Säljare till mässor
Jobbplats Sverige AB
Eventsäljare och butiksdemonstratörer m.fl.

RecNet arbetar för att förenkla kontakten mellan arbetsgivare och arbetstagare. LÅT OSS HITTA JOBBET ÅT DIG! Vi letar aktivt jobb åt dig utifrån dina krav och erfarenheter. Över 80% av de som registrerar sig får ett jobberbjudande inom 1 vecka. Registrera dig snabbt och enkelt på RecNet.se Följande annons kommer från vår uppdragsgivare. Vi söker säljare för försäljning av vår matkasse. Vi är ett ledande företag inom utleverering av matkasse till våra kunders dörr. Vi erbjuder ett brett sortiment av råvaror till bästa kvalité och priser. Vi dubblar vår försäljning varje år och söker nu fler säljare för att match de ökade behovet från våra kunder. Med vår nysatsning på olika mässor och torg kommer vi att behöva säljare som bemannar våra snygga och inbjudande montrar och säljer vårt vår tjänst ”Matkassen” Du kommer att arbeta med att presentera ett enkelt och växande koncept där våra kunder får levererat matkassar hem till dörren. Du ingår i ett team på 5 personer som reser runt i din region och besöker mässor, torg och olika köpcentrum samt lite andra event. Du arbetar 8 timmar per dag i olika skift. Skiften sträcker sig mellan 10-20 måndag till söndag. Du arbetar i genomsnitt 1 ½ helg i månaden med möjlighet till mer om så önskas. Du erbjuds en fast lön på 20 000 plus generös provision. Vi erbjuder säljutbildning för alla som börjar, samt vidareutbildning för de som önskar fortsatt utveckling. Ve ser att du har minst 3 månaders erfarenhet av tidigare försäljning. Rekrytering sker löpande så vänta inte med ansökan.

2 juli 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Rörläggare till Storstockholm

Vi söker erfarna och engagerade rörläggare för vår kunds räkning inom Storstockholm. Har du en god arbetsvilja och erfarenhet av att läsa ritningar och kan använda planlaser och rörlaser? Då kan du vara den vi söker! I rollen som rörläggare kommer dina arbetsuppgifter variera och vi söker därför dig som är bred i din kompetens. Du kommer bland annat arbeta med att: · Installera rörsystem, främst hantering av plaströr · Använda laser och andra verktyg för att säkerställa noggrannhet vid installationer · Arbeta efter ritningar för att följa specifikationer och leverera enligt projektkrav · Arbeta självständigt och effektivt för att säkerställa hög kvalitet på arbetet Du jobbar nära andra yrkesarbetare och arbetsledare, så det är viktigt att du är noggrann, lyhörd och tar ansvar. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, som inleds med provanställning i upp till 6 månader. Arbetet sker i Stockholm med omnejd. Du erbjuds en trygg anställning i ett stabilt företag med uppdrag som innefattar varierande projekt på en arbetsplats med högt fokus på säkerhet och arbetsmiljö. DETTA SÖKER VI Vi söker dig som är erfaren och trygg i din roll som rörläggare. Du ska kunna läsa ritningar och behärska plan- och rörlaser. Det är meriterande om du har licens för rörsvetsning. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, är ett krav. Du behöver ha körkort och tillgång till bil. Du har god samarbets- och kommunikationsförmåga och har en lösningsorienterad inställning med en vilja att göra ett bra jobb. Du har ett gott säkerhetstänk och trivs i en miljö där struktur, ansvar och kvalitet uppskattas. Vidare är du självgående, har en positiv inställning och tar ansvar för utfört arbete. OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

2 juli 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Arkivarie och registrator till utrikespolitisk myndighet
Inspektionen För Strategiska Produkter
Bibliotekarier och arkivarier

