Teknikområdesansvarig Fastighetsautomation till Micasa Fastigheter
Micasa Fastigheter i Stockholm AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Vill du jobba för ett bolag som tar ett stort samhällsansvar, där hög kompetens och engagerade kollegor präglar stämningen? Har du erfarenhet av arbete med fastighetsautomation? Är du initiativtagande och tycker om att driva utveckling framåt? Då kan du vara rätt person för tjänsten!  Om oss Micasa Fastigheter i Stockholm AB är ett fastighetsbolag som ingår i koncernen Stockholms Stadshus AB. Vår huvudsakliga uppgift är att tillhandahålla välskötta, trygga och tillgängliga bostäder till stadens äldre, personer med funktionsnedsättning samt till av staden prioriterade grupper med svag ställning på bostadsmarknaden.  Micasa Fastigheter har fått ett utökat uppdrag av Stockholms stad och kommer att behöva bygga samt renovera vårt fastighetsbestånd. Vi växer som bolag och på denna dynamiska resa står vi inför stora möjligheter! Vi söker nu vår nästa Teknikområdesansvarig Fastighetsautomation som vill vara med och bygga framtidens Stockholm! Om tjänsten  Som teknikområdesansvarig för Fastighetsautomation erbjuds du en spännande och varierande tjänst med ett stort förtroende. Du ansvarar för att säkerställa funktionalitet för fastigheternas tekniska system avseende fastighetsautomation, integration och kommunikation inom bolagets fastighetsbestånd. Du ansvarar även för kravställning vid projektering i ombyggnads-projekt och nyproduktion. Tillsammans med dina nio kollegor tillhör ni enheten Teknik som ingår i avdelningen Fastighetsutveckling. I tjänsten ingår att:  Huvudsakliga arbetsuppgifter: Utveckling av system vad gäller såväl hårdvara, mjukvara och integration mot fastighetstekniska installationer Delta i bolagets digitala resa och driva utveckling av den digitala miljön såsom IoT, i samarbete med systerbolag inom Stockholms Stad Samarbeta med IT avseende Tekniskt fastighetsnätverk Ansvara för uppgradering och vidareutveckling av tekniska driftsystem, på både DUC/PLC nivå och i överordnade system Ta fram underlag och förslag för underhåll och utveckling av driftsystem Agera stöd i tekniska frågor för systemen i den dagliga fastighetsdriften, energifrågor och vid projektgenomförande I projektutförande, nyproduktion och drift, tillsammans med berörda i bolaget säkerställa strategiska systemval och integrationslösningar av tekniska driftsystem för en optimal förvaltning av bolagets fastigheter Uppdatera projekteringsanvisningar för driftsystem (fastighetsautomation och överordnade system) samt tillse att de följs i förfrågningsunderlag och upphandlingar  Kvalifikationer Vi söker dig som har: Relevant eftergymnasial utbildning med inriktning mot fastighetsautomation eller IT/elektronik alternativt likvärdig kunskap förvärvad på annat sätt Minst fem års relevant arbetslivserfarenhet från arbete med fastighetsautomation Erfarenhet och kunskap om scadasystem såsom Desigo CC, StruxureWare EBO och WebPort Erfarenhet av programmering och driftsättning av fastighetsautomationssystem Mycket god kunskap avseende nätverk och kommunikation inom fastighetsautomation och serverdrift Mycket god kunskap i digitala system och verktyg som Office-paketet   Det är meriterande med: Fabrikatsoberoende styr och övervakningsutbildningar Utbildning i generell VVS teknik Utbildning i kommunikationsnätverk/Nätverksteknik Utbildning i tredjepartsintegrationer mot Scadasystem Erfarenhet av avtalsjuridik, entreprenadjuridik och erfarenhet av projektutförande     Personliga egenskaper Vi söker dig som tycker om att ta initiativ och driva utveckling framåt med hjälp av din specialistkunskap. Du är en person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter och självständigt driver utvecklingsarbete inom teknikområdet. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. Ansökan Du skickar in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Vårt rekryteringsarbete är kompetensbaserat som en del av vårt likabehandlingsarbete, och av den anledningen tar vi inte emot personliga brev. Vi ber dig därför att endast ladda upp ditt CV och besvara urvalsfrågorna. Vi tar inte emot ansökningar på något annat sätt. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.  Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Carita Jansson eller Elin Nerf , HR-generalist. Vill du veta mer om vår rekryteringsprocess? Läs mer på vår webbplats www.micasa.se. Varmt välkommen med din ansökan! Vårt erbjudande  Vi erbjuder ett omväxlande och givande arbete i ett annorlunda fastighetsbolag med öppen, prestigelös och välkomnande atmosfär. Hos oss kan ditt arbete hjälpa till att förenkla boendesituationen för människor som behöver stöd och omsorg. Micasa Fastigheter har ett modernt och tillgänglighetsanpassat kontor på Nordkapsgatan 3 i Kista, ca 7 minuters gångväg från Kista centrums tunnelbana och busstation. Vår verksamhet genomsyras av våra värdeord engagemang, nyfikenhet, omtanke och kompetens. Läs mer om vår värdegrund här Förmåner Som förmån har vi möjlighet till 8 timmars valfritt volontärsarbete varje år för att engagera oss i något som vi brinner extra för. Vi har även ett generöst friskvårdsbidrag på 5000 kr per år, lunchkort, semesterväxling, samtalsstöd och regelbundet anordnade friskvårdsaktiviteter. Mer information Läs mer om oss på vår webbplats www.micasa.se. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

