Vi söker en driven Projektledare - till en administrativ och koordinerande roll inom digitalisering och interna projekt, som vill ta sig an spännande utmaningar hos vår kund. Här erbjuds du en möjlighet att utvecklas i en dynamisk och innovativ miljö. OM TJÄNSTEN Vi söker en strukturerad, självgående och orädd projektledare för ett vikariat under hösten. Rollen passar dig som gillar att hålla ihop processer, samordna människor och bidra till förändringsprojekt i en internationell och digital miljö. Du kommer att täcka upp för en kollega som är föräldraledig och arbeta nära både den svenska och internationella organisationen. Du kommer framförallt stötta en medarbetare i hennes dagliga arbete och driver interna projekt med fokus på bland annat digitalisering av kundsupporten, förbereda inför systemskiften samt koordinering av pågående globala projekt. I din roll arbetar du nära olika stakeholders och rapporterar till ansvarig chef i Tyskland samt till ansvarig i Skandinavien. Tjänsten är ett vikariat och du kommer anställas som konsult hos oss på Academic Work under denna tid. Rollen har en omfattning på 80% med arbetstid Mån–fre, kl. 8–16.45. Möjlighet till distansarbete finns. Du erbjuds - Foten in på ett marknadsledande företag inom sin bransch - Chansen är lära och växa tillsammans med många kompetenta och erfarna kollegor ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Digitalisering av kundsupport * Implementering av ny chattbot i Danmark * Förbereda inför framtida systemskiften (t.ex. telefonsystem/callcenter) * Koordinering av pågående projekt (globalt), möten, deadlines och kommunikation internt VI SÖKER DIG SOM - Har arbetslivserfarenhet och drivit egna projekt tidigare - Förståelse för helheten i en organisation, t.ex. samspel mellan sälj, kundservice och IT - Har goda systemkunskaper - Har obehindrade kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift, då dessa språken används i det dagliga arbetet - Är van att ta ansvar, hålla ihop trådar och förstå processer - Har positiv inställning till förändringsarbete och gillar att få saker att hända - Kan kommunicera tydligt och vågar följa upp, jaga svar och driva på Det är meriterande om du har - Efarenhet av Salesforce, CRM-system eller liknande - Jobbat med digitala verktyg och processer För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Förändringsbenägen - Målmedveten - Ansvarstagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A
Beskrivning Vår klient inom den offentliga sektorn söker nu en erfaren och engagerad Team Lead inom Data & AI. I denna roll kommer du att leda ett agilt team som utvecklar och förvaltar en avancerad plattform för data och maskininlärning. Du arbetar i en miljö där innovation, samverkan och användarfokus står i centrum. Arbetsuppgifter Som Team Lead kommer du att facilitera teamets agila arbetsprocesser och säkerställa att eventuella hinder som påverkar leveransen hanteras effektivt. Du arbetar nära produktägare, arkitekter och plattformsutvecklare för att driva utvecklingen av nya funktioner och vidareutveckling av plattformen. I rollen har du även ett tätt samarbete med supportteam, data engineers, data scientists och BI-utvecklare för att samla in och omsätta användarinsikter i förbättrade lösningar. Du ansvarar för att upprätthålla tydlig dokumentation och etablerade best practices, alltid med användaren i fokus. En viktig del av uppdraget är också att bidra till teamets kontinuerliga förbättringsarbete med syftet att effektivt leverera datadrivna och maskininlärningsbaserade komponenter. Kvalifikationer Minst 2 års erfarenhet som Scrum Master eller i liknande ledarroll inom Data/AI-området Erfarenhet av arbete med data- eller AI-plattformar Förståelse för DevOps, DataOps och MLOps Kunskap inom CI/CD, gärna inklusive ML-specifika pipelines såsom MLflow eller Airflow God förståelse för agila ramverk Mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga i tvärfunktionella team Teknisk bakgrund som utvecklare, data engineer eller data scientist Meriterande Erfarenhet av molnplattformar och hantering av datapipelines i molnmiljö Teknisk förståelse för MLOps-ramverk och hantering av modeller i produktion Villkor Uppdraget genomförs på plats eller delvis på distans efter överenskommelse. Sysselsättningsgrad: 100% Uppdragsperiod: Start 20250825 tom 20260228 Om du är redo att ta dig an en ledande roll inom Data & AI och vill vara med och skapa framtidens datadrivna lösningar – tveka inte att skicka in din ansökan. Vi rekryterar löpande och ser fram emot att höra från dig! Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.
