Supervisor med personalansvar till DHL i Västberga!
Uniflex Sverige AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

Vi söker nu en senior och trygg ledare som vill ta ansvar för en operativ arbetsgrupp i en krävande terminalmiljö. Du kommer att arbeta eftermiddagsskiftet och ha ett helhetsansvar för det dagliga arbetet i terminalen. Det här är en hands-on roll med personalansvar för en grupp på cirka 12–13 medarbetare som främst arbetar med truckkörning (motvikt och ledstaplare) och lastning av gods för avgång. Om tjänsten Arbetstider: Måndag–fredag, kl. 13:00–22:00. Ej arbete på röda dagar. Placering: DHL Freight i Västberga. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Som Supervisor ansvarar du för att: * Planera bemanning och skift, göra scheman och säkerställa att rätt resurser finns på plats. * Hålla uppstartsmöte och informera teamet om dagens mål och status. * Leda och fördela det dagliga arbetet samt hantera eventuella problem direkt på golvet. * Följa upp siffror och resultat, analysera data i Excel och rapportera efter skiftets slut. * Växla mellan operativt arbete på golvet och administrativa uppgifter på kontoret. Vem är du? Du är en erfaren ledare, van vid tuffa miljöer och tydlig kommunikation. Erfarenhet av att praktiskt arbetat med personalledning och har förmågan att skapa struktur även i utmanande situationer. Du behöver trivas med att hålla svåra samtal, leda möten, hantera konflikter och snabbt kunna medla när missförstånd uppstår. I den här rollen är det viktigt att kunna sätta gränser, vara närvarande på golvet och samtidigt ha koll på siffrorna. Du ska även gilla att samarbeta med människor och skapa en rolig arbetsmiljö med fokus på aktiviteter och trivsel! Krav: * Erfarenhet av ledarskap i operativ miljö – gärna terminal, lager eller logistik. * Truckkort och gärna erfarenhet av motviktstruck och ledstaplare. * God Office-vana och vana att arbeta med siffror och resultat. * Prickfritt belastningsregister – kontroll kommer att göras. Att hitta rätt person till rätt plats – det är vår kärnkompetens. Vi rekryterar kompetent personal till praktiskt taget alla branscher, små som stora företag, inom såväl privat som offentlig sektor. Har du rekryterats av Uniflex vet du att processen är kvalitetssäkrad. Våra rekryterare kan din bransch, därför tar vi totalansvar för alla moment, från kravprofil till uppföljning. Men viktigast av allt är förstås resultatet - att du är rätt person på rätt plats. Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! Uniflex är ett registrerat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

2 juli 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Sliptekniker till modern produktionsanläggning i Jordbro
Matenco AB
Slipare m.fl.

