Bolagsekonom till Fastighetsägarna Service
Eclipse Sverige AB
Redovisningsekonomer

Hos Fastighetsägarna Service arbetar vi mot tydliga mål och söker nya vägar för att nå nya höjder. Hos oss finns alla förutsättning för att prestera, trivas och växa. Vi söker en serviceinriktad, lösningsorienterad och erfaren Bolagsekonom som vill vara en del av vårt dynamiska team. Du har en passion för ekonomi och vill arbeta i en miljö där du kan påverka och driva förbättringar. Om rollen: I rollen utgör du ankaret för just dina kunder och drivs av hög kundnöjdhet. Du kommer i nära samarbete med kunden hantera avancerade redovisningsfrågor, bokslut och årsredovisningar samt rapportering till kund och myndigheter. Vidare är du del i att utveckla befintliga system och processer. Du trivs att jobba mot deadlines och att ansvara för egna arbetsuppgifter samtidigt som du delar med dig av dina kunskaper till teamet. Vi söker dig som: Flera års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete inkl. årsredovisning Har erfarenhet från fastighetsbranschen eller arbeta från redovisningsbyrå Är en initiativrik person som trivs med frihet under ansvar Är en god kommunikatör och teamspelare Har erfarenhet av koncernredovisning och K2/K3/RFR2 Har du erfarenhet av Unit4/UBW är det meriterande. Flera av våra kunder har internationell prägel varför du behöver hantera engelska mycket bra i tal och skrift. Vi erbjuder: En stimulerande arbetsmiljö med möjlighet att påverka och förändra. Du får frihet under ansvar och möjlighet att utvecklas och växa inom företaget. Du kommer att vara en del av ett engagerat och stöttande team med kontor på Kungsholmen. Låter detta som en roll för dig? Skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt framgångsrika team! I denna rekrytering samarbetar vi med Eclipse och hänvisar alla frågor till Anders Tegman, telefon 0709-481788. Om Fastighetsägarna Service Vi på Fastighetsägarna Service är experter på fastighetsförvaltning och vår passion är att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Med 150 år i branschen vet vi vad som ska göras, och framför allt hur det ska göras på bästa sätt. Hos oss jobbar vi med hela förvaltningen, som juridiska konsultationer, ekonomisk och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi omsätter i dagsläget 300 miljoner kronor per år och är 280 medarbetare. Vi sitter alla samlade på Alströmergatan 14 på Kungsholmen och det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra – varje vecka finns ledarledda träningspass i samarbete med SATS i våra egna lokaler och vi har fullt utrustat och nyrenoverat gym. Du har dessutom tillgång till Fastighetsägarnas utbildningar.