2 juli 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Socialsekreterare till Ungdomsenheten
Stockholms kommun
Socialsekreterare

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Hässelby-Vällingby stadsdelsförvaltning finns i västra Stockholm med närhet till natursköna områden och goda kommunikationer. Vi är cirka 1700 stolta och engagerade medarbetare som bidrar med service av hög kvalitet till stadsdelsområdets invånare varje dag. Vår arbetsmiljö präglas av samarbete, mod och delaktighet. Vår styrka är att den mångfald som finns bland invånare även finns hos våra medarbetare. Tillsammans gör vi skillnad! Välkommen till oss Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Hässelby-Vällingby stadsdelsförvaltning finns i västra Stockholm med närhet till natursköna områden och goda kommunikationer. Vi är cirka 1700 stolta och engagerade medarbetare som bidrar med service av hög kvalitet till stadsdelsområdets invånare varje dag. Vår arbetsmiljö präglas av samarbete, mod och delaktighet. Vår styrka är att den mångfald som finns bland invånare även finns hos våra medarbetare. Tillsammans gör vi skillnad! Hässelby-Vällingby sdf har organiserat sig för att på bästa sätt kunna ställa om och arbeta utifrån den nya socialtjänstlagen och målmedvetet styra mot att bli en del av framtidens socialtjänst. Som ett led i denna satsning genomförs en områdesövergripande implementering av Signs of Safety som syftar till att i ännu högre utsträckning stärka att barnets bästa alltid är i vårt fokus, att vi stärker barns och familjers egna styrkor och förmågor och arbetar nätverksbaserat för att skapa en förändring, skydd och stöd som håller över tid. Vi söker dig som vill vara med och ta på dig ledartröjan för att vara med och forma framtidens socialtjänst här hos oss på ungdomsenheten i Hässelby-Vällingby. Vi erbjuder Extern handledning Utbildning och erfarenhetsutbyte Mentorskap Förmåner: Möjlighet till hemarbete upp till två dagar i veckan om arbetet tillåter Flexibel arbetstid Sommar- och vinterarbetstid Möjlighet till semesterväxling Möjlighet att nyttja förvaltningens eget gym Förmånligt årskort till Stockholms stads simhallar inklusive gym Friskvårdsbidrag (för närvarande med maxbelopp på 3000 kr/år) Läs mer om våra förmåner. Vi söker dig Som sedan tidigare har erfarenhet av myndighetsutövning inom barn och ungdom och som är väl förtrogen att arbeta med Signs of safety som förhållningssätt. Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara utredningsarbete och uppföljning av insatser med barn, unga och deras familjer enligt SoL och LVU. Du tycker det är viktigt och inspirerande att arbeta nätverksbaserat och med att identifiera och tillvarata barnens och familjernas egna resurser och förmågor och stärka dem så långt det går. Du har alltid barnens bästa i fokus, är nyfiken, flexibel och hjälpsam och är duktig på att arbeta strukturerat. Du uppskattar att samarbeta med kollegor men har också förmåga att arbeta självständigt. Hur är din nya arbetsplats organiserad? Ungdomsenheten består av 13 erfarna socialsekreterare, 1 socialsekreterare hos polis och som SIG-samordnare för SIG unga och två gruppledare med starkt utvecklingstänk och en enhetschef. I ungdomsenheten så ligger även projektet ”Eftervård med hög tillgänglighet” med målgruppen ungdomar med normbrytande beteende i riskzon för kriminalitet i vilket det arbetar tre erfarna behandlare. I samma korridor sitter även vår barnenhet, syskonenhet, placeringsenhet och mottagningsenhet med vilka vi strävar efter att ha ett nära samarbete med. Till området Barn och ungdom hör även stadsdelens öppenvårdsenhet med 18 familjebehandlare som vi har ett mycket nära samarbete med. Inom området finns även två mentorer som arbetar med fokus på intern kompetensutveckling riktat mot utredningsarbete. På vår arbetsplats har vi höga ambitioner och det är viktigt för oss att göra ett bra och rättssäkert arbete med god kvalitet där vi alltid har barnen och deras familjer i fokus och deras bästa för ögonen. På ungdomsenheten tycker vi att vi är bra på att dela kunskap, är hjälpsamma och flexibla, vill utvecklas och har en trivsam arbetsmiljö där vi ofta har nära till skratt. Din kompetens och erfarenhet - Examinerad socionom - Goda kunskaper i svenska språket såväl i tal som skrift. Rekrytering kommer att ske löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löper ut. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

