Lärare i svenska Om Amerikanska Gymnasiet Amerikanska Gymnasiet grundades utifrån en stark pedagogisk idé. Vår Ledstjärna är att ”vi arbetar för att våra elever och medarbetare skall nå sin fulla potential”. Vi arbetar därför med både kunskapsutveckling och personlig utveckling. Vår kultur kännetecknas av tydliga spelregler med omtanke. Vi kallar det ”Ramar och Kramar”. Skolverksamheten organiseras så att eleverna förbereds för en internationell arbetsmarknad i en snabbt föränderlig värld, i vår logotype kan man därför läsa “Get ready for the world”. Allt som sker på skolan utgår från våra fyra grundvärderingar: Courage, Kindness, Knowledge & Curiosity och Grit. I klassrum och i korridor så kännetecknas möten mellan elever och personal av beteenden som härleds från dessa. Vi arbetar elevnära och sätter alltid elevernas bästa i första rummet. Om Amerikanska Gymnasiet, Stockholm - Essingen - Skolan går till hösten in i sitt femte läsår. - Skolan har cirka 560 elever som studerar på Natur- och teknikprogrammet, Ekonomiprogrammet eller det Samhällsvetenskapliga programmet. - Skolan kännetecknas av ett kompetent lärarlag och en stark gemenskap. Om rollen Som lärare kommer du att undervisa våra elever i svenska, samt ha ett mentorskap. Du kommer ansvara för att planera, genomföra, bedöma och utvärdera din egen undervisning. Du förväntas leda lektionerna utifrån vår pedagogiska struktur, vilket du kommer få handledning i. Du kommer att undervisa i en digital miljö med digitala läromedel i kombination med traditionell litteratur. Tjänsten är ett vikariat på 70% t.o.m 2026-06-14 eller tills dess att ordinarie befattningshavare är åter i tjänst. Startdatum 4 augusti 2025. Din profil Vi söker i första hand dig med lärarlegitimation och erfarenhet av undervisning, som har behörighet att undervisa i svenska. Du har ett stort engagemang för undervisning och vill vara med och utveckla verksamheten tillsammans med ett starkt team av medarbetare och du delar vår pedagogiska syn: https://www.amerikanskagymnasiet.se/om-skolan/tankar-om-skola/. Vi söker dig som leder i linje utifrån vår devis “Ramar & Kramar”, som innebär ett tydligt ledarskap och tydliga spelregler i kombination med en stark omsorg om varje elev. Med hjälp av din energi, lyhördhet och uthållighet har du lätt för att engagera och skapa delaktighet mot gemensamt satta mål. Teamwork och transparens är ledord. Du förväntas ha god kommunikation på både svenska och engelska, i både tal och skrift. Du har förmågan att använda ett brett spektra av digitala läromedel och du har en stabil digital kompetens. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Ansökan Sista ansökningsdag: 31 juli 2025. Intervjuer sker löpande och tillsättning av tjänsten kan ske innan ansökningstiden har löpt ut. Kontaktuppgifter HR-ansvarig / Tf personalchef. Elin Fagerberg, [email protected]
RT VVS AB är ett VVS-installationsbolag som är baserat i Tyresö med hela Stockholm som arbetsfält. Vi sitter i trevliga lokaler på Grustagsvägen i Älta nära Tyresö och våra medarbetare som jobbar här besitter en lång och gedigen yrkeserfarenhet som levererar hög kvalité och flexibilitet. Företaget består av en väl sammansatt grupp av 10 personer med roller som montör, arbets-/projektledare, projektör, kalkylator och ekonomiansvarig. Företaget startade 2018 och har en personalstyrka bestående med allt från erfarna personer med 40 år i branschen till lärlingar. Tillsammans utgör vi ett starkt rutinerat team med bred kunskap som löpande uppdateras. RT VVS AB söker nu drivna och engagerade personer som vill bli en del av oss. Som VVS-montör på RT VVS AB arbetar du både självständigt och tillsammans i grupp i många olika typer av uppdrag inom energioptimering och entreprenad. I jobbet kommer du att utföra uppdrag åt våra olika kunder och samarbetspartners. Arbetsuppgifterna innebär: · Hyresgästanpassningar · Injusteringar av värmesystem · Värme, tappvatten och kylinstallationer · Byte av stamventiler och radiatorventiler · Byte fjärrvärmecentraler · Villaentreprenader Som person ser vi gärna att du är Positiv med praktiskt handlag och är lösningsorienterad Noggrann och kvalitetsmedveten - du strävar alltid efter att göra ett snyggt och hållbart jobb Självständig och ordningsam – du kan ta ansvar för dina uppgifter och planera ditt arbete effektivt Utåtriktad och ödmjuk gentemot kollegor och kunder Flexibel och samarbetsvillig – du trivs i olika miljöer och är inte rädd för att hugga i där det behövs. Vi erbjuder Trevliga kollegor och god arbetsmiljö. Goda arbetsvillkor i form av kollektivavtal, friskvårdsbidrag, företagshälsovård och försäkring. Varmt välkommen med din ansökan!
