Bostadsvägledare Södermalm
STIFT SHIS BOSTÄDER
Studie- och yrkesvägledare

SHIS Bostäder är Stockholm stads bostadssociala resurs. Vårt uppdrag är att erbjuda trygga genomgångsboenden för etablerade och nyanlända stockholmare som av sociala eller ekonomiska skäl befinner sig utanför den ordinarie bostadsmarknaden. På SHIS bor hyresgäster under en begränsad tid och vårt uppdrag är att utbilda och handleda hyresgästerna i att komma vidare till ett eget bostadskontrakt. SHIS har ca 220 engagerade medarbetare, tillsammans arbetar vi med ett 40-tal fastigheter med ca 3700 lägenheter som vi bedriver verksamhet i där vi stöttar ett stort antal hyresgäster varje år. SHIS Bostäder söker nu en serviceinriktad bostadsvägledare med förmåga att skapa förtroende hos människor som lever i utsatthet. Motiveras du av att stötta människor på vägen till eget boende och vill jobba med ett samhällsviktigt uppdrag? Du kommer arbeta tillsammans med andra bostadsvägledare, boendestödjare, fastighetsvärd och lokalvårdare med vårt gemensamma uppdrag - att möjliggöra för våra hyresgäster att få nyckeln till sin egen dörr. I denna roll rapporterar du till sektionschef. Du har lätt för att anpassa dig till förändrade omständigheter och du tycker om att samarbeta med andra. Arbetsbeskrivning I rollen som bostadsvägledare ansvarar du för att vara behjälplig i de frågor våra hyresgäster kan tänkas ha under hela boendetiden samt bostadsvägledning. Stödet kan bestå av att besvara praktiska frågor vid in- och utflytt eller vid byte av bostad. Du behöver även vara behjälplig och vid behov följa med vid myndighetskontakter. Arbetet består även av att hantera felanmälningar till fastighetsägare och ge service till externa parter och våra hyresgäster. Det ingår även administration i tjänsten kopplat till in- och utflytt och hyresbetalningar m.m. Du kommer att planera och genomföra informationsmöten och uppföljningar tillsammans med socialtjänst och hyresgäst. Du kommer att planera och genomföra kontraktsskrivningar och uppföljningar tillsammans med hyresgäst samt samverka med stadsdelsförvaltningar. Du förväntas följa upp hyresbetalningar och stötta hyresgästen med dennes skulder under boendetiden för att underlätta för hyresgästens möjligheter på bostadsmarknaden, det kan innebära kontakt med budget och skuldrådgivare i Stockholm stad eller vår budget- och skuldrådgivare när det behövs. Dokumentation sker i vårt verksamhetssystem utifrån hyreslagen. Hyresgästens behov står i fokus och därav erbjuder vi även kvällsöppet enligt planering på sektionen. På SHIS arbetar vi utifrån metoden MI (motiverande samtal) Kvalifikationer Det är viktigt att du är flexibel och serviceinriktad med en god samarbetsförmåga. Du behöver ha god kunskap och förståelse för frågor om inkludering i relation till boendes olika bakgrund. En av de viktigaste delarna i vårt arbete är även samarbetet med våra uppdragsgivare, stadsdelsförvaltningarna, vilket kräver att du är kommunikativ och har en god förmåga till samarbete. Du förväntas därför ha ett helhetsperspektiv, både utifrån ditt arbete med hyresgäst men också utifrån SHIS samhällsuppdrag. Vi söker dig som har: eftergymnasial utbildning exempelvis yrkeshögskola eller utbildning med beteendevetenskaplig inriktning/socialt arbete/omsorg eller utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig erfarenhet av att ha jobbat inom eller samverkat med socialtjänst eller offentlig sektor exempelvis som samhällsvägledare erfarenhet av arbete med målgruppen datorvana och systemvana (Officepaketet) god förmåga att uttrycka dig väl på svenska och engelska, både i tal och skrift. Det är meriterande om du även har: eftergymnasial utbildning som socialpedagog kunskap om eller erfarenhet av arbete med hyreslagstiftning erfarenhet av arbete med tillämpning av hyreslagstiftning och vana att dokumentera i verksamhetssystem  kunskap om eller arbetat med motiverande samtal (MI), lågaffektivt bemötande eller likvärdiga metoder förståelse för HBTQ-relaterade frågor. I rekryteringsprocessen ska du kunna uppvisa att du har rätt att arbeta i Sverige genom uppvisande av svenskt medborgarskap, medborgarskap i annat EU-land eller annat underlag som intygar rätten att arbeta i landet.  Vi erbjuder dig SHIS erbjuder dig ett utvecklande arbete där ingen dag är den andre lik. Hos oss får du möjlighet att göra skillnad. Du möter många olika människor i din roll vilket ger dig nya perspektiv och med det är SHIS en stimulerande arbetsplats. Vi ser till alla människors lika värde och värderar varje anställds enskilda kompetens. Hos oss har vi en välkomnande stämning och en trevlig arbetsmiljö. Vi erbjuder våra anställda friskvårdsbidrag och möjlighet till friskvård på arbetstid. Det här är en Tillsvidareanställning med inledande provanställning på 6 månader. Tillträde enligt överenskommelse. Placering är Södermalm, Stockholm. En varm hälsning från din blivande chef Jag som rekryterar heter Sirwan Sharif och arbetar som sektionschef på Sektion 5. Denna tjänst är placerad på Magnus Ladulåsgatan på Södermalm. Du kommer vara en del av ett sammansvetsat team tillsammans med mig andra bostadsvägledare, boendestödjare, fastighetsvärd och lokalvårdare. Jag har själv mångårig erfarenhet inom socialt arbete, min uppgift som chef är att du ska känna dig trygg i din roll. Du kommer få ta stort ansvar redan från början men tillsammans hjälps vi åt att på bästa sätt säkra SHIS uppdrag med hyresgästen i fokus. Välkommen till oss på SHIS! Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Ansökningshandlingar hanteras enbart i rekryteringssystemet. Välkommen med din ansökan!

