ABOUT US Orange Sky AB is a Stockholm based e-commerce company founded in 2012. The company currently consists of 4 fast growing brands - Sudio, Gaston Luga, Marc Mirren and Mighty Solo - and has a track record for fast scaling of new brands internationally. Today the group of brands has 30 co-workers in Stockholm Sweden (headquarters) and 30 co-workers in Zhongshan China. We strive to disrupt the earphone industry, aiming to be among the top 5 brands within 3 years. It is a bold objective, but together we will do it! We are selling in 30+ markets and are one of Northern Europe's fastest growing companies within our industry. Driven by ambitious and motivated co-workers, the company culture is creative and collaborative. Where new ideas and initiatives are encouraged. As a growing international company, we are always open for new young professionals to join our Sudio family. You might be one of them; after all, you are reading this right? Who you are: You are not afraid to take initiative and can work on your own. What you'll do: Coordinate stock demands with internal departments such as customer service, marketing, and sales teams. Please send applications or questions to: [email protected] with position as email title. We will go over the applications continually. Nystartsjobb / Instegsjobb is a plus but not a requirement Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Våra assistansanvändare runt om i hela Sverige söker nu efter årets sommarvikarier! Att arbeta som personlig assistent kräver personlig mognad, lyhördhet och respekt för en annan människas sätt att leva sitt liv. Du kommer jobba i olika miljöer; i personens hem och arbetsplats, på resa, på stranden eller kanske på lantstället. Assistansanvändarna i JAG har olika önskemål kring sina assistenter så vi ställer inga specifika krav på utbildning eller erfarenhet utan vi vill veta vem just DU är och vad du tror att du kan bidra med. I din ansökan får du därför möjlighet att berätta om dig själv och svara på olika frågor för att kunna matcha dig med rätt uppdrag. Vi ser fram emot din ansökan! Fyll i formuläret och skicka in redan idag! Om rekryteringsprocessen: Din ansökan blir synlig för våra assistansanvändare och deras personliga arbetsledare. Blir du utvald kontaktar arbetsledaren dig för en intervju. Innan du börjar arbeta får du en betald introduktion så du kan känna dig trygg i ditt uppdrag. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om du blir erbjuden en tjänst hos en minderårig Uppdragsgivare behöver du även visa ett utdrag ur polisens belastningsregister. Det ansöker du själv om här: Polismyndigheten (polisen.se) Det är viktigt att du väljer belastningsregistret som är för ”Arbete med barn med funktionsnedsättning”. Om JAG som arbetsgivare: JAG Personlig assistans var med och drev fram assistansreformen genom en pilotverksamhet som startade redan 1992 och har idag över 4 000 anställda personliga assistenter. Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!
Lärare i religion och samhällskunskap Om Amerikanska Gymnasiet Amerikanska Gymnasiet grundades utifrån en stark pedagogisk idé. Vår Ledstjärna är att ”vi arbetar för att våra elever och medarbetare skall nå sin fulla potential”. Vi arbetar därför med både kunskapsutveckling och personlig utveckling. Vår kultur kännetecknas av tydliga spelregler med omtanke. Vi kallar det ”Ramar och Kramar”. Skolverksamheten organiseras så att eleverna förbereds för en internationell arbetsmarknad i en snabbt föränderlig värld, i vår logotype kan man därför läsa “Get ready for the world”. Allt som sker på skolan utgår från våra fyra grundvärderingar: Courage, Kindness, Knowledge & Curiosity och Grit. I klassrum och i korridor så kännetecknas möten mellan elever och personal av beteenden som härleds från dessa. Vi arbetar elevnära och sätter alltid elevernas bästa i första rummet. Om Amerikanska Gymnasiet, Stockholm - Campus Frescati Hage Vid Brunnsviken i natursköna Norra Djurgårdsstaden startade vi en gymnasieskola hösten 2023. Skolan är nu inne på sitt andra läsår och har cirka 270 elever som studerar på Natur- , Ekonomi- eller det Samhällsvetenskapliga programmet. Till hösten kommer skolan växa ytterligare och vi blir då ca. 450 elever. Undervisningen bedrivs på både engelska och svenska av ett kompetent lärarlag med en stark gemenskap. Om rollen Som lärare kommer du att undervisa våra elever i religion och samhällskunskap, samt ha ett mentorskap. Du kommer ansvara för att planera, genomföra, bedöma och utvärdera din egen undervisning. Du förväntas leda lektionerna utifrån vår pedagogiska struktur, vilket du kommer få handledning i. Du kommer att undervisa i en digital miljö med digitala läromedel i kombination med traditionell litteratur. Undervisningen sker på både svenska och engelska. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%, med inledande provanställning på 6 månader. Startdatum 4 augusti 2025. Din profil Vi söker i första hand dig med lärarlegitimation och erfarenhet av undervisning, som har behörighet att undervisa i både religion och samhällskunskap. Du har ett stort engagemang för undervisning och vill vara med och utveckla verksamheten tillsammans med ett starkt team av medarbetare och du delar vår pedagogiska syn: https://www.amerikanskagymnasiet.se/om-skolan/tankar-om-skola/. Vi söker dig som leder i linje utifrån vår devis “Ramar & Kramar”, som innebär ett tydligt ledarskap och tydliga spelregler i kombination med en stark omsorg om varje elev. Med hjälp av din energi, lyhördhet och uthållighet har du lätt för att engagera och skapa delaktighet mot gemensamt satta mål. Teamwork och transparens är ledord. Du förväntas ha god kommunikation på både svenska och engelska, i både tal och skrift. Du har förmågan att använda ett brett spektra av digitala läromedel och du har en stabil digital kompetens. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Ansökan Sista ansökningsdag: 30 juni 2025. Intervjuer sker löpande och tillsättning av tjänsten kan ske innan ansökningstiden har gått ut. Kontaktuppgifter Biträdande rektor Oskar Åberg, [email protected]
Vi letar akut efter sjuksköterskor med erfarenhet av ASIH till uppdrag i Tyresö, omgående. Finns schema från idag samt hela sommaren. Finns goda möjligheter till förlängning i höst. Först till kvarn, vänligen skicka oss ansökan!
