Lärarvikarier till vikariepool i Södertörn
Bemannia AB (Publ.)
Grundskollärare

Brinner du för arbete med barn och unga? Är du intresserad av ett flexibelt och utvecklande extrajobb? Bli lärarvikarie i vår vikariepool söder om Stockholm! Om uppdraget Bemannia söker nu vikarier till vår vikariepool. Du arbetar ambulerande på olika grundskolor i södra Stockholm, bl.a. Huddinge, Haninge, Nynäshamn och Botkyrka. Du ersätter skolans ordinarie personal vid akuta behov och blir bokad med kort varsel. Vikariatens längd varierar från enstaka dagar till längre vikariat. Du väljer själv vilka dagar i veckan du vill arbeta och vi matchar dig med uppdrag som passar din tillgänglighet och kvalifikationer. Dina arbetsuppgifter Som lärarvikarie ersätter du den ordinarie personalen och dina arbetsuppgifter innefattar; Att ansvara för och leda undervisning enligt en färdig planering I vissa fall själv planera lektioner Att vara rastvärd förekommer Dina kvalifikationer Fullständig gymnasieexamen eller motsvarande Minst 6 månaders erfarenhet av undervisning inom grundskola på heltid  Tillgänglig för arbete minst 2 vardagar per vecka Kunna bli bokad på uppdrag samma morgon  Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia ser vi till att du blir matchad med rätt uppdrag. Som anställd hos oss genomgår du en introduktionsutbildning där du får verktyg för att leda och lära andra. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.  Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via mejl, har du däremot frågor går det bra att vända sig till  [email protected].   Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

28 maj 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Lärare i samhällsvetenskapliga ämnen

Lärare i samhällsvetenskapliga ämnen Om Amerikanska Gymnasiet Amerikanska Gymnasiet grundades utifrån en stark pedagogisk idé. Vår Ledstjärna är att ”vi arbetar för att våra elever och medarbetare ska nå sin fulla potential”. Vi arbetar därför med både kunskapsutveckling och personlig utveckling. Vår kultur kännetecknas av tydliga spelregler med omtanke. Vi kallar det ”Ramar och Kramar”. Skolverksamheten organiseras så att eleverna förbereds för en internationell arbetsmarknad i en snabbt föränderlig värld, i vår logotype kan man därför läsa “Get ready for the world”. Allt som sker på skolan utgår från våra fyra grundvärderingar: Courage, Kindness, Knowledge & Curiosity och Grit. I klassrum och i korridor så kännetecknas möten mellan elever och personal av beteenden som härleds från dessa. Vi arbetar elevnära och sätter alltid elevernas bästa i första rummet. Om Amerikanska Gymnasiet, Stockholm - Essingen - Skolan går till hösten in på sitt femte läsår. - Skolan har cirka 560 elever som studerar på Natur- och teknikprogrammet, Ekonomiprogrammet eller det Samhällsvetenskapliga programmet. - Skolan kännetecknas av ett kompetent lärarlag och en stark gemenskap. Om rollen Som lärare kommer du att undervisa våra elever i samhällsorienterade ämnen. Just nu rekryterar vi också lärare i svenska och svenska som andraspråk, samt spanska. Om du önskar kombinera undervisning i samhällsvetenskapliga ämnen med ett annat av ovan ämnen, så ange det i din ansökan.  Du kommer ansvara för att planera, genomföra, bedöma och utvärdera din egen undervisning. Du förväntas leda lektionerna utifrån vår pedagogiska struktur, vilket du kommer få handledning i. Du kommer att arbeta nära tillsammans med ett engagerat och sammansvetsat svensklag, där samarbete och kollegialt lärande är en självklar del av vardagen. Du kommer att undervisa i en digital miljö med digitala läromedel i kombination med traditionell litteratur. Undervisningen sker på svenska med inslag av engelska. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%, som inleds med en provanställning på 6 månader. Startdatum 4 augusti 2025. Din profil Vi söker dig med lärarlegitimation och erfarenhet av undervisning, som har behörighet att undervisa i samhällsvetenskapliga ämnen. Du har ett stort engagemang för undervisning och vill vara med och utveckla verksamheten tillsammans med ett starkt team av medarbetare och du delar vår pedagogiska syn: https://www.amerikanskagymnasiet.se/om-skolan/tankar-om-skola/.  Vi söker dig som leder i linje utifrån vår devis “Ramar & Kramar”, som innebär ett tydligt ledarskap och tydliga spelregler i kombination med en stark omsorg om varje elev. Med hjälp av din energi, lyhördhet och uthållighet har du lätt för att engagera och skapa delaktighet mot gemensamt satta mål. Teamwork och transparens är ledord. Du förväntas ha god kommunikation på både svenska och engelska, i både tal och skrift. Du har förmågan att använda ett brett spektra av digitala läromedel och du har en stabil digital kompetens. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Ansökan Sista ansökningsdag: 30 juni 2025. Intervjuer sker löpande och tillsättning av tjänsten kan ske innan ansökningstiden har löpt ut. Kontaktuppgifter HR-ansvarig / Tf. personalchef Elin Fagerberg, [email protected], 0760-274394 Vi har redan tagit ställning till behovet av rekryteringsstöd i denna process och undanber oss därför kontakt från annonsförsäljare, samt rekryterings- och bemanningsföretag.