Matenco AB är en erfaren och välrenommerad underleverantör inom avancerad tillverkning av kundanpassade komponenter i främst rostfritt stål. Bolaget har en specialisering på tillverkning av skräddarsydda och komplexa produkter med hög precision. Som en ledande aktör i branschen levererar Matenco produkter till olika branscher över hela världen där tre stora kundsegment är pump- och vattenlösningar, medicinteknik och energiindustrin. Företaget grundades 1984 och har idag omkring 30 anställda fördelade på flera avdelningar som samarbetar tätt i det dagliga arbetet. Vi söker nu ytterligare en noggrann och engagerad Sliptekniker till vår slip- och poleringsavdelning på produktionsenheten i Jordbro. Om tjänsten Som Sliptekniker blir du en viktig del i slutskedet av vår tillverkningsprocess. Du arbetar med mekanisk ytbehandling, där du slipar och polerar färdiga produkter – framför allt i rostfritt stål – så att de uppnår rätt ytfinish och kvalitet. Du kommer att arbeta praktiskt från första dagen och introduceras stegvis tillsammans med erfarna kollegor. Arbetet sker i team men kräver ett självständigt ansvar för verktygshantering och detaljutförande. Dina arbetsuppgifter Utföra grovslipning, finslipning och polering av detaljer i metall, framför allt rostfritt stål Hantera och övervaka slip- och polermaskiner Ställa in maskiner utifrån material, hastighet och kravspecifikationer Säkerställa hög ytkvalitet inför slutkontroll och leverans Din profil Vi värdesätter främst tekniskt intresse, ansvarskänsla och vilja att utvecklas i yrket. Tidigare erfarenhet inom liknande arbete är meriterande, men inget krav. Vi söker dig som har: Gymnasieutbildning God teknisk förståelse eller mekaniskt handlag Erfarenhet av industrijobb eller verkstadsarbete Kommunikativa färdigheter i svenska eller engelska Du har ett öga för detaljer och ett starkt kvalitetstänk. Du trivs i en produktionsmiljö där man arbetar med händerna, och du ser värdet i hantverksmässig noggrannhet. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och är proaktiv när det gäller att förbättra rutiner, arbetsmetoder och flöden. Vi tror också att du gillar att arbeta målinriktat och strukturerat. Arbetstid 40 timmar per vecka: Måndag–Torsdag: 07.00–16.00 Fredag: 07.00–14.00 Vad vi erbjuder Hos oss får du vara del av ett sammanhållet team med hög yrkesstolthet, där vi kontinuerligt investerar i både teknik och personal. För att höja trivseln flyttade vi för två år sedan in i nya, moderna lokaler med god tillgänglighet – endast några minuters promenad från Jordbro pendeltågsstation. Du får en roll där du kan växa både personligt och yrkesmässigt, i takt med att vi utvecklar våra processer och stärker vår position som en ledande partner inom tillverkning av kvalitetsprodukter i rostfritt. Om Matenco Group Matenco AB är en del av Matenco Group, en växande koncern med fokus på innovation, teknikskifte och framtidssäkring av svensk industri. Genom samarbeten mellan våra olika bolag skapas många möjligheter för intern utveckling och karriärvägar för dig som vill ta nästa steg inom industrin. Läs mer om oss på: https://www.matenco.se/ Ansökan Skicka in din ansökan så snart som möjligt – senast den 17 augusti. Urval sker löpande. Vid frågor kontakta: Daniel Österberg [email protected]

2 juli 2025
Sista ansökan:
19 december 2025
Elektriker med inriktning Styr- och Reglerteknik
Exelect AB
Industrielektriker

Aircano AB är ett väletablerat ventilationsföretag med inriktning på fastighetstekniska installationer. Vi är idag ca 30 st medarbetare som gemensamt driver projekt inom ventilation, styr & regler, service och energisparprojekt för drygt 78 miljoner kr/år till främst fastighetsägare, företag och bostadsrättsföreningar. Vi är placerade i Sköndal och har Stockholm och Mälardalen som främsta arbetsområden. Instalcokoncernen som Aircano ingår i är ett av Nordens ledande installationsföretag inom el, vs, ventilation, kyla, teknikkonsult och industri. Instalco omsätter 14,3 miljarder och har över 6200 medarbetare i drygt 150 bolag i Norden. Till vårt kontor söker vi nu ytterligare en kompetent medarbetare. Arbetsuppgifter: Vårt primära arbetsområde är rotprojekt inom bostäder, men det kan även handla om nyproduktion av bostäder, lokalanpassningar i kommersiella fastigheter samt servicearbete. Din uppgift som elektriker blir i huvudsak att genomföra installationer i värmecentraler (fjärrvärme, bergvärme, frånluftsåtervinning mm) och sammankoppling med övriga fastighetstekniska system (ventilation och belysning mm). Det kan handla om nyinstallation eller ombyggnad av apparatskåp, kabeldragning, kanalisation samt driftsättning. Vi söker dig som är tekniskt kompetent, driven och lösningsfokuserad. Du har gjort bra ifrån dig i en liknande tjänst tidigare och är nu villig att ta nästa steg för att utvecklas ytterligare. Din arbetsmoral är hög och din inställning är att det mesta går att lösa om bara viljan finns. Vi utgår ifrån att du har nödvändiga kunskaper och körkort samt att du behärskar det svenska språket väl i tal och skrift. Varför arbeta hos Aircano? Kanske för att Aircano har förmånen av att ha både det mindre familjära företagets fördelar med en platt organisation och högt till tak samt den stora koncernen i ryggen med stabilitet, trygghet samt goda utvecklingsmöjligheter. Verkar det intressant? Du är varmt välkommen med din ansökan via vår rekryteringskonsult Exelect AB. Ansökningar behandlas löpande så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt. Kontaktperson hos Exelect är Anders Hanberg, 070-413 99 03.