ABOUT US Orange Sky AB is a Stockholm based e-commerce company founded in 2012. The company currently consists of 4 fast growing brands - Sudio, Gaston Luga, Marc Mirren and Mighty Solo - and has a track record for fast scaling of new brands internationally. Today the group of brands has 30 co-workers in Stockholm Sweden (headquarters) and 30 co-workers in Zhongshan China. We strive to disrupt the earphone industry, aiming to be among the top 5 brands within 3 years. It is a bold objective, but together we will do it! We are selling in 30+ markets and are one of Northern Europe's fastest growing companies within our industry. Driven by ambitious and motivated co-workers, the company culture is creative and collaborative. Where new ideas and initiatives are encouraged. As a growing international company, we are always open for new young professionals to join our Sudio family. You might be one of them; after all, you are reading this right? Who you are: You are not afraid to take initiative and can work on your own. You are at ease with computers for example Excel and good with numbers. You are fluent in Mandarin & English, both in writing and speaking. You are analytical, structured, and organized, and have an eye for details. A university degree is a plus but not a requirement. What you'll do: Coordinate stock demands with internal departments such as customer service, marketing, and sales teams. Follow up production schedule with supplier, make sure the delivery meets online campaign schedule and offline distribution demands. Please send applications or questions to: [email protected] with position as email title. We will go over the applications continually. Nystartsjobb / Instegsjobb is a plus but not a requirement This is a junior position. This job offers you both freedom and responsibility. The requirements for this job are that you like to work with a computer and are a fun team member. You will have many different responsibilities hence you will need to be able to cover several areas at the same time. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Assistenter sökes till en kund boende vid Täby centrum. Kunden är en man med ryggmärgsskada som behöver hjälp med förflyttningar, hygien, matlagning och vardagssysslor. Vi söker dig som kan arbeta kortare pass då han i nu har har assistans kortare pass morgon, middag och kväll. I dagsläget är passen kortare men kan komma att förlängas med fler timmar inom en snar framtid. Passen idag är ca: 8-9.40, 12-13.30 samt 18-21. Vi söker dig som är social och lyhörd, flexibel samt talar och skriver svenska, gärna erfarenhet av att arbeta som personlig assistent. Vi söker personer för timanställning som kan arbeta vid behov vid ordinarie personals sjukdom, semester mm. Du bör bo nära Täby eller ha tillgång till bil då passen är kortare. Som arbetsgivare kan vi erbjuda: - Basutbildning inom personlig assistans. - Möjligheter till vidareutbildningar. - Ett stort stöd i ditt arbete som personlig assistent. Vi har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/Service/Blanketter/Blanketter-belastningsregistret/ Välj registerutdrag för LSS. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ gärna ditt registerutdrag redan idag. Carelli Assistans är ett assistansbolag som erbjuder personlig assistans till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning. Vi är det lite mindre assistansbolaget med ett stort personligt engagemang. Vi är verksamma över hela Sverige och anordnar personlig assistans under värdegrunden personlighet, trygghet och individen.
