Hörselskadades Riksförbund (HRF) söker dig som kan ta ett helhetsansvar för webbplatser och sociala kanaler. Du har ett sinne för grafisk form och kan konsten att skriva riktigt bra copy. Rollen ger dig möjlighet att ta HRFs digitala närvaro till nästa nivå. Om tjänsten Det här är ett drömjobb för dig som gillar att växla mellan operativ, kreativ innehållsproduktion och långsiktigt, strategiskt arbete. I rollen samarbetar du med kollegor på olika enheter och har regelbunden kontakt med HRFs föreningar och distrikt. Det här är en roll för dig som har en bred palett av kunskaper, som vill vara med och stärka HRFs påverkansarbete, insamlingsverksamhet och medlemsengagemang. Som digital kommunikatör har du en nyckelroll på en arbetsplats präglad av samhällsengagemang, som varje dag gör konkret skillnad för landets 1,5 miljoner hörselskadade. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Ansvara för att strategiskt utveckla och förvalta HRFs webbplatser, inklusive att kravställa gentemot webbyrå och säkerställa användarvänlighet, tillgänglighet, funktionalitet och SEO-optimering. Kunna göra snabba ”fix” och problemlösningar på HRFs webbplatser samt ge stöd till HRFs lokala föreningars ideella webbredaktörer. Säkerställa att funktion och innehåll på webben är engagemangsdrivande och bidrar till att vi uppnår våra mål. Strategiskt utveckla och samordna organisationens närvaro i sociala medier för att nå framgång i olika kampanjer och satsningar. Producera text- och bildinnehåll för webb, sociala medier och nyhetsbrev. Skriva såväl korta, engagerande inlägg som längre informativa texter. Ta fram banners, annonser och korta videor. Om dig Du har högskoleutbildning inom kommunikation, digital medieproduktion, webbdesign, journalistik eller liknande. Du har flera års arbetslivserfarenhet som kommunikatör med webbansvar. Du är väl förtrogen med de tekniska aspekterna av CMS-utveckling och kan föra en initierad dialog med webbyrå och andra konsulter. Du har lätt att samarbeta, bygga relationer samt är noggrann och strukturerad. Du har vissa html-kunskaper och kan ta hand om enklare webbåtgärder själv. Du är van att arbeta med analysverktyg och har erfarenhet av att ge webbsupport. Du är en skicklig skribent, som kan producera såväl en informativ nyhetstext som välformulerad copy till sociala medier. Du har känsla för bild och form och är van att layouta och bildbehandla. Du behärskar mycket välAdobe-programmen Photoshop, Illustrator och InDesign. Du är självgående, initiativrik och lösningsorienterad, beredd att hugga tag i både små och stora arbetsuppgifter. Du har ett genuint samhällsintresse. Tidigare erfarenhet av medlems- och insamlingsorganisationer är ett plus. Egen erfarenhet av hörselskada ser vi som en tillgång och är meriterande. Villkor och ansökan Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med en provanställning. Tillträde efter överenskommelse. Du är placerad vid HRFs förbundskansli i samtalsvänliga, tillgängliga lokaler i Kista. Viss möjlighet till distansarbete finns, när verksamheten så tillåter. Välkommen med din ansökan, inklusive CV, personligt brev och länkar till relevanta arbetsprover senast 3 mars 2025. Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdatum. Frågor om tjänsten besvaras av enhetschef Politik, Opinion & Kunskap Ingvild Falkenhaug på [email protected] eller 070-536 22 43 samt enhetschef Insamling & Marknad Jenny Skogslöpare på [email protected] eller 073-3260287. Fackliga organisationer som finns representerade hos oss är Unionen och Akademikerförbunden. Om Hörselskadades Riksförbund (HRF) Hörselskadades Riksförbund (HRF) är Sveriges största organisation för hörselskadade, med nästan 20 000 medlemmar i cirka 130 föreningar runt om i landet. Vi är en ideell, partipolitiskt och religiöst obunden folkrörelse som arbetar för en hörselsmart värld, där alla hörselskadade kan leva i full delaktighet och jämlikhet. Det gör vi genom att påverka beslutsfattare, sprida kunskap och stärka enskilda hörselskadade.
