Strandskolan söker lärare i Spanska o engelska för årskurs 6-9
Tyresö kommun
Grundskollärare

Vad vi gör och vill Strandskolan är en F-9 skola med 750 elever i en vacker skolbyggnad. Skolan har höga resultat och ligger i ett område med en enastående natur runt hörnet. Utifrån visionen ”Vi ger våra barn rötter och vingar”, erbjuder vi en utbildning där en trygg och stabil grund skapar de bästa förutsättningarna för att våga anta nya utmaningar och pröva sina vingar. Vi arbetar tematiskt och med kreativiteten i fokus. Ämnesövergripande arbete ser vi som viktigt och med ett gemensamt öppet hus per termin för hela skolan får alla elever möjligheter att visa sina kunskaper på olika sätt. Vi är en välfungerande skola med helhetssyn på både kunskaper och elever. Med höga och positiva förväntningar på både elever och medarbetare når vi framgång. Vi erbjuder ett utmanande och utvecklande arbete tillsammans med engagerade kollegor och elever. Med höga elevresultat jobbar vi aktivt med skolutveckling utifrån forskning och beprövad erfarenhet. Vi har kommit en bra bit på väg i användandet av digital teknik. Strandskolan är en fantastisk skola att verka i. Vi har årskursvisa arbetslag med arbetslagledare i alla tre stadier F-3, 4-6 och 7-9. Vi söker dig som vill vara med och utveckla morgondagens skola och fritidshem. Vi tänker och arbetar förebyggande och hälsofrämjande både gällande våra elever och med varandra. Vi är en skola som har ett starkt fokus på att ständigt utveckla och förbättra undervisningen och verksamheten i skolan och på fritids. Varje pedagog behöver en stor verktygslåda för att kunna erbjuda en framgångsrik och varierad verksamhet. Vi ser digitalisering som en naturlig del i vårt arbete och en möjlighet i vår verktygslåda. Kreativitet och estetiska lärprocesser är ytterligare strängar på vår lyra för att nå djupa kunskaper. Vi öppnar möjligheter och ser varje individs förutsättningar. Om tjänsten Hos oss blir du en del av ett språklärarteam som präglas av samarbete, gemenskap och höga ambitioner. I tjänsten undervisar du i spanska och engelska på högstadiet. Spanskagrupperna delas med en annan behörig lärare, vilket ger goda möjligheter till kvalitet och individanpassning i undervisningen. Vi har ett välfungerande samarbete inom språkämnena där vi samplanerar regelbundet och stöttar varandra i både det pedagogiska och det praktiska arbetet. Du blir en viktig del av ett team där vi delar idéer, planerar tillsammans och strävar efter att utveckla undervisningen gemensamt. Klasserna består av mellan 15–20 elever, vilket skapar goda förutsättningar för att bygga relationer och arbeta språkutvecklande på djupet. Vem är du? Vi söker dig som är behörig legitimerad lärare i spanska i kombination med engelska. Vi söker en lärare som är drivande, har tydliga förväntningar på eleverna och god förmåga att skapa en tillgänglig lärmiljö så att elever når resultat. Du ska ha erfarenhet av och en vilja att möta elevers olikheter. I undervisningen ska du väcka elevernas nyfikenhet att utforska och experimentera med olika material och våga ta sig an utmaningar på ett kreativt sätt. Det är viktigt att du har förmåga att hitta olika strategier för att nå varje elev och stärka eleven i sin kunskaps- och personliga utveckling. Som person är du lyhörd och prestigelös. Genom att vara intresserad och ha förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du har ett gott bemötande och är öppen med ett positivt förhållningssätt i ditt möte med elever och kollegor. Du har förmåga att skapa goda relationer och bidrar till att se möjligheter och lösningar i vårt arbete med att utveckla en skola som möter eleverna på bästa sätt. Vi ser gärna att du är en person med god personlig mognad, har lätt för att samarbeta, tar initiativ i ledarskap och arbetar på ett strukturerat sätt. Du intresserar dig för det övergripande arbetet och kommer att tillhöra ett arbetslag där vi ser dig som en resurs för att stärka det pedagogiska arbetet så att fler elever når målen. Att uppmuntra medinflytande, öppenhet och tolerans ser vi som självklart. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt inom riktlinjer och praxis. Arbetet kräver ett flexibelt förhållningssätt, initiativrikedom, god samarbetsförmåga och en positiv elevsyn. Du behärskar svenska språket i både tal och skrift. Grundläggande IT-kompetens är ett krav. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Välkommen med din ansökan Varmt välkommen med din ansökan senast 15 juli 2025. Har du några frågor? Kontakta oss via mejl eller telefon: Biträdande rektor, Mehrnush Yarbakht, [email protected] och 070-169 88 92. Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna finner du här https://www.tyreso.se/arbetstagarorganisationer. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: https://www.tyreso.se/jobba-hos-oss.html. Barn- och utbildningsförvaltningen Tyresö är nära. Nära storstad, skog och skärgård, 20 minuter från Stockholm city. Tyresö kommun som arbetsplats kännetecknas av fokus på resultat, engagemang och nära ledarskap. Vi gör skillnad i Tyresöbornas vardag. Bli en av oss, här trivs nya tankar. Barn- och utbildningsförvaltningen i Tyresö ansvarar för hela utbildningskedjan – från förskola till vuxenutbildning. Vi ligger i framkant när det gäller ett inkluderande arbetssätt och har ett arbetsklimat där medarbetare, barn och elever kan växa och lyckas. Gemensamt för alla våra verksamheter är helhetstänk, likvärdighet och ett nära pedagogiskt ledarskap. Tillsammans skapar vi en utbildning för var och en. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.

