Facility Coordinator
Four Fm AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Four FM är ett företag som erbjuder förstklassiga lösningar inom Facility Management – ett dynamiskt bolag byggt på entreprenörskap, engagerade medarbetare och en stark företagskultur. Vi söker nu en självgående och serviceinriktad Facility Coordinator till en av våra kunder med kontor i centrala Stockholm. Om rollen Som Facility Coordinator ansvarar du för att skapa en trivsam, funktionell och välorganiserad kontorsmiljö. Du kommer att arbeta i ett öppet kontorslandskap snarare än i reception och vara kundens dagliga kontaktperson i alla kontors- och facility management-relaterade frågor. Du arbetar nära kunden men är anställd av Four FM. Egenskaper vi söker hos dig Vi tror att du är en person med stark servicekänsla, hög arbetsmoral och en tydlig inre drivkraft att alltid göra ditt bästa. Du har god förståelse för att arbeta med flera intressenter inom en organisation och trivs med att bygga relationer. Du känner dig redo för en större utmaning med mer ansvar och trivs i en kontorsmiljö med internationell prägel. För att lyckas i rollen behöver du kunna ta ansvar, arbeta självständigt och vara bekväm med att prioritera mellan varierande arbetsuppgifter i en föränderlig miljö. Arbetsuppgifter Är du en person som gillar att få saker att flyta – och att göra det med ett leende? I den här rollen är du navet i kontorsvardagen, där din känsla för service och din energi verkligen gör skillnad. Här får du möjlighet att växa, ta ansvar och skapa en miljö där både kollegor och besökare trivs.  Rollen är bred och varierad, och dina arbetsuppgifter kan bland annat inkludera: Ansvara för en trivsam och välfungerande kontorsmiljö för anställda och besökare. Sköta daglig service i konferensrum och gemensamma ytor på kontoret. Hantera beställningar och kontorsrelaterade inköp. Vara kontaktperson gentemot fastighetsägare och leverantörer. Stötta och organisera vid interna möten, event och onboarding av nyanställda. Utföra enklare administration kopplat till bokningar, fakturor och information. Kvalifikationer Minst 1 års erfarenhet av liknande roll, exempelvis som receptionist, kontorsassistent eller koordinator. Goda kunskaper i Officepaketet.  Du behärskar svenska och engelska flytande, både i tal och skrift.  God administrativ vana. Meriterande Tidigare erfarenhet av arbete inom service, logistik eller annan roll där en är spindeln i nätet. Erfarenhet av att planera och genomföra interna event, flyttprojekt eller förbättringsarbete i kontorsmiljö. Erfarenhet av att arbeta i olika typer av administrativa system.  Arbetstid och anställningsform Kontorstid, måndag till fredag. Tillsvidareanställning med inledande provanställning. Tillträde Enligt överenskommelse.  Placering Centrala Stockholm.  Sista ansökningsdag Sista ansökningsdag är 2025.07.07. Vi arbetar med löpande urval, men tar även emot ansökningar efter sista ansökningsdag om tjänsten inte är tillsatt. Four FM:s vision: "We Take C.A.R.E." Våra värderingar är vår moraliska kompass: We Take C.A.R.E. Om du brinner för att göra skillnad, trivs i en stöttande arbetsmiljö och tror på kraften i Compassion (omsorg), Attention (uppmärksamhet), Respect (respekt) och Excellence (kvalitet) – då vill vi gärna höra från dig! Hos oss har du möjlighet att växa och utvecklas i din roll, eller anta nya utmaningar inom organisationen. Första steget är att skicka in din ansökan!

