Nu söker vi en driven enhetschef till vårt team. Vi erbjuder ledarskapsprogram, ett meningsfullt arbete och möjligheten att göra skillnad! Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära Ledarskapsprogram för samtliga blivande chefer via Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Coachande och stöttande chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Karriär- och utvecklingsmöjligheter Vi har även kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag. Om rollen För oss är det viktigt att du som enhetschef vill vara aktiv och nära verksamheten. Det är en förutsättning för att du ska kunna vårda och utveckla relationerna med medarbetare, boende, närstående och myndigheter. Genom att finnas nära verksamheten, kan du också säkerställa att företagets värderingar, det pedagogiska ramverket och gällande lagstiftning efterlevs på din verksamhet. Du både vill och har förmågan att styra och följa upp verksamheten utifrån företagets mål och ekonomiska ramar. Du har budget- och resultatansvar samt rapporterar till verksamhetschef och ingår i hens ledningsgrupp. Om Granhultsgränd Granhultsgränd är ett LSS-boende beläget i ett lugnt villakvarter i Vällingby, med närhet till grönområden, butiker och goda kommunikationer. Vi vänder oss till barn och ungdomar med diagnos inom autismspektrum, och erbjuder en trygg, förutsägbar och trivsam miljö – både i det dagliga boendet och i alla aktiviteter runt omkring. Hos oss står individen i fokus. Vi arbetar utifrån Nytidas pedagogiska ramverk med lågaffektivt bemötande, tydliggörande pedagogik samt alternativ och kompletterande kommunikation (AKK). Vår ambition är att varje barn och ungdom ska ges möjlighet att utvecklas i sin egen takt, utifrån sina behov, styrkor och intressen. Granhultsgränd – Nytida Aktivt ledarskap För att lyckas som chef och ledare hos oss krävs ett aktivt ledarskap som grundar sig i våra värderingar. Vi utbildar därför samtliga chefer via Läras ledarprogram. Ett ledarskap som skapar motivation och engagemang hos våra medarbetare. Du är initiativrik och lyhörd för kundens behov och känner en självklar respekt för andra människor. Din erfarenhet och kunskap Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom vård och omsorg (ex. socionom, social omsorg) och erfarenhet från omsorgsverksamhet. Du har minst två års dokumenterad erfarenhet av chefsuppdrag och goda vitsord kring ledarskap. Samt erfarenhet inom målgruppen. Du har ett coachande förhållningssätt och vill se dina medarbetare växa och utvecklas i sin yrkesroll. Du gillar att ge och ta emot feedback och bryta ned och arbeta mot uppsatta mål. Du är lösningsorienterad och ser möjligheter framför hinder. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Övrigt Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Efter överenskommelse. Sista ansökningsdag: 2025-08-30. ( Vi kommer dock hantera ansökningar fortlöpande så sök i tid) Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behöver uppvisas inför en eventuell anställning För mer information kontakta: Anna Åberg, [email protected] eller Fredrik Ahlström, [email protected] Facklig kontakt: Vision, [email protected] Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. I den här processen genomför vi även bakgrundskontroller på slutkandidaten. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se
