Speciallärare, åk 7-9

Torsviks skola är en av Sveriges mest framgångsrika grundskolor. Skolan grundades år 1907 och här finns en härlig blandning av nytänkande och tradition. Vi tar emot cirka 350 elever i årskurs 7-9 och verksamheten är uppdelad i tre årskursvisa arbetslag, samt ett arbetslag för elevhälsan. På Torsvik arbetar vi mycket för att alla elever ska känna sig sedda och trygga och vi har sedan några år tillbaka ett samarbete med Friends. Lidingö stad har 11 kommunala grundskolor, vi fokuserar på kunskap och lustfyllt lärande vilket syns i våra goda studieresultat. Vi erbjuder en skola som är en del i det digitala samhället och vi lägger stor vikt vid att förbereda eleverna inför framtiden. Skolledarna och lärarna på Lidingö utbyter erfarenhet, lär av varandra och utvecklas tillsammans. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en speciallärare till årskurs 7-9 som har ett stort engagemang för elevers lärande. I arbetet ingår att genomföra screeningar, följa upp och arbeta med elever som riskerar att inte nå målen. Vidare ingår det att tillsammans med elever, vårdnadshavare och lärare utreda behovet av särskilt stöd och upprätta åtgärdsprogram i årskurs 7-9. Du bemöter elever med ett specialpedagogiskt förhållningssätt. I detta ingår att flexibla och individuella lösningar utifrån varje elevs önskemål och behov sätts främst. Undervisningen sker enskilt, i liten grupp och i klassrummet. För att lyckas med uppdraget som speciallärare/specialpedagog förväntar vi oss att du är en tydlig ledare med förmågan att skapa och upprätthålla goda relationer med elever, personal och vårdnadshavare. Tillsammans med skolans elevhälsoteam, lärare, fritids och resurser driver du skolans utveckling framåt för att eleverna skall må bra och höja måluppfyllelsen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad speciallärare och välkomnar både dig som har längre arbetserfarenhet eller är nyexaminerad. Vi ser gärna att du har kompetens om olika metoder utifrån vad forskningen säger såsom STL (skriva sig till lärande), UDL (universal design of learning) samt att du är intresserad av att hålla dig uppdaterad inom tillgängligt lärande. Du har en förmåga att skapa goda relationer och har ett positivt förhållningssätt med ett stort engagemang för elevers lärande. Vidare arbetar du systematiskt utifrån att alla elever vill lyckas, du är tydlig och tar ansvar för hela uppdraget. Du har en god samarbetsförmåga och kompromissvilja. I Lidingö stad arbetar vi utifrån värdeorden engagerad, professionell och initiativrik. Vi förväntar oss att du bidrar med en stor skapa engagemang, ett professionellt förhållningssätt och att du tar initiativ för att ständigt utveckla dig och verksamheten. ÖVRIGT Staden tillämpar individuell lönesättning. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är en ferietjänst och omfattar 80-100%. Enligt skollagen krävs det att du uppvisar utdrag ur polisens belastningsregister före anställning inom förskola, skola och övrigt arbete med barn. Detta begär du utdrag om på polisens hemsida. | Polismyndigheten (polisen.se) Lidingö stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering så att varje person bedöms utifrån sin kompetens och att vi motverkar diskriminering. Välkommen till Lidingö stad! Här kan du njuta av närheten till natur & skärgård med endast 15 minuters avstånd till T-centralen. Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare som erbjuder utvecklingsmöjligheter. Vi vill ständigt förbättras och strävar efter att vara en lärande organisation i framkant. Om du delar vår passion för utvecklande ledarskap, ett aktivt medarbetarskap och en inkluderande arbetsplats är det till oss du ska söka för att bli en del av oss i Lidingö stad! Tillsammans kan vi skapa en meningsfull och berikande arbetsmiljö där vi kan växa och göra skillnad tillsammans. Inför rekryteringsarbetet har Lidingö stad tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande

15 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Speciallärare till Klaraskolan