Datakvalitet Sverige AB utvecklar och levererar system för kvalitets- och verksamhetsstyrning till ett flertal stora företag. Vi har kunder över hela norden inom både offentlig och privat sektor och finns representerade inom en lång rad olika branscher. Vi är ett ungt och ambitiöst team bestående av välutbildade programmerare, projektledare och säljare som arbetar tätt tillsammans kring ett gemensamt mål att utveckla, implementera och leverera kvalitets- och verksamhetsledningssystem. Bolaget befinner sig i en spännande tillväxtfas och vi söker nu nya kvalificerade resurser för att stärka vårt projektledarteam. Om Datakvalitet Sverige AB Datakvalitet Sverige AB är ett dotterbolag till Datakvalitet AS som ingår i internationella WeKomply Group och har kontor i Göteborg, Tromsø och Oslo. Vi är en ledande leverantör av SaaS-lösningar för kvalitets- och verksamhetsstyrning som hjälper företag att förbättra och effektivisera sina affärsprocesser. Med innovativa och flexibla lösningar hjälper vi våra kunder att nå sina mål genom sömlös teknik och starka partnerskap. Vi har kunder över hela landet inom både offentlig och privat sektor och finns representerade inom en lång rad olika branscher. Om tjänsten som projektledare Som projektledare omfattas arbetsuppgifterna av: Projektledning genom att implementera vårt system till nya och befintliga kunder av olika storlek Se till att projekt levereras i tid, inom budget och med hög kvalitet Lyssna på behov och anpassa/konfigurera systemet efter önskemål Råd och support vid implementering och användning av systemet Arbeta nära befintlig kundbas och bidra till att deras system fungerar optimalt Tätt samarbete med sälj- och utvecklingsteamen för att förbättra funktioner och stödja försäljningsarbetet Om dig Vi söker dig har god förståelse och erfarenhet av systemimplementation och anpassning av affärssystem. Vi tror att du har: Kandidatexamen inom ekonomi, kvalitet, säkerhet, teknik, IT eller liknande Flera års erfarenhet av projektledning, gärna inom IT- eller kvalitets-/verksamhetsstyrning Mycket god förståelse av system Förmåga att leverera resultat och möta kunders förväntningar God förmåga att hålla presentationer och driva workshops, både fysiskt och digitalt Flytande svenska och engelska i tal och skrift. God förståelse för norska i tal och skrift. Meriterande med god förståelse för danska i tal och skrift Erfarenhet av projektstöd, administration eller koordination, gärna från IT- eller förändringsprojekt Personliga egenskaper: Lösningsorienterad och självgående Serviceinriktad med god samarbetsförmåga Resultatinriktad och van att arbeta strukturerat Trivs med att bygga och upprätthålla goda kundrelationer Övrigt: Start: Enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid, 100%. Plats: Göteborg, Föreningsgatan 14. Lön: Enligt Överenskommelse. Låter rollen som Projektledare hos Datakvalitet intressant? Urvalet sker löpande och rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi ser fram emot att höra från dig.
