Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: Vill arbeta hos en kvinna i 50 årsåldern bosatt i Huddinge Har goda kunskaper i svenska Har ett manuellt och automat B-körkort Har goda matlagningskunskaper Har god fysik för att kunna utföra tunga lyft Är rökfri Det är även meriterande om du: Har erfarenhet av liknande arbete Delar kundens intressen Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är ett vikariat och tjänsten är på ca 50 %. Arbetspassen är dygnspass. Vikariatet sträcker sig fram till 2025-04-30. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Sandra Heras Arvidsson [email protected]
Om Unika Bergshamra Unika växer och öppnar i maj 2025 en ny gruppbostad i Bergshamra, strax utanför Stockholm. Här skapar vi en trygg och inspirerande miljö för sex personer som omfattas av LSS personkrets 1. Vi vänder oss främst till unga och vuxna inom personkrets 1 som lever med utmanande beteenden, inklusive tvångsmässiga mönster och andra särskilda behov. Med engagemang, omtanke och kompetens som våra ledstjärnor anpassar vi våra insatser efter varje individs behov och önskemål. Vår gruppbostad blir en miljö där boende känner sig hörda, respekterade och trygga – ett hem där omtanke och självständighet får stå i fokus. Nu söker vi dig som vill vara en del av denna unika och spännande möjlighet. Att starta upp en verksamhet innebär en unik möjlighet att bygga något från grunden, där ditt engagemang och samarbete blir avgörande för verksamhetens framgång. Vi kommer arbeta mycket med kompetensutveckling för dig som blir anställd hos oss. Om rollen som Stödassistent Som stödassistent kommer du att arbeta med att ge individuellt anpassat stöd till personer med funktionsvariationer, med målet att främja deras självständighet och välbefinnande i vardagen. Du kommer att stödja brukarna i deras dagliga rutiner och aktiviteter, utifrån deras behov och förmågor, och alltid ha deras personliga genomförandeplan som utgångspunkt. Vi arbetar med ett salutgent och pedagogiskt förhållningssätt, där vi utgår från varje individs unika styrkor och resurser. Målet är att brukarna ska uppnå så stor självständighet som möjligt och kunna leva ett meningsfullt liv med hög livskvalitet. Som stödassistent arbetar du utifrån tydliggörande pedagogik och lågaffektivt bemötande för att skapa trygghet och förutsägbarhet i brukarnas vardag. Samtidigt har vi ett starkt fokus på att arbeta professionellt och effektivt inom verksamhetens resurser och budget. Eftersom vår gruppbostad är i uppbyggnadsfasen söker vi dig som är flexibel, engagerad och trivs med att arbeta i en föränderlig miljö. Du tar aktivt ansvar för att etablera och utveckla rutiner, metoder och arbetsprocesser, samtidigt som du säkerställer att våra boende får den trygghet och struktur de behöver. Tillsammans skapar vi en hållbar och meningsfull verksamhet, där både boende och personal växer och utvecklas. Kvalifikationer Mycket god förmåga i svenska i tal såväl som skrift. God datorvana, erfarenhet av dokumentation. Erfarenhet samt kunskap om målgruppen LSS Gymnasial utbildning som tex barn-och fritidsprogram, vård-och omsorgsprogram, eller eftergymnasial utbildning tex stödpedagog, socialpedagog eller högskoleutbildning inom relevant område. Meriterande om du därtill har Erfarenhet av psykiatri, AKK och lågaffektivt bemötande. Erfarenhet av att tidigare arbetat med uppstart av ny LSS-verksamhet Erfarenhet av att hantera utmanande beteenden Kunskap om arbete med beteendedata Erfarenhet av att driva systematiskt kvalitetsarbete Studio 3 Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Anställningsvillkor Anställningsform: Tillsvidareanställning, varav 6 månaders provanställning tillämpas. Tjänstgöringsgrad: 75% - 85%, möjlighet till större tjänst på sikt. Arbetstid: Rullande schema, dagar och kvällar förekommer på vardagar samt helger. Tillträde: Enligt överenskommelse, önskvärt är mellan April - Maj 2025. Kollektivavtal: Vi är kollektivavtalsbundna till Vårdföretagarna/Kommunal, Bransch E. Om rekryteringsprocessenUrval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Glöm inte att specificera hur din bakgrund och erfarenheter matchar de kvalifikationer vi söker för denna roll. Vi ser fram emot din ansökan och möjligheten att välkomna dig till vårt team på Unika! I samband med eventuell anställning behöver belastningsregister uppvisas. Om du kallas till intervju måste du även kunna styrka din rätt att arbeta i Sverige genom att uppvisa medborgarskap inom EU/EES eller giltigt arbetstillstånd. Om Unika Unika är en del av Attendo, ett av Nordens största omsorgsföretag, som funnits sedan 1985. Hos oss finns många erfarna kollegor du kan lära dig av, och tack vare vår storlek som arbetsgivare kan vi erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder friskvård och andra förmåner, samt interna utbildningsmöjligheter och kollektivavtal. Tillsammans har vi stora möjligheter att vidareutveckla en omsorg för en meningsfull vardag.