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för Halmstads kommunala förskolor, grundskolor, anpassad grundskola, fritidshem och kulturskola. Varje dag går ungefär 16 000 barn till någon av våra verksamheter. Vi söker dig som vill arbeta för att varje barn och elev ska få den bästa starten i livet. Välkommen att utvecklas i Halmstads kommuns största förvaltning där dina insatser kommer göra skillnad varje dag. Hos oss är du med och skapar framtiden! Vill du vara med på vår resa? Vill du vara med på vår resa mot nya Lyckedalskolan och arbeta på en skola där du har möjlighet att göra skillnad varje dag? Vill du ha ett viktigt och inspirerande uppdrag där vi tillsammans tar ett gemensamt ansvar för att eleverna når så långt som möjligt i sin utveckling och sitt lärande? Ja, då är du varmt välkommen att söka till oss. Vår nya skola, som beräknas vara färdig i hösten 2026 och belägen i Snöstorp, kommer att ha elever i årskurs 4-9. Klaraskolan kommer då att byta namn till Lyckedalskolan och vårt arbete kännetecknas just nu av ett positivt utvecklings- och förändringsarbete där trygghet, tydlighet och tillsammansarbete är viktiga ledord. Hos oss bjuder arbetet på stora utmaningar och samtidigt stora möjligheter. Kombinationen av just detta, ger oss extra meningsfullhet och stimulans i arbetet. Vi månar om goda relationer och strävar efter ett tryggt och tillitsfullt arbets- och lärandeklimat där vi tror på varandra och upplever delaktighet. På Klaraskolan vill vi att alla ska må bra, vilja vara i skolan och känna lust att lära. Kort och gott handlar det om att både barn och vuxna ska ges möjlighet att bli sitt bästa jag. Vi arbetar mycket med att skapa en god studiemiljö och arbetsro på lektionerna, vilket vi ser som en grundförutsättning i arbetet med att främja elevernas lärande, utveckling och hälsa. Ett av våra mål är att höja elevernas kunskapsresultat och till hösten fortsätter vår spännande utvecklingsresa där vi tillsammans formar kompetensutbildning och lärande utifrån behov i verksamheten. Skolans förstelärare leder tillsammans med specialpedagoger och rektorer lärarnas lärande och på många sätt handlar det att vi utvecklas och samverkar så att var och ens kompetenser kommer till sin rätt. Vi möter utmaningar tillsammans och lär oss på vägen. Vidare är samverkan med vårdnadshavare och andra myndigheter en nyckel till framgång. Vi månar om en helhetssyn kring eleven och arbetar för att få till Tidiga Samordnade Insatser samt att vi är medaktörer i samarbetet mellan Skola Socialtjänst Polis och Fritid. På Klaraskolan går idag ca 400 elever i årskurs 6-9, inför nästa utökar vi med åk 5 och genom att anställa en speciallärare vill vi ge våra elever bättre möjligheter att nå kunskapsmålen och komma in på gymnasiet. Vi hoppas att du vill vara med oss nu och framöver! Hjärtligt välkommen med din ansökan. ARBETSUPPGIFTER Som speciallärare på Klaraskolan bidrar du med kompetens i det pedagogiska arbetet och i den övergripande planeringen av stödinsatser på grupp- och individnivå. Du samverkar med lärare, resurspedagoger och elevhälsans olika professioner i det förebyggande, hälsofrämjande och åtgärdande arbetet. Du arbetar med strategier och strukturer som gynnar det främjande och förebyggande arbetet och genom höga förväntningar och en positiv tro på att alla kan lyckas bidrar du till en progression i elevernas lärande. Vi söker dig som vill arbeta nära lärarna med undervisningen i klassrummet och du har förmågan att aktivt stödja eleverna i sitt lärande och sin personliga utveckling. Du kommer arbeta i skolans Studio, där elever får undervisning i ett mindre sammanhang. Du är väl förtrogen med formativ bedömning och elevaktiva arbetssätt på högstadiet och du bidrar i dialogen kring pedagogiska och didaktiska frågor och metoder. Tillsammans med elever, vårdnadshavare, pedagogisk personal och andra samverkansaktörer skapar du goda förutsättningar för eleverna att lyckas. KVALIFIKATIONER Utbildad speciallärare med lärarlegitimation, gärna med kompetens inom matematik eller läs- och skrivinlärning. Du har erfarenhet av pedagogiskt arbete på mellan- och/eller högstadiet. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt. Barn- och ungdomsförvaltningen värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta. Medtag pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling, inför anställningsintervjun. Är du medborgare i ett land utanför EU/EES eller Schweiz behöver du ta med dig ett arbetstillstånd. Om du erbjuds anställning inom Barn- och ungdomsförvaltningen är du skyldig att visa upp ett utdrag utan anmärkning från Polisens belastningsregister för arbete inom skola/förskola. Utdraget är kostnadsfritt och tar ca 2-3 veckor för polisen att handlägga. Beställ därför i god tid! Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Varmt välkommen med din ansökan!

