Skolläkare till Kulturskolan Raketen
Kulturskolan Raketen AB
Specialistläkare

Kulturskolan Raketen är en fristående, icke-vinstdrivande fristående skola, belägen i Björkhagen. Totalt går här 243 elever från förskoleklass till årskurs 9. Skolan har funnits i ca 30 år och är väl inarbetad i området. Vår profil är "Kultur, miljö och rättvisa" och vi arbetar utifrån devisen "ett barn har många språk" vilket bland annat innebär att vi integrerar de estetiska ämnena med de teoretiska i det vi kallar för tema redan från förskoleklass. Stämningen på skolan är lugn, eleverna ambitiösa och lärarna erfarna. Vi söker nu en skolläkare inför läsåret 25/26. Som skolläkare arbetar du i nära samarbete med vår skolsköterska som förbereder underlag inför skolläkarmottagningar. En skolläkare ska utgå ifrån ett hälsofrämjande och förebyggande arbetssätt, men där det även finns inslag av åtgärdande arbete samt remisshantering. Som skolläkare är du en legitimerad läkare med specialistutbildning inom allmänmedicin, pediatrik eller barn- och ungdomspsykiatri. Du som söker tjänsten ska ha god erfarenhet av att verka som skolläkare i grundskolan, ypperlig samarbetsförmåga och gedigen kännedom om inom din profession. Inom skolläkaransvaret ingår även det medicinska ledningsansvaret, MLA. Du som söker tjänsten ska: sätta samarbetet i fokus ha en positiv elevsyn ha tålamod och förmåga att sätta tydliga gränser ha erfarenhet av att arbeta med elever med NPF Anställningsformen är en tillsvidaretjänst med timarvode. De senaste åren har snittarbetstiden för skolläkare varit ca 100 timmar per kalenderår. Tillträde är 11 augusti 2025 eller efter överenskommelse. Intervjuer kommer att ske löpande. Vi undanbeder oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

4 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Affärsdriven Account Manager
Com7 Stockholm AB
Företagssäljare

I rollen som företagssäljare kommer du in med driv, energi och sinne för goda affärer! Com7 erbjuder moderna IT och kommunikationslösningar både till små och stora företag. Med vår breda tjänst och produktportfölj är vår styrka att alltid kunna leverera den bästa lösningen för våra kunder. Vårt huvudsortiment är operatörstjänster, mobila tjänster och molnväxlar samt svarsservice och egna IT-tjänster. Com7 är medlemmar i RingUp kedjan. Vi har kontor i Göteborg och Stockholm. Som Account Manager driver du din egen försäljningsprocess från prospektering, kundmöten, offerthantering och avslut till uppföljning av samarbeten. Du håller hög aktivitet och kontaktar kunder främst över telefon i ett första skede för att sedan träffa dem i sin ”hemmamiljö” under kundmöten. Du kommer att arbeta i ett bolag med en aktiv, driven och positiv företagskultur. Du rapporterar till och får löpande support från din närmsta försäljningschef samtidigt som du även bollar tankar och idéer med dina kollegor i försäljningsteamet. Vi söker dig som gärna har några års dokumenterad säljerfarenhet, helst inom telekom eller IT. Du är en driven individ med sinne för affären och besitter en stark entreprenörsanda. Du har erfarenhet av komplex försäljning sedan tidigare och besitter kunskap att förklara och förstå kundernas framtida lösningar på ett enkelt sätt. Vi erbjuder dig ett roligt och utvecklande arbete i en härlig miljö med högt i tak och fantastiska kollegor. Com7 erbjuder dig en nyckelroll i bolagets fortsatta expansion i Stockholmsregionen. Som Account Manager kommer du arbeta heltid från måndag till fredag med god grundlön och en rörlig del som baseras på dina försäljningsresultat.