2 juli 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Systemutvecklare med spets inom backend
E-Hälsomyndigheten
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Är du systemutvecklare med flera års erfarenhet av Java och containerbaserad teknik? Drivs du av att göra nytta och påverka samhället på riktigt? Då kan det här vara en roll för dig. Om tjänsten E-hälsomyndigheten har i uppdrag att bygga upp en nationell digital infrastruktur inom hälsa, vård och omsorg för att stödja och möjliggöra informationsdelning av hälsodata mellan vårdens system. Infrastrukturen ska bidra till att öka kvaliteten i vården, att förbättra patientsäkerheten, att stärka patientens ställning och att minska den administrativa bördan för hälso- och sjukvårdens medarbetare. I rollen som systemutvecklare hos oss arbetar du i ett agilt team i tätt samarbete med utredare och verksamhetsspecialister som löpande levererar värde. Du arbetar med testdriven utveckling och testautomatisering som en naturlig del av din roll som systemutvecklare, vilket gör detta till en roll för dig som uppskattar en bredd i dina arbetsuppgifter. Du arbetar nära dina kollegor och ni ansvarar gemensamt i teamet för kvaliteten av den kod som skapas. Teamet befinner sig tekniskt i framkant och du får ta stort eget ansvar samtidigt som du är med och bidrar till helheten. Du är med och bygger upp ett nytt verksamhetsområde och skapar nya komponenter, vilket ger goda möjligheter att påverka den tekniska utvecklingen. Om dig Du är en person som brinner för tekniken och rör dig obehindrat mellan verktyg och miljöer. Det du inte kan lär du dig gärna och du kommer med idéer på nya tekniska lösningar och metoder. Som person trivs du när du får samarbeta med andra, du tar stort eget ansvar för att driva ditt arbete framåt och du är analytisk. Vi söker dig som har: • akademisk utbildning inom it, mjukvara eller programmering alternativt flerårig aktuell arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter • minst fem års erfarenhet av arbete som systemutvecklare där Java varit det huvudsakliga programspråket • minst tre års erfarenhet av utveckling med Quarkus, Spring Boot eller annat motsvarande modernt Java-ramverk för mikrotjänster • minst tre års erfarenhet av arbete där testning och testautomatisering är en integrerad del av kodens livscykelhantering • minst tre års erfarenhet av arbete med containerbaserade tekniker som exempelvis Docker, Kubernetes och OpenShift. Det är meriterande för tjänsten om du har:  • erfarenhet inom front-end utveckling med hjälp av exempelvis Vue, React eller Angular • erfarenhet av arbete med Java EE/Jakarta EE och JPA/Hibernate • erfarenhet av arbete med öppen källkod • erfarenhet av utveckling i Linux-miljö • aktuell och relevant erfarenhet av att ha arbetat i komplexa systemmiljöer på myndighet eller annan stor organisation. Vad erbjuder vi? Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen. Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag. På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss Är du intresserad? Frågor angående tjänsten besvaras av enhetschef Åsa Stridsman, 010-106 0979. Frågor angående rekryteringsprocessen besvaras av hr-specialist Dorothea Lockman, 010-175 3741. Under semesterperioden 14/7-8/8 har vi begränsad möjlighet att svara på frågor. Välkommen att skicka in din ansökan och cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 8 augusti. Ladda gärna upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan. Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Kalmar eller Stockholm. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan Kalmar och Stockholm. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. Därför kan vi komma att behöva genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För en del arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen. Om E-hälsomyndigheten E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård. Hos oss arbetar cirka 500 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