2 juli 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Arbetsplatskontrollant / Inspektör
Ansvar och Säkerhet i Europa AB
Arbetsmiljöingenjörer, yrkes- och miljöhygieniker

Vi söker ARBETSPLATSKONTROLLANTER FÖR ARBETSPLATSKONTROLLER med längre erfarenhet i operativt arbete som arbetsmiljöinspektör, BAS-P, BAS-U, eller polis till vårt tjänsteområde Arbetsplatskontroller. Har du arbetat med arbetsplatskontroller? Vill du bli en del av ANSVAR SÄKERHET och jobba med att bekämpa arbetslivskriminalitet? Har du tidigare erfarenhet av operativt arbete från Arbetsmiljöverket eller Polismyndigheten? Är du en person som vill arbeta extra? Just nu utökar vi vår kontrollverksamhet och söker dig med erfarenhet från inspektioner/revisioner som vid behov kan stötta oss i våra spännande uppdrag i en expansiv bransch. Anställningsformen är timanställning. Som arbetsplatskontrollant hos oss gör du kontroller inom ramen för vårt tjänsteutbud och granskar företag samt enskilda personer för att tillse att gällande lagstiftning och avtalskrav följs. ANSVAR SÄKERHET har sitt säte i Stockholm. Då vi är verksamma i hela landet, förekommer det resor. Vi utgår även från Göteborg. Formell kompetens och erfarenhet: Erfarenhet av operativt arbete från Arbetsmiljöverket, Polismyndigheten, Kronofogden, BAS-U eller BAS-P. Du kan styrka din formella kompetens inom arbetsmiljöinspektioner genom relevanta utbildningar, kurser, certifieringar eller motsvarande. Det är meriterande om du har Erfarenhet från Skatteverkets kontrollverksamhet. Kunskap om arbetslivskriminalitet Erfarenhet från Migrationsverket Kunskap om utstationering, utlänningslagstiftning, arbetsmiljölagstiftning Du kan styrka din formella kompetens inom arbetsmiljöinspektioner genom relevanta utbildningar, kurser, certifieringar eller motsvarande, BAS-P och/eller BAS-U erfarenhet. Du som vill jobba hos oss på ANSVAR SÄKERHET tycker att det är spännande att komma in i en snabbväxande verksamhet där dina erfarenheter och tankar hörsammas. Vi vill att du är med och utvecklar verksamheten. För att jobba hos oss behöver du behärska svenska och engelska, vara strukturerad, noggrann, pålitlig och ha integritet. Du har god förmåga att kommunicera, är stabil, har social förmåga och kan hantera mötet med människor också under pressade situationer i skiftande miljöer. Som en i teamet blir du en viktig del av en kundorienterad organisation. För den som är utåtriktad och engagerad, finns det goda möjligheter att utvecklas på det personliga och professionella planet. Vi tar löpande emot intresseanmälningar. E-posta din ansökan med ett personligt brev och CV till [email protected] Märk ditt mejl "arbetsplatskontrollant" Har du frågor kan du kontakta ansvarig samordnare Niklas Westning. 0790-651304 eller [email protected] Om oss: ANSVAR SÄKERHET är ett privat gransknings- och säkerhetsföretag. Vårt team, inklusive analytiker i flera länder har lång och mycket specialiserad erfarenhet inom bakgrundskontroll, arbetsplatskontroll och analys av organiserad brottslighet. Tillsammans med våra kunder skapar vi en transparent och socialt hållbar marknad, fri från svartarbete och arbetskraftsexploatering. www.ansvarsakerhet.se #tryggtvittsäkert