28 maj 2025
Sista ansökan:
14 november 2025
Teamleader Natt till vårt lager i Farsta
Mathem i Sverige AB
Arbetsledare inom lager och terminal

För oss på Mathem står våra kunders bekvämlighet alltid i centrum. Vi vill skapa den bästa upplevelsen för dem i allt från middagsplaneringen med familjen till dess att matvarorna finns på plats i hemmet. På detta sätt skapar vi mer tid för sakerna de älskar – matlagning, tid med familjen, träning eller jobb. När du jobbar hos oss får du därför en unik möjlighet att påverka människors liv i positiv bemärkelse. För leendet på kundernas läppar när matvarorna levereras är ovärderligt. Varför ska du jobba hos oss? Mathem är idag Sveriges största matbutik med lösplockade varor på nätet och vi fortsätter att växa. Hos oss får du jobba i en dynamisk och social miljö med möjlighet att utvecklas och växa. Vi är en arbetsplats med stor mångfald och vi satsar helhjärtat på miljö- och hållbarhetsfrågor. Vad kommer du att få göra? Som Teamleader Cold Night inom Mathems lagerverksamhet ansvarar du för att leda och fördela arbetet för medarbetare inom ett visst område. Detta är en operativ roll där du arbetar aktivt med uppföljning i form av exempelvis medarbetarsamtal, hälsosamtal och coachningssamtal. Vidare medverkar du i förbättringsarbeten för att nå processens och verksamhetens mål när det kommer till medarbetarnöjdhet, kvalitet och produktivitet i enighet med budget. Du arbetar nära och rapporterar till Fulfillment Operating Manager. Fokus kommer även vara att uppnå områdets uppsatta mål och budget. Du arbetar på ett effektivt sätt med optimal resursfördelning för att nå uppsatta mål och säkerställa produktionens flöde. Genom god förståelse för logistikprocesser och organisationen arbetar du för att effektivt kunna lösa de utmaningar som uppstår i verksamheten. Du har ett operativt driftansvar och arbetar aktivt med coachning av medarbetarteamet. Du kan även bli involverad i arbetsmiljöfrågor. Detta är en nattjänst så tiderna är förlagda på ett schema nattetid, eventuellt helgarbete kan tillkomma. Kvalifikationer Gymnasieutbildning Tidigare ledarerfarenhet Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Erfarenhet från livsmedelsbranschen är meriterande Erfarenhet av tidigare WMS-system är meriterande Utbildningar inom ledarskap, arbetsrätt, arbetsmiljö, logistik och lean är meriterande Goda kunskaper om verktyg, processer och metoder inom logistik, kvalitet och arbetsmiljö är meriterande Personliga egenskaper I rollen som Teamleader Cold Night ser vi att du är en driven ledare som når resultat genom att coacha samt skapa engagemang inom ditt team. Det är viktigt att du har ett operativt närvarande ledarskap, är professionell och rättvis. Du är initiativtagande och lösningsorienterad, utan att tumma på kvalitet och säkerhet. Utöver detta är det viktigt att du är en god kommunikatör, har lätt för att samarbeta med andra samt är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt. Övrigt Plats: Farsta/Larsboda, Stockholm Omfattning: Heltid Natt(100%) Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande 6 månaders provanställning Tillträde: Omgående Lön: Fast lön enligt kollektivavtal (Lager & E-handel) + ansvarstillägg En bakgrundskontroll via ett externt företag ingår som en del i rekryteringsprocessen av denna tjänst. Vi behandlar ansökningar kontinuerligt och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan!

