Är du vår nya pizzabagare?
Hatamson Restaurang AB
Pizzabagare m.fl.

Vi söker två pizzabagare till Ararat Pizzeria i Torsby! Vi söker två positiva och arbetsvilliga personer som vill bli en del av vårt team. Vi är en populär pizzeria i Torsby som lägger stor vikt vid kvalitet, tempo och bra service. Arbetsuppgifter: – Förberedelse och tillagning av pizzor – Städning och ordning i köket – Hjälpa till vid kassan vid behov Vi söker dig som: – Gillar att arbeta i kök och kan jobba i högt tempo – Är ansvarsfull och flexibel – Har erfarenhet som pizzabagare (meriterande men inget krav) – Talar svenska, engelska eller ett annat språk du kan kommunicera med oss på 📍 Plats: Torsby 🕒 Omfattning: Heltid 📧 Ansökan: Skicka din ansökan till [email protected] Välkommen till Ararat Pizzeria – där vi bakar med hjärtat! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

28 juni 2025
Sista ansökan:
28 november 2025
Hennickehammars Herrgård i Filipstad söker kock
Cheffle AB
Kockar och kallskänkor

Hennickehammars Herrgård ligger fint inbäddad i de värmländska skogarna. Precis intill herrgården som har anor sedan tidigt 1700-tal finns också en vacker liten tjärn. Herrgården har kommit att bli en mycket uppskattad plats för bröllop, konferens och weekendvistelser i en alldeles sagolik och naturskön miljö. Vi söker nu en kock till vårt team på Hennickehammar. Hennickehammars Herrgård ligger djupt inbäddad i de värmländska skogarna, sagolikt vackert! Vårt kök erbjuder trevliga menykompositioner där smak och val av råvaror alltid följer årstider och säsong. Vår matsal tar upp emot 100 gäster och vi jobbar med både lunch-och à la carte servering. Vi söker dig som har jobbat som kock i några år och vi ser gärna att du är bekväm med att arbeta både i det varma och det kalla köket. Tillsammans med dina kollegor jobbar du varierat med tillredning & service för luncher och a la carte. Du är en positiv person som kan se till detaljer såväl som helheten. Vi söker dig som: Har ett brinnande intresse för matlagning Är självgående, ansvarsfull och noggrann Klarar av att arbeta både i varma och kalla köket  Är ödmjuk och en lagspelare B-körkort & tillgång till bil Hennickehammar är medlemmar i Svenska Möten, Countryside Hotels & Visita. Omgående anställning, heltid tills vidare & lön efter överenskommelse. I viss mån kan vi erbjuda övernattningsmöjligheter. Varmt välkommen med din ansökan via Cheffle redan idag! 1-2 års erfarenhet

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Utesäljare - Arbeta 4 dagar i veckan
VIASALES AB
Eventsäljare och butiksdemonstratörer m.fl.

Gör din karriär till en äventyrsresa! Nu söker vi fältsäljare till vårt växande säljteam. Ingen erfarenhet krävs – bara passion och vilja att lyckas! Vi arbetar med några av Sveriges största varumärken! All försäljning sker via personliga möten och varje unikt besök har aviserats till kunden i förväg. Du får utbildning, vägledning och arbetar tätt intill erfarna säljare och coacher. Utöver allt det så har vi även lyxen att arbeta med marknadens modernaste schema.. Våra fältsäljare jobbar nämligen enbart måndag till torsdag och är LEDIGA VARJE FREDAG! Att uppnå krav och budget är ingen större utmaning för våra säljare på fyra arbetsdagar, därav har vi valt att unna oss tre helgdagar istället för två. Vi söker dig som: Är myndig och talar flytande svenska. Är entusiastisk och villig att lära. Vill ha en spännande och omväxlande arbetsdag. Körkort är en fördel, men inget krav. Vi erbjuder Heltid med lediga fredagar. Attraktiva provisioner utan tak. Resande tjänst med täckta kostnader. Härlig gemenskap och samarbete. Kontinuerlig utveckling och mentorskap. Belöningar och festligheter för varje framgång. Ansök redan idag för att ta nästa steg i din karriär! För frågor, kontakta: Emmy Zachrisson - [email protected] - 076-872 31 42 Izabel Nilsson – [email protected] – 073-566 00 53