SNABBFAKTA Omfattning: Du har möjligheten och viljan att jobba motsvarande en heltidstjänst när tillfälle ges. Arbetstider: Vardagar under kontorstid Ort: Stockholmsområdet Startdatum: Omgående Anställningsform: Särskild visstidsanställning DIN FRAMTIDA ARBETSPLATS Som ambulerande receptionist hjälper du våra kunder vid tillfälliga behov och arbetstoppar, vilket ger dig bred branscherfarenhet och chansen att testa på hur det är att arbeta på en rad olika arbetsplatser. Våra kunder är verksamma inom flertalet branscher och du kan därför bemanna hos allt från ett nystartat designföretag till en framgångsrik advokatbyrå. I rollen får du en fantastisk möjlighet att bygga upp ditt CV, bli inspirerad av olika branscher och skaffa ett värdefullt kontaktnät. Vem vet, kanske ett av dina uppdrag leder till en fast anställning hos företaget du varit utbokad till så småningom. Möjligheterna är enorma! DIN ROLL Dina arbetsuppgifter kommer vara inom ramen för kontorsservice och kan exempelvis innebära att: Ta emot besökare i receptionen Växel-, telefon- och mailhantering Förbereda inför möten/ event samt beställa luncher och fikabröd Post- och budhantering Se till att kök och kontorsytor är rena och välkomnande Kontakt med leverantörer Administrativa arbetsuppgifter Som ambulerande receptionist har du både schemalagda fasta tider, men är också redo att rycka ut och hjälpa våra kunder med kortare framförhållning när behovet uppstår. VEM ÄR DU? Du vill skaffa meriterande arbetslivserfarenhet inom kontorsservice. Du har tidigare erfarenhet inom service, exempelvis från butik eller restaurang. Det är meriterande om du tidigare har studerat eller arbetat utomlands. Du är prestigelös, flexibel och lösningsorienterad. Du lever efter mottot att ingenting är omöjligt! Du trivs med att arbeta i ett högt tempo med varierande arbetsuppgifter. Du strävar efter att alltid göra det lilla extra. Du har ett nyfiket sinne och god social förmåga att snabbt kunna sätta dig in i nya situationer och arbetsuppgifter. VAD ERBJUDER VI? Som anställd hos Inte Bara Post Bemanning får du en konsultchef som blir ditt bollplank och coach under hela anställningen. Som konsult blir du också en del i vårt konsultnätverk RPB Insights. RPB Insights ger dig utbildning och utveckling i form av föreläsningar, workshops, nätverksträffar och andra sociala tillställningar. Det ger dig också en möjlighet att träffa andra konsulter. Vi erbjuder alla våra konsulter friskvård. Se filmen nedan för en större inblick i rollen och läs mer här om du vill veta mer om rollen som ambulerande receptionist! ÖVRIG INFORMATION Sök tjänsten genom att klicka på Ansök. Vi går igenom urvalet löpande och återkommer till dig så snart vi kan. I denna rekryteringsprocess utförs bakgrundskontroll och referenstagning. På grund av GDPR tar vi inte emot ansökningar via mail, men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [email protected]
Do you want to be part of a leading Nordic sustainability scaleup whilst contributing to the global corporate sustainability transition? Position Green is in a strong scaleup phase and we are looking for new amazing talents to join our Sales team. Position Green is a leading pure play sustainability partner with a mission to revolutionise how businesses integrate sustainability. Through our SaaS software for data management, strategic advisory and e-learning services, Position Green’s offering makes sustainability actionable and measurable, supporting