28 maj 2025
Sista ansökan:
14 november 2025
eLinked söker serviceelektriker i Norra Stockholm
eLinked AB
Installations- och serviceelektriker

Om jobbet Har du ett par års erfarenhet inom el och ett brinnande intresse för service? – Då kan det här vara rätt jobb för dig! Vi söker dig som är social, kommunikativ och har ett öga för detaljer. Du är noggrann, gillar att arbeta effektivt och är inte rädd för nya utmaningar. Just nu söker vi flera elektriker som är strukturerade, ansvarstagande och självgående. Utöver det praktiska arbetet krävs det även att du kan hantera administrativa uppgifter såsom materialbeställningar, tidrapportering och efterkontroller. Tjänsten är på heltid och du kommer att arbeta på norra sidan av Stockholm. Även om du kommer att ingå i ett team, består en stor del av arbetet av självständiga insatser med löpande service och underhåll hos våra kunder. Vi lägger stor vikt vid mjuka värden som kommunikation och servicekänsla. Samtidigt är det viktigt att du har goda praktiska färdigheter, eftersom rollen ställer höga krav på självständigt arbete.  Typiska arbetsuppgifter: Självständigt arbete med kabeldragning Självständigt arbete med märkning Självständigt felsökning och problemlösning Självständigt arbete med kanalisation Självständigt armaturbyten Självständigt kompletteringsarbeten Självständigt arbete med belysning Du kommer att ha löpande kontakt med kunder, kollegor och chefer för att analysera arbetet och säkerställa kvalitet samt en trygg arbetsmiljö.  Vi erbjuder: Konkurrenskraftig lön Ackord på arbetsplatser där det tillämpas Kollektivavtal enligt Installationsavtalet, inklusive förmåner som reseersättning och restid Arbetstelefon med fria samtal och surf Dator eller surfplatta för roller som kräver dokumentation Olycksfallsförsäkring och tjänstepension via Fora Friskvårdsbidrag via Nordic Wellness, SATS och 24/7 Stort kontaktnät inom elbranschen Sociala och roliga företagsaktiviteter Regelbunden uppföljning och kompetensutveckling Möjlighet att växa internt Tillgång till utbildningar och kurser   Krav för tjänsten: Fullständig elutbildning Minst 3 års arbetslivserfarenhet ECY-certifikat eller motsvarande, alternativt godkänt utlåtande från Installatörsföretagen B-körkort (manuell växellåda)   Meriterande: Erfarenhet inom entreprenad, service eller industri Certifikat och utbildningar som: Liftkort, Fallskydd, ESA 14 mm   Om företaget eLinked AB är ett växande bemanningsföretag med inriktning på elektriker. Vi har kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö, men är verksamma i hela Sverige. Vi hyr ut fast anställda elektriker, ledande montörer och projektledare till befintliga projekt – både som förstärkning och som kompletta team. Våra anställda omfattas av Installationsavtalet samt Bemanningsavtalet Tjänsteman.  Ansökan Välkommen att registrera din ansökan via länken och bifoga ett uppdaterat CV. Vi går igenom ansökningar löpande! .

28 maj 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Ekenhuset söker en Administrativ Projektledare inom golvrenovering
Ekens Golv AB
Arbetsledare inom bygg, anläggning och gruva

