Teknikintresserade montörer till Norra Stockholm
Thalamus IT Consulting AB
Montörer, elektrisk och elektronisk utrustning

Vi söker dig som har ett stort teknikintresse och vill arbeta praktiskt i en varierande roll som el/teknisk montör. Du kommer att vara en viktig del av ett engagerat team och bidra med att bygga, installera och felsöka teknisk utrustning med el- och elektronikkomponenter.  Arbetsuppgifter : Montering av el- och elektronikkomponenter enligt ritningar och instruktioner  Kabeldragning och inkoppling  Testning och felsökning av utrustning  Samarbete med tekniker, ingenjörer och produktionsteam  Din profil Vi söker dig som är praktiskt lagd och har ett öga för detaljer.  Du är nyfiken på teknik, självgående och gillar att arbeta med händerna.  Gymnasieutbildning med inriktning el/teknik eller motsvarande kunskaper  Erfarenhet av elinstallationer, montage eller liknande (meriterande)  Förmåga att läsa elscheman  God svenska och engelska i tal och skrift  Vi erbjuder dig Som anställd hos oss på Thalamus erbjuder vi en trygg anställning med kollektivavtal (TechSverige), friskvårdsbidrag, fast månadslön, pension mm.) Hos Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Då brukar alla konsulter dela erfarenheter och glädje med varandra och oss på kontoret. Din nya arbetsgivare Thalamus har funnits i 20 år och är nu ett stadigt växande lönsamt  konsult- och rekryteringsföretag inom IT & Teknik. Vi är ett familjärt bolag som i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län. Våra kärnvärden är snabba och trevliga och att det kommer du att märka i rekryteringsprocessen och om du börjar arbeta hos oss. Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss?

4 juni 2025
Sista ansökan:
19 november 2025
Specialist i allmänmedicin till Hallonbergens vårdcentral!
REGION STOCKHOLM
Specialistläkare

Hos oss på Hallonbergens vårdcentral får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hälsosamt Stockholm. Vi är en välfungerande, positiv och utvecklande arbetsgrupp som trivs på vår arbetsplats och arbetar med stort patientfokus. Mottagningen har ca 7400 listade patienter och ligger i anslutning till tunnelbana och busstation. Området växer och listningen ökar även den successivt. Våra lokaler är nyrenoverade och fina efter en omfattande ombyggnation. I vårt proffsiga och välfungerande team ingår bland annat sjuksköterskor, läkare, psykolog och rehabkoordinator. Du kan läsa mer om oss på Hallonbergens vårdcentral (regionstockholm.se) SLSO skapar goda förutsättningar för att du som medarbetare ska utvecklas och bli riktigt bra inom din profession. Hos oss kan du själv påverka dina arbetstider och utvecklingsmöjligheter inom ramen för uppdraget. Visst utrymme ges för egen planering av schema. Som medarbetare har du förmåner såsom fri sjukvård, extra ersättning vid föräldraledighet, möjlighet till löneväxling, avtalspension samt försäkringar. Du kan läsa mer om det på Förmåner hos Stockholms läns sjukvårdsområde (regionstockholm.se) Dina arbetsuppgifter: Hos oss erbjuds du ett varierat arbete inom det breda allmänmedicinska området där du får möta och konsultera patienter i alla åldrar och situationer. Vi värnar god fortbildning och hög medicinsk kvalitet. Arbetet ställer krav på bred kompetens och självständighet. Du handleder studenter, AT- och ST-läkare och stöttar övriga yrkeskategorier i medicinska bedömningar. Kvalifikationer: Specialistläkare i allmänmedicin med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Erfarenhet som färdig specialist och av att ha arbetat i svensk sjukvård, primärvård är meriterande. Erfarenhet av journalsystemet TakeCare är meriterande. Anställningsform: Tillsvidareanställning. Heltid 100%, deltid kan eventuellt diskuteras. Provanställning kan komma tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse.  Personliga egenskaper: Du har god empatisk förmåga, och uppskattar det dagliga kliniska patientarbetet med dess komplexitet och variation. Att ge ett professionellt och gott bemötande är en självklarhet. Vi tror att du som person har ett positivt förhållningssätt, ser lösningar och är flexibel. Du kan och tycker om att arbeta självständigt såväl som i team samt vill vara med och utveckla verksamheten. Vidare har du god samarbets- och organisationsförmåga. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Övrig information: Vi kommer löpande att gå igenom ansökningar och kan kalla till intervju innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med ansökan! Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.regionstockholm.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