WHAT YOU’LL DO As Head of Digital for Franchise, you drive profitable digital growth by managing and optimizing our digital channels (.com and marketplace) through our franchise partners. You set and execute on the digital strategy with regards to commercial excellence and customer experience, digital business development and expansion, using data and insights to enhance growth. You are a relationship focused leader with strong communication skills and a “get shit done” attitude. You perform your work in close collaboration with the franchise leadership team, franchise digital team, franchise partners and support functions (e.g. Business Tech, Global Digital function and Logistics). Franchise is a hybrid between a region and global function and hence many of the things we work on differ from the global way of working. You need to be able to roll up your sleeves and solve all the different problems that comes your way – may it be technical, commercial or partner related. Key responsibilities: Manage and develop the digital team in the global Franchise team, building a strong, values-based culture and fostering effective teamwork and collaboration to achieve set goals and targets Build relationships and cooperate with several different functions both within H&M and at our partners. Manage expectations, understand stakeholder desires, needs and requirements and seek to collaborate to get the job done Identify and estimate (total potential, ROI) new opportunities for digital development based on regional customer and competitor insights, including both on existing channel development (such as payment methods, delivery offering, infrastructure and omni features) and digital expansion (marketplaces, localizations) Optimize our current tech setups and develop Franchise Tech 2.0 in close collaboration with the Franchise Business Tech team Be an advocate and spokes person for Franchise Digital within H&M Use salesmanship to drive the franchise partners in day-to-day optimization and executional excellence of digital channels in line with our brand direction, ultimately to secure short- and long- term digital growth Collaborate with Omni Merchandising, Customer Activation & Marketing and Controlling to bring a digital perspective into the planning process, resulting in one regional omni commercial / customer plan founded on our company plan Secure value capture of new capabilities and functionality through implementation and / or changes to way of working. Demonstrate strong leadership abilities in a complex environment and communicate effectively and make decisions confidently with a strong business mindset. Identify and grow future talent, planning succession and recruitment of key/critical digital roles WHO YOU ARE We are looking for people with… Min 5 years working with digital / eCom, with strong fashion retail record 5+ years leadership experience Demonstrated ability to create strong commercial results Experience from digital expansion is highly beneficial Proven track record of delivering digital development/tech strategies and solutions that drive business impact Demonstrated experience of working in a complex environment and managing and negotiating with several different stakeholder Very strong communication skills are essential, English And people who are… You are commercially driven, results oriented, tech savvy and thrive on using salesmanship to drive day-to-day optimization and executional excellence of our digital channels. You can handle several different topics and projects simultaneously and are used to working in an environment of ambiguity, uncertainty and limited information. You have the ability to zoom out of the day-to-day tasks to identify long-term strategic needs and can define effective long-term plans in line with broader brand and franchise direction. You have deep experience in eCommerce sales and digital development, with knowledge of how to translate data into insights that lead to hypothesis to test and action. You are an experienced and proven leader with ability to lead effectively and create results in a highly complex environment. You enjoy teamwork and collaborate effectively with a group of diverse people to achieve set goals and targets. You have a strong business mindset, communicate well and you are comfortable in making decisions. WHO WE ARE H&M Group is a global company of strong fashion brands and ventures. Our goal is to prove that there is no compromise between exceptional design, affordable prices, and sustainable solutions. We want to liberate fashion for the many, and our customers are at the heart of every decision we make. We are made up of thousands of passionate and talented colleagues united by our shared culture and values. Together, we want to use our power, our scale, and our knowledge to push the fashion industry towards a more inclusive and sustainable future. WHY YOU’LL LOVE WORKING HERE At H&M Group, we are proud to be a vibrant and welcoming company. We offer our employees attractive benefits with extensive development opportunities around the globe. 25% Staff discount on all our H&M Group brands, both in stores and online (H&M, COS, Weekday, Monki, H&M HOME, & Other Stories and ARKET). H&M Incentive Program – HIP. Learn more about the program here. In addition to our global benefits, our local markets offer different competitive perks and benefits. (Example: Competitive compensation for your dedication and long-term commitment. A day off on your birthday to relax and celebrate your special day. Special gift to celebrate the birth of your child, etc.) JOIN US Our uniqueness comes from a combination of many things – our inclusive and collaborative culture, our strong values, and opportunities for growth. But most of all, it’s our people who make us who we are. Take the next step in your career together with us. The journey starts here. This is a permanent position based in Stockholm, please send your CV in English as soon as possible but by the latest, 28th of June 2025. *We are committed to a recruitment process that is fair, equitable, and based on competency. We therefore kindly ask you to not attach a cover letter in your application.