3 juli 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Trädgårdsanläggare på deltid sökes till Skansen
Stiftelsen Skansen
Trädgårdsanläggare m.fl.

Skansen är en unik plats som varje år välkomnar nära 1,5 miljon gäster från hela världen. Ett friluftsmuseum, en djurpark och en plats för upplevelser och traditioner. Skansen förmedlar Sveriges kultur- och naturhistoria med fokus på samspelet mellan människor, djur och natur. Här anordnas också evenemang av högsta klass och nationellt intresse. Skansens medarbetare har bred och djup kunskap inom många olika ämnesområden, och vi har siktet inställt på att bidra till ett hållbart samhälle. Läs mer på: Skansen.se Nu söker vi en Trädgårdsanläggare till Trädgårdsgruppen som ansvarar för att vårda och utveckla kulturhistoriskt trovärdiga trädgårdsmiljöer, samt alla övriga parkytor på Skansen. Här jobbar vi med utemiljön i ett team bestående av Trädgårdsmästare, Trädgårdsarbetare, Trädgårdsscenograf, Arborist, Landskapsvårdare och Trädgårdsanläggare. Vi medverkar till bevarandet av biologisk mångfald och ett hållbart arbetssätt, samt förbereder och deltar i Skansens aktiviteter. Arbetsuppgifter Trädgårdsgruppen består av 9 personer. Det dagliga anläggningsarbetet utför du tillsammans med våra två Trädgårdsanläggare men vi jobbar även i större grupp vid vissa punktinsatser. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av alla typer av anläggningsarbeten såsom tex. sättning av sten, reparation av murar, gjutningsarbeten, tillverka enklare träkonstruktioner samt anläggning av gångar och växtbäddar. I tjänsten ingår även en del parkarbete samt snö- och halkbekämpning. Liksom för övriga medarbetare på Trädgårdsenheten så ingår även förberedelser inför olika program och evenemang på Skansen. Om dig Vi söker dig som har: • Minst 2-årig utbildning inom trädgårdsanläggning från tex. anläggningsgymnasium eller Yrkeshögskolan. • Vana att arbeta med alla typer av vanligt förekommande metoder och maskiner kopplat till anläggningsarbeten. • God erfarenhet av alla typer av stenarbeten som murar, trappor, markbeläggning i natursten och marksten. • B-körkort. • Förarbevis för redskapsbärare /hjullastare • Förarbevis för grävmaskin För att lyckas i rollen behöver du kunna lösa anläggningstekniska frågor och utföra anläggningsarbeten med ett gott resultat. Du är lösningsorienterad och har lätt för att samarbeta. En god känsla för service krävs då alla som arbetar på enheten dagligen möter våra gäster ute i parken.Tjänsten kräver goda kunskaper i svenska och engelska då möte med gäst är en del av vardagen på Skansen. Anställningen Tjänsten är en tillsvidaretjänst på 68 % med en provanställning på 6 månader. Arbetstiden är schemalagd måndag till fredag klockan 07.00 – 16.00 samt helger enligt rullande helgschema. Mer om oss och våra förmåner hittar du här. Hur söker du rollen? Skicka in din ansökan via "Ansök"-knappen nedan. Vi tar bara emot ansökningar via rekryteringssidan. Glöm inte att besvara urvalsfrågorna och bifoga ditt CV. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta gruppchef Mia Norbäck på [email protected]. Sista ansökningsdag 4 augusti. Fackliga representanter: Saco-S: Boel Recén, [email protected], Seko: Mikko Svensson, 070-991 30 18 Mångfald & Inkludering Skansen är en arbetsgivare som aktivt jobbar för mångfald och ser olikheter mellan människor som en styrka. Vi vill spegla det samhälle vi verkar i och söker människor i alla åldrar och från alla delar av världen. Vi arbetar med en inkluderande rekryteringsprocess, där kompetensen och inget annat står i centrum för att hitta rätt kollega. Vi använder oss därför av bland annat urvalsfrågor och personlighetstest i alla våra rekryteringar. Det gör vi för att kunna jämföra kandidater som uppfyller grundkraven på ett så objektivt och rättvist sätt som möjligt, utan fördomar eller förutfattade meningar baserade på till exempel kön, ålder eller härkomst. Välkommen med din ansökan!

3 juli 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Partnerskapskoordinator till Cybercampus
Kungliga Tekniska Högskolan
Planerare och utredare m.fl.