Ekenhuset expanderar! Vi söker en administrativ projektledare till Förvaltning Södertälje.  Vi letar efter en strukturerad och serviceinriktad administrativ projektledare som vill vara med och säkerställa smidiga och effektiva golvrenoveringsprojekt. I denna roll får du en central position där du koordinerar arbeten, har daglig kontakt med kunder och stöttar våra projektledare och golvläggare. Vi sitter i lokaler i Södertälje, men jobben utförs i hela Stockholm. Dina huvudsakliga ansvarsområden Planering och koordinering: Boka in planerade arbeten och schemalägga våra golvläggare. Kundkontakt: Ta emot, samordna och säkerställa att kundfrågor besvaras snabbt och professionellt. Projektstöd: Assistera projektledarna genom att: Följa upp att rapporter, checklistor och tidregistreringar skickas in. Upprätta och skicka offerter till kunder. Beställa material till kommande jobb. Tillgänglighet och service: Vara kontaktperson under telefontid och säkerställa att arbetet flyter på smidigt. Vi söker dig som har God organisationsförmåga och kommunikationsförmåga – du är strukturerad, tydlig och trivs i en samordnande roll. Förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt och lösa problem effektivt – du prioriterar rätt och håller ihop planeringen även när förutsättningarna förändras. God digital kompetens – du har erfarenhet av att arbeta i digitala system för planering, tidrapportering och administration. Erfarenhet av affärssystem eller projektverktyg är meriterande. Självständighet och initiativförmåga – du ser vad som behöver göras och agerar proaktivt. Ledaregenskaper och samarbetsförmåga – du trivs med att koordinera och stötta teamet för att säkerställa att arbetet flyter på smidigt. B-körkort. Erfarenhet av arbetsledning inom bygg- eller hantverkssektorn är meriterande. Kännedom om golvrenoveringsprocesser och material är meriterande. Vad vi erbjuder På Ekenhuset blir du en del av ett stabilt, växande och värderingsdrivet företag där vi värdesätter kvalitet, yrkesstolthet och gott samarbete. Hos oss får du: En trygg anställning i ett välrenommerat företag med över 50 års erfarenhet i branschen. Möjlighet att utvecklas – vi satsar på våra medarbetare och erbjuder både utbildningar och karriärvägar inom företaget. En central roll med stort ansvar – här får du möjlighet att påverka och vara en nyckelspelare i vår dagliga verksamhet. En inkluderande och familjär företagskultur, där vi värnar om våra anställda och har en stark sammanhållning. Ansök idag! Vill du bli en del av vårt team? Skicka in din ansökan så snart som möjligt! Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta oss. Om Ekenhuset Ekenhuset är ett värderingsdrivet företag som specialiserar sig på hållbara och innovativa golvlösningar. Vi sätter kvalitet och yrkesstolthet i fokus och strävar efter att alltid leverera den bästa servicen till våra kunder.

28 maj 2025
Sista ansökan:
14 november 2025
Vi söker fler vårdbiträden/undersköterskor till Vårdbo i Åkersberga
Attendo Sverige AB
Vårdare, boendestödjare

Drivs du av att arbeta med människor och vill verkligen göra skillnad för våra kunder varje dag? Ta chansen att bli en del av vårt härliga gäng! Vi söker sommarvikarier med möjlighet till fortsatt anställning. Vi på Attendo söker nu Vårdbiträden/undersköterska  till Vårdbo i Åkersberga. Attendo Vårdbo Åkersberga är ett vård- och omsorgsboende med 24 platser fördelat på två avdelningar, en demensavdelning och en somatisk avdelning. Vi har även en social dagverksamhet med 10 platser. Attendo Vårdbo är beläget vid Åkers kanal, centralt i Åkersberga. Om rollen Som vårdbiträde/undersköterska hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och stimulerande miljö för våra kunder. Du ansvarar för att ge en god vård och omsorg till våra kunder. Att skapa en positiv och social atmosfär under måltiderna är en stor del i din roll samt att kunna bidra med olika aktiviteter som förgyller vardagen för våra äldre. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: Personlig omvårdnad enligt verksamhetens rutiner med utgångspunkt från kundens individuella behov och önskemål. Vid behov hjälpa till med att exempelvis förbereda, laga och servera måltider, städ, tvätt m.m. Utföra dokumentation och arbeta utifrån beslutade insatser. Samarbeta med externa och interna kontakter såsom gode män, anhöriga, boende, sjuksköterska och rehab-personal. Vem är du? Du trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra kunder. Som person är du självständig, ödmjuk, noggrann och ansvarsfull. Du brinner för vård av äldre, ser individens behov och är engagerad i deras närstående. Du blir en del av ett engagerat medarbetarteam som alla strävar att göra det där lilla extra. Det är därför en viktig att man har lätt för att samarbeta, har ett pedagogiskt förhållningssätt och bidrar till en god och trevlig stämning på vår arbetsplats. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet. Kvalifikationer Goda kunskaper i svenska språket (tal och skrift). God datorkunskap/datorvana. Meriterande: Undersköterskeutbildning om minst 1350p. Yrkesbevis från Socialstyrelsen eller intyg från nuvarande/tidigare arbetsgivare gällande tillsvidareanställning som undersköterska. Erfarenhet från omsorgsarbete i äldreomsorgen Erfarenhet av delegering. Vad kan vi erbjuda dig? Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal AttendoPlus, i samarbete med Benifex. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag 2025-06-28 men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Sammanfattning Roll: Vårdbiträde/Undersköterska Anställningsform: Tillsvidareanställning och/eller timanställning. Arbetstid: Dagtid, kvällar och helger. Tillträde: Enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan – Tillsammans för framtidens omsorg!

