Drivs du av att arbeta med människor och vill verkligen göra skillnad för våra kunder varje dag? Ta chansen att bli en del av vårt härliga gäng! Vi på Attendo söker nu undersköterskor till Varvsvägen i Masmo. Om rollen Som undersköterska hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och stimulerande miljö för våra kunder. Du ansvarar för att ge en god vård och omsorg till våra kunder. Att skapa en positiv och social atmosfär under måltiderna är en stor del i din roll samt att kunna bidra med olika aktiviteter som förgyller vardagen för våra äldre. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: Personlig omvårdnad enligt verksamhetens rutiner med utgångspunkt från kundens individuella behov och önskemål Vid behov hjälpa till med att exempelvis förbereda, laga och servera måltider, städ, tvätt m.m. Utföra dokumentation och arbeta utifrån beslutade insatser Samarbeta med externa och interna kontakter såsom gode män, anhöriga, boende, sjuksköterska och rehab-personal. Vem är du? Du trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra kunder. Som person är du självständig, ödmjuk, noggrann och ansvarsfull. Du brinner för vård av äldre, ser individens behov och är engagerad i deras närstående. Du blir en del av ett engagerat medarbetarteam som alla strävar att göra det där lilla extra. Det är därför en viktig att man har lätt för att samarbeta, har ett pedagogiskt förhållningssätt och bidrar till en god och trevlig stämning på vår arbetsplats. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet. Kvalifikationer Undersköterskeutbildning om minst 1350p. Yrkesbevis från Socialstyrelsen eller intyg från nuvarande/tidigare arbetsgivare gällande tillsvidareanställning som undersköterska. Goda kunskaper i svenska språket (tal och skrift) God datorkunskap/datorvana Meriterande: Erfarenhet från omsorgsarbete i äldreomsorgen Erfarenhet av delegering. Vad kan vi erbjuda dig? Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal Attendo+, i samarbete med Benify. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Sammanfattning Roll: Undersköterska Anställningsform: Tillsvidare Tjänstgöringsgrad: Heltid/deltid Arbetstid: Dagtid, kvällar och helger. Tillträde: Enligt överenskommelse Välkommen med din ansökan – Tillsammans för framtidens omsorg!
This is Everone Vi är en agentur för duktiga och ambitiösa systemutvecklare. Våra utvecklare arbetar i backend, fullstack, frontend och med design. Med moderna plattformar och ny teknik bygger våra utvecklare digitala lösningar och innovationer för framtiden hos våra kunder. Vi förstår att du är grym på att koda, därför är det exakt vad du ska lägga din dyrbara tid på. Medan vi ansvarar för att förhandla ditt timpris och dina förmåner, sköta administrationen och hjälpa dig utvecklas i karriären. Med oss som agent Har du 100% koll på vad som faktureras för ditt arbete Är du aldrig bunden - inga begränsande konkurrensklausuler eller annat trams (freedom first) Stöttar vi dig med struktur, administration, försäljning och coaching Blir du en del av vårt community fyllt av de utvecklare vi arbetar tillsammans med Har du en lönemodell med ett pottsystem där du själv styr över vad dina uppdragsintäkter går till Nu söker vi dig... Bakgrund Vår kund inom energibranchen har ett datalager som samlar in data från olika källor. Denna data används för att skapa olika typer av rapporter och analyser, exempelvis i Power BI. Uppdrag Kunden söker en tvärfunktionell roll som produktägare och BI-utvecklare för att stödja verksamheten i arbetet med datalagret. Datalagret används främst för att kombinera data från olika källor och analysera prestanda hos olika anläggningsdelar i elnätet. Syftet är att optimera reinvesteringar, underhållsplaner och möjliggöra en tydlig utveckling och förvaltning. Uppdraget innebär att en konsult förstärker kundens befintliga arbete. Arbetet leds och styrs av kunden och utförs i nära samarbete med