Verksamhetsstödets uppgift är att stödja universitetets utbildning och forskning. KTH:s verksamhetsstöd är inne i en spännande fas där vi tillsammans arbetar med utveckling av våra arbetsformer. Som medarbetare inom verksamhetsstödet bidrar du till KTH:s uppdrag att forska, utbilda och skapa samhällsnytta och får samtidigt möjlighet till egen professionell utveckling. Cybercampus Sverige är en nationell satsning och ett samarbete mellan universitet, forskningsinstitut, myndigheter och företag över hela Sverige. Cybercampus Sverige syftar till banbrytande och agil forskning, innovation och utbildning för cybersäkerhet och försvar, som stöd för alla samhällssektorer. Verksamheten ska möta behov som inte adresseras av någon av de andra aktörerna på cybersäkerhetsområdet. Målsättningen för verksamheten är att åstadkomma resultat bortom det möjliga för enskilda organisationer för att öka cybersäkerheten, stärka samhällets försvarsförmåga och Sveriges konkurrenskraft. Cybercampus Sverige ska, som samlande nationell kraft, bidra till att stärka Sveriges kapacitet och kompetens.     Cybercampus verksamhet bedrivs idag huvudsakligen från Stockholm. Gruppen består av 15 kunniga kollegor, var och en med sina ansvarsområden, som jobbar mot ett gemensamt mål och som delar på arbetsuppgifter och erfarenheter.   Cybercampus Sverige söker nu en (1) partnerskapskoordinator.  Arbetsuppgifter I rollen som partnerskapskoordinator blir du en central aktör i att utveckla och fördjupa vårt partnerskap, med målet att skapa ett innehållsrikt och meningsfullt samarbete för alla inblandade parter. Din förmåga att verka i nära dialog med både interna team för forskning, utbildning och innovation samt med externa aktörer är avgörande för att lyckas i uppdraget. Du ansvarar för att stödja och främja våra partners engagemang i Cybercampus Sveriges kärnverksamheter – forskning, utbildning och innovation – samt att tillsammans med våra interna team omsätta våra samarbetspartners och andra nyckelaktörers behov och förväntningar i praktisk handling. Rollen innebär även att du aktivt kommunicerar vårt partnerskapsprogram externt och bidrar till ökad synlighet och kunskap om våra samarbetsmöjligheter. Du hanterar och följer upp hela livscykeln för medlemskap och partnerskap, från första kontakt till eventuellt avslut, i nära samarbete med juridisk kompetens. Tillsammans med både juridiska och finansiella experter ansvarar du också för att avtal upprättas, underhålls och följs upp på ett korrekt och professionellt sätt. Du kommer dessutom att skapa och publicera innehåll i våra olika kommunikationskanaler, såsom nyhetsbrev, sociala medier, artiklar och pressmeddelanden, samt delta i eller leda planering, genomförande och uppföljning av interna och externa aktiviteter såsom evenemang och konferenser. Tjänsten är dynamisk, och fler arbetsuppgifter kan tillkomma i takt med att verksamheten utvecklas – vilket ger goda möjligheter till professionell utveckling. Vi erbjuder - En unik möjlighet att arbeta i hjärtat av Sveriges satsning på cybersäkerhet.  - Engagerade och ambitiösa kollegor samt en kreativ, internationell och dynamisk miljö.  - Möjlighet till personlig och professionell utveckling inom ett viktigt och snabbt växande område.  - En dynamisk arbetsmiljö där du kan göra verklig skillnad  - Stort eget ansvar i din yrkesroll.   https://www.kth.se/om/work-at-kth/kth-your-future-workplace-1.49050samt våra https://www.kth.se/om/work-at-kth/en-arbetsplats-med-manga-formaner-1.467932. Kvalifikationer Krav - Lämplig bakgrund är högskoleexamen inom område som arbetsgivaren bedömer som relevant. - Minst 5 års arbetslivserfarenhet från partnerbaserat och samarbetsinriktat arbete över organisationsgränser med goda vitsord. - Arbetslivserfarenhet av att planera och genomföra events. - Goda kunskaper att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska krävs i det dagliga arbetet. Personliga egenskaper För att lyckas som partnerskapskoordinator behöver du vara en naturlig relationsbyggare som smidigt navigerar mellan olika samarbeten och kulturgränser. Din kommunikationsförmåga och strategiska blick gör att du kan skapa förutsättningar för att utveckla långsiktiga partnerskap med starkt engagemang hos alla parter. Du fokuserar på att finna lösningar och positiva effekter och inspirerar och driver andra mot gemensamma mål. Du tar ansvar och arbetar proaktivt, ser möjligheter och säkerställer ett effektivt genomförande och uppföljning av initiativ. Du är strukturerad, kan planera och prioritera samtidigt som du är flexibel i förhållande till förändringar. Du har stor yrkesmässig integritet och förmåga att behålla lugnet i pressade situationer. Det är naturligt för dig att representera din arbetsgivare i professionella sammanhang.  Meriterande - Tidigare arbetslivserfarenhet från att bygga upp partnerskap. - Tidigare arbetslivserfarenhet av forsknings-, innovations eller utbildningsorganisationer. - Tidigare erfarenhet av att arbeta i statlig verksamhet. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Fackliga representanter Kontaktuppgifter till https://www.kth.se/om/work-at-kth/fackrepresentanter-1.500898. Ansökan Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (CentralEuropean Time/Central European Summer Time). Om anställningen  Anställningen gäller tillsvidare enligt avtal. Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Övrigt Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund För https://www.kth.se/om/work-at-kth/processing-of-personal-data-in-the-recruitment-process-1.823440 i samband med rekrytering. Det kan förekomma att en anställning hos KTH är placerad i säkerhetsklass. Om så är fallet för just denna anställning görs en säkerhetsprövning av sökande i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585) efter samtycke. I dessa fall är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd efter säkerhetsprövning. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

3 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Inskrivningshandläggare
Totalförsvarets plikt- och prövningsverk
Planerare och utredare m.fl.