2 juli 2025
Sista ansökan:
21 juli 2025
myNanny barnvakt Nacka, nanny / barnpassning 1-3 gånger/vecka
YCLA AB
Övrig hemservicepersonal m.fl.

Få ett flexibelt och barnsligt roligt extrajobb På myNanny kan du göra skillnad för familjer samtidigt som du får ett barnsligt roligt och flexibelt extrajobb. Vi är ett av Sveriges ledande barnpassningsföretag, vilket innebär att du kan förvänta dig mycket av oss – allt från bra lönevillkor till professionellt bemötande, utbildning, försäkring och personlig support. Ansök till jobbet som barnvakt på myNanny här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Så funkar jobbet som barnvakt Att jobba som nanny är både roligt och flexibelt, du väljer själv vilka uppdrag du vill ha och när du ska jobba. Som barnvakt hjälper du en eller flera familjer i ditt område med att passa deras barn. Det kan innebära allt från hämtning på förskola/skola och en rolig stund i lekparken till att äta mellanmål eller nattning. Det viktigaste är att det är roligt och tryggt för både barnen, föräldrarna och dig! Mer om familjen Under din intervju kommer du får mer information om just denna familj, men här är några bra saker att veta: Antal barn: 1 Ålder: 4 år Dagar i veckan de önskar hjälp: 1-2 gånger i veckan Tider: Oftast hämtning från förskola och ibland även på kvällar samt helger (varje pass är alltid minst 3 timmar) Extrajobbet passar perfekt för dig som: Är ansvarsfull och lekfull med ett genuint engagemang för barn Har erfarenhet av att ha passat ett eller flera barn (0 - 6 år) självständigt Kan arbeta flexibelt både vardagar och helger som nanny Detta erbjuder vi dig som barnvakt på myNanny: Konkurrenskraftig lön med tydlig lönetrappa Du är alltid försäkrad under barnpassningen Flexibelt extrajobb med en familj som passar just dig och din vardag Följa och vara delaktig i ett barns utveckling Utbildning i hjärt- och lungräddning samt första hjälpen Introduktionsutbildning av oss på myNanny Kontinuerligt stöd från din personliga kontaktperson på myNanny Viktiga och relevanta meriter till ditt CV Ansök till jobbet på 3-4 min Du ansöker till jobbet som barnvakt snabbt och enkelt här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Ansökan tar endast några minuter och du blir sedan kallad till intervju för jobbet som nanny på myNanny. Läs mer om hur det är att jobba som barnvakt på myNanny på vår hemsida: https://my-nanny.se/barnvakt En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Nanny hos https://nannypoppins.se Barnvakt hos https://barnvakt.se Au pair i USA hos https://my-nanny.se/au-pair Personlig studiecoach hos https://www.allakando.se Privatlärare i matematik hos https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Studiecoach online inför högskoleprovet https://www.allakando.se/hogskoleprovet Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Barnvakt i Stockholm https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm Personlig studiecoach i Stockholm https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg

2 juli 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Undersköterska med ansvar till hemtjänsten
Aleo Care AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Är du undersköterska och har erfarenhet från arbete i hemtjänst? Är du redo för nya utmaningar med utökat ansvar? Då har vi ett betydelsefullt och omväxlande arbete att erbjuda hos oss i vårt professionella team. Vi erbjuder ett självständigt arbete med många sociala kontakter. Du brinner för att ta hand om andra människor som behöver stöd och omsorg i sin vardag. Vi fokuserar på kunden och bästa möjliga kvalitet i det arbete vi gör. För att kunna söka tjänsten hos oss måste du uppfylla följande krav: Har undersköterskeutbildning med bevis om skyddad yrkestitel Du behärskar svenska i tal och skrift Du är stresstålig och van att ta ansvar Du är van att arbeta självständigt Du måste ha B-körkort Är trygg i dokumentation enligt SoL (Socialtjänstlagen) Meriterande Arbete inom hemtjänst Erfarenhet av liknande arbete med varierande uppgifter Om dig: Du är flexibel, noggrann, självständig och ansvarsfull. Du är van att arbeta med mobil och digital plattform. Du är social, utåtriktad, lyhörd och har positivt bemötande. Du har lätt för att samarbeta och trivs i en flexibel miljö. Du har ett professionellt förhållningssätt i dina kommunikationer. Du ska vara bekväm med att fördela arbete vid frånvaro och förändringar. Du har ett genuint intresse att hjälpa personer med behov av stöd i sin vardag.  En av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov.  Du har förmåga att hantera dem mer pressade situationerna. Dina arbetsuppgifter: I hemtjänsten jobbar du i våra kunders eget hem med att ge personen den omsorg och det stöd som hen har rätt till, enligt biståndsbeslutet och den individuella genomförandeplanen. Arbetsuppgifterna kan handla om: Att ge personlig omvårdnad (som ex. hygien, på- och avklädning) och stöd vid måltider. Delta i social samvaro med kunden samt följa med på promenader. Fungera som fast omsorgskontakt för kunden och bidra till deras trygghet. Arbeta både självständigt och i samarbete med kollegor för att ge bästa möjliga omsorg. Bidra aktivt till utveckling och förbättring av verksamheten. Och mycket annat Ansvarsområden: Kvällar och helger ansvarar du för att svara i telefonen på inkommande samtal från kunder, anhöriga och personal. Du ansvarar för att all personal har kommit till arbetspasset samt ser till att all personal är åter vid arbetets slut. Du ansvarar för att planera om vid frånvaro när ordinarie planerare samt teamledare inte är närvarande. Du skriver rapport till ansvarig chef/planerare vid passets slut. Du hjälper till att fördela arbeten vid planerare/teamledares frånvaro. Arbetsperiod och tider: Tjänsten är tillsvidareanställning. Provanställning tillämpas. Rullande schema dag/kväll med arbete varannan helg. Du utgår från vårt kontor i Täby. Vi tror att du bor i närheten för att resor till och från arbetet inte blir belastande. Vi tittar löpande på ansökningar så välkommen med din ansökan redan idag! Om oss: Vår vision är att vara Sveriges mest kundcentrerade vårdföretag. Arbeta för att människor ska leva ett självständigt liv utifrån sina behov och förutsättningar. Detta gör vi med Omsorg från hjärtat. Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver verksamheter i Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm och Oxelösund. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena Hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor, vårdbiträden och servicepersonal. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal via Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekomenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo - klicka här.

