Barnskötare till Norra Skarpnäcks förskolor, vikariat
Stockholms kommun
Barnskötare

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Skarpnäcks stadsdelsförvaltning erbjuder dig en arbetsplats där ett aktivt medarbetarskap och ett tydligt ledarskap är grunden för att ge stockholmarna den bästa verksamheten. Eftersom vi gemensamt skapar vår arbetsmiljö är det viktigt med öppenhet, respekt och lyhördhet. Arbetsplatsbeskrivning Norra Skarpnäcks förskolor består av tretton förskolor i stadsdelsområdet som samarbetar kring den pedagogiska utvecklingen. Detta yttrar sig i en gemensam intern fortbildning och gemensamma tjänster som stödjer det pedagogiska innehållet. Förskolorna har fina miljöer inomhus och vi har en fantastisk natur runt våra förskolor som ger oändliga möjligheter för barnen att få ta del av naturen, rörelse och lek. Våra förskolemiljöer ska locka, inspirera och utmana barnen i leken till lärande och utforskande tillsammans med andra barn och personal. Arbetsbeskrivning Vi söker vikarierande barnskötare till våra förskolor i Norra Skarpnäcks förskoleområde. Tjänsten sträcker sig över höstterminen 2025, med start i augusti. Din roll är att tillsammans med arbetslaget driva det pedagogiska arbetet framåt. Vi hoppas kunna hitta just dig som liksom vi har ambitionen att ge barnen en trygg, utvecklande, rolig och lärorik tid på förskolan. Vi söker dig som förstår vikten av ett gott och nära samarbete med vårdnadshavare och andra nära personer i barnets omgivning. Du klarar av att bygga tillit och förtroende, samtidigt som du är tydlig med dina professionella gränser. Kvalifikationer Tjänsten kräver att du behärskar det svenska språket och kan kommunicera på svenska i tal och skrift. Du är utbildad barnskötare, och känner dig bekväm att arbeta både självständigt och i grupp. Det är viktigt att du som barnskötare är närvarande och aktiv med barnen. Du visar glädje, nyfikenhet och engagemang i barnens utforskande och frågar personalen om vad du ska göra eller vad de förväntar sig av dig. På våra förskolor jobbar vi för att barnen ska lyckas och ha det bra under hela dagen. Förutsättningen för detta är att det är vi som vuxna tar alltid ansvar för situationer som uppstår. Vi svarar, bemöter och bekräftar barnen, och visar barnen att de är viktiga och deras ord och handling tas på allvar. Våra familjer är vana vid en välfungerande verksamhet, och förtroendet är stort för våra förskolor vilket gör att även du förväntas bemöta alla trevligt och vänligt till exempel genom att presentera dig och att hälsa på alla barn och familjer när ni är tillsammans ute på gården. Vi kommer att ta stor hänsyn till din personliga lämplighet. Vi erbjuder Vi erbjuder dig friskvårdsbidrag och möjligheten att köpa träningskort till Stockholms stads simhallar med gym och gruppträning till ett mycket förmånligt pris. Därutöver har du som anställd i Stockholms stad för närvarande rabatt på ett flertal andra gym och träningsanläggningar. Vi erbjuder arbetskläder och fria pedagogiska måltider. Arbetstiden är förlagd på heltid måndag till fredag, dagtid.  Läs mer om staden som arbetsgivare här: jobba.stockholm.se/formaner Intresserad? Om du vill bli en del av oss, tveka inte att skicka in ansökan! Sista ansökningsdag är 2025-07-25. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Välkommen med din ansökan! Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

3 juli 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Bibliotekarie målgrupp 6-12 år till Stockholms Stadsbibliotek, enhet Järva
Stockholms kommun
Bibliotekarier och arkivarier