Det här är ett jobb för dig som är driven, vill utvecklas i din yrkesroll och bidra till hälsa och livskvalitet för dem som bor hos oss. Här får du bra arbetstider, jobba självständigt och ha frihet att utforma dina arbetsdagar. Villa Råsunda är ett profilboende med psykogeriatrik inriktning. Hos oss på Vardaga får du också engagerade kollegor och duktiga chefer, utbildningar, karriärmöjligheter samt flera förmåner. Här några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig: Bra schema och arbetstider: Timanställning Hög kvalitet och stöd av tydliga rutiner: Lättillämpliga rutiner, styrdokument, checklistor och kvalitetsledningssystem ger dig ett omfattande stöd i arbetet. Kompetensutveckling: Du har tillgång till Vardagas interna utbildningsorganisation Lära med en mängd kurser. Bra ledning och korta beslutsvägar: Din chef finns nära till hands för stöd och för att bolla idéer. En av boendets sjuksköterskor sitter också alltid med i den lokala ledningsgruppen. Höjdpunkterna är baserade på svar från Vardagas 180 sjuksköterskor som listat sina bästa argument för att jobba hos oss. Läs mer om deras svar här. Om rollen Du är spindeln i nätet kring de boendes hälso- och sjukvårdsinsatser och jobbar för att ge livskvalitet. Du ansvarar för att medicinska ordinationer följs. Regelbundet genomför du riskbedömningar och uppföljningar för att säkerställa god kvalitet i verksamheten. Samarbete och stöd Du ingår i ett team med omsorgspersonal, andra sjuksköterskor, arbetsterapeut och fysioterapeut. En viktig roll för dig är att coacha och utbilda omsorgspersonalen så att ni tillsammans ger varje boende ett så gott liv som möjligt. I detta jobbar du nära boendets gruppchefer som är ansvariga för omsorgspersonalen. Våra gruppchefer coachar också och jobbar tillsammans med teamen i det dagliga arbetet. Lära känna de boende Att förstå de boendes önskemål och se små förändring i deras hälsa och sjukdomstillstånd är många gånger avgörande för korrekta bedömningar och beslut. Tydliga rutiner För att skapa trygghet och tydlighet för dig som sjuksköterska finns ett omfattande stöd i form av praktiska och lättillämpliga rutiner, styrdokument och checklistor. Vårt kvalitetsledningssystem heter Qualimax och är branschledande. "Bra samarbete är det allra viktigaste." - Annelie Stavås, sjuksköterska och gruppchef, Göteborg Om Villa RåsundaMitt i hjärtat av Solna ligger Villa Råsunda. Vi har 72 ljusa och moderna lägenheter fördelade på 5 våningsplan. Våra platser är för personer som är 50 år och äldre.Vår personal har särskild kompetens kring psykiska funktionsnedsättningar. Vi arbetar med fokus på frihet, ansvar, och inflytande hos den enskilde. Vi utformar stöd och aktiviteter efter varje individs önskemål och förutsättningar. Din erfarenhet och kunskap Du är legitimerad sjuksköterska och vi ser gärna att du har arbetat några år inom äldreomsorgen. Våra boende är ofta multisjuka och det kräver att du har både översiktliga kunskaper kring olika sjukdomar och tillstånd samt ett intresse för den åldrande människan. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är viktigt. Vi önskar att du gillar att jobba självständigt och att ha friheten att utforma dina arbetsdagar är trygg i din roll som sjuksköterska och kan fatta snabba beslut och föra en diskussion med ansvarig läkare tar egna initiativ, har skinn på näsan och vågar ta för dig tycker om att ha en ledarroll och att stötta dina kollegor är van att strukturera och organisera ditt arbete. "Jag har alltid blivit trodd och satsad på och när man har idéer så lyssnar arbetsgivaren. " - Mårten Hedberg, Medicinskt ansvarig sjuksköterska, Stockholm Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: Enligt överenskommelseSista ansökningsdag: 2025-03-07Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställningHar du frågor? Kontakta gärna: Enhetschef Jenni Puukka, tel. 079-140 60 00. Observera att det inte går att ansöka via E-post. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Facklig kontakt: Vårdförbundet Mail: [email protected] Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Läs mer om oss på www.vardaga.se
Vi söker en interim koncernredovisningsansvarig till ett fastighetsbolagför ett längre uppdrag med start relativt omgående (mars/april).Vi söker dig som har erfarenhet att ha det övergripande ansvaret för koncernredovisning, konsolidering, börsrapportering och årsredovisning, allt i enlighet med IFRS, inom fastighetsbranschen. Kunden har kontor strax norr omStockholm.Kontakta Pontus Palmborg vid intresse,[email protected]