OBS! Vi tar endast emot ansökningar via ansökningslänken och kan inte garantera att vi läser din ansökan om du skickar den via mejl. Betonghåltagare till 355 Betonghåltagning– Var med och bygg framtiden!355 betonghåltagning är ett växande företag som startade 2022. Vi specialiserar oss på tjänster inom rivning och betonghåltagning. Vi arbetar med kunder i hela Storstockholm och är kända för vår punktlighet, yrkesstolthet och höga kvalitet i varje projekt vi utför. Vi har blivit en uppskattad samarbetspartner inom både små och stora byggprojekt. Nu söker vi dig som vill vara med på vår resa att expandera och arbeta med betonghåltagning och rivning i ett engagerat och sammansvetsat team. Teamet är litet och består idag av 2 av kunniga och drivna yrkesarbetare som värdesätter samarbete, ansvarstagande och kvalitet. Du kommer att jobba nära de andra och ha stort ansvar för att planera och genomföra dina egna uppdrag. Ditt arbete kommer ske både i bostäder, offentliga miljöer och byggarbetsplatser – vilket ger en varierande arbetsvardag. Som betonghåltagare kommer du bland annat att: Utföra håltagning i betong, tegel och andra hårda material Använda utrustning som kärnborr, såg och bilmaskiner Förbereda och planera uppdrag, inklusive material och maskiner Dokumentera arbetet och rapportera avvikelser Arbeta självständigt ute på plats hos kund Vara ansiktet utåt mot våra uppdragsgivare Önskad profil Krav: Minst 1 års erfarenhet av betonghåltagning eller liknande yrkesområde Körkort B ID 06 God fysisk hälsa – arbetet är fysiskt krävande Goda kunskaper i svenska eller engelska Erfarenhet av att arbeta självständigt på fältet Vi söker dig som: Vi tror att du är en självgående och lösningsorienterad person som gillar att ta ansvar. Du är punktlig, noggrann och har god materialkännedom. Eftersom du ofta arbetar direkt hos kund är det viktigt att du är serviceinriktad och förstår värdet av ett professionellt bemötande. Du är kommunikativ och flexibel eftersom du jobbar i ett litet team som kommer att växa. Du trivs med ett rörligt och fysiskt arbete, och har inget emot att hugga i när det behövs. Att alltid sätta säkerheten först är en självklarhet för dig. Meriterande om du: Har certifikat inom håltagning eller betong Har utbildning i säkra lyft, heta arbeten eller mobila plattformar Övrigt: Start: Enligt överenskommelse, gärna omgående Arbetstider: Måndag–fredag, ca 07:00–16:00 Placering: Utgångspunkt från Botkyrka eller ditt hem, arbete sker ute hos kund. Anställningsform: Heltid med 6 månaders provanställning Förmåner: Friskvårdsbidrag, arbetskläder, servicebil och möjlighet till utbildning. OBS! Vi tar endast emot ansökningar via ansökningslänken och kan inte garantera att vi läser din ansökan om du skickar den på mejl. Rekryteringen görs i samarbete med Tillväxt Botkyrka. Urvalet sker löpande och dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan. På grund av hur annonsplattformen är uppbyggd kan Tillväxt Botkyrka stå som arbetsgivare, men tjänsten som beskrivs ovan är alltid hos den arbetsgivare som omnämns. Arbetsgivaren får rekryteringsstöd av Tillväxt Botkyrka för att hitta just dig.