14 maj 2025
Sista ansökan:
31 oktober 2025
IT interimchef till myndighet

Vi på Future People söker flertalet interimchefer till myndighet inom elkraft i Sundbyberg. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Du blir anställt på Future People och jobbar ute på plats hos vår kund. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss! Vi  söker nu fem erfarna interimschefer för spännande och samhällsviktiga uppdrag hos en myndighet inom elsektorn. Uppdragen innebär att leda och utveckla verksamhets- och IT-relaterade områden i en organisation som befinner sig i stark tillväxt och transformation.   Arbetsuppgifter: I rollen som interimschef kommer du att planera, genomföra, följa upp och rapportera inom ett specifikt verksamhetsområde. Du får personal- och budgetansvar, och ansvarar för att leda utveckling i linje med myndighetens strategiska mål. I uppdraget ingår även att driva förbättringsarbete, leda möten, delta i styrgrupper och rekrytera eller avropa nya resurser vid behov. Uppdragen är placerade inom IT-området, och kräver mycket god förståelse för hur IT-verksamhet organiseras, utvecklas och kopplas till kärnverksamheten. Ansvar för ett verksamhetsområde Personal- och budgetansvar Verksamhets- och personalutveckling Regelbundna möten och avstämningar med medarbetare Rekrytera/Avropa konsulter Medlem i ledningsgrupp Medlem i styrgrupper t.ex. såsom för projekt och/eller förvaltning Följa upp leveranser och samt arbete inom linje, projekt eller förvaltning med t.ex. projektledare, programledare, förvaltningsledare m.m. inom ditt ansvarsområde. Krav för tjänsten: Högskole-/universitetsutbildning om 120p/180hp inom Elektroteknik, Datavetenskap eller Systemvetenskap. Eller motsvarande liknande roller/erfarenhet under minst 10 år. Minst 10 års arbetslivserfarenhet av chefsroller och ledarskap med personalansvar för minst 15 personer, samt med budgetansvar under de senaste 15 åren. Minst 5 års arbetslivserfarenhet i ledande roll som haft teknisk inriktning med fokus på IT-system/applikationer de senaste 10 åren. Arbetslivserfarenhet av att praktiskt ha arbetat med förändringsledning i en medelstor eller stor organisation minst 3 år. I ledande roll, vid minst 3 olika tillfällen/uppdrag, drivit och lett ett större förändringsarbete i form av organisatorisk, strukturell eller annan typ av förändring. Minst 1 års arbetslivserfarenhet av arbete i offentlig verksamhet Meriterande för tjänsten: Minst 3 års arbetslivserfarenhet som chef inom organisationer med höga tillgänglighetskrav och 24/7 verksamhet Minst 3 års arbetslivserfarenhet av tillämpning av agila arbetssätt Minst 1 års arbetslivserfarenhet av informations- och IT-säkerhetsarbete i komplexa miljöer Innan uppdraget kan påbörjas kommer en säkerhetsprövning att genomföras. Som person är du lyhörd, engagerad och har en god samarbetsförmåga. Du är strukturerad och har förmågan att arbeta självständigt och strävar efter att leverera med hög kvalitet. Du kommer att vara anställd av Future People och arbeta som konsult hos vår spännande kund. För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Som anställd hos oss kan du lita på att vi kommer hjälpa dig att nå dina karriärsmål. Vi finns som en partner genom din yrkesmässiga karriär. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Omfattning: 100% Start: Efter avklarad säkerhetsprövning  Sista ansökningsdagen: 20/5-2025 Du söker tjänsten på futurepeople.se Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR. Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på [email protected] och Liv Hedström, [email protected]. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Välkommen till oss på Future People!

14 maj 2025
Sista ansökan:
31 oktober 2025
Junior Trädgårdsmedarbetare – Gräsklippning & Enklare Trädgårdsarbete
Hemfrid i Sverige AB
Trädgårdsodlare

Vi söker juniora trädgårdsmedarbetare! Vill du jobba utomhus i sommar, få värdefull arbetslivserfarenhet och bidra till att skapa vackra utemiljöer? Då har vi det perfekta jobbet för dig! Vi på Hemfrid söker nu juniora medarbetare som vill klippa gräs och hjälpa till med enklare trädgårdsarbete i Stockholm. Det här är en toppenmöjlighet för dig som gillar att arbeta fysiskt, är ansvarstagande och nyfiken på att lära dig mer om trädgårdsyrket. Om oss: Vi är ett litet, familjärt team – det lilla trädgårdsbolaget i det stora! Våra chefer har själva jobbat som trädgårdsmästare och tillsammans har vi lång erfarenhet av branschen. Vad innebär jobbet? Klippa gräs hos privatpersoner och bostadsrättsföreningar Hjälpa till med lättare trädgårdsarbete som ogräsrensning och underhåll Stötta våra team på plats när det behövs Var? Vi söker medarbetare både söder och norr om Essingen i Stockholm. Vad vi söker hos dig Har arbetat med trädgårdsskötsel i minst en säsong  Du har B-körkort (bil ingår i tjänsten) Du pratar svenska Du gillar att jobba utomhus i alla väder Du är noggrann, punktlig och inte rädd för att ta i Vi erbjuder: Timanställning under säsong Kollektivavtal & försäkringar Friskvårdsbidrag Ett härligt team och möjlighet att växa med oss Låter det intressant? Skicka in din ansökan så snart som möjligt – vi intervjuar löpande! Har du frågor? Kontakta oss gärna på [email protected] Välkommen till Hemfrid – tillsammans gör vi vardagen enklare!