27 juni 2025
Sista ansökan:
14 december 2025
Butikssäljare Karlstad
Lidl Sverige KB
Butikssäljare, dagligvaror

Vi är över 5000 engagerade mathjältar som jobbar i våra svenska butiker, på våra lager och kontor – som tillsammans gör vår fantastiska resa möjlig. På så vis kan ännu fler handla och äta god mat av högsta kvalitet till branschens bästa pris. För när vi växer, växer du. Sån är nämligen Lidl. Jobbpitch Är du ett serviceproffs som vill vara med och bidra till fantastiska kundupplevelser? I #teamlidl hjälper vi varandra att lyckas. Och vi växer tillsammans. Nu söker vi en engagerad butikssäljare som vill rocka 20 timmar i veckan med oss! Din roll Som butikssäljare på Lidl har du en nyckelroll! Du är ansiktet utåt mot våra kunder och för dig är kunden alltid nummer ett. Du brinner helt enkelt för att ge bra service varje dag. I rollen som butikssäljare får du arbeta varierat med alla olika arbetsuppgifter som är en del av den dagliga butiksdriften.  Detta innefattar uppgifter som: •    Packa upp alla varor och se till att hyllorna är välfyllda •    Säkerställa färskhet och slutdatum på varor •    Hålla rent och fräscht i butiken •    Betjäna kunder i kassan •    Och självklart bidrar du, tillsammans med dina kollegor, med det lilla extra för att ge våra kunder den bästa butiksupplevelsen! Din profil Vi söker dig som vill vara en del av ett team som arbetar tillsammans och vill framåt. Du har förmågan att identifiera arbetsuppgifter som behöver göras och du drivs av att arbeta resultatorienterat och bidra till butikens framgång. •    Vi ser det som positivt om du har erfarenhet av att arbeta inom en serviceorienterad bransch •    Du är flexibel med arbetstiderna och har en positiv inställning till förändringar  •    Du har fyllt 18 år och behärskar svenska flytande i både tal och skrift Vi erbjuder Du får arbeta i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: prestation, respekt, tillit, jordnära attityd och gemenskap. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar. Du blir en del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Du får allt från friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg och medarbetarrabatt i våra butiker till kostnadsfri rådgivning av psykolog, jurist och ekonom samt mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal och tjänstepension.  Vill du vara med på vår resa? Om svaret är JA, då söker du tjänsten såhär: •    Klicka på “Sök nu” •    Fyll i formuläret  •    Bifoga CV  Rekryteringen sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast. Vår rekryteringsprocess består av tester, telefonintervju, personlig intervju och digital referenstagning. Hör av dig till oss om du har ett särskilt behov av anpassning när det kommer till urvalstesterna. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på 20 timmar i veckan. Då butiken är öppen alla veckans dagar kommer arbetet att ske enligt schema där tidiga morgonpass, dagspass, kvällspass och helgpass ingår. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta rekryteringsteamet på mail: [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!

27 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
IT-konsult inom support och drift till myndighet
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

Är du en lösningsorienterad och serviceinriktad IT-konsult med erfarenhet av support och drift? Vi söker nu flera IT-konsulter på olika nivåer till en av våra myndighetskunder, där behovet varierar över tid. Behovet är löpande, vilket innebär att vi kontinuerligt söker kompetenta medarbetare för olika roller inom IT-support och drift. Ibland efterfrågar kunden drifttekniker med fokus på infrastruktur och underhåll, medan det vid andra tillfällen behövs supporttekniker som kan hantera användarsupport och incidenthantering. Oavsett roll kommer du att arbeta i en samhällsviktig verksamhet och bidra till en stabil och säker IT-miljö. Vill du vara en del av detta viktiga arbete? Läs vidare och ansök redan idag! Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I denna roll i Karlstad arbetar du med IT-support och/eller drift inom en myndighetsorganisation. Du blir en del av ett team som ansvarar för att säkerställa att IT-miljön fungerar smidigt och effektivt. Arbetsuppgifterna varierar beroende på vilken roll du har men kan innefatta bland annat: -     Felsökning och hantering av incidenter inom IT-support -     Drift och underhåll av IT-system och infrastruktur -     Installation, konfigurering och uppgradering av mjuk- samt hårdvara -     Hantering av användarkonton och behörigheter -     Dokumentation av processer och lösningar Din profil och kvalifikationer För att vara aktuell för tjänsten ska du ha arbetat med liknande arbetsuppgifter i minst ett år och vi ser helst att det var ditt senaste jobb. Du har en förmåga att arbeta självständigt och strukturerat. Vidare har du en serviceinriktad inställning och god kommunikationsförmåga. Krav -     Minst ett års dokumenterad erfarenhet av arbete inom Windows-miljöer, Active Directory och Office 365 -     Erfarenhet av IT-support och/eller IT-drift, gärna inom offentlig verksamhet -     Erfarenhet av klienthantering och felsökning -     Flytande svenska i både tal och skrift Meriterande -     Erfarenhet av ITIL-processer -     Erfarenhet av arbete i en säkerhetsklassad miljö Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Hollie Van de Ruit +46734159374 [email protected]