2 juli 2025
Sista ansökan:
12 december 2025
Arbetsterapeut till Habiliteringscenter Brommaplan vuxna
REGION STOCKHOLM
Arbetsterapeuter

Arbetsterapeut till HC Järva vuxna Stockholms läns sjukvårdsområde. Om oss: Habiliteringscenter Järva vuxen enhet är en specialistmottagning inom öppenvården som tillhör verksamheten Habilitering & Hälsa. Vi erbjuder insatser till personer över 18 år med medfödda eller tidigt uppkomna funktionsnedsättningar som ger svårigheter i vardagen, som exempelvis autismspektrumdiagnos, intellektuell funktionsnedsättning och/eller rörelsenedsättning. Vi arbetar i tvärprofessionella team med kurator, logoped, psykolog, fysioterapeut/sjukgymnast och arbetsterapeut. Vi är ett engagerat gäng som besitter mycket kunskap och vårt arbete präglas av arbetslust och stort engagemang till våra patienter. Vi tycker att det är viktigt med en hälsosam livsstil och en bra balans mellan arbete och privatliv, därför satsar vi på flexibla arbetstider och förmåner såsom friskvårdsbidrag, möjlighet till friskvård på arbetstid och fri sjukvård. Om tjänsten: Habiliteringen erbjuder åtgärder både individuellt och i grupp. Vid behov i patientens närmiljö eller på annan lämplig plats. Arbetet sker individuellt men också tillsammans med team-kollegor, anhöriga eller nätverk. På enheten är vi sammanlagt 8 medarbetare som delar lokaler med barnhabiliteringen. Dina arbetsuppgifter kommer vara att kartlägga och bedöma patienternas förmågor och behov, planera behandlande åtgärder, genomföra dessa samt vid behov utfärda intyg. Tillsammans med patienter och närstående kommer du att utarbeta strategier samt vid behov prova ut, förskriva och följa upp individuellt anpassade hjälpmedel. Våra patienter har ofta komplexa behov där samverkan krävs med vårdgrannar, nätverk, kommunal verksamhet och andra myndigheter. Hos oss erbjuds du: En god introduktion i ditt arbete- En fin gemenskap i tvärprofessionellt teamarbete- Kollegial och extern handledning- Kompetensutveckling via vår interna personalutbildning- Fri hälso- och sjukvård- Friskvårdsbidrag och friskvård under arbetstid - Flexibel arbetstid Anställningsform: Tillsvidaretjänst på tjänstgöringsgrad 100%. Om dig: Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut som är strukturerad och samtidigt flexibel för att klara av och tycka om det varierade arbetsinnehåll som finns i vår verksamhet. Du är lyhörd och drivs av att hitta olika lösningar för de individer som du möter. Du engageras av att stötta människor till ett värdefullt liv och värnar om allas lika värde. Du är intresserad av utveckling både av ditt kliniska arbete och av vårt gemensamma arbete på enheten. Det är meriterande om du har erfarenhet av habilitering och/eller personer inom vår målgrupp liksom av förskrivningsprocessen. B-körkort är ett önskemål. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.  Kontakta gärna: Sektionschef Åsa Nilsson 08-12335023, Bitr. enhetschef Agneta Siegmeyer, 08-12335338. Facklig kontakt: Martin Johansson, Arbetsterapeuterna 08-12335646 Om verksamheten: Habilitering & Hälsa är en del av Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) inom Region Stockholm. Vi är en kunskapsorganisation som bedriver egen forskning och utveckling och driver flertalet specialiserade enheter. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.regionstockholm.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

2 juli 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
C-chaufför till Årsta
Arena Personal Sverige AB
Lastbilsförare m.fl.