10 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
LMA Stockholm

Är du farmaceut med LMA-utbildning och redo för en ny utmaning? Vi på Talangbron söker engagerade och kunniga farmaceuter som vill utvecklas och göra skillnad. Hos oss får du möjligheten att arbeta på uppdrag som matchar din kompetens och ambition. Om rollen: Nu söker vi en legitimerad farmaceut med LMA-utbildning för en spännande roll i Norra Stockholm. Som läkemedelsansvarig kommer du bland annat att arbeta med mål inom kvalitet, patientsäkerhet och försäljning. Du kommer även att vara med och utveckla både apoteket och kollegorna med din expertis. Arbetsplatsen har goda kommunikationsförbindelser med kollektivtrafiken. Rollen är en tillsvidareanställning direkt hos kund och provanställning tillämpas. Vi berättar mer om både kunden och rollen vid ett inledande samtal. Detta uppdrag har sista svarsdag 11:e juli, men vi har ett flertal liknande uppdrag och är alltid intresserade av att komma i kontakt kompetenta farmaceuter. Vi söker dig som: Är legitimerad apotekare eller legitimerad receptarie Är serviceinriktad, noggrann och ansvarstagande Har utbildning som LMA Har erfarenhet av arbete som läkemedelsansvarig på apotek Vi erbjuder: Möjlighet att utvecklas i din yrkesroll Stöd från en rekryteringskonsult genom hela processen Ett nätverk av spännande karriärmöjligheter inom farmaci Om Talangbron: Vi är specialister på rekrytering och bemanning inom farmaci och samarbetar med ledande aktörer i branschen. Vår styrka är att hitta rätt matchning mellan arbetsgivare och farmaceuter – för långsiktiga och givande samarbeten. Hos oss får du en trygg och flexibel arbetslösning anpassad efter dina önskemål. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag, vi ser fram emot att höra från dig!

10 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Doktorand i kriminologi

Kriminologiska institutionen är en institution inom Samhällsvetenskapliga fakulteten med ca 50 anställda. Kriminologi är det vetenskapliga studiet av brottsligheten. En kriminolog intresserar sig bland annat för frågor om brottslighetens orsaker och struktur samt dess variation över tid och rum, men också för effekter av olika typer av påföljder och åtgärder för att minska brottsligheten och öka tryggheten. Kriminologiska institutionen ger utbildning på grund-, avancerad och forskarnivå. Mer information om oss finns på: https://www.su.se/kriminologiska-institutionen/. Forskarutbildningsämne Kriminologiska institutionen vid Stockholms universitet utlyser två till tre doktorandanställningar inom kriminologi. Vi erbjuder alla våra doktorander en arbetsplats på institutionen och förutsätter närvaro och aktivt deltagande i vår forskningsmiljö. På vår webbsida finns mer information om https://www.su.se/kriminologiska-institutionen/utbildning/våra-utbildningar?notforcedreason=0&open-collapse-boxes=ccbd-utbildningpåforskarnivå. Behörighetskrav För att bli antagen till forskarutbildning krävs att den sökande har grundläggande och särskild behörighet. Behörigheten ska vara uppfylld senast sista ansökningsdag. Grundläggande behörighet har du, om du avlagt examen på avancerad nivå, eller fullgjort kursfordringar om minst 240 högskolepoäng (hp), varav minst 60 hp på avancerad nivå, eller på annat sätt inom eller utom landet förvärvat i huvudsak motsvarande kunskaper. Särskild behörighet har du som tagit minst 60 högskolepoäng i kriminologi på avancerad nivå, eller i för utbildningen på forskarnivå i kriminologi annat relevant ämne, varav minst 15 av dessa högskolepoäng utgörs av uppsats eller motsvarande självständigt arbete, alternativt på något annat sätt inom eller utom landet förvärvat i huvudsak motsvarande kunskaper, samt har tillräckliga kunskaper i svenska och/eller engelska för att kunna tillgodogöra dig utbildningen i kriminologi på forskarnivå.  En potentiell anställning som doktorand är endast aktuell för en person som har blivit eller kommer att bli antagen ett forskarutbildningsprogram. Urval Urval bland de sökande görs med hänsyn till förmågan att tillgodogöra sig utbildning på forskarnivå. Vid tilldelningen av plats på forskarutbildningen ska avseende främst fästas vid graden av självständighet i analys och upplägg av tidigare arbeten, metodologisk och vetenskaplig mognad samt förmåga till problemformulering och stringens i tidigare arbeten och i forskningsplanen. Vikt läggs även vid möjligheten för institutionen att erbjuda adekvat handledning givet den planerade forskningen. Beslut om antagning fattas av institutionsstyrelsen senast den 9 december 2025. https://medarbetare.su.se/vart-su/styrning/regelboken/utbildning/antagningsordning-for-utbildning-pa-forskarniva Om anställningen Vi erbjuder en tidsbegränsad anställning som doktorand enligt 5 kap. högskoleförordningen (1993:100). Anställningstiden får inte vara längre än vad som motsvarar utbildning på forskarnivå på heltid under fyra år. Som doktorand ska du främst ägna dig åt din egen utbildning på forskarnivå, men i anställningen kan arbete med utbildning, forskning och administration ingå i begränsad omfattning (högst 20 %). En ny anställning som doktorand gäller för högst ett år, anställningen förnyas därefter med högst två år i taget. Stockholms universitet värnar om att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika rättigheter och möjligheter för alla. Kontakt Ytterligare information lämnas av Susanne Alm, mailto:[email protected]. Ansökan Du söker doktorandplatsen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Bifoga personligt brev och CV samt de bilagor som efterfrågas i ansökningsformuläret. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.  Anvisningar för sökande finns på webbsidan: https://www.su.se/om-universitetet/jobba-på-su/att-söka-en-anställning. Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.