Är du självgående och bra på att samarbeta? Vill du arbeta på en växande myndighet med fokus på Sveriges utrikes-, säkerhets- och försvarspolitik? Då är det här rollen för dig!    Som arkivarie på Inspektionen för strategiska produkter (ISP) är du en del av teamet arkiv och registratur. Du har en central roll i arbetet med myndighetens arkivredovisning, informationshanteringsplan samt med gallringsrutredningar och digital arkivering. Du och ytterligare en arkivarie tar fram och utvecklar arbetssätt inom arkivområdet. I rollen som registrator utgör du ett viktigt stöd för myndigheten i frågor som har koppling till ISP:s ärende- och diarieföringssystem. Du hanterar digitala kanaler och fysisk inkommande post, skannar och registrerar inkommande handlingar och skapar ärenden. Det kan också förekomma uppgifter av mer administrativ karaktär. En hel del av uppgifterna innefattar arbete med sekretessbelagda handlingar. Myndigheten befinner sig i ett expansivt skede och verksamheten präglas av utveckling.   Kvalifikationer • Gymnasieexamen • Arkivarieutbildning alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig • 1-2 års aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av rollen som arkivarie • God datorvana och goda kunskaper i Office-paketet • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska   Meriterande • Erfarenhet av registrators- och arkivariearbete på myndighet • Erfarenhet av och/eller kunskap om offentlighets- och sekretesslagen, förvaltningslagen, säkerhetsskyddslagen och arkivlagen   Vi söker dig som är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt. Du är bra på att ge service, har förmåga att samarbeta och du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har lätt för att prioritera, är flexibel och beredd att ställa om och ställa upp för andra om verksamheten kräver. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper.   Arbetsgruppen Arkiv och registratur tillhör gruppen personal, ekonomi, administration och kommunikation och är en del av Enheten för verksamhetsstöd. Gruppen har i dagsläget 12 medarbetare.    Om anställningen Tjänsten är delad med målsättning om en årsbasis arbetsfördelning om 50/50 arkivarie/registrator. Anställningen är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras.  För att arbeta hos oss krävs svenskt medborgarskap. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Då en stor del av arbetsuppgifterna omfattar sekretessbelagd information är möjligheterna till distansarbete begränsade.   Om Inspektionen för strategiska produkter (ISP) ISP är en statlig myndighet med utrikespolitisk inriktning. Våra uppdrag är exportkontroll av strategiska produkter samt granskning av utländska investeringar. Vi är också nationell myndighet för kemvapenkonventionen och hanterar internationella sanktioner. Läs mer om oss på isp.se. Vi är en växande specialistmyndighet belägen i Solna/Stockholm. Vi rekryterar löpande till nya uppdrag och hos oss arbetar statsvetare, jurister, ingenjörer och många andra experter. På ISP arbetar drygt hundra medarbetare som tillsammans skapar en varm och välkomnande atmosfär. Vi menar att våra olikheter är en styrka då arbetet kräver flexibelt tänkande och att kunna ta in olika perspektiv. Hos oss arbetar du i rymliga lokaler som ger arbetsro för komplexa frågeställningar. Vårt arbete sker huvudsakligen på kontoret då säkerhet är i fokus för oss. Utöver goda utvecklingsmöjligheter erbjuder vi flexibel arbetstid, friskvårdtimme och friskvårdsbidrag på 5 000 kr per år. Semestern är 28 - 35 dagar per år (beroende på din ålder) och du har möjlighet till löneväxling. De statliga kollektivavtalen ger dig trygg anställning och bra tjänstepension. Läs mer om våra förmåner på isp.se. Vi arbetar utifrån den statliga värdegrunden och vårt fokus ligger på legalitet och objektivitet samt service och effektivitet. Det är viktigt för oss att du delar dessa värderingar.   Ansökan Välkommen med din ansökan i form av CV, examensbevis, samt personligt brev senast den 18 augusti 2025. Ange diarienummer 2025-9.2-0043. Enligt Riksarkivets föreskrifter gallras ansökningshandlingar från ej antagna sökande två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

2 juli 2025
Sista ansökan:
18 augusti 2025
Nakelteknolog / nagelterapeut
Starlightnails AB
Övriga skönhets- och kroppsterapeuter