verksamheten. Arbetsuppgifter Som produktägare och BI-utvecklare förväntas du: Arbeta tillsammans med verksamheten för att identifiera behov av utveckling inom datalagret och Power BI-rapporter. Samordna krav och prioritera behov i samarbete med behovsägare. Beskriva affärsvärdet av verksamhetens behov vid planering av utveckling i sprintar. Utbilda användare, utveckla rapporter och ge stöd till verksamheten. Vid behov genomföra analyser ur ett BI-perspektiv och initiera rättning av data. Ytterligare arbetsuppgifter kan tillkomma beroende på verksamhetens behov. Du har Utbildning Kandidatexamen eller motsvarande inom systemvetenskap eller liknande inriktning. Kompetens och Erfarenhet: Minst 2 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med BI utveckling och Power BI rapporter. Minst 2 års arbetslivserfarenhet av produktägarskap: förvaltning, beställningshantering och vidareutveckling av datalager. Minst 2 års arbetslivserfarenhet av att ha arbetat med utveckling av automatiserade besluts- och analysstöd. Minst 2 års arbetslivserfarenhet av att hålla utbildningar och ge användarstöd inom Power BI. Har arbetat i Hadoop i minst ett uppdrag. Meriterande Erfarenhet av att arbeta med någon molnplattform och då gärna Azure, men även AWS, Google Cloud m.m är meriterande Erfarenhet med att sätta upp egna CI/CD kedjor för en applikation i Microsoft DevOps eller motsvarande Jira/Confluence/DevOps (Git, Pipelines) Erfarenhet av Par- och Mobprogrammering Erfarenhet av Android native utveckling Mervärdeskrav Minst 2 års erfarenhet av SQL-programmering Minst 2 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med BI utveckling för elnätsbranschen Erfarenhet från back-end utveckling i uppbyggnad och implementation av Data Warehouse i Azure-miljö. Erfarenhet av hantering av realtidsdata i Power-BI/Azure-miljö Personliga egenskaper Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. God samarbetsförmåga och initiativförmåga Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende Arbetar självständigt och målinriktat Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter Förmåga att arbeta i grupp Konsulten ska tala och skriva svenska och engelska obehindrat Placering Placering hos vår kund i Stockholm/Sundbyberg med möjlighet till hybrid remote. Vi ser att du är bosatt någonstans kring Stcokholm, Uppsala eller straxt norr därtill.
Är du en engagerad och driven lärare i Idrott & Hälsa med ett starkt ledarskap och ett brinnande intresse för hälsa och rörelse? Vill du arbeta i en skola där fysisk aktivitet och välmående står i centrum? Då är detta tjänsten för dig! Fredsborgskolan är en fristående grundskola från förskoleklass till åk 9, uppdelat i två separata byggnader, en för F-6 och en för 7-9. Tydlighet, förutsägbarhet och struktur är tre ledord som genomsyrar hela vår verksamhet. Fredsborgskolan söker nu en lärare i idrott & hälsa som vill inspirera våra elever till ett aktivt och hälsosamt liv. Vi värdesätter ett tydligt och positivt klassrumsledarskap där struktur och motivation skapar en trygg lärmiljö. Som idrottslärare hos oss får du möjlighet att utveckla och anpassa undervisningen för att främja rörelseglädje, samarbete och livslång hälsa. Fredsborgskolan har idag drygt 900 elever och är belägen i Åkersberga norr om Stockholm, med närhet till kommunikation och en fantastisk natur. Vi söker dig som: Är behörig lärare i idrott & Hälsa. Har ett tydligt och inkluderade ledarskap i undervisningen. Brinner för att inspirera barn och unga till en aktiv livsstil. Kan skapa varierande och engagerande lektioner anpassade efter elevernas behov. Har en helhetssyn på hälsa, där både fysisk aktivitet, kost och välmående inkluderas. Är en lagspelare som samarbetar med kollegor för att utveckla skolan och vår profil hälsa och rörelse. Vi ser framemot att höra ifrån dig! Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löper ut. Tjänsten är ett vikariat på 1 år, tillträde HT 2025.