Om ABF Stockholm ABF Stockholm ska som idé- och värdeburen organisation erbjuda ett brett utbud inom bildning, utbildning, kultur och mötesplatser. Vi gör kunskap tillgänglig – för alla. Våra verksamhetsgrenar Folkbildning, Vuxenutbildning och ELVIRA Kunskapsutveckling AB är olika sätt att bedriva ändamålsstyrd verksamhet och med stockholmare. I ABF-huset bedriver vi en omfattande programverksamhet med seminarier, samtal, kurser, utbildningar och kultur. ABF Stockholm är en kraftskapande folkbildningsfyr som skapar framtidstro, egenmakt och solidaritet sedan 1916. ABF Stockholm är en ideell förening som omsätter 180 miljoner kr och består av ca 150 anställda. Dagligen möts våra tusentals deltagare för att tillsammans lära, växa och förändra. ABF Stockholm söker aktivitetsledare till projekt för asylsökande Vill du vara med och bidra till ett meningsfullt projekt med fokus på delaktighet, språk och hälsa? Nu har du chansen att engagera dig i ABF Stockholms projekt "Hello, Stockholm!" – ett initiativ riktat till vuxna personer som söker asyl i Sverige. Syftet med projektet är att främja asylsökandes rätt till social delaktighet samt erbjuda en aktiv och meningsfull sysselsättning under asyltiden. Projektet finansieras av Länsstyrelsen. Verksamheten kommer att genomföras både i ABF-huset i centrala Stockholm med omnejd samt på ett av Migrationsverkets boenden i Stockholm. Uppdraget Som aktivitetsledare kommer du att: - Delta i framtagandet och uppsättningen av en mötesplats på ett av Migrationsverkets boenden i Stockholm. - Tillsammans med kollegor planera och leda sociala aktiviteter, på mötesplatsen, med fokus på samhälle, kultur och hälsa. Det kan exempelvis handla om kreativa workshops, besök av civilsamhällesorganisationer eller att anordna utflykter. - Vara kontaktperson för deltagarna och arbeta aktivt med att stärka deras sociala samvaro och delaktighet. Vi söker dig som: - Brinner för att göra skillnad för människor i asylprocess - Har erfarenhet av att arbeta med asylsökande eller nyanlända - Söker ett meningsfullt deltidsuppdrag vid sidan av annan sysselsättning - Är driven, prestigelös och har god samarbetsförmåga - Är kreativ, pedagogisk och lösningsorienterad - Har god lokalkännedom i Stockholm samt förståelse för samhällsstrukturer och stödsystem - Är flytande svenska och engelska Meriterande är om du: - Har utbildning eller pågående studier inom beteendevetenskap, sociologi, psykologi, socialt arbete, pedagogik, genusvetenskap, statsvetenskap, globala studier eller liknande - Talar något av följande språk: arabiska, persiska, turkiska eller spanska - Har ett initierat kontaktnät, i t.ex. civilsamhället, för möjligheten att skapa meningsfulla aktiviteter i samverkan Anställning Arvode: Timlön Omfattning: 12 timmar/vecka (inklusive planeringstid) Anställningsperiod: Oktober 2025 – juli 2026 Intresserad? Skicka in CV och personligt brev. Vi återkopplar efter sommaren. Som medarbetare hos ABF Stockholm förutsätter vi att du bottnar i arbetarrörelsens värderingar och är förankrad i ABFs Idéprogram. Vi strävar efter att skapa ett mer jämlikt samhälle och ser gärna att du har kunskaper och perspektiv som bidrar i det arbetet.
