Ålderskontrollant 20-24 år / Mystery Shopper med manuellt B-körkort – St...
Better Business Sweden AB
Butikssäljare, dagligvaror

Som ålderskontrollant och Mystery Shopper arbetar du dig runt i landet på en så kallad "slinga" i ett team av två medarbetare. Ni kommer att köra våra företagsbilar och bo på hotell under slingorna. Kostnader så som boende och bränsle står självklart företaget för. Där av är det viktigt att du har manuellt B-körkort och god körvana så att du känner dig trygg på vägarna. Slingorna kan variera mellan 2-5 dagar i sträck. Det vill säga att beroende på månad och uppdrag så kan det variera hur mycket man arbetar och sover utanför Stockholm. Ensamarbete förekommer också, men oftast är man team av två. Under arbetet kommer ni att besöka butiker, caféer, restauranger och liknande typer av enheter, för att göra så kallade provköp på t.ex spel, tobak, läkemedel och alkohol. Detta för att mäta om försäljningsenheten begär legitimation på ålders begränsade varor. Tjänsten startar med intro i augusti (v. 33 eller v.34), du behöver kunna vara tillgänglig då för att kunna börja tjänsten. Form av ålderskontroller dvs. kontroller för att säkerställa att alkohol inte säljs till minderåriga. (Alkohollagen Kap 5 § 5). Dessa uppdrag handlar om just säkerställande av ålderkontroll genom provköp, för att vara provköpare i det åldersspann där ålderskontroll krävs behöver du alltid vara 20 år fyllda och/eller i närliggande högre ålder som är åldersrepresentativ för det lagliga inköpet av alkoholhaltig vara. Detta för att säkra att alla provköp genomförs av en ålders representativ kontrollant och alla butiker kontrolleras på samma grunder. Själva ålderskontrollerna genomförs i förebyggande syfte. Vidare ingår det som Mystery Shopper att genomföra anonyma kvalitets mätningar. Vilket innebär att du kommer besöka en enhet och agera som en vanlig kund där du följer ett specifikt scenario för att kunna bedöma specifika kriterier i upplevelsen av ditt besök. Vi hjälper våra kunder att utveckla kvalité och försäljning i mötet med kunden samt säkerställa att uppsatta rutiner efterlevs löpande. Kunskapskrav: Du som söker ska ha manuellt B-körkort och kunna svenska språket i både tal och skrift. Det är av en stor merit att vara duktig på att uttrycka sig i skrift, samt att ha ett öga för detaljer då det ingår mycket rapportskrivning i arbetet. Har du tidigare arbetat med serviceyrken och / eller har kassa erfarenhet så ser vi detta som meriterande. Arbetet går att kombinera med lättare distansstudier eller annat flexibelt extrajobb. Arbetsbelastningen varierar månad till månad beroende på våra kunders uppdrag. Arbetstiderna är främst under dagtid. Du behöver kunna arbeta minst 3 veckor i månaden och då även kunna sova borta måndag-fredag. Arbetstiderna är främst under dagtid men kvälls och helg jobb kan förkomma ibland. Det går att söka tjänsten ihop med en vän, vänligen ange din väns namn i din ansökan så att vi vet att vi får information om vem du söker tjänsten ihop med. Ansökningar tas endast emot via ansöknings portalen. Urval sker löpande och du blir kontaktad via telefon om du går vidare till intervju i rekryteringsprocessen. Better Business är ett nischat säkerhets- och undersökningsföretag med mer än 25 års erfarenhet och med över 12 000 kund objekt täcker vi idag upp landets samtliga orter. Vi är stolta över att vara ett ledande bolag i branschen och ett av Sveriges snabbast växande företag. Vårt huvudsyfte är att förebygga och avslöja internt svinn samt att mäta och förbättra kund upplevelsen. Våra tjänster används inom detaljhandeln, dagligvaruhandeln, hotell, restaurang/nattklubbar, spelbolag, rederier, tåg och flygbolag för att ge våra kunder ökad kunskap och en god kontroll över sin verksamhet. Varmt välkommen med din ansökan!