4 juni 2025
Sista ansökan:
30 september 2025
Jobba som personlig assistent till vår barn kund på Vaxholm
Frösunda Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Just nu söker vi dig som vill jobba som personlig assistent hos en flicka i Vaxholm. Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent till en glad flicka på 11 år. Är du en person som är lekfull, ansvarstagande, omtänksam och trivs med att hjälpa människor? Då är detta jobb för dig! Vad innebär den här tjänsten? Tjänsten som personlig assistent innebär hjälp i samband med förflyttningar, måltider och personlig hygien. Du stöttar barnet med allt i vardagen där funktionsnedsättningen sätter gränser, både i och utanför hemmet. Du finns som ett stöd vid lek och bus och aktiviteter. Viss fysisk förmåga krävs då arbetet omfattar lyft i samband med förflyttning. Kunden tycker om att göra utflykter, bada och lyssna på musik.  Kunden går i skolan dagtid på vardagar, vi söker i första hand någon som vill arbeta eftermiddag och helg. Arbetet passar dig som studerar eller har annan sysselsättning. Vem söker vi? Du som person är omtänksam, lyhörd och trygg i dig själv. Tidigare erfarenhet av assistansyrket och/eller arbete med barn i behov av särskilt stöd är meriterande. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper: · Har erfarenhet av barn · Är lyhörd, aktiv, social och förstår familjelivet · Tar ansvar och kan ta egna initiativ · Tidigare erfarenhet som personlig assistent men inget krav · Rökfri · Körkort är meriterande · Goda språkkunskaper i tal och skrift I arbete med barn krävs utdrag från belastningsregistret enligt lag som lämnas till arbetsgivaren innan påbörjad anställning. Du beställer registerutdraget enligt LSS från polisen på följande sida: Barn med funktionsnedsättning, e-tjänst | Polismyndigheten (polisen.se) Vi erbjuder dig• Ett viktigt arbete där du gör skillnad för kunden • Ett utvecklande arbete • Ett kundnära arbete • Friskvårdsbidrag • Interna utbildningar – Frösundaakademin Om Frösunda Personlig assistans Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Övrig information• Anställningsform: Visstid så länge assistans uppdraget varar • Tjänstgöringsgrad: Deltid • Arbetstider: Varierande • Tillträde: Enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Rekrytering sker löpande. Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta:  Martina Malmström [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

4 juni 2025
Sista ansökan:
17 oktober 2025
Personlig assistent sökes till vår barnkund i Åkersberga
Frösunda Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Är du en person som är lekfull, ansvarstagande, omtänksam och trivs med att hjälpa människor? Då är detta jobb för dig! Arbetet skulle passa dig som studerar eller har annan sysselsättning.  Jag är en glad kille som bor med min familj. Jag söker dig som vill arbeta som personlig assistent, som vill arbeta kvällar och helger. Som assistent kommer du att hjälpa mig med allt som får min vardag att fungera såsom omvårdnad, personlig hygien och matning. Du som söker behöver vara pigg och glad precis som jag. Jag behöver dig som har lätt att ta initiativ, lyhörd, ordentlig och omtänksam. Ett plus är om du har erfarenhet av att arbeta med barn. Tjänsten innebär hjälp i samband med förflyttningar, måltider och personlig hygien. Du stöttar mig med allt i vardagen där funktionsnedsättning sätter gränser, både i och utanför hemmet. Du finns som ett stöd vid lek och bus och aktiviteter.   Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Tidigare erfarenhet som personlig assistent men inget krav Arbetat med barn är meriterande men inget krav Du som söker ska vara tobaksfri när du arbetar Vi erbjuder dig  Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag. I arbete med barn krävs utdrag från belastningsregistret enligt lag som lämnas till arbetsgivaren innan påbörjad anställning. Du beställer registerutdraget enligt LSS från polisen på följande sida: Barn med funktionsnedsättning, e-tjänst | Polismyndigheten (polisen.se) Om Frösunda Personlig assistansFrösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag.   Övrig information  Anställningsform: Timanställning Omfattning:  Vid behov Arbetstid: Kvällar/ helger Tillträde: Enligt överenskommelse  Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.   Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta:  Verksamhetschef: Martina Malmström [email protected]   Varmt välkommen med din ansökan!