10 juni 2025
Sista ansökan:
1 september 2025
Interim Löneadministratör (sommaruppdrag)
Delta Consulting AB
Löne- och personaladministratörer

Nu söker vi en erfaren löneadministratör till ett sommaruppdrag i norra Stockholm. Uppdraget pågår över sommarmånaderna och konsulten önskas vara tillgänglig i så stor utsträckning som möjligt under perioden – eventuell ledighet kan dock diskuteras. Var? Norr om Stockholm När? Start så snart som möjligt, senast oktober inkluderat uppsägningstid Anställningsform? Konsultuppdrag via Delta Consulting Om vår kund Du kommer att arbeta i ett kunnigt och trevligt team som består av både löneadministratörer och systemspecialister, och blir en del av redovisnings- och löneteam. Arbetsuppgifter: Rapportuttag och sammanställningar Utfärdande av intyg och hantering av förfrågningar från t.ex. myndigheter Daglig support i lönerelaterade frågor Registreringar av anställningsavtal Självständigt arbete i lönesystemet Vi söker dig som: Har några års erfarenhet av löneadministration Har mycket god systemvana och kan arbeta självständigt i lönesystemet Heroma Har kunskap om kollektivavtalet Allmänna Bestämmelser Talar och skriver flytande svenska Är prestigelös, noggrann och serviceinriktad Har vi ringat in din person? Kul! Din inställning och personlighet kommer vara avgörande för din framgång.  Välkommen in med din ansökan så pratar vi mer. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida! careers.deltaconsulting.se Vid frågor, kontakta Klara Hägg på [email protected] Välkommen med din ansökan! Om Delta Consulting Vi på Delta Consulting hjälper våra kunder med rätt kompetens för långsiktig framgång och våra kandidater att ta nästa steg i karriären - oavsett om de är nyexaminerade, en specialist eller en erfaren ledare! Vi gör skräddarsydda konsult- & rekryteringslösningar för varje behov. Delta Consulting har specialiserade team internt som arbetar proaktivt och jobbar inom följande områden: - Ekonomi & Lön - Bank, Finans & Försäkring - Administration & Kundsupport Vår vision är ’att skapa lyckligare arbetsplatser’ och vår Logga (Delta = Δ) representerar positiv förändring. Genom våra värderingsgrunder vill vi skapa positiv förändring i medarbetares vardag, som ska mynna ut i förhöjt välmående, högre produktivitet, ökat värdeskapande och mer framgångsrika organisationer.

10 juni 2025
Sista ansökan:
27 november 2025
Receptionist sökes till läroverk
Perido AB
Kontorsreceptionister

Om du har tidigare erfarenhet av att arbeta som receptionist råder vid dig varmt att läsa vidare för att se om detta är ditt nästa steg... Om tjänsten Vi på Perido letar efter en duktig receptionist till vår kund, ett lärosäte placerat i centrala Stockholm. Dina arbetsuppgifter Som receptionist fungerar du som den primära kontaktpunkten i receptionen/växeln och kan se fram emot varierande arbetsdagar! Tjänsten kommer kretsa kring: Utlämning av passerkort Hjälp med lättare IT-ärenden Utlämning av IT-produkter Påfyllnad av kaffemaskiner Hänvisning av besökare Koppla samtal till rätt funktion Felanmälningar Fler liknande arbetsuppgifter Dina egenskaper Som receptionist är ett glatt och trevligt bemötande avgörande, och därför är du en person som trivs med att arbeta med människor. Du är kommunikativ och strävar alltid efter att ge bästa möjliga service, samtidigt som du njuter av varierande arbetsuppgifter. Med din noggranna natur arbetar du strukturerat och med god ordning. En spännande och omväxlande tjänst väntar på dig. Vi ser fram emot att läsa din ansökan – skicka in den redan idag! Kvalifikationer: Gymnasium eller likvärdig utbildning Minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet som receptionist och/eller växeltelefonist Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt Erfarenhet av att använda telefonväxlar och hänvisningssystem Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som i skrift Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag till 2025-11-17. Start omgående. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35309 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

