Är du intresserad av politisk påverkan och kommunikation? Sveriges förenade studentkårer erbjuder ett utvecklande jobb där du genom politiskt arbete på nationell och europeisk nivå får vara med och stärka förutsättningarna för Sveriges högskolestudenter. Om SFS SFS är en sammanslutning av studentkårer vid Sveriges universitet och högskolor. SFS har ett sextiotal medlemskårer vilka tillsammans representerar ungefär 400 000 studenter och doktorander. SFS har till uppgift att företräda medlemmarnas och studenternas intressen. SFS är en liten arbetsplats med två förtroendevalda och fem anställda med olika arbetsuppgifter, där mycket bygger på att var och en tar ansvar för sitt eget arbete. Politisk sekreterare Nu söker SFS en politisk sekreterare. SFS politiska sekreterare ingår i den politiska enheten som arbetar löpande med SFS politiska påverkansarbete. Du kommer att arbeta i en mindre grupp och i första hand arbeta nära SFS ordförande och vice ordförande, samhällspolitisk chef och en utredare. Du kommer att spela en nyckelroll i vårt politiska påverkansarbete, med särskilt ansvar för kommunikation. I tjänsten ingår att: Skriva debattartiklar samt medverka i framtagandet av rapporter, remissvar och utredningar. Bistå med sakkunskap och ta fram underlag till SFS förtroendevalda Etablera kontakter och förvalta politiska relationer. Omvärldsbevakning Särskilt ansvar för SFS kommunikation, presskontakt och närvaro på sociala medier och i andra kanaler Förvaltning, uppdatering och publicering på SFS hemsida Produktion av SFS podd Formgivning av rapporter, dokument och profilprodukter I tjänsten finns det goda möjligheter till kompetensutveckling för den som vill utveckla sina kunskaper om politisk färdighet och möjlighet att på sikt få ett mer strategiskt ansvar för kommunikations- och påverkansarbetet. Vem är du? Vi söker dig som är intresserad av politik och politisk kommunikation. Du är en god skribent och är intresserad av att jobba med sociala medier, press och internkommunikation. Det är meriterande om du har högskoleutbildning och kunskap om högskolesektorn. Det är även meriterande om du har erfarenhet av arbete i studentkår, ideell sektor eller politiskt parti. Ansökan Är detta en tjänst för dig? I så fall ser vi fram emot att du skickar in din ansökan med personligt brev och CV till [email protected], märk mailet ”Ansökan Politisk sekreterare”. Sista ansökningsdag är den 31 augusti 2025. Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, skicka därför gärna in din ansökan redan nu. Tjänsten är på heltid (38,75 timmar/vecka) och förkortad arbetstid till 35 timmar under sommaren. Du har 30 semesterdagar samt drygt 10 extra lediga dagar enligt vårt lokala kollektivavtal. Varje vecka får du en timme avsatt för kompetensutveckling och en friskvårdstimme. Anställningen är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt. Vi har kollektivavtal och tillämpar individuell lönesättning. Eventuella frågor besvaras av SFS ordförande Rasmus Lindstedt [email protected] 070-545 75 57 eller samhällspolitisk chef Sebastian Lagunas Rosén, [email protected] 076-870 56 94. Facklig kontaktperson är Amanda Beckman, 070-729 44 28. Genom att skicka in din ansökan till oss godkänner du att vi hanterar dina personuppgifter enligt SFS policy för hantering av personuppgifter.