4 juni 2025
Sista ansökan:
22 oktober 2025
Talent Acquisition Specialist till Camai
Camai Consulting AB
Personal- och HR-specialister

Brinner du för att hitta IT-branschens vassaste talanger? Är du en driven person som vill vara med på en spännande tillväxtresa med stora möjligheter att utvecklas? Då kan det här vara din nästa utmaning – och vi den perfekta matchen! Vi är ett växande IT-konsultbolag som nu letar efter en erfaren rekryterare som vill följa med på vår resa. Vårt mål är att bli en ledande aktör i branschen – och vi är övertygade om att framgång börjar med rätt människor. Hos oss är konsulterna hjältarna som gör skillnad varje dag. Som Talent Acquisition Specialist kommer du att vara ansiktet utåt för företaget när det gäller att locka, utvärdera och rekrytera IT-talanger. Du kommer att spela en avgörande roll i att bygga upp vårt team av konsulter och specialister samt säkerställa att vi har de färdigheter och kompetenser som krävs för att nå våra mål. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen. Dina ansvarsområden inkluderar: Identifiera och attrahera potentiella IT-kandidater genom olika kanaler. Utföra intervjuer och bedöma kandidaters tekniska färdigheter. Skapa och upprätthålla starka relationer med kandidater. Ansvara för dokumentation genom rekryteringsprocessen. Du kommer att vara företagets ansikte utåt i kontakten med kandidater samt vara delaktig i marknadsföringen. Säkerställa att kandidatupplevelsen hos Camai alltid är något utöver det vanliga. Vi söker dig som har: Eftergymnasial utbildning (HR, Personal-och arbetsliv, IT eller motsvarande). Minst 2 års erfarenhet av att rekrytera inom IT-sektorn. Stark förmåga att vara självgående och driva rekryteringsprocessen framåt. En fena i att dokumentera och uttrycka dig i skrift. Med en positiv inställning och en inre motivationskraft tror du på laget före jaget. Meriterande: Erfarenhet av TeamTailor, LinkedIn Recruiter, Marknadsföring, HR eller Försäljning. Varför Camai: På Camai tror vi på att belöna hårt arbete och engagemang. Vi erbjuder generösa utvecklingsmöjligheter och förmåner för våra medarbetare samt en stimulerande arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik. Hos oss är du inte bara en anställd, du är en hjälte som bidrar till vår gemensamma framgång. Vårt löfte: När du blir en del av Camai-familjen kan du förvänta dig mer än bara ett jobb – du blir en del av en dynamisk gemenskap som värdesätter din personliga och professionella utveckling. Vi är inte bara ett företag, vi är en kraftfull rörelse som strävar efter att skapa en arbetsmiljö där varje individ kan blomstra och nå sin fulla potential. Vi lovar att ge dig de verktyg och resurser du behöver för att lyckas, inklusive generösa utvecklingsmöjligheter, kontinuerlig träning och stöd från en erfaren mentor inom branschen. Vi tror på att belöna hårt arbete och engagemang, och som en del av vårt team kommer du att få tillgång till en rad förmåner och belöningar som erkänner dina prestationer och bidrag till vår gemensamma framgång. På Camai är du inte bara en anställd, du är en hjälte som spelar en avgörande roll i att forma framtidens IT-landskap. Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bli en del av vårt inspirerande team? Välkommen till Camai – där dina ambitioner möter oändliga möjligheter! Vi ser fram emot att välkomna dig till Camai! Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Vi värderar rätt person framför datum. Placeringsort: Stockholm/Hybrid. Vi är 3 dagar/veckan på kontoret på Stora Essingen.  Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match. Vad vi står för: Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag. Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans! Varför ska du välja oss? Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen. Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

4 juni 2025
Sista ansökan:
21 november 2025
Lärare allmän kurs svenska och historia/samhällsämnen

