Drivande projektledare inom ekonomi
SJR in Sweden AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vår kund, ett bostadsbolag beläget i Tierp med fokus på hållbara och attraktiva boendemiljöer, står inför en omfattande omställning – och nu söker vi dig som vill leda det viktiga förändringsarbetet inom ekonomi! Om tjänsten Vår kund befinner sig i en spännande fas där hela organisationen utvecklas för att möta framtidens krav. Som projektledare får du en nyckelroll i att effektivisera och modernisera ekonomiprocesserna – från budget och prognos till uppföljning, intern styrning och lönehantering. Du kommer också att kartlägga befintliga processer, identifiera förbättringsområden och arbeta nära ekonomiavdelningen, systemleverantörer och ledningsgrupp. Ansvarsområden Du kommer att: Planera, driva och följa upp förändringsarbetet inom ekonomi och lön Se över och utveckla budget- och prognosprocesser i en ny organisationsstruktur Skapa smarta verktyg som förenklar budgetarbetet för hela organisationen Genomlysa ekonomisystem för att öka automatisering och införa standardiserade lösningar Upprätta serviceavtal mellan koncernbolag för att förenkla tidrapportering Utvärdera och förbättra löne- och personalsystem Lämplig bakgrund Vi söker dig som har: Dokumenterad erfarenhet av att leda projekt, gärna inom förändringsledning Djup förståelse för ekonomiska processer, särskilt inom budget, prognos och uppföljning Erfarenhet av affärssystem och vana att leda systemgenomlysningar Meriterande är erfarenhet från fastighetsbranschen och digitaliseringsprojekt inom ekonomi eller HR Kunskap om serviceavtal och internprissättning är ett stort plus Personliga egenskaper Som en naturlig "doer" trivs du i ett team och har förmågan att kommunicera och samarbeta effektivt med olika intressenter. Din starka analytiska förmåga gör att du kan strukturera och dokumentera förvaltningsprocesser på ett noggrant sätt. Ansökan Detta är ett konsultuppdrag som startar på 6 månader, önskat startdatum är i augusti. För mer information om rollen är du välkommen att kontakta Isabell Bengtsson på [email protected] alt 070-899 95 63. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-06-15. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2024/12/SJR-konsult-annons-6.jpg

3 juni 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025
Project Manager
Etraveli Group AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Etraveli Group is the globally leading company for tech solutions and fulfillment capabilities for online sales of flights. We are here to solve complexity, by connecting millions of flights and travelers across the globe, from search and selection to trip and beyond. We hold consumer online travel agency brands like Mytrip, GoToGate & Flight Network and serve Booking.com with flights. Etraveli Group has also established strategic partnerships with companies like Skyscanner, Google Flights, TUI, etc. Every day we strive to make the world smaller for our customers and bigger for our people. Our diverse team of more than 2600 passionate professionals is what makes us the industry’s tech wonder and the best in the world at what we do. Our major offices are in Sweden (HQ), Canada, Greece, India, Uruguay and Poland. Position Summary This role as a Project Manager is placed in the Project Management Organization within our Customer Services department. The Project Management team is responsible for managing all projects within the Customer Services department which improve service efficiency, quality and scalability as well as representing Customer Services in cross-departmental ones that support revenue growth, partnership enablement and overall business transformation. As part of the Project Management team, you will manage large projects or several small to medium sized interrelated projects requiring complex cross-functional collaboration and management at project level. Responsibilities ● Determine and define project scope and objectives. ● Gather requirements and acquire sign off. ● Cost-Benefit Analysis for each phase of the project in order to prioritize implementation. ● Work closely with our Product teams to predict resources and timelines needed to complete the project. ● Create and manage project plans; monitor and review project progress & timelines and identify and resolve issues to ensure project success. ● Identify resource requirements, milestones and deadlines. Utilize project plans and schedules to monitor all activities. ● Provide project updates on a consistent basis to various stakeholders about progress, risks/ issues, adjustments and mitigating actions. ● Utilize best practices and Travel Operations knowledge throughout project execution to continuously improve deliverables. ● Leverage expertise to drive business process improvements. ● Coach, mentor, motivate and supervise project team members. ● Collaborate with the Customer Services, Legal, Finance, Product, Technology and other Internal teams throughout the project ● Participate in establishing practices, templates, policies, tools and partnerships to expand and mature these capabilities for the organization. Requirements BSc in Information Technology, Engineering, Economics, Business Management or related field ● 3+ years of direct Project management experience and demonstrated project leadership skills. ● Proficiency in project management tools (e.g., MS Project, Wrike, Jira), Microsoft Office Suite, with a strong emphasis on Excel and PowerPoint. ● Familiar with main PM Methodologies (Waterfall, Agile etc). ● Excellent analytical & effective interpersonal and stakeholder management skills. ● Proven ability too complete projects according to outlined scope, budget and timeline. Preferred but not mandatory: PMP certification Previous experience in the Travel Industry, specially working with airfare and air rules. Benefits Working at Etraveli Group means working at a fast-growing company with high ambitions of becoming the number one Online travel agency worldwide. The culture at the company embraces complexity and we like to keep the entrepreneurial spirit even as we grow into being a larger company. You will have awesome colleagues with whom you will have fun solving complex problems in a fast-moving business. We also offer: A flexible working environment. We work on a hybrid-model where you can choose to work two days from home and you will have two weeks per year that you can choose to work from a remote location Central office location Healthcare allowance – Each employee receives a maximum allowable amount each year according to the Swedish Tax Agency to spend on health-promoting activities such as a gym card, massage etc. Pension and health insurance – Through partners we offer a comprehensive pension and health insurance so that you can get help quickly in case of an accident Enjoy a vibrant company culture with daily office breakfasts, a weekly fika club, a ping pong table for friendly matches, and exciting events like our summer mingle and Christmas party. As part of this recruitment process, we will be conducting background checks. You will be able to read more information and give your consent to this process in the application form. At Etraveli Group we value diversity; we pride ourselves on being a company represented by people of all different backgrounds. During hiring, we are committed to ensure equality and promote diversity in the workplace at every selection stage. As such, we provide the same opportunities for all candidates regardless of race, religion or belief, gender, nationality, ethnicity, sexual orientation, age, marital status, disability, or any other characteristic protected under any anti-discrimination law or regulation. Welcome to Etraveli Group!

3 juni 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Projektledare
SAAB AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld. Din roll Som projektledare inom Fighter Production får du en nyckelroll i att forma framtidens Gripen-produktion. Du leder förbättringsarbete med fokus på effektivitet, hållbarhet och långsiktighet - från idéstadiet till färdig implementering. I rollen kombinerar du operativa insatser med taktiska och strategiska perspektiv. Det innebär att du inte bara ser helheten, utan också är redo att kavla upp ärmarna och lösa problem där de uppstår. Du identifierar förbättringsområden i våra flöden och processer, driver förändring i nära samarbete med kollegor inom produktion, teknik, inköp och kvalitet, och följer upp resultaten för att säkerställa att vi når våra mål. Tillsammans med verksamheten bidrar du till att lägga grunden för vår långsiktiga produktionsstrategi för Gripen. Det här är en roll för dig som trivs med att ta ansvar, fatta beslut och skapa struktur i en komplex och högteknologisk miljö. Din profil Vi söker dig som har ett starkt driv och ett genuint engagemang för teknik och verksamhetsutveckling. Du har en välutvecklad analytisk förmåga och trivs med att identifiera förbättringspotential och driva effektiviseringar i komplexa miljöer. Du är van att arbeta självständigt, tar eget ansvar och har förmågan att fatta beslut även under tidspress. Du har en stor social förmåga och är duktig på att bygga relationer och skapa förtroende, både inom teamet och över organisationsgränser. Din kommunikativa stil gör att du enkelt navigerar mellan olika kontaktytor och samarbetar effektivt med många intressenter samtidigt. Som projektledare är du strukturerad men flexibel, och du har en tydlig genomförandeförmåga som gör att du får saker att hända. Vi ser gärna att du har: * Dokumenterad erfarenhet av projektledning, gärna inom produktion eller industriell utveckling. * Förmåga att både leda tvärfunktionella team och driva arbete självständigt. * Erfarenhet av förändringsledning eller förbättringsarbete. Det är meriterande om du har kunskap om Gripen-systemet eller erfarenhet från flyg- eller försvarsindustrin. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här.