10 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Kille på 31 år söker ny assistent till Huddinge
Aberia AB
Personliga assistenter

Jag är en kille på 31 år som bor med min familj i Huddinge.  Jag tycker om att lyssna på musik, gå på stan och så badar jag mycket. Jag söker nu en assistent, gärna runt 23 års ålder och uppåt, om du också har erfarenhet av autism och beteendeproblematik så är det ett stort plus. Du behöver vara skicklig i sociala sammanhang och kunna anpassa dig till mig och min omgivning då du assisterar mig. Du måste även vara i god fysisk form. Det är viktigt för mig att du är lugn och stabil och kan ta ansvar. Att du behärskar det svenska språket fullt ut är en förutsättning.  Mina assistenter är anställda av Aberia, vilket säkrar att du får en bra introduktion. Arbetstid/Varaktighet , deltid ca 50h i månaden och du ska också kunna vikariera för mina andra assistenter när dom blir sjuka eller går på semester. För att trivas och växa i yrket som personlig assistent krävs en välgrundad människosyn om alla människors lika värde, mod, engagemang och en vilja att göra skillnad för någon annan. God självkännedom, lyhörd och flexibilitet är också viktiga egenskaper. Vi är arbetsgivaren som är små nog att vara nära och stora nog att verkligen göra skillnad. Att vara anställd i Aberia innebär att du har en närvarande chef, arbetsledning i ditt dagliga arbete, handledning, kollektivavtal, friskvård och en mängd utbildningsmöjligheter. Vi har sedan 2001 varit verksamma inom personlig assistans. Våra kunder finns i hela Sverige och är barn, unga, vuxna, familjer och kommuner. Vi har kontor i Stockholm, Skene, Kalmar och Linköping. Tillsammans har vi en lång och gedigen erfarenhet av att leva med och arbeta inom personlig assistans. Aberia ägs av Aberia AS, ett norskt familjeägt bolag, med ca 1200 anställda och som startade 1981. Ägare är NHC Group som driver ett brett utbud av välfärdstjänster.

10 juni 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025
Specialist i allmänmedicin till Västervården Husläkarmottagning
Praktikertjänst AB
Specialistläkare

Välkommen till oss på Praktikertjänst Västervården Husläkarmottagning i Vällingby. Nu utökar vi vår bemanning och söker en till specialistkollega! Information om arbetsplatsen Västervården Husläkarmottagning är en väletablerad läkarmottagning inom Praktikertjänst med cirka 9.000 listade patienter. Vi har stabil bemanning med drygt 20 medarbetare som arbetar tillsammans. Vi är ett glatt gäng där arbetsglädje, korta beslutsvägar och ett bra bemötande ligger i fokus. Vi är sex specialister i allmänmedicin, fyra ST-läkare och en AT-läkare. Vi har sjuksköterskeledda mottagningar inom diabetes, hypertoni och astma/KOL. I teamet finns också psykolog och rehabkoordinator. Vi byter snart namn till Västervårdens vårdcentral. Mottagningen karaktäriseras av hög medicinsk kvalité och vi bedriver ett kontinuerligt förbättringsarbete. Vi har regelbunden fortbildning och gemensamma fallgenomgångar varje vecka. Fokus ligger på hög kvalitet på patientarbetet men även på personalens arbetsmiljö och trivsel. Vi finns i moderna och ljusa lokaler högst upp i Vällingby Läkarhus i Vällingby centrum, med tunnelbana och bussar alldeles intill. Dagarna inleder vi med ett kort gemensamt möte för hela mottagningen. Vi har bra förmåner med gemensam frukost, eftermiddagsfika och fruktkorg samt ett generöst friskvårdsbidrag på 5000:-/helår. Arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter som läkare i allmänmedicin med fysisk och digital mottagning, handledning och ansvar för en patientlista. Vi använder Tandem för att minska det administrativa arbetet. Kvalifikationer - Specialist i allmänmedicin. - Mycket god svenska och engelska i tal och skrift. - Erfarenhet av svensk primärvård. - Datorvana med vana att skriva sina journaler. - Erfarenhet av arbete i TakeCare. - Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Personliga egenskaper Du är noggrann och empatisk och strävar alltid efter att ge bästa möjliga vård i samtliga patientkontakter. Du är en lojal medarbetare som har hög arbetsmoral. Du sprider en positiv stämning omkring dig. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Övrig information Tjänsten är på 75-100%. Välkommen med din ansökan! Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstidens slut. Om Praktikertjänst Praktikertjänst startade för över 65 år sedan och är en av Sveriges största vårdgivare. Vi har 750 mottagningar, från Vittangi i norr till Ystad i söder, som drivs av praktiker som tillsammans äger hela Praktikertjänst. Vi är övertygade om att det skapar engagemang, delaktighet, fokus på kvalitet, kontinuitet samt kompetensutveckling - och är en viktig anledning till att vi varje år hamnar i topp vad gäller både nöjda patienter och medarbetare. Hos oss får du en trygg anställning med fina förmåner och goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Vi vet att våra medarbetares välbefinnande är grunden till nöjda patienter och i det långa loppet, ett mer välmående samhälle.