Job Description Make our business, your business. At Electrolux, a leading global appliance company, we strive every day to shape living for the better for our consumers, our people and our planet. We share ideas and perspectives so that together, we can develop solutions that deliver enjoyable and sustainable living. Come join us as you are. We believe diverse perspectives make us stronger and more innovative. In our global community of people from 100+ countries, we listen to each other, actively contribute and grow together. Join us in our exciting quest to build the future home. All about the role: We are looking for an experienced legal compliance officer to join Group Legal as our new ‘Head of Compliance’. You will together with the Compliance team consisting of five legal counsels make sure that Electrolux Group has an effective compliance program covering the company’s risks in the main legal areas like anti-corruption, privacy, trade compliance and competition law. We are seeking a strongly driven and engaged individual who is passionate about business ethics and eager to contribute to the continuous development of our Electrolux Group compliance program. At Electrolux Group, we take pride in our strong corporate culture, founded on core values and a deep commitment to people. The Head of Compliance reports to the General Counsel, who is reporting to the CEO. You will be a member of the Legal Executive Team and be based in Electrolux Group’s international and dynamic global headquarters in Stockholm. Compliance is one of six legal departments in Electrolux Group, constituting the Group Legal function. What you'll do: Your main scope will be to drive compliance agendas and continue developing an effective compliance program for Electrolux Group, including but not limited to: Lead Compliance Risk Assessments and implementation of actions under our Compliance program Co-lead a cross-functional Ethics Coordination Group established for the purpose of day-to-day management, maintenance and effective implementation of our Ethics Program, including our Code of Conduct and our Speakup line (our whistleblowing system), training, communication and culture-building Co-lead our Business Area Compliance Committees Drive governance of our Code of Conduct and Group Policies, as well as coordinate the recurring review of all Group Policies Co-ordinate our Group mandatory training program and specific compliance trainings Lead internal investigations of alleged non-compliance with our Code of Conduct Co-lead a cross-functional group, managing our third-party risk management tool Be the global centre of excellence and subject matter expert in the areas of Anti-bribery & Corruption, Privacy, Trade Sanctions and Export Control Compliance as well as support and build competence in the business areas and countries in these areas As Head of Compliance, you will work in a diverse and multinational environment with colleagues and stakeholders based in different locations across the globe. You will develop strong working relationships with our business area teams and management, as well as other Group staff functions. Qualifications: M.Sc. degree in Law, Business, Economics, or a related field. At least ten years of experience in similar roles or other relevant positions, with a strong focus on compliance. Extensive knowledge and expertise in key compliance areas. Background in a global organization is a plus, along with proficiency in both strategic and operational aspects. In-depth understanding of global laws, regulations, and international standards, including Corruption, Trade Compliance, Export Control, and Human Rights. Fluent in English, both spoken and written. Proficiency in Swedish is highly advantageous. Your strong integrity and sound judgment set you apart. With exceptional leadership abilities, you excel in steering projects toward success. A keen business acumen and outstanding communication skills enable you to navigate complex challenges effectively. Additionally, you thrive in a diverse multinational setting, valuing collaboration with colleagues and stakeholders across various locations. Adaptability and teamwork define your approach, allowing you to operate seamlessly in a dynamic, high-demand environment while engaging with professionals at all levels worldwide. Where you'll be: You will be based at our Global headquarters on Kungsholmen in Stockholm, Sweden. Benefits highlights: Flexible work hours/hybrid work environment Discounts on our award-winning Electrolux products and services Family and health friendly benefits Additional vacation Extensive learning opportunities and flexible career path As part of Electrolux, we will continuously invest in you and your development. There are no barriers to where your career could take you.