3 juni 2025
Sista ansökan:
1 juli 2025
IT Leveransansvarig - Best Transport, Stockholm
Tng Group AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vi söker IT Leveransansvarig till Best Transport i Stockholm. Säkerställ en modern och stabil IT-drift! Som IT Leveransansvarig får du en nyckelroll i att styra och utveckla vår IT-drift genom strategisk leverantörsstyrning och teknisk kravställning. Vill du arbeta i en föränderlig miljö där du driver förbättringar och säkerställer en modern IT-infrastruktur? Missa inte möjligheten att vara med och forma vår tekniska framtid tillsammans med oss! Vi ser fram emot din ansökan! Vi erbjuder dig • En central roll med stort inflytande över IT-driften hos en ledande aktör i Norden inom last-mile • Strategisk viktig roll på ett bolag som satsar stort på att modernisera och effektivisera sin IT-miljö • Möjligheten att forma och förbättra leverantörsstyrning och processer • En organisation i förändring där du får bidra till taktiska beslut och att framtidssäkra vår driftmiljö • Framgångsrikt och lönsamt bolag med bra arbetsvillkor och ett etablerat hållbarhetstänk Det här gör du hos oss Du kommer att ansvara för kravställning, uppföljning och kvalitetssäkring av Best Transports outsourcade IT tjänster hos samtliga drift- och – systemleverantörer samt säkerställa att IT-driften är modern, proaktiv och kostnadseffektiv. Här kommer du bl.a.: • Ansvara för leverantörsstyrningen där du styr och optimerar leverantörers leveranser enligt avtal och SLA • Definiera och följa upp tekniska krav på IT-infrastruktur, nätverk, servrar och SaaS-lösningar för att säkerställa optimerad driftmiljö • Säkerställer regelefterlevnad inom IT-säkerhet (NIS2, GDPR, ISO 27001/27002) • Optimerar IT-kostnader, licenshantering och resursallokering • Leda och samordna IT-relaterade projekt och förbättringsinitiativ Ditt team och arbetsplats Du blir en del av en mindre, effektiv IT-organisation där du jobbar nära CIO, verksamhet och IT team. Du kommer även jobba nära vår driftleverantör. Rollen är placerad på vårt huvudkontor vid Globen, och det kommer förekomma resor inom Norden (Norge och Danmark samt inom Sverige) för att bygga relationer och förstå IT-miljöer på våra olika kontor. Mer om dig Vi söker dig med minst fem års erfarenhet inom IT Operations, IT Service Management eller IT-drift. Du har en god teknisk förståelse för IT-infrastruktur, Serverdrift, nätverk och molntjänster som Microsoft365, Intune, Azure eller AWS. Erfarenhet av ITIL-processer samt att hantera externa IT-driftleverantörer. Dessutom är du van vid att arbeta med IT-säkerhet, IAM och relaterade regelverk. Som person är du analytisk, lösningsorienterad och kommunikativ. Du kan ställa krav på leverantörer och förklara tekniska frågor på ett pedagogiskt sätt för både tekniska och icke-tekniska intressenter. Du tar egna initiativ, arbetar strukturerat och är trygg i att fatta beslut i kritiska situationer. Så här får vi kontakt I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

2 juni 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025
SAP Projektledare till Linde Gas
