Åmåls kommun söker Enhetschef Stöd och funktion
Åmåls kommun
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Vad erbjuder vi Åmåls kommun är en plats där omtanke och gemenskap står i centrum. Vi strävar efter att skapa en trygg och inkluderande miljö för personer med funktionsvariationer. Vi erbjuder en arbetsplats där dina insatser värdesätts, och där ditt arbete gör skillnad varje dag. I din roll ingår du i Stöd och funktions ledningsgrupp där du får möjlighet att växa både personligt och professionellt. Vi söker en engagerad och lyhörd enhetschef med genuint intresse och kunskap inom målgruppen personer med funktionsvariationer.  Som medarbetare hos oss är du vår viktigaste tillgång. Personalförmåner som du erbjuds är bra friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, tjänstepension, försäkringar och möjlighet att leasa miljöbil. Du har även möjligheter till vidareutbildning inom ditt kompetensområde för att du ska kunna utvecklas hos oss. Läs mer om förmåner som medarbetare hos Åmåls kommun här: Vårt erbjudande! Ditt uppdrag I ditt uppdrag erbjuder vi dig ett kreativt, spännande och självständigt arbete som kräver att du har mycket god samarbetsförmåga. Du företräder kommunen som arbetsgivare och ansvarar för personal, arbetsmiljö, verksamhetens insatser utifrån fastställda mål, riktlinjer och tilldelad budgetram. Du ser kvalitetsarbete och förändringsarbete som en självklar arbetsuppgift. I din roll som enhetschef kommer du att leda och utveckla enheten för att möta behoven hos de vi är till för.  Vem är du Är du en person som tycker om att arbeta mål- och resultatinriktat? Tycker du om förändringsarbete? Älskar du samarbete och samverkan? Är du strukturerad, analytisk och tänker helhetsperspektiv? Om dessa påståenden passar dig, sök tjänsten och få möjlighet att bli en del av vår arbetsgrupp! Formella kompetenskrav Du bör ha flerårig erfarenhet av personal-, budget och arbetsmiljöansvar samt ledarskapsutbildning. Du har lämplig högskoleutbildning inom verksamhetsområdet med god kännedom om gällande lagstiftning, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi förutsätter att du har B-körkort och goda IT-kunskaper samt digital identifikation med Bank ID. Meriterande Erfarenhet från ledande positioner i kommunal eller annan offentlig verksamhet är meriterande men behöver inte vara ett krav. Detsamma gäller tidigare arbete inom LSS. Din personliga lämplighet är viktig och du måste ha ett genuint intresse av att arbeta med människor. Anställningen Tillsvidareanställning på 100% med tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten tillsätts utifrån att erforderliga beslut fattas. Anställningen kan komma att inledas med en provanställning. Intervjuer kan komma att ske löpande. Enhetschefstjänsten är för närvarande placerad vid Stöd och funktion inom Välfärd- och arbetsmarknadsförvaltningen, som är organiserad direkt under Välfärd- och arbetsmarknadsnämnden. Närmaste chef är verksamhetschef. Ansökan Vi vet att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Olika bakgrunder, erfarenheter och egenskaper gör oss sammantaget helt enkelt bättre. Så vem du än är - varmt välkommen med din ansökan i form av personligt brev och cv. Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen. Varmt välkommen med din ansökan!      (Vi undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande).

9 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
SSAB - Chef Samordning Metallurgi
SSAB Emea AB
Produktionschefer inom tillverkning