10 juni 2025
Sista ansökan:
27 november 2025
Speciallärare med behörighet i engelska och Cambridgemodellen, Fryshuset
STIFTELSEN FRYSHUSET
Speciallärare och specialpedagoger m.fl.

Fryshuset gör det möjligt för unga att genom sina passioner förändra världen. Vi skapar gemenskaper där unga syns, hörs och räknas. På denna grund bedriver vi ett 60-tal olika verksamheter på flera orter runt om i Sverige. Vi är ca 730 anställda och arbetar inom områdena; skola, ungdomskultur, arbete & entreprenörskap samt föredöme & framtidstro. Fryshusets verksamheter sträcker sig från kultur och nöjen till projekt som direkt adresserar vår tids svåraste sociala problem. Vi tror att alla kan lyckas och är värda en chans till. Stiftelsen Fryshuset är en ideell organisation som är religiöst och politiskt oberoende. Fryshuset Grundskola Akalla är en F–6-skola som stöttar elevernas dagliga lärande i en trygg och kreativ miljö. Nyfikenhet, kreativitet och ödmjukhet tillsammans med förutsägbarhet, struktur och ledarskicklighet är byggstenar i vårt arbete framåt. Vi arbetar för att vidareutveckla vår verksamhet med eleven och elevens röst i fokus. Skolan befinner sig i ett spännande utvecklingsskede med flera samarbeten och insatser som kommer bidra till vår utveckling i att skapa den bästa skolan för våra elever och för oss som arbetar här. Nu söker vi dig som vill kroka arm med oss på vår utvecklingsresa framåt; tillsammans med kunskaper och trygghet för framtiden! Om rollen:  Fryshuset Akalla söker en engagerad och kompetent speciallärare som vill vara en aktiv del av utvecklingen hos oss. Vi söker dig som vill arbeta 50% i skolans studio på mellanstadiet, och arbeta 50% med undervisning i engelska i åk 6 samt vara drivande i projektet Cambridgemodellen. I uppdraget ingår både undervisning och samordning. Du ansvarar även för dokumentation och uppföljning kring eleverna som du arbetar med. Arbetet innebär många kontaktytor med elever, kollegor och vårdnadshavare. I ditt arbete är du lyhörd och nyfiken på elevers röst och perspektiv - du tror att elever gör rätt om de kan. Du är flexibel och lösningsfokuserad med god samarbetsförmåga där du bidrar ansvarsfullt till utveckling i det kollegiala lärandet. Ditt engagemang tillför entusiasm med energi och lust i arbetet. Kvalifikationer: Du är en trygg och stabil ledare som skapar en trygg och tillgänglig lärmiljö för eleverna. Vi ser att du tar ansvar för elevernas resultat och är lyhörd för varje elevs förutsättningar och behov av begriplighet, hanterbarhet och meningsfullhet. Det är viktigt att fånga och stimulera elevernas nyfikenhet, intresse och lärande. Som person är du handlingskraftig, lösningsfokuserad och omsätter dina kunskaper praktiskt konkret. Du har en god förmåga att skapa goda relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor samt är strukturerad och systematisk i ditt arbete. • Du har lärarlegitimation mot grundskolans lägre åldrar, har speciallärarexamen och erfarenhet av att arbeta som det. • Du har erfarenhet av arbete i särskild undervisningsgrupp alternativt studio.   • Du behärskar svenska mycket väl i både tal och skrift då det krävs i arbetet.  • Du har även kunskap/erfarenhet av arbete med Cambridgemodellen i engelska.  Meriterande kvalifikationer: Behörighet i svenska som andraspråk. Kunskap/erfarenhet av läs- och skrivinlärning. Kunskap/erfarenhet av språkutvecklande undervisning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med tillträde 11 augusti. Fryshuset tillämpar 6 mån provanställning. Varmt välkommen med din ansökan!