Vi söker dig till vår frukost som är en socialt framåt person som fungerar utmärkt i ett högt arbetstempo. Du har en känsla för förstklassig service, du ser våra gäster och ger dem en bra start på dagen. Du har lätt för att samarbeta och är inte rädd för att ta egna initiativ som gynnar gäst nöjdheten. Vi ser att du är morgonpigg, ansvarstagande och full av energi då det är du tillsammans med frukost teamet som ansvarar för att ge våra hotellgäster den bästa möjliga starten på dagen. Dina arbetsuppgifter kommer bestå av att arbeta aktivt i matsalen med att hålla borden rena från disk, servera kaffe och assistera gäster med deras frågor och önskemål. Duka fram och fylla på frukostbuffén samt plocka undan frukostbuffén och förbereda inför nästa dag. Vi vill att du som söker har/kan följande - Kan jobba mellan v 27-32 (arbetstider varierar mellan 5:30-14:00) - Tidigare erfarenhet från hotell meriteras. - Vi ser att du pratar svenska eller engelska. - Vi erbjuder varierande arbetstider, vardagar samt helger, (arbetstider varierar mellan 5:30-14:00). Urval kommer ske löpande, vi rekommenderar därför att du inte väntar med din ansökan! Varmt välkommen med din ansökan Med stor yrkesstolthet gärna ordnar med det lilla extra för gästen Har god organisationsförmåga Har ett öga för detaljer
Är du självgående, noggrann och trivs med att jobba utomhus? Vi söker en affischerare på deltid som kan hjälpa till med att sätta upp affischer på utvalda platser i Stockholms innerstad. Om jobbet Som affischerare ansvarar du för att: Distribuera och sätta upp affischer enligt planerade rutter Reparera och byta ut affischer vid behov Planera och dokumentera affischeringsarbetet Arbeta självständigt och effektivt Vi söker dig som: Trivs med fysiskt arbete utomhus i alla väder Är noggrann och tar ansvar för ditt arbete Har god lokalkännedom om Stockholm Kan arbeta Torsdag – Söndag varje vecka Vi erbjuder: Ett flexibelt och självständigt deltidsjobb Arbete i Stockholms innerstad
10% of Europe’s CO emissions are caused by residential heating and energy bills are out of control. Aira is here to change that. With our intelligent Aira Heat Pump at the heart, we’re making the switch to clean energy-tech easier and more affordable. Helping Europe turn off gas and slashing energy costs one home at a time. Founded in 2022, and with 1000+ employees and counting, Aira is driving the clean energy revolution by providing homes with modern clean energy-tech solutions such as solar power, battery storage solutions and heat pumps. With a state-of-the-art production facility in Poland, an HQ in Stockholm, Sweden, and hubs across the UK, Germany, and Italy, Aira is well on track to install clean energy-tech into 5 million homes by 2034. About the role As a Frontend Engineer in the Acquisition Team, you will be working with scaling our tooling and presence to be able to accelerate the green tech revolution. You’ll be a part of one of our cross-functional teams working with the customer journey, starting from customer awareness to an installed product. As a Frontend Developer, you will: Develop responsive, high-performance user interfaces. Collaborate with cross-functional teams to translate business requirements into technical solutions Build and optimize tools that improve operational efficiency Make pragmatic decisions about when to prioritize speed and when to focus on long-term scalability Implement data-driven approaches to continuously improve our products Take ownership of technical problems and design solutions Contribute to architectural decisions that support our rapid growth and international expansion Help digitalize traditional processes in the clean energy sector, creating innovative solutions that set new industry standards What you bring to the team: Solid experience with product-driven software development and agile environments Experience with React, Next.js, and Typescript We would also appreciate if you have experience with or knowledge of some of the following: Making architectural decisions for frontend development, supporting a wide variety of tools, teams, and users Flutter and/or React Native experience or an interest in exploring app development Transformative tech, digitalizing ways of working that have not been digitalized before A track record of thriving in rapid-growth environments (start-ups, scale-ups, or new projects) What is in it for you? Gain hands-on experience in a fast-growing scale-up with a supportive and inclusive culture and career advancement opportunities. Collaborate with diverse teams across international markets and launch products globally. Develop and grow personally and professionally in an entrepreneurial-minded environment. Thrive in a dynamic, solution-oriented culture, tackling challenges and driving meaningful solutions that make a positive impact on the world. Influence the company's success, with a visible impact on product development and market growth. Enjoy our brand-new office at Norra Stationsgatan 93 in Stockholm. Conveniently located near public transport, with Sankt Eriksplan and Odenplan stations just a few minutes walk away. At Aira, we champion the next-generation energy as well as diversity and inclusion. We firmly believe that a diverse workforce fosters innovation and creativity, enhancing our ability to serve customers and communities effectively. We welcome individuals from all backgrounds, cultures, and perspectives to join our team. Our commitment is to uphold equality and inclusivity, fostering a collaborative environment where everyone can thrive and contribute to a better future for our people and the planet.