Välkommen till Starlight Nails! Vår salong har funnits sedan 2009. Vi jobbar med naglar, pedikyr, fransar, lashlift, bryn, och tatuering ögonbryn. Under tiden utvecklare vi vår kompetens vidare. Vi använder välkända senaste tekniker och produkter från Sverige, USA och Canada. Vi letar efter dig som brinner för yrket och är intresserad av resultatinriktad nagel-/fotvård samt har ett genuint intresse för kundrelationer och mötet mellan människor. Du ska sätta kunden i fokus och vara den som hjälper med både behandlingar och produkter. Kvalifikationer: - Självständig, noggrann och serviceinriktad. -En passion för att skapa en trivsam och behaglig upplevelse för kunder. -Är engagerad i att utvecklas och hålla dig uppdaterad med de senaste trenderna och teknikerna

2 juli 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Vikariat för specialist inom Global Mobility
SAAB AB
Personal- och HR-specialister

Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll Vi söker en specialist inom Global Mobility som kan vikariera för en av våra teammedlemmar under ett år. I denna roll kommer du att assistera hela teamet med att hantera hela processen för medarbetare som flyttar internationellt och säkerställa att det sker i linje med affärsstrategi och riktlinjer. Du kommer att ingå i ett erfaret team på totalt fem personer och koordinera och hantera de administrativa processerna för utlandsstationeringar. Du arbetar också tillsammans med de andra i teamet för att ge vägledning och stöd till anställda, HR och chefer när det gäller globala mobilitetspolicyer, processer och krav. Du kommer att stödja teamet genom att framförallt hantera administrativa processer under uppdragets livscykel, vilket till exempel kan inkludera följande arbetsuppgifter: * Upprättande av uppdragsavtal * Beräkning av ersättningspaket * Upprättande av löneinstruktioner * Samordna med externa leverantörer inom immigrations- och relocationtjänster * Assistera i andra HR-relaterade projekt och initiativ Din profil För att lyckas i rollen har du en akademisk examen och en examen inom HR, företagsekonomi, juridik, internationella relationer eller ett närliggande område är fördelaktigt. Du har 1-3 års erfarenhet av att arbeta med processer kopplade till utlandsstationerad personal antingen internt på ett företag, där du assisterat företagets egna anställda, eller som konsult på någon av de stora revisionsbyråerna eller från ett företag som säljer tjänster inom relocation/immigration. Du trivs i en miljö som ställer höga krav på samarbete men där det också förväntas att du arbetar självständigt med dina ansvarsområden. Du är noggrann och ansvarsfull och kan självständigt och effektivt hantera en varierad arbetsbelastning. Du är nyfiken och har ett kontinuerligt lärande tankesätt som gör att du aktivt tar till dig ny kunskap och nya färdigheter. Du visar förtroende, trovärdighet och gott omdöme. Det är värdefullt om du har erfarenhet av att hantera siffror och göra olika typer av beräkningar och har ett arbetssätt som minimerar risken för fel. Du har mycket goda kommunikationsfärdigheter på svenska och engelska. Observera att detta är ett vikariat på ett år och att det är en pågående rekrytering. Tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Intervjuer kan komma att försenas på grund av semestertider. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25 500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här

1 juli 2025
Sista ansökan:
29 juli 2025
Servicetekniker sökes - variera fält- och kontorsarbete!
Academic Work Sweden AB
Elektronikreparatörer och kommunikationselektriker m.fl.