27 maj 2025
Sista ansökan:
14 november 2025
Dramapedagog/Teaterpedagog
HB Drama Consult 1.2.3.
Övriga pedagoger med teoretisk specialistkompetens

Teater & Dramaskolan söker från HT-25, 1 - 2 drama/teaterpedagoger. Arbetstiden är 2-3 fm/veckan samt måndag, onsdag, torsdag 2 -3 grupper em/kväll och lördag fm. Vi har barn i ålder 2 - 12 år och arbetar med förskolor/skolor. Allt från kreativa informationsuppdrag till miniteaterlek och enklare uppspel. Arbetsuppgifter: Vi söker en glad, kreativ och fantasifull pedagog med dokumenterad utbildning och erfarenhet med att arbeta med mindre barn. Du ska planera och leda grupperna under terminen för att avsluta med ett dramaäventyr för de mindre och föreställning för de äldre. Arbetet innefattar även att arbeta med vårt projekt - "Hållbar utveckling i förskolan/skolan". samt med våra kalasevent.

27 maj 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Biträdande lektor i matematik med inriktning mot matematisk analys
Kungliga Tekniska Högskolan
Universitets- och högskolelektorer

Ämnesområde Matematik med inriktning mot matematisk analys. Ämnesbeskrivning Matematisk analys i bred mening, innefattande såväl centrala områden inom analys, som områden inom matematik där analys är ett dominerande inslag. Exempel på det senare kan vara delar av dynamiska system, geometri, matematisk fysik, partiella differentialekvationer sannolikhetsteori och talteori. Arbetsuppgifter Forskning och undervisning i ämnesområdet. Under anställning som biträdande lektor kommer merparten av tiden att ägnas åt forskning, med målet att den biträdande lektorn ska etablera sig som en självständig forskare inom det internationella forskarsamhället. Undervisningen kan omfatta kurser i matematik från grund till avancerad nivå, samt handledning av examensarbeten och doktorander. Även viss administration kan ingå i arbetsuppgifterna. Den biträdande lektorn förväntas kunna undervisa på svenska inom fyra år. Vid behov upprättas en språkplan som stöd i samband med anställningen. Den biträdande lektorn kommer att ges möjlighet att utveckla sin självständighet som forskare och få meriter som kan ge behörighet för en annan läraranställning som det ställs högre krav på behörighet för (se 4 kap. 12 a § högskoleförordningen). Den biträdande lektorn kan ansöka om befordran till lektor i enlighet med 4 kap. 12 c § högskoleförordningen. Behörighet Behörig att anställas som biträdande lektor är den som har avlagt doktorsexamen eller har motsvarande vetenskaplig kompetens. Främst bör den komma i fråga som har avlagt doktorsexamen eller har nått motsvarande kompetens högst sju år innan tiden för ansökan av anställningen som biträdande lektor har gått ut. Även den som har avlagt doktorsexamen eller har uppnått motsvarande kompetens tidigare kan dock komma i fråga om det finns särskilda skäl. Med särskilda skäl avses ledighet på grund av sjukdom, föräldraledighet eller andra liknande omständigheter. Bedömningsgrunder Som bedömningsgrunder vid anställning som biträdande lektor vid KTH gäller de bedömningsgrunder som anges i avsnitt 1.3. i KTH:s anställningsordning i förhållande till fastställd anställningsprofil. Det är av högsta betydelse att den sökande har - vetenskaplig skicklighet inom ämnesområdet visad genom publikationer i internationella tidskrifter av hög kvalitet, presentationer och deltagande vid konferenser, samt andra åtaganden inom forskarsamhället såsom exempelvis gransknings- eller sakkunniguppdrag. - potential till meritering för högre läraranställning. Häri inbegrips potential till självständig utveckling som forskare och lärare inom aktuellt ämnesområde samt förmåga till etablering, förnyelse och utveckling av aktuellt forskningsområde Det är av näst högsta betydelse att den sökande har - postdoktorvistelse i annan forskningsmiljö än det lärosäte den sökande disputerat vid. Erfarenhet från forsknings- och utvecklingsarbete inom industrin eller andra organisationer bedöms motsvara en traditionell postdoktorsvistelse vid ett annat lärosäte. - intresse för och insikter rörande pedagogisk utveckling inom aktuellt ämnesområde. - intresse för och insikter rörande ledarskap i akademin, samverkan med det omgivande samhället, samt medvetenhet om mångfalds- och likabehandlingsfrågor med särskilt fokus på jämställdhet. Det är även av betydelse att den sökande har - administrativ skicklighet. Särskilda bedömningsgrunder för befordran till lektor Vid prövning av ansökan om befordran till lektor kommer bestämmelser enligt 1.2.4 i KTHs Anställningsordning tillämpas. Förmåga att undervisa på svenska är en merit som tillmäts stor vikt vid ansökan om befordran. Fackliga representanter Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på https://www.kth.se/om/work-at-kth/fackrepresentanter-1.500898. Ansökan Utforma din ansökan enligt http://www.kth.se/om/work-at-kth/cv-mall-for-anstallning-av-larare-1.471907 Du som sökande har huvudansvaret för att ansökan är komplett utifrån annonsen och cv-mallen. Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (Central European Time/Central European Summer Time). Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Övrigt Tidsbegränsat till: Anställningen är tillsvidare, dock längst sex år, och kan förnyas om det på grund av lärarens sjukfrånvaro, föräldraledighet eller andra särskilda skäl krävs ytterligare tid för att uppnå syftet med anställningen. Den sammanlagda anställningstiden får dock omfatta högst åtta år. Anställningen ingår i Tenure Track-systemet vid KTH och den biträdande lektorn ska efter ansökan prövas för befordran till lektor. För mer information om KTH:s bedömning, se https://intra.kth.se/styrning/styrdokument/regler/rekrytering-1.661837 Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund. För information om behandling av personuppgifter i samband med rekrytering, https://www.kth.se/om/work-at-kth/processing-of-personal-data-in-the-recruitment-process-1.823440 Det kan förekomma att en anställning hos KTH är placerad i säkerhetsklass. Om så är fallet för just denna anställning görs en säkerhetsprövning av sökande i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585) efter samtycke. I dessa fall är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd efter säkerhetsprövning. Vi undanber oss all kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Om KTH KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi. https://www.kth.se/om/om-kth-1.885102

