Undersköterskor och vårdbiträden till vår Hemtjänst
Assistansporten AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Assistansporten AB är ett företag som arbetar med hemtjänst, personlig assistans, ledsagning och avlösning. Vi värnar om kontinuitet och inflytande från kunden över sina insatser. Assistansporten arbetar i södra Stockholmsområdet.* Vi söker nu undersköterskor och vårdbiträden till vår hemtjänst i Haninge kommun. Gärna med erfarenhet från hemtjänst eller äldreomsorg. Vi söker dig som har en positiv inställning och gärna tar egna initiativ. Man behöver kunna samarbeta med kollegor men även trivas med att arbeta självständigt i ett högt tempo. Du kommer arbeta med omsorgsuppgifter som hjälp vid måltider, ledsagning, promenader, personlig hygien m.m. Du kommer även ha ett uppdrag som fast omsorgskontakt till de kunder du arbetar hos. För rätt personer finns möjlighet att få jobba på fast schema dag/kväll/helg. Du behöver ha B körkort då du kommer köra våra bilar i tjänsten. Du behöver även tala och skriva mycket god svenska, det ingår i ditt arbete att dokumentera i social journal. Vi erbjuder tjänstebilar, friskvård och konkurrenskraftiga löner. Hos oss arbetar du även på fast schema. Tjänsten är i Haninge och du utgår från vårat Haninge kontor. Registerutdrag Vi på Assistansporten AB värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att kontrollera registerutdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Intervjuer kommer att hållas löpande, tjänsten tillsätts omgående.

5 mars 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
iOS Engineer
Kivra AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

About Kivra We believe that digital postal services make life easier for both the sender and the recipient, while at the same time contributing to a more sustainable world. Over 1 billion envelopes are sent every year, in Sweden alone. We think that there’s a better, faster, more secure and more environmentally friendly way to do this. That’s why we created Kivra. Kivra currently has over 6 million users and over 50,000 companies and organizations send documents, invoices, doctor appointments, vaccine certificates, receipts, pay slips, contracts and much more. And this number is constantly increasing. Do you want to be a part of this journey and create fantastic products for millions of people while contributing to society? In that case maybe you are our next iOS Engineer. Are you our next iOS engineer? We are looking for a skilled iOS developer for our Payments team that has a sense of both usability and design that will help build and implement our native iOS app. You will also be part of our growing iOS team, working cross-functionally with colleagues in our design, web and backend team. Our iOS app is one of the most popular in Sweden, with 3,6 million active users and ranks among the top 10 free App Store apps in Sweden with a rating of 4.6. About the role You will work closely with all parts of our mobile application lifecycle for our payments team. This includes designing, implementing, testing and deploying our iOS application with focus on performance and scalability. Together with the team on both mobile and web applications, you will be focusing on improving existing services and features, as well as creating new ones. We think that you are Skilled in Swift, SwiftUI and related frameworks. Experienced in software development and agile methodology. Engaged and involved in code reviews, unit testing and other quality-oriented practices. Someone who thrives within an autonomous team, consistently driving towards improvement. A person who enjoys working within all aspects of agile development focusing on writing, reading and talking about the code. Experienced in building a scalable payment infrastructure. Moreover you are passionate about your craft and take ownership over your own development. Additional information This role is full-time and our offices are based in Stockholm. You will be part of the iOS team, however you will mostly work in the Payments product team and report to our iOS engineering manager. Fluency in English is required and fluency in Swedish is a plus but not required. Unfortunately, we are not able to sponsor new work permits, but are able to sponsor/renew existing work permits! We offer Kivra offers a place in a committed team with the opportunity for a high degree of innovation. You will be involved in influencing Kivra's exciting business and product development of a service that is currently used by more than half of Sweden's population. One of Kivra's values is happy-happy, which is also reflected in the concern for Kivra's staff. In addition to collective agreements and wellness, we offer a number of other great benefits. How to apply Easy peasy, just send in your CV and cover letter as soon as possible. If you have any questions regarding the role or the recruitment process don’t hesitate to contact Sarah Ohlsson, Talent Acquisition Partner at [email protected].