Har du ett starkt tekniskt intresse och vill arbeta med drift och underhåll av system i ett team där sammanhållning värderas högt? Vår kund söker en driven servicetekniker som vill bidra till samhällsviktig teknik och smarta lösningar! OM TJÄNSTEN I den här rollen arbetar du med drift, service och underhåll av tekniska system kopplade till samhällskritisk infrastruktur. Arbetet är varierat – du växlar mellan förebyggande fältarbete, teknisk felsökning i Linuxmiljö, och dokumentation på kontoret. Du blir en del av ett sammansvetsat team där personkemi, problemlösning och ansvarstagande är nyckeln till trivsel och framgång. Vår kund är en aktör inom tekniklösningar för infrastruktur och arbetar i nära samarbete med myndigheter. Företaget erbjuder långsiktighet, tydlig introduktion och möjlighet att bidra till system som är viktiga för samhällets funktion. Du erbjuds - En långsiktig jobbmöjlighet där du får arbeta i en varierande miljö - både ute på fält och på kontor - En konsultchef som stöttar dig på ditt uppdrag ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Som servicetekniker arbetar du med både förebyggande och avhjälpande underhåll i fält samt tekniskt stöd och dokumentation på kontoret. Arbetsuppgifterna är varierande och kombinerar praktiska moment med tekniska systemlösningar. Exempel på arbetsuppgifter: - Utföra förebyggande underhåll ute på plats enligt etablerade rutiner – t.ex. funktionskontroller, rengöring och visuell översyn - Utföra avhjälpande underhåll vid tekniska fel – t.ex. byte av fysiska komponenter och felsökning av mjukvaruproblem – kräver förståelse för Linuxmiljöer, nätverkskommunikation och infrastruktur - Övervaka tekniska system via digitala verktyg och rapportera avvikelser - Underhålla verktyg och fordon som är nödvändiga för att utföra drift och underhåll - Dokumentera incidenter, fel och utförda åtgärder enligt interna rutiner - Utföra förbättringsåtgärder, exempelvis uppdatering och justering av utrustning i fält VI SÖKER DIG SOM - Har minst ett års erfarenhet från en likande tjänst där du varvat praktiskt servicearbete med mer tekniska kontorsuppgifter - Har viss datorvana/IT-kunskaper - Innehar B-körkort - Skriver och talar flytande på svenska och har goda kunskaper i engelska - Har en god social förmåga och bidrar till en stark teamkänsla - Är flexibel och öppen för en del resande samt beredskap och nattarbete Det är meriterande om du har - Har goda kunskaper inom Linux-miljö - Erfarenhet av elarbeten eller en bakgrund som elektriker eller annan relevant utbildningsbakgrund inom el - Kunskaper inom scripting och databaser För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: Kommunikativ Teamplayer Problemlösande Flexibel Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A

1 juli 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
IT Säkerhetsspecialist till Spendrups
Academic Work Sweden AB
IT-säkerhetsspecialister

Vi söker en skicklig och proaktiv IT-säkerhetsspecialist till Spendrups i Stockholm för att stärka deras cybersäkerhet med ett särskilt fokus på Microsoft-baserade miljöer. Häng med på deras transformationsresa och sök redan idag! OM TJÄNSTEN Spendrups är ett riktigt familjeföretag där flera familjemedlemmar är engagerade eldsjälar i verksamhetens kärna. Företaget drivs idag av fjärde generationen och har omkring 1100 medarbetare som arbetar på Bryggerierna i Grängesberg, Hällefors och Visby, samt på kontor och terminaler runt om i Sverige, inklusive huvudkontoret i Stockholm. Kärnverksamheten kretsar kring bryggerikonst i världsklass, med fokus på öl, men även läsk, mineralvatten och andra drycker. I rollen som IT Säkerhetsspecialist hos Spendrups kommer du att designa, implementera, och underhålla säkerhetsåtgärder som skyddar deras system, nätverk och data mot cyberhot. Du erbjuds - Att jobba i en fantastisk företagskultur med härliga kollegor och god stämning - På Spendrups präglas kulturen av öppenhet, och dina idéer värdesätts. Här får du chansen att inte bara lösa problem utan också aktivt bidra till att förbättra och utveckla IT-supporten ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av följande: * Designa och implementera säkra nätverks- och klientlösningar med hjälp av Microsoft och Cisco-teknologier (t.ex. Intune, Defender for Endpoint, Azure Security Center, Cisco ISE) * Övervaka och analysera säkerhetshändelser i Microsoft 365-miljöer och hybrida system. * Utföra sårbarhetsanalyser och penetrationstester för att identifiera och åtgärda risker. * Utveckla och upprätthålla säkerhetspolicys, rutiner och efterlevnadsstandarder enligt branschpraxis. * Hantera SIEM-verktyg och skapa anpassade regler för att upptäcka misstänkt beteende. * Reagera på och utreda säkerhetsincidenter, inklusive rotorsaksanalyser och åtgärder. * Samarbeta med IT-drift för att säkerställa säker konfiguration och patchhantering. * Leda initiativ för säkerhetsmedvetenhet och utbilda personal i säkra arbetssätt. * Underhålla och testa planer för katastrofåterställning och kontinuitet. VI SÖKER DIG SOM - Dokumenterad erfarenhet av IT-säkerhet, gärna i Microsoft-centrerade miljöer. - 3-5 års erfarehet av arbete med Microsoft 365-säkerhetsfunktioner, Azure AD, Intune och Defender-sviten. - Praktisk erfarenhet av SIEM-plattformar, klientskydd och identitetshantering. - Förståelse för efterlevnadsramverk som ISO 27001, NIST eller GDPR. - Utmärkta analytiska färdigheter och god kommunikationsförmåga. - Kunskap om Ciscos säkerhetslösningar. - Är flytande i Svenska i både tal och skrift. Det är meriterande om du har - Har certifieringar som Microsoft Certified: Security, Compliance, and Identity Fundamentals eller CISSP. - Praktisk erfarenhet av automatisering och skript (t.ex. PowerShell). - Kunskap om hybrida molnmiljöer och säker integration. - Förmåga att arbeta självständigt och i tvärfunktionella team. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Förändringsbenägen - Social - Ansvarstagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