Vill du vara en av nyckelpersonerna på vår resa till att producera fossilfritt stål? Som chef över avsnittet Samordning leder du ett team av 13 medarbetare som tillsammans utvecklar och planerar metallurgins produktion. Du får parera strategiska långsiktiga planer varvat med "här och nu"- behov i syfte att navigera i vår omställningsresa. Vi söker dig med tidigare chefserfarenhet som har ett stort intresse att arbeta med problemlösning, säkerställning av kvalitet och att uppnå produktionsmål samtidigt som du får utveckla och fortsätta bygga teamet. Låter detta spännande? Välkommen med din ansökan! Att bli en del av SSAB-familjen innebär att följa med på en resa. En resa som vi tror är avgörande för planetens framtid och hållbarhet. Stål har varit ett av de viktigaste materialen för vår samhällsutveckling och kommer att vara det även i framtiden. I våra hem, i broar som förbinder våra städer och i morgondagens bilar. På SSAB är vi stolta över vår historia och vårt ledarskap inom höghållfast stål. Samtidigt är vi medvetna om att stålproduktion är en av de branscher som släpper ut mest växthusgaser i världen. Det måste förändras. Vi har därför utvecklat världens första fossilfria process för stålproduktion och har förbundit oss att i stor utsträckning bli fossilfria. Som en del av SSAB kommer du att vara viktig för att förverkliga detta mål och därmed bidra till en grön omställning av hela stålindustrin. Om tjänsten Som Avsnittschef Samordning ingår du under Avdelning Produktionsplanering Metallurgi och leder ett team av 7 samordnare, 1 tekniker och 5 legeringshanterare. Som team ansvarar ni för metallurgins både kort - och långsiktiga produktionsplanering. Samordnarna som rapporterar till dig har ständig dialog med alla stationer på stålverket samt primärmetallurgin såsom masugnen där de beslutar om när de ska producera och hur. Din roll som chef är att stötta teamet och se till att skiftlaget producerar utifrån den tänkta planen. Samordnarna är chefernas förlängda armar och har rätt att flytta och styra över personal samt fatta beslut över produktion. Teamet jobbar med planering av flödet (logistik) och som produktions/driftledare. I rollen som chef här behöver du kunna fatta snabba beslut samt korrigera eventuella konsekvenser parallellt med att coacha dina medarbetare att göra det samma. Utöver detta är du ansvarig för Legeringshanteringen på stålverket där du tillsammans med ditt team säkrar kvalitet och leverans av legering och slagg till stålverket. Urval kommer ske löpande, men var beredd på att det är semestertider och att respons kan dröja. Dina huvudsakliga ansvarsområden Leda 13 st medarbetare (operatörer och tjänstemän) med fokus på säkerhet och att nå produktionsmål. Ansvarig för att säkra inventeringsprocessen för våra legeringar samt vara med och utveckla de nya arbetssätten som kommer att tillkomma under kommande driftförutsättningar när vi går mot att bli fossilfria. Du säkerställer att metallurgins produktionsplanering uppnår produktionsmålet, samt följer upp och parerar de avvikelser som uppstår. Tillsammans med ditt team arbeta kontinuerligt för att kunna bibehålla en stabil produktion samtidigt som omställningen mot fossilfritt stål genomförs. Delta i projekt samt balansera strategiska frågor kopplat till vår framtida verksamhet med att parera behov här och nu. Om dig Vi söker dig med några års chefserfarenhet, alternativt erfarenhet från att leda projekt eller liknande - gärna från en tillverkande industri. Vi söker en person som är trygg i sig själv och sitt ledarskap. För att lyckas med att navigera i en snabbföränderlig miljö behöver du vara strukturerad och ha god planeringsförmåga. Som person är du van att kommunicera i flera led och trivs med att samarbeta tvärfunktionellt. Du trivs i en prestigelös och öppen miljö där kollegor hjälper varandra, löser problem samt har roligt på jobbet. Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift . Erfarenhet/kunskap om metallurgi eller erfarenhet av produktionsplanering eller processutveckling. Relevant högskoleutbildning. Vårt erbjudande På SSAB är mångfald och inkludering en del av vår kultur. Vi använder våra värderingar – drivande, äkta och steget före – i vårt dagliga beslutsfattande, alltid med kunden i fokus. Det gör oss alla till lagspelare, med en gemensam strävan att förbättra oss. När du börjar på SSAB blir du en del av en organisation med passionerade problemlösare som arbetar tillsammans med viktiga utmaningar. Vi kommer att stödja din tillväxt genom att erbjuda en säker och vänlig arbetsplats som bidrar till balansen mellan arbete och privatliv. På SSAB har du möjlighet att bredda dina kunskaper och växa. Vi erbjuder ett brett spektrum av uppskattade förmåner till våra medarbetare. Här är några exempel på det: Vinstdelning Flexibla villkor för arbetstidsförkortning Friskvårdsbidrag Rekryteringsprocessen 1. Ansök 2. Förinspelade frågor 3. Intervju 4. Tester 5. Referenstagning 6. Kom och träffa oss 7. Hälsoundersökning 8. Signera Bakgrundskontroll kan komma att genomföras som en del i rekryteringsprocessen. Har du frågor angående tjänsten? Kontakta gärna rekryterande chef Frida Bäck. Kontakta Frida via e-mail - [email protected] Vi undanbeder oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering. Facklig information lämnas av Akademikerföreningen, Unionen och Ledarna som nås via vår växel på tfn 0155-254 000. Några ord från din blivande chef "Mitt namn är Frida Bäck och jag kommer bli din närmaste chef. Vi söker dig som är en trygg ledare och gärna med erfarenhet från tillverkande industri eller projektledning. Stämmer detta in på dig så kan detta vara nästa steg i din karriär! Vi söker dig som trivs i en snabbföränderlig miljö, är strukturerad och har lätt för att planera och kommunicera tvärfunktionellt. Du kommer att bli en del av ett självgående och otroligt engagerat team där prestigelöshet, samarbete och arbetsglädje står i centrum. Här hjälps vi åt, löser problem tillsammans – och har roligt på vägen. Varmt välkommen med din ansökan!"

9 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Verksamhetschef Gata och väg - strategiskt ansvar i en expansiv fas
Skellefteå kommun
Övriga chefer inom samhällsservice

I Skellefteå kommun jobbar vi tillsammans över gränserna, i en arbetskultur som präglas av en ovanligt stark framtidstro. Vår stad växer snabbt och vår satsning på hållbara lösningar kräver både struktur, samarbete och mod. Nu söker vi en verksamhetschef för Gata och väg som vill vara med och forma framtidens infrastruktur och samtidigt bidra till ett tryggt och funktionellt vardagsliv för alla som bor, verkar och vistas här. Du blir en del av avdelningen Gator & parker, som ansvarar för såväl drift som utveckling av våra offentliga miljöer från gator, gång- och cykelvägar till torg och grönområden. Här arbetar vi processinriktat och målinriktat, med ett starkt engagemang för både hållbarhet, kvalitet och arbetsmiljö. Du kommer att ha en nyckelroll i ledningsgruppen och tillsammans driver vi utvecklingen för en växande kommun. Vill du vara med och göra verklig skillnad i ett Skellefteå i förändring? Urvalsarbetet sker vecka 33, men du är varmt välkommen med din ansökan redan nu! I den här rekryteringsprocessen vill vi bara att du skickar in ditt CV. Det personliga brevet ersätts av frågor du besvarar i ansökan. ARBETSUPPGIFTER Som verksamhetschef för Gata och väg har du ett brett och strategiskt ansvar för att leda, utveckla och följa upp en verksamhet som är central för kommunens infrastruktur. I en tid då Skellefteå växer kraftigt pågår ett omfattande utvecklingsarbete inom vår driftverksamhet där du kommer ha en viktig roll i att driva förändring, stärka strukturer och bygga en modern och långsiktigt hållbar organisation. Du har direkt personalansvar för cirka tio medarbetare, däribland enhetschefer, arbetsledare och andra funktioner. Totalt arbetar cirka 60 personer inom Gata och väg. I rollen ingår även ansvar för ekonomi, arbetsmiljö, upphandling, resurshantering och kvalitetsuppföljning. Du är aktiv i planerings- och utredningsuppdrag inom verksamhetens områden och ansvarar för ett stort antal investeringsprojekt varje år. I rollen ingår att vara beställare gentemot entreprenörer och att genomföra olika typer av upphandlingar i samarbete med kommunens upphandlingsfunktion. Du företräder verksamheten muntligt och skriftligt inför samhällsbyggnadsnämnden bland annat genom att föredra ärenden, föra dialog och följa upp beslut. Du hanterar kontakter med allmänhet och media samt svarar för att verksamheten är tillgänglig, transparent och professionell i sina kontakter utåt. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom väg, anläggning, samhällsbyggnad eller annat relevant tekniskt område, alternativt motsvarande kompetens som du har förvärvat genom erfarenhet. B-körkort är ett krav. För jobbet krävs att du har gedigen erfarenhet inom området och känner dig trygg i att ta ett helhetsansvar för verksamhet, medarbetare och resultat. Du har erfarenhet av ekonomiansvar, inklusive att ta fram budget, göra ekonomiska uppföljningar och analyser. I rollen ingår budgetansvar samt planering av investeringar, projektekonomi och kalkyler. Vi ser också att du har ledarskapserfarenhet och är van vid att självständigt driva uppdrag eller verksamhet. Du har förmågan att leda och coacha andra, skapa engagemang och delaktighet samt tydliggöra mål och uppgifter för dina medarbetare. Din erfarenhet kan komma från en chefsroll eller annat ledande ansvar, men du behöver ha arbetat med frågor som rör både personal och verksamhet. Som person har du lätt för att skapa struktur, samverka med andra och fatta beslut även i komplexa frågor. Din kommunikativa förmåga är god, både på svenska och engelska, i tal såväl som i skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av att företräda en organisation offentligt, till exempel i media eller i andra externa sammanhang. Det är även en fördel om du har erfarenhet av upphandling, entreprenadjuridik och projektledning. Vi tror att du har ett intresse för teknik och digitaliseringens möjligheter och delar vår ambition att bidra till en hållbar utveckling med människan, platsen och framtiden i fokus. ÖVRIGT Samhällsbyggnad ser till att gator och torg, samhällen och bostadsområden fungerar så bra som möjligt för alla som bor och verkar här. Uppdraget omfattar planering, rådgivning, tillsyn och en hel del långsiktiga utvecklingsfrågor med koppling till fysisk planering, gator och parker, transport och service, räddningstjänst, sotning samt vatten och avfall. Med teknik av god kvalitet och mångfald, både sett till verksamhetsområden, personal och teknisk utveckling, gör vi ett växande Skellefteå möjligt. Läs mer om Skellefteå här: https://skelleftea.se Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

9 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Vi söker operativ butikschef till nyöppning i Visby
KB Jem & Fix
Chefer inom handel

Som butikschef hos jem & fix har du det direkta ansvaret för driften av din butik. Rollen ger stort utrymme till att nyttja ditt goda affärsmannaskap, för att på bästa sätt leverera goda försäljningsresultat tillsammans med dina duktiga medarbetare. Du ansvarar för att löpande planera, utvärdera och följa upp butikens strävan mot målet att bli det självklara valet för alla hemmafixare. Du hanterar även personalplanering samt utbildar och sätter upp tydliga mål för dina medarbetare. Vidare arbetar du operativt med den dagliga butiksdriften, som består av uppgifter såsom att beställa och ta emot varor, packa upp leveranser samt leda och aktivt delta i försäljning- och lagerarbete. Dina personliga egenskaper Du är en ansvarsfull och prestigelös person som brinner för god kundservice. Du har en positiv attityd och ett starkt engagemang som du använder dig av för att lyfta både butiken och dina medarbetare. Din målsättning är att säkerställa att butiken är attraktiv för såväl kunder som medarbetare. En förutsättning för att lyckas är att du är tydlig i din kommunikation och i ditt ledarskap samt att du är mål- och resultatorienterad. Du har viljan att utvecklas tillsammans med butiken och dina medarbetare. Med ditt coachande ledarskap föregår du med gott exempel genom ett aktivt deltagande i alla förekommande arbetsuppgifter i butiken. Du har troligtvis några års erfarenhet av ledarskap och butiksdrift och känner dig säker och bekväm i denna typ av roll. Om du dessutom själv är en händig och hängiven hemmafixare, så är det ett stort plus. I rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt på din personlighet och på vilket sätt du kan komplettera det befintliga teamet med dina erfarenheter och ditt ledarskap. Vad vi erbjuder Vi erbjuder dig en spännande roll med stora möjligheter till utveckling i en organisation under stark expansion. Som butikschef hos jem & fix arbetar du med stor frihet under ansvar och har alltid bra stöd hos dina kollegor och chefer. Du kommer att ingå i ett distrikt med flera andra butiker där samarbete och prestigelöshet står högt i kurs. Om oss jem & fix är en lågprisbyggmarknad inom bygg, hem och trädgård. Vi är ett familjeägt dansk-svenskt bolag som öppnade sin första butik i Sverige 2005. Sedan dess har vi expanderat stadigt och bygger nya butiker löpande. I dagsläget har vi 200 butiker spridda över Sverige, Danmark och Norge. Det gör oss till Nordens ledande lågprisbyggmarknad. Anställningsvillkor Lön enligt Unionens kollektivavtal. Då butiken är öppen alla dagar i veckan förekommer det både dag-, kvälls- och helgarbete. Arbetslivserfarenhet Arbete med kundservice och/eller försäljning, och dokumenterad ledarerfarenhet. Anställningsform: Tillsvidareanställning med prövotid på 6 månader. Lön: Fast månads- vecko- eller timlön Webbplats: https://www.jemfix.se Körkort: B-kort eller AM-kort Övrigt: Vi samarbetar med Svensk Bakgrundsanalys för en säker rekrytering och trygg arbetsplats. Vi tillämpar löpande urval.

9 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Restaurangchef
Salt & Co Tjörn AB
Restaurang- och kökschefer

Nu söker vi fler stjärnor till vårt team på Salt & Sill, Klädesholmen! Salt & Sill finner du på den gamla sillön Klädesholmen utanför Tjörn, mitt bland Bohusläns salta klippor och skär. Restaurangen har drivits i nuvarande regi sedan början av 2000-talet och drivkraften har alltid varit ett brinnande intresse för mat och människor. Anläggningen består idag av både hotell, konferens & restaurang. Under sommarsäsongen öppnar vi även upp andra delar av vår verksamhet så som vår gastropub Fru S, Holmens kiosk, terrassbar, samt arrangerar bröllop, event & fester i våra övriga lokaler. Salt & Sill är en levande anläggning med många inspirerande och utvecklande projekt framöver, så är du redo för en spännande och händelserik resa, välkommen till vårt team! Ansvarsområde Verksamheten är till stor del säsongsbetonad då sommarmånaderna (maj-sep) bjuder på högt tempo och ett myller av besökare. Under resterande del av året är fokuset till stor del riktat mot konferensgäster under veckodagar och privatpersoner under helger. Nu söker vi en restaurangchef som ansvarar för restaurang- och serveringsverksamheterna och som håller i trådarna för en del av de administrativa uppgifter som rör restaurangen till med stöd från vår Food & Beverage Manager. Ansvarsområde för restaurangchef för Salt & Sill: I denna tjänst ingår bl.a. arbetsuppgifter som rekrytering, bemanning och upplärning. Att se till att personalen är välinformerad, har de kunskaper och verktyg de behöver för att kunna genomföra sitt arbete samt skapa god stämning och gott samarbete bland personalen. Koordinering av våra olika serveringsområden efter säsong. Planering och strukturering vid speciella event & fester. Beställningar och inventering. Önskad utbildning Allt inom service, mat och dryck välkomnas. Kunskap och praktisk användning av Microsoft Officepaket. Hotell och restaurangutbildning och/eller sommelier är meriterande. Arbetslivserfarenhet Ett par års erfarenhet från branschen, gärna i liknande befattning. Gärna tidigare erfarenhet som ledare med administrativt- och/eller medarbetaransvar. Har du erfarenhet av bokningssystem för hotell och restaurangverksamhet, personaladministrativa verktyg och liknande är det ett plus. Personliga egenskaper Vi söker dig som är en go’ och glad person som älskar att ta hand om människor. Du brinner för att bygga ett starkt team där ni tillsammans arbetar mot våra gemensamma mål. Du har lätt för att kommunicera, är trygg i dig själv och ditt ledarskap och ser både personal och gäster. Du är lyhörd, tydlig och uppmuntrande. Du har stor passion för mat och dryck och ser fram emot att lyfta våra gästers restaurangupplevelse till det bästa.

9 juni 2025
Sista ansökan:
26 november 2025
Gruppchef till Göteborg
QSG Bevakning AB
Försäljnings- och marknadschefer

QSG Bevakning erbjuder ett flertal tjänster till såväl privata som publika bolag. Vi vill inte profilera oss som ett traditionellt bevakningsbolag, vi vill behålla det personliga engagemanget. Kunden skall alltid vara i fokus och kvalitet skall genomsyra hela verksamheten. Verksamheten skall utmärkas av Säkerhet, Trygghet och Kompetens såväl mot kunden, tredje man och vår egen personal. Vårt motto: ”Ingen kund är för liten, inget uppdrag är för stort! Vill du ta nästa steg i din karriär och leda ett engagerat team inom säkerhetsbranschen? QSG Bevakning AB söker nu en gruppchef till Göteborg. Vi söker dig som är en naturlig ledare och har förmågan att skapa förtroende och respekt genom ditt sätt att leda. Om rollen Som gruppchef ansvarar du för att leda, coacha och utveckla ditt team mot gemensamma mål. Du kommer att vara en del av det dagliga operativa arbetet samtidigt som du har en central roll i att planera, organisera och fördela arbetsuppgifter. Ditt uppdrag är att säkerställa att gruppen levererar resultat med hög kvalitet och produktivitet i enlighet med vår affärsplan, uppsatta KPI:er och budget. Vi söker dig som: - Har god ledarskapsförmåga och tidigare erfarenhet av att leda team - Är tydlig, lyhörd och engagerad - Trivs med att arbeta både operativt och strategiskt - Har ett professionellt förhållningssätt och kan motivera andra Krav: - För anställning på QSG Bevakning AB krävs det att du blir godkänd av Länsstyrelsen för anställnings i auktoriserat bevakningsföretag - Rent belastningsregister - B-körkort - God svenska i tal och skrift Meriterande: - Utbildning i offentligrättslig parkeringsövervakning - Erfarenhet inom parkeringsövervakning - Tidigare erfarenhet av en ledande yrkesroll

9 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Enhetschef till Väven Lär, Umeå stadsbibliotek
Umeå kommun
Övriga chefer inom samhällsservice

Umeås folkbibliotek består av tio närbibliotek, en biblioteksbuss, och Umeå stadsbibliotek som ligger i kulturhuset Väven, en byggnad skapad för gränsöverskridande samarbeten. I Väven är alla välkomna att ta del av kunskap och kultur i olika former. Umeå Kultur omfattar även Kulturskolan och Programavdelningen med Kvinnohistoriskt museum samt konsthall.  Folkbiblioteksverksamheten i Umeå kommun består av fem enheter varav två vid Umeå stadsbibliotek, Väven Lär och Väven Läs. Här erbjuds du ett arbete där vi gemensamt verkar för att biblioteket ska vara: en naturlig samlingsplats för kultur, information, lärande och samhällsdebatt en garant för tillgång till fri information och litteratur ett offentligt rum, både fysiskt och virtuellt, som är öppet för alla Folkbiblioteken i Umeå ingår i Umeåregionens bibliotekssamarbete med gemensamt mediebestånd, lånesystem och webbplats. Arbetsuppgifter Som enhetschef för Väven Lär ansvarar du för ledning, planering, samordning och utveckling av verksamheten inom din enhet. Du har budget-, personal- och arbetsmiljöansvar. Du har ett nära samarbete med övriga enhetschefer och ingår i bibliotekets ledningsgrupp. Du är direkt underställd bibliotekschefen.  Du ansvarar för utveckling av verksamheten på stadsbiblioteket i samarbete med chefen för enheten Läs. Tillsammans med dina cirka 20 medarbetare har du bland annat ansvar för att samlingen av facklitteratur på biblioteket är aktuell, relevant och präglas av kvalitet och allsidighet. I enheten ingår även folkbibliotekens vikariepool. I enhetens uppdrag ingår att arbeta för digital delaktighet, att tillgängliggöra e-tjänster och digitala resurser, att nå ut till personer med annat modersmål än svenska och erbjuda aktiviteter för dem. Medarbetare som arbetar med kommunikation och Umeåregionens gemensamma biblioteksdatasystem och webbplats ingår i enheten. Väven Lär samverkar även med enheten Sveriges depåbibliotek och lånecentral som har ett nationellt uppdrag.  Kvalifikationer Vi söker dig med akademisk examen i biblioteks- och informationsvetenskap eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer är likvärdig. Du har erfarenhet som chef och dokumenterat goda resultat av att leda människor och verksamhet. Har du erfarenhet av biblioteksarbete, särskilt chefserfarenhet inom biblioteksverksamhet, ser vi det som positivt.  Din förmåga att tänka strategiskt och långsiktigt är god. Du ser helheter och kan hantera komplexa processer även i krävande situationer. Du är driven och engagerad i strategiska frågor som rör biblioteksverksamhet. Du har känsla för vad som motiverar och engagerar dina medarbetare och uppvisar en tydlighet i ditt ledarskap. Du har även intresse för och förmåga att marknadsföra verksamheten. Du är lyhörd och kommunikativ med en god samarbetsförmåga. Du har goda kunskaper i svenska och engelska och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Till följd av lagen om lämplighetskontroll ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning. Följ Umeå kommun på Linkedin! Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.umea.se/flytta Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter.  Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

9 juni 2025
Sista ansökan:
20 augusti 2025
GREEN NORDIC apoloiment of CFO ASIA
Green Nordic AB
Chefer inom bank, finans och försäkring

We're Hiring: Chief Financial Officer (CFO) Industry: Trading & Distribution Company: Green Nordic – On behalf of our company, a dynamic trading company Are you a strategic financial leader with a deep understanding of the trading industry? GREEN NORDIC is recruiting on behalf of a fast-growing trading company seeking a high-impact CFO to drive financial strategy, enhance operational efficiency, and support regional expansion. Key Responsibilities: Lead financial planning, analysis, and risk management Oversee cash flow, working capital, and FX exposure Drive budgeting, forecasting, and performance metrics Manage audits, compliance, and financial reporting Advise the CEO and executive team on strategic initiatives Support capital raising and investor relations if needed Active customer realationship deal Candidate: Proven CFO or senior finance experience in the trading, import/export, or commodities sector Strong knowledge of cross-border finance, logistics costing, and supply chain CSCMP, CQC, or bachelors preferred Hands-on, analytical, and business-oriented mindset Excellent leadership and communication skills Why Join? High-growth company with regional ambitions Key leadership role with direct impact Competitive compensation and performance bonuses Backed by CFO Asia’s network and strategic

9 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Logistics Operation Professional & Trade Compliance Officer
Hitachi Energy Sweden AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

The opportunity As a Logistics Operation Professional & Trade Compliance Officer, you will be part of PGGA Network Control and you are the crucial link ensuring global shipments arrive on time with the correct documentation, coordinating seamlessly with customers, internal teams, and freight forwarders. Your role demands flexibility, independent prioritization, and a proactive mindset to handle daily supply issues and continuous improvements in a fast-paced, global environment. Success hinges on your ability to collaborate cross-functionally, adhere to quality and safety regulations, and maintain a can-do attitude, always prioritizing exceptional service and commitment to stakeholders. How you'll make an impact Project overview from a logistics perspective Sales contract terms & Letter of Credit terms and handling Create and compile necessary transportation & material documentation Cost & Risk analysis Inventory Management and Analysis Book transportation and communicate with carriers Order packing material Point of contact for 3rd Party logistics provider Plan handling and timeframe with HE employees and 3rd party warehouse Plan 3rd party inspections Import/Export broker instruction creation in SAP Drive communications with Customer logistics representatives, Customs brokers, Customs representatives & Trade Compliance Officer Export Control analysis & handling for Dual-Use goods documentation Assist internal units as Trade Compliance Officer Your background Experience in area of transport, shipping, and/or logistics is required Awareness of country of export restrictions & requirements SAP knowledge Previous experience in logistics Strong communication skills and fluency in English is required Great collaboration skills and motivated by working in a multicultural and challenging global business environment Strong organizational skills, as well as strong analytical and problem-solving skills with ability to handle several tasks in parallel under stress and pressure Energetic, curious, and self-confident with strong sense of ownership and maturity to challenge them-self and the organization for continuous improvement and changes What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us   We are interested to learn more about you and what you can contribute with, so don’t hesitate to apply even though you don’t meet all requirements.   Recruiting Manager Johannes Stefanoudakis, [email protected], will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Adnan Glibo, +46 107-38 63 78; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43; Unionen: Karin Ulvemark, + 46 107-38 51 42, and Ingrid Rinaldo, +46 107-38 58 19. All other questions can be directed to Lead Recruiter Renée Lundgren, +46 72-730 00 72, [email protected]

9 juni 2025
Sista ansökan:
5 december 2025
Chef till enheten för ledning och räddningstjänst under höjd beredskap
Myndigheten För Samhällsskydd och Beredskap (Msb
Förvaltnings- och planeringschefer

MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld med fokus på utveckling av det civila försvaret. Vi stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till beredskap och motståndskraft. Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Den 1 januari byter vi namn till Myndigheten för civilt försvar. Har du förmågan att agera när det händer? Då kanske du är vår nästa kollega! Ledarskapet hos oss utgår från tillit, medmänsklighet och viljan att arbeta tillsammans. Vi utgår från att vi gör vårt bästa och vill varandra väl. Att agera i linje med det innebär att medverka till ökad trygghet och ett hållbart arbetsliv. Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter Som chef för enheten ansvarar du för enhetens verksamhet, personal och ekonomi. Du har ansvar för att driva enhetens frågor på en strategisk nivå och att arbeta med kontinuerlig utveckling av verksamheten. Enheten kommer under ett antal år att lägga stor vikt vid att stödja kommunal räddningstjänst i att bygga upp förmåga inom räddningstjänst under höjd beredskap (RUHB). Området håller på att växa och enheten kommer bygga upp nya funktioner och rekrytera nya medarbetare. Enheten driver också fortsatt utveckling av ledning och ledningssystem för kommunal räddningstjänst samt samordningen av de statliga räddningstjänstgrenarna. Även i det arbetet ligger framöver ett stort fokus på höjd beredskap. Enhetens verksamhet förutsätter samverkan inom MSB samt att du företräder MSB i kontakter med andra organisationer såväl nationellt som internationellt. Du förväntas tillsammans med övriga chefer inom verksamhetsområdet vara med och utveckla skyddet av befolkningen. Det innebär att du aktivt bidrar i strategiska diskussioner om befolkningsskyddets uppbyggnad och säkerställer ett samordnat och effektivt stöd till våra målgrupper. Arbetet innebär en hel del mediakontakter. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som: - Har en relevant akademisk examen eller motsvarande utbildning och erfarenhet som vi bedömer likvärdig. - Har flerårig chefserfarenhet med personal- och budgetansvar.   - Har erfarenhet av verksamhetsutveckling och förändringsledning. - Har erfarenhet från arbete inom statlig myndighet. - Uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Det är meriterande om du har: - Erfarenhet från arbete inom kommunal räddningstjänst. - Erfarenhet av arbete med civilt försvar. - Erfarenhet från offentlig sektor, totalförsvaret eller annan säkerhetskänslig verksamhet. - Genomgått ledningsutbildning inom räddningstjänstområdet (kommunal och eller statlig räddningstjänst). - Genomgått högre kurs i samhällets krisberedskap och totalförsvar eller liknande kurser eller utbildningar.  Som chef och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, coachande och dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/ Om anställningen Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning med ett tidsbegränsat chefsförordnande på fyra år. Din placeringsort kommer att vara Karlstad eller Stockholm och resor i anställningen förekommer. Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. De flesta medarbetare på MSB är krigsplacerade. Om oss Anställningen är placerad på enheten för ledning och räddningstjänst under höjd beredskap som tillhör avdelningen för räddningstjänst och skydd av befolkningen. Enhetens uppgift är att samordna utvecklingen av statlig räddningstjänst samt att tillsammans med aktörer utveckla och driva systemledningsfrågor och arbete med ledningsfrågor för kommunal räddningstjänst. En stor del av enhetens fokus är också att stödja kommunerna i arbetet med räddningstjänst under höjd beredskap (RUHB). Övriga ansvarsområden på enheten är tillsyn över länsstyrelsernas planering för övertagande av ansvaret för kommunal räddningstjänst, tillsyn över samordningen mellan den statliga räddningstjänstens grenar samt tillsyn och kontroll av SOS Alarms AB:s åtaganden enligt alarmeringsavtalet med staten. I enhetens uppdrag ingår att administrera centralt räddningstjänstforum (CRF), samt att vara nationell kontaktpunkt för och leda det nationella rådet för det internationella satellitsystemet COSPAS-SARSAT. Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/ Vill du veta mer? Har du frågor är du välkommen att kontakta verksamhetschef Henrik Larsson. Fackliga företrädare är Lena Bergman Bokvist (Saco-S), Lena Bäcklund Gillstedt (ST) Josefin Berglund (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240. Välkommen med din ansökan senast den 10 augusti 20025.

9 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025