15 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Speciallärare – Landsbro skola 7-9

Skapa en trygg och inkluderande lärmiljö för alla elever! Landsbro högstadieskola är en nyrenoverad skola med trivsamma lokaler. Här har vi engagerad personal som samarbetar och arbetar relationsskapande. Skolans storlek ger dig möjligheten att lära känna de cirka 320 eleverna. Just nu är vi i en spännande fas där vi riktar oss in mer mot elevhälsofrämjande skola, som gynnar elevernas lärande. Nu söker vi en speciallärare som tillsammans med lärare och elevhälsa vill bli en del i det arbetet. ARBETSUPPGIFTER Som speciallärare dyker du djupt in i elevernas utveckling inom läsning, skrivning, språk och matematik, både på individ- och gruppnivå. Du använder specialpedagogik för att skräddarsy din undervisning och ge eleverna det stöd de behöver för att övervinna sina utmaningar. Ditt jobb inkluderar att göra noggranna kartläggningar och pedagogiska tester för att bättre förstå elevernas svårigheter. Du är också med och utformar anpassningar och åtgärdsprogram, allt för att skapa en mer inkluderande och tillgänglig lärmiljö. Att arbeta med inkludering och värdegrund är en självklar del av din dag. Du kommer att samarbeta nära med mentorer, ämneslärare och andra inom elevhälsan, bygga relationer baserade på respekt och förtroende och alltid möta eleverna där de är. Du agerar som en kvalificerad samtalspartner i teamet kring elevhälsan och bidrar med din expertis inom språk- och matematikutveckling. Du har höga förväntningar på eleverna och arbetar för att engagera och inspirera dem till att lära sig och ta ansvar för sitt lärande. Genom att leda och organisera skapar du en trygg och respektfull lärandemiljö. Att systematiskt reflektera och utvärdera ditt arbete, planera och prioritera din tid och utveckling är även det viktigt. Du anpassar dina metoder och tillvägagångssätt efter elevernas olika behov och förutsättningar, och håller dig uppdaterad med den senaste pedagogiska forskningen för att integrera dessa insikter i ditt dagliga arbete. Kunskap om aktuella styrdokument och alternativa lärverktyg förväntas. Sist men inte minst, du praktiserar ett ledarskap som är anpassat efter situationen, bygger starka relationer och skapar en lärmiljö där respekt, förtroende och samarbete står i centrum. Din förmåga att motivera och stärka elevernas lärande och självständighet är avgörande. Vi vill att du som är anställd hos oss ska må bra, både på och utanför jobbet. Därför har du bland annat tillgång till friskvårdsbidrag, fria bad och rabatt på massage. Läs mer om våra förmåner: https://jobb.vetlanda.se/jobb/formaner Gemensamt bidrar vi till mångfald där allas olikheter värdesätts. För att lyckas lär vi av varandra. Tillsammans är vi Vetlanda kommun. KVALIFIKATIONER • Du har speciallärarexamen och lärarlegitimation. • Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. ÖVRIGT Varmt välkommen med din ansökan! För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan ber vi dig att skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen. Vetlanda kommun är en inkluderande arbetsgivare som förespråkar mångfald och jämställdhet. Alla ansökningar behandlas utifrån ett likabehandlingsperspektiv. I Vetlanda kommun jobbar vi utifrån kärnvärdena glädje, mod, respekt och tillsammans, en värdegrund som genomsyrar hela organisationen. Inför rekryteringen har Vetlanda kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare och rekryteringsföretag.