4 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Junior .NET Backend Utvecklare
Eeze Consulting AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Om företaget Företaget är en välkänd aktör inom offentlig sektor med ett tydligt samhällsuppdrag. De arbetar aktivt med innovation och digitalisering och driver flera utvecklingsprojekt där teknik spelar en nyckelroll. Här erbjuds du möjlighet att arbeta i en strukturerad miljö med tydliga processer och moderna tekniker – samtidigt som du får bidra till samhällsnytta. Om rollen Vi söker en junior backend-utvecklare med stort driv att utvecklas i rollen. Du har nyligen avslutat din utbildning inom systemutveckling (eller motsvarande) och har arbetat med C# och .NET Core i utbildningsprojekt eller mindre praktikuppdrag. Här får du möjlighet att jobba i ett team med stöttning och handledning, samtidigt som du får ta egna initiativ och växa in i konsultrollen. Teknikstack & verktyg Språk & ramverk: C#, .NET Core Molntjänster: Microsoft Azure Databaser & ORM: Entity Framework Testning: Grundläggande erfarenhet av enhets- och integrationstester Verktyg & miljöer: Visual Studio, Git, Azure DevOps Vi söker dig som har: Avslutad utbildning inom systemutveckling eller liknande Grundläggande förståelse för objektorienterad programmering, datastrukturer och algoritmer Nyfikenhet på och viss erfarenhet av molntjänster i Azure Erfarenhet av versionshantering via Git och Azure DevOps Intresse för testdriven utveckling och kodkvalitet En förståelse för agila arbetssätt (t.ex. Scrum eller Kanban) Flytande svenska & engelska Personliga egenskaper Lärande och utvecklingsfokuserad Bekväm med att arbeta i team, med stöd från mer erfarna kollegor Har förmåga att utföra enklare uppgifter självständigt Kommunikativ och ansvarstagande Teknikintresserad med känsla för användarbehov och design Plats: Stockholm Start: Juli eller Augusti 2025 Längd: 6 månader med möjlighet till förlängning Omfattning: Heltid, konsultuppdrag

4 juni 2025
Sista ansökan:
21 november 2025
Teknisk projektsäljare till Compotech
Bravura Sverige AB
Företagssäljare