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Kultur är en viktig del av Stockholms nervsystem och berör miljontals människor varje år. På Kulturförvaltningen arbetar vi tillsammans för att stärka kulturlivet i Stockholm. Vi skapar möjligheter för stadens invånare och besökare att ta del av och själva skapa kultur. Hos oss råder ett öppet arbetsklimat där medarbetarna i allra högsta grad är delaktiga i utvecklingen. Var med och bidra till att Stockholm växer med kultur! Välkommen till oss Vi söker en erfaren bibliotekarie för målgruppen 6-12 år till Husby bibliotek. Husby erbjuder stort fokus på barn och familj. På samtliga bibliotek har vi en tydlig inriktning mot barn i alla åldrar, och din placering skulle också i huvudsak vara på barnavdelning, men det ingår också pass på andra avdelningar samt på flera av enhetens bibliotek. Biblioteken är viktiga demokratibärare, för kultur och bildning. Vår verksamhet bidrar till en stad som är världsledande i att leva upp till barnrätt och mänskliga rättigheter, där mångfald, innovationer, nytänkande och tillgänglighet är ledord. I Järva jobbar vi i ett av stadens fokusområden. Järvas biblioteksenhet består av fem bibliotek: Kista, Tensta, Rinkeby, Spånga och Husby. Vi har en bred verksamhet för alla, med tyngdpunkt på barn och ungas läsfrämjande och fritid. Järvas bibliotek är kända för våra större evenemang under året, såsom Nobel i Rinkeby, Rinkeby bokfestival, deltagande i Järvaveckan, Kista världsmusikfestival, mm. Var med och gör biblioteken i Järva relevantare än någonsin! Vi erbjuder Som anställd inom Stockholm stad har du möjlighet att växla semesterdagstillägget mot fler semesterdagar. Vi erbjuder alla anställda ett friskvårdsbidrag och ger rabatt på egna anläggningar samt har avtal med flera gym som ger dig förmånlig rabatt på medlemskap och årskort. Kulturförvaltningens tillsvidareanställda och tidsbegränsat anställda på minst tre månader får, mot uppvisande av lönebesked, fri entré på förvaltningens egna kulturinstitutioner (det gäller inte avgiftsbelagda föreställningar, konserter och liknande). Du får även personalrabatt på Stadsmuseets, Medeltidsmuseets och Liljevalchs butiker samt på Stockholmia förlag. Inom staden finns också stora möjligheter till fortbildning och Stockholms stadsbibliotek har utvecklat en egen lärportal med intressanta och aktuella ämnen. Din roll Vi söker en erfaren bibliotekarie med vana av att jobba med medier, läsfrämjande aktiviteter och program för barn i åldern 6-12 år. Vi jobbar främst med barn på deras fritid och lov och har även uppsökande verksamhet och olika samarbeten. Tjänsten har placering på Husby bibliotek. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp med inriktning barnverksamhet. I arbetet ingår publik tjänstgöring i bibliotekets informationsdiskar, och mediearbete. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: • Att möta, vägleda och hjälpa Stockholms stadsbiblioteks besökare. • Att tjänstgöra publikt i informationsdisk. • Att genomföra läsfrämjande verksamhet genom att planera, utföra, utvärdera och analysera aktiviteter. • Att planera och delta i arbetet med bibliotekets mediehantering. • Att med lyhördhet för användarnas behov utveckla och tillhandahålla tjänster inom bibliotekets verksamhetsområden. • Att utföra administrativa uppgifter kopplade till bibliotekets verksamhet. • Att driva på och vara aktiv i Stockholms stadsbiblioteks utvecklingsarbete. Din kompetens och erfarenhet Vi söker dig som har: • Avslutad kandidatexamen i biblioteks- och informationsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig. • Minst 2 års erfarenhet av biblioteksverksamhet. • Erfarenhet av barnverksamhet på bibliotek. • Goda IT-kunskaper och kunna behärska ett biblioteksdatasystem, Officepaketet, samt kunna marknadsföra bibliotekets aktiviteter i digitala kanaler. • Kunskap och metoder inom läsfrämjande, informations- och litteraturförmedling för barn på ett pedagogiskt sätt. Som bibliotekarie hos oss är det viktigt att du har ett serviceperspektiv i allt du gör, och att du har en god samarbetsförmåga. Du har förmåga att hantera stressiga situationer. Vidare är du en kreativ och utvecklingsorienterad person då du tar ansvar för och driver aktiviteter inom bibliotekets verksamhetsområden. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Det är meriterande med flera språkkunskaper. Anställningsvillkor och ansökan Arbetstiden är schemalagd, kvälls- och helgtjänstgöring ingår i tjänsten. Pass på flera bibliotek i enheten förekommer. Arbetet kan periodvis vara fysiskt krävande vid lyft och flytt av media. Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid (100%). Start 1 september 2025 eller enligt överenskommelse. Ansökan görs med uppladdad egen CV, samt svar på frågor. Vi tar inte emot personliga brev i den här ansökan för att genomföra en rekrytering baserad på kompetens och motverka diskriminering. Sista ansökningsdag är den 15 augusti 2025. Obs: det kan det bli aktuellt med en första digital intervju redan under vecka 30, så vänta inte med din ansökan. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

3 juli 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Partnerskapskoordinator till Cybercampus
Kungliga Tekniska Högskolan
Planerare och utredare m.fl.

Verksamhetsstödets uppgift är att stödja universitetets utbildning och forskning. KTH:s verksamhetsstöd är inne i en spännande fas där vi tillsammans arbetar med utveckling av våra arbetsformer. Som medarbetare inom verksamhetsstödet bidrar du till KTH:s uppdrag att forska, utbilda och skapa samhällsnytta och får samtidigt möjlighet till egen professionell utveckling. Cybercampus Sverige är en nationell satsning och ett samarbete mellan universitet, forskningsinstitut, myndigheter och företag över hela Sverige. Cybercampus Sverige syftar till banbrytande och agil forskning, innovation och utbildning för cybersäkerhet och försvar, som stöd för alla samhällssektorer. Verksamheten ska möta behov som inte adresseras av någon av de andra aktörerna på cybersäkerhetsområdet. Målsättningen för verksamheten är att åstadkomma resultat bortom det möjliga för enskilda organisationer för att öka cybersäkerheten, stärka samhällets försvarsförmåga och Sveriges konkurrenskraft. Cybercampus Sverige ska, som samlande nationell kraft, bidra till att stärka Sveriges kapacitet och kompetens.     Cybercampus verksamhet bedrivs idag huvudsakligen från Stockholm. Gruppen består av 15 kunniga kollegor, var och en med sina ansvarsområden, som jobbar mot ett gemensamt mål och som delar på arbetsuppgifter och erfarenheter.   Cybercampus Sverige söker nu en (1) partnerskapskoordinator.  Arbetsuppgifter I rollen som partnerskapskoordinator blir du en central aktör i att utveckla och fördjupa vårt partnerskap, med målet att skapa ett innehållsrikt och meningsfullt samarbete för alla inblandade parter. Din förmåga att verka i nära dialog med både interna team för forskning, utbildning och innovation samt med externa aktörer är avgörande för att lyckas i uppdraget. Du ansvarar för att stödja och främja våra partners engagemang i Cybercampus Sveriges kärnverksamheter – forskning, utbildning och innovation – samt att tillsammans med våra interna team omsätta våra samarbetspartners och andra nyckelaktörers behov och förväntningar i praktisk handling. Rollen innebär även att du aktivt kommunicerar vårt partnerskapsprogram externt och bidrar till ökad synlighet och kunskap om våra samarbetsmöjligheter. Du hanterar och följer upp hela livscykeln för medlemskap och partnerskap, från första kontakt till eventuellt avslut, i nära samarbete med juridisk kompetens. Tillsammans med både juridiska och finansiella experter ansvarar du också för att avtal upprättas, underhålls och följs upp på ett korrekt och professionellt sätt. Du kommer dessutom att skapa och publicera innehåll i våra olika kommunikationskanaler, såsom nyhetsbrev, sociala medier, artiklar och pressmeddelanden, samt delta i eller leda planering, genomförande och uppföljning av interna och externa aktiviteter såsom evenemang och konferenser. Tjänsten är dynamisk, och fler arbetsuppgifter kan tillkomma i takt med att verksamheten utvecklas – vilket ger goda möjligheter till professionell utveckling. Vi erbjuder - En unik möjlighet att arbeta i hjärtat av Sveriges satsning på cybersäkerhet.  - Engagerade och ambitiösa kollegor samt en kreativ, internationell och dynamisk miljö.  - Möjlighet till personlig och professionell utveckling inom ett viktigt och snabbt växande område.  - En dynamisk arbetsmiljö där du kan göra verklig skillnad  - Stort eget ansvar i din yrkesroll.   https://www.kth.se/om/work-at-kth/kth-your-future-workplace-1.49050samt våra https://www.kth.se/om/work-at-kth/en-arbetsplats-med-manga-formaner-1.467932. Kvalifikationer Krav - Lämplig bakgrund är högskoleexamen inom område som arbetsgivaren bedömer som relevant. - Minst 5 års arbetslivserfarenhet från partnerbaserat och samarbetsinriktat arbete över organisationsgränser med goda vitsord. - Arbetslivserfarenhet av att planera och genomföra events. - Goda kunskaper att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska krävs i det dagliga arbetet. Personliga egenskaper För att lyckas som partnerskapskoordinator behöver du vara en naturlig relationsbyggare som smidigt navigerar mellan olika samarbeten och kulturgränser. Din kommunikationsförmåga och strategiska blick gör att du kan skapa förutsättningar för att utveckla långsiktiga partnerskap med starkt engagemang hos alla parter. Du fokuserar på att finna lösningar och positiva effekter och inspirerar och driver andra mot gemensamma mål. Du tar ansvar och arbetar proaktivt, ser möjligheter och säkerställer ett effektivt genomförande och uppföljning av initiativ. Du är strukturerad, kan planera och prioritera samtidigt som du är flexibel i förhållande till förändringar. Du har stor yrkesmässig integritet och förmåga att behålla lugnet i pressade situationer. Det är naturligt för dig att representera din arbetsgivare i professionella sammanhang.  Meriterande - Tidigare arbetslivserfarenhet från att bygga upp partnerskap. - Tidigare arbetslivserfarenhet av forsknings-, innovations eller utbildningsorganisationer. - Tidigare erfarenhet av att arbeta i statlig verksamhet. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Fackliga representanter Kontaktuppgifter till https://www.kth.se/om/work-at-kth/fackrepresentanter-1.500898. Ansökan Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (CentralEuropean Time/Central European Summer Time). Om anställningen  Anställningen gäller tillsvidare enligt avtal. Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Övrigt Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund För https://www.kth.se/om/work-at-kth/processing-of-personal-data-in-the-recruitment-process-1.823440 i samband med rekrytering. Det kan förekomma att en anställning hos KTH är placerad i säkerhetsklass. Om så är fallet för just denna anställning görs en säkerhetsprövning av sökande i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585) efter samtycke. I dessa fall är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd efter säkerhetsprövning. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