10 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Undersköterska under dagtid till hemtjänsten - Österåker
Aleo Care AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Är du undersköterska och har erfarenhet från arbete i hemtjänst? Är du redo för nya utmaningar? Då har vi ett betydelsefullt och omväxlande arbete att erbjuda hos oss i vårt professionella team på dagtid. Vi erbjuder ett självständigt arbete med många sociala kontakter. Vi ser att du brinner för att ta hand om andra människor som behöver stöd och omsorg i sin vardag. Vi fokuserar på kunden och bästa möjliga kvalitet i det arbete vi gör. För att kunna söka tjänsten hos oss måste du uppfylla följande krav: Du är utbildad Undersköterska Du behärskar svenska i tal och skrift Du är stresstålig och van att ta ansvar Du är van att arbeta självständigt Du måste ha B-körkort Om dig: Du är flexibel, noggrann, självständig och ansvarsfull. Du är van att arbeta med mobil och digital plattform. Du är social, utåtriktad, lyhörd och har positivt bemötande. Du har lätt för att samarbeta och trivs i en flexibel miljö. Du har ett professionellt förhållningssätt i dina kommunikationer. Du behärskar svenska i tal och skrift och kan dokumentera i social journal. Vi ser även att du har ett genuint intresse för att hjälpa personer med behov av stöd i sin vardag. En av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du har en förmåga att också hantera de mer pressade situationerna som kan uppstå. Dina arbetsuppgifter: I hemtjänsten jobbar du i våra kunders eget hem med att ge personen den omsorg och det stöd som hen har rätt till, enligt biståndsbeslutet och den individuella genomförandeplanen. Arbetsuppgifterna på dagtid kan innebära hjälp med: Måltider Socialt stöd Tillsyn Omsorg och personlig hygien Stöd med på- och avklädning Inköp Och mycket annat Vi erbjuder dagsschema med tjänstgöring måndag-fredag. Dagsschema: kl. 07:00 - 15:30. Det finns varianter på fasta scheman med olika tjänstgöringsgrad. Du utgår från vårt kontor i Österåker. Vi tror att du bor i närheten för att resor till och från arbetet inte blir belastande.  Vi tittar löpande på ansökningar så välkommen med din ansökan redan idag! Om oss: Vår vision är att vara Sveriges mest kundcentrerade vårdföretag. Arbeta för att människor ska leva ett självständigt liv utifrån sina behov och förutsättningar. Detta gör vi med Omsorg från hjärtat Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver verksamheter i Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm och Oxelösund. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena Hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor, vårdbiträden och servicepersonal. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal via Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekomenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo - klicka här.