14 maj 2025
Sista ansökan:
31 oktober 2025
Principal Project/Program Manager
VIPAS AB
Chefer inom bank, finans och försäkring

Join Our Team VIPAS AB as a Principal Project/Program Manager Do you have what it takes to thrive in the vibrant world of IT consulting? VIPAS AB, a burgeoning company, proudly invites you to embark on your next engaging project as our Principal Project/Program Manager About VIPAS : Imagine a world where your business technology perfectly aligns with your goals—efficient, scalable, and innovative. At VIPAS AB, that’s exactly what we strive to create. As an IT consulting company, we don’t just offer services; we deliver tailored solutions using cutting-edge technologies like Java and Python. Our team is well-versed in software development, DevOps, and engineering, bringing years of experience and expertise. Think of us as your trusted guide, leading your organization through the landscape of modern tech adoption, ensuring every step is taken with confidence and foresight. About the Role: We are seeking a highly experienced Principal Project/Program Manager to lead strategic projects and initiatives that drive business success. In this pivotal role, you will oversee multi-faceted programs, ensuring seamless execution while delivering measurable outcomes. Your expertise will shape key organizational strategies, stakeholder relationships, and the successful delivery of projects. Key Responsibilities: Lead and manage complex programs that align with business goals and IT strategies. Oversee resource allocation, budgets, risk management, and stakeholder satisfaction. Ensure projects are completed within defined scope, quality, cost, and timeline parameters. Drive strategic initiatives and change programs across a global, matrix-driven organization. Build and maintain strong relationships with internal teams and external partners. Act as a trusted advisor, offering expert guidance on project execution and business impact. Foster a culture of innovation, problem-solving, and continuous improvement. Qualifications & Experience: Master’s degree in computer science, Business Administration, or a related field. 12+ years of experience in project and program management within a dynamic business environment. Proven success in leading large-scale programs and influencing organizational strategy. Formal Project Management certification (PMP, PRINCE2, or equivalent). Strong technical expertise in project methodologies, governance, and resource planning. Core Skills: Leadership: Ability to lead and inspire teams, driving key business objectives. Communication: Exceptional stakeholder engagement and persuasive communication skills. Problem-Solving: Expertise in handling complex challenges with innovative solutions. Risk Management: Strong ability to mitigate risks and anticipate potential project shifts. Strategic Thinking: Ability to foresee future trends and drive long-term success. Why Join Us? Vipas AB offers attractive employment packages for IT consultants, aligned with the Teknikföretagen (Almega) collective agreement. Clients Working with us provides opportunities in diverse industries, allowing you flexibility and growth. If you’re driven and eager to face new challenges, join the VIPAS family. You'll be part of an innovative team driving the future of telecom, Automotive, Retail, and Banking. If you're ready to take on challenging projects and grow your career in a cutting-edge environment, this is the opportunity for you! Apply Now & Please feel free to reach me at [email protected] &contact me at +46764341371/+46 739803973 Note: Please do apply if you have Sweden PR/ citizenship OR a Sweden work permit. How to Apply: Interested candidates are encouraged to apply by submitting their resume and cover letter. Join us in driving innovation in the VIPAS AB! Please note! We offer continuously. That means that we sometimes remove the assignments before the deadline. If you are interested we recommend that you apply immediately.

14 maj 2025
Sista ansökan:
31 oktober 2025
Lagerarbetare till heltidstjänst i Södertälje
Miljonbemanning AB
Lager- och terminalpersonal

Nu söker vi efter lagermedarbetare till ett heltidsuppdrag i Järna. Vi söker dig som har god lagervana med minst ett års erfarenhet. Arbetsuppgifter som förekommer är att sortera, packa, plocka och organisera diverse material i lagret och dylikt. Tempot är högt och det gäller att vara både snabb och noggrann! Vi vill att du: – Är drivande, självgående och ansvarstagande – Är lyhörd, och öppen för varierande arbetsuppgifter – Hantera snabba puckar, men ändå hålla fokus på kvalité och säkerhet! – Har god förmåga att samarbeta och bygga relationer med kollegor – Är engagerad, resultatorienterad och initiativrik. – Är morgonpigg! – Är lösnings orienterad. Meriterande: B-körkort Krav: Truckkort A1-A4 och B1-B4 God svenska eller engelska  i både tal och skrift Arbetsort: Södertälje Arbetsomfattning: Heltid Arbetstider: Skiftarbete förekommer, dag- och kvällspass Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person tror vi att du är engagerad, initiativtagande och social samt trivs i en lager miljö. Om du dessutom kan beskriva dig själv som målinriktad och får arbetet gjort, är det här en tjänst för dig. Låter det intressant och du passar in på beskrivningen så skicka din ansökan redan idag, frågor besvaras av rekryteringsavdelningen på [email protected] samt på 08-400 22 750. Urvalsprocessen sker löpande! Om oss: Miljonbemanning är en organisation som kännetecknas av mångfald och en inställning av gynnsamhet. Vi är specialiserade på att se till att kompetens och trivsamhet går hand i hand. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss.