A Hub AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Är du en erfaren SAP Projektledare inom tillverkande industri?  Då är det dig vi söker till Linde Gas kommande projekt!  Om Linde Gas Linde är ett världsledande industrigas- och ingenjörsföretag. Genom högkvalitativa lösningar, teknologier och tjänster bidrar de till att göra sina kunders verksamheter mer produktiva – och världen mer hållbar. Linde har en ledande position inom grön vätgas, medicinsk gas och högspecialiserade industrigaser, med över 50 års global erfarenhet inom energiomställning och teknikutveckling. Du kan läsa mer om Linde Gas här.  Om uppdraget Linde Gas söker en erfaren projektledare inom SAP, med särskild kompetens inom S/4HANA-uppgraderingar, för att leda ett affärsinriktat delprojekt inom deras europeiska SAP-transformation för Linde Gas Region North (REN).  Projektet är en brownfield-migrering från ECC till S/4HANA med fokus på systemflytt, test och verifiering. Du kommer att ansvara för delprojektet i ett större globalt program och vara länken mellan regionen (IT och verksamhet) och det globala IT-teamet.  Dina ansvarsuppgifter kommer att innebära:  Leda delprojektet inom SAP S/4HANA-programmet Ansvara för regionen: koordinera affärsresurser, leda test- och verifieringsarbete Arbeta nära Integration Manager och Projektkoordinator samt rapportera till ansvarig programledare  Förbereda och driva styrgrupper och rapportera status till globala forum  Samordna med globala IT-teamen och säkerställa lokal affärsförankring  Ha daglig kontakt med internationella teammedlemmar och nyckelpersoner inom Linde Gas Vi söker dig som har:  Dokumenterad erfarenhet som projektledare i SAP S/4HANA-projekt Förmåga att arbeta i internationella programstrukturer och hantera seniora stakeholders Vana att ta ägarskap och presentera i styrgrupper  God förståelse för affärsprocesser inom tillverkande industri/logistik Utmärkt kommunikativ förmåga i engelska  Plats: Stockholm  Uppdragsstart: November/December 2025 Uppdragslängd: Ca 1,5 år Anställningsform: Detta är ett konsultuppdrag via A-hub där anställning under uppdragsperioden är antingen hos A-hub eller via eget bolag som underkonsult.

30 maj 2025
Sista ansökan:
16 november 2025
Driven projektledare med produktionsfokus sökes!
Academic Work Sweden AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Är du en strukturerad och målmedveten projektledare med erfarenhet från industrin? Ta möjligheten till en nyckelposition i utvecklingen hos ett ledande företag där du ansvarar för allt från budget och tidsplanering till investering i nya maskiner och utrustning. OM TJÄNSTEN För vår kund söker vi nu efter en erfaren projektledare till ett uppdrag i Karlskrona. Du kommer få driva investeringsprojekt inom industrin kopplade till produktion. Rollen innebär att planera och följa upp projekt med fokus på tid, kostnad, kvalitet och säkerhet. Fokus är att ansvara för inköp av maskiner och utrustning, samordna resurser och säkerställa att projektet följer fastställda metoder och regelverk. Du erbjuds ett spännande uppdrag i en teknikdriven och dynamisk organisation, där du får ta ett stort eget ansvar och möjlighet att påverka. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Ansvara för projekt, främst inom produktion, med budgetplanering, tidsramar och resursallokering. * Investera i nya maskiner och utrustning för produktionen. * Utveckla och arbeta med strategier inom avdelningen. * Tillämpa bevis från preliminära studier för att säkerställa och utveckla kvaliteten på säkerhet och leverans. * Övervaka alla aspekter av projektet och säkerställa att det följer projektmetodiken för investeringar (PMFI). * Utvärdera hälso-, säkerhets- och