Vill du bidra till en bättre hälsa för alla? Karolinska Institutet är världskänt för sin forskning och utbildning inom odontologi och tandvård. På Campus Flemingsberg finns den senaste tekniken. Här utbildar vi tandhygienister, tandläkare, specialisttandläkare, forskare och har Kompletterande Utbildning för Tandläkare, KUT. 2023 rankades vårt tandläkarprogram som nummer fem på en lista över världens universitet. Merparten av studenternas kliniska utbildning sker vid någon av Universitetstandvårdens sex tandvårdskliniker. Vid institutionen för odontologi bedrivs både den teoretiska undervisningsdelen – och spetsforskning. Vi är miljöcertifierade enligt ISO 14001:2015 vilket innebär ett ständigt förbättringsarbete för minskning av negativ miljöpåverkan. Välkommen till oss, vi är cirka 270 medarbetar som gör skillnad. Till universitetstandvården söker vi nu en tandsköterska som vill vara med i utbildningen av nya tandläkare, tandhygienister och framtida specialister. Tjänsten är förlagd till Specialist- och Lärarkliniken i Flemingsberg. På Specialistkliniken bedriver vi vård och utbildning inom specialiteterna endodonti, parodontologi, oral protetik, orofacial medicin, bettfysiologi och käkkirurgi (ej ST-utbildning). Vi tar emot remisser från tandläkare och läkare på patienter med komplicerade eller särskilda vårdbehov. Lärarkliniken är Universitetstandvårdens allmäntandvårdsklinik där kliniska handledare jobbar med att behandla egna patienter. Klinikerna har ett nära samarbete med institutionen för odontologi. Hos oss arbetar cirka 37 specialist- och ST-tandläkare, tandhygienister och tandsköterskor. Din roll Som tandsköterska hos oss får du ett meningsfullt och omväxlande arbete. Fokus ligger huvudsakligen på att arbeta med assistans hos specialister, ST-tandläkare men även hos våra allmäntandläkare. Utöver assistans så kommer du jobba administrativt samt med andra sedvanliga tandsköterskeuppgifter. Du kan komma att sköta delar av klinikens övergripande administration. Vem är du? Kvalifikationer Krav: - Tandsköterskeexamen - Goda kunskaper i svenska och engelska - Klinisk erfarenhet inom allmäntandvård på minst 3 år heltid Meriterande - Klinisk erfarenhet från tidigare specialistandvårdsklinik - Specialistkunskap inom något av ämnena som finns på Specialistkliniken - Arbetat med tandläkarstudenter på olika nivåer i en lärande miljö För att lyckas i rollen ser vi att du är strukturerad, serviceinriktad och har god samarbetsförmåga samt flexibilitet. Du är även självständig, har en god överblick över verksamheten och kan rycka in där det behövs. Vad erbjuder vi? En kreativ, internationell och inspirerande miljö fylld av kompetens och nyfikenhet. Karolinska Institutet är ett av världens ledande medicinska universitet. Vår vision är att driva utvecklingen av kunskap om livet och verka för en bättre hälsa för alla. Här bedriver vi framgångsrik medicinsk forskning och har det största utbudet av medicinska utbildningar i Sverige. Som universitet är Karolinska Institutet en statlig myndighet. Det gör att du får goda förmåner genom vårt kollektivavtal. Medarbetare på KI erbjuds också möjlighet till ett flexibelt arbetssätt. Det innebär att om den verksamhet du jobbar i tillåter, så kan du arbeta en del av din arbetstid på distans. Du får även träna fritt i våra moderna friskvårdsanläggningar där utbildad personal finns på plats. Placering: Flemingsberg https://ki.se/om-ki/tio-skal-att-valja-karolinska-institutet Ansökan Varmt välkommen med din ansökan senast den 3 augusti 2025. Observera att annonsen ligger ute under sommaren, och intervjuer kallas och påbörjas efter ansökningstiden har gått ut. Ansökan ska göras via rekryteringssystemet Varbi. I denna rekrytering söker du med ditt CV utan personligt brev. I ansökningsformuläret kommer du istället att få svara på några frågor om varför du söker jobbet. Vid tillsvidareanställning tillämpar Karolinska Institutet 6 månaders provanställning. Vill du göra skillnad – och bidra till en bättre hälsa för alla? Sök jobb hos oss