Jobbet är ett vikariat med chans till förlängning. Alma Folkhögskolas värdegrund bygger på en övertygelse om alla människors lika värde och rättigheter, samt individens förmåga att forma sitt liv utifrån sina förutsättningar och egen vilja. Pedagogiskt utgår Alma folkhögskola från folkbildningens idéer om delaktighet, öppenhet, nyfikenhet och engagemang. Vi tror på att mångfald berikar. Almas pedagogik bygger på att deltagarna tar ansvar och är aktiva. Vi som jobbar på Alma stöttar våra deltagare på vägen till deras mål. Alma folkhögskola har verksamhet i Liljeholmen och erbjuder Allmän kurs, Kurs för personer med Afasi samt Studiemotiverande folkhögskolekurs (SMF). Vi söker dig som har Folkhögskolelärarexamen med adekvat ämneskompetens eller lärarexamen på gymnasienivå eller motsvarande. Vidare är du flexibel och har en god samarbetsförmåga samt är bra på att planera och organisera ditt arbete. Du är en skicklig pedagog och en god förebild. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du kommer främst att undervisa på allmän kurs och ha svenska och ett eller flera av ämnena samhälle, historia, religion. Vi jobbar med ämnesintegrering vad gäller samhälle, historia och religion och ytterligare historiekompetens skulle stärka arbetsplatsen. Undervisning på andra kurser och ämnen kan också bli aktuellt. Förutom undervisning är du med i skolans utvecklingsarbete och i arbetslaget där du förväntas bidra med dina kunskaper, kreativitet och erfarenheter.

4 juni 2025
Sista ansökan:
21 juli 2025
Konsulter till Lager och Mottagning - Hos kund i Västberga
Lex-Man i Stockholm AB
Lager- och terminalpersonal

Vi på Lexman Bemanning söker just nu efter motiverade och arbetsvilliga konsulter för en spännande uppgifter hos vår kund i Västberga. Ingen tidigare erfarenhet utav lagerarbete krävs. Om tjänsten: Du kommer att arbeta på lagret i Västberga där vårt kundföretag tar emot donationer av b.la kläder. Din huvudsakliga uppgift blir att avlasta lastbilarna som inkommer till lagret fyllda med kläd donationer. De inkommande donationerna är packade i påsar som väger cirka 3 kg, med undantag för vissa större påsar som kan väga upp till 10 kg. På plats kommer du att få tydliga instruktioner från det team du arbetar med, så det är viktigt att du är lyhörd och kan följa anvisningar. Tjänsten är en behovsanställning. Krav: God fysik: Du behöver vara i god form för att orka med arbetsdagens fysiska krav. Svensktalande: Du behöver kunna kommunicera effektivt på svenska. Arbetsvillig: Vi söker dig som är engagerad och beredd att ta i när det behövs. Inte känslig: Ibland kan hushållssopor förekomma i återvinningen, så det är viktigt att du inte är känslig för detta. Truckkort: Detta är inget krav, men det är en fördel om du har det. Vad vi erbjuder: Ett roligt och omväxlande arbete där ingen dag är den andra lik. Möjlighet att arbeta i ett engagerat och professionellt team. Konkurrenskraftiga villkor och en arbetsmiljö där du känner dig uppskattad. Ansökan: Om du är intresserad av att bli en del av vårt team, vänligen skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig!

4 juni 2025
Sista ansökan:
21 november 2025
Quality Engineer
Abilia AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Who are we? Our goal is to simplify people's everyday lives, regardless of their needs. We want to give people with special needs the opportunity to participate and be independent. Abilia is a product and service provider for aids and welfare within the healthcare market. Today, we develop, manufacture and market aids for people with functional variations in the areas of communication, cognition, environmental control and alarms. We are market leaders and "thought leaders" in the field of cognitive aids.Abilia AB is part of the Abilia group, which has a turnover of over 400 million SEK and around 120 employees. The Abilia group has its home markets in Sweden and Norway but also has representation in the UK and Internationally. What will you be doing? Ensure the quality of Abilia’s products through monitoring and improving the quality processes throughout the Abilia supply chain from suppliers to usage of products in the field. The work includes creating and implementing quality control processes at suppliers and internally, analyzing data from suppliers, internal operations, and the field to identify trends and areas for improvement. You will work closely with other departments to ensure consistent quality across all stages of production and delivery. The role is based in Solna, Stockholm and belongs to the Operations department and reports to the Abilia group Supply Manager. Overall responsibility and position authoritySupplier quality assurance Conduct audits of suppliers to evaluate their quality management systems and quality assurance processes. Work with suppliers to improve quality and resolve non-conformities. Lead problem-solving efforts using methodologies like 8D, etc. Testing and inspections Oversee product testing and inspection, to ensure compliance with specifications. Develop and maintain testing protocols for incoming materials, in-process products, and finished goods. Data analysis and reporting Analyze quality metrics and test results to identify trends and areas for improvement. Track and document defect rates, causes of failures, and corrective actions. Troubleshooting and continuous improvement Manage product quality issues in the supplier base and in internal operations. Lead root cause analysis (RCA) for quality issues and implement corrective actions. Develop and implement process improvement together with suppliers and internally to minimize quality issues and problems. Internal auditor Act as internal quality auditor. Who are you and what background are we looking for? Education: Bachelor’s degree in engineering or a related field. Experience: Minimum 3-5 years' work experience within quality assurance. Competence: Strong knowledge and experience of quality tools and methods (Six Sigma, FMEA, 8D, etc.) as well as applicable quality standards (e.g. ISO 9001 or ISO13485). Proficiency: Strong analytical and problem-solving skills. Language: Fluent in Swedish and English in writing and verbally. Strong ability to combine a hands-on approach with planning and continuous improvements. Is this something for you? Apply as interviews and selection take place continuously. Starting date: as soon as available