15 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Speciallärare åk F-3

Vill du ha meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad i människors liv? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom! Botkyrka kommun är den sjätte största kommunen i Stockholms län och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda, Norsborg, Tullinge, Tumba, Vårsta och Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 95 000 invånare och drygt 6 400 medarbetare. Utbildningsförvaltningen ansvarar för förskola, fritidshem, grundskola, gymnasium samt anpassad grund- och gymnasieskola. Vi har drygt 3 200 medarbetare vid 45 förskolor, 22 grundskolor och fyra gymnasieskolor. Här finns ett stort engagemang för att alla barn och elever ska få undervisning av hög kvalitet, möjlighet att utvecklas och att nå sin fulla potential. I Botkyrka ser vi att framgång i skolan är nyckeln till ett gott liv och den starkaste skyddsfaktorn för framtiden. Beskrivning Björkhaga skola är en kommunal grundskola i hjärtat av ett område med villor, lägenheter och tre minuters promenad från Tumba centrum. Skolan har funnits i mer än 100 år. Idag är skolan en F-9 skola med cirka 530 elever och ca 70 medarbetare. Läsning, upptäckarlust och glädje är grundstenarna i grundskolan och elevernas trygghet, kunskap och framtidstro är i fokus. Vi ska erbjuda utbildning som baserar sig på forskning och beprövad erfarenhet. Arbetsuppgifter/Kvalifikationer Ditt arbete kommer i första hand vara riktat till eleverna i förskoleklass och åk 1 med inriktning på tidiga insatser. Som speciallärare hos oss är du en viktig del av skolans elevhälsoteam. Du kommer arbeta i nära samarbete med skolledningen och arbeta med skolutveckling inom elevhälsan. Vidare har du ett genuint intresse för att arbeta med elever i behov av särskilt stöd. Du ska ha ett stort engagemang och en vilja att utvecklas tillsammans med kollegor och elever.  Vi söker dig som: - Är legitimerad lärare i svenska/svenska som andra språk och speciallärare med speciallärarexamen/specialpedagog  - Är väl insatt i läroplanens alla delar och övriga relevanta styrdokument. - Är väl förtrogen med digitala verktyg som du använder på ett kreativt sätt i undervisningen samt för egen planering, uppföljning och dokumentation. - Du har erfarenhet av pedagogiskt arbete med barn i behov av särskilt stöd.  - Har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Vi söker dig som kan skapa situationer där elever ges förutsättningar att lyckas. Ditt ledarskap bottnar sig i tron om att alla elever kan och vill utvecklas. Din undervisning utgår från vetenskap och beprövad erfarenhet som gör att du kan skapa goda lärmiljöer. I ditt uppdrag ingår det att driva ett inkluderande förhållningssätt där elever så långt det är möjligt kan få sitt stöd inom klassens ram. Det kan även ingå undervisning med enskilda elever eller mindre grupper. Detta kan vara som en del av kartläggning och utveckling av undervisningen, eller som intensivträning. Som person är du lyhörd för elevernas behov, tydlig, respektfull och har stor förmåga till relationskapande med såväl våra elever som föräldrar och kollegor. Du har också en vana av att arbeta med elevdokumentation som till exempel utredning av särskilt stöd och åtgärdsprogram. Villkor Vi intervjuar och tillsätter tjänsten fortlöpande så vänta inte med att komma in  med din ansökan. Tjänsten tillsätts om inte övertalighet prioriteras. För tjänster på Utbildningsförvaltningen i Botkyrka kommun kommer du som blivande medarbetare att genomgå en bakgrundskontroll. Läs mer om bakgrundskontroller här: https://www.botkyrka.se/bakgrundskontroll Om oss Botkyrka är en kommun full av kontraster där storstadens förortsmiljö möter landsbygdens skogar, ängar, sjöar och havskust. Här talas över 100 språk, här bor och arbetar människor med bakgrund från hela världen. Vi erbjuder en inspirerande arbetsplats full av möjligheter där vi tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för en hållbar framtid. Vi har goda och trygga arbetsvillkor med kollektivavtal och flera förmåner för att du ska trivas och utvecklas på jobbet. Läs mer här: https://www.botkyrka.se/jobb-och-vuxenutbildning/jobba-hos-oss/vart-arbetsgivarerbjudande   Övrig information För tjänster inom exempelvis vård-skola-omsorg i Botkyrka kommun behöver du som blivande medarbetare visa utdrag ur Polisens belastningsregister. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering för att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och därmed motverka diskriminering.

14 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Speciallärare

Internationella Engelska Skolan (IES) is a leading independent school group with academic results far above average and a diverse and energetic staff. Teaching is in both Swedish and English, and the hallways are bilingual. The language of meetings and communication amongst the staff is English. IES is one of Sweden's largest school groups at compulsory school level with 48 schools and around 32,000 students across the country. IES has grown steadily and maintained quality since 1993. Speciallärare IES Östersund öppnade i augusti 2020 och har sedan dess expanderat till 2 klasser per årskurs. I takt med skolans utveckling, söker vi en speciallärare. Som speciallärare arbetar du med att stötta elever med behov. Du ingår i skolans elevhälsoteam och har ett nära samarbete med rektor, pedagoger, vårdnadshavare samt elever. Vi söker en speciallärare med stort engagemang för elevers lärande, hälsa och utveckling. I uppdraget ingår att arbeta för en välfungerande elevhälsa för att stödja elevernas utveckling mot utbildningens mål.  De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att: - Kartlägga elevers och gruppers behov - Arbeta direkt med elev/elever i mindre grupp - Planera, genomföra och utvärdera insatser - Koordinera arbetet med överlämningar för elever som börjar och slutar på skolan - Delta i skolans systematiska kvalitetsarbete - Dokumentera i Prorenata Kvalifikationer: Vi söker dig som har lärarlegitimation samt påbyggnadsutbildning till speciallärare. Du har tidigare erfarenhet av arbete med barn och ungdomar. Tidigare erfarenhet av arbete som lärare och specialpedagog inom grundskolan är meriterande. Mycket god svenska och engelska i tal och skrift är ett krav för tjänsten.  Arbetet förutsätter att du är trygg i din yrkesroll, kan arbeta självständigt, är initiativrik och har en god förmåga att se möjligheter i olika situationer. Som person har du ett bra bemötande samt en god förmåga att planera och prioritera ditt arbete. Du har en god samarbetsförmåga och intresse av att arbeta tillsammans i team med olika yrkeskategorier. Ditt förhållningssätt är relationellt, och inriktat mot att arbeta hälsofrämjande och förebyggande. Du är flexibel, lyhörd och har lätt för att skapa förtroende och goda relationer till elever, vårdnadshavare och kollegor. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.Intervjuer sker löpande. Skicka in er ansökan med ert CV och personliga brev till [email protected].