10 juni 2025
Sista ansökan:
27 november 2025
Säljare
Carspect AB
Företagssäljare

Carspect är ett ledande företag inom bilbesiktning med 125 besiktningsstationer runt om i Sverige. Vår första station öppnades 2010 och vi öppnar ca 5-10 nya stationer per år. Sedan hösten 2024 ingår Carspect i TÜV SÜD som är ett av världens största företag inom TIC-branschen (Test, Inspektion, Certifiering). Carspect söker nu två proaktiva säljare för systematisk bearbetning av företagsmarknaden i syfte att teckna ramavtal för lagstadgade och frivilliga besiktningstjänster från Carspect. Placeringsort: En av de två säljarna utgår från Svealand (fördel Stor-Stockholm) och den andra säljaren från Götaland (fördel Skåne). Du kommer ha kontorsplats på en besiktningsstation eller på huvudkontoret i Bromma, men även tillbringa mycket tid ute hos kunderna där du kan använda hemmakontoret som bas om det passar bättre. Sista ansökningsdag: Sista ansökningsdag är 2025-07-15. Vi genomför löpande intervjuer och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningstid. Rekryterande chef: Du kommer ingå i affärsutvecklingsavdelningen och rapportera till operativ chef / COO Martin Lundqvist. För mer information om tjänsten, kontakta [email protected] Vi ser gärna att du: · Är intresserad av fordon, besiktningsverksamhet och är nyfiken på människor · Har erfarenhet från uppsökande försäljning via telefon, e-post och fysiska möten · Har möjlighet att resa under veckorna med eventuella hotellövernattningar · Är van att arbeta mot försäljningsmål, att mätas kontinuerligt och att nå målen · Är van att arbeta systematiskt och kontinuerligt rapportera din säljaktivitet i CRM · Både kan arbeta självständigt i din säljroll liksom att ha lätt för att samarbeta med marknadsansvarig och chefer i besiktningsverksamheten. · Har erfarenhet av att förhandla och skriva avtal (utifrån mall) · Kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska · Van att arbeta i Microsoft 365 Vi erbjuder: · En möjlighet att driva affärsutveckling i praktiken · En möjlighet att fortsätta bidra till Carspects positiva tillväxtresa · En möjlighet att få resa runt i Sverige och träffa kollegor och nya kunder · En betydelsefull roll för ökad trafiksäkerhet och begränsande klimatutsläpp · Tillgång till företagsbil efter provanställningens slut Krav · Det är krav att du har B-körkort · Tillgång till egen bil under provanställning (mot milersättning) Välkommen med din ansökan! Carspect öppnade sin första besiktningsstation 1 juli 2010, samma datum som den svenska besiktningsmarknaden öppnade för konkurrens. Vi utför omkring en miljon besiktningar per år på våra drygt 118 besiktningsstationer runt om i landet. Utöver kontroll -och registreringsbesiktningar av lätta fordon erbjuder vi frivilliga tester. Vi mäter kontinuerligt kundnöjdhet och våra kunder är mycket nöjda med oss. Carspect har omkring 330 anställda som representerar en stor etnisk och kulturell mångfald samt ett brett åldersspann. Vi främjar en jämn könsfördelning. Våra anställda får kontinuerlig fortutbildning, exempelvis utbildning i nya föreskrifter som påverkar företaget och teknisk fortbildning. Välkommen att växa med Carspect!

10 juni 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Sales Planner
Daikin Sweden AB
Marknads- och försäljningsassistenter

Daikin AB is now looking for a Demand & Sales Planner to their Stockholm Office in Danderyd. In this role you will be in charge of Supply Planning and Sales Planning, and work closely together with product managers, sales manager and logistics responsible. As an ideal candidate, we see that you have a relevant education such as Msc in Engineering/Economics, together with experience of working with corporate/supply planning. As a person you should be analytical, stress resistant as well as communicative and confident. you should be a social person who is not afraid of networking. Fluency in English is a requirement together with a good command of computer skills (Excel, reporting tools.) SAP knowledge is a plus. Your tasks will include, but not limited to: - Assist in the preparation/creation of the budget files - Create a budget consolidation which can be presented to higher management - In co-operation with the Product Managers in charge of finished goods pricing (preparation, catalogue verification & upload). - In co-operation with Sales Manager prepare, setup & follow-up of Campaigns - Create templates for sales engineers budget and create follow up reports for sales manager - New customers, customer Visit, Quotation, Telephone pick-up statistics - Gather market and competitor data - Forecast and Monthly Result planning, meetings with supply & control and change of re-orderpoints - Product availability follow-up & internal reporting. - Key user for SAP Sales CRM - Key user for the B2B Webshop - Report externally to KVI (Swedish market statistics), Elkretsen & FTI, product quantities, turnover & packaging waste - Maintain and improve current reports - Together with logistics responsible, local contact towards 3PL and transport

10 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Spontanansökan för konsultuppdrag inom fastighetsbranschen!
Devotum AB
Fastighetsförvaltare