14 maj 2025
Sista ansökan:
11 oktober 2025
Fönsterputsare / Window cleaners - Hemfrid Stockholm

Hemfrid är Sveriges största företag inom hemstädning. Vi hjälper våra kunder med tjänster så som städning, fönsterputs, flyttservice och mycket annat. Vi letar efter Fönsterputsare till Stockholms län. Är du vår nästa stjärna? Dina arbetsuppgifter Som Fönsterputsare på Hemfrid har du en viktig roll - att ge dina kunder bästa service. Du arbetar både självständigt och i team. Uppdraget innebär att du kommer att få putsa olika typer av fönster i lägenheter och hus. I dina arbetsuppgifter ingår: Fönsterputsning hos privata kunder Fönsterputsning av inglasade balkonger och andra glaspartier kan förekomma Självständigt arbete ute hos kund och vid större uppdrag arbete ihop med kollegor Din profil Vi ser att du har arbetslivserfarenhet inom fönsterputsning i Sverige eller annat EU-land i minst 1 år. Har du gått en fönsterputs-utbildning är detta mycket meriterande. Som Fönsterputsare söker vi dig som tycker om att arbeta självständigt och som drivs av kvalitet och nöjda kunder. Du ska även vara öppen för att arbeta tillsammans med kollegor, vilket förekommer vid större uppdrag. Att vara noggrann och punktlig är viktigt för dig. Du behöver även vara engagerad och ha en positiv attityd. Självklart skall du även brinna för kundservice, precis som vi gör! För att summera din profil ser vi att du: Har minst 1 års erfarenhet inom fönsterputsning i Sverige eller EU Talar och förstår grundläggande svenska eller engelska Kan arbeta flexibla arbetstider måndag-fredag, även helgjobb kan förekomma Meriterande är om du: Har erfarenhet från ett serviceyrke, flytt eller hemstädning sedan tidigare Har gått fönsterputs-utbildning eller kurs Har tillgång till egen bil Har B körkort eller EU-körkort Vi erbjuder dig Vi har en tydlig ambition – det är att vara branschens bästa arbetsgivare. För oss är det en självklarhet att erbjuda bra villkor för våra anställda. Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring, pensionsförsäkring Friskvårdsbidrag Utbildning inom fönsterputs Härliga kollegor från hela världen Gratis mobilabonnemang Vill du vara med på vår resa? Ansök nu! Välkommen till Hemfrid! I våra rekryteringar gör vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. ------------------------------------------------------------------------------------Hemfrid is Sweden's largest company within home cleaning. We help our customers with services such as cleaning, window cleaning, moving services and much more. We are looking for window cleaners to Stockholm County. Are you our next star? Your work assignments As a Window cleaner at Hemfrid you have an important role - to give your customers the best service. You work independently and have your own customers with a great responsibility. Your work tasks include: Window cleaning at private customers' homes Window cleaning of glazed balconies and other glass section may occur Independent work at customers' homes and for larger households you will work in a team Your profile We are looking for colleagues who like to work in different settings, both independently and in teams. You have at least 1 year experience in window cleaning in Sweden or any other country within EU. Further, you need to be responsible and punctual, you also need to be dedicated to your job and have a positive attitude. Of course you should also be passionate about customer service, just like we are! To sum up your profile we see that you: Have at least 1 year of experience in window cleaning in Sweden or within EU You speak and understand basic Swedish or English Can work flexible working hours Monday-Friday, work on weekends may occur Great merits are: You have previous experience from any service profession, moving assignments or home cleaning Have a window cleaning education Have access to own car Have a swedish driving license or EU driving license We offer you We have a clear ambition - To be the industry's best employer. Good working conditions are important to us. That is why we offer, among other things: Collective agreements and good terms of employment Third part insurance, health insurance, retirement pension insurance Wellness grant Training within window cleaning Colleagues from all over the world! Free mobile subscription Do you want to join our journey? Apply now! Welcome to Hemfrid! In our recruitments process, we always do a background check before employment.