Vi ser till att rätt personer hamnar på rätt plats – i försvaret och i samhällsviktiga yrken. Vi söker dig som vill bidra till Sveriges trygghet! Är du den vi söker? Våra inskrivningshandläggare är en del av en prövningskedja där vi fattar myndighetsbeslut om inskrivning till grundutbildning med värnplikt. Besluten omfattar både de som blivit kallade till mönstring och de som gjort en egen ansökan om att pröva till grundutbildning med värnplikt. I Stockholm finns vi på Gärdet i fina lokaler med närhet till tunnelbanan.  Dina arbetsuppgifter I rollen som inskrivningshandläggare träffar du unga vuxna som vägleds i samtal om deras möjlighet att genomföra grundutbildning utifrån Försvarsmaktens befattningskrav. Som handläggare fattar du självständiga beslut om utbildningsplatser och utreder ärenden som rör totalförsvarspliktiga. Du kommer att vara kontaktperson för en eller flera av de förband som utbildar de soldater och sjömän som du och dina kommande kollegor fattat beslut om. Som kontaktperson ingår förbandsbesök och vara delaktig i planeringen inför utökad mönstring och oftast delta på plats vid genomförandet. Förutom de mönstrande och prövande kommer ni även arbeta med individer som genomför en prövning mot andra uppdrag. Din arbetsplats är på prövningsenheten i Stockholm inom enheten för inskrivning och antagning. Motsvarande enhet finns även i Malmö och Göteborg och enheterna tillhör produktionsledning inskrivning och antagning som är i Karlstad.  Vi har en kamratlig känsla och en stor lojalitet mot våra medarbetare inom produktionsledningen och hela myndigheten. För att skapa gemensamhet förekommer växeltjänstgöring under en vecka till dina kollegor på de tre andra orterna.  Dina kvalifikationer Du är eller har varit anställd som yrkesofficer eller specialistofficer med god, aktuell kunskap om Försvarsmaktens arbetsområden och om Försvarsmaktens regelverk. Det är meriterande om du utbildat soldater eller arbetat med bemanningsfrågor inom Försvarsmakten och har kunskap om olika befattningars arbetsuppgifter. Dina personliga egenskaper För den här uppgiften krävs att du är lyhörd och har lätt för att kommunicera med människor med olika bakgrund, erfarenhet och perspektiv. Du trivs med att samarbeta, men tar också ansvar för att planera och strukturera eget arbete. Om anställningen Som officer behåller du din anställning i Försvarsmakten under den tid du är anställd i Plikt- och prövningsverket inom det som kallas för yrkesofficer vid annan myndighet, YAM. Vi erbjuder en tidsbegränsad anställning upp till tre år vilket kan förlängas i en ytterligare 3-årsperiod. Har du inte längre någon anställning som officer i Försvarsmakten erbjuds du tillsvidareanställning inom Plikt- och prövningsverket som inleds med provanställning i sex månader. På grund av verksamhetens karaktär kan du inte arbeta hemifrån, men vi hoppas att detta istället kan bidra till en tydligare uppdelning mellan arbete och fritid. Du har möjlighet att träna på arbetstid och erbjuds förmånligt friskvårdsbidrag. Vi erbjuder också föräldrapenningtillägg och upp till 35 semesterdagar beroende på ålder.  Anställningen är säkerhetsklassad och vi gör därför en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Vi välkomnar sökande med olika bakgrunder, erfarenheter och perspektiv för att spegla det samhälle vi verkar i. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan! Om oss Vi på Plikt- och prövningsverket arbetar för att göra Sveriges säkrare. Vår huvuduppgift är att mönstra, skriva in till grundutbildningen och registerföra personal i krigsorganisationen. Vi gör också tester och bedömningar åt andra myndigheter, till exempel Polisen och Försvarshögskolan. Kort sagt: vi ser till att rätt personer hamnar på rätt plats i totalförsvaret. Möt några av våra medarbetare – på vår webbplats hittar du filmer och intervjuer med några av oss!

3 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Arbeta med verksamhetsutveckling av Regeringskansliets kärnprocesser
Regeringskansliet
Drifttekniker, IT

Kansliet för utveckling av kärnprocesserna, Statsrådsberedningen Vill du vara med och forma Regeringskansliets digitala arbetssätt? Har du ett stort intresse för verksamhetsdriven utveckling och erfarenhet av att arbeta med utveckling av verksamhetsprocesser, kravanalys eller liknande? Trivs du i en roll med många kontaktytor? Vi erbjuder rätt person en spännande roll i utvecklingen av Regeringskansliets kärnprocesser. Din arbetsdag. Sveriges morgondag. Kansliet för utveckling av kärnprocesserna driver och samordnar utvecklingen av kärnverksamhetens arbetsformer. Som ett led i utvecklingen har ett digitalt arbetssätt för regeringsärenden och beredningar införts i Regeringskansliet. Det digitala arbetssättet utvecklas löpande och utförs genom att bland annat utforma digitala stöd, förändra rutiner, riktlinjer och malltexter. Utvecklingsarbetet involverar många både i departementen och i Förvaltningsavdelningen. Som handläggare i kansliet är du med och driver utvecklingsarbetet framåt i enlighet med den fastställda inriktningen för utvecklingen. Fokus för ditt arbete är att säkerställa ett sammanhängande digitalt arbetssätt i både utveckling och förvaltning Du representerar kärnverksamhetens behov, är bollplank i vägvalsfrågor och översätter och dokumenterar verksamhetens behov till konkretiserade lösningar. Du faciliterar dialoger om verksamhetsutveckling av Regeringskansliets kärnprocesser och bidrar i förändringsarbetet. Du tar fram användarberättelser, processkartor och flödesscheman. Du tar också fram underlag för revidering av rutiner och riktlinjer. Även framtagande av underlag till och deltagande i kommunikations- och utbildningsaktiviteter ingår i arbetet. En central del i arbetet är att stämma av de underlag som du tar fram och kommunicera innebörden av lösningarna och hur de möter verksamhetens behov. Du kommer arbeta nära kanslichefen och övriga medarbetare i kansliet för utveckling av kärnprocesserna. Fokus för och innehållet i arbetsuppgifterna kan komma att variera över tid. Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se. Din bakgrund Vi söker dig som har akademisk examen inom relevant område, alternativt motsvarande kunskap, förvärvad på annat sätt, som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Utbildning inom kravanalys, processutveckling och UX-design liksom utbildning inom produktägarskap eller motsvarande är meriterande. För att lyckas i rollen behöver du ha erfarenhet av att ha arbetat med utveckling av verksamhetsprocesser och erfarenhet och vana av att dokumentera och översätta behov till tillämpbara lösningar. Du behöver också ha erfarenhet av att arbeta som verksamhetsutvecklare, kravanalytiker, UX-designer eller produktägare i projekt eller team om verksamhetsutveckling. Det är en fördel om du har erfarenhet av att ha arbetat med utveckling av verksamhetsprocesser med stöd av BPM-verktyg/processverktyg exempelvis Pega Infinity. Det är också en fördel om du har erfarenhet av att utveckla arbetssätt genom exempelvis förändrande rutiner, riktlinjer och instruktioner. Vi ser också gärna att du har erfarenhet av it-verktyg för kravhantering och visualisering av flöden och processer som t.ex. Figma, Microsoft Visio, Azure DevOps. Erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning exempelvis genom att ha arbetat som handläggare med ärendehantering på myndighet eller i Regeringskansliet är meriterande, liksom insikt i att jobba i en politiskt styrd organisation. Du behöver ha goda kunskaper om verksamhetsutveckling genom digitalisering. Goda kunskaper om kravhantering, verksamhets- och processutveckling, förändringsledning och användarupplevelse kommer göra dig framgångsrik i rollen. Dina egenskaper Regeringskansliets medarbetarkriterier är helhet, utveckling, resultat. Alla som arbetar i Regeringskansliet behöver ha helhetssyn och samarbeta för verksamhetens bästa. Du förväntas bidra med ditt perspektiv och din kompetens samt vara öppen för andras. Du kommer med idéer och nya angreppssätt för att förbättra och utveckla verksamheten och din egen kompetens. Du är inriktad på resultat i ditt agerande och anpassar dig när behov och inriktning ändras. Som person är du nytänkande och kreativ. Du tar initiativ, sätter i gång aktiviteter och uppnår resultat. Du är analytisk och har förmåga att sätta in frågor i ett större sammanhang och se saker från ett övergripande perspektiv. Du utför ditt arbete med mycket gott omdöme och har lätt för att anpassa dig till ändrade förhållanden. Du är noggrann och lägger vikt vid att leverera med kvalité. Du är självständig samtidigt som du tycker om att arbeta med andra och du har mycket god samarbetsförmåga. Arbetet ställer också krav på mycket god pedagogisk och kommunikativ förmåga och du kan förklara komplexa problem på ett enkelt sätt.  Övrigt Vi söker 1-2 medarbetare. Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.  Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Är du intresserad? Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Frida Kylberg under vecka 33, som är kanslichef, på 08-405 15 18. Du är också välkommen att kontakta HR-handläggare Helena Lundquist på 08-405 96 58. Fackliga kontaktpersoner är Susanne Grund för Saco och Karina Åbom Engberg för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 17 augusti 2025.     Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Statsrådsberedningen har ansvar för att leda och samordna arbetet i Regeringskansliet.