2 juli 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Financial Controller till kommersiellt bolag

SJR söker nu en Financial Controller till ett spännande uppdrag där rätt person har möjlighet att bli anställd direkt hos kund. Önskad start så snart som möjligt- med hänsyn till uppsägningstid. Bolaget sitter i fina lokaler i Solna. Om tjänsten I rollen som Financial Controller kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa att företagets finansiella rapportering håller högsta kvalitet. Du kommer att arbeta nära både ekonomi- och ledningsteamet samt andra affärsfunktioner. Vår kund är ett internationellt bolag med starkt kommersiellt fokus och en kultur som präglas av samarbete, innovation och globalt perspektiv. Du blir en del av ett engagerat team där din kompetens värdesätts och där du får möjlighet att påverka. Ansvarsområden • Säkerställa korrekt och tidsenlig finansiell rapportering enligt IFRS • Upprätthålla hög standard i redovisning och interna kontroller • Hantera kassaflödesprognoser och likviditetsplanering • Ansvara för skattedeklarationer (bolagsskatt, moms, arbetsgivaravgifter) • Delta i kostnads- och marginalanalyser samt affärsplanering • Koordinera externa revisioner och bistå med nödvändig dokumentation • Stötta CFO och Head of Finance i koncernrapportering och ad hoc-projekt Lämplig bakgrund • 2-4 års erfarenhet som Financial Controller, gärna i ett kommersiellt bolag • Goda kunskaper i IFRS och svenska redovisningsregler • Erfarenhet av större ERP-system, gärna SAP • Flytande svenska och engelska i tal och skrift • Mycket goda kunskaper i Excel och PowerPoint • Erfarenhet från fordonsindustrin eller annan tillverkande verksamhet är meriterande Personliga egenskaper • Analytisk och lösningsorienterad • Strukturerad och noggrann • Trivs i en dynamisk miljö och kan hantera deadlines • Samarbetsvillig och kommunikativ Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Lindqvist. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-08-05. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/12/konsult_iStock-1181253058-scaled.jpg