14 maj 2025
Sista ansökan:
31 oktober 2025
Ställföreträdande Bataljonschef, 25.Hemvärnsbataljon
Försvarsmakten
Officerare

Vill du vara en del av det nya totalförsvaret, vill du vara med och leda ett krigsförband bestående av 400 soldater i ett operationsområde viktigt för försvaret av Stockholm. Att vara Ställföreträdande Bataljonschef i Hemvärnet är ett väldigt viktigt och utvecklande deltidsjobb inom hemvärnssystemet och lämpar sig för en redan välutvecklad chef och ledare inom Hemvärnet, eller en person med bakgrund som reserv-/yrkesofficer. Tjänsten som Ställföreträdande Bataljonschef omfattar 15 avtalsdygn per år. Därutöver tillkommernat arbete vid sidan av som kräver ett brett engagemang för tjänsten. Hemvärnets uppgift Nu när det nya totalförsvaret ska utvecklas spelar Hemvärnet en allt större roll, framförallt i relationen mellan civila och militära aktörer. Hemvärnet krigsförband har som uppgift att bevaka och skydda viktiga objekt i alla beredskapsgrader. Om enheten 25.Hemvärnsbataljonen har ansvar för en del av försvaret i Stockholm. Bataljonen består av ett bevakningskompani, två insatskompanier, en bataljonsstab och en flyggrupp. Bataljonen sätter sin stolthet i professionalismen och att lyckas tillsammans, där laget kommer framför jaget. Huvudsakliga arbetsuppgifter - Vid behov ersätta Bataljonschefen i alla dennes uppdrag. - Leder bataljonen i alla beredskapslägen vilket innebär att: o Du leder bataljonens planering mot dess krigsuppgifter. o Du leder bataljonen vid övningar och insatser. o Du genomför utvärdering av verksamheten tillsammans med övriga i bataljonsledningen. - Du har tillsammans med Livgardesgruppen och Militärregionen ansvar för kontakten med civila och militära aktörer inom ditt område. - Du genomför tillsammans med chefen för Livgardesgruppen en krigsförbandsvärdering. KRAV Kvalifikationer • OF2-3 (löjtnant –major) och/eller vid ansökningstillfället befordringsbar till kapten • Bataljonschefskurs 1 eller motsvarande erfarenhet Personliga egenskaper 25.Hemvärnsbataljonen söker dig som är en positiv och energisk person som vill och har tid att utveckla krigsförbandet. Du leder med uppdragstaktik och har förståelse för hemvärnssystemet med dess styrkor och svagheter. Du är vidare en föregångsperson som andra ser upp till och du vet att tillämpa direkt- såväl som indirekt ledarskap. Du respekterar Försvarsmaktens värdegrund och har förmåga att tillämpa den i Hemvärnets verksamhet. Du är alltid en militär chef och föregångsperson oavsett om du bär din uniform eller ej. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Kunskap om Försvarsmaktens ledningsfilosofi, planeringsmetod och ledarskapsteori • Erfarenhet som chef och ledare där du inte låter dig påverkas för lätt, utan ser till helhetens bästa i alla beslut • Erfarenhet av att leda stridande förband som pluton, kompani eller bataljonschef • Dokumenterad tidigare eller pågående tjänstgöring på bataljonsnivå • Väl insatt i Hemvärnets organisation • Du bor helst i eller i nära anslutning till Stockholm • Du har en god fysisk förmåga och är föregångsman i att upprätthålla en personlig fysisk standard För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Stockholm. Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse. Upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen Johan Söderström, 070-413 43 07 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-01. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Mellersta Militärregionen (MR M) är ett krigsförband och en Organisationsenhet där Chef och Stab är lokaliserad till Kungsängen. Organisationen består av Chef med stab, sex utbildningsgrupper för utbildning och stöd av hemvärn samt ca 7000 hemvärnssoldater organiserade i elva bataljoner och ett antal fristående enheter. Chefen för Mellersta Militärregionen med regional stab leder underställda förband, samverkar med regionala och lokala aktörer, leder säkerhets- och underrättelsetjänsten samt stödjer operativ- och taktisk chef som löser uppgift inom regionen. Regionen fungerar också som en länk mellan Försvarsmakten och civilsamhället, har ett aktivt samarbete med länsstyrelse och region. Vid behov leder även MR M insatser, exempelvis vid nationella krissituationer och stöd till samhället. Militärregionen löser uppgifter i fred, kris och krig. Mellersta Militärregionens organisation och verksamhetsområde omfattar de geografiska länen Stockholms, Uppsala, Södermanlands, Västmanlands, Dalarnas och Gävleborgs län. Utbildningsgrupp och hemvärn finns i varje län. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