3 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Är du Trafikverkets nya specialist inom geodetisk mätningsteknik?
Trafikverket
GIS- och kartingenjörer

Vill du vara med och forma framtidens infrastrukturanläggningar tillsammans med engagerade projektkollegor och andra specialister? Hos oss på Trafikverket får du möjligheten att bidra med din kompetens i spännande och varierande infrastrukturprojekt runt om i landet. Vi söker nu dig som brinner lite extra för Geodetisk mätningsteknik och som vill utvecklas i en roll med stort ansvar och många kontaktytor. Är du Trafikverkets nya specialist inom geodetisk mätningsteknik? Arbetsuppgifter Vi söker dig som är erfaren inom mätningsteknik och som bland annat ska stötta vid upphandling och genomförande i infrastrukturprojekt. Detta innebär identifiering och hantering av krav och risker i projekt. Du medverkar även i arbetet med att ta fram förfrågningsunderlag för upphandling av leverantörer. Vidare ingår att följa projektens framdrift, teknikgranskning och uppföljning av leveranser från projektets leverantörer. Du deltar även i arbetet med att utveckla ett nationellt samordnat arbetssätt för teknikområdet. Det innebär exempelvis att du deltar i utveckling och granskning av interna krav- och rådsdokument, branschdokument, standarder och remisser. Inom ditt område förväntas du aktivt arbeta med omvärldsbevakning och identifiera utvecklingsbehov samt bidra med erfarenhetsåterföring tillbaka till verksamheten. Vad kan vi som arbetsgivare erbjuda dig? Vi är glada över att ha blivit rankade som en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare och kan bland annat erbjuda dig: -Ett flexibelt arbete där du får möjlighet att arbeta på distans upp till två dagar i veckan. -Gott om semesterdagar. Från det år du fyller 30 år erbjuder vi 31 semesterdagar och från det år du fyller 40 år erbjuder vi 34 semesterdagar. -Vid föräldraledighet ger vi ett föräldrapenningtillägg på 10 procent utöver den föräldrapenning som Försäkringskassan betalar. Övrig information Rekryterande chef Valdemar Lillevars är på semester i början av annonseringsperioden, men kommer finnas tillgänglig för ev. frågor från den 11/8. I den här rekryteringen behöver du bifoga ditt CV, då det ligger till grund för urvalet i den här processen. Webbaserade tester kan komma att användas som en del i urvalet. Möjlig placeringsort för tjänsten är Borlänge, Eskilstuna, Gävle, Linköping, Norrköping, Solna, Uppsala eller Örebro. De första intervjuerna kommer preliminärt att hållas via Skype under vecka 36-37. #LI-Hybrid #LI-EA2 Kvalifikationer Vem är du? I ditt arbete kommer du behöva skapa kontakter både internt och externt, därför är det viktigt att du har en god kommunikationsförmåga som innebär att du är lyhörd och förmedlar budskap på ett enkelt sätt. Du har lätt för att samarbeta med andra, du anpassar dig och har ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Du kommer leda vissa utredningsarbeten och därför är det viktigt att du har förmåga att leda, samordna samt skapa delaktighet och engagemang. Vidare har du god problemlösningsförmåga, du tar ansvar för dina uppgifter och driver dina processer vidare inom teknikområdet. Du skapar medvetenhet kring behovet av utveckling, utmanar och ifrågasätter samt är öppen för nya möjligheter och lösningar. Som person är du noggrann med hög känsla för kvalitet och är självgående inom teknikområdet och proaktiv snarare än reaktiv. Därutöver motiveras du av ett aktivt medarbetarskap där du på ett målmedvetet sätt tar ansvar för dina arbetsuppgifter samtidigt som du är uppmärksam på hur du är en del av och bidrar till helheten genom att samverka med andra. Vi söker dig som har en högskole- eller universitetsutbildning om minst 180 hp (120 p) med mätningsteknisk/geodetisk inriktning, alternativt annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som Trafikverket bedömer likvärdig har några års aktuell och relevant erfarenhet av arbete inom Geodetisk mätningsteknik inkluderande fältmätning/datafångst, stommätning, redovisning och leveranser av resultat och produkter har goda kunskaper i svenska i tal och skrift Det är meriterande om du har relevant arbetslivserfarenhet av att använda regelverk och ramverk inom geodetisk mätningsteknik har relevant arbetserfarenhet av projekteringsmätning inom väg och/eller järnväg har relevant arbetserfarenhet av mätningsteknisk produktionsteknik i anläggningsentreprenader för väg och/eller järnväg har aktuell och relevant arbetserfarenhet av laserscanning, maskinstyrning, markmodeller och/eller GNSS har aktuell och relevant arbetserfarenhet av etablering av aktiva och/eller passiva stomnät innehar mätningsteknisk behörighet klass 1 utfärdat av Trafikverket Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta ansvarig chef för rekryteringen så att din ansökan blir hanterad enligt särskilda rutiner. Du hittar namn och kontaktuppgifter till chefen i annonsen. Inom Investering leder vi de flesta av Trafikverkets projekt inom ombyggnation och nyinvesteringar. Vi arbetar med helheten - från planläggning och byggnation till färdig väg eller järnväg. Hela tiden med fokus på smarta lösningar och effektiv projektledning. Hos oss arbetar du med kollegor och olika intressenter, alla med sina kunskaper och erfarenheter, för att skapa hållbara transportlösningar. På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