14 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Special Education Needs Teacher

Do you dream of doing something meaningful that makes a difference? Welcome to Älmhult kommun - where the opportunities to make a difference in people's everyday life are great! We need committed employees who want to be involved in shaping our municipality going forward. In Älmhult you combine the advantages and charm of the smaller town with a unique international atmosphere. Here it is easy to live and stay and you are close to everything. Good communications also make it easy and convenient to commute. Ikea has a strong hold in Älmhult and contributes al ot to our school when it comes to funding but also in other interesting collaborations eg through the Kids Lab where students can support in their new designs. The International School of Älmhult is a warm, friendly and welcoming school. We are truly international in many senses. There are over 40 different nationalities and backgrounds represented amongst our students. We also strive to employ a diverse community of teachers. This year we can boast teachers coming from 30 different countries. We are an IB school, which means that we are progressive and work to develop the skills for the 21st century and prepare our students for an ever-changing world. ISÄ is a member of a newly founded Playful schools leadership network, as a pioneer school, that strives to inspire and to become more playful. In our teacher collaborations our focus is teacher inquiries connected to the effect on learning and research. The current number of students is 440. 2017, we moved into our new home: a modern and eco-friendly building, with a lot of open space and light. The school is within walking and cycling distance from almost everything in Älmhult. WORK TASKS As a Special Educational Needs teacher at ISÄ, your main task is to provide an environment for staff and students to thrive regardless of their individual needs and to support the development of Universal Design for Learning in our school. In this role you help both students and teachers to remove barriers for learning. You support students on an individual level or in intervention groups. You will also need to form a good bond with parents and initiate meetings, to plan for support or evaluate support. In this role you also help teachers. You support teachers on individual and team level, in their professional development, through presentations, workshops and through modeling and reflecting and giving feedback on individual practices. You need to collaborate and will have an integral part in the teaching team. In this role you take an active part in the Student Welfare Team, where you use your expertise to support with strategies for individual students. In some cases, you are also a link to external support for individual students. You also take an active part in student admission and transitions for leaving students and work to contribute to smooth student-transitions within our school. We expect that you also take part in creating a positive school community, for example, by taking part in arranging celebrations or service projects. QUALIFICATIONS The successful applicant will have an appropriate level of education (university or similar) in Special Pedagogics, and a bachelors degree in teaching (preferably Language or Math). We are looking for someone with IB experience, who has attended relevant IB courses. The right candidate should also be used to various technological aids, apps and programs, which can be used to help enhance learning. The applicant must be a flexible member of a team, and able to respond to the needs of a vibrant, dynamic workplace. You must be excited by the development of the school and be able to think independently to make good decisions and take positive actions. Our school is multicultural, and we hope the candidate will see the benefits of working in an international environment with different nationalities and language backgrounds, and that the candidate is open-minded. Collaboration is a key word in our school. Our current program development goal is to improve Wellbeing in our school. We would like you to support this development and take part in wellbeing classes, support the development of a playful culture and also support the implementation of the sexual education curriculum, which we hope will become more central in our school. In this role we would like to see a person who takes action and can model good strategies, when it comes to seeing the good in the students, knowing the power of words and modeling how to set boundaries and managing student behaviors OTHER Before employment, a copy of your criminal record is required. Visit our website to learn more about how it is working with us: www.almhult.se/jobbahososs