1 juli 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Administratör till kommunal verksamhet
Academic Work Sweden AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Vi söker dig nu under sommaren som är en strukturerad, serviceinriktad och självgående till ett uppdrag som administratör till kommunal verksamhet. Uppdraget är start omgående till vecka 37, sök redan idag! OM TJÄNSTEN Du kommer att arbeta i en stödjande roll inom en verksamhet som hanterar tillstånds- och tillsynsfrågor. Enheten du tillhör ansvarar för administrativt stöd och utveckling, och arbetet innebär att snabbt sätta sig in i enklare administrativa uppgifter och avlasta teamet i det dagliga arbetet. Du kommer att arbeta nära kollegor som har lång erfarenhet och som hanterar mer komplexa uppgifter. Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Academic Work och arbetar på uppdrag hos vår kund. Vi söker dig som kan påbörja uppdraget omgående och sträcker sig till vecka 37. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter I rollen som administratör kommer du bland annat arbeta med följande arbetsuppgifter: * Registrering och dokumenthantering * Bokning av lokaler * Hantering av kunskapsprov * Posthantering och inköp * Övrigt administrativt stöd vid behov VI SÖKER DIG SOM - Tidigare erfarenhet av administrativt arbete - God IT-vana och lätt för att navigera i olika system - Förmåga att arbeta strukturerat och noggrant - God samarbetsförmåga och en flexibel inställning - Servicekänsla och god kommunikativ förmåga - Förmåga att ta egna initiativ och arbeta självständigt Det är meriterande om du har - Erfarenhet av ärendehanteringssystem, särskilt LEX - Tidigare arbete inom offentlig sektor - Erfarenhet av hantering av kunskapsprov För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Tillitsfull - Hjälpsam - Stresstolerant - Ordningsam - Ansvarstagande - Socialt självsäker - Intellektuellt nyfiken Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A

1 juli 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Anestesisjuksköterska till Thoraxoperation
REGION STOCKHOLM
Anestesisjuksköterskor