3 juli 2025
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Arbeta med verksamhetsutveckling av Regeringskansliets kärnprocesser
Regeringskansliet
Drifttekniker, IT

Kansliet för utveckling av kärnprocesserna, Statsrådsberedningen Vill du vara med och forma Regeringskansliets digitala arbetssätt? Har du ett stort intresse för verksamhetsdriven utveckling och erfarenhet av att arbeta med utveckling av verksamhetsprocesser, kravanalys eller liknande? Trivs du i en roll med många kontaktytor? Vi erbjuder rätt person en spännande roll i utvecklingen av Regeringskansliets kärnprocesser. Din arbetsdag. Sveriges morgondag. Kansliet för utveckling av kärnprocesserna driver och samordnar utvecklingen av kärnverksamhetens arbetsformer. Som ett led i utvecklingen har ett digitalt arbetssätt för regeringsärenden och beredningar införts i Regeringskansliet. Det digitala arbetssättet utvecklas löpande och utförs genom att bland annat utforma digitala stöd, förändra rutiner, riktlinjer och malltexter. Utvecklingsarbetet involverar många både i departementen och i Förvaltningsavdelningen. Som handläggare i kansliet är du med och driver utvecklingsarbetet framåt i enlighet med den fastställda inriktningen för utvecklingen. Fokus för ditt arbete är att säkerställa ett sammanhängande digitalt arbetssätt i både utveckling och förvaltning Du representerar kärnverksamhetens behov, är bollplank i vägvalsfrågor och översätter och dokumenterar verksamhetens behov till konkretiserade lösningar. Du faciliterar dialoger om verksamhetsutveckling av Regeringskansliets kärnprocesser och bidrar i förändringsarbetet. Du tar fram användarberättelser, processkartor och flödesscheman. Du tar också fram underlag för revidering av rutiner och riktlinjer. Även framtagande av underlag till och deltagande i kommunikations- och utbildningsaktiviteter ingår i arbetet. En central del i arbetet är att stämma av de underlag som du tar fram och kommunicera innebörden av lösningarna och hur de möter verksamhetens behov. Du kommer arbeta nära kanslichefen och övriga medarbetare i kansliet för utveckling av kärnprocesserna. Fokus för och innehållet i arbetsuppgifterna kan komma att variera över tid. Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se. Din bakgrund Vi söker dig som har akademisk examen inom relevant område, alternativt motsvarande kunskap, förvärvad på annat sätt, som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Utbildning inom kravanalys, processutveckling och UX-design liksom utbildning inom produktägarskap eller motsvarande är meriterande. För att lyckas i rollen behöver du ha erfarenhet av att ha arbetat med utveckling av verksamhetsprocesser och erfarenhet och vana av att dokumentera och översätta behov till tillämpbara lösningar. Du behöver också ha erfarenhet av att arbeta som verksamhetsutvecklare, kravanalytiker, UX-designer eller produktägare i projekt eller team om verksamhetsutveckling. Det är en fördel om du har erfarenhet av att ha arbetat med utveckling av verksamhetsprocesser med stöd av BPM-verktyg/processverktyg exempelvis Pega Infinity. Det är också en fördel om du har erfarenhet av att utveckla arbetssätt genom exempelvis förändrande rutiner, riktlinjer och instruktioner. Vi ser också gärna att du har erfarenhet av it-verktyg för kravhantering och visualisering av flöden och processer som t.ex. Figma, Microsoft Visio, Azure DevOps. Erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning exempelvis genom att ha arbetat som handläggare med ärendehantering på myndighet eller i Regeringskansliet är meriterande, liksom insikt i att jobba i en politiskt styrd organisation. Du behöver ha goda kunskaper om verksamhetsutveckling genom digitalisering. Goda kunskaper om kravhantering, verksamhets- och processutveckling, förändringsledning och användarupplevelse kommer göra dig framgångsrik i rollen. Dina egenskaper Regeringskansliets medarbetarkriterier är helhet, utveckling, resultat. Alla som arbetar i Regeringskansliet behöver ha helhetssyn och samarbeta för verksamhetens bästa. Du förväntas bidra med ditt perspektiv och din kompetens samt vara öppen för andras. Du kommer med idéer och nya angreppssätt för att förbättra och utveckla verksamheten och din egen kompetens. Du är inriktad på resultat i ditt agerande och anpassar dig när behov och inriktning ändras. Som person är du nytänkande och kreativ. Du tar initiativ, sätter i gång aktiviteter och uppnår resultat. Du är analytisk och har förmåga att sätta in frågor i ett större sammanhang och se saker från ett övergripande perspektiv. Du utför ditt arbete med mycket gott omdöme och har lätt för att anpassa dig till ändrade förhållanden. Du är noggrann och lägger vikt vid att leverera med kvalité. Du är självständig samtidigt som du tycker om att arbeta med andra och du har mycket god samarbetsförmåga. Arbetet ställer också krav på mycket god pedagogisk och kommunikativ förmåga och du kan förklara komplexa problem på ett enkelt sätt.  Övrigt Vi söker 1-2 medarbetare. Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.  Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Är du intresserad? Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Frida Kylberg under vecka 33, som är kanslichef, på 08-405 15 18. Du är också välkommen att kontakta HR-handläggare Helena Lundquist på 08-405 96 58. Fackliga kontaktpersoner är Susanne Grund för Saco och Karina Åbom Engberg för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 17 augusti 2025.     Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Statsrådsberedningen har ansvar för att leda och samordna arbetet i Regeringskansliet.