14 maj 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Security Engineer, Solna/Hybrid
PostNord Group AB
IT-säkerhetsspecialister

Do you want to be part of a dynamic and challenging environment at the number one logistics services provider in Scandinavia? If you have a passion for cyber security and are interested in solving complex problems, join us in protecting our infrastructure that serves millions across the Nordics. If you have a passion for security and are interested in developing our platforms and solving complex problems, come and join us as our Security Engineer at PostNord in Solna. Join us The CISO Office at PostNord Group houses is responsible for protecting the business, enabling digital transformation and earning trust. We work very closely with the enterprise architects, network and system administrators, developers, privacy officers and production engineers to name a few; on a journey to further expand our information security capabilities. Our information security program is driven by a risk-based approach, rather than a compliance-based approach followed by highly regulated industries. Job duties In the role of Security Engineer, you will work within our Security Operations team to ensure effective operation of cyber security incident logging & monitoring, incident response and vulnerability management. You will work with, among other things: - Assist in effective operation of cybersecurity incident response process and streamline response to common attacks. - Coordinate cybersecurity incident response within the PostNord Group. - Implement and maintain modern SIEM (Azure Sentinel) to unify visibility across PostNord Group. - Reduce manual effort by using automated investigation, remediation and response playbooks. - Ensure alert quality, design and implement proactive threat hunting processes. - Perform / assist in threat hunting, forensic investigations, analysing alerts and assessing vulnerabilities. - Prioritize vulnerabilities and coordinate remediation efforts. Several years of experience as an IT security specialist in a medium to large enterprise company. You have been driving changes and projects and understand how it is done within a larger organisation. Open minded person that is curious and social and finds it natural to share knowledge with your fellowcolleagues. Can visualise problems and present them both in a technical and executive way. Requirements and Technical Skills: - Hands-on experience with Security Information and Event Management (SIEM) systems and Security Operations Centres (SOC). - In-depth understanding of IT Security principles with strong capabilities in investigating and resolving security incidents. - Ability to visualize complex problems and present solutions both technically and to executive stakeholders. - Proficiency in various security tools and technologies, including Microsoft Defender suite and Microsoft Purview. - Knowledge of vulnerability management principles and severity ratings. - Experience with regulatory compliance and cybersecurity frameworks such as NIST, ISO 27001, and GDPR. - Strong analytical and problem-solving skills, with a methodical approach to tasks. - Excellent communication skills, with the ability to convey technical information to non-technical audiences. - Ability to handle confidential information with integrity and discretion. - Familiarity with incident response procedures and disaster recovery planning. We believe you are a person that is thorough, analytical, and easy to get acquainted with and learn new systems. You have a structured, responsible, and inclusive way of working. You need to be able to handle stressful situations and prioritize job tasks independently. You are communicative and easy to collaborate with and are unpretentious in your ways of creating and nurturing long-term relationships. We offer you We offer a variety of work in an international environment with constantly new challenges and quick decisions. Here you have opportunities to develop creative solutions and work in a prestige-free group where we jointly help to reach our goals. PostNord is one of Sweden's largest workplaces and we offer safe employment conditions and benefits. In addition to the benefits mentioned above, we offer: - Hybrid workplace with a Nordic and dynamic environment. Watch the video about our office. - Great development opportunities - Great insurance and occupational pension terms - Wellness allowance & opportunity to train at Arken's gym and indoor swimming pool - Employee benefits through PostNord Plus - PostNord´s own personnel foundation We make everyday life easier PostNord is the leading supplier of communication and logistics solutions to, from, and within the Nordic region. We ensure the provision of a postal service to households and businesses in Sweden and Denmark. We aim to make everyday life easier and more sustainable for everyone who lives and works in the Nordic region. We are in a constant transformation and work consistently to develop both our offer and our employees, all to achieve our vision of being The favorite carrier of the Nordics. We are PostNord - a fantastic company to work and grow with. Read more at postnord.com Apply We look forward to receive your application! Don't wait to submit your application as we go through the applications on an ongoing basis. For union representatives, visit: www.postnord.com/fackliga We are looking forward to hear from you! PostNord offers communications and logistics solutions to, from and within the Nordic region. With our expertise and a unique distribution network, we are developing the basis for tomorrow’s communication, e-commerce, distribution and logistics.