3 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Leg. Sjuksköterska till Magdalenagården
Stockholms kommun
Grundutbildade sjuksköterskor

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Välkommen till oss Vi söker nu två sjuksköterskor som vill arbeta hos oss. Vi hoppas du är vår nya kollega! Vårt mål är god vård och individanpassad omsorg av de äldre och genom att arbeta i team med fysioterapeut, arbetsterapeut, och omvårdnadspersonal samverkar vi kring den äldre för att uppnå det. Verksamheten drivs av två enhetschefer som har ett nära ledarskap. Magdalenagården är ett vård-och omsorgsboende med 24 somatiska platser och 42 demensplatser fördelat på sex våningar. Magdalenagården ligger perfekt vid Mariatorget med närhet till tåg och bussförbindelser. Vi erbjuder För rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter hos oss. Vi är sex vård-och omsorgsboenden på Södermalm i egen regi och vi samarbetar för att arbeta så likställigt som möjligt. Det finns goda friskvårdsmöjligheter där förvaltningen har ett aktivt friskvårdsarbete, med friskvårdsbidrag samt möjlighet att köpa mycket förmånligt årskort till Stockholms stads simhallar inkl. gym. Vi erbjuder även möjlighet till semesterväxling. Hos oss arbetar du som sjuksköterska dagtid samt helg var femte vecka och du har ofta flera kollegor på plats. Din roll Vi söker nu dig som tycker om att arbeta med människor och ansvara för och leda omvårdnadsarbetet på enheten tillsammans med övriga sjuksköterskor. Du ska vara stabil och trygg i din yrkesroll som sjuksköterska och kunna handleda och stötta personalen. Du har även ett arbetsledande ansvar så att alla känner sig trygga. Vill du arbeta på en enhet som verkar för att den äldre får bästa möjliga vård och omsorg och vara en del av vårt arbetslag? Välkommen med din ansökan! Din kompetens och erfarenhet Vi söker dig som: är Leg sjuksköterska med minst 3 års erfarenhet. behärskar det svenska språket i både tal och skrift. har goda kunskaper kring de nationella kvalitetsregister som finns i verksamheten har goda kunskaper kring hälso-och sjukvårdens regelverk Det är meriterande om: du har arbetat med journalsystemet Vodok men inget krav. du har erfarenhet av äldreomsorg alt en specialistutbildning Övrigt För att få arbeta med äldre och personer med funktionsnedsättning i deras hem, hos Stockholms stad måste du visa ett utdrag från belastningsregistret. Utdraget ska inte vara äldre än 6 månader från utfärdande datum. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Välkommen till Södermalms stadsdelsförvaltning! Södermalm är en kulturell och levande stadsdel i innerstaden med engagerade invånare och ett stort hjärta. Hos oss kan du verkligen göra skillnad. Tillsammans med våra Södermalmsbor utvecklar vi en ännu bättre stadsdel att leva, verka och bo i. Som medarbetare hos oss har du en trygg anställning med schyssta villkor, där vi tror att mångfald och jämn könsfördelning bidrar till att stärka vår verksamhet. Vi gillar att tänka nytt – vi hoppas att du som söker vill utveckla Södermalm tillsammans med oss! https://start.stockholm/om-stockholms-stad/organisation/stadsdelsforvaltningar/södermalm/ kan du läsa mer om Södermalms stadsdelsförvaltning och du får även gärna besöka vår https://facebook.com/södermalmsdf.