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 september 2025
Rekryteringskonsult till oss på Tacting
Testhuset Urval & Utveckling AB
Personal- och HR-specialister

Om tjänsten Som Rekryteringskonsult på Tacting kommer du att vara ansvarig för hela rekryteringsprocessen, från införsäljning till uppföljning av kandidat och kund. Du kommer att arbeta nära våra kollegor, kandidater och kunder för att säkerställa att vi levererar bästa möjliga tjänster. Tjänsten är baserad i Karlstad. Viktiga delar i ditt nya arbete: Att driva rekryteringsprocesser från start till slut Införsäljning och uppföljning av kandidater och kunder Att utveckla och överta kunder i regionen Vi förväntar oss att du med tiden blir trygg i din roll, har en bra struktur i ditt arbete och kan sälja in Tacting med enkelhet. Du ska kunna hantera dina rekryteringsprocesser effektivt och uppnå dina effektivitetsmål samt budgetmål. Om dig För att lyckas i rollen ser vi att du får energi av att hantera flera arbetsuppgifter och uppdrag parallellt. Du tycker om att knyta relationer med både våra kunder och kandidater men har samtidigt inga problem med att hantera administrativt tungt arbete. Tidigare erfarenhet inom rekryteringsbranschen och/eller en kundorienterad bransch är meriterande och vi värdesätter din personlighet högt. Vi letar efter någon som har: Hög energinivå och förmåga att hålla igång många uppgifter samtidigt Lätt för att knyta nya kontakter och är nära till skratt Förmåga att prioritera och är lösningsorienterad En riktig vinnarskalle! Vi erbjuder bland annat: Ett stimulerande arbete som gör skillnad för människor och organisationer En arbetsmiljö som andas frihet och eget ansvar Förmåner som träning tillsammans, friskvård, gemensamma aktiviteter och sjukvårdsförsäkring Om oss Tacting är ett ledande företag inom HR och rekrytering, kända för vår kvalitet och vår vilja att förändra branschen. Under 2023 blev vi nominerade till årets rekryteringsföretag i Sverige, en nominering som speglar vår ambition och vårt engagemang för att alltid leverera högsta standard till våra kunder och kandidater. Vi vill fortsätta att utvecklas och söker nu en engagerad Rekryteringskonsult som vill vara med och forma framtiden tillsammans med oss. Om processen Vi tror på tester och för att jobba på Tacting behöver du göra det samma. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser kan vi göra en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Linette von Bargen på [email protected]. Låter detta som ett spännande och kul jobb för dig? Skicka in din ansökan och bli en del av Tactings resa senast den 31 juli.