miljöparametrar i projektet. * Analysera, förutsäga och förebygga risker. * Kontinuerligt presentera resultatrapporter för avdelningsledningen. VI SÖKER DIG SOM - Tidigare erfarenhet av ekonomisk planering, budgetering och kostnadsuppföljning. - Erfarenhet av Microsoft Office och system som SAP och API - Kandidatexamen eller masterexamen i maskinteknik eller liknande - Alternativt, motsvarande erfarenhet inom elektroteknik, tillverkning eller liknande - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Det är meriterande om du har - Erfarenhet från Microsoft Project - Kunskap om CE-märkning, maskindirektiv och tillämpliga standarder - Erfarenhet av Props/GATE-metoden För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Hjälpsam - Målmedveten - Stabil - Ansvarstagande Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A

29 maj 2025
Sista ansökan:
29 juni 2025
Junior Projektledare inom el till Lysekil
Academic Work Sweden AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Är du ingenjör som bor i eller närheten av Lysekil och vill ta dig an ett spännande ansvar? Vill du också komma till en arbetsplats där du kommer att ha goda möjligheter till ytterligare utveckling över tid? Då är det dig vi söker! OM TJÄNSTEN Vi söker nu en junior projektledare som vill växa i rollen och ta ansvar för projekt inom elnät och fjärrvärme åt våran kund LEVA i Lysekil. Du får arbeta nära både teknik och människor i en roll med stor variation. Rollen kommer att vara en flexibel sådan och rätt personliga egenskaper är av största vikt för både teamet och för att klara arbetsuppgifterna. Du erbjuds - En flexibel arbetsplats som värderar samarbeten och sina medarbetare högt - Möjlighet att stanna och utvecklas över det hos kunden ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna kommer att variera en del då man ansvarar för helheten av projekt, bland annat innebär detta att leda och samordna projekt inom el och fjärrvärme, vara ute på plats, vägleda kunder och entreprenörer samt samarbeta med olika interna och externa aktörer för att få ihop helheten. VI SÖKER DIG SOM - Har en YH, högskole eller civilingenjörsutbildning inom el, exempelvis elkraft, elektroteknik, energi eller liknande, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet - Har ett stort tekniskt intresse - Vill arbeta för en verksamhet som gör samhällsnytta på riktigt - B-Körkort - Obehindrade kunskaper i svenska och engelska Det är meriterande om du har - Arbetslivserfarenhet inom branschen - Erfarenhet av projektledning - Möjlighet att arbeta beredskap efter en tid in i rollen För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Hjälpsam - Social - Ordningsam - Ansvarstagande Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET På LEVA arbetar dom ständigt mot att uppnå en hållbar framtid. Företagets mål är att driva en verksamhet som är hållbar, där dom tar ansvar och bidrar till att skapa värde för samhället, vår planet och kommande generationer. LEVA är ett kommunalt bolag med ett dedikerat team av 95 anställda. Dom är ansvariga för att elnät, vatten, avlopp och fjärrvärme fungerar smidigt i Lysekils kommun. Dessutom driver dom två vindkraftverk och säljer närproducerad el, samtidigt som dom bevarar och underhåller gator, parker och fritidsområden i Lysekils kommun.

28 maj 2025
Sista ansökan:
28 juni 2025
Projektledare inom energi - bidra till framtidens energilösningar!