Devotum söker kontinuerligt efter konsulter för pågående och framtida uppdrag hos våra kunder. Oavsett om det gäller korta eller långa uppdrag, så ger vi dig möjligheten att utmana dig själv och bidra med din expertis där den behövs som mest. Registrera dig redan idag och bli en del av vårt nätverk! Hur blir man konsult? Devotum är experter inom kompetensförsörjning inom framför allt samhällsbyggnads- och fastighetsbranschen och får löpande in förfrågningar med kort varsel inom bland annat förvaltning, fastighetsteknik, administration, ekonomi och ledningsfunktioner. Genom att registrera dig som konsult hos oss blir du en del av vårt nätverk och har möjlighet att matchas mot våra aktuella uppdrag. Registreringen är enkel – ladda bara upp ditt CV och se till att lämna så utförlig information som möjligt om din erfarenhet och kompetens. Så snart du registrerat dig hos oss kan du bli kontaktad för att stämma av tillgänglighet och intresse för specifika uppdrag innan en intervju bokas in. Vad krävs för att bli konsult? För att trivas att arbeta som konsult krävs att du är trygg i din roll, självgående, initiativtagande och har lätt för att sätta dig in i nya organistationer och verksamheter. Utöver detta krävs även att du besitter efterfrågade erfarenheter och kompetenser för det aktuella uppdraget hos vår kund. Flexibilitet som konsult hos Devotum Som konsult hos oss har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos Devotum. Devotum är ett bemanningsföretag som sätter våra konsulters välmående i fokus. När du är anställd som konsult hos oss kan du känna dig trygg med förmånliga anställningsvillkor som omfattar lön, semester, försäkringar och tjänstepension. Vi strävar efter att erbjuda dig de bästa förutsättningarna för en stabil och trygg anställning. Våra dedikerade konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden. Vi värdesätter närvaro och närhet till våra konsulter och strävar efter att skapa en miljö där du känner dig sedd och omhändertagen. Hos oss är varje konsult viktig, och vi arbetar aktivt för att säkerställa att du trivs och når dina mål under ditt uppdrag. Ansökan Låt oss veta redan i din ansökan vilken roll som intresserar dig mest. Då detta är en spontanansökan hör vi av oss när vi har ett uppdrag som passar just din profil. Registrera dig idag och ta nästa steg i din konsultkarriär med Devotum!

10 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Trädgårdsarbetare/Parkskötare i Södertälje
Submit AB
Trädgårdsanläggare m.fl.

Just nu söker vi flera Trädgårdsarbetare/Parkskötare inför säsongen  i eller runt Södertälje till en av våra kunder, ett fastighetsservicebolag välkänt i området. Arbetsmomenten som skall utföras är bl.a att rensa ogräs, beskära samt trimma gräsmattor och buskar. Det kan även förekomma stängselmontage och enklare målning. Säsongen sträcker sig april-oktober, men för rätt person finns det möjlighet till plats för året-runt arbete där snöröjning, löv- och grusupptagning samt generell fastighetsservice förekommer. Oavsett om du är en yngre person som sommarjobbat lite med parkskötsel eller en mer erfaren skötare av allmänytor ser vi fram emot din ansökan! Krav: Flytande svenska i tal och skrift B-körkort manuellt Meriterande: Tidigare erfarenhet av fastighetsskötsel eller liknande arbetsuppgifter Besitter bra lokalkännedom i områdena Mölnbo/Hölö/Järna/Södertälje Profil: Du ska vara en lyhörd person som gillar att vara utomhus i friska luften. Vi ser även att du är en person som föredrar att jobba framför att sitta hemma och har en "ställa upp"-mentalitet. Eftersom jobbet innefattar en rad olika moment som dessutom behöver rapporteras löpande i mobilapp, ser vi även att du är allt-i-allo-person som kan hantera mobilapplikationer. Arbetstider: Måndag-fredag, 07-16 (100%) Plats: Södertälje med omnejd Lön: Enl. överenskommelse Start: Början på maj Om oss:Vi på Submit kännetecknas av ett genuint engagemang och strävar alltid efter att skapa de mest gynnsamma förutsättningarna. Vi värdesätter varje individ och sätter stor värdering på att skapa en arbetsmiljö där våra medarbetare inte bara trivs utan också har möjlighet att utvecklas fullt ut. Som konsult hos Submit öppnas dörrar till professionell tillväxt och möjligheter att bygga värdefulla nätverk som kommer att vara en tillgång för dig i framtiden. Vi tror på att investera i våra medarbetares personliga och professionella utveckling. Därför tillhandahåller vi en dedikerad konsultchef som stöttar dig genom hela din resa, och som finns där för att ge vägledning och stöd på vägen mot framgång. Låter detta som något för dig? Ansök idag! Vid frågor om tjänsten kontakta [email protected]