Är du anestesisjuksköterska och lockas av ett varierande och spännande arbete i en liten, sammansvetsad arbetsgrupp? Thoraxoperation söker fler medarbetare och välkomnar både dig som är erfaren och dig som nyligen tagit klivet in i rollen som anestesisjuksköterska. Ta chansen att bli en del av vårt team! Du erbjuds möjligheten att arbeta i en prestigelös miljö där du blir en del av vårt sammansvetsade operationsteam att arbeta med högspecialiserad vård på en modern och högteknologisk enhet med fem operationssalar chansen att vara med och påverka verksamhetens fortsatta utveckling goda möjligheter till personlig utveckling inom din yrkesroll såsom breddning av kompetens eller forskning inom specifikt område Självklart får du som anställd också ta del av våra generella förmåner som Karolinska Universitetssjukhuset erbjuder dig. I år erbjuds våra medarbetare upp till 5000kr i friskvårdsbidrag, inklusive en friskvårdstimme/vecka. Om tjänsten Som anestesisjuksköterska hos oss växlar du mellan att arbeta med thoraxanestesi och att ta hand om patienter på vår hjärtuppvakningsavdelning (HUA). Här utförs huvudsakligen hjärt- och lungoperationer såsom kranskärlsoperationer, klaffoperationer, lungcanceroperationer. Specifikt för thorax är att våra patienter under operation är uppkopplade mot hjärt-lung-maskin, vilket ställer krav på ett välfungerande och effektivt teamarbete i operationssalen. En del av vårt uppdrag att serva sjukhusets angioverksamhet med anestesikompetens, vilket innebär att du till viss del även arbetar med högspecialiserad kardiologi. Tjänsten innebär treskift utifrån individuell schemaplanering. Vi tillämpar 24/7-avtalet. Vi söker dig som är trygg, stabil och har självinsikt. Du ser relationer i sina rätta perspektiv, skiljer på det personliga och professionella samt förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen är lugn och kontrollerad i stressade- eller pressade situationer. Du behåller ett realistiskt perspektiv och fokuserar på rätt saker har förmåga att sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation utan att ta över personens känslor tänker strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor. Du ser på sakers långsiktiga betydelse och konsekvenser samt anpassar dina handlingar till detta. Kvalifikationer Krav: legitimerad sjuksköterska med specialistutbildning inom anestesisjukvård Om rekryteringsprocessen Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. I samband med din ansökan behöver du bifoga CV. Istället för ett personligt brev ber vi dig besvara urvalsfrågor samt kort motivera varför du passar för rollen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Om du vill se vår verksamhet är du varmt välkommen att ta kontakt för hospitering. Varmt välkommen med din ansökan – Tillsammans är vi Karolinska! Inför tillsättning av befattning som innefattar vård av barn och ungdom, kontrolleras den som erbjuds tjänsten mot misstanke- och belastningsregistret. https://www.karolinska.se/jobba-hos-oss/rekrytering-pa-karolinska/ Som anställd på Karolinska Universitetssjukhuset kan du komma att krigsplaceras. https://www.karolinska.se/jobba-hos-oss/var-arbetsplats/totalforsvarsplikt-allman-tjansteplikt-och-krigsplaceringar-pa-karolinska-universitetssjukhuset/ Om du är eller tidigare har varit anställd i Region Stockholm kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. För tillsvidaretjänster kan provanställning komma att tillämpas. Om Karolinska Universitetssjukhuset Vi på Karolinska Universitetssjukhuset är stolta över att vi är ett av världens främsta universitetssjukhus. Förutom vårt särskilda ansvar för den högspecialiserade vården i Stockholmsregionen är huvuduppdraget att tillsammans med Karolinska Institutet utbilda framtidens vårdanställda och bedriva världsledande forskning samtidigt som vi fortsätter vårt arbete med att utveckla vården för patientens bästa. Vi arbetar inom en rad olika områden och professioner. Vår vision - Vi ska bota och lindra imorgon det ingen kan bota och lindra idag. Läs gärna mer om oss på https://www.karolinska.se/ och följ oss på sociala medier! Funktion Perioperativ Medicin och Intensivvård Funktion Perioperativ Medicin och Intensivvård är sjukhusets samlade resurs för anestesi, operation, pre- och postoperativ vård samt intensivvård för vuxna. Vi ansvarar också för tryckkammare (HBO), högspecialiserad smärtvård och de steriltekniska enheterna. https://www.karolinska.se/om-oss/teman-och-funktioner/Funktion-Perioperativ-Medicin-och-Intensivvard/ Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