Om företagetVår kund är en snabbväxande koncern inom läkemedel, medicinteknik och medicinsk kosmetika, med stor satsning på expansion i Nord- och Centraleuropa. Sedan starten 2016 har de haft en imponerande tillväxt och siktar på att mångdubbla omsättningen de kommande åren. Om företagetVår kund är en snabbt växande koncern inom läkemedel, medicinteknik och medicinsk kosmetika, med en stark satsning på expansion i Nord- och Centraleuropa. Sedan starten 2016 har de haft en imponerande tillväxt och siktar nu på att mångdubbla omsättningen under de kommande åren. Här får du vara med på en spännande resa! Om rollenVi söker en junior redovisningsekonom till huvudkontoret i Stockholm. Här får du arbeta nära både CFO och en erfaren redovisningsekonom, och vara en del av ett företag som ständigt utvecklas. Du får möjlighet att växa i rollen och bidra till den expansiva resan i en dynamisk och framåtsträvande bransch. Arbetsuppgifter Ansvara för den löpande bokföringen och redovisningen för de svenska bolagen Hantera fakturering, kund- och leverantörsreskontra Arbeta med lagerredovisning och delta i månadsbokslut Säkerställa moms- och skattedeklarationer Samarbeta med andra avdelningar och bidra till förbättringsprojekt Kvalifikationer Kandidatinom ekonomi/redovisning Erfarenhet av redovisningsarbete, gärna med Fortnox Goda kunskaper i Excel och redovisningsregler Vem är du?Vi söker dig som är strukturerad, initiativrik och brinner för att förbättra processer. Du trivs både med att arbeta självständigt och som en del av ett team. Du är kommunikativ och talar flytande svenska och engelska. Din positiva energi och lösningsorienterade inställning gör att du både utvecklar dig själv och bidrar till företagets framgång. Varför denna roll?Här får du vara en del av ett spännande företag i en expansiv fas, där du får möjlighet att växa, ta ansvar och verkligen göra skillnad. Din utveckling står i fokus, och vi ser fram emot att du bidrar till vårt framgångsrika team! Plats: Stockholm, ÖstermalmStart: ASAPOmfattning: 100% Låter det som ditt nästa steg i karriären? Ansök nu!
Vi på Future People söker en marknad och kommunikationsspecialisttill vår kund i centrala Stockholm. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss! Vi söker dig som:Vi söker en marknad och kommunikationsspecialist som ska producera, genomföra och koordinera webb- och sociala medieinnehåll för Sverige. Detta är en deltidstjänst (2–3 dagar per vecka) fram till den 30 juni 2025, med möjlighet till förlängning. Du kommer att samarbeta nära med Marketing & Communications Lead för Sverige och det nordiska marknadsföringsteamet för att implementera planer och strategier. Huvudsakliga ansvarsområden: Digital Marknadsföring: Genomföra och övervaka betalda kampanjer (SoMe, ABM, Adwords, SEO/SEM) och hantera den svenska innehållskalendern (organiska inlägg, kampanjer via Social Media Studio). Webbinnehållshantering: Publicera och hantera landningssidor, blogginlägg, kundcase och nyheter (EPiServer), samt producera nyhetsbrev (HTML, EDGEcrm). Analys & Rapportering: Analysera kampanj-, event- och webbplatsmått (Power BI, externa rapporter) och producera relevanta rapporter i samarbete med teamet. Sekundära ansvarsområden: Utveckla innehåll för kampanjer och evenemang på flera kanaler. Bidra till marknadsförings- och kommunikationsplaner och material. Stödja olika marknadsföringsaktiviteter för Sverige. Kvalifikationer: Mycket goda kunskaper i Svenska Goda kunskaper i digitala verktyg (EDGEcrm, Social Media Studio, EPiServer, Power BI). Stark analytisk förmåga, organisatoriska färdigheter och projektledningskapacitet. Samarbetsvillig, självmotiverad och kapabel att hantera hela arbetsflöden. Utmärkta färdigheter i innehållsproduktion och kommunikation. Utbildningsbakgrund inom marknadsföring, kommunikation eller ett relaterat område Som person är du prestigelös, engagerad och har ett starkt driv. Du är utåtriktad, förtroendeingivande och tydlig i din kommunikation. Du har en god samarbetsförmåga och tar gärna egna initiativ. För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Du kommer att vara anställd av Future People och arbeta som konsult hos vår spännande kund. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Omfattning: Deltid Start: Omgående Sista ansökningsdagen: 10/2 Du söker tjänsten på futurepeople.se Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR.Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på [email protected] och Liv Hedström, [email protected]. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Välkommen till oss på Future People!