10 juni 2025
Sista ansökan:
27 november 2025
VVS-ingenjör
Norla AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Om Norla: Norla är ett IT- och Managementkonsultföretag som drivs av kundnöjdhet. Vi arbetar i en mångkulturell miljö och vi drivs av vår princip ”Mind and Heart”. Vi värdesätter att våra relationer med medarbetarna säkerställer deras professionella tillväxt och framgång. Vi arbetar tillsammans i ett nätverk av stora företag för att hitta de bästa talangerna för att stödja våra kunder. Vi söker nu en VVS-ingenjör för uppdrag hos en av våra kunder. Som VVS-ingenjör kommer du att arbeta med projektering, utveckling och optimering av kyllösningar för olika anläggningar och verksamheter. Du blir en viktig del av projektteamet och bidrar med din expertis i alla faser av projekten – från idé och kalkyl till färdig lösning. Arbetsuppgifter Projektera och dimensionera kylsystem och övriga VVS-installationer Upprätta ritningar, tekniska beskrivningar och energiberäkningar Delta i utvecklingen av innovativa och hållbara lösningar Samarbeta med kollegor, kunder och andra aktörer i projekten Bidra med din expertkunskap och driva projekt framåt Kvalifikationer Relevant utbildning inom VVS, energi eller liknande Erfarenhet av VVS-projektering, gärna med fokus på kyla God kunskap om kylteknik, rörsystem och ventilationsanläggningar Van vid CAD/BIM-verktyg och relevant programvara Förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ Ett genuint intresse för energieffektiva och hållbara lösningar

10 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Interimschef för miljö- och bygglovsenheten
Bemannia AB (Publ.)
Förvaltnings- och planeringschefer

Nu söker vi en interimschef till miljö- och bygglovsenheten till Upplands-Bro kommun. Om uppdraget Uppdraget är på heltid och beräknad start är 1 september. Uppdraget beräknas pågå i 6 månader. Det finns viss möjlighet till distansarbete, men merparten av arbetet utförs på plats. Dina arbetsuppgifter Som interimchef för miljö- och bygglovsenheten i Upplands-Bro kommun har du ett helhetsansvar för två viktiga verksamhetsområden: miljöbalksbaserad tillsyn samt bygglovs- och anmälansärenden enligt plan- och bygglagen. Du leder och fördelar arbetet inom båda enheterna och ansvarar för verksamhet, ekonomi, personal och arbetsmiljö för totalt cirka 20 medarbetare. Du arbetar både strategiskt och operativt och ingår i ledningsgruppen för miljö- och stadsbyggnadsavdelningen, med rapportering till avdelningschef. I rollen ingår också politisk beredning, föredragning i nämnd, samverkan internt och externt samt att representera kommunen i externa nätverk. Du stöttar handläggarna i båda teamen i prioritering, rättstillämpning och kvalitetssäkring. På miljösidan ingår ansvar för tillsynsplanering och kontrollprogram enligt gällande miljö-, livsmedels- och tobakslagstiftning. På bygglovssidan ansvarar du för effektiv handläggning enligt PBL, god service gentemot medborgare och tydlig rättstillämpning. Du förväntas bidra till verksamhetsutveckling, förbättrade arbetssätt och stärkt samarbete mellan enheterna. Du har ett kommunikativt, tydligt och engagerande ledarskap, och driver förändringsarbete med delaktighet och struktur. Dina kvalifikationer Högskoleutbildning med inriktning mot miljö- och hälsoskydd, samhällsbyggnad, planering, juridik eller annan för tjänsten relevant utbildning Dokumenterad erfarenhet av att leda personal inom offentlig sektor Goda kunskaper i relevanta lagstiftningar: miljöbalken, livsmedelslagen, alkohollagen, tobakslagen och plan- och bygglagen (PBL) Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation samt vana vid myndighetsutövning Erfarenhet av förändrings- och utvecklingsarbete, gärna enhetsövergripande B-körkort Meriterande  Erfarenhet inom teknisk förvaltning eller miljö- och bygglovsområdet Du leder med helhetsperspektiv och förmåga att balansera operativa och strategiska frågor Du har ett relationsskapande och kommunikativt ledarskap Du är trygg, strukturerad och resultatinriktad Du har förmåga att fatta kloka och välgrundade beslut även under tidspress Du är van att skapa engagemang, samsyn och utvecklingsfokus i dina team Du står upp för god rättssäkerhet och tydlig service gentemot kommunens invånare Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 250620. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072-194 5000  Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