5 mars 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Starta din IT-karriär som First line support
EdZa AB
Supporttekniker, IT

Nu har du som är i början av IT-karriären möjlighet att kickstarta din resa hos vår kund i Solna! Kanske har du nyligen tagit studenten från IT-gymnasiet eller haft ditt första IT-jobb? Har du ett tekniskt intresse och gillar att jobba med människor och service så är detta tjänsten för dig. Sök tjänsten som First line support redan idag då vi kommer att hantera ansökningsprocessen snabbt. Information om uppdraget Omgående start Du kommer vara anställd som konsult via oss på EdZa med mål att bli överrekryterad hos vår kund efter 6 månader Arbetsplats: Solna, med möjlighet till hybrid (Måndag, tisdag och torsdag på kontoret) Om teamet och rollen Som First line support kommer du att ingå i ett supportteam bestående av first line support, second line support samt en third line support. Teamet har en härlig teamkänsla med högt i tak och har kul tillsammans. Här kommer du få upplärning i tekniken och det viktigaste vi ser är att du kommer in och bidrar med en god känsla för service och problemlösning. Här kommer du ha alla förutsättningar för att kunna utvecklas internt. Det ligger på dig om du tar chansen. Som First line support kommer du vara ansiktet utåt och hantera inkommande supportärenden via telefon, e-post eller ärendehanteringssystem och ge teknisk support till slutanvändare. Under en dag kommer du ta emot cirka 20-30 samtal varav drygt hälften kommer du kunna lösa själv. Du kommer även sitta med eskaleringshantering där du identifierar och eskalerar komplexa problem till second line eller andra relevanta avdelningar. Du kommer dokumentera ärenden och lösningar samt skapa och underhålla användarmanualer och instruktioner. Om dig I denna rekrytering har vi stor fokus på dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är serviceminded och social. Du har lätt för att samarbeta och ser värdet av ett gott teamwork. Du är ansvarstagande och låter inte uppgifter falla mellan stolarna. Du har även ett flexibelt och prestigelöst förhållningssätt och hjälper till där det behövs. Att lösa problem, särskilt inom IT är något du drivs av och har ett intresse för att utveckla inom IT-området. Utöver dina personliga egenskaper ser vi att du har: Gymnasieutbildning inom IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska. Meriterande om du kommunicerar på flera språk. Meriterande om du har: Jobbat inom service tidigare. En idrottsbakgrund och har därifrån fått med dig teamwork-erfarenhet. God förståelse av Windows och/eller macOS, grundläggande nätverkskunskap (TCP/IP, DNS, DHCP), samt erfarenhet av Active Directory och Microsoft 365. Välkommen med din ansökan! Är du en teknikintresserad problemlösare med passion för service? Vill du bygga en karriär och växa internt? Skicka din ansökan idag och ta del av en fantastisk möjlighet att utvecklas och göra skillnad. Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss [email protected]

5 mars 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Kör, leverera och imponera – ditt nästa jobb väntar här!
Today Mobility AB
Övriga bil-, motorcykel- och cykelförare

Om oss: Today Mobility gör bilägande enkelt genom att tillhandahålla mobilitetslösningar för hela bilindustrin. I huvudsak tar vi våra kunders bilar till och från bilbesiktning, däckbyte, bilservice, bilreparationer etc. Idag erbjuder Today Mobility tjänster genom några av världens största biltillverkare och mot företag med egna vagnparker. Resultatet blir att bilägaren upplever stor bekvämlighet, företagskunden får en väl underhållen bilpark samtidigt som de sparar tid och pengar, och bilproducenterna får jämn fördelning på sina bilverkstäder och kan erbjuda ännu bättre service till sina kunder. Today Mobilitys tydliga DNA: Vi ställer höga krav på personlighet, serviceanda och att man tar stort helhetsansvar för sina projekt. Today Mobility ett vänligt företag. Vi är snabbfotade och gör vad som krävs för att hjälpa våra kunder, våra kollegor och våra partners till en bättre vardag. Vi bygger team som agerar ”vi” hellre än ”jag”, vi eftersträvar efter prestiga personer som ser att gruppens resultat sätts högst. Vårt DNA genomsyrar allt vi gör och vår identitet visas genom handling hellre än ord. Därför väljer våra partners oss. Rollen: Som förare är det viktigt att du är bekväm med att möta människor. På Today Mobility är våra kunder de stora aktörerna och deras kunder är ibland slutkund. Rollen som förare är ambulerande och din arbetsdag är inte den andra lik, det är viktigt att du tycker att det roligt att vara på resande fot. Körningarna sträcker sig under dagtid men kan förekomma kvällar och helger. Anställningsform: Timanställning Startlön: 130 kr + 15,60 kr i semesterersättning per timme Startdatum: Löpande Försäkring: Fora Försäkring och IF Skadeförsäkring Appar: Samtliga köruppdrag och arbetspass presenteras i en app med integration till Google Maps, kamera och signaturfunktion Nyckelkriterier: God lokalkännedom Ett genuint intresse för kundservice i världsklass Tekniskt förståelse gällande mobilappar Stresstålighet och ett lösningsorienterat sinne Mycket goda kunskaper i svenska och engelska språket Giltigt B körkort (manuell växellåda) och prickfri körning i minst 1 år Ett utdrag från belastningsregister skall redovisas oöppnat om man går vidare från första intervju Meriterande kunskaper: Andra språk är meriterande Andra körkort är meriterande Varmt välkommen att höra av dig för att få veta mer om rollen. Ansökan skickas i form av CV samt personligt brev i ansökan nedan.