4 juni 2025
Sista ansökan:
21 november 2025
Oral Care klinik i Stockholm söker en erfaren tandsköterska
H.F. Oral Care AB
Tandsköterskor

Oral Care klinik i Stockholm söker en erfaren tandsköterska att bli en del av vårt professionella team. Vi erbjuder en trevlig arbetsmiljö med fokus på helhetssyn i tandvårdsbehandlingar. Vår filosofi är att kunna erbjuda patienter en hälsoinriktad tandvård och prioriterar vidareutbildningar för personalen. Om företaget Oral Care är en av de största privata vårdgivare inom tandvård med över 35 års branscherfarenhet. Idag är vi över 750 anställda och erbjuder allmäntandvård samt mobil tandvård för patienter i hemmet. Vi har kliniker i Mjölby, Särö, Malmö, Göteborg, Sundsvall, Härnösand, Köping, Västerås, Umeå, Stockholm, Norge och Nederländerna. Planen är att expandera ytterligare. På Oral Care genomsyrar våra fyra grundvärderingar allt vi gör. De ligger till grund för hur vi bemöter varandra, våra patienter och vår omgivning. De driver oss till att ständigt försöka förbättra och utveckla vår verksamhet. Om tjänsten Vi söker en tandsköterska till våra kliniker i Stockholm. Tjänsten innebär arbete på klinik tillsammans med ett team av tandläkare, tandhygienister och andra tandsköterskor. Som tandsköterska hos oss kommer du arbeta med assistans åt tandläkare, sterilarbete och administrativa uppgifter. Arbetet sker både självständigt och i nära samarbete med kollegor. Vi har starka team där flexibilitet, förtroende, göra skillnad och ansvarstagande är nyckelord för vår gemensamma arbetsmiljö och patientvård. Vi sätter patientens behov i fokus och strävar efter att erbjuda tandvård som förbättrar deras livskvalitet. Oral Care erbjuder vår framtida kollega: En trygg anställning med kollektivavtal Möjlighet att delta i företagets expanderande resa och sprida vår branscherfarenhet En flexibel arbetsplats med korta beslutsvägar Goda möjligheter till kompetensutveckling Ett brett kollegialt nätverk i ett större företag som ändå har kvar en hög familjär känsla där vi tar oss tid att också ha roligt tillsammans genom exempelvis Oral Care- dagarna och after work Friskvårdsbidrag För att trivas hos oss ser vi att du som söker: Har en bred social förmåga där du utmärker dig genom din förmåga för att skapa, underhålla och bibehålla goda relationer Brinner för att göra skillnad i patientens och kollegors vardag Är lösningsorienterad, flexibel och anpassningsbar Har tålamod och inger förtroende till patienter Känner ansvar för att våra patienter får bästa möjliga vård Är trygg i din yrkesroll På grund av journalföring och övrig administration kunna utrycka dig väl i tal och skrift på svenska Har du tidigare erfarenhet av Muntra journalsystem är det meriterande Ta chansen att bli en del av Oral Care genom att skicka in ditt Cv och en beskrivning av dig själv redan nu då urval sker löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!