14 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Speciallärare

Råslättsskolan Vill du ha ett av de viktigaste och roligaste uppdragen som finns? Hos oss får du inspirera till ett lustfyllt lärande – varje dag, hela vägen. Vi kallar det lärglädje. Råslättsskolan, för en ökad delaktighet, kunskap och trygghet Välkommen till Råslättsskolan där vi tillsammans förbereder våra elever till att bli goda samhällsmedborgare. Vi vill hjälpa våra elever att bli kunniga individer, som är språkmedvetna, analytiska och duktiga på att samarbeta. Vi tror på att styrkan ligger i gemenskapen. Tillsammans gör vi skillnad. Råslättsskolan är en F-6 skola med cirka 500 elever. Det är en mångkulturell skola med många olika språk och kulturer. I närområdet finns fantastiska resurser och vi har tillgång till skridskobana, badhus, skog, idrottsplats, aktivitetsarena och fotbollsplan. På skolan har vi en väldigt hög behörighet med engagerade och kompetenta medarbetare. Det finns en god blandning mellan personal med olika erfarenheter och kompetenser. På skolan arbetar 85 anställda. Ditt nya jobb Vi söker dig som vill arbeta som speciallärare på Råslättsskolan, en skola som är på väg framåt. I din roll som speciallärare ska du verka för att eleverna ska få en så god utveckling som möjligt. Du ska kunna skapa miljöer som främjar elevernas lärande, utveckling och hälsa. I ditt arbete ingår att stödja elevernas utveckling mot skolans mål. I din yrkesroll kommer du att ha kontakt och samarbete med elever, vårdnadshavare, lärare, skolledning, skolans spec-team, samt skolans elevhälsoteam. Du kommer att genomföra en del av ditt arbete i vårt resurscenter, Topasen. Det erbjuder en anpassad lärmiljö efter de olika behov som eleverna har. Topasen är ett tidsbegränsat komplement till den ordinarie undervisningen och bidrar till att stödja elevernas lärande i F-6. Då tjänsten är nyskapad finns utrymme för utveckling och nytänkande. Du är en del av vårt elevhälsoteam. Du arbetar nära skolans specialpedagog och speciallärare. Till stöd i ditt arbete finns även kurator, skolsköterska, skolsocionom samt skolledningen, som består av en rektor och två biträdande rektorer. Som speciallärare arbetar du med elevers lärande och utveckling på individ-, grupp- och skolenhetsnivå genom att sammanställa och analysera elevers resultat, samt vara ett stöd i planering av insatser och utvärdering av insatserna. I samarbete med lärarna planerar och undervisar du på både grupp- och individnivå, med stöd av de analyser av resultat som har genomförts, i form av extra anpassningar och särskilt stöd. Som speciallärare ansvarar du för utredningar kring elevers behov av särskilt stöd, upprättar åtgärdsprogram, samt ansvarar för uppföljning och utvärdering av åtgärderna. Tillsammans med specialpedagog, övriga i spec-teamet och skolledning säkerställer du rutiner så att garantin för tidiga stödinsatser läsa/skriva/räkna följs samt rutiner och uppföljning av screening. Vi följer den uppdragsbeskrivning som finns för speciallärare i Jönköpings kommun. Din kompetens Du är utbildad speciallärare, alternativt under utbildning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med barn i åldrarna 6-12 år. Som person är du strukturerad och du lägger upp ditt arbete utifrån klara mål och riktlinjer. Samtidigt är du lösningsfokuserad och kan behålla lugnet i stressfyllda situationer. Du kan även tänka kreativt för att utveckla skolans resultat. Du har positiva förväntningar på eleverna och du utmanar dem samt inspirerar dem till att nå sin fulla potential. Vidare värdesätter du samarbetet inom kollegiet och ser det som en självklarhet att ditt yrke är ett lagarbete och inte ett ensamarbete. Bra att veta För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker. Tänk på att skollagen kräver att samtliga medarbetare visar upp ett utdrag ur belastningsregistret och handläggningstiden för detta dokument kan vara lång. Här på polisen.se beställer du ett utdrag för arbete inom skola eller förskola (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/) Urval och intervjuer kan komma ske löpande, före ansökningstiden har gått ut. Vill du veta mer? Tveka inte att kontakta Rektor Ann-Jeannette Carlander Hättström 036-10 24 54 Lista på fackliga representanter (https://www.jonkoping.se/fackligaubf) Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

14 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Lärare med specialpedagogisk kompetens till resursteam i Hillerstorpsskolan