2 juli 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
IVO söker tillsynsläkare, specialist i allmänmedicin

IVO söker specialistläkare i allmänmedicin för arbete vid någon av avdelningarna i Örebro, Jönköping, Umeå, Malmö, Göteborg eller Stockholm. Inspektionen för vård och omsorg (IVO) söker en specialistläkare inom allmänmedicin för tillsyn och utredning av legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal samt andra medicinskt orienterade uppgifter inom myndighetsutövningen. Om jobbet Som tillsynsläkare på IVO kommer du att handlägga ärenden och medverka i utvecklingen av tillsynsarbetet där din kompetens behövs. Du kommer att arbeta med medicinska bedömningar och medverka i tillsynen av primärvård, kommunal- hälso- och sjukvård med åtföljande vårdkedjor och (ex. barnhälsovård, skolhälsovård, företagshälsovård, äldrevård). Tillsyn och utredning av legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal är en väsentlig del av tillsynsläkarens arbete. Du kommer i arbetet i kontakt med såväl vårdgivare/personal som allmänhet och media. Tillsynen ska vara riskbaserad och granska det som är väsentligt för patientsäkerheten, samt präglas av tydlighet, trovärdighet och effektivitet, liksom utgå från den statliga värdegrunden. Som tillsynsläkare arbetar man nationellt med olika ärendeslag och därav har geografisk kontorstillhörighet ingen betydelse för att klara sitt uppdrag. På IVO arbetar idag ett 20-tal tillsynsläkare varav flera är specialister inom allmänmedicin. Vi söker dig som har • Läkarlegitimation med specialistbevis inom allmänmedicin. • Flerårig aktuell erfarenhet av kliniskt arbete. • God kännedom om hälso- och sjukvårdens organisation, juridik och finansiering. Vi söker dig som är intresserad av att tillsammans med övriga medarbetare och kompetenser på IVO, utveckla och förstärka patientsäkerheten i vården. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är saklig, noggrann och tydlig samt pedagogisk i din kommunikation. Du ska ha mycket god samarbetsförmåga, vara trygg i dina beslut och på ett konstruktivt sätt kunna beakta och omsätta andras synpunkter och perspektiv. Du skall snabbt kunna växla mellan att arbeta självständigt och i grupp. Vidare kräver rollen som tillsynsläkare att du har förmågan att analysera och utreda komplext och omfattande material utifrån ett resursbesparande och generellt perspektiv. Du ska ha lätt för att se helheten och arbeta effektivt. Du har god förmåga att formulera skrivelser och beslutsunderlag samt kommunicerar effektivt resultatet av ditt arbete, både internt och externt. Vi ser det som meriterande om du också har • Erfarenhet av arbete med särskilt ansvar för medicinsk kvalitet och patientsäkerhet, såsom medicinsk rådgivare, ledningsansvarig läkare etc. • Utbildning och/eller erfarenhet av att tillämpa juridisk information och föreskrifter inom det medicinska området. • Erfarenhet av tillsyn eller annat arbete på myndighet. Vad kan IVO erbjuda dig? Vi erbjuder dig en utvecklande roll i en spännande kunskapsorganisation. Du får chansen att arbeta i en dynamisk miljö där du tillsammans med dina kollegor bidrar till vårt kontinuerliga arbete med att utveckla en modern och kraftfull tillsyn i Sverige. Vi arbetar kontinuerligt med nya arbetssätt, metoder och verktyg för att nå bästa resultat. Vi strävar efter en sammansättning av medarbetare som speglar samhällets mångfald.   Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning med placering vid någon av IVO:s sex avdelningar i Örebro, Jönköping, Umeå, Malmö, Göteborg eller Stockholm. Det finns möjlighet till distansarbete under del av arbetsveckan. Din befattningstitel kommer att vara inspektör.   Tillträde enligt överenskommelse. Ansökan Du ansöker genom att svara på våra urvalsfrågor och bifoga ditt CV samt ett personligt brev. Av din ansökan ska framgå på vilket sätt du motsvarar kravprofilen. Ansök senast den 17 augusti 2025.    Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju.   Välkommen med din ansökan!   Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare rekryterings- eller annonseringshjälp.   IVO bidrar till en säker vård och omsorg Inspektionen för vård och omsorgs (IVO) uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter. Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- och sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna. Myndigheten har ca 800 anställda. Arbetet med tillsyn bedrivs vid sex regionala avdelningar runt om i landet. Avdelningarna för tillståndsprövning, analys, planering och kommunikation samt verksamhetsstöd är placerade i Stockholm, liksom generaldirektörens stab.

