Med utbildning och erfarenhet inom autism och intellektuell funktionsnedsättning. Du ska vara tålmodig ,lyhörd och tänka steget före.Flytande svenska är ett krav .Vid eventuell intervju tag med utdrag ur belastningsregistret.Tjänsten kommer tillsättas omgående.Vikariat över sommaren och möjligt till förlängning om samarbetet fungerar. Arbetsplatsen är i södertälje. Mejla ansökan på [email protected]
Enkla Jobb är en jobbplattform för jobb som inte kräver akademisk utbildning eller arbetslivserfarenhet. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Drivs du av att arbeta hos ett snabbt växande företag, med en tydlig vision och riktning, där kulturen präglas av glädje, engagemang och utveckling? Brinner du för relationer och möjligheterna av att vara i mitten av en resa med otrolig potential? Då kan rollen som privatlånerådgivare på Ordna Bolån vara rätt för dig! Om rollen Som privatlånerådgivare ringer du varmt och kallt till personer för att erbjuda hjälp med deras lånebehov, oavsett om de behöver förbättra sin nuvarande situation, finansiera en oväntad möjlighet eller lösa en plötslig ekonomisk utmaning. Ditt främsta mål är att ge kunder rådgivning så att de kan fatta de mest fördelaktiga besluten för sin ekonomi. I rollen som lånerådgivare kommer du att bli utbildad inom försäljning och privatekonomi. Detta ger dig grundläggande kunskaper och erfarenheter inom privatekonomi som kommer att vara användbart för dig som önskar jobba framåt inom bank och finans. Om dig Om du är en person med erfarenhet av att ha jobbat med försäljning över telefon och känner dig redo för ett nästa steg inom finans, kan Ordna Bolån vara det perfekta företaget för dig. Vi letar efter teammedlemmar som är engagerade i att bidra till företagets tillväxt och ta det till nya höjder. Som lånerådgivare är det fördelaktigt att vara både social och driven, med en hög ambitionsnivå och en vilja att fortsätta kämpa tills målet är nått! För att lyckas i rollen ser vi att du: Har erfarenhet av telefonförsäljning Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift Har lätt för siffror och kan lätt ta till dig privatekonomisk matematik Meriterande förkunskaper och egenskaper vi gärna ser: Flerspråkig Eftergymnasial utbildning inom ekonomi Vad Ordna Bolån erbjuder: På Ordna blir du sedd och hörd. Här är det högt i tak, alla kommer till tals och vi stöttar och lär oss av varandra. Du kommer in i en expansiv fas vilket innebär att du kommer att ha möjlighet att påverka utvecklingen av din egen roll, bolåneteamet och bolaget i stort. Vi är ett gäng energiska och professionella personer med höga ambitioner och en vilja att förändra. Hos oss känns det när man jobbar. Vi skrattar, kämpar för kunderna, vi är engagerade, vi lär oss och utvecklas, vi låter oss inspireras och vi är passionerade i arbetet. Varje dag. Låter det här som ett ställe där du skulle trivas? Då vill vi höra ifrån dig idag! Tillsammans med Svensk Fastighetsförmedling sitter Ordna Bolån centralt i fina lokaler på Vasagatan 28. Tjänsten är heltid och en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande. Om Ordna Bolån Ordna Bolån är den naturliga mötesplatsen för bolån. Vi vill förändra bolånemarknaden genom att förenkla bolåneprocessen för låntagare och långivare. Sedan Ordna Bolån lanserades i mitten av 2021 har vi redan hanterat bolåneansökningar värda många miljarder och vi växer så att det knakar. Vi har skapat en teknisk plattform som ligger i framkant. Genom denna plattform sparar våra kunder massor med tid och med våra kompetenta medarbetare, som kan allt om bolån, har vi skapat en tjänst vi är stolta över. Ordna Bolån är ett systerbolag till Svensk Fastighetsförmedling som är Sveriges största oberoende fastighetsmäklare med 1250 anställda i ett rikstäckande nätverk av 230 Bobutiker.