27 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Controller till Ahlstrom

Är du en verksamhetsinriktad Controller som brinner för att utveckla sina färdigheter och vill vara del av vår fortsatta resa? Är du intresserad av att arbeta i en kvalificerad roll i ett stabilt och växande bolag i en framtidsbransch? Då kan du vara den person vi söker till rollen som Controller hos Ahlstrom i Billingsfors, ett av världens ledande företag inom cellulosabaserade material. Som Controller hos Ahlstrom arbetar du tillsammans med ditt team med ekonomisk styrning, uppföljning och kontroll för verksamheten i Billingsfors. Du ingår i ett controller team som består av fyra Controllers. Du arbetar även nära företagets FSC-team (redovisningsteam). Exempel på arbetsuppgifter: - Delta i månadsbokslut, budgetering och prognosarbete. - Sammanställa, analysera och rapportera balanskonton och nyckeltal. - Produktkalkylering och lagervärdering tillsammans med verksamheten. - Anläggningstillgångar – projekt och rapportering. - Stödja FSC-teamet med kundreskontra och inkassoprocesser mm. - Stödja Plant Controller i både Billingsfors och Jönköping i förbättringsaktiviteter och projekt. Den dagliga arbetsplatsen är på Ahlstrom i Billingsfors som ligger söder om Bengtsfors. Möjlighet finns att arbeta på distans 1-2 dagar per vecka samt att veckopendla och övernatta i företagets herrgård som ligger i anslutning till fabriken i naturnära Billingsfors. Kvalifikationer: - Högskoleutbildning inriktning redovisning eller motsvarande utbildning och erfarenhet. - Goda kunskaper i redovisning. - Erfarenhet från tillverkningsindustrin är meriterande. - Hög digital mognad samt goda kunskaper i Office, främst Excel - God kommunikationsförmåga på svenska och engelska i tal och skrift.  - Lagspelare med intresse för att förstå och stödja affärsbehov.  Som person är du positiv, flexibel, förtroendeingivande, noggrann och strukturerad. Du har en god analytisk förmåga och gillar att vara del av ett team. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Om Ahlstrom Ahlstrom är världsledande inom fiberbaserade specialmaterial. Vårt mål är att rena och skydda, med varje fiber, för en hållbar värld. Vår vision är att vara företaget som väljs för sina hållbara specialmaterial av alla våra intressenter. Vi betjänar tre växande och distinkta slutmarknader. Filtration & Life Science, Food & Consumer Packaging och Protective Materials. Koncernen omsätter cirka 3000 mEUR på årsbasis och har cirka 6800 medarbetare. Läs mer på http://www.ahlstrom.com/. Billingsfors är ett integrerat bruk varför det tillverkas pappersmassa som vidareförädlas till pappersprodukter som levereras till kunder runt om i världen. Omsättningen 2024 översteg 1,4 miljarder SEK och verksamheten har 290 anställda. Företagets värderingar är ansvarstagande, ständig utvecking, omtanke samt arbeta som ett team. Vi erbjuder Vi erbjuder en omväxlande roll hos en attraktiv och stabil arbetsgivare som satsar framåt med fokus på långsiktigt hållbar utveckling. Arbetsmiljön präglas av en vänskaplig och familjär arbetskultur. Du får ett nära och coachande ledarskap, stöd från engagerade kollegor samt kontinuerlig kompetensutveckling. Vi vill ta vara på dina drivkrafter - vi tror att engagerade och motiverade medarbetare med rätt kompetens är nyckeln till framgång och en avgörande faktor till att vi tillsammans ska nå våra uppsatta mål och visioner.  Övrigt Tjänsten är på heltid, tillträde efter semestern eller enligt ök.  Låter det intressant? Varmt välkommen att söka tjänsten via länken: https://rekryteringshuset.varbi.com/se/apply/positionquick/840344/ Vid frågor vänligen kontakta Petra Lindomborg som nås på 0727164381.

27 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Kallskänka till Café Vänern i Karlstad
Compass Group AB
Kockar och kallskänkor