2 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Native Content Manager
Bombayworks AB
Journalister m.fl.

As our Norwegian Content Manager, you’ll work closely with clients in the Norwegian market. You will write and translate marketing material in Norwegian, always with the client’s tone of voice in mind. You’ll also support clients with optimizing digital content in Optimizely by building campaigns, managing content, and solving everyday content-related challenges. You’ll be switching between Norwegian and English in your daily work, and sometimes Swedish so you’ll need to be comfortable navigating across languages and cultures. Who you are You are a service-minded team player who takes initiative and enjoys supporting others. You work independently, have a sharp eye for detail, and care about quality – both in content and collaboration. We believe you have Norwegian as your mother tongue Fluent in English Good understanding of Swedish Experience writing and optimising digital content Experience working in CMS, preferably Optimizely An understanding of SEO and how content impacts conversion What we offer A truly international workplace where diversity is a strength A personal learning budget to help you grow Access to an external coach A hybrid setup A healthy view on work-life balance Even if you feel you are only a 75% match for this role, we still want to hear from you. This list is purely indicative and with the right mindset skills can always be learnt. About Bombayworks We’re a digital consultancy and awarded “Agency of the Year” three years in a row. We help clients like Toyota, Isadora, Fabege and Electrolux grow through smart digital strategies and solutions. With 60+ colleagues from different cultures and backgrounds, we believe great teamwork creates even greater results. Practical info Start: Middle August (with respect to notice period) Scope: Full-time (part time is a possibility) Location: Stockholm, Sveavägen 31 Hybrid: Work remotely up to 3 days/week Apply as soon as possible – we’ll close the process once we’ve found the right match. Questions? Reach out to [email protected]

2 juli 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Almia söker sjuksköterska till operationsenhet Södertälje
Almia AB
Operationssjuksköterskor