3 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Studievägledare/studiehandläggare sökes till Marie Cederschiöld högskola
Marie Cederschiöld högskola AB
Studie- och yrkesvägledare

Vi söker dig som är studievägledare och har erfarenhet av studievägledning och annat kvalificerat utbildningsadministrativt arbete, gärna inom universitets- och högskolesektorn. Rollen som studievägledare är ny och du kommer själv att få vara med och forma den. Den omfattar cirka 50 procent av tjänsten. I kombination med detta arbetar du som studiehandläggare med utbildningsadministrativa uppgifter, i nära samarbete med dina kollegor på enheten samt gentemot utbildningar inom socialt arbete och vårdvetenskap.    Du får: Som medarbetare får du tillgång till ett flertal personalförmåner, generöst med semesterdagar samt möjlighet till semesterväxling. Din arbetsplats är belägen i våra nyrenoverade lokaler vid Campus Ersta på Södermalm, med närhet till vacker utsikt över centrala Stockholm, goda förbindelser med kollektivtrafiken, samt promenadavstånd till ett flertal restauranger och butiker.  Som medarbetare på Marie Cederschiöld högskola är du en viktig del i en verksamhet som bidrar till utveckling och förbättring i samhället.    Om rollen  Som studievägledare och studiehandläggare ingår du i enheten för utbildningsstöd som består av 10 kollegor och som tillsammans utgör det utbildningsadministrativa stödet till högskolans tre institutioner, samt handläggarstöd till högskolans akademiska organisation. Du har kontinuerlig kontakt med studenter och arbetar i nära samarbete med programansvariga, studierektorer och lärare. Då studievägledarfunktionen är en ny roll vid högskolan kommer du att få vara med och utforma rollen tillsammans med kollegor, enhetschef och i dialog med institutionerna och övriga kollegor på verksamhetsstödet. I din roll som studievägledare kommer du främst ha en samordnande roll i att utveckla information och informationskanaler för sökande till högskolans utbildningar, och i det arbetet ge övergripande stöd till studievägledning tillsammans med antagningshandläggare. Du kommer också att utgöra en resurs till institutionerna i deras arbete med studieplanering och stöd till studenter på högskolan. Rollen kommer endast i begränsad omfattning innefatta enskilda studievägledningssamtal. I din roll som studiehandläggare kommer du att ansvara för utbildningar på avancerad nivå inom socialt arbete och vårdvetenskap tillsammans med kollegor. Du deltar även i olika utvecklingsprojekt inom det utbildningsadministrativa området såsom digitalisering av antagnings- och examensprocesser samt arbetar i flera studieadministrativa system såsom Ladok och NyA.   Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:  - utveckla, planera och samordna informationsinsatser till sökande och studenter kring studievägledningsfrågor.   - samordna stöd och rutiner kring studievägledning för studenter tillsammans med ansvariga på institutionerna.   - handläggning av individuella studentärenden såsom tillgodoräknande, dispenser, anstånd och studieuppehåll   - utbildningsadministrativa uppgifter såsom registrering och examenshandläggning   - utvecklingsarbete av utbildningsadministrativa processer  - övrigt förekommande arbetsuppgifter inom verksamheten    Kvalifikationer och bedömningsgrunder  Du har:  - utbildning som studievägledare eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig  - arbetslivserfarenhet som studievägledare  - erfarenhet av- samt god förmåga att orientera dig i olika studieadministrativa system  - goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift  - goda kunskaper i Office 365  Det är meriterande om du har:  - arbetslivserfarenhet som studievägledare inom universitet- och högskolesektorn  - erfarenhet av utbildningsadministrativt arbete inom universitet- och högskolesektorn  - erfarenhet av att arbeta i Ladok   - erfarenhet av projektledning eller arbete i projekt  Vidare har du:  - förmåga att ta egna initiativ och arbeta självständigt, planera och prioritera  - förmåga att utföra arbetsuppgifter på ett noggrant och kvalitetsmedvetet sätt  - förmåga att snabbt lära dig nya digitala verktyg  - förmåga och intresse av att samverka och samarbeta med kollegor  - förmåga att bidra till en god och sund arbetsmiljö    Om enheten  Enheten för utbildningsstöd är en del av Avdelningen för verksamhetsstöd. Enheten ansvarar för utbildningsadministrativa processer för högskolans samtliga utbildningar, såsom antagning, utbildningsplanering, individuella studentärenden, samordnare för studenter med riktat pedagogiskt stöd, samordning av studenthälsan, internationaliseringsfrågor, examen och forskarutbildning. Vid enheten ingår även kvalificerat handläggarstöd till högskolans forsknings- och utbildningsnämnd inklusive arbetsgrupper, disciplin- och överprövningsnämnd samt utredningsstöd inom kvalitetsfrågor och andra forsknings- och utbildningsrelaterade frågor.     Upplysningar  Information om tjänsten lämnas av enhetschef för enheten för utbildningsstöd: [email protected] För facklig information, kontakta [email protected] (Akademikerföreningen/SULF)     Anställningsvillkor och ansökan  - Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning  - Omfattning: Heltid (100 %)  - Tillträde: Enligt överenskommelse  - Arbetsort: Campus Ersta på Södermalm i Stockholm - Sista ansökningsdag: 2025-08-03 Välkommen med din ansökan bestående av CV och personligt brev. Kopior på betyg, intyg och information om referenser kan efterfrågas inför en eventuell intervju. Vi kan komma att kalla till intervjuer löpande under processen, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.    Marie Cederschiöld högskola är en arbetsplats och ett lärosäte som präglas av ett öppet och inkluderande synsätt, där jämställdhet och lika villkor tillför mervärde i vår verksamhet.  Marie Cederschiöld högskola har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Vid Marie Cederschiöld högskola bedrivs forskning inom humaniora, samhällsvetenskap och vårdvetenskap. Högskolans forskarutbildning finns inom området Människan i välfärdssamhället med tre forskarutbildningsämnen; vårdvetenskap, socialt arbete och civilsamhällesvetenskap. Vid högskolan anordnas också utbildning på grundnivå och avancerad nivå i vårdvetenskap, socialt arbete och teologi samt uppdragsutbildning. Högskolan bytte 2022 namn till Marie Cederschiöld högskola från tidigare Ersta Sköndal Bräcke högskola.