10 juni 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Slöjdlärare i hårda material till Kunskapsskolan Spånga

Kunskapsskolan i Sverige har grundskolor och gymnasieskolor under namnen Kunskapsskolan och Kunskapsgymnasiet. De första skolorna startades år 2000. Idag går det cirka 14 600 elever i de 30 grundskolorna och sju gymnasieskolorna. Kunskapsskolan ägs av grundare Peje Emilsson med familj. Kunskapsskolan Spånga söker en legitimerad lärare i Slöjd i hårda material för årskurs 6-9 Vill du arbeta i en skola där varje elev ges något unikt – en personligt utformad utbildning – som utgår från elevens individuella mål och förutsättningar? Då har vi jobbet för dig! På Kunskapsskolan har vi en pedagogik som är personligt utformad och utgår från varje individ. Genom vårt arbetssätt skapar vi nära relationer mellan lärare och elev, vilket ger förutsättningar för att varje elev ska nå längre än de själva tror är möjligt. I en miljö där eleven får vara sig själv och får rätt stöd och utmaningar skapar vi en skola där både elever och medarbetare trivs och utvecklas. Kunskapsskolan Spånga är en grundskola för årskurs 4-9 och har idag cirka 620 elever. Skolan startade 2005 och ligger på promenadavstånd från Spånga station. På vår skola har vi nöjda elever som trivs och som har höga studieresultat.” För att varje elev ska nå så långt som möjligt behövs yrkesskickliga lärare med ett stort engagemang för eleven. På Kunskapsskolan sätter vi alltid individen i centrum och söker därför dig som alltid arbetar aktivt för att dina elever ska lyckas. Förutom att vara ämneslärare är du också personlig handledare åt ett tjugotal elever och du har varje vecka ett individuellt handledningssamtal med var och en av dina elever. Du hjälper dem att planera och sätta mål för sina studier och följer upp målen tillsammans med både eleverna och deras vårdnadshavare. På Kunskapsskolan har vi ett utpräglat lagarbete. Du är aldrig ensam med utmaningar och frågeställningar. Vi hjälps åt att planera arbetet i arbets- och i ämneslag. Öppenheten mellan lärare är stor och vi har ett gemensamt ansvar för våra elever. För att underlätta för dig i ditt arbete och möjliggöra för dig att fokusera din tid på eleverna har vi samlat en stor del av våra läromedel på vår digitala portal Kunskapsporten. För varje ämne finns förslag på arbetssätt, uppgifter och läromedel. Kvalifikationer Vi söker en legitimerad Slöjdlärare i hårda material, 100%. Du ska vara väl förtrogen med LGR-22 och formativ bedömning. Meriterande kvalifikationer Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av undervisning. Vi vill att du har lätt för att samarbeta med kollegor, elever och vårdnadshavare och är lösningsfokuserad. Vi sätter stort värde vid ditt engagemang och din pedagogiska kompetens. Vi vill att du ska vara en stabil och trygg person som kan skapa förtroende hos eleverna. Tjänstens utformning Tjänsten är en tillsvidaretjänst från augusti-25. Rekryteringsprocessen Ansökan sker via länken nedan senast den 25 juni 2025. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För att arbeta i skola krävs utdrag ur belastningsregistret. Blankett finns på Rikspolisstyrelsens webbplats. Vid frågor kontakta rektor Gunilla Persson på [email protected] eller via telefon 0733137148. Mer information på om oss och vår pedagogik hittar du på vår hemsida, kunskapsskolan.se / kunskapsgymnasiet.se Säljare av rekryteringstjänster gör sig icke besvär.