Gör det som du älskar, som konsult! Kvalifikationer Vi söker dig med minst två års erfarenhet. Vi ser gärna att du som konsult har god samarbetsförmåga, är noggrann, och ansvarstagande. Arbetsuppgifter Som operationssjuksköterska hos Almia får du chansen att arbeta ute hos våra kunder med varierande arbetsuppgifter inom operationsvård. Du kommer att ansvara för instrumentering, förbereda operationssalen och samarbeta med kirurgteam. Arbetsmiljön är dynamisk och skiftar beroende på kund och operationstyp. Kontakta oss för mer information om detta uppdrag och hur du kan växa med Almia. Finner du tjänsten som Operationssjuksköterska till Södertälje intressant är du är varmt välkommen att höra av dig direkt  till Amanda Aletto eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller 08-410 250 50. Vi ser fram emot att höra från dig! Har du redan ett uppdrag men vet en klockren kandidat, tipsa vidare och ta del av en tipsbonus! Tillsammans med din konsultchef på Almia får du skapa det bästa upplägget som passar just dig och dina behov. Vi gör vårt yttersta för att lyssna och förstå vem du är, vad du vill och vad du behöver. Vi vill helt enkelt veta vad som är viktigt för dig. Därför är vi extra lyhörda för vad du har för behov och önskemål när det kommer till uppdragets period, omfattning, geografiskt område samt arbetstider. Det absolut viktigaste för oss är att vi tillsammans hittar ett upplägg som går att anpassa efter ditt livspussel. Personliga egenskaper: Du är en positiv och engagerad kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas som konsult är det viktigt att du är prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du har du goda kunskaper i svenska och drivs av utmaningar och nya möjligheter. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En engagerad konsultchef Fördelaktiga förmånspaket Trygga villkor Tipsbonus Bli en del av Almia-familjen Almia Vårdbemanning är ett rikstäckande bolag med stort hjärta som gör allt för att du som konsult ska trivas och må bra. Tillsammans med dig följer vi dina önskemål och matchar uppdrag efter din erfarenhet. Du kommer alltid känna att du har ett stöd i din närmaste konsultchef, vars viktigaste uppgift är att se till att du mår bra. Hos oss på Almia får du ta del av en varm kultur där varje anställd är unik och får högsta prioritet från oss i form av engagemang, tillhörighet och tillgänglighet. I ditt dagliga jobb som konsult är du en del av ett vårdteam, med allt vad det innebär. Som konsult hos Almia är du också en viktig del av vårt team, och vår gemenskap. Vi håller kontakt, följer dig i uppdragen, finns alltid nära till hands och hjälper dig att lösa de eventuella problem som kan dyka upp längs vägen. Vi ser även till att du får träffa dina Almia-kollegor då och då för att utbyta tankar, tips och erfarenheter. Vi tar hand om varandra, lika självklart naturligt som att du tar hand om andra. Sista svarsdag Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! www.almia.se 08-410 250 50 [email protected]

2 juli 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025
Almia söker sjuksköterska till intensiven Södertälje
Almia AB
Intensivvårdssjuksköterskor

Gör det som du älskar, som konsult! Kvalifikationer Vi söker dig med minst två års erfarenhet. Vi ser gärna att du som konsult har god samarbetsförmåga, är noggrann, och ansvarstagande. Arbetsuppgifter Som intensivvårdssjuksköterska hos Almia får du chansen att arbeta ute hos våra kunder med varierande arbetsuppgifter inom intensivvård. Du kommer att vårda kritiskt sjuka patienter, övervaka vitala funktioner och samarbeta med ett högspecialiserat team. Arbetsmiljön är dynamisk och skiftar beroende på kund och intensivvårdsavdelning. Kontakta oss för mer information om detta uppdrag och hur du kan växa med Almia. Finner du tjänsten som Intensivvårdssjuksköterska till Södertälje intressant är du är varmt välkommen att höra av dig direkt  till Amanda Aletto eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller 08-410 250 50. Vi ser fram emot att höra från dig! Har du redan ett uppdrag men vet en klockren kandidat, tipsa vidare och ta del av en tipsbonus! Tillsammans med din konsultchef på Almia får du skapa det bästa upplägget som passar just dig och dina behov. Vi gör vårt yttersta för att lyssna och förstå vem du är, vad du vill och vad du behöver. Vi vill helt enkelt veta vad som är viktigt för dig. Därför är vi extra lyhörda för vad du har för behov och önskemål när det kommer till uppdragets period, omfattning, geografiskt område samt arbetstider. Det absolut viktigaste för oss är att vi tillsammans hittar ett upplägg som går att anpassa efter ditt livspussel. Personliga egenskaper: Du är en positiv och engagerad kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas som konsult är det viktigt att du är prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du har du goda kunskaper i svenska och drivs av utmaningar och nya möjligheter. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En engagerad konsultchef Fördelaktiga förmånspaket Trygga villkor Tipsbonus Bli en del av Almia-familjen Almia Vårdbemanning är ett rikstäckande bolag med stort hjärta som gör allt för att du som konsult ska trivas och må bra. Tillsammans med dig följer vi dina önskemål och matchar uppdrag efter din erfarenhet. Du kommer alltid känna att du har ett stöd i din närmaste konsultchef, vars viktigaste uppgift är att se till att du mår bra. Hos oss på Almia får du ta del av en varm kultur där varje anställd är unik och får högsta prioritet från oss i form av engagemang, tillhörighet och tillgänglighet. I ditt dagliga jobb som konsult är du en del av ett vårdteam, med allt vad det innebär. Som konsult hos Almia är du också en viktig del av vårt team, och vår gemenskap. Vi håller kontakt, följer dig i uppdragen, finns alltid nära till hands och hjälper dig att lösa de eventuella problem som kan dyka upp längs vägen. Vi ser även till att du får träffa dina Almia-kollegor då och då för att utbyta tankar, tips och erfarenheter. Vi tar hand om varandra, lika självklart naturligt som att du tar hand om andra. Sista svarsdag Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! www.almia.se 08-410 250 50 [email protected]