Vi söker nu drivna lastbilschaufförer som har passion för distributionskörning! Du kommer bli anställd som konsult hos Arena Personal och vara ute på uppdrag hos vår kund med utgångspunkt i Årsta.  Om tjänsten Arbetet är väldigt varierande och en dag är sällan den andra lik. Arbetsuppgifterna innefattar körningar med färre stopp samt lastning och lossning. Du utgår och avslutar dagen på samma ställe. Då arbetet som chaufför innehåller ett pressat tidsschema ställer vi krav på att du håller en god servicenivå trots högt arbetstempo. Om dig För att passa för tjänsten ser vi att du är flexibel, pålitlig och stresstålig, samt att du snabbt kan sätta dig in i nya rutiner och arbetsuppgifter. Du är professionell i ditt uppträdande, då regelbunden kundkontakt kan uppkomma. I arbetet förekommer kontakt med arbetsledning och kollegor, vilket kräver god kommunikationsförmåga. Du har även lätt för att samarbeta och innehar god fysik då tunga lyft förekommer i arbetet. Krav: • Körkort med behörighet C  • YKB • Digitalt förarkort • Du behärskar svenska i tal och skrift då all kommunikation sker på svenska Övrigt Arbetstiderna är varierande, där det finns möjlighet att jobba både dag, kväll och natt. Vi ser gärna att du som söker är flexibel med arbetstider. Vi ser gärna att du som söker även har möjlighet att arbeta helger.  Notera att vissa arbetspass kan börja redan kl. 04:30 på morgonen, så du behöver kunna ta dig till arbetet tidigt.  Start omgående.  Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Om Arena Personal Arena Personal är experter på rekrytering och bemanning och är en av de mest erfarna aktörerna på den svenska bemanningsmarknaden. Vi är verksamma över hela Sverige, och har kollektivavtal med Unionen och LO. Som konsult hos oss på Arena Personal kan du förvänta dig en stöttande och nära Konsultchef. Hos oss får du möjlighet att testa på nya spännande arbetsplatser, bredda ditt nätverk och utveckla din karriär.  Vi ser fram emot att hjälpa dig till ditt nästa arbete!

2 juli 2025
Sista ansökan:
1 september 2025
Cleaner Hello Clean in Stockholm

Welcome to Hello Clean in Stockholm. Welcome to Hello Clean in Stockholm! You might have seen our ads on buses or on TV4. At Hello Clean, we’re looking for more stars to join our amazing team of cleaning pros. If you love delivering sparkling results and going the extra mile for customers, we’re the perfect workplace for you! 👉 Apply here: https://helloclean.se/jobba-som-stadare/ Who are you? You are an experienced cleaner🧹 You can communicate in Swedish or English You need to be thorough and like to give your customers that little extra ✨ Importante to note: You must have a valid work permit in Sweden. Nice to have: Experience from service-related jobs We offer: A starting salary of 150SEK/hour + paid vacation. Monday to Friday work schedule – perfect for keeping your weekends free. Close collaboration with your team leader and manager. 👋 The opportunity to take Swedish language lessons. We expect a lot from our employees, but we also give a lot in return. We’re a supportive team, and your managers at the head office will do everything they can to make you feel valued and appreciated. About Hello Clean Hello Clean is a rapidly growing cleaning company with a strong focus on quality and customer satisfaction. We are part of Familjo, which also operates well-known brands such as Hey Kiddo, Studybuddy, and My Academy. Since 2004, we have helped thousands of families solve their everyday challenges – and we’re expanding fast.