27 maj 2025
Sista ansökan:
28 augusti 2025
Marknadsförings Assistent
Aathish Åkeri AB
Marknads- och försäljningsassistenter

Om oss: Aathish Åkeri AB är en ledande taxitjänstleverantör som är dedikerad till att erbjuda pålitliga, säkra och effektiva transportlösningar till vårt samhälle. Med en modern fordonsflotta och ett engagemang för exceptionell kundservice strävar vi efter att vara det föredragna valet för alla resebehov. Vi söker en dynamisk och entusiastisk marknadsföringsassistent som vill bli en del av vårt växande team och hjälpa oss att utöka vår räckvidd och förbättra vår varumärkesnärvaro. Jobbbeskrivning: Vi söker en mycket motiverad och kreativ marknadsföringsassistent för att stödja våra marknadsföringsinitiativ. Denna roll är idealisk för någon som brinner för marknadsföring, är ivrig att lära sig och redo att bidra till en snabbväxande miljö. Marknadsföringsassistenten kommer att arbeta nära marknadsföringsteamet för att genomföra olika kampanjer, hantera sociala medier, skapa innehåll och analysera marknadsföringsresultat. Huvudansvar: Bistå i utvecklingen och implementeringen av marknadsföringsstrategier och kampanjer. Hantera och uppdatera profiler på sociala medier (Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, etc.) med engagerande innehåll. Skapa och kurera engagerande innehåll, inklusive text, bilder och videor, för olika marknadsföringskanaler. Bistå med e-postmarknadsföringskampanjer, inklusive utformning av nyhetsbrev och reklammejl. Genomföra marknadsundersökningar för att identifiera trender och kundpreferenser. Stödja organisering av reklamevenemang och partnerskap. Övervaka och analysera marknadsföringskampanjers resultat, tillhandahålla rapporter och insikter. Uppdatera webbplatsinnehåll och säkerställa noggrannhet. Bistå med skapandet av marknadsföringsmaterial som flyers, broschyrer och annonser. Samarbeta med externa leverantörer och byråer vid behov. Utföra administrativa uppgifter för att stödja marknadsavdelningen. Kvalifikationer: 1-2 års erfarenhet av en marknadsföringsroll, helst inom transport- eller servicebranschen (men inte nödvändigt). Stark förståelse för sociala medieplattformar och digitala marknadsföringstrender. Utmärkta skriftliga och muntliga kommunikationsfärdigheter. Engelska är ett krav, eftersom vi främst arbetar med internationella kunder. Om du kan svenska eller andra nordiska språk är det meriterande. Kunskaper i innehållsskapande verktyg (t.ex. Canva, Adobe Creative Suite) är meriterande. Grundläggande förståelse för SEO och Google Analytics är önskvärt. Förmåga att arbeta självständigt och som en del av ett team. Stark organisationsförmåga och noggrannhet. Proaktiv, kreativ och initiativtagande. Förmåga att hantera flera uppgifter och möta deadlines. Vad vi erbjuder: Konkurrenskraftig lön enligt svenska standarder. Avtal med Biltrafikens Arbetsgivareförbund. Möjlighet att arbeta i en dynamisk och växande bransch. Samarbetsinriktad och stödjande arbetsmiljö. Möjligheter till professionell utveckling och tillväxt. Rabatter för anställda på taxitjänster. Hur man ansöker: Intresserade kandidater är välkomna att skicka in sitt CV och ett personligt brev som beskriver deras relevanta erfarenhet och varför de passar bra för denna roll till e-postadressen. Vänligen ange "Marknadsföringsassistentansökan - [Ditt namn]" i ämnesraden. Sista ansökningsdag: 30 juli 2025 Aathish Åkeri AB är en arbetsgivare som tillämpar likabehandling. Vi värdesätter mångfald och strävar efter att skapa en inkluderande miljö för alla anställda. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

27 maj 2025
Sista ansökan:
14 november 2025
Sjuksköterska sökes till skönhetsklink- Stockholm
Hud- och injektion i Halmstad AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Vi söker en injektionsbehandlare till DoctorFilip i Stockholm Vill du arbeta med estetiska behandlingar i en trygg, modern och växande klinik? Vi på DoctorFilip söker nu en legitimerad och passionerad injektionsbehandlare till vårt team! Om oss DoctorFilip är en klinik där medicinsk kompetens möter estetik. Vi erbjuder skräddarsydda behandlingar med fokus på naturliga resultat, trygghet och långsiktiga relationer med våra patienter. Vi strävar efter att vara en ledande aktör inom medicinsk estetik – med professionalism, kvalitet och kunskap som kärnvärden. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Utföra estetiska injektionsbehandlingar (botulinumtoxin, fillers, biostimulatorer) enligt medicinska riktlinjer och klinikens behandlingsprotokoll Genomföra patientkonsultationer och riskbedömningar enligt gällande lagar och föreskrifter Dokumentera behandlingar och journalföra i enlighet med HSLF-FS och GDPR Bidra till ett tryggt och professionellt bemötande i alla patientkontakter Arbeta nära andra behandlare och hudterapeuter i ett team med höga krav på samarbete och kvalitet Delta i klinikens dagliga rutiner, inklusive administrativa uppgifter Vara delaktig i utveckling, utbildningar och kvalitetssäkring av behandlingar Bidra till innehåll för marknadsföring (t.ex. före-/efterbilder, videoklipp för sociala medier) Vi söker dig som är: Legitimerad sjuksköterska Noggrann, ansvarstagande och initiativtagande Van att arbeta självständigt men också trivs i team Serviceinriktad och professionell i din patientkontakt Meriterande: Erfarenhet av försäljning/egen kundbas Digital vana och intresse för sociala medier Utbildad inom estetiska injektionsbehandlingar (Botox/fillers) Vi erbjuder: En inspirerande arbetsmiljö i moderna lokaler Tillgång till ett starkt varumärke och synlighet i sociala medier Möjlighet till vidareutbildning och kompetensutveckling Flexibla arbetstider och möjlighet till deltidsupplägg

27 maj 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025