Vill du kombinera ditt tekniska intresse med försäljning? Trivs du med att bygga relationer i en miljö där fokus ligger på innovativa idéer och att förverkliga visioner? Vi söker dig som vill arbeta affärsdrivet som teknisk säljare – en möjlighet att utvecklas både personligt och professionellt på ett lönsamt och expansivt företag. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Compotech. Om företaget Compotech Provider är ett bolag inom Addtech-koncernen som fokuserar på försäljning av elektromekaniska lösningar. Verksamheten är uppdelad i fyra produktområden, som backas upp av en engineering-avdelning som utvecklar kundanpassade lösningar och unika produkter. De fyra produktområdena är Motorer och styrningar, HMI, Magnet och akustik samt Smart belysning. Compotech grundades 1990 och har idag cirka 21 anställda med en omsättning på omkring 200 MSEK. Compotech grundades 1990 och har idag 21 anställda med en omsättning på omkring 200 MSEK. Företaget sitter i fräscha lokaler i Alvik i Stockholm och har dessutom kontor i Umeå, Shenzhen och Shanghai. Bolaget har en god lönsamhet med stark efterfrågan och tillväxt. Företagskulturen präglas av entreprenörskap, affärsmässighet och gemenskap, och man lägger stor vikt vid personlig utveckling. Compotech är en platt organisation där beslut fattas snabbt och där alla arbetar tillsammans mot gemensamma mål. Arbetsuppgifter Som teknisk projektsäljare inom produktområdet motorer spelar du en nyckelroll i att driva affärer och skapa långsiktiga kundrelationer. Du ansvarar för att utveckla och vårda relationer med både befintliga och nya kunder. Rollen är variationsrik och kombinerar försäljning med teknisk problemlösning i nära dialog med kunder, leverantörer och kollegor. Kunderna är utspridda över hela Sverige, vilket innebär att resor ingår i tjänsten. Resor ingår i tjänsten. Resandet planeras i dialog med kund och team, och innebär uppskattningsvis omkring en resvecka per månad. Du blir en del av ett kunnigt och hjälpsamt team där du alltid har kollegor att bolla idéer och lösningar med. Du får en gedigen introduktion och löpande utbildning inom både produkter och säljmetodik, vilket ger dig goda förutsättningar att lyckas i rollen. Arbetsuppgifter: Driva projektförsäljning från start till mål – ta helhetsgrepp om hela försäljningsprocessen Arbeta affärsdrivet i ett engagerat säljteam med gemensamma mål Ha regelbunden kontakt med kunder via telefon, mejl och fysiska besök för att följa upp intresse, identifiera behov och skapa affärsmöjligheter Genomföra behovsanalyser på plats hos kund, förstå deras applikationer och föreslå tekniska lösningar utifrån deras specifika krav Arbeta med offertframtagning och uppföljning i syfte att driva och stänga affärer Samarbeta tätt med både leverantörer och interna teknikspecialister för att identifiera rätt motorlösning, ta fram prover och genomföra tester hos kund Bygga upp och underhålla goda relationer med nyckelpersoner hos kunder och partners Följa upp affärer efter leverans, säkerställa kundnöjdhet och verka för fortsatt utveckling av samarbetet Kontinuerligt hålla dig uppdaterad om produktutveckling och trender inom branschen Delta vid relevanta mässor och event för att nätverka och identifiera nya möjligheter Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Erfarenhet av teknisk försäljning – eller en teknisk bakgrund och en vilja att arbeta med försäljning God teknisk förståelse eller nyfikenhet att lära dig teknik Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska B-körkort Det är meriterande om du har kunskap om elektroniska motorer För att trivas i rollen som teknisk säljare hos Compotech tror vi att du har ett intresse för att arbeta relationsbyggande och skapa lösningar som resulterar i en lyckad affär. Du arbetar proaktivt och trivs med att agera självständigt och tar ansvar för att driva på ditt eget arbete. Vidare är du kommunikativ, har lätt att ta kontakt med andra personer och trivs i sociala sammanhang. Det är även viktigt att du har ett förtroendeingivande och serviceinriktat förhållningssätt i dina samtal då du i rollen pratar med olika kunder. Du är prestationsinriktad och drivs av att på ett ödmjukt sätt arbeta fram en karriärsväg inom bolaget. Då Compotech präglas av laganda och prestigelöshet ser vi att du har en god samarbetsförmåga och ställer upp för andra samt känner ett ansvar för bolaget du arbetar för. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Bromma, Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Specialist

4 juni 2025
Sista ansökan:
21 november 2025
Säsongsarbetare till Lantmännen i Södertälje