Vill du arbeta i framkant av teknologin och vara med och forma framtidens industriella lösningar? Processus söker nu en skicklig automationsingenjör till sitt växande team i Stockholm. Här får du möjlighet att arbeta med spännande projekt och utveckla innovativa automationslösningar som gör verklig skillnad i industriella processer. Din roll I denna roll arbetar du med hela processen inom automation – från kravställning och projektering till driftsättning och testning. Alltifrån förstudier, rapportskrivning och framtagning av testprotokoll i samband med validering. Din tekniska insats är avgörande för att utveckla och implementera effektiva arbetsmetoder och bidra till beslutsfattande kring hur Processus arbetar med automation. Du kommer även att arbeta med att förstå och skapa komplexa offerter. I många fall behöver kunden hjälp att kravställa, vilket innebär att du ansvarar för att ta fram det första tekniska underlaget och ge en prisindikation baserat på en förstudie. En viktig del av rollen är dokumentation, där du skriver rapporter och tar fram detaljerade funktionsbeskrivningar. Rollen innebär också att du förfinar beslutsunderlag inför projektstart och dokumenterar hur systemen ska fungera i praktiken. Skallkrav Minst tre års erfarenhet som automationsingenjör Högskole- eller civilingenjörsexamen alternativt annan relevant eftergymnasial utbildning Minst tre års arbetserfarenhet från kemisk industri, energibranschen, läkemedels- eller livsmedelsindustrin Meriterande Erfarenhet av SCADA-system som Zenon Erfarenhet av Siemens TIA Portal och/eller ABB Control Builder Erfarenhet av programmering i Siemens PCS7 och/eller ABB 800xA Erfarenhet av konfigurering av OPC-server Kunskaper inom ISA88 och Batchsystem Om dig Du är tekniskt intresserad och har ett starkt driv att lära dig nya saker. Du är nyfiken, kommunikativ och tar gärna initiativ. Du värdesätter kvalitet och grundlighet, särskilt inom de tekniska system du arbetar med. Du har också en god förmåga att bygga och underhålla relationer – både internt i teamet och externt med kunder. Om Processus Processus är ett ingenjörsbolag med inriktning mot processindustrin. De erbjuder allt från konsulttjänster till leverans av kompletta projekt. Med lång erfarenhet inom projektledning, processdesign, konstruktion, el/instrument, automation, industriell IT och kvalitetssäkring stödjer de sina kunder i alla faser av projekt. Genom stort personligt engagemang och kundfokus strävar Processus efter att skapa långsiktiga samarbeten och driva projekt så effektivt som möjligt. Att bli en del av Processus innebär att arbeta i en kultur som främjar innovation, samarbete och personlig utveckling. Du får arbeta med engagerade kollegor i en dynamisk miljö där din kompetens uppskattas. Processus arbetar aktivt med medarbetarnöjdhet och uppmuntrar förbättringsförslag. De erbjuder också en flexibel arbetsmiljö som möjliggör balans mellan arbete och privatliv. Om oss Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget. Villkor Startdatum: Enligt överenskommelse Placeringsort: Stockholm Arbetstider: Flexibelt Omfattning: Heltid Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Hos vår kund får du arbeta med en medicinskt viktig mjukvaruprodukt som används av sjukhus globalt för att förbättra postoperativ vård. Som backendutvecklare blir du en del av ett kunnigt och engagerat team där tekniken används för att rädda liv och minska vårdtider. Nu söker vi dig som vill arbeta med modern .NET-teknik, mikrotjänster och molnlösningar i en organisation med starkt syfte och stort tekniskt djup. Arbetsuppgifter •Designa, utveckla och underhålla backend-system med .NET Core C# •Bygga och optimera RESTful webbtjänster och API:er •Arbeta med SQL-databaser (PostgreSQL eller liknande) •Implementera mikrotjänst-arkitektur •Hantera och distribuera applikationer i Kubernetes-miljöer •Använda AWS för förbättrad prestanda och skalbarhet •Integrera meddelandeköer som RabbitMQ •Samarbeta med frontendutvecklare för API-integration •Felsöka, testa och dokumentera kod enligt god praxis •Hålla dig uppdaterad kring nya tekniker och metoder inom backendutveckling Krav för tjänsten •Kandidatexamen i datavetenskap, mjukvaruteknik eller motsvarande erfarenhet •Minst 2–3 års erfarenhet av backendutveckling med .NET Core och databaser •God erfarenhet av att utveckla och hantera webbtjänster/API:er •Erfarenhet av SQL-databaser, exempelvis PostgreSQL •Flytande engelska i tal och skrift Meriterande •Förståelse för frontend-teknologier, exempelvis React •Erfarenhet av att arbeta i molnmiljöer som AWS eller Microsoft Azure •God förståelse för mjukvarudesign, arkitekturprinciper och designmönster Mer om dig Du är en person som gillar att lösa komplexa tekniska problem och trivs i en miljö där du får tänka kreativt kring dataflöden och algoritmer. Din kommunikativa förmåga gör att du lätt kan förklara hur du har löst ett problem och varför du har valt en viss teknisk väg. Du är också en lagspelare som stöttar ditt team – alla hjälps åt för att nå sprintmålen, och du delar gärna med dig av din kunskap. Hos oss kommer du att få arbeta praktiskt direkt, men också få en introduktion till produkten och våra teknologier. Du är nyfiken, prestigelös och vill bidra till något som verkligen gör skillnad. Om vår kund Vår kund är ett svenskt healthtech-bolag med huvudkontor i centrala Stockholm och verksamhet globalt. De utvecklar en molnbaserad mjukvaruplattform som används av sjukhus över hela världen för att följa internationella riktlinjer inom perioperativ vård. Med ett team på cirka 18 personer, bestående av utvecklare, läkare, designers och QA, kombineras medicinsk expertis med teknisk innovation. Företaget har en stabil kundbas och arbetar kontinuerligt med att vidareutveckla sin produkt för att förbättra sjukvården. Om Framtiden Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget. Villkor •Placeringsort: Stockholm, möjlighet till hybridarbete (minst två dagar/vecka på kontoret) •Arbetstid: Vardagar, kontorstid •Start: Enligt överenskommelse Vill du vara med och förändra vården genom teknik? Ansök redan idag!