Are you driven by the challenge of developing next-generation digital solutions that create real impact for users and businesses? If you’re a builder at heart—hands-on, strategic, and deeply technical—this is an opportunity to join a team where your work will directly shape the future of manufacturing innovation. At Seco Tools, we’re reimagining how manufacturing operates through advanced digital solutions. We’re growing our Digital Offer & Innovation team and looking for a Senior Technical Lead to help us push boundaries, explore new technologies, and bring scalable, customer-centered solutions to the market. If you're curious, entrepreneurial, and ready to lead both technically and strategically, we want to meet you! Some words about your new workplace We’re part of a global team with a strong local presence. We work hybrid-first, giving you flexibility while keeping you connected to peers and collaborators across our European locations. Our culture is flat, collaborative, and deeply focused on building meaningful products that scale. About the job As a Senior Technical Lead, you’ll be at the intersection of technology, product, and business. You’ll drive the architecture and development of new digital solutions — from zero-to-one prototyping to production-scale deployments. Working closely with product leads, offer teams, and IT, you translate ambitious product visions into scalable, resilient solutions You accelerate our product development cycles by applying modern engineering practices including AI/ML, cloud-native architecture, and low-code/no-code platforms. This role isn’t just about building solutions - it’s about enabling the entire organization to move faster, think bigger, and deliver meaningful value. Your profile You bring a strong background in software engineering, computer science, or a related field, and you have several years of experience in technical leadership roles, solution architecture, or full-stack product development. You’re deeply familiar with modern architecture patterns, API design, and cloud platforms such as Azure, AWS, or similar. Exposure to AI/ML frameworks and rapid development environments that support accelerated product iteration is essential. Experience working in high-tech or software-first companies is needed, and a background in manufacturing or industrial settings is a definite plus. But what really sets you apart is your mindset. You’re a systems thinker who can balance technical depth with business context. Being comfortable with ambiguity, you thrive in fast-evolving environments, and you’re proactive, collaborative, and capable of guiding cross-functional teams. Challenging assumptions, asking the right questions, and pushing for first principles thinking, comes naturally to you. And as a true team player, you enjoy mentoring, sharing knowledge, and creating space for others to grow alongside you. Our Seco culture Seco employees across the globe share our family spirit, along with a passion for our customers and a personal commitment to ensure success in everything we do. For us, it’s also clear that our diversities form an amazing foundation for achieving great results. Curious about our workplace and benefits? Read more on our website. You’re also welcome to visit our LinkedIn or Facebook to get to know us and our products further. Contact information For further information about this position, please contact Sujay Murthy, hiring manager, at [email protected]. We’ve already decided on which advertising channels and marketing campaigns we wish to use and respectfully decline any additional contacts in that matter. Union contacts – Sweden David Romlin, Unionen, +46 (0)70-608 46 90 Suncana Bandalo, Akademikerföreningen, +46 (0)70-300 10 73 Benny Christiansen, Ledarna, +46 (0)70-523 50 60 Recruitment Specialist: Anna Pettersen How to apply Send us your application no later than July 7, 2025. Click apply and include your resume and cover letter in English. Please note that we don’t accept applications by e-mail. Job ID: R0080025. As we aim for a fair recruitment process, we utilize assessment tools to safeguard objectivity. When you apply for this job, you will therefore receive an invitation via email to a personality and logic ability test. Feedback comes immediately after the test has been completed and the selection process begins after the application deadline. For more information about our recruitment process, please contact HR Services at [email protected]. At Seco Tools, we develop and offer advanced products & solutions that make metal cutting easier. We work together with our customers to identify and implement the best solutions for their needs. The corporate culture empowers employees through shared values: Passion for our customers, Family Spirit, Personal commitment. Seco Tools has a presence in more than 75 countries and employs about 4000 people.