SJR tillsätter nu en Card & Fraud Specialist till mellanstor bank i Solna. Vår kund sitter i fina moderna lokaler, nära Mall of Scandinavia med bra kommunikationer som tunnelbana, buss och pendeltåg. Detta är ett konsultuppdrag med start i augusti/september och inledningsvis 12 månader, med chans till förlängning. Om tjänsten Är du analytisk, noggrann och har ett öga för detaljer? Nu finns möjligheten att ta en viktig roll i en finansiell verksamhet där du arbetar med allt från daglig övervakning av transaktioner till att utveckla interna rutiner för att förebygga bedrägerier. Vi söker dig som vill kombinera operativt arbete med analys, och som trivs med att ha breda kontaktytor både internt och externt. Rollen innebär mycket administrativt arbete och kräver en god uppmärksamhet på detaljer. Ansvarsområden - Daglig övervakning av korttransaktioner för att identifiera avvikande mönster och bedrägeriförsök - Administration av kortregler och hantering av kortreklamationer - Stöd vid kortrelaterade frågor och kontakt med kunder vid misstänkta bedrägerier - Daglig avstämning av korttransaktioner och bokföring på olika konton - Identifiering och rapportering av avvikelser till berörda funktioner - Underhåll av matchningsregler i systemen - Ansvar för rapportering till myndigheter och partners (t.ex. CESOP, QMR, FI) - Analysera transaktionsdata och ta fram rapporter för att minska bedrägeririsken och förbättra kortprestanda - Bidra till utveckling av interna rutiner och processer - Samarbete med andra avdelningar och koncerngemensamma initiativ - Omvärldsbevakning gällande bedrägeritrender och AML-relaterad information Lämplig bakgrund - Erfarenhet av arbete med kort, transaktioner eller fraud management inom bank/finans - God analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt - Vana att hantera flera parallella processer och samarbeta tvärfunktionellt - Ett intresse för att utveckla och effektivisera rutiner Personliga egenskaper Vi ser gärna att du är lösingsorienterad och noggrann i ditt arbete. Du är prestigelös och vi tror att du som söker har hög integritet. Du har förståelse för utredningsarbete och öga för detaljer. Vi ser också att du gärna är anpassningsbar i ditt arbetssätt, där du snabbt kan ställa om och anpassa ditt sätt att arbeta utifrån verksamhetens behov. Då du i din roll kommer ha många interna kontaktytor ser vi din kommunikativa förmåga som en förutsättning för att lyckas i rollen. Vidare är du noggrann, strukturerad samt har en god förmåga att prioritera ditt arbete. Du är självständig i ditt arbetssätt, men vi lägger stor vikt vid en god samarbetsförmåga. Vidare har du flytande kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Atena Kamaliha. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-07-09. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/12/konsult_shutterstock_1206996091-scaled.jpg
Are you a passionate salesperson with a strong interest in sports and health? Do you want to be part of a dedicated team at our store – MnO Sports Outlet in Barkarby, a multibrand store featuring brands like Under Armour, New Era, and Speedo? We’re now looking for a motivated Sales Assistant who is passionate about customer interaction, teamwork, and delivering a first-class shopping experience. With us, you’ll work in a fast-paced environment, with world-class products and colleagues who share your energy and passion. About the role: As a Sales Assistant, you will play a key role in providing our customers with a premium shopping experience. You will work with sales, customer service, and daily store operations, helping maintain our store as an inspiring and welcoming space for all sports and training enthusiasts. Your main responsibilities: Actively sell and promote our products to customers Deliver excellent customer service and build long-term relationships Handle the cash register and daily transactions Follow visual merchandising guidelines and keep the store clean and organized Support inventory and stock management Participate in team meetings and contribute ideas to improve sales and customer experience We’re looking for someone who: Has previous experience in sales and customer service, preferably in sports or fashion retail Is service-minded and has a positive attitude Is goal-oriented and motivated to achieve sales targets Has strong communication skills and is a team player Has basic computer skills Is flexible and available to work evenings and weekends What we offer: An exciting and dynamic work environment in an international company The opportunity to work with high-quality products from leading sports brands Opportunities for growth and internal training A supportive and engaged team If you're ready to take the next step in your career and want to be part of a successful team, send your application with your CV and cover letter to [email protected] and mark your application with “SALES ASSISTANT MNO SPORTS”.
Vi söker två erfarna plattsättare för omgående start! Vi letar efter dig som har erfarenhet inom plattsättning och är redo att börja arbeta direkt. 📧 Skicka ditt CV till [email protected] 📞 Eller ring 076-585 17 26 för mer information.