10 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
ARKIVARIE VID MUST
Försvarsmakten
Bibliotekarier och arkivarier

Om enheten Du blir en del av Must kontor för verksamhetsstöd som består av olika stödfunktioner och som lämnar stöd till så väl interna som externa aktörer. Vid kontoret för verksamhetsstöd finns avdelningen för Kommunikation och Samband, där arkivfunktionen är placerad. Vid arkivfunktionen arbetar arkivarier samt samordnaren för utlämningsärenden och sekretessgranskning. Vi är en dynamisk arbetsplats som kännetecknas av samarbete, flexibilitet, stort eget ansvar, engagerade kollegor och ett närvarande ledarskap. Huvudsakliga arbetsuppgifter Vi söker dig som har flerårig erfarenhet som arkivarie och är redo för nya utmaningar. I din roll som arkivarie kommer du att ingå i ett team där du tillsammans med dina kollegor ansvarar för arkivtjänsten, och arbetar med både fysiska och digitala handlingar. I arbetsuppgifterna ingår att vårda, ordna och förteckna arkivbestånd. Arbetsuppgifterna innefattar även framtagning och revidering av planer, beskrivningar, rutiner och andra styrdokument, bevarande- och gallringsutredningar, samt att planera och följa upp verksamhetens mål. Du kommer att delta i projekt och utvecklingsarbeten inom informationsförvaltningsområdet och delta i Försvarsmaktens digitala utveckling. Som arkivarie vid Must fungerar du som expertstöd till verksamheten och en viktig del i detta är att samordna sakfrågor samt utbilda och informera i arkiv- och dokumenthanteringsfrågor. Du kommer vid behov även att arbeta med utlämningsärenden och sekretessgranskning. Kvalifikationer • Akademisk examen inom relevant ämnesområde, varav minst 60 hp arkivvetenskap • Flerårig arbetslivserfarenhet som arkivarie • Dokumenterad erfarenhet av utvecklingsarbete inom området arkiv- och dokumenthantering • Erfarenhet av att hantera information som omfattas av sekretess • Mycket god datorvana • En väl utvecklad kommunikativ förmåga i tal och skrift, på svenska och engelska Meriterande • God kännedom om offentlig förvaltning • Erfarenhet från Försvarsmaktens verksamhet • Erfarenhet av utbildningsverksamhet • Erfarenhet av digitalt utvecklingsarbete inom områden så som e-arkiv och dokument – och ärendehanteringssystem • Erfarenhet av att hantera utlämningsärenden Personliga egenskaper Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och har ett gott ordningssinne. Du besitter en god förmåga att planera, prioritera och leverera dina uppgifter inom utsatt tid, även under kortare tidsramar. Du har en god initiativförmåga och är lösnings- och förbättringsfokuserad, samt har en förmåga att se långsiktiga konsekvenser. Som person är du även positiv, prestigelös och flexibel och du har lätt för att skapa kontakter, samarbeta och bygga relationer med andra människor. Då arbetet omfattar hantering av säkerhetsskyddsklassificerad information krävs även att du är ansvarstagande, har ett genomgående högt säkerhetsmedvetande och hög integritet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Ovan ställda kvalifikationer ska på begäran kunna verifieras genom intyg, referenser samt arbets- eller urvalstester. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med provanställning om sex månader. Tillträde: Enligt överenskommelse Arbetsort: Stockholm. Resor i tjänsten kan förekomma. Det finns ingen möjlighet till distansarbete i denna roll. För upplysningar om befattningen eller rekryteringsprocessen kontakta:  [email protected], vänligen skriv ”Arkivarie” i ämnesraden. Fackliga företrädare Fackliga representanter nås via [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan senast 2025-08-15. I ditt CV och personliga brev vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Du ansöker vi jobb.forsvarsmakten.se Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Militära underrättelse- och säkerhetstjänsten (Must) är en del av Försvarsmaktens högkvarter i Stockholm. Vi ger regeringen och Försvarsmakten kvalificerade beslutsunderlag om omvärldsutvecklingen och hot mot Sveriges och Försvarsmaktens säkerhet. Vår vision är ”Ett säkrare Sverige i en osäker värld”. Must är en kunskapsorganisation och erbjuder både spännande och för Sverige angelägna arbetsuppgifter. Här arbetar både officerare och civila experter inom olika områden, t ex statsvetenskap, IT, ekonomi, teknik, matematik och HR. En stor del av Must verksamhet omfattas av sekretess och vi ber dig därför att inte berätta att du sökt jobb hos Must för andra personer än dina närmaste. Läs gärna mer om Must och vår verksamhet här Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