Om uppdraget Vi söker en erfaren Team Lead inom Data & AI för ett konsultuppdrag hos SAAB i Göteborg. Du kommer att leda ett agilt utvecklingsteam med fokus på datadrivna lösningar, machine learning och plattformsutveckling. Uppdraget inleds den 25 augusti 2025 och pågår till och med februari 2026, med möjlighet till förlängning. Arbetsuppgifter Leda och facilitera teamets agila processer Identifiera och undanröja hinder för teamets leveranser Samarbeta nära produktägare, arkitekter och plattformsingenjörer Driva framtagning av nya funktioner och förbättringar för plattformen Samverka med supportteam, data engineers, data scientists och BI-utvecklare Upprätthålla dokumentation och arbeta med best practice Ständigt förbättra teamets arbetssätt med fokus på iterativ leverans av data- och ML-komponenter Kvalifikationer Minst 2 års erfarenhet som scrum master eller team lead inom Data/AI Erfarenhet av data- och AI-plattformar Kunskap om DevOps, DataOps och MLOps Erfarenhet av CI/CD samt ML-verktyg som MLflow eller Airflow God kännedom om agila ramverk och arbetssätt Förmåga att kommunicera och samarbeta tvärfunktionellt Teknisk bakgrund som utvecklare, data engineer eller data scientist Meriterande Erfarenhet av molnplattformar Förståelse för MLOps-ramverk och modellhantering i produktion Övrigt Uppdraget utförs i Göteborg, med möjlighet till viss distansarbete enligt överenskommelse Endast svenska medborgare kan komma i fråga (gul säkerhetsklassning, ej registerkontroll) Arbetstid & omfattning: Heltid, 40 timmar/vecka Start: 2025-08-25 Slut: 2026-02-28 Ort: Göteborg Ansökan Ansök så snart som möjligt då urval sker löpande. Bifoga CV och gärna en beskrivning av relevant erfarenhet.
We are seeking a skilled and motivated Project Manager to join our team in Västerås, with a focus on coordinating large European research and development projects, particularly those funded by Horizon Europe. Your responsibilities will include finding partners, forming consortia, developing and managing research proposals, coordinating ongoing projects, and supporting various project activities such as communication, investigations, and meetings. The role involves work in publicly funded projects, internal initiatives, and consultancy services for third parties. To succeed, you should have prior experience with Horizon Europe project work and coordination of proposals, a master’s degree in a technical field, and research experience at the doctoral level. Proficiency in English is required, and basic knowledge of Swedish is appreciated. We encourage female applicants to help promote a balanced and diverse work environment.
