupplevelser genom innovativa lösningar inom säljfinansiering. Rollen som kredithandläggare innefattar både administrativt och kundorienterat och bidrar direkt till kundens samarbetspartners försäljningsframgångar. I rollen som kredithandläggare arbetar du nära säljteamen och samarbetspartners för att optimera finansieringsprocesserna och bidra till bästa möjliga kundupplevelse. Lämplig bakgrund Vi söker en person som har ett genuint intresse och som trivs med arr arbeta tillsammans med andra i team och du uppskattar en strukturerad arbetsmiljö där du kan släppa jobbet när arbetsdagen är över. Att ge kundstöd och rådgivning är något du ser som energigivande, och vi söker dig som har erfarenhet från serviceyrken. Vi värderar långsiktighet och stabilitet högre än en specifik karriärinriktning, så du behöver inte ha en bakgrund inom ekonomi. Däremot är det viktigt att du har en grundläggande förståelse för IT-system och hur de samverkar. Personliga egenskaper Vi söker en person som är nyfiken och intresserad av att hitta lösningar som gör det enklare och mer effektivt för både kunder och samarbetspartners. Som person är du självständig och tar gärna egna initiativ, men du uppskattar också att samarbeta och kommunicera med andra. Du möter dina arbetsuppgifter med entusiasm och engagemang, och du drivs av att skapa positiva kundupplevelser genom ditt arbete. Vi ser dig som en lösningsorienterad person med en god balans mellan självständighet och lagkänsla. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Atena Kamaliha Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-07-03. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/12/konsult_shutterstock_1206996091-scaled.jpg

4 juni 2025
Sista ansökan:
3 juli 2025
Software Engineer (Fullstack) - Checkout
Qliro AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

What we do at Qliro At Qliro we deliver safe and simple payments. We are a dedicated partner to our merchants who serve their customers every day. We believe that if our merchants grow, we grow. We are a company of dedicated, friendly and highly competent people that together have redefined what Qliro and payments can be. We are now on a journey of scaling our business both here in Sweden and the Nordics. What your team doesWe are opening a software engineer position to our fullstack team Checkout Experience that is responsible for the checkout flow for our merchant's customers. We are building the best E-commerce checkout and payment widgets. Fullstack team with lots of humor, collaboration and go. The team is working in a hybrid setup, with a team day at the office each week, the other days everyone decides for themselves. You are sharing on call responsibility with the rest of the team - approximately once each six weeks.   React, Redux, C#, .NET, AWS, Cypress, DynamoDB, Grafana A/B testing to generate statistics for future improvements Logging in NewRelic & Kibana What you will get to do  Work on different projects such as creating different versions of the checkout and new ways to pay, and exploring how we can utilize AWS services in the best way Work with technologies like .NET, React, Redux, AWS, GitLab, Terraform and more. Contribute to all stages of the product life-cycle, design, implementation, testing, releasing, and maintenance. Engage in architectural improvements and discussions. Collaborate constantly - We believe in teamwork and the value of practices like careful code reviews, pair (or mob) programming, and we are looking for individuals who share the same values. Learn new things continuously - We emphasize learning on the job as well as through our learning platform, and we also welcome you to share your knowledge with your colleagues. Have fun in an ever-growing area and organization. What you'll bring to your team  5+ years as a fullstack engineer Fearless to dive into architectural discussions and explore on your own You have worked with C#, .NET, and React If you have previous experience (technical or non-technical) from financial institutions, payments or e-commerce, that is also relevant You communicate without limitations in English, both in speech and writing. Swedish is not a prerequisite. WOW in everything we do Qliro is the place for you who are curious, passionate, and love collaboration. Together we have the power to create wow in everything we do. Feel comfortable being you, bringing your own unique perspectives. At Qliro there is a place for you whoever you are. Differences are a strength. We love flexibility and remote work, we also believe in the power of meeting in real life. With a mix of working remotely and collaborating in the office, we believe in a flexible workplace that suits you and Qliro.

4 juni 2025
Sista ansökan:
21 november 2025