3 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Arbetsledare sökes till Trädgårdsgruppen
Stiftelsen Skansen
Trädgårdsanläggare m.fl.

Skansens vision är att vara ledstjärna för lärande och inspirerande upplevelser av natur och kultur i Sverige. För historien, samtiden och framtiden. Skansens uppdrag – att levandegöra Sveriges natur och kultur – går som en röd tråd genom verksamheten och vi verkar utifrån en folkbildande grund. Skansen är en djurpark, ett museum och en blomstrande plats för högtider, evenemang och möten – allt i en världsunik blandning. Trädgårdsgruppen ansvarar för att vårda och utveckla kulturhistoriskt trovärdiga trädgårdsmiljöer, samt alla övriga parkytor på Skansen. Här jobbar vi med utemiljön i ett team bestående av Trädgårdsmästare, Trädgårdsarbetare, Trädgårdsscenograf, Arborist, Landskapsvårdare och Trädgårdsanläggare. Vi medverkar till bevarandet av biologisk mångfald och ett hållbart arbetssätt, samt förbereder och deltar i Skansens programverksamhet. Nu söker vi en Arbetsledare som tillsammans med kollegorna kommer att arbeta med att sköta Skansens park- och trädgårdsmiljöer. Du ansvarar för att leda och fördela det operativa arbetet inom Trädgårdsgruppen. Det innefattar ett tydligt samordningsansvar med uppgift att bistå gruppen i att navigera det dagliga arbetet på ett systematiskt och effektivt sätt. Dina arbetsuppgifter kommer även vara att: • hålla morgonmöten och omfördela personalresurser vid sjukdom och annan frånvaro. • bistå med maskintekniskt kunnande till alla i gruppen.  • introducera nya medarbetare kring arbetsrutiner, säkerhetsföreskrifter, maskinhantering och styrdokument.  Vi söker dig som har minst 2 års erfarenhet av arbetsledning och önskar även att du har: • Trädgårds- eller anläggnings /parkskötselutbildning. Minst 2 årig. • Utbildning och maskinförarbevis för redskapsbärare (traktor) samt god körvana. • Röjsågskort för röjsåg med klinga samt motorsågskörkort B • Stor erfarenhet av trädgårdsmaskiner och kunnig kring reparationer på dessa. • God erfarenhet från arbete med snöröjning, grusupptagning, lövupptagning, slyröjning, flisning, gräsklippning och liknande större skötsel- och driftmoment kopplat till parkmiljö. • Erfarenhet från arbete i besökspark med stort gästfokus. För att lyckas i rollen som arbetsledare på Skansen behöver du vara pedagogiskt, strukturerad och ha lätt för att arbeta i grupp. Du behöver ha en god förmåga att ta beslut inom ramen för din tjänst. Egen drivkraft, att vara lösningsorienterad och att ha stort intresse för trädgård och trädgårdshantverket är egenskaper som vi värderar högt. Anställningens omfattning Tjänsten är en tillsvidaretjänst på 100% med 6 månaders provanställning. Skansen är öppet alla årets dagar och du är schemalagd vardag, helg och ibland kvällstid. Tillträdesdatum – enligt överenskommelse. Mer om oss och våra förmåner hittar du här. Skansen är mycket mer än bara ett friluftsmuseum och en djurpark – det är en plats som varje år välkomnar nästan mer än 1,5 miljon besökare från alla hörn av världen. Här blandas kultur, djur och natur på ett sätt som få andra platser kan matcha. Våra värdeord Välkomnande, Ansvarsfull, Överraskande och Tillsammans beskriver miljön och vilka förväntningar som finns på våra medarbetare. Läs mer på: Skansen.se Hur söker du rollen? Låter detta som en spännande utmaning för dig? Skicka in din ansökan via "Ansök"-knappen nedan. Vi tar bara emot ansökningar via rekryteringssidan. Glöm inte att bifoga ditt CV och besvara urvalsfrågorna. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta gruppchef Mia Norbäck på [email protected]  Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag den 4 augusti. Fackliga representanter: Saco-S: Boel Recén, [email protected], Seko: Mikko Svensson, 070-991 30 18. Mångfald & Inkludering Skansen är en arbetsgivare som aktivt jobbar för mångfald och ser olikheter mellan människor som en styrka. Vi vill spegla det samhälle vi verkar i och söker människor i alla åldrar och från alla delar av världen. Vi arbetar med en inkluderande rekryteringsprocess, där kompetensen och inget annat står i centrum för att hitta rätt kollega. Vi använder oss därför av bland annat urvalsfrågor och personlighetstest i alla våra rekryteringar. Det gör vi för att kunna jämföra kandidater som uppfyller grundkraven på ett så objektivt och rättvist sätt som möjligt, utan fördomar eller förutfattade meningar baserade på till exempel kön, ålder eller härkomst. Vi önskar därför inte heller ta del av personligt brev, foto eller information om din ålder. Välkommen med din ansökan!