Vill du ha meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad i människors liv? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom! Botkyrka kommun är den sjätte största kommunen i Stockholms län och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda, Norsborg, Tullinge, Tumba, Vårsta och Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 95 000 invånare och drygt 6 400 medarbetare. Kommunstyrelseförvaltningen ansvarar för styrning, ledning och samordning i kommunen. Vi bidrar till att visioner och politiska beslut blir verklighet. Vi är cirka 275 medarbetare med specialistkunskaper inom bland annat ekonomi, inköp, HR, kommunikation, utveckling och förvaltning, digitalisering, juridik, platsutveckling och trygghets- och säkerhetsfrågor. Tjänsten och arbetsuppgifterna Botkyrka Kommun söker en Projektledare för att förstärka vårt befintliga projektkontor. Hos oss får du en varierad roll där du tar huvudansvar i allt från stora och komplexa projekt till mindre digitaliseringsinitiativ. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: - leda och genomföra projekt inom Botkyrkas digitala portfölj - ansvara för planering, resurshantering och uppföljning av projektens framsteg och resultat - säkerställa att projekten följer fastställda mål, tidslinjer och budgetar - samverka med interna och externa resurser samt intressenter från hela kommunen och ledningsrepresentanter - ta fram beslutsunderlag och förbereda material för styrgrupp och andra beslutsforum - återrapportera projektstatus till styrgrupp och andra berörda intressenter - analysera och hantera risker och problem i projekten - aktivt bidra till utvecklingen av projektstöd och -metodik inom kommunen - hålla utbildningar och workshops för att stärka kompetensen inom projektledning och styrgruppsarbete i kommunen. Tillsammans med dina kollegor i projektkontoret får du också möjlighet att påverka vidareutvecklingen av vårt projektstöd. Genom att dela med dig av erfarenheter, bolla idéer och aktivt stötta andra medarbetare bidrar du till att stärka hela organisationen. Vi erbjuder dig Du kommer att vara placerad på projektkontoret inom IT- och digitaliseringsavdelningen, tillsammans med andra projektledare, modellansvariga och portföljledare. I dina projekt arbetar du nära berörda verksamheter, samtidigt som du har projektkontoret som en viktig mötesplats där du kan bolla idéer och utmaningar med kollegor. Genom din roll bidrar du till att utveckla och förbättra våra arbetsmetoder och processer. Vi erbjuder en arbetsmiljö där du får möjlighet att växa och utvecklas – både professionellt och personligt – i en roll där du har stort inflytande över framtida projekt och arbetssätt. Din insats kommer att påverka kommunens digitala utveckling på flera nivåer. Möjlighet till distans- och hybridarbete finns, under eget ansvar och efter överenskommelse med närmaste chef. Det är projekten och arbetsuppgifterna som avgör närvaro och arbetsform. Du som söker till oss För tjänsten behöver du en högskoleexamen inom IT eller projektledning, alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Erfarenhet av att leda IT- eller digitaliseringsprojekt är avgörande. Vidare är det viktigt med erfarenhet av att samarbeta med både interna team inom organisationen och externa parter. Det ses som meriterande om du har: - Flerårig erfarenhet av att leda IT- eller digitaliseringsprojekt inom offentlig sektor. - Erfarenhet av att leda workshops eller grupparbeten. - Erfarenhet av förändringsledning. - Erfarenhet av att delta i upphandling av IT-tjänster eller verksamhetssystem, enligt LoU (Lagen om offentlig upphandling). - Praktisk erfarenhet av projektstyrningsverktyget Antura. - Erfarenhet att driva projekt med agila metoder - Erfarenhet av kommunal verksamhet. Vi söker en projektledare med utmärkta kommunikationsfärdigheter och en passion för att skapa en positiv arbetsmiljö. Du är en inspirerande ledare som inte bara driver projekt framåt, utan också stödjer och motiverar ditt team genom utmanande uppgifter. Din förmåga att tänka utanför boxen och främja nytänkande är avgörande när det gäller att lösa komplexa problem och uppnå innovativa lösningar. Dessutom har du en stark förmåga att skapa förtroende och bygga positiva relationer, vilket skapar en samarbetsvillig atmosfär där varje medlem känner sig värdefull och hörd.