VÅRT ERBJUDANDE Nu söker vi flexibla och och självgående säsongsarbetare till vår kund, Lantmännen i Södertälje. Du kommer att jobba med spannmålsmottagning, utsädeshantering och siloarbete vid deras verksamhet i Södertälje.  Vi värdesätter punktlighet och lägger stor vid din personliga lämplighet eftersom arbetet förutsätter en god samarbetsförmåga och kommunikativ kompetens.  ARBETSBESKRIVNING  Till Lantmännen söker vi nu personal till spannmålsmottagning, utsädeshantering och siloanläggning vid deras verksamhet i Södertälje. Tjänsterna är på heltid och innebär en visstidsanställning på Jobandtalent. Tjänsterna är tänkt att pågå under säsong, med start från vecka 30 fram till slutet av september. Mottagning och registrering av spannmål Datorhantering och provtagning  Ronderingar i fabriken för att se att maskinerna går som de ska Städning samt tömma säckar ingår   Du bör inte vara höjdrädd eller tycka att trånga utrymmen är ett hinder. Vi ser gärna att du  snabbt tar till dig instruktioner och blir självgående, men du har alltid arbetsledare på plats. Dina arbetsuppgifter består av att ta prover från torkat spannmål, sitta i mottagningen och ta emot lastbilar som kommer med spannmål, vara så kallad skeppslastare (trångt utrymme) och ta emot/styr båtarna rätt som kommer in. Du bör ej vara dammallergiker eller mörkrädd.  Tillsättning sker löpande då uppdraget startar vecka 30 och avslutas efter skördetiden i slutet av september. Du jobbar fasta skifttider måndag-fredag och kommer antingen jobba ständig dag, kväll eller natt. Viktigt att du kan jobba alla dessa skifttider. Enstaka helger kan förekomma DINA KVALIFIKATIONER Du ska kunna jobba dagtid samt skift, detta är ett krav Flytande svenska i både tal och skrift Van att lösa tekniska problem MERITERANDE Erfarenhet av torkning och hantering av spannmål/ liknande arbete Datorvana DIN PROFIL För att lyckas och trivas i rollen så tror vi att du: har en hög servicenivå är strukturerad och noggrann  är en person med ett socialt intresse då du kommer att ha kontakt med flera olika personer dagligen har viljan att utvecklas och vara en god ambassadör för Jobandtalent OM OSS Jobandtalent tillhandahåller en digital plattform med målet att förändra arbetsmarknaden och göra den mer effektiv och rättvis. Vi är ett globalt företag som tillhandahåller tio-tusentals medarbetare till kunder som Amazon, Uber, Santander, och H&M från våra kontor i Storbritannien, Frankrike, Spanien, Tyskland, Portugal, Mexiko, Colombia och Sverige. Jobandtalent är en av Sveriges största bemanningsföretag inom vår sektor, och vi specialiserar oss inom lager och logistik samt industri och verkstad.   ANSÖKAN Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontaktuppgifter hittar du längre ned.  Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan. Bifoga CV och personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan!

4 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Mjukvaruarkitekt
Castra Group AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vill du ta ditt konsultande till nästa nivå hos en av Sveriges bästa arbetsgivare? Vi vet vad du tänker. Du har hört det förut. Men tro oss, det har du inte. Vårt körsbär på konsulttårtan är något annat. Sök jobbet och smaka själv! Rollen I rollen som Mjukvaruarkitekt kommer du att ha en central roll i att definiera och skapa övergripande tekniska lösningar för komplexa mjukvaruprojekt. Du kommer att säkerställa att tekniska lösningar stödjer företagets mål och att systemarkitekturen är stabil, skalbar och säker.  Erfarenhet Du har en stark bakgrund inom mjukvaruutveckling samt arkitekturarbete i agila utvecklingsprocesser och har fördelaktigt moderniserat mjukvarulösningar förr. Vi ser även att du har: Bakgrund inom utveckling med erfarenhet av exempelvis Java, Python samt ramverk Förmåga att förstå och översätta företagets strategiska mål till tekniska krav och lösningar Design av systemarkitekturer med hänsyn till skalbarhet, prestanda och säkerhet Erfarenhet av molnbaserad arkitektur och tjänster som AWS, Azure och/eller Google Cloud Kunskap kring Docker och Kubernetes Förståelse för säkerhetsaspekter inom mjukvaruarkitektur och datahantering Låter detta som du i det stora hela? Hör av dig, så tar vi upp dialogen redan under kommande vecka! Varför ska du välja oss? Här tror vi på frihet, möjligheter och medbestämmande. Att du som medarbetare ska ha möjlighet att utvecklas och forma ditt arbete utefter dina intressen och prioriteringar i livet. Att alla får vara med och forma och påverka bolaget genom delägarskap, advisory board och projektgrupper. Att det är viktigt att ha ett sammanhang, känna tillhörighet och att man har kollegor som stöttar, utvecklar och tror på en. Om Castra Castra är en entreprenörsdriven konsultgrupp inom IT, management och systemutveckling. Bolaget ägs gemensamt av medarbetarna och tillsammans bygger vi det företag vi själva vill jobba på. Vår vision är att vi ska vara Sveriges bästa arbetsgivare för konsulter. Att vi blivit certifierade av Great Place to Work fem år i rad är ett bevis på våra höga mål kring företagskultur. Våra tankar om delaktighet, påverkansmöjligheter och respekt för individens egna val och möjligheter fungerar. Företaget har kontor i Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Sundsvall, Malmö, Linköping, Norrköping, Örebro och Jönköping. Mer information om Castra-koncernen hittar du på vår hemsida www.castra.se. Har vi lyckats väcka din nyfikenhet? Sök direkt via länken eller kontakta [email protected] Tfn: 072-871 63 12