businesses to fast-track their sustainability transformation whilst also strengthening their competitiveness and long-term survival. We come from the Nordics but we operate across the globe in supporting our customers to navigate and succeed in corporate sustainability. We are excited to offer the opportunity to be part of our journey in the role of Account Manager, working in a discipline with a crucial impact on Position Green’s business growth. About the role As an Account Manager, you will play a pivotal role in our organisation, engaging with both existing and potential customers. Your responsibilities include understanding customer needs, ensuring their satisfaction, and contributing to revenue growth. Reporting to a Sales Team Lead, you will be part of a team full of ambition, knowledge and fun. As an Account Manager you will mainly: Book meetings, demonstrate and sell our sustainability software to potential customers in Finland Manage and drive B2B sales cycles from prospecting to closing Collaborate with colleagues in the Customer Success department to support and maintain customer relationships Participate in seminars, networking events, and customer engagement activities Be prepared to work with all existing tasks in an entrepreneurial and fast-growing company Are you the one we’re looking for? To thrive in this role, you are used to managing entire sales cycles and understand what it takes to successfully close deals. Personally, you have a positive attitude, curiosity and a sense of humor. You are a doer, who thrives in a fast-paced environment, consistently challenging yourself to achieve goals. You look forward to working in a growing team who triggers each other to great deeds and are driven by contributing to a positive change. We believe you have: Post-secondary education in a relevant field (such as business, economics, political science) Experience of B2B sales, preferably a Saas company Experience of developing customer relationships Passion for sales and sustainability Professional language proficiency in Finnish, Swedish and English, written and spoken What we offer you As our new colleague here at Position Green you get to be an important part of a fast-paced and fun scale up environment. We offer you a great opportunity to grow as a person as well as in your career. You get to work in a company where you can have great impact and drive sustainable transformation in business and organisations. You’ll get fair compensation and benefits, including: Wellness allowance of 5 000 SEK/year 30 vacation days + 5 extra PG days Location We believe that you are based in Stockholm or Malmo. What’s next? If this opportunity excites you, please submit your CV. We value personal suitability highly in our recruitment process and review applications as they come in. Expected start date for this position is April 2025. Please note: To ensure a fair and unbiased process, we kindly request that you refrain from attaching a cover letter to your application. We believe in evaluating every candidate based on CV and the responses provided in our application form. Recruitment process Our recruitment process is designed to be thorough and fair, consisting of: First interview (People & Culture) Second interview (Sales Team Lead) Third interview (Sales Director) We look forward to hearing from you and exploring how your skills and passions align with the goals of Position Green. Let’s shape a sustainable future together!