Brinner du för sälj, relationer och är en fena på att prata norska med kunder? Då är det dig vi söker! Om rollen I rollen kommer du att sälja en av Antirios bevakningstjänster kallat ‘Pabliq’. Pabliq är en bevakningstjänst där leverantörer kan bevaka offentliga upphandlingar. Dina arbetsuppgifter innefattar att ringa till norska företagskunder och boka in demos online där du visar och marknadsför Pabliq. Du trivs med kundkontakt och är alltid kommunikativ med både dem och med dina kollegor. Du kommer att ingå i ett sammansvetsat team om ett tiotal personer där det är högt i tak. Antirio sitter i fräscha lokaler i Solna. Introduktion ges på plats. Krav för tjänsten Flytande norska i både tal och skrift Tidigare erfarenhet av försäljning, i någon form Goda IT-kunskaper Meriterande för tjänsten · Tidigare bakgrund inom offentlig upphandling · Gärna erfarenhet från CRM-systemet Hubspot · Erfarenhet från byggsektorn · Idrottsbakgrund Mer om dig För att lyckas i rollen som innesäljare tror vi att du är en driven person som tycker om att söka och finna lösningar på uppkomna problem. Du har även ett naturligt förhållningssätt till kunder och kan agera både rådgivande och pedagogiskt. Vidare är du en stresstålig person som trivs med ett stundtals högt arbetstempo. Om Antirio Antirio är ett företag som hjälper sina kunder med att förenkla, effektivisera och kvalitetssäkra sin upphandling- och avtalsprocess. Företagets affärside bygger på att erbjuda ett elektroniskt upphandlings- och avtalsstöd för offentlig sektor och hjälpa sina kunder att på ett enkelt, effektivt och kvalitetssäkert sätt hantera upphandlingar och avtal. Om Framtiden AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du bli direktanställd av Antiro. Framtiden ansvarar för rekryteringen. Rekryteringsprocess Telefonintervju Personlighetstest Intervju med Framtiden Referenstagning Intervju med Antirio Villkor Startdatum: Omgående, enligt överenskommelse Omfattning: Heltid, 100% Lön: Fast månadslön + provision Placering: Solna Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Norra innerstadens stadsdelsområde består av de centrala delarna av Stockholm, Norrmalm och Östermalm. Här arbetar vi för att ge våra 155 000 invånare den bästa verksamheten inom bland annat förskola, socialtjänst, äldreomsorg och stadsutveckling. Vi välkomnar dig som vill vara med och göra skillnad för invånarna i Norra innerstaden. Välkommen till Norra innerstadens familjeenhet! Verksamhetsområde barn och familj i Norra innerstaden består av fem enheter; mottagning barn och ungdom, barnenheten 0-11 år, ungdomsenheten 12-20 år, en barn- och ungdomsenhet 0-20 år, och familjehemsvård och familjerätt. Vårt verksamhetsområde leds av en områdeschef och fem enhetschefer. På enheten arbetar även en mentor/metodstödjare. Nu gör vi om åldersindelningen i våra utredargrupper och utökar samtidigt gruppen för 0-20 år med en tjänst. Gruppen kommer bestå av nio socialsekreterare som alla besitter olika erfarenheter och kunskaper. I arbetsgruppen stöttar vi varandra i det dagliga arbetet, vi har ett öppet klimat och en stor mängd arbetsglädje! Din roll som socialsekreterare Dina främsta arbetsuppgifter som socialsekreterare är att med utgångspunkt i BBiC utreda barns behov av skydd och