14 maj 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Personlig assistent sökes till man i Solna
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Kunden har en muskelsjukdom, trakeostomi och stomi och behöver hjälp med det mesta i sin vardag. Kunden har dubbel assistans dygnet runt.  Hans intressen är att spela Tv-spel, titta på film och Youtube, gå på bio, besöka museum och matlagning. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en ung man i 27 års åldern bosatt i Solna har goda kunskaper i svenska har erfarenhet av arbete inom vård och omsorg har god fysik och kan jobba med förflyttningar kan hoppa in och arbeta både dag, kväll och vaken natt  Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Tjänsten är en timanställning med stora möjligheter till regelbundna pass både dag, kväll och natt under vardagar och helger.  Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Gabriella Waldenström  [email protected]

14 maj 2025
Sista ansökan:
31 oktober 2025
Customer Services Representative på deltid till HoistSpar
Sprio AB
Kundtjänstpersonal

Är du en engagerad och flexibel person och vill jobba deltid med kunder i fokus? Har du samtidigt erfarenhet av att jobba med kundsupport sedan tidigare och är van att arbeta i en föränderlig miljö? HoistSpar söker nu energisk Customer Services Representative på deltid till deras Team i Stockholm med start omgående!  Du kommer att utgå från deras huvudkontor i centrala Stockholm och vara en del av ett härligt team. Här arbetar du i ett öppet klimat med högt i tak och nära till beslut. HoistSpar har ett stort hjärta för kunden, delar gärna med sig av sina kunskaper och ”krokar arm” för att göra sina kunder ännu nöjdare! Hoist Finance grundades år 1994 och har sedan starten åtnjutit en stark och lönsam tillväxt under flera års tid, och finns idag i elva europeiska länder. HoistSpars verksamhet administreras genom Hoist Finance AB och erbjuder sparkonton till företag och privatpersoner där merpart idag består av privatpersoner.  Dina arbetsuppgifter Återkommande kontroller på HoistSpars Anti-Money Laundering avdelning  Sköta administrativa uppgifter kopplat till samtalen Samarbeta med andra funktioner internt Du kommer bland annat ansvara över manuella kontoavslut och utbetalningar Stötta upp och hantera kundärenden via telefon, mail och tills viss del via brev I rollen som Customer Services Representative kommer du arbeta i en kombinerad roll. Till största del kommer du arbeta med återkommande kontroller och uppstöttning på AML. Du kommer ha direktkontakt med HoistSpar svenska kunder och med HoistSpars utländska kunder, där all kontakt sker på engelska via en tredjepartsleverantör. I rollen kommer du även till viss del arbeta tillsammans med teamet på kundservice och hjälpa HoistSpars kunder via telefon, mejl och brev.   Din profil Meriterande om du nyligen börjat studera ekonomi eller data- och systemvetenskap samt ser detta som en bra tjänst för att få in en fot i branschen  Är serviceminded, positiv och noggrann Du är intresserad av data och system Trivs att arbeta i ett föränderligt bolag under stark tillväxt Är prestigelös och tycker om att jobba i team likväl som individuellt Du gillar att ha många bollar i luften och kan lätt prioritera  Du har erfarenhet av kundservice  Flytande i tal och skrift på svenska och engelska  Tjänsten avser en deltidsanställning och du blir anställd hos Hoist Finance. Vi ser gärna att du har pågående studier i minst ett år framåt.  Vi intervjuar löpande så inkom gärna med din ansökan redan idag!

14 maj 2025
Sista ansökan:
31 oktober 2025