HEMFRID SÖKER DIG SOM VILL ARBETA SOM HEMSTÄDARE Hemfrid är Sveriges största företag inom hemstädning. Vi hjälper våra kunder med tjänster i hemmet så som städning, fönsterputs, flyttservice och mycket annat. Vi söker ständigt efter personal som kan tänka sig jobba hos oss runt om i Stockholm och andra delar av Sverige. Besök gärna vår hemsida www.hemfrid.se/karriar för att se andra städer där vi söker personal i. HEMSTÄDNING I VÄRLDSKLASS På Hemfrid arbetar vi utifrån våra värdeord We act Profesionally, We strive for Simplicity och We take Responsibility. Detta har bidragit till vår kvalitets - och servicekultur i världsklass! Att jobba med oss på hemfrid innebär att du får ett roligt, varierande jobb inom hemstädning. På One Team arbetar vi i team där du alltid kommer att jobba tillsammans med flera härliga kollegor från hela världen. Vi letar efter dig som: Tycker om att jobba i team med andra kollegor Ha tidigare erfarenhet inom städning Är engagerad och vill utvecklas inom städning Pratar svenska eller engelska Kunna arbeta flexibla timmar Det är starkt meriterande om du har körkort (B), och gärna egen bil Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat som hemstädare, hushållerska eller motsvarande. Vi erbjuder dig; Vi erbjuder dig allt från timanställning till en sysselsättningsgrad på 50–75%. Beroende på vad som passar dig! Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring, pensionsförsäkring och friskvårdsbidrag Gratis mobilabonnemang Utbildning inom hemstädning med fokus på din utveckling Härliga kollegor från hela världen Vill du bli en av oss? Välkommen med din ansökan! Har du några frågor angående tjänsten eller vår rekryteringsprocess är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected]. HEMFRID IS LOOKING FOR YOU WHO WANT TO WORK AS A HOUSE CLEANER Hemfrid is Sweden's largest company in home cleaning. We assist our customers with household services such as cleaning, window washing, moving services, and much more. We are constantly looking for staff who are interested in working with us in Stockholm and other parts of Sweden. Please visit our website www.hemfrid.se/karriar to see other cities where we are hiring. WORLD-CLASS HOME CLEANING At Hemfrid, we work according to our core values: We act Professionally, We strive for Simplicity, and We take Responsibility. This has contributed to our world-class quality and service culture! Working at Hemfrid means you get a fun and varied job in home cleaning, primarily for large households. We are looking for someone who: Enjoy working in a team with other colleagues. Have previous experience from a cleaning profession. Is committed and wants to develop within cleaning Speaks Swedish or English Can work flexible hours It is highly desirable if you have a driving license (B) and preferably your own car We offer you: We offer everything from hourly employment to a workload of 50-75%, depending on what suits you best! Collective agreement and good employment conditions Liability insurance, health insurance, pension insurance, and wellness allowance Training in home cleaning with a focus on your development Free mobile subscription Wonderful colleagues from all over the world Do you want to join us? Welcome to apply! If you have any questions regarding the position or our recruitment process, feel free to contact us at [email protected].
Vi på Submit söker nu efter flyttpersonal till våra samarbetspartners!Arbetsuppgifter: Som flyttpersonal hos oss kommer du att vara en viktig del av vårt team som hjälper våra olika partners, vi arbetar med de främsta flyttbolagen i Stockholm både stora som mindre. Där det handlar om att hantera kunders ägodelar på ett säkert och effektivt sätt. Dagarna är väldigt varierande och utspelar sig runt om i Stockholm. Dina främsta arbetsuppgifter kommer att inkludera: Packning och emballering av möbler och andra gods Lasta och lossa flyttbilar Montering och demontering av möbler vid behov Kundkontakt och service Vi söker dig som: Har god fysisk kondition och kan hantera tunga lyft Är pålitlig, noggrann och ansvarsfull Har en positiv attityd och är serviceinriktad God samarbetsförmåga Krav: Svenska eller engelska i tal och skrift Meriterande: Tidigare erfarenhet av flytt Tidigare erfarenhet av montering B-körkort Plats: Stockholm med omnejd Start: Omgående Lön: Enligt överenskommelse Arbetstid: Heltid/deltid Om oss:Vi på Submit kännetecknas av ett genuint engagemang och strävar alltid efter att skapa de mest gynnsamma förutsättningarna. Vi värdesätter varje individ och sätter stor värdering på att skapa en arbetsmiljö där våra medarbetare inte bara trivs utan också har möjlighet att utvecklas fullt ut. Som konsult hos Submit öppnas dörrar till professionell tillväxt och möjligheter att bygga värdefulla nätverk som kommer att vara en tillgång för dig i framtiden. Vi tror på att investera i våra medarbetares personliga och professionella utveckling. Därför tillhandahåller vi en dedikerad konsultchef som stöttar dig genom hela din resa, och som finns där för att ge vägledning och stöd på vägen mot framgång. Låter detta som något för dig? Ansök idag!