4 juni 2025
Sista ansökan:
21 november 2025
Kreditanalytiker till enhet Garanti och utlåning
Riksgäldskontoret
Finansanalytiker och investeringsrådgivare m.fl.

Analytiker – Kreditanalytiker till Garanti och Utlåning Vi söker analytiker med kvantitativa färdigheter, som vill arbeta med unika frågeställningar inom kreditriskområdet och bidra till samhällsutveckling Vi erbjuder dig Riksgälden tillhandahåller, på regeringens uppdrag, garantier och utlåning till olika projekt utanför staten. Vår uppgift är att bedöma riskerna, sätta avgifter och bestämma villkoren för de garantier som ställs ut. I rollen som kreditanalytiker ingår att sätta sig in i, förstå och analysera finansiella data, upplägg och strukturer, göra bedömningar och dra slutsatser om ekonomisk bärkraft. Arbetet innebär även att sätta sig in i komplexa finansiella modeller, prissätta kreditrisker och hitta lämpliga åtgärder för att begränsa statens risk. Som kreditanalytiker driver man självständigt egna delprojekt, tar ansvar för analysuppgifter och bidrar till hög kvalitet i underlag till beslut. Till stor del sker arbete i team tillsammans med kollegor som har andra kompetensprofiler för att finna lämpliga lösningar i ärenden och frågeområden. I arbetet bidrar även kreditanalytikern till att utveckla metod och policyfrågor på enheten. För rollen krävs analytisk kompetens, förmåga att sätta sig in i komplexa frågor och förmåga att pedagogiskt kunna förklara komplexa frågeställningar muntligen och i skrift. Din profil I rollen arbetar du självständigt med analyser och driver frågor av skiftande karaktär. Du tar egna initiativ och söker självständigt det stöd eller information som behövs för att lösa uppgiften. Som person är du strukturerad, analytisk och noggrann. För att trivas i rollen behöver du vara mål och resultatorienterad samt tycka om situationer där frågor inte har en på förhand given lösning. Du behöver även kunna hantera periodiska arbetstoppar. En stor del av arbetet sker i samarbete med andra, både interna och externa parter. Här är det viktigt att du har en förmåga att samarbeta, är konstruktiv och pragmatisk med en förmåga att se andra perspektiv och slutligen komma fram med förslag till lösningar. Du har kommunikativ vana och uttrycker dig väl i tal och skrift. Du ska även ha: • kandidatexamen i ekonomi, finans eller industriell ekonomi • minst tre års arbetslivserfarenhet från finansiell sektor och kvalificerat arbete med kreditriskanalys • kunskap om kreditriskmodeller, kreditratingmetoder och prissättnings principer samt en förmåga att tillämpa dessa i praktiken • kunskap om Excel på avancerad nivå med förmåga att hantera stora datamängder Meriterande:  • magisterexamen • studier i statistik, matematik och juridik • erfarenhet av arbete på bank/kreditinstitut eller inom kreditförsäkring • erfarenhet av arbete i analysverktyg som SQL, Phyton, Matlab eller liknande • kunskap om regelverk som påverkar kreditgivning och riskhantering i finanssektorn • erfarenhet av arbete i statlig myndighet. Vi kommer att lägga stor vikt vid pålitlighet och lämplighet till tjänsten samt dina personliga egenskaper. Övrig information Välkommen med din ansökan som innehåller CV, personligt brev, examensbevis och relevanta betyg. För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna i ditt CV.  Skicka ansökan senast den xx juni 2025. Ange referens 2025/487 om du skickar in ansökan på annat sätt än digitalt via Riksgäldens hemsida. Vi erbjuder en tillsvidaretjänst och tillämpar sex månaders provanställning. För information om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Johanna Wallmo Wahlgren, 08 613 47 99 och kring rekryteringsprocessen HR-partner Maria Themnér, tfn 08-613 46 91. Fackliga representanter är: Linn Hedman, Saco-S och Lena Niklasson, ST-Riksgälden som nås via växeln: 08-613 45 00. Riksgälden erbjuder generösa semestervillkor, löneväxling till pension, friskvårdsbidrag, friskvårdstimmar och tillgång till gym. Alla medarbetare har tillgång till en egen plats på kontoret det finns även möjlighet att arbeta på distans 2,5 dagar i veckan. Finansiellt innehav Som anställd på Riksgälden har du en skyldighet att anmäla ditt innehav av finansiella instrument. För att som anställd på Riksgälden få inneha aktier i bank krävs särskilt tillstånd. Säkerhetsklassad tjänst Som anställd vid Riksgälden kan du komma att bli krigsplacerad, utifrån totalförsvarets behov. Vissa roller är placerade i säkerhetsklass och svenskt medborgarskap kan därför vara ett krav. Om tjänsten är inplacerad i säkerhetsklass kommer även en registerkontroll att ske. En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.    Om Riksgälden Riksgälden spelar en viktig roll i samhällsekonomin och på den svenska finansmarknaden. Vi bidrar till att statens pengar och finansiering hanteras effektivt och att det finansiella systemet är stabilt. Vårt kontor finns i centrala Stockholm och vi är drygt 240 anställda. Vår vision är att tillsammans göra Riksgälden till en förebild både i Sverige och internationellt. Våra värderingar präglas av öppenhet, trygghet och professionalitet i utförande av vårt arbete. Riksgälden strävar efter att vara en hållbar och attraktiv arbetsgivare, där mångfald, olika erfarenheter, kompetens och bakgrunder tas tillvara. För mer information se riksgalden.se