3 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Arbeta med Regeringskansliets internrevision, inriktning it
Regeringskansliet
Revisorer m.fl.

Internrevisionen, Statsrådsberedningen Är du en erfaren intern- eller externrevisor med stort intresse för it och digitalisering? Har du en inriktning mot granskning av it-verksamhet och it-säkerhet? Trivs du med att arbeta i en roll med många kontaktytor? Vi erbjuder en viktig roll i händelsernas centrum. Din arbetsdag. Sveriges morgondag. Regeringskansliets internrevision är placerad i Statsrådsberedningen och ska genomföra internrevision av all verksamhet inom Regeringskansliet, kommittéväsendet och utrikesrepresentationen. Internrevisionen ska utifrån god sed självständigt granska myndighetens interna styrning och kontroll. Internrevisionen rapporterar till förvaltningschefen.  Som internrevisor deltar du i hela revisionsprocessen; riskanalys, planering, granskning, rapportering och uppföljning. Internrevisionen är en liten grupp som har ett nära samarbete och ett tätt kunskapsutbyte inom gruppen. Arbetet är omväxlande och ger ett brett kontaktnät och en överblick över Regeringskansliets organisation och verksamhet.  Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se. Vi söker dig som har: • akademisk examen eller annan erfarenhet som vi bedömer relevant, • goda kunskaper i och har arbetat med informations- och it-säkerhet, • erfarenhet av revisionsarbete, av annat likvärdigt kvalificerat gransknings-/ utredningsarbete eller av att arbeta med styrning på strategisk nivå inom en större organisation och • kunskaper i styrning av it. Meriterande Det är meriterande om du har erfarenhet från IT-revision eller arbete med granskning av IT-verksamhet. Erfarenhet från offentlig verksamhet är också värdefullt. Vidare är kunskap om revisionsmetodik samt förändringsledning och digital transformation önskvärt. Dina egenskaper För att trivas hos oss har du helhetssyn och samarbetar för verksamhetens bästa. Du bidrar med eget perspektiv och kompetens samt är öppen för andras. Du kommer med idéer och nya angreppssätt för att utveckla verksamheten och din egen kompetens. Du behöver ha hög integritet, du är bra på att analysera och du kan arbeta självständigt. Du har gott omdöme och god kommunikativ förmåga i både tal och skrift. Du har professionellt mod. Övrigt Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Är du intresserad? Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Henric Bergqvist som är enhetschef, på 08-405 26 80. Du är också välkommen att kontakta HR via Helena Lundquist på 08-405 5658. Fackliga kontaktpersoner är Susanna Grund för Saco och Karina Åbom Engberg för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 17 augusti 2025. Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Statsrådsberedningen leder och samordnar arbetet i Regeringskansliet.   Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Statsrådsberedningen har ansvar för att leda och samordna arbetet i Regeringskansliet.

3 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
IT-klienttekniker
Naturhistoriska Riksmuseet
Supporttekniker, IT

Vill du arbeta med IT i en inspirerande miljö där naturvetenskap, forskning och kultur möts? Som IT-klienttekniker på Naturhistoriska riksmuseet får du en viktig roll i att säkerställa en säker, stabil och effektiv IT-miljö som stödjer både museets publika verksamhet och forskningsuppdrag. Vi söker dig som trivs i en kunskapsintensiv miljö, som har ett strukturerat arbetssätt och ett starkt ordnings- och säkerhetsmedvetande. Hos oss får du möjlighet att kombinera teknisk expertis med samhällsnytta – och bli en del av en verksamhet som gör skillnad genom att sprida kunskap om naturen, livet och jordens historia. Naturhistoriska riksmuseet är en statlig myndighet med regeringens uppdrag att främja kunskapen, forskningen och intresset för vår värld. Myndigheten är en framstående forskningsinstitution och Sveriges största museum. Museet har under mer än 200 år samlat in föremål och data och bedrivit forskning om livet på jorden. Samlingarna innehåller fler än 11 miljoner växter, djur, svampar, miljöprover, mineral och fossil. All forskning och kunskap delas i utställningarna, Cosmonova och i aktiviteter på museet och digitalt. ARBETSUPPGIFTER I denna roll kommer du att ha en central funktion i organisationens IT-arbete, med ett brett ansvar för att säkerställa en säker och effektiv IT-miljö. Du samarbetar nära med övriga verksamheter för att ge stöd, förstå behov och bidra med tekniska lösningar. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat att genomföra säkerhetskontroller, skriva och revidera rutiner samt följa upp att säkerhetskrav efterlevs. Du hanterar och administrerar användarkonton samt behörigheter i Active Directory och andra relevanta system. En viktig del av uppdraget är att arbeta proaktivt för att förhindra IT-problem, exempelvis genom standardisering. Du kommer även arbeta med att automatisera klientkonfigurationer med hjälp av script eller verktyg, samt ansvara för de administrativa verktyg som är kopplade till klienthantering. Rollen innebär både dagligt operativt arbete och möjligheten att bidra till långsiktiga förbättringar av våra IT-processer Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Bevaka och säkerställa att klientdatorer är uppdaterade med rätt säkerhetspatchar, programvaror och drivrutiner • Konfigurera operativsystem, applikationer och IT-utrustning för klientdatorer • Hålla utbildningar och skapa tydlig dokumentation för användare • Felsöka komplexa klientproblem och agera länk mellan support och systemadministration • Skapa, förvalta och felsöka GPO:er (Group Policy Objects) • Driva IT-projekt relaterade till klientmiljön KVALIFIKATIONER Vem är du? Vi söker dig som är analytisk och har förmågan att se samband, bedöma konsekvenser och hitta effektiva lösningar. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, är noggrann med att hålla tidsramar och bidrar aktivt till gemensamma mål. Du är initiativrik, kommer med förbättringsförslag och driver aktiviteter framåt. Som person är du kommunikativ och lyhörd, och har lätt för att uttrycka dig både i tal och skrift. Du har en god samarbetsförmåga, delar gärna med dig av din kunskap och uppskattar att arbeta tillsammans med andra. Du är också strukturerad, planerar och organiserar ditt arbete väl, och skapar ordning som andra enkelt kan följa. Vi söker dig som har: • Gymnasieexamen • Minst tre års relevant och aktuell erfarenhet av ovan arbetsuppgifter • Förmåga att uttrycka dig välformulerat och tydligt på korrekt svenska och engelska i tal och skrift.  Det är meriterande om du har:      • Eftergymnasial utbildning inom IT • Relevant arbetslivserfarenhet från både privat och offentlig sektor ÖVRIGT Rekryteringen sker i samarbete med Poolia och du är varmt välkommen att höra av dig till Jennifer Nilsson för frågor och funderingar. Med hänsyn till semestertider så kan återkoppling komma att dröja till mitten av augusti. Vårt mål är att genom forskning och publik verksamhet visa vägen till ökad kunskap och handlingskraft, för att vi tillsammans ska kunna bidra till en hållbar och ljus framtid. Vår långsiktiga strävan är att Naturhistoriska riksmuseets anställda ska spegla den mångfald som finns i Sverige. Vi välkomnar alla sökanden oavsett kön, bakgrund, ursprung och funktionsvariation. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