O'Learys Nacka Forum, som drivs av Sportbaren i Nacka AB söker fler medarbetare i tjänst restaurangbiträde. O'Learys är en casual dining restaurang där mat, dryck, sport och stämning alltid är i fokus. Som anställd på O'Learys är du en del av en gemenskap och ett team. Tillsammans stärker och utvecklar vi O'Learys för att ge våra gäster, eller Fans som vi kallar dem, bästa möjliga upplevelse. Din personlighet, din erfarenhet och ditt engagemang är de största tillgångarna för O'Learys som varumärke. Därför söker vi dig som har passion för mat, dryck, sport och människor. Vi söker dig som tycker om att jobba i restaurang, i en miljö där det händer mycket. Alla är välkomna till O'Learys, alla Fans och möten är unika. Som restaurangbiträde gör du mötena betydelsefulla och minnesvärda. Vi söker dig som är flexibel, har ett öppet sinne, är bra på skapa goda relationer och gillar att jobba som den del av ett team. Sedvanliga diverse arbetsuppgifter för ett restaurangbiträde: hjälp till i köket med förberedning, plocka disk och diska samt städ i samband med det. Arbetsgivare: Sportbaren i Nacka AB Org.nr: 556930-4446 Utdelningsadress KRYSSHAMMARVÄGEN 8 4TR 17157 Solna Arbetsplats O'Learys Nacka Forum Forumvägen 39 131 53 Nacka
Jag är en tjej på 16 år som söker en till assistent att komplettera mitt team med. Jag gillar att göra precis allt sånt som andra 16-åringar tycker om att göra! Jag är en aktiv tjej som hänger med vänner, gör TikToks, sminkar mig, åker och badar, spelar spel, går promenader och mycket annat. För att kunna göra allt det roliga som jag vill så behöver jag din assistans. Du behöver därför vara vid min sida hela tiden under ditt arbetspass, redo att steppa in när jag vill göra grejer som jag inte fixar helt själv. Det kan vara hjälp vid förflyttningar, att se över mina hjälpmedel eller att tolka det jag säger. Ju mer vi umgås desto bättre kommer vi att förstå varandra. Eftersom jag är aktiv och har flera olika aktiviteter i min vardag så är det bra om du har en stabil och bra grundstryka. Det är viktigt att vår personkemi stämmer och att vi kan ha kul tillsammans. Jag vill gärna ha kvinnliga assistenter och jag tror att du är mellan 20-30 år ungefär. Du får gärna tidigare ha arbetat som personlig assistent, men det är inget krav. Hoppas vi hörs! Som assistent i Balans får du kontinuerligt stöd i ditt uppdrag, du får en god introduktion, personlig arbetsledning, handledning, ut- och fortbildning. Tjänsten är på 75% + bemanningsansvar 1 vecka/månad ca. För bemanningsansvaret utgår givetvis ett arvode. Du kommer att få möjlighet att hoppa in extra på upp till heltid om det är din önskan. Ladda upp CV och personligt brev i formuläret nedan. JAG SER FRAM EMOT DIN ANSÖKAN! Glöm inte att beställa ett utdrag ur polisens belastningsregister. Beställ det i tid påwww.polisen.se”
Vill du bli en del i vårat team på Restaurang Eatnam? Just nu söker vi serveringspersonal. Vi söker både deltid & extra arbetare. Vi finns på Odenplan, Östermalm och Södermalm. Vi ser gärna att du har jobbat inom restaurang tidigare, men det är inget krav. Vi söker dig som vill jobba inom servering och som tycker om att ge bra service. Vi söker också dig som är sugen på att ta mer ansvar och vill växa inom företaget. Serviceinriktad Stresstålig Intiativtagande Märk din ansökan med "Ansökan serveringspersonal".