2 juli 2025
Sista ansökan:
26 oktober 2025
ITSM-specialist med starkt kundfokus till konsultroll
Synerity AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Syneritys spännande resa fortsätter, och för att möta den ökande efterfrågan på vårt konsulterbjudande behöver vi nu stärka vårt team. Därför vänder vi oss nu till dig som vill vara med att skapa fantastiska kundupplevelser inom IT & Enterprise Service Management (ITSM & ESM). Om Synerity Synerity föddes ur en övertygelse om vikten av att arbeta kundfokuserat och att enbart jobba med produkter som vi verkligen tror på och själva skulle välja om vi var kunden. I kombination med vår erfarenhet och kompetens baserar vi vårt erbjudande på lösningar som såväl vi själva som ledande analytiker som Gartner och Forrester anser ha en stark marknadsposition och goda framtidsutsikter. Några av produkterna vi arbetar med är Freshservice, HaloITSM, Zendesk och Freshdesk. Vi söker en specialist inom ITSM med starkt kundfokus Brinner du för att skapa långsiktiga kundrelationer och översätta kundernas utmaningar till värdeskapande lösningar? Hos Synerity får du en nyckelroll i våra kunders digitala resa – från rådgivning och implementation till löpande utveckling. Vad du kommer att göra hos oss: I rollen som Lösningsspecialist är du en strategisk partner till några av våra största kunder. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att omfatta: Vara primär kontaktperson och bygga långsiktiga relationer med flera av våra nyckelkunder. Analysera kunders IT-miljöer och affärsbehov för att identifiera förbättrings- och utvecklingsmöjligheter. Utveckla och presentera ITSM-lösningar som skapar affärsnytta – oavsett om mottagaren är teknisk specialist eller affärsansvarig. Representera Synerity i implementationsprojekt och säkerställa framgångsrik leverans och kundupplevelse. Ge strategisk rådgivning kring hur våra kunder får maximalt värde av våra lösningar. Driva affärsutveckling – från upphandlingar och offertarbete till demo och presentation. Översätta komplexa IT-koncept till praktiska lösningar kopplade till kundernas mål. Proaktivt identifiera nya möjligheter, både hos kund och internt, och bidra till vår gemensamma utveckling. Vem vi tror att du är: För att trivas hos oss tror vi att du har en affärsdriven och kundorienterad ådra, med förmåga att se helheten i komplexa IT-miljöer. Du känner igen dig i följande: Du gillar att vara kundens främsta kontaktperson och skapa tydligt värde i varje dialog. Du har erfarenhet av att arbeta med större organisationer i projekt med många intressenter. Du är en trygg kommunikatör som anpassar budskapet efter målgrupp och situation. Du har god förståelse för IT-arkitekturer och hur ITSM-lösningar samspelar med andra affärskritiska system. Du är van vid att skapa förtroende och hantera kundförväntningar på ett professionellt sätt. Du är flexibel, lösningsorienterad och trivs i miljöer där varje dag är olika. Du är bekväm med att föreslå förbättringar, paketera lösningar och driva merförsäljning när det är relevant för kunden. Varför välja Synerity? På Synerity får du det bästa av två världar – en konsultfirma som jobbar med marknadsledande lösningar, i en personlig och dynamisk arbetsmiljö där dina idéer och initiativ verkligen gör skillnad. Snabb påverkan & inflytande – Hos oss är beslutsvägarna korta, vilket innebär att dina idéer snabbt kan omsättas i verklighet. Du får möjlighet att påverka processer och projekt och har stor frihet i vilken riktning du driver din roll. Utvecklingsmöjligheter – Till skillnad från större bolag med komplex organisation, försvinner du inte i mängden. Här får du snabbt nya utmaningar och möjlighet att växa i din roll tillsammans med företaget. Meningsfulla kundrelationer – Vi arbetar nära våra kunder och bygger långsiktiga relationer som en pålitlig partner. Som konsult hos oss blir du en nyckelperson för dina kunder. Flexibilitet och balans – Vi vet att livet inte bara handlar om jobb. Vi träffas gärna och vi utgår främst från Helsingborg & Malmö där vi också har kontor att erbjuda. Vi har dock en generellt flexibel arbetsmiljö där du kan hitta balans mellan arbete och fritid och för rätt person spelar geografisk placering mindre roll.