4 juni 2025
Sista ansökan:
21 november 2025
Bygg & anläggning
Centio Consulting Group AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Vi söker en Projektledare trafik till uppdrag hos myndighet i Stockholm.  Detta är ett konsultuppdrag.  Tjänsten är på heltid. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget och Arbetsområde  I myndighetens  uppdrag ligger att bereda och verkställa beslut om inriktning och omfattning för en långsiktigt hållbar kollektivtrafik. Dessutom ansvarar de för styrning och uppföljning av trafikdrift samt upprätthållandet av infrastrukturens funktion, säkerhet och värde. Varje dag reser mer än 700 000 personer med den allmänna kollektivtrafiken, det vill säga resor med tunnelbana, bussar, pendeltåg och lokalbanor. Trafikavdelningens roll är att som beställare förvalta och vidareutveckla de avtal som ryms inom verksamhetens uppdrag. Trafikavdelningen bidrar vid upphandlingar med expertis inom kravställning, trafikplanering samt uppföljning av avtal. Trafikavdelningen äger och har ett övergripande ansvar för avtal med leverantörer inom områden såsom trafik, trygghetstjänster, intäktssäkring via biljettkontroller och egendomsbevakning. I det övergripande ansvaret ingår att avtalen förvaltas på ett systematiskt och gemensamt arbetssätt. Avdelningen hanterar avtal inom ramen för SL:s tre varumärken: SL, Waxholmsbolaget och Färdtjänst. I ansvaret ingår att bidra med sakkompetens inom upphandlingar, genomföra avtalsuppföljning samt återföra förvaltningserfarenheter vid utformning av nya avtal och affärsmodeller. Trafikavdelningen ansvarar även för att pröva och verkställa färdtjänsttillstånd samt att tillhandahålla sjukresor på uppdrag av hälso- och sjukvårdsförvaltningen Projektledning av uppdrag inom trafik med fokus på politiska uppdrag såsom ”budgetuppdrag”. Resursen ska även bistå med stöd gällande depåfrågor vid utveckling av befintlig och ny anläggning. Arbetet innefattar hantering av frågor i gränssnittet mellan utvecklingsprojekt, teknik, förvaltning samt trafik med syfte att säkerställa god framdrift och ett stabilt övertagande av anläggningen. Projektledares roll är att leda och koordinera alla aktiviteter och funktioner inom ett projekt. Till sin hjälp har projektledaren en projektgrupp som oftast består av specialister inom sina respektive områden. Projektledaren ska se till att projektet uppnår uppställda mål avseende tid, kostnad och kvalitet. Som projektledare på myndigheten ska man agera utifrån utvecklingsmålen; kompetent projektgenomförare, affärsmässig beställare, effektiv styrning med resenären i fokus. Krav (OBS, obligatoriska) Akademisk utbildning på minst kandidatnivå. Minst tre (3) års dokumenterad erfarehet av att arbeta som projektledare. Minst två (2) års erfarenhet av upphandling av trafikavtal inom offentlig verksamhet, LOU/LUF. Minst fem (5) års dokumenterad erfarenhet av att arbeta inom politiskt styrd verksamhet, exempelvis inom en offentlig förvaltning eller myndighet. Det innebär att personen ska ha förståelse för de särskilda förutsättningar som råder i en organisation där politiska beslut påverkar verksamhetens inriktning och prioriteringar. Meriterande  Minst ett (1) uppdrag som visar på erfarenhet av infrastrukturella förutsättningar påverkar planering och genomförande av kollektivtrafik. Det kan till exempel handla om arbete med hållplatser, terminaler, depåer, framkomlighet eller trafikmiljöer, samt hur dessa faktorer samverkar för att möjliggöra en fungerande kollektivtrafik. Minst ett (1) uppdrag med erfarenhet av att leda och genomföra affärsmässiga förhandlingar inom offentlig verksamhet eller annan reglerad bransch. Detta inkluderar förhandling av både kommersiella och juridiska villkor. Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska.  Vi ser fram emot din ansökan!

4 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025