Din roll Som DevOps Administratör hos oss arbetar du som konsult och stöttar våra kunder med att bygga och förbättra deras DevOps-miljöer. Du ansvarar för att designa, administrera och optimera CI/CD-pipelines samtidigt som du skapar effektiva arbetsflöden i nära samarbete med utvecklingsteam. En viktig del av rollen är att hantera Git-repositorier och använda Infrastructure as Code (IaC) för att automatisera och förenkla processer. Du kommer också att arbeta med modern containerteknologi och orkestreringslösningar som säkerställer skalbara och hållbara system. Utöver det får du arbeta med monitorering, analys och optimering av prestanda för att kontinuerligt förbättra CI/CD-livscykeln. Med varierande projekt och uppdrag kommer du att få insikt i olika branscher och tekniska miljöer, vilket ger dig en unik möjlighet att utvecklas och bredda din kompetens. Vem är du?Vi söker dig som har erfarenhet av: Mjukvaruutveckling och automation med Python. Administrera och optimera CI/CD-pipelines, med förståelse för arkitektur. Git repository management, Git workflows och branchingstrategier. Infrastructure as Code (IaC) och att sätta upp pipelines med verktyg som exempelvis Terraform eller liknande. Konfigurationshantering med verktyg som Ansible, Puppet, Chef eller liknande. Containerlösningar som Docker och orkestrering med Kubernetes. Monitoreringslösningar samt typer av metrics användbara i CI/CD-flöden. God förståelse för grundläggande cloud concept. Du behöver vara flytande i engelska och svenska. Meriterande erfarenheter Det är extra meriterande om du: Har erfarenhet av Golang-programmering. Har arbetat med CI/CD-automationsflöden som inkluderat egen hårdvara, till exempel egengjorda testriggar. Varför Knowit? På Knowit Connectivity får du möjlighet att arbeta i en innovativ och lärande miljö där du kontinuerligt utvecklas. Vi kombinerar teknik och kreativitet för att skapa värde för våra kunder och samhället. Som konsult hos oss blir du en del av ett kompetent team som brinner för samarbete, delning av kunskap och att lösa spännande tekniska utmaningar. Vill du veta mer om hur det är att jobba hos oss? Besök vår hemsida eller kontakta oss direkt! Låter detta som en roll för dig?Välkommen att skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig och diskutera hur du kan bli en del av vårt team.