Vill du ha ett arbete där du får möjligheten att göra skillnad för våra invånare, då är du varmt välkommen att söka jobb hos oss! Gnosjö kommun är en liten kommun i västra Småland med cirka 9 600 invånare och ungefär 900 kommunanställda. På vår arbetsplats är kontaktvägarna korta och det finns en närhet till de olika förvaltningarna, som bara den lilla kommunen kan erbjuda. Kommunen har ett starkt näringsliv, som präglas av den välkända Gnosjöandan, där samarbete, klurighet och ett lösningsorienterat förhållningssätt, visar på att allt är möjligt. Denna anda präglar även invånarna och hela kommunen. Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete på en spännande arbetsplats, där det finns stora utvecklingsmöjligheter, då vi välkomnar engagemang och nya idéer. Hillerstorpsskolan är en F-9-skola med cirka 200 elever i årskurs F-6 och cirka 100 elever i årskurs 7-9. Lärarna är indelade i arbetslag. Ett fortlöpande samarbete finns mellan de olika personalkategorierna. Personalen träffas regelbundet till gemensamma konferenser för F-9. Tack vare närheten till varandra och gemensamma personalrum finns goda möjligheter till samtal och kontakter över de gamla stadiegränserna, samt korta beslutsvägar och närhet mellan medarbetare och chef. En viktig resurs för verksamheten är elevhälsoteamet bestående av kurator, rektor, skolsköterska, specialpedagog och studie- och yrkesvägledare. Hillerstorpsskolan har under läsåret 2022/2023 blivit kvalitetscertifierad genom Qualis, vilket innebär att: • Skolan präglas av trivsel och trygghet. Skolan har en varm och välkomnande miljö, som utmärks av god ordning och arbetsro. Det råder förtroende och ömsesidig respekt mellan elever och personal. Det dagliga arbetet genomsyras av en gemensam värdegrund. • Skolan har kunniga och engagerade medarbetare. I undervisningen tränas eleverna i att med stigande ålder och mognad ta egna initiativ och öka sin förmåga att ta ett personligt ansvar för sitt lärande. Eleverna trivs i skolan och känner sig delaktiga i skolarbetet. • Skolan har en väl fungerande organisation och bra beslutsprocesser. Arbetslagen har fullt ansvar för elevers lärande och kunskapsutveckling. Ledarskapet är tydligt och strategiskt på alla nivåer genom en samsyn kring skolans uppdrag och en väl fungerande information. ARBETSUPPGIFTER Du kommer arbeta i ett resursteam där du är pedagogisk ansvarig och samarbetar med resurspedagoger i teamet. Du kommer att undervisa elever, som har behov av särskilt stöd, i främst årskurserna 1-3. Undervisningen kommer ske både i elevens ordinarie klass, samt i det klassrum vi kallar Vintergatan. Planering av undervisning sker i samverkan med klasslärare. I arbetsuppgifterna ingår handledning och stöttning personal i frågor gällande anpassningar i undervisningen. I så stor utsträckning det går, har varje elev sitt eget upplägg under skolveckan, utifrån dennes behov och beslut i åtgärdsprogram. I arbetet ingår också att utveckla lärmiljöer som passar elevernas behov och den dagliga administrationen. Du kommer också ha kontakt med elever, vårdnadshavare, elevvårdspersonal och kollegor. Vi söker dig som har ett relationellt förhållningssätt och ett tydligt ledarskap i klassrummet. Du har eleven i fokus och arbetar med ledning och stimulans i klassrummet för att möta eleverna på grupp- och individnivå. Du är bekväm med att använda dig av kompensatoriska hjälpmedel i arbetet för att möta elevernas behov och digitala verktyg är en naturlig del av din undervisning. Du är väl insatt i betyg och bedömning. Du ser fördelarna med ett kollegialt lärande och samverkar gärna med kollegor och andra professioner för att utveckla arbetet, ett arbete som är en del av skolans systematiska kvalitetsarbete. Du ser att samarbete och samsyn gynnar elevens utveckling. Du ser även att ett bra samarbete med vårdnadshavare är en styrka när vi arbetar för elevens bästa. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med examen och lärarlegitimation med bred ämnesbehörighet. Tidigare erfarenhet av att arbeta med barn med särskilda behov och handledning är starkt meriterande. Vi lägger stor vikt vid social kompetens och förmåga till att möta elever och samverka med kollegor och övrig personal. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gnosjö kommun, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökanden, ber vi dig skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen. Välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Gnosjö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

14 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Lärare särskild undervisningsgrupp Torpaskolan åk 1-3

I grundskoleförvaltningen har vi en trygg och tillitsfull kultur. Vi bryr oss om våra elever och varandra. Vi finns till för eleverna, vi samarbetar med vårdnadshavarna och varandra, och vi är öppna för nya tankar och idéer. Här skapar vi bra förutsättningar för den pedagogiska utvecklingen. Bli en av oss! Nu söker vi dig som har ett stort engagemang för att utveckla en modern verksamhet där vi har fokus på att: • öka kvaliteten i undervisningen för att öka elevers lärande. • skapa tydligare ansvar, styrning och ledning för att öka elevers kunskapsresultat. • öka likvärdighet mellan skolor för att alla elever ska få tillgång till undervisning av hög kvalitet samt kompensera för deras olika förutsättningar. Göteborgs grundskoleförvaltning är en av de största skolförvaltningarna i Sverige. Vi ansvarar för stadens kommunala skolor från förskoleklass till årskurs nio, anpassad grundskola, kulturskolan och fritidshemmen. I förvaltningen finns 138 kommunala grundskolor där nästan 47 000 elever varje dag går i skolan. Hela förvaltningen har cirka 9 700 medarbetare som gemensamt arbetar med att utveckla och ta hand om verksamheten - tillsammans banar vi väg för framtidens skola. Följ gärna vår resa på Linkedin: https://www.linkedin.com/company/goteborgs-grundskoleforvaltning ARBETSUPPGIFTER Torpaskolan har ca 500 elever från förskoleklass till årskurs 9, fyra fritidshemsavdelningar och har idag runt 60 medarbetare. Torpaskolan ligger i det som tidigare var SDF Örgryte-Härlanda med närhet till Delsjöområdet. Vårt mål är att tillsammans med dig och dina arbetskamrater utforma en bra, lustfylld och varierad skoldag med elevernas bästa i fokus. I vårt dagliga möte med elever, vårdnadshavare och kollegor vilar vi på våra kärnvärden glädje, ansvar och stolthet som en gemensam grund för samarbete och utveckling. Som lärare i vår SU-grupp ingår du i ett av skolans arbetslag, åk 1-3, och tillsammans ansvarar ni för att planera, dokumentera, analysera, utvärdera och följa upp elevernas utveckling. Arbetet innebär även samarbete med övriga pedagoger/personal, elevhälsan, föräldrar samt andra aktörer utanför skolan. Du ser dokumentation och bedömning av elevernas kunskapsutveckling som en självklar del i ditt arbete och du utvecklar ständigt din undervisning. Hos oss erbjuds du ett varierat arbete där du tillsammans med dina kollegor skapar förutsättningar för elevers kunskapsutveckling och att nå läro- och kursplanernas mål. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad lärare/speciallärare. Du är insatt i skolans styrdokument och har ett inkluderande synsätt samt en förmåga att se hur den enskilde elevens behov bäst kan tillgodoses. Du ser utvecklingsarbete som en självklar del i jobbet och vill samarbeta med skolans övriga pedagoger. Vi söker dig med erfarenhet och en bred repertoar av metoder och idéer samt en blick för vilken insats som bör tillämpas i olika situationer. Du känner ett genuint engagemang för våra barn och en god förmåga att skapa struktur i verksamheten. Välkommen med din ansökan! Tjänsten tillsätts under förbehåll att den inte tas i anspråk av interna skäl. För att du som är nyexaminerad skall få bästa tänkbara start i yrket kommer du att ingå i Grundskoleförvaltningens Lärarakademis introduktion för nyexaminerade lärare. Introduktionen ger dig som nyexaminerad ett nätverk med andra nyexaminerade och riktade aktiviteter under ditt första år som lärare. ÖVRIGT Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd. Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

14 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Mentor

Välkommen till Härjedalens kommun! Vad roligt att du vill arbeta hos oss. Tycker du att det är viktigt att möta våra målgrupper med respekt och på ett professionellt sätt så kommer du passa in fint. Som medarbetare får du friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt ersättningar i samband med högskolestudier. Du får också möjligheten att tillsammans med engagerade kollegor arbeta för fortsatt utveckling av våra verksamheter. Kommunen är ett förvaltningsområde för det samiska språket och kommunkontoren finns i Sveg, Hede och Funäsdalen.  Funderar du på att bosätta dig i Härjedalen är du hjärtligt välkommen att kontakta inflyttarservice via e-post: [email protected] eller via vår växel, telefon: 0680-161 00. Vi tar emot din jobbansökan digitalt i vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter, kontakta en HR-Strateg, via vår växel, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanbeder oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.  Härjedalens gymnasium är en lagom stor skola med ca 200 elever och runt 35 medarbetare, vackert belägen vid Ljusnan mitt i centrala Sveg. Skolan har sju nationella program plus introduktionsprogrammet. De nationella programmen vi erbjuder inför läsår 2024/2025 är Fordons- och transportprogrammet, Industritekniska programmet, Ekonomiprogrammet, Naturbruksprogrammet, Naturvetenskapsprogrammet och Samhällsvetenskapsprogrammet.  Vi erbjuder också nationell idrottsutbildning inom längdskidor, skidskytte och alpint.   Tjänsten är ett vikariat på 75% under läsåret 2024/2025 med start 2024-08-13. Arbetsuppgifter - ha en kontinuerlig kontakt med skolans elever för att skapa relationer. - delta på lektioner, hjälpa elever med studieteknik och ha uppsökande aktiviteter. - hålla utvecklingssamtal, ha motiverande samtal och delta på elevhälsokonferenser. - ha ett nära samarbete med elevhälsan - sköta kontakten med vårdnadshavare samt uppföljning av närvaro m.m.   Mentor är en socialpedagogisk funktion som är tänkt att fungera som den sammanhållande länken kring eleverna.  Kvalifikationer Krav: - akademisk utbildning, gärna mot pedagogik eller motsvarande kunskaper erhållna på annat sätt. - vilja och ett engagemang att stödja elever i deras utveckling på ett professionellt förhållningssätt. Önskvärt: - kunskap i fråga om skolans styrdokument och lagstiftning. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi erbjuder - en miljö där du får arbeta nära andra lärare i arbetslag i en skola där verksamhetsbeslut flyttas så nära berörda parter som möjligt. Vi deltar för närvarande i "Samverkan för bästa skola" och har systematiskt kvalitetsarbete i fokus.  Kontaktinformation Helena Larsson, Rektor, 072-208 48 88, [email protected] Sara Norberg, Biträdande rektor , 0680-162 17, [email protected] Karin Kers, Ombud Sveriges Lärare , 0680-162 33, [email protected] Arbetsplats Vallarvägen  Sveg

14 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024