2 juli 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025
Arbetsterapeut till Ekerö Rehab
REGION STOCKHOLM
Arbetsterapeuter

Arbetsterapeut till Ekerö Rehab Stockholms läns sjukvårdsområde, Rehab Västra Om jobbet Vill du bli en i vårt fantastiska gäng? Vi söker dig som driven och gillar att jobba i team med andra professioner. Vi söker någon som främst vill arbeta i vårt hemrehabteam bestående av arbetsterapeuter, fysioterapeuter/sjukgymnaster och dietist. Meriterande är kunskap om handrehablilitering. Vår mottagning ligger centralt på vackra Ekerö. Rehab Västra är en egen resultatenhet inom Stockholms läns sjukvårdsområde med uppdrag att bedriva primärvårdsrehabilitering i västerort samt ett tilläggsuppdrag för neuroteam i öppenvård. Våra mottagningar finns i Bromma, Ekerö, Kista och Spånga. I verksamheten arbetar arbetsterapeuter, dietister, fysioterapeuter/sjukgymnaster, kiropraktorer, receptionister, kurator och logoped, sammanlagt ca 70 medarbetare. Du kan läsa mer om oss på Ekerö rehab Vi erbjuder: Vi erbjuder en arbetsplats med kompetenta, positiva och drivna arbetskamrater som tillsammans skapar förutsättningar för att förbättra våra patienters livskvalité. Vårt arbete präglas av arbetslust och stort engagemang! I vår verksamhet arbetar vi aktivt för en god arbetsmiljö och en utvecklande lärandemiljö. En hälsosam livsstil och en bra balans mellan arbete och privatliv är för oss en självklarhet! Därför satsar vi på kompetensutveckling, flexibla arbetstider, ett generöst friskvårdsbidrag, möjlighet till friskvård på arbetstid samt fri sjukvård. Du kan läsa mer om det på Förmåner hos Stockholms läns sjukvårdsområde (regionstockholm.se) Arbetsuppgifter: Inom hemrehabiliteringen möter och behandlar du patienterna i deras hem och gör hembesök både enskilt men framför allt i team med fysioterapeut eller dietist. Arbetsuppgifterna består bl.a. av: Aktivitets- och funktionsbedömning/utredning/träning, råd och stöd om egenvård Förskrivning av hjälpmedel och information om produkter och teknik Bedömning av bostad och närliggande miljö och miljöinriktade åtgärder t.ex. bostadsanpassning Samverka med andra vårdgivare, handleda och stödja anhöriga och vårdpersonal samt handleda studenter Dokumentation sker i journalsystemet TakeCare Anställningsform: Vikariatsanställning på Ekerö med eventuell möjlighet till förlängning inom Rehab Västra start enligt överenskommelse. Heltid 100% 40 tim/ vecka. Kvalifikationer: Legitimerad arbetsterapeut Erfarenhet av primärvård är meriterande liksom kandidatexamen, magisterexamen eller annan vidareutbildning B-körkort Personliga egenskaper: Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet, vilket innebär att du: Tycker om att arbeta i team och har lätt för att samarbeta över yrkesgränserna Är ansvarstagande och förenar självständigt arbete med god samarbetsförmåga Är flexibel, har god kommunikativ förmåga Är lyhörd, stresstålig, serviceinriktad Har en positiv attityd till utveckling och förnyelse av arbetet. När du arbetar i patientens hem måste du klara av att vistas i miljöer med husdjur/pälsdjur och inte vara känslig för röklukt. Övrig information: Information om tjänsten lämnas av: Enhetschef: Malin Åkerljung , Tel: 08-123 390 85 Facklig företrädare: Sveriges Arbetsterapeuter, Michael Sahlin, Tel: 08-507 488 82 Vi kommer löpande att gå igenom ansökningar och kan kalla till intervju innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan! Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.regionstockholm.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