stöd, samt följa upp insatser enligt SoL samt handlägga enligt LVU. I ditt arbete utgår du från ett systemorienterat synsätt och en evidensbaserad praktik och du arbetar aktivt för att göra barnet delaktig i processen i så hög utsträckning som möjligt. Du arbetar för att tillsammans med familjerna hitta och stärka deras egna resurser för att skapa ökat skydd och trygghet för barnen. Du har i ditt arbete kontinuerligt stöd av enhetschef, metodstödjare och dina kollegor, dessutom har vi regelbundna gruppmöten samt intern och extern ärendehandledning. Arbetet förutsätter en god samverkan med övriga grupper inom den egna verksamheten men även med externa aktörer så som skolor, polis och BUP. Din erfarenhet och personliga förmågor Vi söker dig som har: Socionomexamen God kunskap om lagstiftningen inom Socialtjänstlagen (SoL) och lagen med särskilda bestämmelser om vård av unga (LVU) God administrativ förmåga Lätt att uttrycka dig i tal och skrift Det är meriterande om du har: Aktuell erfarenhet av arbete med utredningar inom myndighetsutövning barn och unga Utbildning och erfarenhet av Barns behov i centrum (BBIC) Utbildning och erfarenhet av Signs of safety Vi söker dig som vill arbeta med barnet i fokus och har idéer och tar initiativ kring hur vi kan skapa de bästa förutsättningarna för våra familjer. Då arbetet bygger på samarbete är det viktigt att du har god samarbetsförmåga vill bidra till ett gott arbetsklimat och en trygg arbetsgrupp. Du kan växla mellan att arbeta tillsammans med andra och mer självständigt. Du tar ansvar för att driva arbetet framåt, är strukturerad och kan planera, organisera och prioritera ditt arbete väl. Du behöver ha god kommunikativ förmåga både i tal och skrift och kan anpassa dig efter mottagaren. Som person är du stabil, nyfiken och flexibel. Du vill vara med och bidra till att utveckla våra arbetssätt och har förståelse för uppdraget att arbeta i en politiskt styrd organisation. Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper, vi ser att det är en viktig del både i det faktiska klientarbetet men också utifrån medarbetarskapet på enheten. Vad erbjuder vi dig? Norra innerstadens stadsdelsförvaltning erbjuder dig en arbetsplats där ett aktivt medarbetarskap och ett tydligt ledarskap är grunden för att ge stockholmarna den bästa servicen. Vi erbjuder en individuellt anpassad introduktion med stöd av enhetens mentor. Som medarbetare hos oss får du arbeta med spännande, varierande uppdrag och utvecklas. Vi tillämpar vinter- och sommararbetstid samt flextid. Du får friskvårdsbidrag à 3000 kronor per år och har möjlighet att ansöka om semesterväxling. Är du nyfiken på att arbeta hos oss och känner att den beskrivna tjänsten skulle passa dig? Varmt välkommen med din ansökan! Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Vi söker Specialistläkare till Stockholm Pga lagar och regler behöver vi vara restriktiva med mer information här. Intresserad av att veta mer? Läs mer och gör en intresseanmälan via knappen "Ansök här" och en konsultchef kontaktar dig inom en arbetsdag. Tillsammans kommer ni sedan fram till vilket uppdrag som passar dig. Efter sedvanlig referenstagning bokas du ut på uppdrag. Slutligen skickar du in din signerade tidrapport och vi betalar ut din ersättning.