5 mars 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Driftansvarig
Fastighets AB Balder
Drifttekniker vid värme- och vattenverk

Balder växer. I dagsläget har vi knappt 400 fastigheter i Stockholm och behöver ytterligare en driftansvarig. Vi utvecklar driftorganisationen och denna tjänst är en stor del i detta arbete. I denna tjänst leder och fördelar du arbetet våra drifttekniker utför medan fastighetsskötarna tillhör förvaltningsorganisationen. Som driftansvarig i Stockholm Syd kommer du med tiden att få personalansvar för driftteknikerna, därför värdesätter vi tidigare erfarenhet inom detta område. Vi har fokus på drift, förvaltning och att våra fastigheter är i toppskick. Vi har högt satta mål om energibesparing och kommer fokusera mycket på det framöver, tillsammans med våra energispecialister och installationsprojektledare. Ett omfattande arbete att uppdatera installationerna pågår och driftavdelningen behöver därför kunna hantera både äldre utrustning liksom ny. Vi önskar att du som söker har god förståelse och kunskap inom teknisk fastighetsdrift och styr- och reglerteknik samt att eftersom vi har både kommersiella lokaler och bostäder är det en klar fördel om du har kunskap om båda. Du behöver också ha förmåga att prioritera och fördela ärenden och kommunicera på ett bra sätt med både medarbetare, entreprenörer och hyresgäster. Att tolka myndighetsavtal och gränsdragningslistor förekommer också så goda språkkunskaper är en klar fördel. B-körkort är ett krav. En andel av arbetstiden kommer bestå av administration och strategiskt arbete och övrig tid spenderas med fördel ute i fastigheterna så vi hoppas att du trivs med den blandningen. Vi erbjuder ett flexibelt arbete där du kan styra över din egen arbetsdag, har flextid och varierande arbetsuppgifter. Du kommer få möjlighet att utvecklas inom yrkesrollen och ta stort ansvar för ditt område. Låter detta som en tjänst för dig? Kul! Vi rekryterar löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag, om än det är ingen brådska vid tillsättningen av tjänsten utan det viktigaste för oss är att hitta en bra match för båda parter. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Placering vårt huvudkontor i Stockholm, arbete på plats fem dagar i veckan. I denna process ber vi dig inte skicka med personligt brev, utan vill i stället att du besvarar våra urvalsfrågor. Vi använder oss av rekryteringstester för att hjälpa oss göra ett så bra och objektivt urval som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Matina Khosravian på[email protected]. Hjärtligt välkommen till en bransch full av möjligheter! #LI-MK1

5 mars 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Drifttekniker till PreZero Recycling AB
Bravura Sverige AB
Drifttekniker vid värme- och vattenverk