1 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
En digital kommunikationsstrateg till Medborgarskolan Stockholmsregionen
Studieförbundet Medborgarskolan
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Medborgarskolan finns över hela landet och våra kurser och kulturaktiviteter engagerar varje år närmare en miljon deltagare. Vår verksamhet är öppen för alla. Vår ambition är att stimulera till kunskapssökande, eget skapande och samhällsengagemang. Vi förenar trivsamma lärandeformer med höga krav på kvalitet och kompetens. Medborgarskolan Stockholmsregionen är en ideell förening som förutom traditionell folkbildning även bedriver förskola, grundskolor, gymnasier, eftergymnasiala utbildningar, yrkesutbildningar (YH-utbildning och KU-utbildning) samt företagsutbildningar. Läs mer om Medborgarskolan Stockholms verksamheter på www.medborgarskolan.se/stockholm Bli nyckelpersonen som driver vår digitala kommunikation framåt! Vill du kombinera strategiskt arbete med kreativt innehållsskapande och samtidigt bidra till att fler hittar sin väg till utbildning och folkbildning? Då kan du vara den vi söker. Medborgarskolan Stockholmsregionen befinner sig i en spännande utvecklingsfas där synlighet, digital närvaro och varumärkesbyggande är högt på agendan. Som Digital kommunikationsstrateg får du en central roll i att skapa engagemang och driva kommunikationen i våra digitala kanaler. Hos oss får du vara med och utveckla kommunikationen för en organisation som gör verklig skillnad – där folkbildning, utbildning och livslångt lärande står i centrum. Vi erbjuder ett varierat arbete, stort eget ansvar och en möjlighet att påverka.   Ditt uppdrag Du ansvarar för att utveckla och implementera vår digitala kommunikationsstrategi med målet att öka synlighet, intresse och engagemang kring våra skolor och vår bildningsverksamhet. Rollen kombinerar strategi, operativ produktion och samordning, där du arbetar nära både skolledning, verksamhetsansvariga och pedagoger. Exempel på ansvarsområden: • Utveckla och samordna kommunikationsstrategin med fokus på digitala kanaler. • Planera, producera och publicera innehåll för webb, sociala medier och nyhetsbrev. • Driva utvecklingen av vår skolkommunikation, allt från målgruppsanalys till kanalval och budskap. • Omvärldsbevaka trender och utveckling inom digital kommunikation gällande utbildning och folkbildning. • Projektleda kampanjer och kommunikationsinsatser, både interna och externa. • Säkerställa inkluderande, tillgänglig och värdegrundsbaserad kommunikation. Vi söker dig som… • Har minst 5 års erfarenhet av digital kommunikation – både strategiskt och operativt. • Är van vid annonsering, sociala medier, SEO och nyhetsbrev. • Har erfarenhet från utbildnings-, skol- eller ideell sektor, gärna i en projektledande roll. • Behärskar relevanta verktyg som CMS, Google Analytics, Meta Business Suite och Adobe Creative Cloud. • Uttrycker dig mycket väl i tal och skrift på svenska. • Är van att arbeta datadrivet och kan mäta, analysera och utveckla insatser. • Har erfarenhet av rörlig produktion, storytelling och varumärkesbyggande. Som person är du… • Strategisk och operativ och du trivs både med helhetsgreppet och det praktiska genomförandet. • Relationsskapande och pedagogisk – du får med dig andra och kan tydliggöra kommunikationens värde. • Självständig och initiativtagande – du ser vad som behövs och driver utvecklingen framåt. Meriterande om du även har erfarenhet av... • Komplexa organisationer eller förändringssituationer. • Generativ AI inom kommunikation. • Elevrekrytering. Medborgarskolan är en ideell bildnings- och utbildningsorganisation med en humanistisk värdegrund. Vi vill vara den självklara mötesplatsen för människor som vill utvecklas och skaffa kunskap.

1 juli 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025