Om Unika Bergshamra Unika växer och öppnar i maj 2025 en ny gruppbostad i Bergshamra, strax utanför Stockholm. Här skapar vi en trygg och inspirerande miljö för sex personer som omfattas av LSS personkrets 1. Vi vänder oss främst till unga och vuxna inom personkrets 1 som lever med utmanande beteenden, inklusive tvångsmässiga mönster och andra särskilda behov. Med engagemang, omtanke och kompetens som våra ledstjärnor anpassar vi våra insatser efter varje individs behov och önskemål. Vår gruppbostad blir en miljö där boende känner sig hörda, respekterade och trygga – ett hem där omtanke och självständighet får stå i fokus. Nu söker vi dig som vill vara en del av denna unika och spännande möjlighet. Att starta upp en verksamhet innebär en unik möjlighet att bygga något från grunden, där ditt engagemang och samarbete blir avgörande för verksamhetens framgång. Vi kommer arbeta mycket med kompetensutveckling för dig som blir anställd hos oss. Om rollen som Stödassistent Som stödassistent kommer du att arbeta med att ge individuellt anpassat stöd till personer med funktionsvariationer, med målet att främja deras självständighet och välbefinnande i vardagen. Du kommer att stödja brukarna i deras dagliga rutiner och aktiviteter, utifrån deras behov och förmågor, och alltid ha deras personliga genomförandeplan som utgångspunkt. Vi arbetar med ett salutgent och pedagogiskt förhållningssätt, där vi utgår från varje individs unika styrkor och resurser. Målet är att brukarna ska uppnå så stor självständighet som möjligt och kunna leva ett meningsfullt liv med hög livskvalitet. Som stödassistent arbetar du utifrån tydliggörande pedagogik och lågaffektivt bemötande för att skapa trygghet och förutsägbarhet i brukarnas vardag. Samtidigt har vi ett starkt fokus på att arbeta professionellt och effektivt inom verksamhetens resurser och budget. Eftersom vår gruppbostad är i uppbyggnadsfasen söker vi dig som är flexibel, engagerad och trivs med att arbeta i en föränderlig miljö. Du tar aktivt ansvar för att etablera och utveckla rutiner, metoder och arbetsprocesser, samtidigt som du säkerställer att våra boende får den trygghet och struktur de behöver. Tillsammans skapar vi en hållbar och meningsfull verksamhet, där både boende och personal växer och utvecklas. Kvalifikationer Mycket god förmåga i svenska i tal såväl som skrift. God datorvana, erfarenhet av dokumentation. Erfarenhet samt kunskap om målgruppen LSS Gymnasial utbildning som tex barn-och fritidsprogram, vård-och omsorgsprogram, eller eftergymnasial utbildning tex stödpedagog, socialpedagog eller högskoleutbildning inom relevant område. Meriterande om du därtill har Erfarenhet av psykiatri, AKK och lågaffektivt bemötande. Erfarenhet av att tidigare arbetat med uppstart av ny LSS-verksamhet Erfarenhet av att hantera utmanande beteenden Kunskap om arbete med beteendedata Erfarenhet av att driva systematiskt kvalitetsarbete Studio 3 Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Anställningsvillkor Anställningsform: Tillsvidareanställning, varav 6 månaders provanställning tillämpas. Tjänstgöringsgrad: Ca 77% Arbetstid: Vaken Natt. Tillträde: Enligt överenskommelse, önskvärt är mellan April - Maj 2025. Kollektivavtal: Vi är kollektivavtalsbundna till Vårdföretagarna/Kommunal, Bransch E. Om rekryteringsprocessenUrval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Glöm inte att specificera hur din bakgrund och erfarenheter matchar de kvalifikationer vi söker för denna roll. Vi ser fram emot din ansökan och möjligheten att välkomna dig till vårt team på Unika! I samband med eventuell anställning behöver belastningsregister uppvisas. Om du kallas till intervju måste du även kunna styrka din rätt att arbeta i Sverige genom att uppvisa medborgarskap inom EU/EES eller giltigt arbetstillstånd. Om Unika Unika är en del av Attendo, ett av Nordens största omsorgsföretag, som funnits sedan 1985. Hos oss finns många erfarna kollegor du kan lära dig av, och tack vare vår storlek som arbetsgivare kan vi erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder friskvård och andra förmåner, samt interna utbildningsmöjligheter och kollektivavtal. Tillsammans har vi stora möjligheter att vidareutveckla en omsorg för en meningsfull vardag.