Vill du ha ett praktiskt jobb där du får arbeta med teknik, problemlösning och hållbarhet? I den här rollen får du vara en del av en viktig process där vatten renas och gaser tas om hand. PreZero söker dig som är både nyfiken och initiativrik! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos PreZero Recycling AB. Om företaget PreZero Recycling AB är en hållbar samarbetspartner inom återvinning och avfallshantering, oavsett typ av restmaterial eller verksamhet. Tillsammans med deras kunder bidrar de till den cirkulära ekonomin och en mer hållbar framtid. De erbjuder effektiva avfalls- och återvinningslösningar med fokus på kundens behov och långsiktig hållbarhet. De samlar in och hanterar restmaterial från kunders verksamhet genom återvinning och/eller energiutvinning. I deras vardag är kundnytta lika med miljönytta. I Sverige finns de på cirka 60 platser, har drygt 1 100 medarbetare, fler än 50 återvinnings- och mottagningsanläggningar och sköter avfallshanteringen i ett 40-tal svenska kommuner. Deras verksamhet skapar inte bara värde för de kunder som de levererar återvinningstjänster till, utan även för tillverkningsindustrin och energisektorn genom att förädla avfall till värdefull returråvara för nyproduktion. Du utgår från Koviks återvinningsanläggning som ligger i Gustavsberg. Allmänna kommunikationer saknas, varpå du behöver ha tillgång till bil. Du erbjuds ett spännande och varierande arbete tillsammans med goda kollegor. Arbetsuppgifter Som drifttekniker ser du till att reningsverket och deponigasanläggningen fungerar som de ska i det dagliga arbetet. På reningsverket renas vattnet genom en biologisk process innan det släpps ut. Din uppgift är att hålla koll på att allt fungerar som det ska genom att ta prover och skicka dem på analys samt se till att pumpar och fläktar är i gott skick. På deponigasanläggningen hanteras de gaser som bildas, här ser du till att maskiner och pumpar fungerar som de ska och att processen flyter på. Utöver detta ingår rundor på anläggningen för att kontrollera utrustningen och ta prover från mark och vatten. Du behöver varken certifikat eller tidigare erfarenhet av just detta – det viktigaste är att du är nyfiken, trivs med praktiskt arbete och har ett bra öga (och öra!) för när något inte verkar stämma. Se till att reningsverket och deponigasanläggningen fungerar som de ska i det dagliga arbetet Ta prover och skicka på analys för att kontrollera reningsprocessen samt för miljökontroll runt anläggningen Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Vi söker dig som antingen har tidigare erfarenhet av liknande arbete eller ett stort engagemang och vilja att lära dig Erfarenhet från processindustri, vattenrening, energi, trä- eller pappersindustri är meriterande, men inte ett krav Tekniskt intresse B-körkort, meriterande med C-körkort För att trivas i rollen är du en nyfiken och handlingskraftig person som tar initiativ och får saker att hända. Att förstå hur saker fungerar och lösa problem ser du som en utmaning snarare än ett hinder. Du har en stark vilja att lära dig och utvecklas, och du trivs i en miljö där du får ta ansvar och hitta lösningar på egen hand. PreZero ser på mångfald som en av deras största styrkor och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla medarbetare känner sig inkluderade och uppmuntrade att bidra. Vi välkomnar alla sökande oavsett bakgrund och livssituation. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Kovik, Gustavsberg i Stockholm Lön: Enligt Transport miljöarbetaravtal Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen

5 mars 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Specialistsjuksköterska palliativ vård, vår/sommar 2025
Aleris Sjukvård AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Vill du göra skillnad på riktigt och bidra med din kompetens som specialistsjuksköterska i palliativ vård? Är du engagerad, flexibel och redo att ta nästa steg i en dynamisk och utvecklande verksamhet? Hos oss står teamarbete i fokus – tillsammans skapar vi en miljö där vi inte bara når våra mål utan också ständigt växer och förbättrar vår verksamhet. Vill du bli en del av vårt team? Vi ser fram emot din ansökan! Aleris ASIH Inom Aleris ASIH arbetar vi i multiprofessionella team med läkare, sjuksköterskor, arbetsterapeuter, dietister, kuratorer, undersköterskor och fysioterapeuter för att ge våra patienter den bästa vården. Vi utgår från flera geografiska platser i Stockholms län. Aleris ASIH ingår i Aleris Närsjukvård, där också två specialiserade palliativa vårdavdelningar, Basal hemsjukvård, Rehab Station och Uppsala Närakut ingår. Om oss Hos oss på Aleris ASIH Värmdö erbjuds du en arbetsplats med ett gott arbetsklimat och en välorganiserad verksamhet där våra värdeord – Ansvarsfullt, Enkelt och Innovativt – genomsyrar allt vi gör. Inom avancerad hemsjukvård arbetar vi på uppdrag av regionen, Detta innebär att vi utför hembesök som ersätter sjukhusvård. Rollen Som sjuksköterska hos oss har du ett varierande arbete där du utför hembesök hos våra svårt sjuka patienter. Arbetsuppgifterna innefattar avancerade medicinska insatser med avancerad medicinsk utrustning och teknik. Vi dokumenterar i journalsystemet TakeCare och använder Epsilon som arbetsverktyg. Hos oss har du alltid ett team som stöttar, du är aldrig ensam. Vi utgår från kontoret i Gustavsberg och patienterna finns inom ett avgränsat geografiskt område. För att ta dig mellan patientbesök använder du våra miljöklassade bilar. Vårt erbjudande Som medarbetare på Aleris får du tillgång till en rad olika förmåner som stödjer dig både i ditt arbetsliv och privatliv. Vi strävar efter att skapa de bästa möjliga förutsättningarna för dig att trivas och utvecklas. Läs mer om våra förmåner här. Hos oss på ASIH erbjuder vi även dig: En genomtänkt introduktion med uppföljning En kultur där medarbetarskap och nya idéer uppmuntras En god arbetsmiljö med korta beslutsvägar och ett närvarande ledarskap Om dig Vi söker dig som: Är legitimerad specialistsjuksköterska i palliativ vård Har B-körkort Har god datorvana och erfarenhet av journalsystemet TakeCare Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift Tidigare arbetslivserfarenhet inom ASIH är mycket meriterande. Du är professionell i ditt bemötande och värnar om att sätta patienten första rummet. Vi arbetar personcentrerat. Du är en positiv, engagerad och kommunikativ person som aktivt vill bidra till vår gemenskap och utveckling. Du är trygg i din yrkesroll, har lätt för att samarbeta och har en bred medicinsk kompetens. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Anställningsvillkor Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Individuell lönesättning Kollektivavtal finns Ansökan Vi hoppas att du tycker detta låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss! Eftersom vi gör löpande urval rekommenderar vi dig att ansöka redan nu. Vi ser fram emot att höra från dig! Mvh Emma Gembäck Enhetschef ASIH Värmdö Aleris Närsjukvård Besöksadress: Skärgårdsvägen 7 Postadress: 134 30 Gustavsberg Telefon: 079-071 91 21