Forma kapitalförvaltningens framtid hos Alecta som mjukvaruarkitekt – ta helhetsansvar och utvecklas tekniskt och strategiskt Nu söker Alecta i Stockholm en mjukvaruarkitekt till området kapitalförvaltning. Här kliver du in i en organisation där kvalitet, långsiktiga lösningar och samhällsvärde i fokus. Det finns stora möjligheter att sätta din prägel gällande lösningarnas design samt arkitekturen inom området i stort. Vi erbjuder dig • En nyckelroll i ett viktigt område på Alecta där du arbetar med spännande tekniska utmaningar och kan påverka arkitektur och lösningar • Ett team med hög teknisk kompetens, stark teamkänsla och nära samarbete med verksamheten • Samhällsviktigt uppdrag där du hjälper Alectas kunder att trygga sin ekonomiska framtid • En trygg arbetsgivare med generösa förmåner som friskvårdsbidrag, lunchsubvention, förkortad sommararbetstid och tillgång till träningslokaler Det här gör du hos oss I rollen som mjukvaruarkitekt har du en varierande vardag där du utvecklar, designar och förvaltar våra affärskritiska system för kapitalförvaltning. Teamet ansvarar för en blandning av egenutvecklade .NET-system, inköpta SaaS-lösningar och rapporteringssystem kopplade till Alectas dataplattform i Databricks. Sammanfattningsvis kommer du: • Arbeta med nyutveckling och förvaltning av system i .NET • Ansvara för frågor rörande systemarkitektur och design • Säkerställa att systemarkitekturen möter krav på säkerhet, prestanda och kvalitet • Agera stöttande mot ditt team och dela med dig av din kunskap och erfarenhet • Agera länk mellan områdets domänarkitekt och teamet Ditt team och arbetsplats Du blir en del av ett dedikerat team bestående av utvecklare, systemförvaltare, produktägare och Scrum Master. Vi arbetar agilt och releasar kontinuerligt. Här arbetar du i en kultur som kombinerar hög kompetens och nyfikenhet med trygghet och kvalitet. Alecta sitter på ett fint och uppskattat kontor i centrala Stockholm med möjligheten att arbeta hemifrån vid behov. Mer om dig Vi tror att du har flera års erfarenhet som .NET-utvecklare och det är positivt om du har tagit lead i tekniska frågor tidigare. Du har kandidat- eller civilingenjörsexamen i datavetenskap, informationsteknologi eller ett annat relevant område. Som person har du ett analytiskt förhållningssätt, håller dig uppdaterad på teknikutvecklingen och är trygg i att fatta beslut. Att samarbeta med andra kommer naturligt för dig och du trivs i rollen som mentor och gillar att ta ansvar för helheten. Erfarenhet från bank, försäkring eller annan reglerad verksamhet är meriterande, likaså om du utvecklat system för kapitalförvaltning. Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Välkommen med din ansökan! Så här får vi kontakt I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!
Internationella Engelska Skolan (IES) is a leading independent school group with academic results far above average and a diverse and energetic staff. Teaching is in both Swedish and English, and the hallways are bilingual. The language of meetings and communication amongst the staff is English. IES is one of Sweden's largest school groups at compulsory school level with 48 schools and around 32,000 students across the country. IES has grown steadily and maintained quality since 1993. Lärare i Franska Åk 6–9 – 100 % Tjänst på IES Sigtuna Internationella Engelska Skolan Sigtuna söker en behörig och engagerad lärare i franska för årskurs 6–9 till en 100 % tjänst med start i augusti. Som språk- och ämneslärare på IES ingår du i ett internationellt och värderingsstyrt arbetslag där du förväntas planera, genomföra och följa upp undervisningen enligt Lgr22. Du kommer att undervisa elever i franska i åk 6–9, samt ha mentorskap för en grupp elever. Vi söker dig som vill arbeta i en trygg och strukturerad skolmiljö där studiero, respekt och höga förväntningar präglar undervisningen. Du är en tydlig ledare i klassrummet, skapar engagemang och anpassar din undervisning efter elevernas olika behov och förutsättningar. I rollen ingår att: - Planera, genomföra och följa upp undervisning i franska - Ha mentorsansvar för en grupp elever - Samarbeta med kollegor och elevhälsoteam för att stödja alla elevers utveckling - Ge tydlig, regelbunden återkoppling till elever och vårdnadshavare - Aktivt bidra till skolans värdegrund och goda arbetsklimat Vi söker dig som är: - Legitimerad lärare i franska för grundskolan (åk 6–9) - Positiv, flexibel och engagerad - Trygg i din roll som ledare i klassrummet - Van att samarbeta i team och bidra till kollegial utveckling - Intresserad av att arbeta i en internationell skolmiljö Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som vill vara med och göra skillnad för våra elever – varje dag. Krav: - Lärarlegitimation med behörighet i franska - Utdrag ur belastningsregistret för arbete i skola - Intervjuer sker löpande under ansökningstiden - Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt från rekryteringsföretag och annonsförsäljare Om oss: Internationella Engelska Skolan (IES) är en ledande friskoleorganisation med cirka 30 000 elever i Sverige. Vi erbjuder en tvåspråkig miljö med höga akademiska ambitioner, tydlig struktur och ett starkt fokus på trygghet och studiero.
Välj ett jobb för att visa detaljer