2 juli 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Speciallärare (F-3)
AcadeMedia Support AB
Speciallärare och specialpedagoger m.fl.

Innovitaskolan består av 27 för- och grundskolor skapade för framtidens behov. Vi kombinerar traditionell undervisning med moderna verktyg och metoder för att ge våra barn och elever kompetenser och rätt förutsättningar i en föränderlig värld. Innovitaskolorna finns i hela Sverige, från Kalix i norr till Landskrona i söder. Innovitaskolan är en del av AcadeMedias grundskolor. Innovitaskolan Myrängen söker en engagerad speciallärare! Hos oss får du vara med och skapa en trygg och inkluderande lärmiljö där varje elev lyckas. Vi erbjuder ett starkt kollegialt samarbete och en trygg skola med höga målresultat. Vi är en väl fungerande familjär liten skola med ca 180 elever i åk F-3. Vi söker en engagerad och kompetent speciallärare som vill vara en aktiv del av utvecklingen hos oss! Du ingår i skolans elevhälsoteam och bidrar till att utveckla systematiken och effektiviteten i processen kring elever i behov av särskilt stöd, samt deltar i det förebyggande och hälsofrämjande arbetet på skolan. Du planerar, genomför och följer upp insatser i undervisningen för att främja elevernas kunskapsutveckling. Du arbetar både individ- och gruppinriktat med elever i behov av särskilt stöd för att utveckla tillgängligheten i lärmiljön. Du ger handledning och stöd till kollegor i det pedagogiska arbetet. Du skriver kartläggningar, utredningar om särskilt stöd och åtgärdsprogram samt följer upp insatser och dokumentation. Arbetet innebär många kontaktytor med elever, kollegor, vårdnadshavare och olika myndigheter. Vi söker dig som: • Har lärarlegitimation mot grundskolans lägre åldrar (krav). • Har speciallärar- eller specialpedagogexamen och erfarenhet av att arbeta som det. • Har erfarenhet av att skriva utredningar av elevers behov av särskilt stöd och åtgärdsprogram. • Är en trygg och stabil ledare. • Har förmågan att skapa goda relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor • Är flexibel och lösningsfokuserad med god samarbetsförmåga och bidrar ansvarsfullt till utveckling i det kollegiala lärandet. • Är engagerad och tillför entusiasm med energi och lust i arbetet. • Är strukturerad och systematisk. • Är handlingskraftig, och lösningsfokuserad och omsätter dina kunskaper praktiskt konkret. • Är lyhörd och nyfiken på elevers röst och perspektiv, och tror att elever gör rätt om de kan. • Leder kollegor med lyhördhet och nyfikenhet. • Behärskar svenska mycket väl i både tal och skrift då det krävs i arbetet. • Tar ansvar för att fånga och stimulera elevernas nyfikenhet, intresse och lärande. • Har behörighet i svenska som andraspråk. • Har erfarenhet av undervisning på lågstadiet. • Har erfarenhet av språkutvecklande undervisning. • Ett plus är om du kan dokumentera i ProRenata. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Anställningsvillkor: • Tillsvidare med 6 mån provanställning • Semestertjänst • Arbetstider: Enligt schema. • Tillträde: Enligt överenskommelse. Ansökan och kontaktinformation: Du är varmt välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vid frågor kring tjänsten, kontakta gärna rektor Delphine Ericson på 076-1080876 eller [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan och att välkomna en engagerad och passionerad speciallärare till vårt team på Innovitaskolan Myrängen! Vi undanbeder oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

2 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025