Il Frakt och Företagstjänst är ett familjeföretag som grundades 1984 och har idag ett brett utbud av tjänster inom distribution och bygg. Företaget har idag ca 40 anställda, varav ungefär 4st kör mindre lastbilar med baklyft. Våra uppdrag kommer via åkaricentalen Foria, där kunderna består av både stora företag som Ncc, Skanska & Peab men också mindre bolag. Just nu söker vi en ytterligare Budbilsförare som också ska arbeta på lagret och i terminalen. Vi erbjuder trygg fast heltidsanställning med kollektivavtal, arbetstiderna är måndag till fredag eller måndag till torsdag. Som lager-/terminalarbetare & Budbilsförarehos oss kommer du: Hjälpa till att hålla ordning i lagret samt arbeta i terminalen och lasta gods i diverse bilar 5 - 10 körningar om dagen och vissa är på tidspassning Transportera material från och till byggarbetsplatser och butiker Arbeta självständigt med dina arbetsorder genom åkericentralen Arbeta med handdator eller padda för att hantera dina arbetsorder Se till att bilen är hel & ren Få stöd av transportledning via telefon Du kommer arbeta självständigt men med stöd från oss på Ilfrakt om du stöter på problem. Krav: Erfarenhet av att arbeta som distributionsförare B- körkort God fysik - arbetet innebär tunga lyft Svenska i tal & skrift - eftersom du kommer ha mycket kund kontakt & du får alla arbetsorder på svenska samt sköter rapportering själv Vi söker dig som: Är självständig & ansvarstagande - Du ska kunna driva ditt arbete själv utan större arbetsledning. Fungerar bra i grupp - Du kommer ha mycket kundkontakt och kommer behöva kunna samarbeta med de kunder du interagera med Övrigt: Start: Omgående Arbetstider: 05:30 - 14:30 Placering: Du utgår från Uttran i Botkyrka, där vi har våra lokaler & parkeringar Anställningsform: Heltid tillsvidare, 6 månaders provanställning Rekryteringen görs i samarbete med Tillväxt Botkyrka. Urvalet sker löpande och dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan. På grund av hur annonsplattformen är uppbyggd kan Tillväxt Botkyrka stå som arbetsgivare, men tjänsten som beskrivs ovan är alltid hos den arbetsgivare som omnämns. Arbetsgivaren får rekryteringsstöd av Tillväxt Botkyrka för att hitta just dig.
Klientkontrollant till halvvägshus (timanställning) Björka Bromma och Björka Hässelby är två halvvägshus dit klienter kommer från anstalt för att avtjäna den sista delen av ett längre fängelsestraff. För att beviljas placering på halvvägshus krävs att klienten har arbete, studier eller praktik. En av våra arbetsuppgifter är att en gång i månaden genomföra platskontroller för att säkerställa att klienten är på sin arbetsplats. Oftast sker detta genom att du åker till arbetsplatsen, ringer upp klienten och ber hen komma ut. När vi fått bekräftat att klienten är på plats, dokumenterar du besöket i vårt journalsystem. Därefter är uppgiften klar. Björka Bromma har 32 klienter och Björka Hässelby har 86 klienter. Vi söker nu två timanställda som kan utföra dessa kontroller. Kvalifikationer: Känna till och kunna hantera sekretess Förmåga att arbeta självständigt och diskret Tillgång till egen bil Ostraffad Minst tre års arbetslivserfarenhet av relevant arbete Så fungerar arbetet: Du har kontakt med samordnare på respektive boende i början av månaden och hämtar en pärm på boendet namn, arbetsplats och adress till de klienter som ska kontrolleras. Du har cirka 15 dagar på dig att genomföra kontrollen och journalföra datum och närvaro. Du återrapporterar kontrollerna till samordnaren på boendet. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag – vi anställer löpande.
Välj ett jobb för att visa detaljer