Academic Work Sweden AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vill du arbeta med projektledning i energibranschen och vara en del av ett av Sveriges ledande företag inom el- och energitjänster? Nu söker vi en engagerad projektledare som vill ta ansvar från start till mål och säkerställa framdrift och kvalitet i projektarbeten. I denna roll samarbetar du nära tekniker och kunder för att skapa de bästa förutsättningarna för säker och effektiv leverans. Trivs du i en dynamisk miljö där du får varva kontorsarbete med fältbesök – ansök redan idag! Urval sker löpande. OM TJÄNSTEN Som projektledare hos detta bolag blir du en del av ett sammansvetsat team som drivs av samarbete och gemensamma mål. Du arbetar med flera projekt i olika spänningsnivåer och spelar en nyckelroll i att leda och koordinera arbetet för teknikerna ute i fält. Din uppgift är att hålla projekten på rätt spår, skapa engagemang och leverera hög kvalitet. Rollen innebär även att bygga långsiktiga samarbeten med kunder och leverantörer. Du kommer att ha en varierad vardag där du både arbetar från kontoret och besöker projektplatser i närområdet – oftast med resor som sker inom en dag. Du erbjuds ✔️ En utvecklande roll i en växande verksamhet ✔️ En dedikerad konsultchef som stöttar dig i din utveckling ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Planera och leda projekt för att säkerställa smidiga processer * Hålla kunder informerade om projektstatus och framsteg * Hantera projektens ekonomi och genomföra uppföljningar * Delta i byggmöten och förhandlingar VI SÖKER DIG SOM - Har minst en gymnasial utbildning, med fördel inom el, elkraft eller ekonomi - Har erfarenhet från att tidigare arbetat som projektledare, med fördel inom infrastruktur, el eller VA - Besitter en god datorvana då du kommer att hantera flera system samtidigt - Innehar B-körkort då du i vissa fall kommer vara ute på fält - Har en genuint tekniskt intresse, inte minst inom el och elnät - Är obehindrad i svenska och engelska, då daglig kommunikation sker på båda språken Det är meriterande om du har - Har erfarenhet inom el eller elkraft - Har erfarenhet inom entreprenadbranschen För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Hjälpsam - Målmedveten - Ansvarstagande Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A

28 maj 2025
Sista ansökan:
28 juni 2025
Produktägare sökes omgående - Stockholm
Sway Sourcing Sweden AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Konsulten kommer att spela en nyckelroll i en pågående transformation hos kunden. I rollen samarbetar du nära Produktchef/Business Owner och andra viktiga intressenter för att identifiera, formulera och prioritera utvecklingsbehov i backloggen. Ansvarsområden: • Förmedla produktens strategi till det agila utvecklingsteamet • Leda värdeskapande arbete tillsammans med Produktchef, från idé till lansering • Delta aktivt i planering och förberedelser av utvecklingsinsatser • Ansvara för att definiera Epics samt att organisera och prioritera backloggen • Säkerställa att kontinuitetskrav hanteras korrekt • Ansvara för informationsklassning och relaterade krav • Driva iterationsplanering och releaseförberedelser • Kvalitetssäkra och godkänna user stories • Delta i demovisningar och retrospektiv Kompetenskrav: • Minst 5 års erfarenhet som Product Owner • Djupgående förståelse för agila arbetssätt och ramverk • Meriterande: kunskap om betalningsmarknaden och reglerad finansiell verksamhet • Förståelse för kund- och leverantörsavtal Övriga krav och kvalifikationer: • Högskoleutbildning eller motsvarande • Erfarenhet av att arbeta i beställarroll • Stark kommunikations- och samarbetsförmåga • Förmåga att leda operativt • God insikt i produkt- och produktutvecklingskunskap • Erfarenhet av kravarbete och kravspecifikationer • Projektledarerfarenhet • Flytande svenska och engelska i tal och skrift • Förmåga att se helheten och arbeta strukturerat Personliga egenskaper: Rollen kräver en senior och självgående Product Owner som även förväntas agera mentor till en mer junior kollega. Du bör vara analytisk, förändringsdriven och skicklig på att kommunicera information på ett tydligt och anpassat sätt, både internt och externt. En naturlig lagspelare med god lyhördhet, stark relationsbyggande förmåga och en långsiktig, proaktiv inställning är avgörande. Kunden erbjuder en stabil, inkluderande och engagerande miljö där både personlig och professionell utveckling uppmuntras. Tillträde och ansökan: Start: Omgående eller enligt överenskommelse Slutdatum: Minst till 2025-12-31, med möjlighet till förlängning Sista ansökningsdagen: ASAP Placering: Stockholm, Liljeholmen Omfattning: Cirka 100% Kontaktperson: 0790 062 711 Urval och intervjuer sker löpande! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