5 mars 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Teamledare Teknik och konsult till Svensk Ventilationsservice
Andara Group AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Tillsammans med Svensk Ventilationsservice i Hammarby Sjöstad söker vi en teamledare till avdelningen Teknik och konsult. Svensk Ventilationsservice bidrar till ett bättre och mer hållbart samhälle genom att med kunskap och kompetens långsiktigt ta hand om, anpassa och utveckla befintliga fastigheter. Svensk Ventilationsservice i tar ansvar för alla led i projektet, från projektering till implementation och slutligen service och underhåll under lösningens livstid. Resultatet av arbetet är en förbättrad inomhusmiljö och hållbarare fastigheter. Verksamheten växer kontinuerligt och denna tjänst är ny på företaget. Vi hoppas att du vill vara med på denna spännande tillväxtresa. Dina framtida arbetsuppgifter Som teamledare på avdelningen Teknik och konsult kommer du att arbeta med daglig planering av verksamheten samt försäljning av tjänster, huvudsakligen inom injustering, OVK och utredningar. I praktiken innebär det att leda och planera arbetet för en grupp tekniker (idag 4-5 personer) samt ta fram anbud och sälja uppdrag internt och externt. Avdelningen ansvarar för att designa nya tekniska ventilationslösningar, utreda och analysera kundproblem samt injustera och besiktiga ventilationssystem. Uppdragen innefattar ofta unika lösningar främst inom ROT-projekt av både bostadsfastigheter och kommersiella fastigheter så som kontor och butiker. Exempel på arbetsuppgifter är: Planera arbetet för avdelningens tekniker på både kort och lång sikt. Rådgivning mot externa och interna kunder. Ansvara för mindre projekt och utredningar. För att lyckas i rollen tror vi att du har: En god kunskap och förståelse för ventilationssystem ur ett helhetsperspektiv, från enskilda komponenter till hela system. Flera års arbetslivserfarenhet från ventilationsbranschen. Ett stort intresse av människor. Följande erfarenheter är meriterande Teamledarerfarenhet och erfarenhet av att planera och styra operativt arbete i en grupp. Historik från konsultverksamhet. Arbetserfarenhet från injustering, luftflödesmätning och/eller besiktning av ventilationssystem (OVK). Vem är du? Har du tröttnat på ändlösa möten utan fokus? Som teamledare hos SVAB är du spindeln i nätet och är med där det händer, med ena örat mot kunderna och det andra mot teknikerna är dina dagliga beslut avgörande för företagets framgång. Du trivs bra på kontoret men åker gärna på kundbesök när tillfälle ges. Vi söker dig som har starkt driv och är handlingskraftig. Du är självgående och affärsmässig samt har en god förmåga och intresse av att se saker ur ett helhetsperspektiv. Du är strukturerad, lösningsorienterad och har en god kommunikationsförmåga. Rollen innebär många kundrelationer både internt och externt och det är därav viktigt att du är bra på att bygga upp och underhålla goda relationer. Du drivs av att analysera, utveckla och effektivisera arbetet. Slutligen söker vi dig som är starkt engagerad både i gruppens och företagets utveckling och har förmåga att bidra till att dina medarbetare trivs och är motiverade och att företaget fortsätter att växa. Att jobba på Svensk Ventilationsservice Svensk Ventilationsservice är ett företag som värdesätter ett öppet arbetsklimat, gott samarbete och som premierar goda prestationer. Det finns stort utrymme för engagemang och initiativ i ett framtidsinriktat företag med trevliga kollegor. Håller du dessutom med om att en positiv attityd i vardagen skapar arbetsglädje både för egen del och andra kommer du att trivas hos Svensk Ventilationsservice. I denna tjänst som teamledare blir du en del av avdelningen Teknik och konsult som är ett av Svensk Ventilationsservice tre affärsområden. Mer om tjänsten Direktrekrytering med bra förmåner och förmånsbil Tillsättning: omgående Omfattning: heltid Placering: trivsamt och trevligt kontor i Hammarby Sjöstad Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd [email protected]. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

5 mars 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Undersköterskor till hemtjänsten i Sthlm
Nordisk Hemservice AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Nordisk Hemservice AB bedriver hemtjänst på uppdrag av Stockholm stad. Hela vår verksamhet genomsyras av vår värdegrund som vi har tagit fram tillsammans med våra medarbetare. Den utgår från att vi lyssnar på kundens behov för att vår hemservice ska bli så bra som möjligt. Arbete i hemtjänsten innebär att man går hem till olika personers hem för att hjälpa dem med allt sådant de själva inte klarar av i vardagen. Vi söker dig som delar vår värdegrund och har ett stort intresse av omsorg och att hjälpa våra kunder att få bo kvar hemma och känna sig trygga. Vi arbetar i tre områden, Södermalm, Östermalm och i Danderyd. Vi har både dag, kvälls- och helgpass. Till Danderyd söker vi även personer med med körkort. KVALIFIKATIONER - Erfarenhet av servicearbete - Goda kunskaper i svenska (både tal och skrift) - God fysik och hälsa Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Varaktighet, tillträde och arbetstid: Säsongsarbete juni-augusti med möjlighet att starta även innan sommaren Att arbeta inom hemtjänsten innebär att du arbetar självständigt med stort ansvar. Samtidigt är du en del av vårt team och har daglig kontakt med våra kunder och närstående. Dina arbetsuppgifter består bland annat av att planera och utföra omvårdnadsarbete i kundernas hem såsom: - Personlig omvårdnad (hjälp med personlig hygien, förflyttning, påklädning) - Service (matlagning, inköp av dagligvaror, städning och tvätt) - Ledsagning (följa med kunden till aktiviteter utanför hemmet) Efter varje besök kommer du att göra noggrann dokumentation samt tidsregistrering i en mobilapplikation. Ansökan ska bestå av ett CV, betyg och ett Personlig Brev. För att vara förberedd vid eventuell intervju, så beställ ett registerutdrag via E-tjänster från polisen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/ Beställ gärna digitalt om du har Kivra och BankID så går det snabbare, och förbered gärna två referenser. Vill du veta mer om oss gå in på vår hemsida: Nordisk Hemservice hemsida