2 juli 2025
Sista ansökan:
5 augusti 2025
Administrativ Orderkoordinator
Emploid AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Om bolaget Secor är Daloc-koncernens rikstäckande sälj- och installationskedja för dörrar i flerbostadshus. Företaget har funnits i 30 år och har installerat hundratusentals dörrar från Daloc, vilket är en trygghet för deras kunder. Daloc-koncernen har tillverkat och utvecklat dörrar sedan 1943 och är idag Skandinaviens ledande tillverkare av säkra dörrar. Besök gärna Secors hemsida här: www.secor.se Om rollen Som Administrativ Orderkoordinator kommer du att ha en nyckelroll i att säkerställa att hela flödet från inkommande order till färdig installation fungerar smidigt och effektivt. Du är länken som har breda kontaktytor både internt och externt. Din vardag är varierad och innebär mycket administrativt arbete där du självständigt hanterar orderläggning i Navision, bevakar leveranser, koordinerar material inför installation och följer upp alla steg tills faktureringen kan slutföras. Därutöver ansvarar du även för kontorsadministration såsom att beställa kontorsmaterial, hålla kontorsmiljön trevlig och förbereder inför konferenser och frukostar. Mer konkret innefattar tjänsten: - Bevaka ordermail och koordinera utleveranser av dörrar - Administrera ordrar och installationer samt fakturaunderlag i systemet - Säkerställa att installatörer får rätt material i rätt tid - Agera knutpunkt mellan säljare, kunder, leverantör, lager och installatörer - Agera kontorsansvarig: beställa kontorsmaterial, fixa frukost/fika, hålla kontoret i ordning Om dig För att lyckas i rollen ser vi att du är en person som har en förmåga att hålla ihop flera arbetsflöden samtidigt och ser till att inget faller mellan stolarna även när tempot är högt. Du är självgående, initiativtagande och ser vad som behöver göras utan att vänta på direktiv. Din stresstålighet och förmåga att hantera snabba förändringar gör att du kan prioritera om när det krävs utan att tappa fokus på detaljerna. Vi tror att du är prestigelös och lösningsorienterad och när problem uppstår tar du ansvar för att hitta en lösning både genom att samarbeta med andra och på egen hand. Det är viktigt att du är handlingskraftig, inte rädd för att ta för dig och kan hantera oväntade situationer med ett professionellt och serviceinriktat bemötande. Du behöver ha tålamod samt vara trygg i att ge raka och tydliga besked för att driva arbetet framåt. Därutöver krävs: - Gymnasial utbildning - Bred administrativ erfarenhet, gärna i en dynamisk miljö - Mycket god systemvana och vana att arbeta i Officepaketet - Flytande kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift - Körkort B Följande är meriterande: - Erfarenhet av att arbeta i Navision - Erfarenhet av ekonomiadministration - Erfarenhet av logistikadministration Övrig information Start: Enligt överenskommelse, gärna efter v.33 Plats: Sollentuna Omfattning: Heltid Arbetstider: mån-fre, 07.00-16.00. Ej möjlighet till distansarbete Lön: Enligt överenskommelse Bakgrundskontroll kommer genomföras på de kandidater som går vidare i processen. Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila ansvarig rekryterare Anna Svensson på [email protected]. Ange vilken tjänst det gäller.  Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.  Välkommen med din ansökan!  Nyckelord: Administration, administratör, koordinator, koordinering, orderadministration, orderadministratör, orderkoordinator, administrativ koordinator, leveranskoordinering, orderhantering, logistik, ekonomiadministration, kundkontakt, fakturahantering, service, kontorsansvar, kontorskoordinering, rekrytering, Stockholm, Sollentuna

2 juli 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Snickare
Initium Gruppen AB
Träarbetare, snickare m.fl.

Om jobbet Vi är i ett expansivt skede med många projekt av varierande art och storlek. Därför söker vi nu fler erfarna snickare till vårt team. Som snickare hos oss på YA Gruppen kommer dina arbetsuppgifter variera och vi söker därför dig som är bred i din kompetens. Arbetet bedrivs såväl självständigt som del av större arbetslag.  Du som söker har flerårig erfarenhet utav snickeriarbeten inom följande områden: nyproduktion, ROT-arbeten, köksmontering samt finsnickeri. Vidare så är du självgående, har en positiv inställning, tar ansvar för utfört arbete och är en lagspelare. Du ska kunna kommunicera obehindrat på svenska eller engelska. Vi erbjuder: Goda utvecklingsmöjligheter hos ett snabbväxande företag Uppskattning för väl utfört arbete Trevliga arbetsplatser och omväxlande projekt Kollektivavtal

2 juli 2025
Sista ansökan:
19 december 2025
Saneringsarbetare
Initium Gruppen AB
Saneringsarbetare m.fl.