27 maj 2025
Sista ansökan:
13 november 2025
IT Koordinator, Solna
PostNord Group AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vill du vara med och forma framtidens IT-stöd i en av Sveriges största verksamheter? Vi söker nu en engagerad och lösningsorienterad IT-koordinator som vill arbeta i gränslandet mellan IT, produktion och leverantörer. Här får du en central roll i ett företag där digitalisering och teknisk utveckling är avgörande för framgång. Du blir en viktig länk mellan verksamhet och teknik – med möjlighet att påverka, utveckla och göra skillnad varje dag. Du, Vi & Jobbet Du blir en del av ett engagerat team som finns på fem orter i Sverige, samt i Danmark och Finland. Totalt är vi 10 IT-koordinatorer som tillsammans utgör en viktig del av det större teamet Core Service & IT Coordinators, som består av totalt 16 personer. Tillsammans är vi länken mellan IT och produktionsverksamheten – och ser till att rätt IT-lösningar och infrastruktur finns på plats för att PostNord ska kunna leverera effektivt och säkert. Du kommer utgå ifrån vårt huvudkontor Arken, i Solna. I din roll kommer du att: - Koordinera IT-leveranser och samarbeta med både interna team och externa leverantörer - Arbeta nära verksamheten och förstå deras behov - Hantera nätverk och IT-infrastruktur kopplat till produktionen - Bidra till att utveckla arbetssätt och förbättra IT-leveransen Du har ett stort intresse för IT och nätverk, och gillar att ta ansvar. Du är självgående men också en lagspelare som gärna samarbetar och delar med dig av din kunskap. Vi tror att du har: - Erfarenhet eller utbildning inom IT, gärna med fokus på infrastruktur och nätverk - Förmåga att kommunicera tekniska lösningar på ett enkelt sätt - Ett proaktivt och lösningsorienterat arbetssätt - Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift - B-körkort och tillgång till bil (förmånsbil erbjuds) Har du dessutom erfarenhet av IT-system inom produktion är det ett stort plus. Du ska må bra   Vi är ett modernt kundorienterat företag som tänker lika mycket på våra anställda som på våra kunder. Hos oss erbjuds du ett omväxlande arbete i en internationell miljö med ständigt nya utmaningar och snabba beslut. Förutom schyssta anställningsvillkor enligt kollektivavtal erbjuds du:  - Flexibel hybrid arbetsplats. Se filmen om vårt kontor. - Goda utvecklings- och karriärmöjligheter   - Goda försäkrings- och tjänstepensionsvillkor    - Friskvårdsbidrag samt möjlighet att träna på Arkens gym och simhall  - Personalförmåner genom PostNord Plus - vår personalstiftelse Om oss  PostNords vision är att vara favoritleverantören i Norden. Vi har ett viktigt samhällsuppdrag och säkerställer kommunikations- och logistiklösningar för företag och privatpersoner. Vi är i en ständig transformation och arbetar konsekvent med att utveckla både vårt erbjudande och våra medarbetare, allt för att nå vår vision samt göra vardagen enklare och mer hållbar för alla som bor och arbetar i Norden. Vi är PostNord – ett fantastiskt företag att jobba och växa med. Läs mer på group.postnord.com Ansök Låter det här som något för dig? Skicka in din ansökan så snart som möjligt – vi arbetar med löpande urval. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta Patricia Öhman på [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig! PostNord offers communications and logistics solutions to, from and within the Nordic region. With our expertise and a unique distribution network, we are developing the basis for tomorrow’s communication, e-commerce, distribution and logistics.

26 maj 2025
Sista ansökan:
1 september 2025