Omfattning: Deltid, 62,5 % (kl. 9.00–14.30 med 30 min rast) Anställningsform: Visstidsanställning med start från höstterminen 2025 – 1:a juli 2026 Om tjänsten: Knattarna söker en engagerad och trygg resurspedagog som vill arbeta nära en 5-årig pojke med autism, nivå 2. För att barnet ska kunna delta meningsfullt i förskolans vardag behövs ett lugnt, strukturerat och inkännande stöd. Din roll blir att vara barnets närmaste vuxna i såväl samspel och lek med andra samt rutinsituationer och övergångar. Du arbetar tätt tillsammans med det ordinarie arbetslaget och i nära dialog med vårdnadshavare. Det här är ett uppdrag för dig som vill göra verklig skillnad – genom ett lågaffektivt och respektfullt bemötande, och en varm närvaro. Vi söker dig som: har erfarenhet av att arbeta med barn inom NPF, särskilt autism har ett lågaffektivt och respektfullt förhållningssätt är trygg, tålmodig och tydlig i ditt bemötande är självständig men samarbetsinriktad har god kommunikativ förmåga – med såväl barn som vuxna talar flytande svenska då barnet behöver utmanas i vardaglig kommunikation Meriterande: Utbildning inom barn- och fritid, barnskötare, elevassistent eller liknande Erfarenhet av att arbeta med bildstöd eller andra visuella hjälpmedel Om oss: Knattarna är en liten förskola belägen precis vid Djurgårdsbron i Stockholm. Här finns närheten till naturen, som vi besöker dagligen, och en liten barngrupp på 19 barn. Vi är ett föräldrakooperativ med fyra pedagoger och ett köksbiträde – ett litet team som arbetar nära tillsammans. Våra ledord är att ”tänka med hjärtat”. Förskolan drivs professionellt men i en varm och familjär anda, med korta beslutsvägar och stort inflytande. Vi erbjuder: Visstidsanställning till 1:a juli 2026 Kollektivavtal via Fremia Betalda måltider, friskvårdsbidrag och arbetskläder Korta beslutsvägar och en verksamhet fri från vinstintresse Veckoaktiviteter som Mulle, utflyktsdagar och rörelselek Ett arbetsklimat där du får vara med och påverka och med erfarna pedagoger Som person tror vi att du: möter barn och kollegor med värme och lyhördhet är lösningsfokuserad, flexibel och trygg i dig själv har ett professionellt och respektfullt sätt ser samarbete med både kollegor och föräldrar som en självklarhet är ansvarstagande och trivs med att arbeta nära ett barn med särskilda behov Ansökan: Låter detta som en tjänst för dig? Välkommen att skicka ditt CV och ett kort personligt brev till: [email protected] (märk mejlet med “Resurspedagog”) Sista ansökningsdag 15:e juli. Intervjuer sker löpande.
Nu söker vi på Vardaga hemtjänst Team Skeppargatan på Östermalm TVÅ undersköterskor/alt. utb vårdbiträde för arbete i hemtjänsten på kvällstid med arbetstid mellan 16.00 till 22.30 på rullande schema med arbete vardagar och varannan helg. Inom Vardaga är vi i ständig utveckling och kvällspatrullen växer. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Hos oss får du • Möjlighet att stötta människor i sin vardag samtidigt som du växer och utvecklas som person. • Förmånsportal med rabatter och erbjudanden • Coachande och stöttande chefer nära dig • Tydliga arbetssätt för att ge den bästa omsorgen till våra kunder Friskvårdsbidrag, skobidrag och arbetskläder Fast rullande 4 veckors schema Vi har även kollektivavtal, tjänstepension och tillhörande försäkringar. Om rollen Arbetet på kvällstid består av att hjälpa äldre personer i deras egna hem med personlig omvårdnad, tillsyn, matlagning, förflyttningar och svara på trygghetslarm. I arbetsuppgifterna ingår även att utföra social dokumentation. Tack vare dig kan våra kunder fortsätta att bo kvar hemma och behålla sitt levnadssätt och sina vanor. Samtidigt utvecklar du värdefull kunskap om omvårdnad, service och åldrande. Om Vardaga Hemtjänst Team Skeppargatan Vi är är ett Team som har kontor på Östermalm nära tunnelbana och kunderna. Vi är ca 60 personer som jobbar hos och vi har ca 180 kunder och alla kunderna bor i närheten av våran lokal på Östermalm. På kvällen arbetar det 6 personer varje kväll. Vi har en tydlig organisation när det gäller olika roller, rutiner och vad som förväntas av våra medarbetare ute hos kund. Cheferna finns på plats så att våra medarbetare får den stöttning