Om Jobbet Vi är i ett expansivt skede med många projekt av varierande art och storlek. Därför söker vi nu fler erfarna saneringsarbetare till vårt team. Som saneringsarbetare hos oss på YA Gruppen kommer dina arbetsuppgifter variera och vi söker därför dig som är bred i din kompetens. Arbetet bedrivs såväl självständigt som del av större arbetslag. Du som söker har flerårig erfarenhet utav saneringsarbete. Arbetsuppgifterna kommer bland annat bestå av att sanera fastigheter från asbest, mögelsanering samt rengöring av ventilationanläggningar. Vidare så är du självgående, har en positiv inställning, tar ansvar för utfört arbete och är en lagspelare. Du ska kunna kommunicera obehindrat på svenska eller engelska. Vi erbjuder: Goda utvecklingsmöjligheter hos ett snabbväxande företag. Uppskattning för väl utfört arbete. Trevliga arbetsplatser och omväxlande projekt. Kollektivavtal.

2 juli 2025
Sista ansökan:
19 december 2025
Håltagare
Initium Gruppen AB
Betongarbetare

Om Jobbet Vi är i ett expansivt skede med många projekt av varierande art och storlek. Därför söker vi nu fler erfarna håltagare till vårt team. Som håltagare hos oss på YA Gruppen kommer dina arbetsuppgifter variera och vi söker därför dig som är bred i din kompetens. Arbetet bedrivs såväl självständigt som del av större arbetslag. Du som söker har flerårig erfarenhet utav håltagning. Arbetsuppgifterna kommer bland annat bestå borrning och håltagning i hårda material som betong, sten och armerad betong. Betongslipning och bilningsarbeten förekommer också. Vidare så är du självgående, har en positiv inställning, tar ansvar för utfört arbete och är en lagspelare. Du ska kunna kommunicera obehindrat på svenska eller engelska. Vi erbjuder: Goda utvecklingsmöjligheter hos ett snabbväxande företag. Uppskattning för väl utfört arbete. Trevliga arbetsplatser och omväxlande projekt. Kollektivavtal.

2 juli 2025
Sista ansökan:
19 december 2025
Grovarbetare inom bygg och anläggning
Initium Gruppen AB
Grovarbetare inom bygg och anläggning

Om Jobbet Vi är i ett expansivt skede med många projekt av varierande art och storlek. Därför söker vi nu fler erfarna grovarbetare till vårt team. Som grovarbetare hos oss på YA Gruppen kommer dina arbetsuppgifter variera och vi söker därför dig som är bred i din kompetens. Arbetet bedrivs såväl självständigt som del av större arbetslag. Du som söker har erfarenhet av grovarbete. Arbetsuppgifterna kommer bland annat bestå av hantering av rivning, demontering och materialhantering på byggarbetsplatser. Vidare så är du självgående, har en positiv inställning, tar ansvar för utfört arbete och är en lagspelare.  Vi erbjuder: Goda utvecklingsmöjligheter hos ett snabbväxande företag. Uppskattning för väl utfört arbete. Trevliga arbetsplatser och omväxlande projekt. Kollektivavtal.