Din erfarenhet och kunskap Vi söker dig som har lärarexamen. Erfarenhet av arbete med barn och ungdomar med funktionsvariationer är meriterande. Som person är du strukturerad, prestigelös och flexibel. Du har ett tydligt och lågaffektivt förhållningssätt. Du har förmågan att se elevers olika behov och styrkor samt att styra och följa upp verksamheten utifrån skolans pedagogiska mål och vision. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om Mellansjö skola Mellansjö är en grundskola med plats för elever från åk 1 till åk 9 och består av sju åldersblandade klasser. I klasserna arbetar både lärare och assistenter i sammansvetsade team med specialpedagogiska utmaningar. Vår verksamhet riktar sig till elever med diagnos inom autismspektrat och ibland även tilläggsdiagnoser. Alla våra elever har behov av särskilt stöd. Vi använder oss av tydliggörande pedagogik, lågaffektivt bemötande och vi arbetar lösningsfokuserat. Skoldagen genomsyras av trygghet, studiero och en lustfylld lärmiljö där kunskapsutveckling är i fokus. Mellansjö skola ligger naturskönt i Täby kyrkby bredvid Vallentunasjön. Lokalerna är anpassade efter elevernas behov med utrymme att sitta både i grupp och avskilt. Din roll Enligt vårt pedagogiska ramverk arbetar vi med individen i centrum. I rollen som lärare ingår att planera, genomföra och följa upp undervisningen och elevernas lärande. Du har förmåga att bygga goda relationer med våra elever och ser relationsbyggandet som en grundförutsättning för att lyckas i ditt uppdrag. Det här får du hos oss: Möjlighet att arbeta i små undervisningsgrupper. En gemensam pedagogik för att ge den bästa förutsättningen och stödet till eleverna. Kollegialt lärande - nära samarbete med kollegor, elevhälsoteam och rektor. Kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära. Förmånsportal med rabatter och förmåner. Vi har kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvård- och skobidrag. Titta gärna på Mellansjö skolas Instagram: https://www.instagram.com/nyti... Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Övrigt Anställningsform: vikariat Lön: vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: snarast Sista ansökningsdag: ansökningar hanteras löpande För mer information kontakta: rektor Kajsa Sponton 070-348 25 77 Facklig kontakt: Sveriges Lärare tfn 077-515 05 00 Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Bli en Mellansjöare!" nedan. Innan anställning ska du uppvisa ett aktuellt utdrag ur belastningsregistret. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se
Fordonsingenjör Har du ett intresse och erfarenhet av projektledning inom teknik och underhållsoptimering och ett LEAN-baserat arbetssätt inom spår kan du vara rätt för rollen som Fordonsingenjör, Spårfordon. Du får en viktig roll i ett företag vars ambition är att driva utvecklingen i branschen, bidra till samhällsnyttan och bli starkare aktör inom tåg, transportlösningar och underhåll. Vill du vara med och forma framtidens kollektivtrafik. Vill du jobba på ett av de ledande företagen inom persontransporter, där hållbarhet är en central del av verksamheten. Vill du får vara en del av ett globalt nätverk av experter som strävar efter att vara i framkant när det gäller den senaste tekniken och metodiken. Låter det spännande? Då är du kanske den vi söker! Om rollen I din roll som Fordonsingenjör, Spårfordon kommer du leda och driva projekt inom bland annat, fordonsförvaltning, ändringshantering såväl som framtagning av långsiktiga strategier samt även bidra med din expertiskunskap inom tåg/spårteknik och tekniskt underhåll. Arbetet bedrivs ofta i projektform och du kommer ha ett helhets- eller delansvar för tidplaner, leverans, riskhantering och följa