About CheckProof At CheckProof, we are transforming the way we work with inspections in the heavy industry with our innovative digital platform. Our solutions streamline maintenance, quality control, and reporting, helping businesses achieve excellence and safety. As a pioneering SaaS company established a decade ago, we are now in an exciting scale-up phase. As a Demand Generation Specialist, you will play a pivotal role in shaping and delivering demand generation strategies to increase brand awareness, generate qualified leads, and drive ARR growth. Reporting to the CMO, you’ll collaborate with a high-performing team and senior professionals, and work cross-functionally with sales, product, and customer success teams to deliver impactful campaigns. The Role: In the role as a Demand Generation Specialist you’ll focus on optimizing paid strategies, refining website performance, nurturing prospects through the funnel, and ensuring seamless collaboration with sales and content teams. Your analytical mindset and expertise in marketing automation will help you deliver measurable results while managing campaigns and budgets to maximize ROI. Your key responsibilities include: Demand Generation Strategy: Develop and execute multi-channel strategies, including paid media and website optimization, to drive awareness, lead acquisition, and pipeline growth. Campaign Management: Plan, execute, and refine marketing and ABM campaigns, while designing lead nurturing programs to improve conversions through testing and optimization. Data & Analytics: Monitor and analyze performance metrics, providing actionable insights and regular reports on funnel effectiveness and ROI. Collaboration: Align with sales on lead quality and processes, and partner with marketing to create impactful assets like webinars and case studies. Marketing Tools & Budget: Optimize marketing automation tools (e.g., HubSpot) and manage the budget to maximize efficiency and returns. What We’re Looking For: Preferably 5 years of experience in demand generation or growth-focused marketing, in a B2B SaaS environment. Experience in using Linkedin and Google for paid campaigns. Proven success in designing and managing campaigns that drive pipeline growth and revenue. Proficiency in lead generation tactics (SEO, SEM, content marketing, email marketing, social media). Strong analytical skills with expertise in data interpretation and data-driven decision-making. Experience with marketing automation tools (e.g., HubSpot), data analytics platforms, and CRM systems. Project management skills and the ability to manage multiple campaigns simultaneously. Excellent collaboration, communication, and problem-solving skills with professional fluency in English. A growth mindset and a passion for experimentation and innovation. We think you area dynamic, growth-focused marketer who thrives in a fast-paced environment and balances creativity with analytics. You love testing new ideas, learning from data, and delivering measurable results. What We Offer: Innovative Culture: join a team that’s not just about work, but about making a difference. Creativity and innovation are in our DNA. Growth Opportunities: We’re growing, and we want you to grow with us. Opportunities for professional development and career advancement abound. Flexible Work Environment: Enjoy a balance that works for you. We believe in work-life harmony. Competitive Compensation: We offer a competitive salary and benefits package. If you are ready to play a big role in our success, don't hesitate to apply! We are handling applications on an ongoing basis, so the position might be filled before the last application date. Position Details: Location: Täby Hybrid: 2-3 days in the office Type: Full-time (100%) Start: Immediate The recruitment process: Send in your resume for us to review. The first step is that you will get to do a personality test and a logic test. After that you will have a first meeting with a recruiter, and then a meeting with our Head of Marketing and our CMO. In the last step we contact your references and make a full assessment. Checkproof is an equal opportunity employer. We celebrate diversity and are committed to creating an inclusive environment for all employees.