Vill du vara en del av något större? Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, Om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Sodexo! Om rollen Som hjälpmedelstekniker spelar du en avgörande roll i att säkerställa att personer med olika behov får tillgång till optimala hjälpmedel. Din huvudsakliga uppgift är att justera, reparera, montera, anpassa och utföra provningar av olika hjälpmedel. Du arbetar i nära samarbete med din kollega, hjälpmedelskonsulenten, för att säkerställa att varje individ får skräddarsydda lösningar som förbättrar deras livskvalitet. Ditt arbete omfattar att noggrant planera och dokumentera varje steg av processen. Genom att följa etablerade protokoll och riktlinjer ser du till att varje hjälpmedel är korrekt justerat och anpassat för användarens specifika behov. Ditt engagemang för att leverera högkvalitativ service återspeglas i din förmåga att förstå och lösa tekniska problem samt säkerställa att varje hjälpmedel fungerar optimalt. Du kommer att spela en nyckelroll i att förbättra människors liv genom att säkerställa att de har tillgång till rätt hjälpmedel och stöd. Din skicklighet, noggrannhet och förmåga att samarbeta med hjälpmedelskonsulten kommer att göra dig till en viktig del av vårt dedikerade team. I rollen som hjälpmedelstekniker förväntas du: - Justera, reparera, montera, anpassa, specialanpassa och provköra olika hjälpmedel. - Samarbeta nära med hjälpmedelskonsulenten samt våra kunder för att skapa skräddarsydda lösningar. - Följa etablerade planerings- och dokumentationsprocesser. - Identifiera och lösa tekniska utmaningar med hjälpmedel. - Säkerställa att varje hjälpmedel är korrekt anpassat för användarens behov. Vi ser fram emot att välkomna en dedikerad hjälpmedelstekniker till vårt team, någon som delar vår passion för att göra en positiv skillnad i människors liv genom högkvalitativa hjälpmedelslösningar. Vem är du? Vi söker dig som är engagerad, tekniskt kunnig och har en stark önskan att göra en meningsfull påverkan på människors liv. Som en potentiell kandidat för rollen som hjälpmedelstekniker förväntar vi oss att du har ett genuint intresse för att arbeta med hjälpmedel och tekniska lösningar. Du trivs med att lösa tekniska utmaningar och har förmågan att samarbeta nära med kollegor och användare för att säkerställa att varje hjälpmedel är perfekt anpassat. Ditt noggranna och metodiska arbetssätt, tillsammans med din förmåga att följa planerings- och dokumentationsprocesser, kommer att vara en värdefull tillgång i denna roll. Du är en kommunikativ person som kan förklara tekniska aspekter på ett enkelt och begripligt sätt, både för dina kollegor och användare. Din vilja att lära och utvecklas i takt med tekniska framsteg, samt din öppenhet för att samarbeta och dela kunskap, kommer att göra dig till en viktig medlem i vårt dedikerade team av hjälpmedelstekniker och hjälpmedelskonsulter. Om du är redo att ta dig an en roll där du inte bara utför tekniskt arbete, utan också gör en positiv skillnad i människors vardag genom ditt bidrag, då är du precis den typ av person vi letar efter. Kvalifikationer/Krav: • Teknisk gymnasieutbildning (med inriktning el, fordon, maskin) alternativ likvärdig utbildning. Erfarenhet från olika vårdområden är meriterande • Pedagogisk kompetens • Dokumentationsteknik och datorvana • Noggrann, ansvarsfull och nyfiken • Stor vikt läggs vid personlig lämplighet • Du ska inneha B körkort • Språkkunskaper: Svenska -flytande i tal och skrift. Andra språkkunskaper uppskattas. Som den ideala kandidaten: • Har du ett äkta intresse för hjälpmedel och teknik. • Är du skicklig på att lösa tekniska problem och utmaningar. • Har du förmågan att samarbeta och kommunicera effektivt. • Värdesätter du noggrannhet och kvalitet i ditt arbete. • Är du öppen för kontinuerlig lärande och utveckling. • Är en positiv och driven person. • Meriterande är utbildning i Heta arbeten. Saknar du någon av de erfarenheter som beskrivs här ovan men ändå är intresserad av tjänsten? Skicka in en ansökan och beskriv vad du kan tillföra istället. Ett starkt driv kan ta en långt! Om tjänsten Geografiskt läge: Spånga Anställning: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, 40h/v, 100 %, vardagar 08:00-16:40 Att arbeta hos oss är varierande, utmanande och stimulerande, vi arbetar efter våra värderingar Laganda, Serviceanda och Utveckling. Tveka inte att skicka in din ansökan. Vi kommer att genomföra urval och kalla till intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan vill vi ha in senast den 25 juli. Har du frågor kontakta: Sofia Mieden, Enhetschef Rådgivning & Anpassning, [email protected] Observera att medarbetare inom Sodexo behöver genomgå en identitetsvalidering innan anställning påbörjas. Välkommen att söka! Sodexokoncernen Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.