Tillsvidare, deltid 83% Tillträde enligt överenskommelse Vem söker vi? Nu söker vi en kallskänka som med glädje och positivitet vill arbeta i ett team där serviceanda och lagarbete står i centrum. Med entusiasm levererar du enastående service till caféets alla gäster. I tjänsten ingår bland annat förberedelse och servering av mat och dryck, kassahantering samt hålla arbetsplatsen och ren och fin. Ibland kan även inventering och beställning av varor förekomma. Om Café Vänern Café Vänern är ett café beläget på Karlstad Universitet där vi serverar allt från hälsosamma sallader, frukost, olika mackor, gott hembakat fika och kaffe. Du jobbar heltid under teminerna och har längre ledighet under sommaren och vid jul. Arbetstiderna är ca: 07,30-15,30 Måndag-Fredag. Helgerna har vi stängt. Vem är du? • Du är över 18 år • Du har god erfarenhet av bakning • Du ser en glädje i att arbeta aktivt med merförsäljning • Du har inga problem med att arbeta självständigt så väl som i grupp • Med din positivitet tar du ansvar för att hålla en hög servicenivå genom hela dagen • God service är viktigt för dig där ett leende och ögonkontakt är en självklarhet • Du ser din betydelse i nöjda gäster, är positiv, stresstålig och har lätt för att samarbeta och kommunicera • Du kan ta egna initiativ och är flexibel i din yrkesroll • Du tycker om att planera och strukturera ditt arbete så att det blir effektivt • Du talar och skriver svenska • Har tidigare erfarenhet av arbete som kallskänka Om Compass Group Vi är en del av Compass Group som är en världsledande leverantör inom mat, dryck och supportservice. Över hela världen har vi över 500 000 kollegor. I Sverige har vi cirka 450 verksamheter runt om i landet, vilket gör att det finns fantastiska utvecklingsmöjligheter hos oss. Vi har förmåner genom kollektivavtal som årlig löneökning, försäkringar och tjänstepension. Compass Group i Sverige omsätter cirka 3 miljarder kronor och drivs under varumärken som Food & Co, Marketplace, Medirest, Amica, Chartwells, Levy Restaurants, UNISON, Eurest och fler. Compass Group Sverige är en del i koncernen Compass Group PLC. Koncernens omsättning uppgår globalt till 250 miljarder SEK (2022). Våra kunder är företag, arenor, universitet, skolor, vård och omsorg med flera. Vi tillhandahåller service såsom mat och dryck, konferens, reception, lokalvård, vaktmästeri med mera. Vill du läsa mer om Compass Group, besök gärna vår hemsida. Varför ska du välja oss? • Vi rekryterar schysst! Vi tror att mångfald, olika erfarenheter och kompetenser gör den bästa stjärnhimlen. • Vi älskar service och vi vill leverera service i världsklass genom att alltid ge det lilla extra. • Vi tror på hållbarhet! Både när det gäller vår planet och våra kollegor. • Vi levererar kvalitet i allt vi gör! Rekrytering på Compass Group Rekryteringen sker löpande så varmt välkommen in med din ansökan idag! Vi tar enbart emot ansökningar via webben, ansökningar som kommer in på annat sätt behandlas inte. För mer information om hur Compass Group AB behandlar dina personuppgifter, klicka här.

27 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Kommunsekreterare
Arvika kommun
Planerare och utredare m.fl.

Vad roligt att du är intresserad av att jobba hos oss! Här i västra Värmland, bland vidsträckta sjöar och grönskande skogar, finns en stark glöd som sprider värme och lyser upp. Glöden är vår vision och ledstjärna. I Arvika kommunkoncern jobbar idag cirka 2 700 kompetenta medarbetare. Välkommen du också! Beskrivning Vill du ha en nyckelroll i Arvika kommuns demokratiska processer och utveckla vårt arbete med kommunledning och bolagsstyrning? Då kan du vara vår nya kommunsekreterare!  Vi söker en engagerad och strukturerad kommunsekreterare till administrativa avdelningen inom Verksamhetsstöd i Arvika kommun. I denna viktiga roll stödjer du det politiska arbetet i kommunstyrelsen, kommunledningsutskottet samt i våra kommunala bolag. Du samarbetar nära med förtroendevalda, tjänstepersoner och andra nyckelpersoner i organisationen. Du ansvarar för att samordna beslutsprocesser, förbereda och följa upp ärenden, säkerställa korrekt dokumentation samt ge stöd i frågor som rör kommunalrätt, styrning och organisation.  Arbetsuppgifter Som kommunsekreterare ansvarar du för att samordna och dokumentera ärenden till kommunfullmäktige, kommunstyrelsen, kommunledningsutskottet och kommunala bolag. Du fungerar som ett stöd för politiska ledningar, verksamhetschefer och andra medarbetare i frågor som rör kommunal ärendehantering och beslutsprocesser. Du säkerställer kvaliteten på handlingar och formalia enligt gällande lagstiftning. Dessutom deltar du aktivt i och utvecklar kommunens arbete med styrning, uppföljning och god förvaltning. Din profil  Vi söker dig som har:  - Examen inom statsvetenskap, offentlig förvaltning, juridik (offentlig rätt) eller motsvarande  - Erfarenhet av offentlig förvaltning och de rättsliga ramar som styr kommuners arbete  - Erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete från offentlig sektor   - Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska  - God IT-vana och erfarenhet av digitala ärendehanteringssystem  Som person är du:  - Strukturerad och noggrann med ett gott ordningssinne  - En skicklig administratör som har förmåga att hantera flera parallella uppdrag  - Samarbetsorienterad och kommunikativ med ett professionellt bemötande  - Självgående, men samtidigt en lagspelare som ser helheten i organisationen  - Du har en drivkraft som får saker att hända och inspirerar till livslångt lärande  - Du är en god förebild för andra och bidrar till en positiv och inkluderande arbetsmiljö  Vi erbjuder  En stimulerande tjänst där du får arbeta nära den politiska ledningen och bidra till att stärka demokratin och den offentliga förvaltningen i Arvika kommun. Du blir en viktig del av ett kompetent och engagerat team på den administrativa avdelningen, där vi tillsammans arbetar för kommunens bästa. Vi strävar efter att skapa en miljö som präglas av glöd, gemenskap och hållbarhet, där alla kan känna sig välkomna och ha möjlighet att växa och utvecklas.  Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är Arvika med möjlighet till distansavtal.   Rekrytering och urval kommer att ske löpande under annonseringsperioden.  Övrigt Arvika kommunkoncern samarbetar med Varbi i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.