Bankgirot söker en Microsoft Server Engineer till en växande del av organisationen i Stockholm. Bankgirot har en unik position på Sveriges betalmarknad, som just nu genomgår sin största transformation i modern tid.Vår IT-organisation växer för att utveckla framtidssäkra lösningar som uppfyller internationella standarder och regelverk. Samtidigt säkerställer vi att det nuvarande betalsystemet fungerar stabilt och säkert – varje dag. Utvecklingen av framtidens betalningsinfrastruktur är i full gång och vi söker dig som vill vara en del av resan. Som Microsoft Server Engineer får du en nyckelroll i att säkra framtidens betalningslösningar på ett teknikbolag där vi brinner för vårt uppdrag – och för varandra. Din roll Du blir en central del av Bankgirots omfattande transformationsresa och får en nyckelroll i att bygga vår helt nya "Greenfield"-lösning för en framtidssäker betalningsinfrastruktur. Det här är en unik möjlighet för dig som vill vara med från grunden och skapa en modern plattform som formar Sveriges betalflöden. I rollen som Microsoft ServerEngineer inom Bankgirots driftsorganisation ansvarar du för att utveckla, implementera och underhålla IT-lösningar inom Microsoft Server. Du säkerställer att vår tekniska miljö är stabil, säker och redo att möta framtidens krav. Du arbetar med incident-, change- och problemhantering och har en nyckelroll i att hantera kravställning, både internt och gentemot externa leverantörer. Som en del av vårt team deltar du i förändringsprojekt, tekniska utredningar och strategisk planering, samtidigt som du bidrar till att driva automatisering och effektivisering av vår IT-drift. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Delta i Bankgirots omfattande transformationsresa och bygga en framtidssäker betalningsinfrastruktur. Utveckla, implementera och underhålla IT-lösningar inom Microsoft Server. Hantera incident-, change- och problemprocesser för att säkerställa stabil drift. Arbeta med kravställning och säkerställa att IT-leveranser möter verksamhetens behov. Delta i förändringsprojekt, tekniska utredningar och strategisk planering. Automatisera och effektivisera driftprocesser. Säkerställa att våra lösningar följer IT-arkitektur och säkerhetsriktlinjer. Bidra till teknisk dokumentation och kunskapsdelning inom teamet. Vi söker dig som har Vi söker som har engedigen erfarenhet inom Windows Server-administration, Active Directory och automation, samt en stark förståelse för säkerhet och infrastruktur. Du har vana att arbeta med incident-, change- och problemhantering och trivs i en renodlad driftroll där du har möjlighet att samarbeta med andra tekniska experter för att lösa komplexa utmaningar. Vi söker dig som är lösningsorienterad och som har ett stort intresse för att optimera och automatisera processer för att skapa en effektiv och stabil driftmiljö. Meriterande för tjänsten är erfarenhet inom virtualisering, patchning, övervakningsplattformar, IAM/PAM och Linux, vilket ger dig en bred teknisk kompetens som vi värdesätter högt. Hos oss får du möjlighet att påverka och utveckla framtidens betalningsinfrastruktur, där säkerhet och stabilitet är av största vikt. Du kommer att ingå i ett team där samarbete och prestigelöshet är centrala värderingar. Vi erbjuder en arbetsmiljö som präglas av öppenhet, utvecklingsmöjligheter och en stark teamkänsla, där din tekniska kompetens kommer att vara en nyckel till vårt gemensamma framgång. Här får du chans att arbeta med de senaste teknologierna inom ett område som ständigt utvecklas, och vara med och forma framtidens lösningar för betalningshantering. Ett utvecklande arbete med bra förmåner Som vår nya kollega blir du en del av ett kompetent och positivt team där vi samarbetar och sätter högt värde på varandras kompetens och erfarenheter. Vi satsar mycket på hälsa och välmående och erbjuder generösa förmåner för dig som medarbetare. Övrig information Tjänsten är en tillsvidareanställning baserad i Liljeholmen i Stockholm. Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska. Innan anställning beslutas genomförs en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). Intresserad? I denna rekrytering samarbetar Bankgirot med Nexer Recruit. Har du frågor eller funderingar? Kontakta gärna rekryteringskonsult Olivia Simonsson:[email protected] +46 735 029 819 alternativt Amanda Eksell:[email protected]+46 707 434 173. Läs om flerlediga tjänster från Bankgirothär. Vi ser fram emot din ansökan! Om Bankgirot Bankgirot är ett svenskt clearinghus och teknikbolag med över 60 års erfarenhet av att leverera finansiell infrastruktur till banker. I samverkan med betalsektorn ser vi till att privatpersoner och företag enkelt kan göra överföringar och betalningar.Bankgirot säkerställer att det nuvarande betalsystemet fungerar felfritt, samtidigt som vi utvecklar framtidssäkrade lösningar. Vi säkrar och utvecklar Sveriges betalningar. Läs mer påwww.bankgirot.se