de behöver.5 Tjänsterna är på ca 56% och ca 65 och är bägge tillsvidareanställningar = Fastanställning . Arbetsschemat är på kvällstid med arbetstid 16.00 till 22.30 med 30 min rast. Tjänsterna är med 6 månaders provanställning. Prioritering av sökande som kan starta anställning i augusti månad. Din erfarenhet och kunskap Vi önskar att du som söker dig till oss: -Tycker om att arbeta med människor och ge service -Har utbildning som undersköterska/vårdbiträde - KRAV - Har körkort (automat eller manuell) och kan köra bil i innerstaden om det behövs. -Har erfarenhet av arbete inom hemtjänst eller äldreboende -Kan jobba kvällstid mellan 16.00 till 22.30 på fast rullande schema utifrån våra behov. -Har lätt för att samarbeta med kunder, kollegor, anhöriga och chef -Pratar och skriver bra svenska. -Tycker om att gå/promenera då arbetet är rörligt och man går mellan kundbesöken. (ibland tar man sig fram med bil) - Är duktig på social dokumentation Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning - utifrån utbildning och erfarenhet Tillträdesdatum: aug/sep 2025 Sista ansökningsdag: 10 aug 2025 - vi startar rekrytering omgående och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: [email protected] på mejl. Observera att det inte går att ansöka via E-post. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Facklig kontakt: Kommunal, Team Ambea, Telefon: 010-442 90 32 , Mail: [email protected] Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd och har minst EN tidigare arbetsgivare som referens. På Vardaga erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se
Junior Talent Acquisition Manager Vi växer och söker nu en personer på deltid som vill stötta vår bemanning/rekryteringsaffär och vill vara med och bidra till vår tillväxtresa! Du bör vara en person som gillar att ta kontakt med människor och drivs av resultat av ditt goda arbete. Placering i Solna Din vardag I rollen som Junior Talent Acquisition Manager på Prowork så är du vår första kontakt till våra kandidater, du stöttar våra rekryterare och konsultchefer i rekryteringsprocessen vilket innefattar mycket search, screening av CV:n, och telefonintervjuer. Du har flera rekryteringsprocesser igång parallellt tillsammans med dina kollegor. Du ges stort eget ansvar och har goda möjligheter att påverka både din egen och Proworks utveckling. Vad vi söker Är du en handlingskraftig person som är nyfiken och trivs att bygga relationer med både kandidater, samarbetspartners och kollegor? Kommer du till jobbet med ett stort leende på läpparna? Tycker du dessutom att det är viktigt att upprätthålla strukturer, utveckla arbetssätt och har en god kommunikation – då tycker vi du ska fortsätta läsa. Vi önskar att du har tidigare erfarenhet inom rekrytering och eller studerar HR/personalvetenskap men det viktigaste är dina personliga egenskaper och kvaliteter. God förståelse av det svenska språket är däremot ett krav. Vi söker efter en person som vill jobba extra vid sidan om sina studier, du har ett brinnande intresse för rekrytering och människor. Dessutom bör du vara en lagspelare med ett strukturerat och lösningsinriktat fokus. Vi värderar självständighet högt och förmågan att kunna driva processer framåt med bra kvalité. Prowork Prowork är ett nischat rekrytering och bemanningsföretag specialiserade mot industri- bygg och fastighetsbranschen, och är idag belägna i både Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi som jobbar på Prowork andas våra värdeord Engagemang, Service och Kontinuitet, vilket vi visar för både mot våra kunder men framför allt mot våra kandidater. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Blomqvist. Varmt välkommen med din ansökan om detta låter som något skulle passa för dig. Vi går igenom ansökningarna från den 11/8. Tillträde sker enligt överenskommelse. "För en smidig och rättvis rekryteringsprocess använder vi AI i det första urvalet. Vår digitala AI-assistent 'Sara' kan därför kontakta dig via chatt eller telefon. Detta ger snabbare hantering, ökad flexibilitet och en objektiv bedömning. Går du vidare, kan du bli kontaktad av en rekryterare."