2 juli 2025
Sista ansökan:
19 december 2025
Sjuksköterska till Saltsjöbadens sjukhus
Vardaga AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Det här är ett jobb för dig som är driven, vill utvecklas i din yrkesroll och bidra till hälsa och livskvalitet för dem som bor hos oss. Här får du bra arbetstider, jobba självständigt och ha frihet att utforma dina arbetsdagar. Hos oss på Vardaga får du också engagerade kollegor och duktiga chefer, utbildningar, karriärmöjligheter samt flera förmåner. Här några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig:  Bra schema och arbetstider. Dagtid, vissa kvällar samt helger.   Hög kvalitet och stöd av tydliga rutiner: Lättillämpliga rutiner, styrdokument, checklistor och kvalitetsledningssystem ger dig ett omfattande stöd i arbetet.  Kompetensutveckling: Du har tillgång till Vardagas interna utbildningsorganisation Lära med en mängd kurser. Du har också möjlighet att ansöka om utbildningstjänst för att bli specialistsjuksköterska.  Karriärmöjligheter: Som sjuksköterska kan du gå vidare och bli enhetschef eller verksamhetschef för ett boende.  Bra ledning och korta beslutsvägar: Din chef finns nära till hands för stöd och för att bolla idéer. En av boendets sjuksköterskor sitter också alltid med i den lokala ledningsgruppen.  Gemenskap och stöd: Du jobbar nära sjuksköterskekollegor, gruppchefer och omvårdnadspersonal. Inom Vardaga finns ett nationellt nätverk för sjuksköterskor för att utväxla inspiration och kunskap.  Förmånsportal med rabatter: Köp till exempel biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra priser. Höjdpunkterna är baserade på svar från Vardagas 180 sjuksköterskor som listat sina bästa argument för att jobba hos oss. Läs mer om deras svar här. Om rollen Du är spindeln i nätet kring de boendes hälso- och sjukvårdsinsatser och jobbar för att ge livskvalitet. Du ansvarar för att medicinska ordinationer följs. Regelbundet genomför du riskbedömningar och uppföljningar för att säkerställa god kvalitet i verksamheten. Samarbete och stöd Du ingår i ett team med omsorgspersonal, sjuksköterskor, arbetsterapeut och fysioterapeut. En viktig roll för dig är att coacha och utbilda omsorgspersonalen så att ni tillsammans ger varje boende ett så gott liv som möjligt. I detta jobbar du nära boendets gruppchefer som är ansvariga för omsorgspersonalen. Våra gruppchefer coachar också och jobbar tillsammans med teamen i det dagliga arbetet. Vi satsar på ledarskapsutveckling för dig som sjuksköterska. En kurs vi kan erbjuda dig att gå är ”Att leda utan att vara chef”. Lära känna de boende Att förstå de boendes önskemål och se små förändring i deras hälsa och sjukdomstillstånd är många gånger avgörande för korrekta bedömningar och beslut. Tydliga rutiner För att skapa trygghet och tydlighet för dig som sjuksköterska finns ett omfattande stöd i form av praktiska och lättillämpliga rutiner, styrdokument och checklistor. Vårt kvalitetsledningssystem heter Qualimax och är branschledande. Som ny sjuksköterska hos oss deltar du i vårt digitala introduktionsprogram tillsammans med din mentor för att säkerställa att du får en tydlig introduktion med målet att snabbt komma in i arbetet och våra rutiner. Om Saltsjöbadens sjukhus  Saltsjöbadens äldreboende finns i en vacker och anrik miljö vid Baggensfjärden strax intill Stockholms skärgård med havet som granne. Här arbetar ett kompetent team som trivs på jobbet - vi välkomnar nu ytterligare en kollega till vår trevliga arbetsplats. På Saltsjöbadens sjukhus finns 92 lägenheter och vi erbjuder både permanent boende (avdelningar för personer med demenssjukdom och somatiska avdelningar) samt korttidsboende. Här finns engod arbetsmiljö som du aktivt kan påverka. Vi är en dynamisk arbetsplats med korta beslutsvägar, tydliga mål och där kvalitet och service prioriteras. Det är cirka 10 minuters promenadväg till Saltsjöbanans station Saltsjöbaden. Fri parkering finns i anslutning till boendet. Din erfarenhet och kunskap Du är legitimerad sjuksköterska och vi ser gärna att du har arbetat några år inom äldreomsorgen. Våra boende är ofta multisjuka och det kräver att du har både översiktliga kunskaper kring olika sjukdomar och tillstånd samt ett intresse för den åldrande människan. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är viktigt. Vi önskar att du gillar att jobba självständigt och att ha friheten att utforma dina arbetsdagar  är trygg i din roll som sjuksköterska och kan fatta snabba beslut och föra en diskussion med ansvarig läkare  tar egna initiativ, har skinn på näsan och vågar ta för dig  tycker om att ha en ledarroll och att stötta dina kollegor  är van att strukturera och organisera ditt arbete. "Jag har alltid blivit trodd och satsad på och när man har idéer så lyssnar arbetsgivaren. " - Mårten Hedberg, Medicinskt ansvarig sjuksköterska, Stockholm Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse  Sista ansökningsdag: 10 augusti. Rekrytering kommer att påbörjas efter sista ansökningsdag relaterat till semestrar. Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: Verksamhetschef Åsa Smedberg, mejl: [email protected]. Observera att det inte går att ansöka via E-post. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Facklig kontakt: Vårdförbundet Mail: [email protected] Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Läs mer om oss på www.vardaga.se

2 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025