upp de ekonomiska resultaten. Du kommer även arbeta med förvaltningsuppdrag genom att avdelningen är en process supportfunktion till våra verksamheter runt om i landet. Vidare kommer du bidra med din tekniska expertis kring det tekniska underhållet och med teknisk dokumentation och vara drivande i Transdevs ISO55000 arbete. Du har en varierande vardag med mycket kontaktytor externt så väl som internt. Du kommer även att medverka i framtagning av långsiktiga strategier inom affärsområde tåg. Som Fordonsingenjör, Spårfordon kommer du att arbeta med ständiga förbättringar genom att bidra till utveckling av punktlighet, organisationen, rutiner, processer och metodiker. Du kommer fungera som tekniskt stöd till verksamheten vad avser underhålls- och teknikrelaterade frågor samt processer, rutiner och arbetssätt. Du kommer även löpande arbeta med kvalitets- och förbättringar inom teknik, säkerhet, ECM och ISO Vem är du Du har en teknisk utbildning på universitetsnivå eller motsvarande kunskaper förvärvade genom arbetslivserfarenhet. Vi ser att du har en mycket god teknisk kompetens inom spår och kunskaper om tekniskt underhåll men du kan också vara nyexaminerad från spårutbildning med en mycket god teknisk kompetens. Vi söker dig som är analytisk, systematisk, målinriktad och duktig på att planera och genomföra projekt. Du har en kommunikativ förmåga och har lätt för att bygga relationer både och arbeta med hög integritet. Som person är du utåtriktad, initiativrik, självständig och har en utmärkt förmåga att driva ditt arbete framåt. Du har erfarenhet att arbeta med ständiga förbättringar och du är affärsmässig i din framtoning och resultatinriktad Du har god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift på svenska och engelska. Vad vi erbjuder Du erbjuds en spännande roll hos ett värderingsstyrt bolag där våra medarbetare är vår viktigaste tillgång. Våra värderingar ”Handling, Ansvar, Nytänkande och Samspel”, styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet. Du rapporterar till Transdevs Teknikchef Tåg och har din placering på vårt huvudkontor i Brommanära Sundbybergs centrum. På Transdev har vi hybrid arbetsplats vilket innebär att du kan fördela din arbetstid mellan att arbeta på kontoret och arbeta på distans. Du erbjuds en marknadsmässig lön med ett förmånspaket som inkluderar pensionsplan enligt ITP. Du får även ett gruppförsäkringspaket, lunchförmån via Edenred, ett årligt friskvårdsbidrag, subventionerad massage samt flera andra trivselaktiviteter. Mer om tjänsten och ansökan Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med provanställning på 6 mån. Transdev vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. I vår rekryteringsprocess använder vi oss av arbetspsykologiska tester som en del i vårt urval. Vi sköter processen löpande och kan komma att stänga annonsen innan sista ansökningsdag. Har Du frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Cecilia Jegander, 073-973 83 01. Är du redo för en ny utmaning? Ansök redan idag! Vi ser fram emot att höra din historia ! Om oss Transdev ger människor frihet att resa när de vill och hur de vill. Vårt erbjudande spänner över flera transportslag, bland andra buss, tåg, spårvagn och båt. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev, som med över 100 000 medarbetare möjliggör 10 miljoner dagliga resor världen över. I Sverige är vi en av de största operatörerna inom persontrafik, med över åttio års erfarenhet. Vår verksamhet bygger dels på långsiktiga partnerskap med trafikmyndigheter och företag, dels på kommersiell trafik som vi driver under egna varumärken. Vi utvecklar framtidens persontrafik – för en hållbar utveckling och för att ge människor frihet att resa.
We are looking for new home cleaners to join our team in Stockholm syd. Are you our next star? Your profile We love making our customers’ everyday lives easier – and so should you. We are looking for someone who likes to work independently and is driven by quality and customer service. You are punctual and responsible, with an eye for details and a positive attitude. About the role As a home cleaner at Hemfrid, you are responsible for cleaning our customers’ homes to the highest quality. Your mission is always to provide the best service possible. You work independently and are responsible for your clients’ satisfaction. Your work tasks include, among others: Vacuuming and dusting. Mopping floors and cleaning surfaces. Strengthening, folding, and washing clothes. Changing bedsheets and making the bed. Give the customer’s home that little extra touch. You should: Have previous experience from a service profession. Speak and understand basic Swedish or English. Be able to work flexible hours, Monday – Friday, between 8 – 17. It is a strong merit if you have worked as a home cleaner, housekeeper, or equivalent before. It's also advantageous if you have a valid B driving license. We offer Our goal is clear – we want to be the best employer in the industry. We believe our employees are the heart of the company, and we are dedicated to providing good working conditions. Among others, we offer: Fixed salary every month A permanent position with a 50-75 % employment rate. Collective agreement and favorable terms of employment. Liability insurance, health insurance, and pension insurance. Wellness allowance. Training in home cleaning, with a focus on your development. Great career opportunities and growth within Hemfrid. Free mobile subscription. One of Sweden’s greatest teams of colleagues from all over the world. About Hemfrid Hemfrid is Sweden's leading provider of home services. We help our customers with cleaning, laundry, ironing, moving, gardening, and more. By working as a team and providing easy access to first-class home services, we unlock people's quality of life. Our process After completing the application, you will be contacted by the HR department regarding the recruitment process for your application. As part of our recruitment process, we always do a background check. You need to have a Swedish personal number or a coordination number to be eligible for this position. Are you ready to unlock people's quality of life? Great! So are we. We look forward to your application. Welcome to Hemfrid! Vi letar efter nya hemstädare till vårt team i Stockholm Syd. Är du vår nästa stjärna? Din profil Vi älskar att göra våra kunders vardag enklare – det borde du också göra. Vi söker efter någon som tycker om att arbeta självständigt och som drivs av kvalitet och kundservice. Du är punktlig och ansvarstagande, med ett öga för detaljer och en positiv inställning. Om rollen Som hemstädare på Hemfrid ansvarar du för att städa våra kunders hem med högsta kvalitet. Ditt uppdrag är att alltid erbjuda bästa möjliga service. Du arbetar självständigt och är ansvarig för att säkerställa att dina kunder är nöjda. Dina arbetsuppgifter består bland annat av: Dammsugning och dammtorkning. Moppning och rengöring av ytor. Strykning, vikning och tvätta kläder. Byta lakan och bädda. Ge det där lilla extra till kundens hem. Du bör: Ha tidigare erfarenhet från ett serviceyrke. Tala och förstå grundläggande svenska eller engelska. Kunna arbeta flexibla timmar, måndag – fredag, mellan 8 – 17. Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat som hemstädare, hushållerska. Även meriterande om du har ett giltigt B-körkort. Vi erbjuder Vårt mål är tydligt – vi vill vara branschens bästa arbetsgivare. Vi tror att våra anställda är företagets hjärta, och vi är dedikerade till att erbjuda bra arbetsförhållanden. Bland annat erbjuder vi: Samma fasta lön varje månad En tillsvidareanställning med 50- 75 % sysselsättningsgrad. Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring och pensionsförsäkring. Friskvårdsbidrag. Utbildning inom hemstädning, med fokus på din utveckling. Goda möjligheter att utvecklas och växa inom Hemfrid. Gratis mobilabonnemang. Ett av Sveriges härligaste team med kollegor från hela världen. Om Hemfrid Hemfrid är Sveriges ledande aktör för tjänster i hemmet. Vi hjälper våra kunder med städning, tvätt, strykning, flytt, trädgårdsarbete och mycket mer. Genom att arbeta som ett team och ge våra kunder enkel tillgång till våra toppklassiga tjänster förbättrar vi deras livskvalitet. Vår process Efter genomförd ansökan kommer du att bli kontaktad av HR- avdelningen angående rekryteringsprocessen för din ansökan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller. För att vara kvalificerad för den här tjänsten behöver du ha ett svenskt personnummer eller ett samordningsnummer. Är du redo att förbättra människors livskvalitet? Bra! Det är vi också. Vi ser fram emot din ansökan. Välkommen till Hemfrid!
Välj ett jobb för att visa detaljer