2 juli 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Project manager Mimer AI Factory

RISE Research Institutes of Sweden is looking for a project manager for the user engagement and competence build up part of the Swedish AI factory (Mimer). The role requires solid experience in project management of complex projects, and a background in natural sciences, computer science, data science or machine learning, About us RISE Computer Science department is the leading Computer Science and Artificial Intelligence lab in Sweden. You will be joining a unit working with Space, Quantum- and High Performance Computing. Together with partners and customers from industry and academia we develop sustainable systems at the frontier of applied science. About MIMER The AI factory MIMER is designed as a complete environment for AI development – with support to develop, test and implement and will help with all parts from ensuring data quality to launching an AI solution. MIMER will focus on four key areas where Sweden has particular strengths and growth potential: game development, autonomous systems, life sciences and materials science. Start-up companies and SMEs get access to, among other things: High-performance compute resources to train and scale AI models Hands-on AI expertise from leading scientists and engineers Data, tools, and collaboration platforms Workshops, bootcamps and skills development Some business support to bring innovation to market About the role You will be manager of a project with a large (30+ people) and agile team of researchers and experts with diverse backgrounds and a shared passion for bringing the benefits of AI to societal benefit through training, mentoring, consulting and hands-on proof-of-concept projects. The role involves close collaboration and coordination with Linköpings universitet, which is the host organisation, as well as other countries' AI factories. You will contribute to the development and implementation of the AI Factory strategy, including the development of the service portfolio, establishing collaborations and identifying new user communities. The location of the position is Kista and will involve travels, mainly within Sweden and EU. About you Requirements: Experience from the European R&I landscape and European collaborations PhD is meriting but not a requirement MSc in natural sciences, computer science, data science, machine learning or related areas. PM2 certification or equivalent Experience of management of large and complex projects Excellent communication skills in English and (preferably) Swedish Strong communication and team working skills Are we right for each other? RISE Offers an inclusive workplace with a dynamic environment that gives you opportunities for development both professionally and personally. You will work in a team of committed colleagues to tackle exciting societal challenges. If you are an experienced project manager with a background in computer science and AI, and have excellent communication skills, we encourage you to apply for this exciting opportunity!. Welcome with your application! If this sounds interesting and you want to know more, you are welcome contact recruiting manager Tobias Edman, +46102284887. I RISE's recruitment processes, we do not request a personal letter. Instead, we ask you to answer a number of selection questions that help us better understand your skills and experience in relation to the advertised position. The application deadline is August 10, 2025. Our trade union representatives are Linda Ikatti, Unionen, 010-516 51 61 and Ingemar Petermann, SACO, 010-2284122. Calls from external recruitment companies and sellers are kindly excluded.

2 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Man i Nacka söker engagerad personlig assistent!
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, ansvarsfull och har en positiv inställning. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en man i 60-årsåldern, boendes i Nacka har goda kunskaper i svenska tål pälsdjur har god fysik för att kunna genomföra förflyttningar och tyngre lyft Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete delar kundens intressen Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på ca 40%. Tjänsten innebär arbete under dagtid onsdagar och torsdagar 09-17. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde 2025-08-11. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Nathalie Claeyssens [email protected]

2 juli 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Kanslichef till Rättsväsendets digitalisering, diarienr 2.1.1-0350/25
Brottsförebyggande Rådet
Förvaltnings- och planeringschefer