OM OSS Nordisk Hemservice AB är ett privat hemtjänstfamiljeföretag som har funnits sedan 2002. Vi har tre kontor belägna iDanderyd, Södermalm och på Östermalm. Hela vår verksamhet genomsyras av vår värdegrund som vi har tagit fram tillsammans med våra medarbetare. Den utgår från att vi lyssnar på kundens behov för att vår hemservice ska bli så bra som möjligt. Vi söker dig som delar vår värdegrund och har ett stort intresse av omsorg och att hjälpa våra kunder att få bo kvar hemma och känna sig trygga. Arbetsuppgifter Att arbeta inom hemtjänsten innebär att du arbetar självständigt med stort ansvar. Samtidigt är du en del av vårt team och har daglig kontakt med våra kunder och närstående. Dina arbetsuppgifter består bland annat av att planera och utföra omvårdnadsarbete i kundernas hem såsom: - Personlig omvårdnad (hjälp med personlig hygien, förflyttning, påklädning). - Service (matlagning, inköp av dagligvaror, städning och tvätt). - Ledsagning (följa med kunden till aktiviteter utanför hemmet). Du tar dig mellan kunderna genom att promenera, cykla eller köra bil. Efter varje besök kommer du att göra noggrann dokumentation samt tidsregistrering i en mobilapplikation. Besök hos kunderna sker kl. 07:00-22:00, årets alla dagar. Vi ser gärna att du är flexibel och kan arbeta både dag- och kvällstid samt helger. Kvalifikationer - Vård- och omsorgsutbildning - Goda kunskaper i svenska (både tal och skrift) Meriterande - B-körkort - Skyddad yrkestitel som undersköterska - Erfarenhet inom hemtjänsten - Kunskaper i flera språk Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi ser gärna att du har ett gott bemötande och vill ta ansvar. Du har också en förmåga att planera och organisera, samt är positiv, glad och hjälpsam. Varaktighet, tillträde och arbetstid: Enligt överenskommelse. Ansökan ska bestå av ett CV,personlig brev samt bifoga gärna betyg och intyg/studieintyg från undersköterskeutbildning. För att vara förberedd vid eventuell intervju, så beställ ett registerutdrag via E-tjänster från polisen:https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/
Northmill Bank är ett svenskt fintech-bolag som är dedikerad till att revolutionera sättet vi hanterar och skyddar vår ekonomi. Vi skapar en annorlunda bankupplevelse, digital yet personal. Northmill Bank grundades år 2006 och har vuxit till över 200 anställda i 3 länder, 2 500 handlare och 600 000 användare. Vi använder den senaste tekniken för att utveckla säkra, smarta och användarvänliga produkter för våra kunder. Det är våra privat- och företagskunder som är anledningen till varför vi gör det vi gör. Vi är ett 100% molnbaserat produktföretag där teknologi är drivkraften för att skapa smartare bankprodukter. Ta chansen att vara en del av oss och vår resa! Om rollen Northmill bank söker en engagerad B2B Underwriting Associate som kommer att spela en viktig roll i att “onboarda” nya företagskunder under onbording-funktionen inom Credit & Underwriting B2B-teamet. I denna roll kommer du att träffa och hålla videomöten med företagskunder på daglig basis. Rollen omfattar även att utföra kundkontroller i samband med ansökan. Vi söker dig som gillar daglig kundkontakt, har stor social kompetens och har förmågan att strukturera ditt dagliga arbete. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar att: Hålla videomöten med företagskunder Utföra kontroller relaterade till kundansökan Dokumentera och administrera kundsamtalets efterarbete Utfärda likvidintyg för nystartade verksamheter Upprätta företagsfullmakter Vara behjälplig med enskilda kundärenden. Din bakgrund I rollen som B2B Underwriting Associate är din kommunikativa förmåga central. Du har ett affärsmässigt sinne, har förmåga att se kundens behov och har lätt att få fram ditt budskap. Gymnasieexamen inom företagsekonomi eller motsvarande genom arbetslivserfarenhet är ett krav Arbetslivserfarenhet som handläggare och/eller kundservice från bank eller finansbolag är starkt meriterande Erfarenhet inom AML-området är meriterande Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och skrift. Vi erbjuder Fantastiskt kontor på bästa läget i Stockholm Ett självständigt arbete med möjlighet att påverka Stora utvecklingsmöjligheter Aktiviteter, tävlingar, events,sport-och hälsoaktiviteter Livförsäkring Frukost och frukt på kontoret varje dag Stöd för sportaktiviteter (5000 kr ifriskvårdsbidrag) Fun Facts Ta ett gympass två minuter bort eller en joggingrunda i stan Event - konferens utomlands vartannat år samt härliga “Northchill” afterworks under året Årliga hälsoaktiviteter såsom arrangerade SATS klasser, innebandy och olika löparlopp Frukost och frukt varje dag och helig fika på fredagar Regelbundna AW:s på fredagar och firade framgångar på kontoret Stockholms snyggaste kontor 2020 med härliga ytor och vyer Ansök idag och bli en del av Northmill!