3 juli 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Gruppledare familjevård och familjerätt
Värmdö kommun
Socialsekreterare

Värmdö är skärgårdens mötesplats med en unik kombination av naturens stilla skönhet och en mer stadslik livsstil. Vårt uppdrag är inte ett utan många: skola, fastigheter, socialtjänst, hamnar, vård, bibliotek, omsorg och många fler. Vi verkar för att alla Värmdöbor kan leva ett rikt och fritt liv. Vi vill vara de som möjliggör drömmen om en livskraftig trygg miljö för hem, familj och företag Ska vi lyckas med det fullt ut måste vi ha många och omfattande kompetenser och arbeta tillsammans för en gemensam och tillitsfull arbetskultur, byggd på modiga, ansvarstagande medarbetare som förstår invånarnas behov och önskemål. Det är det vi kallar Ett Värmdö, En Förvaltning. Socialtjänsten i Värmdö kommun söker erfaren ledare för familjevård och familjerätt. Rollen som gruppledare Vi på Värmdö kommun söker en fjärde gruppledare till vår barn- och ungdomsenhet. Du kommer att ha enhetschef som närmaste chef och är gruppledare för cirka tio socialsekreterare.  Som gruppledare kommer du att ansvara för att leda och fördela det dagliga arbetet inom myndighetsutövning familjevården och familjerätten. Med din socionomexamen och erfarenhet inom socialt arbete kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa en rättssäker handläggning utifrån relevant lagstiftning. Som gruppledare arbetar du tillsammans med dina gruppledarkollegor för att på helheten leda verksamheten.  Du kommer även att vara delaktig i att forma och utveckla framtida teamstrukturer, inklusive samarbete med andra professioner som familjebehandlare och förebyggande aktörer. På Värmdö socialtjänst är vårt mål att arbeta med en sammanhållen socialtjänst där socialsekreterare från vuxen och barn tillsammans möter familjer.  Vi söker en strukturerad ledare som trivs med att arbeta under förändring. Du har erfarenhet av att leda och coacha team och är van vid att hantera olika områden inom socialt arbete.  Framförallt vill vi att du delar vår vision om att erbjuda våra invånare en hög grad av tillgänglighet, professionellt bemötande och delaktighet i deras ärenden. Familjevården består av tre barnsekreterare, två familjehemssekreterare och en kontaktsekreterare. Familjerätten består av fyra socialsekreterare.  För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du: Är utbildad socionom, kan säkerställa en rättssäker handläggning utifrån relevant lagstiftning, kan leda och fördela processer inom det dagliga myndighetsarbetet, kan stärka och coacha socialsekreterarna i deras yrkesutövning, kan driva utveckling och ständiga förbättringar inom ramen för uppdraget.  Du förväntas bidra till att uppfylla mål för verksamheten som innebär att de brukare/invånare som möter oss upplever hög grad av tillgänglighet, professionellt och gott bemötande, delaktighet och inflytande i handläggning av deras ärenden samt att deras livssituation förbättras när de är i kontakt med socialtjänsten. För rollen ska du: - Ha erhållit socionomexamen. - Ha minst 3 års erfarenhet av myndighetsutövning som socialsekreterare inom familjevård. - Genomfört BBIC grundutbildning  - B-körkort Kraftigt meriterande är: - Erfarenhet att arbeta som socialsekreterare och arbetsleda inom familjevård. - Erfarenhet att arbeta som socialsekreterare och arbetsleda inom familjerätt. - Erfarenhet som arbetsledare inom myndighetsutövning socialtjänst. - Genomfört Signs of safety grundutbildning. - Vi värdesätter högt personlig lämplighet. Vi erbjuder en arbetsplats med delaktighet och involvering, friskvårdsbidrag, fortlöpande kompetensutveckling, semesterväxling till extra lediga dagar, och en modern kontorsmiljö med välkomnande besöksytor och mycket gott arbetsklimat. Anställningen Omfattar heltid och är en tillsvidareanställning efter 6 månaders provanställning. Intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Ansökan Om du vill vara med och forma framtiden för Värmdö kommun och dess invånare, skicka din ansökan snarast möjligt. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team och tillsammans skapa en ännu bättre livskvalitet för våra medborgare! Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Johan Arnold Enhetschef, 08-570 481 50. Arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons

3 juli 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Ställföreträdande säkerhetschef till Försvarsmaktens cyberförsvar
Försvarsmakten
Övriga administrations- och servicechefer