I Region Gotland kan du utvecklas och växa, både som individ och tillsammans med andra. När du arbetar hos oss bidrar du till att Gotland blir en ännu bättre plats för människor i livets alla delar. Vi gör varandra bättre. Omsorg om personer med funktionsnedsättning och Hemtjänst Den aktuella tjänsten innebär att arbeta som digitaliseringssamordnare inom de två avdelningarna Omsorg om personer med funktionsnedsättning och hemtjänst. Inom omsorgen hjälper vi personer med funktionsvariationer av olika slag. Målet är att de skall få ett så självständigt liv som möjligt. Inom hemtjänsten arbetar vi med omvårdnad hemma hos våra brukare. Vårt mål är att ge en omsorg av hög kvalitet med individen i fokus. Nu söker vi en digitaliseringssamordnare för en tillsvidaretjänst. Dina arbetsuppgifter Som digitaliseringssamordnare får du möjlighet att driva spännande och varierande uppdrag och projekt inom välfärdsteknik. Du kommer att samordna, planera och leda avdelningarnas utveckling inom digitalisering med särskilt fokus på välfärdsteknologiska tjänster som skall skapa värde för våra omsorgstagare och medarbetare. I tjänsten igår bland annat att ha kontakt med leverantörer, hantera vissa beställningar och koordinera införanden. Du kommer att samarbeta med avdelningarnas ledningsgrupp, verksamhetsutvecklare, systemförvaltare och kvalitetssamordnare, med IT samt övriga berörda inom förvaltningen. Inom tjänsten förekommer även förvaltningsuppdrag och support. Du har även ett samordningsansvar rörande avdelningens teknik samt information på webbplats och intranät. Vem är du? Vi söker dig med högskola/universitetsutbildning eller andra utbildningar/ kompetenser som arbetsgivaren finner lämplig för tjänsten. Du ska ha erfarenhet av digitalisering, gärna från offentlig sektor, erfarenhet av vård- eller omsorgsarbete är meriterande. För att trivas i rollen behöver du vara initiativtagande, noggrann och självgående samt har förmågan att leda och driva avdelningsövergripande utvecklingsprojekt in i mål. Du behöver kunna identifiera och analysera olika välfärdstekniska lösningar samt bedöma deras potential att förbättra livskvaliteten för brukare och arbetsmiljön för medarbetare. Du ska kunna växla mellan komplexa frågeställningar, trivas med ett varierande tempo i arbetet samt kunna vara både strategisk och operativ. Du ska kunna inspirera andra, skapa hållbara relationer och stödja olika samarbeten. Som person behöver du vara kommunikativ och du anpassar sättet att förmedla ditt budskap utefter mottagaren. Du uttrycker dig väl i både tal och skrift inom det svenska språket. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Varmt välkommen med din ansökan! Om socialförvaltningen Som en del av Region Gotland arbetar vi på socialförvaltningen med sociala insatser som rådgivning, stöd och behandling. Våra verksamhetsområden är socialtjänst, hemsjukvård, äldreomsorg och omsorg om personer med funktionsnedsättning på hela Gotland. Dygnet runt möter vi människor i alla åldrar och med olika behov; barn, familjer, vuxna och äldre. Tillsammans möjliggör vi goda förutsättningar till vård, stöd och service genom hela livet. Om Region Gotland Region Gotland är inte bara Gotlands största arbetsgivare, vi är också den enda regionen i Sverige som har kommunala-, hälso- och sjukvårdsuppgifter och regionalt utvecklingsansvar i en och samma organisation. Det tillsammans med vårt ö-läge skapar förutsättningar för gott samarbete över våra verksamhetsområden. Vi är över 7000 medarbetare. Tillsammans arbetar för ett hållbart, inkluderande och välmående samhälle för alla som besöker, bor och verkar på Gotland. Vi är drivande i att skapa en trygg och hållbar utveckling över hela ön. Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler! Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på https://gotland.com/leva-bo/flytta-hit/ Genom instagramkontot @viarregiongotland visar vi bredden av våra yrken och vilken betydelse vårt arbete har för samhället. Varje vecka visar en ny medarbetare upp sin arbetsvardag. Övrigt Region Gotland arbetar enligt kompetensbaserad rekryteringsmetod som syftar till att se varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön. Tjänsten ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver komma i anspråk för medarbetare med företrädesrätt samt att tjänsten fortsatt är vakant. I takt med att omvärlden förändras arbetar Region Gotland i större utsträckning med kvalitet och säkerhet i rekryteringsprocessen. Det innebär att du som kandidat kan komma att omfattas av vissa kontroller inför anställning. Vilka kontroller som tjänsten du söker kan omfattas av får du information om inför eller under intervjun. Inför samtliga anställningar behöver du som kandidat visa upp ID-handling och personbevis. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Försvarsmakten befinner sig i en expansionsfas och på en omfattande tillväxtresa. Vill du jobba med tekniken som aldrig får stanna och vara med och säkra Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda? Låter detta som någonting för dig? Läs vidare! Som Projektsamordnare i Försvarsmakten och FMTIS utgör du en viktig del i ett framgångsrikt team, i en myndighet som är i stark tillväxt. Tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor får du ansvar, utveckling och utmaning. Allt detta hos en arbetsgivare som uppmuntrar till balans i livet och god hälsa. Du ges bland annat möjlighet att träna på arbetstid, generösa arbetstidsavtal, föräldralön samt upp till sju veckor semester per år. Om enheten FMTIS är en landsomfattande organisation som har fem enheter som utför bland annat drift, underhåll, installationer och modifieringar av Försvarsmaktens anläggningar, IT-system och utrustningar. Genomförandeenhet Norr är en av dem. GE Norr har en geografisk spridning som i stort sett omfattar Norrland och är bemannad med både militär och civil personal. Placering kommer att vara i GE Norr Stab i Sollefteå. Huvudsakliga arbetsuppgifter Arbetet består i att koordinera och övervaka projekt främst för utbyggnad av den lokala infrastrukturen på garnisonerna inom GE Norrs ansvarsområde. Du prioriterar de olika projekten i dialog med kollegor inom olika teknikområden. För nya ombyggnationer begär du in offerter och har en dialog med entreprenörer för att planera in ett genomförande av installationer. Du stöttar även den dagliga driften med underhållsarbete, incidenthantering i IT-miljö med inriktning mot nätverk. Arbetet är omväxlande och utförs i huvudsak i Försvarsmaktens lokaler i Sollefteå och till viss del på andra platser inom GE Norrs område, men även övriga delar av landet kan förekomma. KRAV Kvalifikationer • Utbildning med inriktning mot IT/data på lägst gymnasienivå eller motsvarande kunskaper som av arbetsgivaren kan bedömas likvärdiga • Goda datorkunskaper, både hårdvara och mjukvara • God erfarenhet av att arbeta i Microsoftmiljö och TCP/IP-nätverk • Förmåga att formulera sig på svenska och engelska i tal och skrift • B-körkort Personliga egenskaper Du kan självständigt lösa tekniska problem och ser möjligheterna i en situation. Tar ansvar och ser till helheten såväl som detaljerna och skapar resultat, både självständigt men också tillsammans med andra. Som person är du trygg i dig själv och har gott omdöme. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Dina sociala egenskaper ska vara mycket goda då du kommer att träffa nya människor varje dag. MERITERANDE • Erfarenhet av installation, driftsättning av fiber- och koppar-förbindelser • Erfarenhet av dokumentering samt administration av nätförbindelser • Erfarenheter av projektledning eller att arbeta i IT-projekt • Erfarenheter att arbeta ITIL-processorienterat • Erfarenhet av drift av större nätverksmiljöer, kunskap motsvarande CCNA eller likvärdigt • Kunskap i ritteknik, CAD, läsa och förstå byggritningar • Kunskaper om kabeldragning och kanalisation • Aktuell och relevant erfarenhet av tjänsten För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Sollefteå. Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse. Resor inom tjänsten förekommer. Upplysningar om befattningen Mikael Sjögren Upplysningar om rekryteringsprocessen Johan Bäcklund Fackliga företrädare OFR/S Martin Sparr SEKO Matz Felix SACO Agnetha Landquist OFR/O Heikki Videll Samtliga nås via växeln på 019-39 35 00 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-18. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om. Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Välj ett jobb för att visa detaljer