27 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Lärare till Folkuniversitetet i Karlstad

Folkuniversitetet i Karlstad är en skola i det lilla formatet, mitt i centrala Karlstad, med nära kontakt mellan elever och personal. Hos oss finns en kreativ lärmiljö med kompetenta och engagerade lärare som alla sätter det personliga mötet och kunskapen i fokus. Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete i en miljö där du själv är med och påverkar. Nu söker vi två legitimerade och behöriga lärare för undervisning i svenska som andraspråk och engelska på gymnasial nivå. Vill du arbeta för en oberoende organisation som har en stark koppling till universiteten och ligger i framkant av den pedagogiska utvecklingen? Välkommen till oss på Folkuniversitetet! Om tjänsten Skolan bedriver utbildning inom kommunal vuxenutbildning såväl på grundläggande som gymnasial nivå på uppdrag av Karlstad kommun. Undervisningen sker i lokaler centralt belägna i Karlstad och bedrivs platsbundet på dagtid samt som flexibel form. Som lärare ansvarar du för planering och genomförande av lektioner i dina aktuella ämnen samt individuell uppföljning av dina elever. Dessutom förväntas du på olika sätt medverka i det kollegiala samarbetet tillsammans med kollegor och rektor. Vårt mål har alltid varit hög kvalitet i undervisningen och att ligga i framkant såväl pedagogiskt som akademiskt, för att ge eleverna en god grund för vidare studier på högskolor och universitetet. Din kompetens och bakgrund Vi söker lärare för undervisning i följande ämnen (Gymnasial nivå): svenska som andraspråk och engelska. Lärarlegitimation är ett krav för tjänsten alt. pågående lärarutbildning. Som medarbetare på Folkuniversitetet förväntas du ha förmågan att individanpassa ditt arbete och locka fram varje individs potential. Det är viktigt att du är van att arbeta lösningsfokuserat och strukturerat samt har ett positivt driv. Vi arbetar med stöd och anpassningar till elever i hög grad vilket du behöver vara nyfiken på och lära dig att behärska. Du har ett genuint intresse för informations- och kommunikationsteknik (IKT) som pedagogiskt verktyg och en mycket god digital kompetens. Även erfarenheter av AI är meriterande. Vi förutsätter att du delar vår syn på människors lika värde och rätt till kunskap. Om anställningen Tillsvidare -eller visstidsanställning på del- eller heltid, beroende på dina ämneskombinationer. Ansökan Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast 2025-07- 27 via vår e-rekrytering. Vi behandlar inkomna ansökningar löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Bifoga också dokument som styrker lärarlegitimation och behörigheter i ansökningsformuläret under ”CV/dokument”.  För ytterligare information och frågor Annika Eriksson, [email protected] Vi undanber oss vänligen direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025