Vill du vara med och spela en nyckelroll i digitaliseringen av rättsväsendet? Vi söker en utvecklingsinriktad och erfaren ledare till rollen som chef för kansliet för Rättsväsendets digitalisering.  Kansliet finns på Fleminggatan i centrala Stockholm. Om jobbet I september 2020 inrättades ett nytt råd för digitalisering av rättsväsendet. Brottförebyggande rådets (Brå) generaldirektör är ordförande i rådet som består av 11 myndighetschefer. Brå ansvarar också för Rådets kanslifunktion. Verksamheten vid kansliet syftar till att stödja Rådet i att nyttja de möjligheter som digitaliseringen ger i utvecklingen av framför allt brottmålsprocessen. Verksamheten bidrar till: -en effektiv och rättssäker ärendehantering -förbättrade möjligheter till analys och uppföljning -bättre service till enskilda Kansliet har en central roll i utvecklingen och koordineringen av Rådets verksamhet och det gemensamma arbetet som myndigheterna planerar och utför. Som chef för kansliet leder du och arbetar tillsammans med ett team på ca 4 medarbetare. Förutom att aktivt delta i arbetet innebär rollen även verksamhets-, ekonomi -och personalansvar. Du kommer att vara ytterst ansvarig för Kansliets stöd till Rådet inom bland annat följande områden: - planering - kommunikation (extern/ intern), - säkra framdrift och agera katalysator - säkerställa förvaltning - analys, inklusive omvärldsanalys - uppföljning och rapportering - administration och koordinering - mötesledning för olika grupper med myndighetsrepresentanter från de 11 myndigheterna Du är tillsammans med Rådets ordförande en ledande aktör och ett ansikte utåt för verksamheten. Du rapporterar till Rådets ordförande i verksamhetsfrågor och till myndighetsledningen i övriga frågor. Du ingår i Brås ledningsgrupp. Din utbildning och erfarenhet Vi söker dig som har: - akademisk utbildning inom ett för arbetet relevant område, eller annan utbildning eller erfarenhet som Brå bedömer vara likvärdig - erfarenhet från att arbeta på myndighet - flerårig erfarenhet av arbete med, och mycket goda kunskaper om verksamhetsutveckling och it med fokus på digitalisering   - dokumenterad erfarenhet av arbete som chef/ ledare - lett eller deltagit i komplexa utvecklings- och förändringsarbeten - god kunskap om rättsväsendet och erfarenhet av att vara drivande i myndighetssamverkan - mycket god kunskap i svenska och god kunskap i engelska i tal och skrift. Du är svensk medborgare, då jobbet är säkerhetsklassat och en säkerhetsprövning kommer att göras innan anställning. Det är meriterande om du har - kunskap om Regeringskansliet och förståelse för statlig myndighetsstyrning - arbetslivserfarenhet från arbete på någon av de 11 myndigheterna som ingår i samverkan - egen erfarenhet av arbete inom Rättsväsendets digitalisering (tidigare Rättsväsendets informationsförsörjning (RIF)) - erfarenhet av arbete på myndighet där du haft kontakter med Regeringskansliet. Dina personliga egenskaper Som person är du en uthållig förändringsledare som har god samarbetsförmåga. Du är analytisk, strategisk, uthållig och drivande. För att lyckas behöver du vara pedagogisk och ha en mycket god kommunikativ förmåga, såväl i tal som skrift. Du är en modig och tillitsfull ledare som coachar dina medarbetare, med en positiv och lösningsorienterad inställning. Stor vikt kommer att läggs vid dina personliga egenskaper och förmågor. Anställningsvillkor Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid.  Vi tillämpar 6 månaders provanställning och individuell lönesättning. Tillträde enligt överenskommelse. Läs gärna mer om Brå och de förmåner som vi erbjuder, på https://bra.se/om-bra/jobba-hos-oss.html. Brå har ett inkluderande synsätt och värdesätter mångfald.  Närmare upplysningar lämnas av Björn Borschos, tfn 08-527 58 418. För frågor om rekryteringsprocessen kontakta HR -och administrativ chef Sara Ohlin, tfn 08-08-527 58 523. Fackliga kontaktpersoner är Ulrika Lindstedt, tfn 08-527 58 505 för SACO och för ST Anna Horgby, tfn 08-527 58 521. Välkommen med din ansökan! För att söka jobbet klickar du på länken nedan. Ange diarienummer 2.1.1- 0350/25 på din ansökan, och skicka in den till oss senast den 18 augusti 2025. Har du skyddade personuppgifter kontaktar du HR-specialisten som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

2 juli 2025
Sista ansökan:
18 augusti 2025