10 juni 2025
Sista ansökan:
27 november 2025
Speciallärare till särskild undervisningsgrupp åk 4-6 till Fryshuset
STIFTELSEN FRYSHUSET
Speciallärare och specialpedagoger m.fl.

Fryshuset gör det möjligt för unga att genom sina passioner förändra världen. Vi skapar gemenskaper där unga syns, hörs och räknas. På denna grund bedriver vi ett 60-tal olika verksamheter på flera orter runt om i Sverige. Vi är ca 730 anställda och arbetar inom områdena; skola, ungdomskultur, arbete & entreprenörskap samt föredöme & framtidstro. Fryshusets verksamheter sträcker sig från kultur och nöjen till projekt som direkt adresserar vår tids svåraste sociala problem. Vi tror att alla kan lyckas och är värda en chans till. Stiftelsen Fryshuset är en ideell organisation som är religiöst och politiskt oberoende. Fryshuset Grundskola Akalla är en F–6-skola som stöttar elevernas dagliga lärande i en trygg och kreativ miljö. Här får varje barn möjlighet att växa, utvecklas och känna sig sedd.  Om rollen: Uppdraget består i första hand av pedagogiskt arbete med elever, enskilt och i grupp, tillsammans med arbetslag, bestående av lärare och resurspersoner, i ett nära samarbete. Även mentorskap för elever ingår i arbetsuppgifterna. Du behöver ha en vilja att delta och bidra i gemensam utbildning vilket är ett krav liksom vilja och förmåga till nära samarbete med kollegor, elever, vårdnadshavare, hemskola och externa samarbetspartners. Att arbeta med barn och unga med NPF - funktionsvariationer, vars beteenden utmanar omgivningen ställer stora krav på engagemang, inlevelseförmåga, bemötande, samarbete och uthållighet. Man behöver ha kunskap om funktionsnedsättningar men framför allt kunskap om hur man kan möta, motivera och kommunicera med den specifika eleven. Ett lågaffektivt bemötande (LAB), en tydliggörande pedagogik med visuellt stöd samt samarbetsbaserad problemlösning är grunden för vårt arbete. Det krävs också ett prestigelöst arbetsklimat för att kontinuerligt följa upp och ompröva arbets- och förhållningssätt för att utforma ett välfungerande stöd. Kontinuerligt stöd via specialpedagoger och övriga EHT på skolan.  Kvalifikationer: Vi söker en legitimerad speciallärare med kunskap, vilja och ambition att fortsätta utveckla vår särskilda undervisningsgrupp tillsammans med befintlig personal. Det är ett krav på behörighet i svenska som andraspråk. Som person har du förmåga och vilja att arbeta i team, är trygg och stabil, har värme och humor och är relationsskapande. Flexibilitet med barnets bästa i fokus genomsyrar ditt arbete.  Kunskap inom det specialpedagogiska området är en merit liksom erfarenhet av arbete med elever med NPF - funktionsvariationer. Det är även meriterande med kunskap i TAKK och flerspråkighet. Stor hänsyn tas till personlig lämplighet.   Tjänsten är en tillsvidaretjänst på 100% och den kan komma att tillsättas löpande.  Tillträde önskvärt den 11 augusti. Fryshuset tillämpar 6 månaders provanställning.

10 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025