Vill du värna om Sverige och vår rätt att leva som vi själva väljer i en digitaliserad värld? Försvarsmakten är en organisation i ständig utveckling för att alltid vara beredda att värna Sveriges okränkbara frihet. Vi är beredda att göra det som krävs, även i de svåraste situationerna. Försvarsmaktens cyberförsvar söker nu en ställföreträdande säkerhetschef, som vill medverka och bidra till utveckling av cyberförsvaret säkerhetsskydd. Är du en person som vill sprida förståelse och kunskap om säkerhetsskydd? Är dina ambitioner att utvecklas inom säkerhetsskydd? Då är detta en tjänst för dig! Huvudsakliga arbetsuppgifter Som ställföreträdande säkerhetschef inom cybersförsvarets säkerhetstjänst, kommer du verka på strategisk nivå och i en operativ befattning. Det innebär att du kommer stödja cyberförsvarets ledning, säkerhetschef samt cyberförsvarsförband i säkerhetsskydd. Du kommer vara delaktig i att utveckla och förankra cyberförsvarets säkerhetsskydd, och därmed i att skydda verksamheten och dess höga skyddsvärden. I tjänsten ingår att på daglig basis stödja säkerhetschefen i ledning av den operativa säkerhetstjänsten. Du kommer leda och medverka i komplexa analysarbeten som ska skapa förutsättningar för skyddet av cyberförsvarets skyddsvärden, och därmed Sveriges säkerhet. Du kommer vara delaktig i utveckling av cyberförsvarets säkerhetsskydd avseende ledning och styrning. Det kommer t.ex. omfatta framtagning av processor, riktlinjer och rutiner kopplat till informationssäkerhet, fysisk säkerhet och personalsäkerhet. I arbetsuppgiften ingår att säkerhetsskyddsbeslut och åtgärder blir implementerade i cyberförsvaret, samt följa upp beslut. Du kommer även vara ett stöd till cyberförsvarets förband, och dess säkerhetsfunktioner, i frågor gällande säkerhetstjänst. Mot ledning och förband ska du kunna agerar som ett bollplank kring säkerhetsskydd. Du kommer vara en viktig del av att utvecklar och förvalta cyberförsvarets säkerhetskultur. KRAV Kvalifikationer: · Relevant akademisk utbildning för tjänsten, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig · Erfarenhet av säkerhetskänslig verksamhet med höga skyddsvärden · Erfarenhet i befattning som säkerhetschef med personalansvar · God förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska · God datorvana av Försvarsmaktens system för verksamhetsledning · Körkort (lägst klass B) Personliga egenskaper · Du är noggrann och objektiv i ditt arbete och kan tillämpa ett kritiskt förhållningssätt · Du är van vid att strukturera och prioritera ditt eget arbete samt ta ansvar · Du är stabil, självständig och med god självinsikt · Du är nyfiken på din omgivning och tycker om att lära dig nya saker samt bidra till utveckling av verksamheten · Du vågar ställa frågor och utmana etablerade arbetssätt · Du är lösningsorienterad och tar initiativ inom ditt ansvarsområde · För att trivas hos oss behöver du ha ett högt säkerhetsmedvetande · Du har en god förmåga att arbeta självständigt men trivs också med att samarbeta och samverka med andra Meriterande · Genomfört med godkänt resultat Försvarsmaktens säkerhetschefsutbildning · Erfarenhet av att genomföra säkerhetsskyddsanalyser · Erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet · Erfarenhet att leda och samordna projekt samt verksamhetsutveckling · Erfarenhet av att utbilda mindre och större grupper i säkerhetsskydd Övrigt Anställningsform: Tillsvidare. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Stockholm Civil befattning Tillträdesdatum: enligt överenskommelse Du bör inte berätta att du sökt tjänst hos Försvarsmakten för andra personer än dina närmst berörda. Anledningen till att vi ber dig vara återhållsam med information är att det finns tjänster inom området som omfattas av sekretess. Upplysningar om befattningen eller rekryteringsprocessen Eventuella frågor skickas till [email protected] Fackliga företrädare Försvarsförbundet, OFR/S Kjell Tetzlaff SACO Stefan Ungerth SEKO Lise-Lotte Larsson OFR/O Arne Nilsson Samtliga nås via växel 08-788 75 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-07-18. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Mejla ansökan till [email protected], ange referens 2980 i ämnesraden. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: I Högkvarteret (HKV) finns överbefälhavaren (ÖB) och generaldirektören (GD), vilka för närvarande har ungefär 1 000 medarbetare – både yrkesofficerare och civila experter. Högkvarteret utgörs av ledningsstaben, produktionsledningen, insatsledningen och militära underrättelse- och säkerhetstjänsten. I ledningsstaben ingår bland annat ekonomidirektören, personaldirektören, kommunikationsdirektören och chefsjuristen. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

3 juli 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Inskrivningshandläggare
Totalförsvarets plikt- och prövningsverk
Planerare och utredare m.fl.

Vi ser till att rätt personer hamnar på rätt plats – i försvaret och i samhällsviktiga yrken. Vi söker dig som vill bidra till Sveriges trygghet! Är du den vi söker? Våra inskrivningshandläggare är en del av en prövningskedja där vi fattar myndighetsbeslut om inskrivning till grundutbildning med värnplikt. Besluten omfattar både de som blivit kallade till mönstring och de som gjort en egen ansökan om att pröva till grundutbildning med värnplikt. I Stockholm finns vi på Gärdet i fina lokaler med närhet till tunnelbanan.  Dina arbetsuppgifter I rollen som inskrivningshandläggare träffar du unga vuxna som vägleds i samtal om deras möjlighet att genomföra grundutbildning utifrån Försvarsmaktens befattningskrav. Som handläggare fattar du självständiga beslut om utbildningsplatser och utreder ärenden som rör totalförsvarspliktiga. Du kommer att vara kontaktperson för en eller flera av de förband som utbildar de soldater och sjömän som du och dina kommande kollegor fattat beslut om. Som kontaktperson ingår förbandsbesök och vara delaktig i planeringen inför utökad mönstring och oftast delta på plats vid genomförandet. Förutom de mönstrande och prövande kommer ni även arbeta med individer som genomför en prövning mot andra uppdrag. Din arbetsplats är på prövningsenheten i Stockholm inom enheten för inskrivning och antagning. Motsvarande enhet finns även i Malmö och Göteborg och enheterna tillhör produktionsledning inskrivning och antagning som är i Karlstad.  Vi har en kamratlig känsla och en stor lojalitet mot våra medarbetare inom produktionsledningen och hela myndigheten. För att skapa gemensamhet förekommer växeltjänstgöring under en vecka till dina kollegor på de tre andra orterna.  Dina kvalifikationer Du är eller har varit anställd som yrkesofficer eller specialistofficer med god, aktuell kunskap om Försvarsmaktens arbetsområden och om Försvarsmaktens regelverk. Det är meriterande om du utbildat soldater eller arbetat med bemanningsfrågor inom Försvarsmakten och har kunskap om olika befattningars arbetsuppgifter. Dina personliga egenskaper För den här uppgiften krävs att du är lyhörd och har lätt för att kommunicera med människor med olika bakgrund, erfarenhet och perspektiv. Du trivs med att samarbeta, men tar också ansvar för att planera och strukturera eget arbete. Om anställningen Som officer behåller du din anställning i Försvarsmakten under den tid du är anställd i Plikt- och prövningsverket inom det som kallas för yrkesofficer vid annan myndighet, YAM. Vi erbjuder en tidsbegränsad anställning upp till tre år vilket kan förlängas i en ytterligare 3-årsperiod. Har du inte längre någon anställning som officer i Försvarsmakten erbjuds du tillsvidareanställning inom Plikt- och prövningsverket som inleds med provanställning i sex månader. På grund av verksamhetens karaktär kan du inte arbeta hemifrån, men vi hoppas att detta istället kan bidra till en tydligare uppdelning mellan arbete och fritid. Du har möjlighet att träna på arbetstid och erbjuds förmånligt friskvårdsbidrag. Vi erbjuder också föräldrapenningtillägg och upp till 35 semesterdagar beroende på ålder.  Anställningen är säkerhetsklassad och vi gör därför en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Vi välkomnar sökande med olika bakgrunder, erfarenheter och perspektiv för att spegla det samhälle vi verkar i. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan! Om oss Vi på Plikt- och prövningsverket arbetar för att göra Sveriges säkrare. Vår huvuduppgift är att mönstra, skriva in till grundutbildningen och registerföra personal i krigsorganisationen. Vi gör också tester och bedömningar åt andra myndigheter, till exempel Polisen och Försvarshögskolan. Kort sagt: vi ser till att rätt personer hamnar på rätt plats i totalförsvaret. Möt några av våra medarbetare – på vår webbplats hittar du filmer och intervjuer med några av oss!