Junior Talent Acquisition Manager Vi växer och söker nu en personer på deltid som vill stötta vår bemanning/rekryteringsaffär och vill vara med och bidra till vår tillväxtresa! Du bör vara en person som gillar att ta kontakt med människor och drivs av resultat av ditt goda arbete. Placering i Solna Din vardag I rollen som Junior Talent Acquisition Manager på Prowork så är du vår första kontakt till våra kandidater, du stöttar våra rekryterare och konsultchefer i rekryteringsprocessen vilket innefattar mycket search, screening av CV:n, och telefonintervjuer. Du har flera rekryteringsprocesser igång parallellt tillsammans med dina kollegor. Du ges stort eget ansvar och har goda möjligheter att påverka både din egen och Proworks utveckling. Vad vi söker Är du en handlingskraftig person som är nyfiken och trivs att bygga relationer med både kandidater, samarbetspartners och kollegor? Kommer du till jobbet med ett stort leende på läpparna? Tycker du dessutom att det är viktigt att upprätthålla strukturer, utveckla arbetssätt och har en god kommunikation – då tycker vi du ska fortsätta läsa. Vi önskar att du har tidigare erfarenhet inom rekrytering och eller studerar HR/personalvetenskap men det viktigaste är dina personliga egenskaper och kvaliteter. God förståelse av det svenska språket är däremot ett krav. Vi söker efter en person som vill jobba extra vid sidan om sina studier, du har ett brinnande intresse för rekrytering och människor. Dessutom bör du vara en lagspelare med ett strukturerat och lösningsinriktat fokus. Vi värderar självständighet högt och förmågan att kunna driva processer framåt med bra kvalité. Prowork Prowork är ett nischat rekrytering och bemanningsföretag specialiserade mot industri- bygg och fastighetsbranschen, och är idag belägna i både Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi som jobbar på Prowork andas våra värdeord Engagemang, Service och Kontinuitet, vilket vi visar för både mot våra kunder men framför allt mot våra kandidater. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Blomqvist. Varmt välkommen med din ansökan om detta låter som något skulle passa för dig. Vi går igenom ansökningarna från den 11/8. Tillträde sker enligt överenskommelse. "För en smidig och rättvis rekryteringsprocess använder vi AI i det första urvalet. Vår digitala AI-assistent 'Sara' kan därför kontakta dig via chatt eller telefon. Detta ger snabbare hantering, ökad flexibilitet och en objektiv bedömning. Går du vidare, kan du bli kontaktad av en rekryterare."
Lärarvikarie Om Amerikanska Gymnasiet Amerikanska Gymnasiet grundades utifrån en stark pedagogisk idé. Vår Ledstjärna är att ”vi arbetar för att våra elever och medarbetare skall nå sin fulla potential”. Vi arbetar därför med både kunskapsutveckling och personlig utveckling. Vår kultur kännetecknas av tydliga spelregler med omtanke. Vi kallar det ”Ramar och Kramar”. Skolverksamheten organiseras så att eleverna förbereds för en internationell arbetsmarknad i en snabbt föränderlig värld, i vår logotype kan man därför läsa “Get ready for the world”. Allt som sker på skolan utgår från våra fyra grundvärderingar: Courage, Kindness, Knowledge & Curiosity och Grit. I klassrum och i korridor så kännetecknas möten mellan elever och personal av beteenden som härleds från dessa. Vi arbetar elevnära och sätter alltid elevernas bästa i första rummet. Om Amerikanska Gymnasiet, Stockholm - Essingen - Skolan går till hösten in på sitt femte läsår. - Skolan har cirka 560 elever som studerar på Natur- och teknikprogrammet, Ekonomiprogrammet eller det Samhällsvetenskapliga programmet. - Skolan kännetecknas av ett kompetent lärarlag och en stark gemenskap. Om rollen Som lärarvikarie kommer du att undervisa våra elever när ordinarie lärare inte är på plats. Du förväntas leda lektionerna utifrån vår pedagogiska struktur, vilket du kommer få handledning i. Du kommer att undervisa i en digital miljö med digitala läromedel i kombination med traditionell litteratur. Undervisningen sker på både svenska och engelska. Tjänsten är en timanställning där du arbetar efter behov. Det finns en efterfrågan på god tillgänglighet och stor flexibilitet, där vi kan ringa in dig för vikariat med kort varsel samma dag. Startdatum snarast möjligt. Anställningen sträcker sig under läsår 25/26.Din profil Vi söker i första hand dig med lärarlegitimation och tidigare erfarenhet från undervisning. Du har stort engagemang för undervisning, samt vill vara med och utveckla verksamheten tillsammans med ett starkt team av medarbetare och du delar vår pedagogiska syn: https://www.amerikanskagymnasiet.se/om-skolan/tankar-om-skola/. Vi söker dig som leder i linje utifrån vår devis “Ramar & Kramar”, som innebär ett tydligt ledarskap och tydliga spelregler i kombination med en stark omsorg om varje elev. Med hjälp av din energi, lyhördhet och uthållighet har du lätt för att engagera och skapa delaktighet mot gemensamt satta mål. Teamwork och transparens är ledord. Du förväntas ha god kommunikation på både svenska och engelska, i både tal och skrift. Du har förmågan att använda ett brett spektra av digitala läromedel och du har en stabil digital kompetens. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Ansökan Sista ansökningsdag: 31 juli 2025. Intervjuer sker löpande och tillsättning av tjänsten kan ske innan ansökningstiden har löpt ut. Kontaktuppgifter HR-ansvarig / Tf personalchef. Elin Fagerberg, [email protected]
Vi söker en verksamhetschef som älskar att lösa problem och ständigt förbättra – med skarpt affärsdriv, omtanke till personal & stort hjärta för våra kära patienter Det här är inte en vanlig chefstjänst. Det här är rollen där du håller ihop helheten, fångar upp det som riskerar att tappas – och ständigt scannar efter nästa grej att förbättra. Du har blicken för vad som inte riktigt lirar, vad som kan göras smartare och vad som borde ha gjorts annorlunda från början. Men du nöjer dig inte med att något fungerar – du vill att det ger effekt. Du förstår vad som faktiskt spelar roll: för patienterna, för våra psykologer och för företaget i stort. Du bygger strukturer, testar nytt, ser till att vi jobbar med rätt saker – och att de sakerna blir gjorda. Vilka vi är Svea KBT och Elly Care är två av Sveriges snabbast växande psykologföretag med psykologer, läkare och sjuksköterskor som är otroligt kompetenta, skickliga och engagerade – och bakom kulisserna finns ett verksamhetsteam som jobbar stenhårt för att allt ska flyta, växa och bli bättre varje dag. Vi jobbar med terapi, medicinsk behandling, neuropsykiatriska utredningar, företagshälsovård, utbildningar och handledning. Men vi jobbar också med att förbättra våra interna processer, bygga nya tjänster. Hos oss har ingen bara en roll. Vi kastar oss mellan högt och lågt, skruvar ihop möbler på förmiddagen och bygger strategier på eftermiddagen. Vi täcker för varandra, hjälper till där det behövs och ser till att det som måste bli gjort faktiskt blir det – oavsett titel. Det är högt tempo, många parallella spår och ibland ganska mycket kaos. Men det är också otroligt roligt, för vi är ett gäng som verkligen vill framåt – tillsammans. En vanlig dag som Head of Operations & Improvements 08.00: Du börjar dagen med att säga hej till kollegorna, och blir påmind om en rutin som saknas. Du skapar en checklista för ett återkommande problem och påbörjar en rutin som kommer spara timmar varje vecka. Du scannar dashboards, patientflöden och avvikelserapporter – inte för att du måste, utan för att du vet att där finns ledtrådar till nästa förbättring. 09.30: Du leder ett internt möte. Någon tar upp att det är rörigt kring onboarding – du delar en ny mall du skapat, testar den live med gruppen och får tummen upp direkt. 11.00: En kollega från teamet ringer upp, osäker på hur hen ska prioritera. Du stöttar, sorterar, förtydligar – och passar samtidigt på att identifiera varför det blev otydligt från början. Det blir en punkt till förbättringslistan. 12.00: Lunch med ledningen. Några skratt, några insikter och några tankar om hur vi tar nästa steg i rätt riktning. 13.00: Du coachar en teamledare i ett tufft ärende – du är både mjuk och tydlig, och vågar sätta gränser när det behövs. När samtalet är klart passar du på att justera delegeringsrutinen som låg bakom problemet från början. 14.30: Du kliver in i ett akutmöte om en plattform som strulat – och istället för att bara lösa det akuta ser du till att skapa en ny incidentprocess. På en timme finns den dokumenterad, testad och kommunicerad. 16.00: Du går igenom förbättringsförslag som kommit in från verksamheten. Du sorterar, prioriterar och återkopplar direkt. Några idéer är redan i gång, andra förtjänar en pilot – du startar två redan innan dagen är slut. 17.00: Du loggar ut med 14 saker avbockade, 5 nya idéer på listan – och känslan av att du förbättrat något som faktiskt gör skillnad. För teamet. För patienterna. Och för hela företaget. För att älska det här jobbet är du en person som... - Har listor, färgkoder och ansvarsfördelningar i perfekt ordning – och får dopaminkickar av att bocka av. - Kan inte låta bli att titta runt i verksamheten och tänka: “hur skulle det här kunna göras bättre?” - Tänker automatiskt: “ger det här faktisk effekt – för kunden, medarbetare, företaget?” - Tar snabba beslut och justerar kursen direkt om något inte ger önskad nytta. - Ställer krav, sätter riktning och kliver in med både stöd och tydlighet när något haltar. - Testar gärna AI och automatisering – och gillar när smarta system gör jobbet enklare för fler. – Är prestigelös – du tar hellre det svåra än låter något viktigt bli ogjort. Och vare sig det är att packa ihop goodie-bags eller hålla en presentation för 70 pers så känns både lika självklara och givande. - Har ett öga för vad som faktiskt skapar värde – och ser till att det blir gjort, inte bara sagt. Vad du får hos oss Hos oss händer det grejer. Mycket, ofta – och på riktigt. Vi är ett snabbt växande psykologföretag där nya idéer testas, gamla rutiner förbättras och ingen dag är den andra lik. Här jobbar vi hårt, skrattar högt och stöttar varandra genom både stressiga sprintar och kreativa kaos. Du får vara en del av en kultur där vi gillar att lära oss saker – om människor, om system, om oss själva. Vi äter frukost ihop, håller workshops som blir spontana brainstormingpass och har ibland konferenser som känns mer som festival än föreläsning. Otroligt duktiga och ambitiösa medarbetare. Du kommer att omges av kollegor som är så skarpa, drivna och lösningsfokuserade att du ibland undrar om det är rimligt att så många briljanta och nyfikna hjärnor sitter i samma möte. Du får löpande feedback och coachning, och du kommer få testa saker du inte trodde att du skulle få chansen att göra. Projektledning, förbättringsarbete, nya idéer – vi säger ofta "kör" istället för "vänta lite". Din roll? Den formar vi tillsammans. Inget är färdigt, inget är fyrkantigt – det finns plats att växa, skruva, påverka och ta ut svängarna. Och kanske viktigast av allt: du får vara med och göra något som faktiskt betyder något. På riktigt. Vi hjälper människor att må bättre – och vi gör det tillsammans. Redo att söka? Redo att kasta dig in i något där allt inte är färdigritat – men där du får vara med och forma vägen framåt tillsammans? Är du taggad på att få jobba med några av de mest engagerade och drivna människorna du mött? Då kan det här mycket väl vara ditt nästa jobb. Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan direkt. Vi letar alltid efter vår nästa superstjärna!
EMJ Installation & Bemanning AB söker flera Anläggare. Som anläggningsarbetare på EMJ kommer arbetsuppgifterna att variera. Vi är verksamma inom alla typer av anläggningsarbeten dräneringar av hus, markarbete för husgrunder, byte avlopp, inst reningsverk, gator och torg, VA, anläggningsarbeten, vägdrift, park samt yttre fastighetsskötsel. Allt sker i nära samverkan med våra kunder, stora som små Det projekt som vi söker anläggare innefattar arbeten med schaktningsarbeten och förläggning av dag- spill och vattenledningar samt återställningsarbeten. Specifikt betongrör, PP-rör och PE-rör. Även finplaneringsarbeten som t.ex. plattläggningar och dyl För denna tjänst är det viktigt att du har erfarenhet av ovannämnda arbetsuppgifter. Krav: Minst 5 års erfarenhet Krav på att kunna skriva, läsa och förstå Svenska Körkort B Utbildningen Trafikanordningar och markarbeten i offentlig mark Som person är du motiverad, driven, ansvarstagande och noggrann i ditt arbete. Som anläggare ska du kunna utföra olika typer av mark- och ledningsarbeten, både ensam och i lag med andra. Då arbetet ständigt förändras ställer det krav på att du är flexibel och prestigelös och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Arbetet är fysiskt krävande och kan bitvis vara tungt. Att alltid arbeta med säkerheten i fokus är en självklarhet för dig.
EMJ Installation & Bemanning AB söker flera Anläggare. Som anläggningsarbetare på EMJ kommer arbetsuppgifterna att variera. Vi är verksamma inom alla typer av anläggningsarbeten dräneringar av hus, markarbete för husgrunder, byte avlopp, inst reningsverk, gator och torg, VA, anläggningsarbeten, vägdrift, park samt yttre fastighetsskötsel. Allt sker i nära samverkan med våra kunder, stora som små Krav: Minst 5 års erfarenhet Krav på att kunna skriva, läsa och förstå Svenska/Engelska Körkort B Som person är du motiverad, driven, ansvarstagande och noggrann i ditt arbete. Som anläggare ska du kunna utföra olika typer av mark- och ledningsarbeten, både ensam och i lag med andra. Då arbetet ständigt förändras ställer det krav på att du är flexibel och prestigelös och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Arbetet är fysiskt krävande och kan bitvis vara tungt. Att alltid arbeta med säkerheten i fokus är en självklarhet för dig.
Välj ett jobb för att visa detaljer