4 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Provningsingenjör till ledande industriaktör
Nexer Tech Talent AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Vill du vara med och testa tekniska lösningar som gör framtidens transporter mer energieffektiva och klimatsmarta? Just nu söker vi en driven och nyfiken testingenjör till ett team som arbetar med test och validering av värme-, ventilations- och luftkonditioneringssystem i lastbilshytter. Att jobba som Provningsingenjör Teamet du kliver in i ansvarar för att verifiera och validera prestanda, säkerhet och energieffektivitet i HVAC-lösningar för tunga fordon. Du kommer arbeta med moderna testverktyg som INCA, Canoe, Xcom och Gadget – tillsammans med kompetenta kollegor i ett teknikdrivet och hållbarhetsfokuserat företag. Teamet är engagerat i att tillsammans med partners och kunder driva omställningen mot ett mer hållbart transportsystem. Tjänsten är placerad i Södertälje och förväntas starta i slutet av augusti. Att vara konsult på Nexer Tech Talent Som senior konsult hos Nexer Tech Talent blir du en del av ett nätverk av erfarna specialister. Du kommer att vara anställd av Nexer Tech Talent och arbeta som konsult hos kund, men möjlighet till anställning på sikt. Du kommer även att få ta del av ett skräddarsytt utbildningsprogram där du får möjlighet att utveckla och fördjupa dina tekniska kunskaper i områden som AI, Cloud och cybersäkerhet, men även inom tex. ledarskap och personlig utveckling. Vi kommer stötta och utmana dig genom hela uppdraget. Vi erbjuder också möjligheter att delta i nätverksträffar, inspirerande föreläsningar och sociala aktiviteter som stärker din roll i vårt konsultteam. Som konsult hos oss finns också möjlighet att bidra som mentor, där du kan dela med dig av din kunskap och erfarenhet till mer juniora kollegor.  Vi söker dig som: Har en utbildning som högskoleingenjör eller civilingenjör, gärna med inriktning mot maskinteknik, elektroteknik, energi eller fordonsteknik Har minst 2 års erfarenhet av provnings-/testarbete, gärna inom fordon, termodynamik eller klimat C-körkort och erfarenhet av verktyg som INCA, Canoe eller Xcom är meriterande Är självgående, kommunikativ och trygg i att samarbeta med olika intressenter Har goda kunskaper i svenska och engelska Ansökan Låter detta som en spännande möjlighet? Vi rekryterar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Om du har frågor, kontakta Tech Recruiter Olivia Holm på [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig! Om Nexer Tech Talent Nexer Tech Talent är en del av Nexer Group – ett techbolag med djupa rötter i svenskt entreprenörskap och innovation. Med över 2 500 medarbetare i 15 länder och mer än 35 års erfarenhet hjälper vi våra kunder att ligga steget före strategiskt, teknologiskt och kommunikativt. Läs mer om Nexer Tech Talent här.

4 juni 2025
Sista ansökan:
21 november 2025
Sommarvikariat som administratör till PreZero
Bravura Sverige AB
Backofficepersonal m.fl.