Arbetsdagar: Lördag-Söndag 2 dagar varje vecka Arbetssätt: Arbete, där man tar sig runt på cykel för att affischera på olika platser i Stockholms innerstad God lokalkännedom och van vid tempo Arbetsuppgifter: Affischering av evenemang, reklam och kampanjer Planering och effektiv hantering av material Enklare logistik hantering kring affischer och utrustning Vad vi söker i dig * Är ansvarsfull, noggrann och självgående * Trivs med att arbeta utomhus och i ett team * God vana att cykla i innerstadsmiljö
Om Carla Vi på Carla vill sätta en ny standard för hur man köper bil. Vårt mål är att det ska vara lika lätt och tryggt att köpa eller leasa en bil online, som allt annat man köper på nätet. Självklart ska alla bilar vara laddbara. På Carla är innovation och kundnöjdhet kärnan i vår verksamhet. Vi är i en expansiv fas och söker nu en driven medarbetare som kommer att arbeta med biltvätt för att stärka upp vårt team. Om rollen Som biltvättare hos Carla har du en central roll i att säkerställer en god standard på våra bilar, genom att ansvara för den utvändiga tvätten av våra fordon. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat avspolning, och schamponering av bilar. Utöver detta ingår det även att hantera och tvätta en extra uppsättning hjul. Vi arbetar med miljövänliga tvättprodukter och moderna verktyg för att säkerställa en hög kvalitet på arbetet och minimal påverkan på miljön. Genom att tvätta och förbereda bilar inför inspektion och leverans säkerställer du att vårt arbete håller högsta standard på marknaden och att bilarna överträffar våra kunders förväntningar! Vem söker vi? Vi söker dig som är: Noggrann: Du har ett öga för detaljer och ser till att bilarna alltid lämnas i perfekt skick. Serviceinriktad: Kundens upplevelse är din högsta prioritet, och du strävar alltid efter att leverera kvalitet och professionalism. Lagspelare: Du trivs i en dynamisk miljö där samarbete och en stark kommunikationsförmåga är nyckeln till framgång. Ansvarstagande: Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Meriter och krav B-körkort är ett krav för denna roll. Erfarenhet och intresse för bilvård och tvättprocessen är meriterande. Omfattning Arbetstider: Deltid mån-fre (eftermiddag) Ort: Kungsängen Vad Carla erbjuder dig: Du får chansen att vara en del av ett växande företag med starka värderingar och en hållbar affärsmodell. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där förändringar välkomnas och där din vilja att utvecklas och förbättras värderas högt. Utöver det så erbjuder vi: En möjlighet att skapa din egen väg på ett relativt nystartat bolag, men med möjligheten att växa och lära, från duktiga och trevliga medarbetare Möjligheten att jobba smartare, snarare än mer. Att få en balans i livet är en viktig del i att skapa resultat över en längre tid En arbetsplats som på riktigt tror på mångfald. Vi har anställt, och fortsätter anställa helt oberoende av etnisk bakgrund, utbildning, erfarenhet, sexuell läggning, och allt annat som borde vara självklart 2024 Konkurrenskraftig och marknadsmässig ersättning Nu när du kommit såhär långt... ...så kanske just du är vår nya kollega? Se då till att skicka din ansökan idag och bli en del av vårt växande team på Carla! Urval och rekryteringsprocess sker löpande, så sök så snart du kan! Välkommen till en arbetsplats där innovation, hållbarhet och kundnöjdhet står i fokus. Vi tar inte emot ansökningar vi mejl.
På Glitter jobbar vi aktivt med varje kund som kommer in. Därför är det viktigt att du älskar försäljning och motiveras av att jobba mot högt uppsatta mål. Du gillar att ge Glitters unika säljande service och styla kunder med våra fina produkter. För oss är det viktigt att ta till vara på kunderna och ge dem den bästa servicen, så att de väljer att komma tillbaka. På Glitter vill vi ha roligt på jobbet då arbetsglädje sprider sig i butiken och smittar av sig på kunderna. Självklart arbetar du också efter våra kärnvärden: Vi tar eget ansvar, vi är engagerade, vi bryr oss och allt är möjligt! Vi tycker extra mycket om dig som: Du älskar handel och försäljning Är utåtriktad och älskar att sälja Har ett brinnande engagemang och ett starkt intresse för mode och trender Bidrar till en god atmosfär och teamkänsla med kollegorna Trivs med att jobba i högt tempo och med varierande arbetsuppgifter Är ansvarstagande och flexibel Har en positiv inställning och lätt till skratt Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet inom handel, sälj eller service Vi utgår från att du är över 18 år. Vi erbjuder dig: En inspirerande och kul arbetsplats med trevliga kollegor God introduktion, utmaningar och fina möjligheter till utveckling Goda arbetsförhållanden och bra personalrabatt Vi söker dig som vill jobba ca extra i sommar ca 13 tim/vecka med tillträde 23 juni t.o.m. 29 augusti. Ansökningarna behandlas fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Du kan läsa mer om oss på vår hemsida www.glitter.se, ansökan görs via länken nedan senast 31 mars 2025. Vi kan tyvärr inte ta emot förfrågningar på telefon. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Välj ett jobb för att visa detaljer