5 mars 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Platform Engineer - Office systems and tools
Rebtel Networks AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Global migration is a 21st-century reality. Whether people are fleeing from something or racing towards better opportunity, following love or seeking new experiences, more and more are living in different environments and in new ways. We celebrate the power of people coming together. That’s why we connect ambitious people abroad with their families and friends back home so they can support each other emotionally and financially, and lead more enriched lives. Our ambitious team reflects our international audience. We are a diverse group of people from all over the world that come together every day—and we’re looking for others driven by the same desire to create meaningful products that bridge cultural and geographic distances. The Role At Rebtel, we are on a mission to break down communication barriers and connect people worldwide. As a leading technology-driven telecommunications company, we offer innovative solutions that empower global communities. Our team thrives on collaboration, diversity, and a fast-paced, entrepreneurial spirit. We are looking for a proactive and hands-on platform engineer to ensure our team has the tools, support, and infrastructure needed to work efficiently and securely. If you are passionate about IT operations, end-user support, and automation, this is a great opportunity to contribute to a growing tech company with an international team. Your responsibilities End-User Support & IT Operations Act as the primary point of contact for IT support across Rebtel’s offices, assisting employees both onsite (Stockholm HQ) and remotely. Manage onboarding and offboarding of employees, including account setup, device provisioning, and access management. Troubleshoot and resolve hardware, software, and connectivity issues for macOS, Windows, and Linux users. Ensure seamless operation of conference rooms, video conferencing, and office IT infrastructure. Maintain and support Rebtel’s corporate applications, including Google Workspace, Slack, Atlassian, and other SaaS tools. IT Infrastructure & Security Monitor and maintain office IT infrastructure, including Wi-Fi, VPNs, network security, and firewalls. Implement and enforce IT security policies, including device encryption, access control, and endpoint security solutions. Assist with software deployments, system updates, and IT automation projects. Maintain identity and access management through tools like Google Workspace, Okta, or Azure AD. Process Optimization & Automation Identify opportunities to automate repetitive IT tasks using scripting (e.g., Bash, PowerShell, Python). Maintain and improve IT documentation, including troubleshooting guides and IT policies. Work closely with DevOps and Engineering teams to enhance internal IT infrastructure. What We’re Looking For 3+ years of experience in IT support, system administration, or IT operations. Strong troubleshooting skills in macOS, Windows, and Linux environments. Experience managing cloud-based IT environments (Google Workspace, Microsoft 365, or similar). Good understanding of networking fundamentals (Wi-Fi, VPN, TCP/IP, DNS, DHCP). Hands-on experience with IT security best practices and endpoint management tools. Familiarity with MDM solutions (Jamf, Intune, or similar) is a plus. Experience working with automation and scripting (PowerShell, Bash, Python) is a plus. Previous experience in a fast-growing tech company/startup environment is a bonus. Why Join Rebtel? Be part of an innovative, diverse, and tech-driven company with a global impact. Work in a modern and flexible office environment in Stockholm. Opportunity to work on cutting-edge IT projects and automation initiatives. Competitive salary, benefits, and professional growth opportunities. Some of the Benefits Comprehensive Pension Plan Health Checkups and Private Medical Insurance 10k Bucket (net) for wellness allowance and travel (benefit taxed) Discount on gym memberships Bonus program Parental leave pay 30 days of annual vacation Relocation support for a smooth transition if you're joining us from afar A modern office in central Stockholm Rebtel is an international workplace and at the office we speak English, therefore high English proficiency is required. We are Rebtel. We come from all around the world, to create products for anyone who has crossed a border. We believe in equal opportunity and value diversity at our company. We do not discriminate on the basis of race, religion, color, national origin, gender, sexual orientation, age, marital status, veteran status, or disability status.

5 mars 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025