About Samsung At Samsung, we believe in building genuine connections — not just campaigns. As our Nordic Influencer Marketing Coordinator, you’ll be a key part of our mission to lead with relevance, authenticity, and community. We believe in creating tailored, long-term partnerships rooted in shared values, co-creation, and passion points. From curating brand experiences and community events to coordinating high-impact campaigns, you’ll help bring our influencer strategy to life across the Nordics. About the role as Influencer Marketing Coordinator To support the execution and coordination of Samsung’s value-driven influencer marketing activities across the Nordic region — focusing on long-term partnerships, co-created campaigns, and community building.The role supports Samsung’s influencer marketing across all product categories (mobile, TV, home appliances) and all Nordic markets. It involves close collaboration with agencies, content creators, and internal teams to ensure high-quality and impactful campaign execution. Areas of responsibility Campaign Coordination: Support the planning and execution of influencer campaigns — from product collaborations and photo shoots to brand trips and offline events. Relationship management: Build and maintain meaningful partnerships with influencers, based on shared values and long-term collaboration. Event & Experience Execution: Coordinate logistics for influencer activations, including brand trips, events, and other community meet-ups. Creative Briefing: Producing campaign briefs, ensuring influencer content aligns with our brand tone, visual identity, and campaign objectives. Community Building: Help nurture our local influencer network, ensuring they feel like a valued part of the Samsung community. Reporting & Follow-Up: Campaign performance tracking, data collection, and recap presentations for events and activations. Operational & Admin Support: Handle logistics, product send-outs, contracts & NDA’s, invoicing, and internal coordination to ensure smooth and timely campaign delivery. About you Fluency in English, knowledge of an additional Nordic language is an asset Bachelor's degree in Marketing, Communications, Media, or similar field (or equivalent experience). Excellent organizational skills and attention to detail 2-3 years of experience in influencer marketing, events, PR, or social media Experience with creator outreach, campaign coordination, or event logistics Strong knowledge of the Nordic influencer landscape Soft skills Passion for creators, culture, and brand storytelling Strong interpersonal and communication skills Commercial acumen — able to interpret campaign data, evaluate ROI, and contribute to budget planning and tracking Highly organized and detail-oriented — thrives in a fast-paced, ever-changing environment A team player with a proactive mindset and “no task too small” attitude Curious, creative, and eager to grow within influencer marketing Driven by relationships, not just results — but understands how the two connect Practical details Salary: Fixed, monthly Contract: ASAP – until further notice Vacation: 30 days, no overtime pay Notice period: 2 months, mutual
Hej vi på Greens Bar Sundbyberg söker en driven trevlig Servitör/Bartender på deltid kan bli heltid med tiden. Meriterande om du har en yrkesvana på 1 år av servering av alkohol. Mejla eller kom in och lämna cv på plats. Mejl [email protected] Stationsgatan 4 Sundbyberg.
Vi erbjuder trygg och glädjefylld barnpassning i Stockholm. Med 1000-tals nöjda familjer och barnvakter har vi erfarenheten som krävs för att hjälpa dig att hitta rätt jobb. Vi söker dig som har ett genuint intresse för barn och gillar ett flexibelt och socialt extrajobb. Just nu söker vi bland annat en barnvakt till en familj i Spånga som behöver hjälp HELTID. Familjen har två barn (1 och 2 år) Med start omgående. Som barnvakt ser vi att du har: Erfarenhet som barnvakt eller Nanny och alltid tycker det är roligt att vara med barn. Som person ser vi att du är ansvarsfull, social och kreativ för att komma på nya lekar med barnen. Viktigt att du känner dig trygg som barnvakt och kan ta stort ansvar samt att du kommunicerar flytande på svenska. Då barnen vanligtvis är i åldrarna 0-5 år är det viktigt att du har erfarenhet av dessa åldrar sen tidigare. Jobbet är optimalt för dig som: Vill jobba som barnvakt på flexibelt schema med där man känner att man har tid för minst 10 timmar per vecka. Stort plus om du är tillgänglig på eftermiddag/kväll. Vi ser att man helst har en parallell sysselsättning som studier eller annat deltidsjobb. Vill du även jobba som timvikarie på förskola finns den möjligheten. Om våra barnvaktstjänster: Du väljer själv vilken familj du vill jobba för utifrån var de bor, arbetstider och åldrar på barnen. Vi hjälper dig att hitta den perfekta familjen utifrån dina önskemål. Vi som arbetsgivare erbjuder dig: Konkurrenskraftig lön, mellan 110-150 kronor per timme, Barnvaktscertifiering utformad av specialpedagoger med tillhörande hjärt och lungräddningsutbildning. Toppservice från kontoret som hjälper dig vid frågor eller funderingar och såklart ett väldigt roligt extrajobb med stora möjligheter till personlig och yrkesmässig utveckling. Ansökan: Känner du att du är rätt person att jobba som barnvakt hos oss? Tveka inte att söka! Skicka in din barnvaktsansökan eller ställ frågor till rekryteringansvarig. Mejladress [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer