Till City Gross i Höör söker vi en Butikschef Älskar du mat och är redo för en karriär där människan står i centrum? På City Gross handlar allt vi gör om att hjälpa och inspirera våra kunder till en godare vardag. Vårt hjärta klappar lite extra för färskvaror och vi tror på människor. Vi tror vi blir bättre när vi har olika bakgrunder och erfarenheter. Oavsett om du frontar nyskördade grönsaker, styckar en perfekt köttbit, ser till att hyllorna alltid är välfyllda eller att vi har kampanjer som passar våra kunders behov, så är alla här av en enda anledning: att skapa en grym kundupplevelse. Rollen som Butikschef på City Gross Som Butikschef kommer du driva din butik med fullt ansvar för resultat, drift och skötsel. I din roll krävs att du både strategiskt och operativt leder genom att organisera, planera och utveckla arbetet och medarbetarna i butiken, samt säkerställer arbete enligt City Gross övergripande mål och kedjedrift. Du tar ansvar för kundens upplevelse och finner en stolthet i att överträffa kundernas förväntningar. Ditt viktigaste verktyg för att skapa resultat är din ledningsgrupp. Tillsammans leder ni arbetet och säkerställer att kompetensen och de samlade resurserna används på bästa och effektivast möjliga sätt. Vi förväntar oss också att du i rollen som Butikschef är delaktig och närvarande i operativ drift då vi ser detta som en möjlighet till coaching och löpande utveckling. Du rapporterar till Regionchef. Vad kommer du göra? • Ansvara för butikens dagliga drift ihop med ledningsgruppen sett till varuförsörjning, fyllnadsgrad, prisinformation, inspiration, nöjda kunder och en säker butik. • Följa upp och analysera butikens nyckeltal och resultat och proaktivt föreslå, prioritera och vidta förbättringsåtgärder tillsammans med ledningsgruppen. • ·Arbeta med budget och verksamhetsplanering, genom att medverka i upprättande av övergripande budget, säkerställa ständiga förbättringar samt arbeta med uppföljning. • Övergripande ansvara för butikens arbete i personalfrågor samt bemanning och schemaläggning. • Bedriva och följa upp det systematiska arbetsmiljöarbetet och säkerställa god arbetsmiljö och säkerställa efterlevnad av lagar, regler och policys. • Aktivt arbeta med personal- och organisationsutveckling coacha och leda butikens ledningsgrupp. Vem är du? Du är en erfaren ledare med stort intresse för människor, försäljning och kundservice. Som person är du affärsinriktad, drivande och fokuserar på det som skapar resultat för kunden. Du har en vilja att utveckla verksamheten och medarbetarna mot gemensamt uppsatta mål och är trygg med att kommunicera effektivt och tydligt. Du är en ledare som bidrar till att skapa ett positivt arbetsklimat och en kundupplevelse som överträffar förväntningarna. Vi tror att du: • Har relevant utbildning motsvarade minst gymnasienivå. Vi ser gärna att det finns en vidareutbildning inom till exempel ekonomi eller annat relevant område. • Har flera års erfarenhet av ledande befattning som Butikschef inom detaljhandeln/dagligvaror. • Har erfarenhet av personalansvar och är trygg i att leda och utveckla ledningsgrupp och personal. • Har erfarenhet av budget- och resultatansvar, butiksekonomi samt försäljningsansvar. Vad får du? Trygga villkor – Vi har kollektivavtal med Handels och Unionen. Prisvärd matkasse – Du får personalrabatt om på allt från lyxiga helgmiddagar till snabbfixade vardagsräddare. Föräldraledighet med extra trygghet - vi erbjuder förstärkt föräldrapenning enligt kollektivavtal så att du kan njuta av din nya familjemedlem lite extra. Friskare och piggare kropp och knopp – Vi bryr oss om din hälsa och erbjuder friskvårdsbidrag, så att du kan hålla igång på det sätt som passar dig bäst. Karriärmöjligheter på riktigt – Hos oss finns chans att växa! Många av våra butikschefer började precis där du är nu. Är detta rätt utmaning för dig? Urvalet sker löpande, skicka därför din ansökan redan idag. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt ök. Arbetstider: Tidig morgon, dagtid, samt vissa kvällar och helger förekommer som en naturlig del i arbetet. I samband med denna rekrytering samarbetar City Gross i Höör med Retail Recruitment och ansvarig rekryterare är Monica Sveiven. Vi tar endast emot ansökningar via våra jobbsidor. För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer. Vi gör även bakgrundskontroll vid samtliga rekryteringar. Läs mer: Så går det till när du söker jobb inom Axfood City Gross har drivit familjeägda stormarknader sedan 1993 med ett enda mål, att verkligen göra skillnad. Därför gör vi inte som andra matbutikskedjor. Istället erbjuder vi färskt svenskt kött som är styckat och packat i butik av kunnig personal, manuella diskar för fisk och skaldjur från hållbara bestånd, nybakt surdegsbröd från egna bagerier och Sveriges bredast livsmedelssortiment. Vi har idag 42 butiker med 3 800 anställda, från Sundsvall i norr till Trelleborg i söder. Vi anser att våra medarbetare är vår främsta resurs, därför försöker vi ta tillvara på varje medarbetares kompetens på bästa sätt.
På Migrationsverket arbetar vi med en av vår tids stora samhällsfrågor – migrationen. Totalt är vi cirka 6 000 personer här, och vi har ett ovanligt viktigt jobb! Beskrivning Migrationsverket söker en enhetschef till statliga ersättningar asylsökande i Göteborg. Hos oss får du arbeta med aktuella samhällsfrågor som påverkas av vad som händer i vår omvärld. Frågor som berör och engagerar. Vi erbjuder en dynamisk miljö där ständiga förbättringar och mötet med människor står i fokus. Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete i en verksamhet präglad av förändring och kontinuerlig utveckling där ditt bidrag blir mycket viktigt. Enheten har ett nationellt uppdrag med ansvar för handläggning av ansökningar om statlig ersättning avseende asylsökande m.fl. från kommuner, regioner och apotek samt hanterar dess överklagandeprocess. Ansökningarna kan bland annat avse kostnader för hälso- och sjukvård, utbildning samt vård och boende för ensamkommande barn. Enheten ingår i Migrationsverkets avdelning för nationell operativ verksamhet. Som enhetschef rapporterar du till en av avdelningens sektionschefer och ingår i sektionens ledningsgrupp. Arbetsuppgifter Som enhetschef är ditt uppdrag att leda, styra och utveckla din enhet som består av ca 25 medarbetare inkl. teamledare. Prognosarbete, ekonomisk uppföljning, måluppfyllelse, förändringsarbete och att verka för en god arbetsmiljö är viktiga delar i enhetschefens ansvar och prioriteras högt. Du kommer till en väletablerad och stabil enhet som de senaste åren ökat samarbetet med systerenheten Statliga ersättningar nyanlända i Norrköping. Genom att ta tillvara på den drivkraft som finns och skapa förutsättningar för delaktighet och engagemang, bidrar du till fortsatt utveckling av verksamheten. Kvalifikationer Vi lägger stor vikt vid att våra chefer har de personliga egenskaper som krävs för att framgångsrikt klara av att leda en verksamhet. Vi söker därför dig som är trygg i ditt ledarskap och som har mycket god förmåga att coacha, motivera och utveckla dina medarbetare. Du har förmåga att leda i förändring, har ett gott omdöme och är skicklig i att strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du leder genom mod, empati och tydlighet. Krav - Akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för befattningen. - Aktuell ledarerfarenhet med verksamhetsansvar från statlig tjänst. - Förmåga att uttrycka dig mycket väl i tal och skrift på svenska och engelska. - God kännedom om Migrationsverkets uppdrag. Meriter - Aktuell chefserfarenhet med ansvar för verksamhets-, ekonomi- och personalansvar - Erfarenhet av att leda förändringsarbete - Erfarenhet av ett processorienterat arbetssätt - God kännedom av arbetet med statliga ersättningar för asylsökande Villkor Upplysningar Anställningsform: Tillsvidare med inledande provanställning Arbetstider: Kontorsarbetstid Placering: Göteborg Tillträde: enligt överenskommelse Ansökan Låter det intressant? Varmt välkommen med dina ansökningshandlingar senast den 15 augusti 2025 Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför behöver du inte bifoga det i din ansökan. _________________________________________________________________________________________________________ Om rekryteringsprocessen För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar därför alla sökande och strävar efter en jämn könsfördelning och mångfald. Som statlig myndighet rekryterar vi efter förtjänst och skicklighet. På https://www.arbetsgivarverket.se/jobba-statligt/fragor-och-svar/Hur-ser-rekryteringsprocessen-ut-for-statliga-jobb/ kan du läsa mer om vad det innebär. Vi använder urvalsfrågor under ansökningen. Besvara dem så utförligt du kan eftersom dina svar har betydelse för om du är kvalificerad att gå vidare i rekryteringen eller inte. I vissa rekryteringar använder vi också tester för att bedöma hur väl din skicklighet stämmer överens med tjänsten du söker. Vid en eventuell intervju kan du även få svara på frågor kopplat till säkerhet. Vill du komma i kontakt med fackliga företrädare finns kontaktuppgifter till Saco-S, Seko och ST längst ned på sidan ”Lediga jobb och intresseanmälan” på migrationsverket.se: https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb-och-intresseanmalan.html För att arbeta på Migrationsverket behöver du ha rätt att vistas och arbeta i Sverige på någon av dessa grunder: svenskt medborgarskap (krav för vissa tjänster), nordiskt medborgarskap, EU-medborgarskap eller permanent uppehållstillstånd. Om du har skyddade personuppgifter, eller annan information som du själv bedömer som skyddsvärd, ska du kontakta [email protected] innan du gör din ansökan så berättar vi mer om våra säkerhetsrutiner. https://www.migrationsverket.se/om-migrationsverket/jobba-hos-oss/lediga-jobb/fragor-och-svar-om-att-soka-jobb-hos-oss.html#svid12_6ac04684195a004dfdb2c7 Migrationsverkets rekryteringar sker helt i vår egen eller upphandlade leverantörers regi. Vi ber därför om att inte få telefonsamtal och mejl från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Kinda kommun står inför en spännande resa och söker nu fyra nyckelpersoner som vill vara med och forma framtidens Kinda. Med starkt fokus på utveckling, samverkan och hållbart ledarskap söker vi: * HR-chef * IFO-chef (Individ- och familjeomsorg) * Vård- och omsorgschef * Ekonomichef Här får du chansen att inte bara påverka - utan att bidra till verklig förändring i människors vardag. Tillsammans bygger vi en kommun där mod, hjärta och framåtanda leder vägen. Håll utkik, annonser kommer ut den 1 augusti! #hr-chef #ifo-chef # vård- och omsorgschef #ekonomichef #kinda kommun #göra skillnad
Vill du bidra till verklig samhällsnytta i Gävle genom att skapa framtidens attraktiva, trygga och hållbara bostäder? I över hundra år har Gavlegårdarna erbjudit hem för tusentals familjer i Gävle med omnejd och idag bor närmare en tredjedel av Gävles befolkning i allmännyttans lägenheter. De tar förtroendet deras hyresgäster ger dem på allvar genom att löpande renovera sina fastigheter, bygga lägenheter för framtidens behov, anlägga gröna utemiljöer och aktivt bidra till ett tryggare Gävle. Ditt uppdrag Som VD har du det övergripande ansvaret att leda och utveckla bolaget i linje med dess samhällsuppdrag – att skapa trygga, levande och hållbara stadsdelar. Du driver verksamhets- och affärsutveckling med tydligt fokus på hållbarhet och ansvarar strategiskt för bolagets ekonomi. Rollen innebär att verka i en politiskt styrd organisation och ställer krav på din förmåga att bygga och upprätthålla goda relationer med såväl interna som externa intressenter. Du skapar tydlighet kring mål och förväntningar, och säkerställer rätt förutsättningar för organisationen att arbeta mot gemensamma mål. I nära dialog med styrelsen leder du bolaget framåt mot långsiktig framgång och hållbar utveckling. Din bakgrund Du har gedigen erfarenhet från likvärdig chefsroll med helhetsansvar, flerårig erfarenhet av strategisk ledarskap och att leda genom andra chefer. Rollen kräver hög grad av lokal närvaro då stor del av tiden tillbringas på plats vid bolagets kontor och i Gävle med omnejd. Erfarenhet från fastighetsbranschen (gärna allmännyttan), från politiskt styrd organisation, kunskaper inom fastighetsekonomi och affärsutveckling är meriterande. Din personlighet Vi söker en förtroendeingivande ledare som inspirerar, skapar engagemang och visar vägen mot framtidens Gävle. Du samverkar och kommunicerar med både värme och skärpa och värnar om att skapa samsyn. Du ser helheten och vågar ta ställning. Med mod, nyfikenhet och en tydlig kompass driver du utveckling – inte för förändringens skull, utan för att det gör verklig skillnad. Ditt samhällsengagemang är genuint, och du bär med dig ett starkt intresse för bostadsfrågor, social hållbarhet och lokal utveckling. Därför ska du välja Gavlegårdarna: På Gavlegårdarna möter du en stark kultur med stort hjärta. Här får du: -Göra verklig skillnad för människor och samhälle -Vara med och forma ett hållbart och socialt ansvarstagande Gävle -Arbeta i en stabil organisation med tydligt uppdrag och långsiktiga visioner Du är varmt välkommen att ta en förutsättningslös och konfidentiell kontakt med oss i ett första skede om du vill veta mer om uppdraget innan du formellt söker tjänsten. Samtalet är givetvis konfidentiellt och icke bindande. Intervjuer sker löpande från mitten av augusti. Ansvarig rekryterare är Ylva Ponsiluoma, 073-3434026, [email protected] Känn dig hemma hos Gavlegårdarna Gavlegårdarna är ett av Sveriges största allmännyttiga bostadsbolag, grundat i Gävle år 1917. I över hundra år har vi erbjudit hem till tusentals familjer i Gävle med omnejd. Vi arbetar efter målet “Känn dig hemma” och sätter fokus på trivsel och trygghet i såväl boende som närmiljö. I Gavlegårdarnas uppdrag ingår förutom kontinuerligt underhåll och visionär utveckling av nya projekt också ett ambitiöst hållbarhetsarbete. Vi bygger ett hållbart samhälle med prioritering på både grönområden och utveckling av samhällsprojekt för inkludering. Tillsammans bygger vi framtidens Gävle!
Vill du ha meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad i människors liv? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom! Botkyrka kommun är den sjätte största kommunen i Stockholms län och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda, Norsborg, Tullinge, Tumba, Vårsta och Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 95 000 invånare och drygt 6 400 medarbetare. Utbildningsförvaltningen ansvarar för förskola, fritidshem, grundskola, gymnasium samt anpassad grund- och gymnasieskola. Vi har drygt 3 200 medarbetare vid 45 förskolor, 22 grundskolor och fyra gymnasieskolor. Här finns ett stort engagemang för att alla barn och elever ska få undervisning av hög kvalitet, möjlighet att utvecklas och att nå sin fulla potential. I Botkyrka ser vi att framgång i skolan är nyckeln till ett gott liv och den starkaste skyddsfaktorn för framtiden. Tjänsten och arbetsuppgifterna Som biträdande rektor är du en viktig del i att bidra till att Botkyrka kommun blir Sveriges bästa skolkommun, där elever lyckas i skolan och får utvecklas utifrån sin unika förmåga. Detta gör du genom att leda det operativa pedagogiska arbetet samt planera och organisera arbetet på skolan tillsammans med ledningsgruppen för att säkerställa att elever möter trygga och kompetenta vuxna i en välstrukturerad verksamhet. Som biträdande rektor får du stora möjligheter att göra skillnad. Rollen som biträdande rektor innebär att på rektors uppdrag leda, utveckla och förankra det pedagogiska arbetet på skolan. Arbetet kan innebära att leda reflektioner med arbetslag samt organisera för och hålla i pedagogiska utvecklingsgrupper. I ditt uppdrag har du personalansvar och utgår ifrån Botkyrka kommuns kompetensförsörjningskedja ARUBA (attrahera, rekrytera, utveckla, behålla och avsluta). Hammerstaskolan söker nu en bitr. rektor som vill bli en del av Hammerstaskolans ledningsgrupp tillsammans med rektor och ytterligare en bitr. rektor.. Där ett viktigt fokusområde kommer att vara höja andel gymnasiebehöriga elever, genom ett relationellt förhållningssätt. Du kommer att ha ansvar för elever i årskurserna F-5 samt för fritidshemmet och du är närmaste chef till dessa medarbetare. I det ingår personaladministrativa arbetsuppgifter såsom exempelvis medarbetarsamtal och löneöversynsarbete. Du har verksamhetsansvar för av rektor tilldelade områden där du implementerar och följer upp det systematiska kvalitetsarbetet och det systematiska arbetsmiljöarbetet. Beroende på Hammerstaskolans behov och dina tidigare erfarenheter och kompetenser kan du också komma att tilldelas specialistområden såsom kommunövergripande särskilda undervisningsgrupp, schemaläggning, brandsskyddsansvarig, ansvar för särskilt stöd, administrativt stöd i olika system eller fastighetsansvar. Intervjuer kommer ske fortlöpande. Tjänsten kommer att tillsättas under förutsättning att erforderliga beslut fattas och att ingen övertalighet föreligger. Vi erbjuder dig Hammerstaskolan ligger naturskönt uppe på Eriksbergsåsen och är omgiven av grönområden med gångavstånd till tunnelbana och bussar. Hammerstaskolan är en tvåparallellig F-9 skola med 480 elever. Vi har även en kommunövergripande särskild undervisningsgrupp för elever med språkstörning. I vår skola arbetar ett en mycket stabil lärarkår som har lång erfarenhet och hög kompetens. Vi har en mycket hög andel legitimerade och engagerade lärare som ger eleverna förutsättningar för att lyckas i skolan. Det är en skola där både elever och personal trivs tillsammans. Du som söker till oss Krav: Du har högskoleutbildning med pedagogisk inriktning för grundskolan. Du har dokumenterad erfarenhet som skolledare med personalansvar. Du är van att driva elevhälsoarbete och systematiskt kvalitetsarbete i kommunal grundskola. Meriterande: Det är meritrande om du har genomgått rektorsprogrammet alternativt påbörjat rektorsprogrammet. Du är samarbetsorienterad och arbetar för att skapa sammanhållning och samsyn i den egna arbetsgruppen och i den ledningsgrupp du ingår i. Du sätter upp höga mål för dig själv och den verksamhet du leder och arbetar för att uppnå goda resultat. För att göra det krävs att du arbetar strukturerat, att du planerar ditt arbete väl och håller deadlines. Ditt uppdrag innebär att se möjligheter, leda och inspirera till förändring och utveckling utifrån mål och verksamhetens behov, med medborgarens fokus. Som person är du trygg, stabil och prestigelös. Du har en solid pedagogisk bakgrund och intresse för dessa frågor. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna annons. För tjänster på Utbildningsförvaltningen i Botkyrka kommun kommer du som blivande medarbetare att genomgå en bakgrundskontroll. Läs mer om bakgrundskontroller här: https://www.botkyrka.se/bakgrundskontroll Om oss Botkyrka är en kommun full av kontraster där storstadens förortsmiljö möter landsbygdens skogar, ängar, sjöar och havskust. Här talas över 100 språk, här bor och arbetar människor med bakgrund från hela världen. Vi erbjuder en inspirerande arbetsplats full av möjligheter där vi tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för en hållbar framtid. Vi har goda och trygga arbetsvillkor med kollektivavtal och flera förmåner för att du ska trivas och utvecklas på jobbet. Läs mer här: https://www.botkyrka.se/jobb-och-vuxenutbildning/jobba-hos-oss/vart-arbetsgivarerbjudande Övrig information För tjänster inom exempelvis vård-skola-omsorg i Botkyrka kommun behöver du som blivande medarbetare visa utdrag ur Polisens belastningsregister. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering för att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och därmed motverka diskriminering.
Tillsvidare, heltid 100% Tillträde enligt överenskommelse Vem söker vi? Nu söker vi en drivande, passioneraad, närvarande och affärssmart restaurangchef/unit manger som vill vara med och forma framtidens restaurangupplevelse – från två olika utgångspunkter. Hos oss får du ett dubbelt uppdrag: Bygg upp en ny restaurang från grunden – en spännande plats med stor potential, men som ännu inte hittat sin publik. Lyft en befintlig restaurang med nya idéer – skapa ny energi, nytänk och utveckling i en verksamhet som behöver en ny riktning. Det här är en roll för dig som vill göra skillnad på riktigt. Du brinner för mat, människor och service – men också för affär, försäljning och att skapa synliga resultat. Du är en ledare, och en doer som är med i driften, ser detaljerna och bygger team med både hjärta och tydlighet. Du ansvarar för personal, budget, drift och kvalitet – men också för att skapa en arbetsplats där människor trivs och växer. Du ser varje möte som en möjlighet, både med gäst och kund, och är skicklig på att bygga relationer och hitta lösningar. Vi på Compass Group ger dig frihet, förtroende och stöd – men framför allt möjligheten att göra något eget. Tillsammans skapar vi restauranger som gästerna pratar om – och gärna återvänder till. Redo att ta nästa steg? Vi ser fram emot att höra från dig. Vi erbjuder dig en roll med stor frihet, stort ansvar och alla möjligheter att påverka och göra skillnad – både för medarbetarna, gästerna och affären. Är du redo att sätta en ny restaurang på kartan tillsammans med oss? I tjänsten ingår bland annat ansvar för rapportering till närmsta chef och huvudkontorets olika funktioner. Du fördelar och strukturerar den dagliga driften och säkerställer en god arbetsmiljö på arbetsplatsen. Du kommer även utveckla och följa upp kontraktet genom att definiera och presentera nya lösningar utifrån kundens behov och önskemål. Vår nyöppnade restaurang ligger i Boländerna Uppsala. Här får du vara med från grunden och bygga upp gästupplevelsen, rutinerna och teamet. Potentialen är stor – och du är nyckeln. En etablerad restaurang i Uppsala Buisness park, där det nu finns utrymme för nya idéer, energi och utveckling. Här kan du ta något bra och göra det ännu bättre. Båda restaurangerna har öppet vardagar men kan vara event kvällstid. Vem är du? • Du har minst 2 års erfarenhet av personal- och resultatansvar • Du har minst 3 års erfarenhet av arbete i restaurangbranschen • Du talar och skriver svenska obehindrat och kan tala engelska bra • Du har god datavana • Du har en analytisk förmåga och är resultatinriktad • Du har en förmåga att planera och strukturera arbetet effektivt • Du har ett tydligt ledarskap och kan fördela arbetet samt omsätta genomtänkta beslut i handling • Du är uppmärksam och lyhörd och har goda kunskaper inom arbetsrätt och arbetsmiljö • Du är kreativ och lösningsorienterad • Du ser din betydelse i nöjda kunder, är positiv, stresstålig och har lätt för att samarbeta och kommunicera • Du tar genom din passion ansvar för att hålla en hög service- och kvalitetsnivå på det du levererar • Du gillar fartfyllda dagar, kan ta egna initiativ och är flexibel i din yrkesroll Om Compass Group Vi är en del av Compass Group som är en världsledande leverantör inom mat, dryck och supportservice. Över hela världen har vi över 500 000 kollegor. I Sverige har vi cirka 450 verksamheter runt om i landet, vilket gör att det finns fantastiska utvecklingsmöjligheter hos oss. Vi har förmåner genom kollektivavtal som årlig löneökning, försäkringar och tjänstepension. Compass Group i Sverige omsätter cirka 3 miljarder kronor och drivs under varumärken som Food & Co, Marketplace, Medirest, Amica, Chartwells, Levy Restaurants, UNISON, Eurest och fler. Compass Group Sverige är en del i koncernen Compass Group PLC. Koncernens omsättning uppgår globalt till 250 miljarder SEK (2022). Våra kunder är företag, arenor, universitet, skolor, vård och omsorg med flera. Vi tillhandahåller service såsom mat och dryck, konferens, reception, lokalvård, vaktmästeri med mera. Vill du läsa mer om Compass Group, besök gärna vår hemsida. Varför ska du välja oss? • Vi rekryterar schysst! Vi tror att mångfald, olika erfarenheter och kompetenser gör den bästa stjärnhimlen. • Vi älskar service och vi vill leverera service i världsklass genom att alltid ge det lilla extra. • Vi tror på hållbarhet! Både när det gäller vår planet och våra kollegor. • Vi levererar kvalitet i allt vi gör! Rekrytering på Compass Group Rekrytering sker löpande så varmt välkommen in med din ansökan idag! Vi tar enbart emot ansökningar via webben, ansökningar som kommer in på annat sätt behandlas inte. För mer information om hur Compass Group AB behandlar dina personuppgifter, klicka här.
Vill du vara med på en nystartsresa utöver det vanliga när vi öppnar vår nya butik i Strömstad? Vill du arbeta för en dagligvarukedja som växer snabbare än branschen för sjunde året i rad som också är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2025? Välkommen till rollen som butikschef på Lidl! Din roll Som butikschef på Lidl skapar du förutsättningarna för en inspirerande arbetsplats genom att leda ditt team, leverera resultat och tillsammans skapa en positiv kundupplevelse! I vår nyöppnade butik kommer du få vara med och starta butiken samt bygga upp ditt nya team från grunden. Du är övergripande ansvarig för butikens försäljning och resultat och är den som leder butikens ledningsgrupp. För dig är kunden alltid nummer ett, men det är lika viktigt att du framgångsrikt motiverar och utvecklar din personal. Det gör du till stor del genom att delta i det dagliga butiksarbetet och agera som en förebild. Rollen innefattar också uppgifter som: • Leverera utmärkt kundservice i din butik • Ta fullt ansvar för butikens resultat och nyckeltal genom att löpande planera, följa upp och förbättra • Leda och motivera ditt team för att få dem att prestera utifrån sin fulla potential • Säkerställa den dagliga driften genom att leda och planera verksamheten i din butik • Effektivt delegera arbetsuppgifter och motivera ditt team för att nå planerade nyckeltal • Optimera butiksprocesser genom regelbundna analyser • Rekrytera, introducera, utbilda och vidareutveckla ditt team Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av att leda och utveckla team i en snabbrörlig och resultatorienterad miljö. Du har god problemlösningsförmåga och är duktig på att planera och delegera arbetsuppgifter. Du drivs av ditt starka kundfokus och prioriterar alltid kundupplevelsen. Att överträffa satta mål och maximera produktiviteten i ditt arbete ihop med ditt team ser du som en självklarhet. Utöver det är du en god kommunikatör och kan genom feedback utveckla ditt team och din butik. Vi ser även att du: • Har en avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande, gärna med inriktning mot handel. • Behärskar svenska flytande i både tal och skrift. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta som ställföreträdande butikschef, butikschef eller som avdelningsansvarig inom dagligvaruhandeln eller annan serviceorienterad bransch. För denna roll har vi tagit höjd för en gedigen introduktion, för att på bästa sätt rusta dig innan du tar över ansvaret för din egna butik. Då vår butik i Strömstad preliminärt öppnar i slutet av 2025 kommer din introduktion att ske i våra andra befintliga butiker i samma distrikt. De ligger i Trollhättan, Vänersborg och Uddevalla och du kommer behöva ha möjlighet att ta dig till dessa orter fram tills butiken i Strömstad öppnar. Vi ser därför gärna att du har B-körkort. Vi erbjuder Vi erbjuder dig en utmanande och utvecklande arbetsmiljö där du tidigt får mycket ansvar och möjlighet att påverka Lidls framgång i Sverige. Vårt dagliga arbete är, förutom att leda, inspirera och leverera utifrån tydligt satta mål även karaktäriserade av våra värdeord: prestation, respekt, tillit, jordnära attityd och gemenskap. Och eftersom vi växer, kan du fortsätta utvecklas. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar. Du blir helt enkelt en del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt för att fortsatt kunna utmana branschen. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Du får allt från friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg och medarbetarrabatt i våra butiker till kostnadsfri rådgivning av psykolog, jurist och ekonom samt mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal och tjänstepension. Då butiken är öppen alla veckans dagar kommer arbetet att ske enligt schema där tidiga morgonpass, dagspass, kvällspass och helgpass ingår. Du kommer att arbeta i våra butiker i Trollhättan, Vänersborg och Uddevalla under din introduktion och fram tills dess att den nya butiken i Strömstad öppnar, vilket preliminärt sker i slutet av 2025. Urvalet sker löpande, skicka därför din ansökan redan idag. I samband med denna rekrytering samarbetar Lidl med Retail Recruitment och ansvarig rekryterare är Monica Sveiven. Varmt välkommen till Lidl – en arbetsplats där du gör skillnad varje dag! Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer mer än dubbelt så snabbt som resten av branschen. Ta chansen att arbeta för en arbetsgivare som är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024!
Vi söker nu en senior och trygg ledare som vill ta ansvar för en operativ arbetsgrupp i en krävande terminalmiljö. Du kommer att arbeta eftermiddagsskiftet och ha ett helhetsansvar för det dagliga arbetet i terminalen. Det här är en hands-on roll med personalansvar för en grupp på cirka 12–13 medarbetare som främst arbetar med truckkörning (motvikt och ledstaplare) och lastning av gods för avgång. Om tjänsten Arbetstider: Måndag–fredag, kl. 13:00–22:00. Ej arbete på röda dagar. Placering: DHL Freight i Västberga. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Som Supervisor ansvarar du för att: * Planera bemanning och skift, göra scheman och säkerställa att rätt resurser finns på plats. * Hålla uppstartsmöte och informera teamet om dagens mål och status. * Leda och fördela det dagliga arbetet samt hantera eventuella problem direkt på golvet. * Följa upp siffror och resultat, analysera data i Excel och rapportera efter skiftets slut. * Växla mellan operativt arbete på golvet och administrativa uppgifter på kontoret. Vem är du? Du är en erfaren ledare, van vid tuffa miljöer och tydlig kommunikation. Erfarenhet av att praktiskt arbetat med personalledning och har förmågan att skapa struktur även i utmanande situationer. Du behöver trivas med att hålla svåra samtal, leda möten, hantera konflikter och snabbt kunna medla när missförstånd uppstår. I den här rollen är det viktigt att kunna sätta gränser, vara närvarande på golvet och samtidigt ha koll på siffrorna. Du ska även gilla att samarbeta med människor och skapa en rolig arbetsmiljö med fokus på aktiviteter och trivsel! Krav: * Erfarenhet av ledarskap i operativ miljö – gärna terminal, lager eller logistik. * Truckkort och gärna erfarenhet av motviktstruck och ledstaplare. * God Office-vana och vana att arbeta med siffror och resultat. * Prickfritt belastningsregister – kontroll kommer att göras. Att hitta rätt person till rätt plats – det är vår kärnkompetens. Vi rekryterar kompetent personal till praktiskt taget alla branscher, små som stora företag, inom såväl privat som offentlig sektor. Har du rekryterats av Uniflex vet du att processen är kvalitetssäkrad. Våra rekryterare kan din bransch, därför tar vi totalansvar för alla moment, från kravprofil till uppföljning. Men viktigast av allt är förstås resultatet - att du är rätt person på rätt plats. Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! Uniflex är ett registrerat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.
At ABB, we help industries outrun - leaner and cleaner. Here, progress is an expectation - for you, your team, and the world. As a global market leader, we’ll give you what you need to make it happen. It won’t always be easy, growing takes grit. But at ABB, you’ll never run alone. Run what runs the world. This Position reports to: Sales Manager Your Role: Own the Challenge ABB’s Process Automation Energy Industries (PAEN) division is at the forefront of enabling the Energy Transition. We are now seeking a dynamic Sales Manager Brownfield to lead our team of Large Pursuit Specialists focused on modernization, expansion, and automation across the energy and industrial sectors. Key Responsibilities Lead and manage a team of 10 Large Pursuit Specialists and Account Managers across diverse industries, predominantly in energy transition brownfield projects. Oversee and personally engage in major sales pursuits in Automation, Electrical, Telecommunications, and Digital solutions. Drive recruitment, onboarding, and development of a high-performing sales team. Strategically allocate pursuit resources, support winning strategies, and maximize win potential. Lead decision-making on bidding strategies and delivery models in collaboration with peers. Represent ABB as a thought leader at industry events and forums. Ensure effective use of CRM tools (Salesforce) for sales forecasting and funnel management. Uphold ABB’s core values and health & safety standards in all activities. Qualifications Proven leadership experience managing high performing sales teams, ideally in brownfield or modernization projects. Strong industry background in power automation and the energy sector. Demonstrated success in selling complex technical solutions (Automation, Electrical, Telecoms, Digital). Skilled in consultative sales, with excellent interpersonal, listening, and questioning skills. Collaborative, resilient, self-motivated, and capable of managing complex stakeholder environments. Strong communication skills with the ability to influence at all levels of an organization. Familiar with commercial and contractual aspects of industrial projects. Proficient in CRM systems (e.g., Salesforce) and Microsoft Office tools. Driving license required. Why ABB? We empower you to take initiative, challenge ideas, and lead with confidence. You’ll grow through meaningful work, continuous learning, and support that’s tailored to your goals. Every idea you share and every action you take contributes to something bigger. More about us We look forward to reading your application in PDF format. Please note that the interview process is ongoing, apply now to secure your spot in the recruitment process! Please note that to be eligible for employment at ABB Sweden, you will need to pass our pre-employment screening steps. This includes a reference check, a drug test, and could also include an extended background check. We kindly decline direct contact with staffing and recruitment agencies as well as sellers of additional job advertisements. Join us. Be part of the team where progress happens, industries transform, and your work shapes the world. Run What Runs the World. Recruiting Manager Magnus Högstedt, Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Torbjörn Eriksson, +46 702 08 99 50; Ledarna: Leif Öhrberg, +46 724 64 40 16; Unionen: Hanna Norén, +46 706 34 03 46. All other questions can be directed to Recruiting Consultant Sara Vestin, +46 724 64 46 88. We value people from different backgrounds. Could this be your story? Apply today or visit www.abb.com to read more about us and learn about the impact of our solutions across the globe.
Epiroc is a leading productivity partner for the mining, infrastructure and natural resources industries. With cutting-edge technology, Epiroc develops and produces innovative drill rigs, rock excavation and construction equipment, and provides world-class service and consumables. The company was founded in Stockholm, Sweden, and has passionate people supporting and collaborating with customers in more than 150 countries. Learn more at www.epirocgroup.com. HR Operations Manager Vi söker dig som bygger starka relationer, inger förtroende och har modet att driva förändring. Med din kompetens, ditt engagemang och ditt utvecklingsfokus blir du en viktig kraft i vårt arbete med att forma framtidens HR – nära verksamheten och tillsammans med ett erfaret team. Låt oss accelerera transformationen. Tillsammans. Bli en del av vårt team Epiroc Rock Drills AB är den största privata arbetsgivaren i Örebro med över 3 000 anställda och konsulter, och spelar en viktig roll inom Epiroc-koncernen. Som vår nya HR Operations Manager kommer du att ha en nyckelroll i att fortsätta vår resa som en av Sveriges mest attraktiva och spännande arbetsgivare. Ditt team består av cirka tio HR-specialister som stöttar divisionerna vid Epirocs sex operativa områden i Örebro i alla HR-processer. Vi är ett starkt och kunnigt team som arbetar nära tillsammans och hjälper varandra när det behövs. Ditt uppdrag Som HR Operations Manager på Epiroc Rock Drills AB leder du ett stort, kompetent och engagerat HR Operations-team och fungerar som den centrala länken mellan HR och den operativa verksamheten. Du ansvarar för att omsätta affärsstrategier till konkreta People & Leadership-initiativ, i en komplex och internationell matrisorganisation. Rollen innebär ett nära samarbete med General Managers, HR VPs, fackliga parter och andra HR-chefer inom Epiroc. Du ingår i ledningsgruppen för Epiroc Rock Drills AB och har ett övergripande ansvar för implementering av strategiska HR-projekt, utveckla samarbete med partners, fackliga relationer. Du är motorn i att driva utvecklingen av framtidens HR. I rollen kommer du att: • Skapa framtidens HR byggt på innovation och samarbete i en nära dialog med de operativa verksamheterna. • Leda och utveckla HR Operations-teamet, motivera och coacha framtidens HR ledare. • Driva och implementera strategiska och operativa HR-planer. • Utveckla samarbete och övergripande ansvar för fackliga relationer byggt på samverkan och ledarskap. • Utveckla och innovera effektiva HR-processer. • Kommunicera och informera till olika intressenter, både internt och externt. • Nära samarbete med övriga HR-chefer inom Epiroc. Placering och resor Denna tjänst är placerad i Örebro. Resor förekommer vid behov. Ansökan och kontaktinformation Vi uppmuntrar dig att skicka in din ansökan via vår karriärsida så snart som möjligt, men senast den 3 augusti 2025. För frågor om tjänsten, vänligen kontakta: Rekryterande chef, Jonas Albertsson, Managing Director, Epiroc Rock Drills AB, [email protected] Rekryteringsspecialist, Maria Tedsjö, [email protected] Under semesterperioden har vi begränsad möjlighet att svara på dina frågor men vi återkommer till dig vecka 32 då vi är tillbaka igen. Din profil Vi söker en senior HR-ledare med gedigen erfarenhet och starka personliga värderingar. Du är skicklig på att bygga förtroende och goda relationer på alla nivåer. Du tycker om att stötta och coacha chefer i att fatta beslut som gynnar organisationens utveckling. Du lyssnar aktivt, kommunicerar tydligt och är öppen för olika perspektiv och kulturer. Om du är tillgänglig, pålitlig och värdesätter att göra det rätta – då kan detta vara rollen för dig! Din bakgrund bör inkludera: • Universitetsutbildning inom relevant område eller motsvarande. • Minst 10 års erfarenhet inom HR, inklusive på ledningsnivå. • Gedigen erfarenhet av svensk arbetsrätt och fackligt samarbete. • Erfarenhet av att arbeta i en global matrisorganisation, gärna inom industrin. • Erfarenhet av att leda mångkulturella team och arbeta över kulturella gränser. • Stark bakgrund i att leda framgångsrika förändringsprocesser. • Bred förståelse för centrala HR-processer. • Förmåga att arbeta både strategiskt och operativt. • Utmärkta kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Välj ett jobb för att visa detaljer