3 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Tandläkare till Folktandvården Vallentuna
REGION STOCKHOLM
Tandläkare

Vi på Folktandvården Stockholm är engagerade i att förbättra regionens munhälsa genom forskning och praktiskt arbete. Hos oss får du möjlighet att utvecklas personligt och professionellt och när du utvecklas till det bättre så gör även stockholmarnas folkhälsa det. Vi kallar det tandvård med ett gott syfte. Ditt uppdrag Som tandläkare hos oss erbjuds du en central roll i vårt arbete med att erbjuda hälsofrämjande och förebyggande tandvård för alla stockholmare. Du är teamets specialist i oral diagnostik och genomför den långsiktiga helhetsbedömningen. Folktandvården Stockholm utför patientsäker vård med hög kvalité och god service vilket blir centrala delar av ditt arbete. Du genomför enklare undersökningar till mer avancerade behandlingar. Kliniken i Vallentuna ligger mitt i centrum, lokalen är ljus med 11 behandlingsrum med nya moderna unitar, varav ett rum har mikroskop. På kliniken finns även intraoral skanner. Vi har goda parkeringsmöjligheter samt närhet till Roslagsbanan och bussar. Hos oss arbetar 29 engagerade medarbetare: 7 tandläkare, 3 tandhygienister och 15 tandsköterskor. På kliniken finns både erfarna och nyare kollegor, vilket skapar en dynamisk och utvecklande arbetsmiljö där vi stöttar och lär av varandra. Vad du behöver för att lyckas Vi söker dig legitimerade tandläkare, gärna med god erfarenhet och gärna inom allmäntandvårdens alla odontologiska ämnesområden. För dig är tandvård av god kvalitet en självklarhet, liksom ett professionellt bemötande till både kunder och kollegor. Du är förtroendeskapande och håller en hög servicenivå. Du har en mycket god kommunikativ förmåga i svenska språket i både tal och skrift. Som person är du positiv även i utmanande situationer och strävar efter att utveckla effektiva lösningar. Vi värdesätter dina personliga egenskaper högt. Som tandläkare hos oss på Folktandvården Stockholm finns det möjlighet till: Att få handleda nyutexaminerade tandläkare mot ett extra arvode Att få samverka och byta erfarenheter med ett stort tandläkarnätverk med stor kompetensbredd Helgtjänstgöring med extra helgtillägg Karriärutveckling inom exempelvis uppdrag såsom klinikchef, nischtandläkare och odontologisk samordnare Att som nyutexaminerad gå vårt introduktionsprogram Folktandvården Stockholm erbjuder dig även olika förmåner såsom: Friskvårdsbidrag på 5 000 kr Tjänstepension Löneväxling till pension Extra semesterdagar till dig över 40 år Tillägg vid föräldraledighet Möjlighet till del av incitamentsmodell Frisktandvård Subventionerad läkarvård Anställning Välkommen med din ansökan senast 3 augusti -2025. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Provanställning kan komma att tillämpas. Det första steget i rekryteringsprocessen är ett personlighetstest samt ett problemlösningstest. Vänligen bifoga CV och kopia av din legitimation i ansökan. Om du är eller har varit anställd hos oss tidigare tar vi referenser från din klinikchef. Inför intervju behöver du kunna styrka ditt medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna visa upp ett giltigt arbetstillstånd, eller dokumentation som visar att du är undantagen från kravet. För att bli aktuell för anställning krävs även en godkänd nyanställningsundersökning. På grund av sommarsemestrar kommer urvalet inte påbörjas förrän efter sista ansökningsdag.  Vill du veta mer? Välkommen att kontakta Gabrielle Quartieri, Klinikchef, tel. 070-241 67 52  Som medarbetare hos Folktandvården Stockholm är du en av våra viktigaste resurser. Vi strävar efter en kultur baserad på tillit och starkt medarbetarskap. Här uppmuntrar vi olikheter, erbjuder goda möjligheter till vidareutveckling och prioriterar ditt välmående. Tillsammans skapar vi en arbetsplats där vi trivs och vill arbeta länge. Folktandvården Stockholm är ett av Sveriges största och mest kunskapsdrivande tandvårdsföretag. Vi erbjuder allmän- och specialisttandvård, forskar för framtiden och arbetar för ett hållbart samhälle med bättre folkhälsa. Tillsammans är vi 2 000 medarbetare som jobbar på våra 80 kliniker runtom i Stockholms län, från Norrtälje i norr till Nynäshamn i söder. Varje år tar vi hand om uppemot 1,4 miljoner patienter. Våra värdeord – samverkan, pålitlighet, öppenhet och kompetens – leder oss i vårt dagliga arbete. Hos oss blir du del av en spännande resa, driven av utveckling och innovation. Tillsammans utvecklar vi varandra, tandvården och folkhälsan. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

3 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025