Bankgirot söker enKubernetes Engineertill en växande del av organisationen i Stockholm. Bankgirot har en unik position på Sveriges betalmarknad, som just nu genomgår sin största transformation i modern tid. Vår IT-organisation växer för att utveckla framtidssäkra lösningar som uppfyller internationella standarder och regelverk. Samtidigt säkerställer vi att det nuvarande betalsystemet fungerar Stabilt och säkert – varje dag. Utvecklingen av framtidens betalningsinfrastruktur är i full gång och vi söker dig som vill vara en del av resan. SomKubernetes Engineer får du en nyckelroll i att säkra framtidens betalningslösningar på ett teknikbolag där vi brinner för vårt uppdrag – och för varandra. Din roll Du blir en central del av Bankgirots omfattande transformationsresa och får en nyckelroll i att bygga vår helt nya "Greenfield"-lösning för en framtidssäker betalningsinfrastruktur. Det här är en unik möjlighet för dig som vill vara med från grunden och skapa en modern plattform som formar Sveriges betalflöden. I din roll somKubernetes Engineerkommer du att säkerställa att våra tekniska lösningar möter både dagens och morgondagens behov. Du arbetar i driften och samarbetar nära med utvecklingsteamet för att säkerställa driftstablitiet bygga, automatisera och optimera vår Kubernetes-miljö. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Utveckla, underhålla och implementera IT-lösningar och integrationer. Delta i kravhantering och uppföljning av IT-lösningar. Ansvara för incidenthantering, defekter och efterlevnad av IT-säkerhetsriktlinjer. Automatisera arbetsflöden och infrastruktur med verktyg som Ansible och Terraform. Samarbeta nära utvecklare, drift och andra interna team. Vi söker dig som har Vi tror att du är en lösningsorienterad person som trivs i en föränderlig miljö där du får vara med och bygga nytt från grunden. Med din analytiska och strukturerade approach kan du både se helheten och förstå de detaljer som krävs för att skapa hållbara lösningar. Du är självgående och tar gärna initiativ, samtidigt som du uppskattar samarbete och ser värdet i att nå gemensamma mål. Din prestigelösa inställning gör att du gärna delar med dig av kunskap och lär av andra, vilket bidrar till en hjälpsam och inkluderande kultur. Med ditt kvalitetsmedvetande och starka säkerhetstänk arbetar du noggrant för att skapa stabila och effektiva system. Du drivs av att arbeta i en miljö där teknik och affär möts, och ser möjligheterna att påverka och förbättra både arbetssätt och tekniska lösningar som en spännande utmaning. Ett utvecklande arbete med bra förmåner Som vår nya kollega blir du en del av ett kompetent och positivt team där vi samarbetar och sätter högt värde på varandras kompetens och erfarenheter. Vi satsar mycket på hälsa och välmående och erbjuder generösa förmåner för dig som medarbetare. Övrig information Tjänsten är en tillsvidareanställning baserad i Liljeholmen i Stockholm. Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska. Innan anställning beslutas genomförs en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). Intresserad? I denna rekrytering samarbetar Bankgirot med Nexer Recruit. Har du frågor eller funderingar? Kontakta gärna rekryteringskonsultOlivia Simonsson:[email protected]+46 735 029 819alternativt Amanda Eksell:[email protected]+46 707 434 173. Läs om flerlediga tjänster från Bankgirothär. Vi ser fram emot din ansökan! Om Bankgirot Bankgirot är ett svenskt clearinghus och teknikbolag med över 60 års erfarenhet av att leverera finansiell infrastruktur till banker. I samverkan med betalsektorn ser vi till att privatpersoner och företag enkelt kan göra överföringar och betalningar.Bankgirot säkerställer att det nuvarande betalsystemet fungerar felfritt, samtidigt som vi utvecklar framtidssäkrade lösningar. Vi säkrar och utvecklar Sveriges betalningar.Läs mer påwww.bankgirot.se
Välj ett jobb för att visa detaljer