Är du studerande eller har en annan huvudsaklig sysselsättning och letar efter ett givande extrajobb i sommar? Har du dessutom möjlighet att börja arbeta omgående? Då kan det här vara rätt uppdrag för dig! PreZero söker nu noggranna och strukturerade personer som vill stötta upp med orderadministration. Här får du möjligheten att arbeta i en samhällsviktig verksamhet, i ett engagerat team och med tydliga rutiner. Välkommen med din ansökan redan idag! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i cirka 1 månad. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos PreZero. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget PreZero Recycling AB är en hållbar samarbetspartner inom återvinning och avfallshantering, oavsett typ av restmaterial eller verksamhet. Tillsammans med deras kunder bidrar de till den cirkulära ekonomin och en mer hållbar framtid. PreZero erbjuder effektiva avfalls- och återvinningslösningar med fokus på kundens behov och långsiktig hållbarhet. De samlar in och hanterar restmaterial från kunders verksamhet genom återvinning och/eller energiutvinning. I deras vardag är kundnytta lika med miljönytta. I Sverige finns PreZero på ca 60 platser, har drygt 1 100 medarbetare, fler än 50 återvinnings- och mottagningsanläggningar och sköter avfallshanteringen i ett 40-tal svenska kommuner. Deras verksamhet skapar inte bara värde för de kunder som de levererar återvinningstjänster till, utan även för tillverkningsindustrin och energisektorn genom att förädla avfall till värdefull returråvara för nyproduktion. PreZero ser på mångfald som en av deras största styrkor och de strävar efter att skapa en arbetsplats där alla medarbetare känner sig inkluderade och uppmuntrade att bidra. Vi välkomnar alla sökande oavsett bakgrund och livssituation. Arbetsuppgifter Som orderadministratör kommer du att spela en viktig roll i att säkerställa att transport- och avfallsdata blir korrekt registrerad i samband med ett större systembyte. Du får en introduktion på plats och arbetar tillsammans med dina kollegor i ett administrativt team. Arbetet passar dig som gillar att arbeta med administration, tycker om att arbeta med detaljer och trivs i en fokuserad miljö. Arbetstider måndag till fredag mellan 07.00–16.00. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat: • Överföra data från fysiska körlistor till digitalt system • Registrera orderinformation, som exempelvis kunduppgifter, avfallsvikt, datum och tidpunkt • Bidra till att arbetet sker effektivt och utan fel • Samarbeta med andra kollegor samt ha stöd från projektledare och kundtjänst • Rapportera eventuella avvikelser eller frågor vidare till ansvariga kontaktpersoner Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Pågående eftergymnasiala studier med minst ett år kvar, eller annan huvudsaklig sysselsättning • God datorvana • Erfarenhet av administrativt arbete • Mycket goda kunskaper i svenska • God data- och systemvana I rollen som orderadministratör förväntas du vara noggrann, strukturerad och ha en god känsla för detaljer. Du har lätt för att sätta dig in i rutiner och processer, och tar ansvar för att dina arbetsuppgifter blir korrekt utförda. Arbetet kräver fokus och tålamod, särskilt eftersom du hanterar stora volymer data där varje registrering behöver bli rätt. Du har en positiv inställning och en god samarbetsförmåga – du trivs med att jobba i team men har också förmågan att arbeta självständigt. Du är lösningsorienterad, frågar när du behöver och bidrar gärna till att arbetet flyter på för hela gruppen. Att hjälpa till där det behövs och att hålla ett gott humör även under repetitiva uppgifter är naturligt för dig. Övrig information Start: Omgående Plats: Saltsjö-Boo, Nacka Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!  Sista ansökningsdatum är 2025-06-13. #Nextgen