3 juli 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Socialsekreterare till Mottagning ekonomiskt bistånd - vikariat
Järfälla kommun
Socialsekreterare

Tillsammans, med mod, engagemang och flexibilitet gör vi skillnad. Så tänker vi i socialförvaltningen Järfälla. Tänker du också i de banorna?  Socialförvaltningen i Järfälla ansvarar för områdena äldreomsorg, funktionsnedsättning och individ- och familjeomsorg (IFO). Inom IFO är vi 200 engagerade och kompetenta medarbetare som finns till för våra invånare och som vill erbjuda en socialtjänst med god kvalitet.  Då en av våra socialsekreterare ska gå på föräldraledighet under hösten söker vi efter en vikarierande socialsekreterare till vår Mottagningsenhet för ekonomiskt bistånd.  Hos oss kan du göra skillnad, växa och utvecklas i din yrkesroll. Vi jobbar tillsammans och engagerar oss för att hela tiden bli bättre och utveckla vår verksamhet tillsammans. Arbetet är omväxlande med allt från telefonkontakter till besök med klienter, du får vägleda, utreda och fatta beslut i nya ärenden. Du får även möjlighet till ett nära samarbete med kollegor från andra enheter för att tillsammans med den enskilde hitta de bästa lösningarna framåt. Vi har ett nära operativt ledarskap från enhetschef och två gruppledare och är en mindre enhet med totalt 16 anställda. Utöver socialsekreterare i mottagning arbetar även socialassistenter inom bosök/bostadsvägledning samt dödsbohandläggning.  Som anställd hos oss får du förmåner som friskvårdsbidrag på 3 000 kronor, rabatter via vår förmånsportal, extern handledning och årsarbetstid. Vi har distansarbete med ca 1 dag per vecka. Vi ser fram emot att välkomna dig till vår enhet! ARBETSUPPGIFTER I mottagningen arbetar åtta socialsekreterare i två mindre team, med nära samarbete med varandra. Som socialsekreterare växlar du mellan en period av mottagningsveckor och av utredningsveckor. Dina arbetsuppgifter kommer att omfatta allt från att ta emot och utreda nya ansökningar avseende ekonomiskt bistånd till att fatta beslut. En viktig del i mottagningsarbetet är att klargöra vilka klienter som ska bokas in på nybesök och vilka som inte ska bokas in och motivera varför. Teamen arbetsleds av varsin gruppledare. Under mottagningsveckorna bemannar du telefonmottagningen, tar emot ansökningar, ger information och rådgivning, samt genomför mottagningsbesök för utredning och beslut. Arbetet innefattar kommuntillhörighetsutredningar, vräkningsförebyggande insatser, avhysningar, hantering av e-ansökningar och brådskande ärenden och hembesök. Under utredningsveckorna fokuserar du på nybesök, grundutredningar, hembesök och utredning av el- och hyresskulder. Arbetet är varierande och stundtals tempofyllt och kräver snabba beslut, gott bemötande och förmåga att hantera människor i olika situationer med ett gott bemötande. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: Har socionomexamen och gärna med erfarenhet av myndighetsutövning inom ekonomiskt bistånd. Erfarenhet av mottagningsarbete är meriterande.  Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, och är strukturerad och har god planerings- och organisationsförmåga.  Du har god kunskap om myndighetsutövning och socialt arbete, samt förståelse för digitalisering, då vi ständigt arbetar för att förbättra våra e-tjänster och digitala processer. Du är stabil, kan hantera olika situationer med ett gott bemötande och behåller lugnet även vid högre arbetstempo. Du värdesätter samarbete, är tydlig i din kommunikation och lösningsorienterad och flexibel. Erfarenhet av Lifecare är meriterande, men inget krav. Körkort är önskvärt då hembesök förekommer i arbetet. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/jobbaijarfalla Vi genomför begränsade bakgrundskontroller för slutkandidaterna vid detta anställningsförfarande. Bakgrundskontroller genomförs endast i den utsträckning det är relevant för den aktuella tjänsten. I de fall utdrag ur belastningsregistret är lagstadgat kommer du även behöva uppvisa ett sådant utdrag. Vi insamlar muntligt och skriftligt samtycke. För mer information om hur vi arbetar med bakgrundskontroller, se www.jarfalla.se/bakgrundskontroller Urval och intervjuer sker efter den 27/7.  Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

3 juli 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025