10 juni 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
MAX söker medarbetare
Max Burgers AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Vem är du? Vill du ha roligt på jobbet? Är du sugen på en karriär inom snabbmatsbranschen eller ett extra jobb vid sidan av studierna? Oavsett vilket mål du har för framtiden så tror vi att du kommer att trivas hos oss!   Du är en riktig lagspelare och tycker om att jobba i team. Du ser dig själv som serviceinriktad och gillar ett högt arbetstempo. Du är noggrann men samtidigt effektiv och tummar aldrig på kvalitet. Att arbeta i team är något du trivs bra med, och du delar våra värderingar mod, passion och gemenskap. MAX utgångspunkt är alla människors lika värde. För oss betyder det lika möjligheter, rättigheter och skyldigheter oavsett vem du är. Det är dina egna ambitioner och resultat som avgör hur långt du kan gå. Vi hjälper dig på vägen med en tydlig plan, interna utbildningar och goda utvecklingsmöjligheter på Sveriges godaste burgarkedja. En dag på MAX Som restaurangbiträde är dina arbetsuppgifter varierande. Du serverar våra gäster och ser till så att det är fint och rent ute i restaurangen, jobbar i köket där du bland annat tillreder burgare, smoothies och friterar pommes. Du ansvarar för kassan där du tar emot beställningar och ser till så att gästerna får rätt varor, allt detta tillsammans med dina kollegor.  Arbetet innebär varierande arbetstider på dagar, kvällar, nätter och helger. Under handledning av restaurangchefen eller en erfaren kollega lär du dig jobbet steg för steg på de olika stationerna samt genom våra digitala utbildningar. Nästan alla våra chefer har börjat i den här rollen! Vad erbjuder vi? Vi erbjuder dig ett fartfyllt jobb i ett sammansvetsat team med väldigt goda möjligheter att växa och utvecklas. Vi erbjuder en rad olika internutbildningar för dig som är intresserad av att växa tillsammans med oss. Lön och villkor enligt kollektivavtal samt friskvårdsbidrag. MAX är Sveriges näst största burgarkedja och vi är i dagsläget strax över 7000 anställda. Vi befinner oss i en spännande expansion både i Sverige såväl som internationellt och vill ha med dig på resan. Smak, kvalitet och renlighet är värden vi aldrig tummar på. Vi är väldigt stolta över våra värderingar MOD, PASSION OCH GEMENSKAP. Vi lägger också mycket stor vikt och fokus på hälsa, miljö och socialt ansvar. Vi vill bli världens bästa burgarkedja och vägen dit är att göra världen lite godare, både genom att servera de godaste burgarna och genom att vara en god kraft i samhället.    Hur går processen till? Vi har valt att slopa CV och personligt brev till våra tjänster som restaurangmedarbetare. Istället för att skicka in ditt CV och personliga brev svarar du på ett antal urvalsfrågor och gör ett Servicetest. Vi ber dig att svara utförligt på urvalsfrågorna. Efter att du har skickat in din ansökan kommer du att få ett test skickat till din mail, detta är ett Servicetest och går ut på att du svarar hur du hade agerat i en situation som kan uppstå i det dagliga arbetet på MAX. Genom testet får du som kandidat ett smakprov på hur det är att arbeta på MAX. Testet tar max 15 minuter. Efter att du har gjort testet går vi igenom din ansökan och återkopplar till dig så snart vi kan. Går du vidare i processen får du en inbjudan till intervju, går du inte vidare återkopplar vi till dig via Mail. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Observera att Servicetestet är ett obligatoriskt steg i vår rekryteringsprocess, vi tar därför inte vidare kandidater som inte genomför Servicetestet. Varmt välkommen med din ansökan! Vill du läsa om hur vi hanterar dina personuppgifter? Gå in på www.max.se/dataskydd

10 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025