4 juni 2025
Sista ansökan:
21 november 2025
Nu söker vi en Driftledare!
Arena Personal Sverige AB
Fastighets- och förvaltningschefer

Nu söker vi en Driftledare som är redo för ett konsultuppdrag som sträcker sig till april 2026 till vår kund Järva!  Vi söker dig som har KY-utbildning inom energi alternativt motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Du har dokumenterat goda kunskaper om energisystem, styr och regler, VVS, mätmetoder och el samt flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Körkort är ett krav. Vi lägger stor vikt vid ditt engagemang och drivkrafter. Som person söker vi dig som är självgående med driv och struktur som har lätt för att samarbeta med andra. Du levererar med kvalitet och är noggrann och professionell i ditt arbetssätt. I rollen kommer du ansvara för följande: • Ansvara för distriktets energisystem och styrning av datoriserade värme- och ventilationsanläggningar • Ansvara för analys och uppföljning av energiprestanda, OVK samt genomförda åtgärder • Vara delaktig som distriktets representant i framtagande av mål för energi- och övrig mediaförbrukning • Bistå som expertstöd i ärenden om bristande inomhuskomfort • Stötta områdeschefer och förvaltningskoordinatorer inom teknikområdet • Ansvara för framtagande av budgetförslag för distriktets räkning inom teknikområdet • Ansvara för genomförandet av beslutade åtgärder, antingen i egen regi eller genom projektbeställning • Representera distriktet som mottagande instans i ny- och ombyggnadsproduktionsprojekt gällande driftstekniska frågor • Ansvara för arbetsmiljöfrågor vid planering av projekt och ibland samordning av arbetsmiljöfrågor i samband med genomförandet • I övrigt delta i förekommande eller nya uppgifter inom distriktet. Övrig information:  * Uppdragstid: Konsultuppdraget startar i juni/juli - april 2026. * Arbetstider:  Måndag-fredag 08-17.00 * Körkort är ett krav * Har du elbehörighet BB2, är certifierad som energiexpert och/eller behörighet som OVK besiktningsman är det meriterande.

4 juni 2025
Sista ansökan:
21 november 2025