Assistansporten AB är ett företag som arbetar med hemtjänst, personlig assistans, ledsagning och avlösning. Vi värnar om kontinuitet och inflytande från kunden över sina insatser. Assistansporten arbetar i södra Stockholmsområdet.* Vi söker nu undersköterskor till vår hemtjänst i Stockholm. Gärna med erfarenhet från hemtjänst eller äldreomsorg. Du behöver även tala och skriva mycket god svenska, det ingår i ditt arbete att dokumentera i social journal. Vi söker dig som har en positiv inställning och gärna tar egna initiativ. Man behöver kunna samarbeta med kollegor men även trivas med att arbeta självständigt i ett högt tempo. Du kommer arbeta med omsorgsuppgifter som hjälp vid måltider, ledsagning, promenader, personlig hygien m.m. Du kommer även ha ett uppdrag som fast omsorgskontakt till de kunder du arbetar hos. Vi söker dig som är utbildad USKA till fast schema förlagt på dagtid 07:00-15:30 och varannan helg. Du behöver ha B körkort då du kommer köra våra bilar i tjänsten. Vi erbjuder tjänstebilar, friskvård och konkurrenskraftiga löner. Tjänsten är i Stockholm och du utgår från vårt kontor på Sandborgsvägen 52 i Enskede. Registerutdrag Vi på Assistansporten AB värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att kontrollera registerutdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Ansökning sker via vår hemsida samt via mejl till [email protected] och intervjuer kommer att hållas löpande. Tjänsten tillsätts från början av januari.
Engelska Skolan Norr söker dig som är behörig eller erfaren grundskollärare i hemkunskap. Du ska undervisa i hemkunskap i årskurs 5 och 8. Tjänsten är ett vikariat på 50% men går att öka till 100% om du skulle vilja jobba 50% på vår syster skola Engelska skolan Novia. Schemat är uppbyggd för att underlätta ett sådant samarbete. Vår skola har en tvåspråkig profil med svenska och engelska som undervisningsspråk. Det betyder att våra elevgrupper består av både nyanlända såväl som elever som bott längre tid i Sverige och har varierande språkkunskaper. Detta medför behov av långtgående individualisering av undervisningen utifrån elevernas behov. Vi vill att du är en lärare som bygger sin undervisning på nära pedagogiska relationer med eleverna, samt att du brinner för att möta eleverna i deras individuella utveckling utifrån erfarenheter, förkunskaper och förmågor. Du behöver vara van vid att arbeta med digitala verktyg både inom elevernas lärande, kommunikation med vårdnadshavare och dokumentation av elevers måluppfyllelse - Admentum & Google Workspace. Vi erbjuder: Tjänsten är ett vikariat på 50–100%.. Som lärare på Engelska Skolan Norr arbetar du nära dina kollegor i arbetslag. Du planerar både självständigt och tillsammans med dina närmaste kollegor. På skolan finns ett elevhälsoteam och engagerade kollegor. Vi värderar samarbets- och lösningsförmåga, tydligt klassrumsledarskap, kommunikation och arbetsglädje högt. Om verksamheten: ESN ligger centralt beläget i Stockholm med närhet till kommunikationer som tunnelbana och buss. Skolan grundades 1993 för att erbjuda studenter från hela Stockholmsregionen en tvåspråkig utbildning av bästa kvalitet enligt den svenska läroplanen. Skolan har en mångkulturell miljö både vad gäller elever, vårdnadshavare och personal. Vi förenas av ett genuint engagemang för att upprätthålla mänskliga och demokratiska värderingar och att uppnå hög akademisk kvalitet. Låter detta intressant? Du söker tjänsten via email till rektor Lubna Irfan på [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka gärna din ansökan till oss så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 250731.
Vi har bestämt oss! Vi ska bli en kommun i framkant – och har allt som krävs för att lyckas. Korta beslutsvägar, samarbete över verksamhetsgränser och viljan att våga mer. Våra höga ambitioner ger dig med eget driv möjligheter att växa och skapa positiv förändring för medborgarna. Som medarbetare i Ekerö kommun får du en värdefull roll i vår unika övärld – och vi ser fram emot din ansökan CENTRAL ELEVHÄLSA är Ekerö kommuns centrala barn- och elevhälsa. I vår verksamhet är skolsköterskor och skolläkare, psykologer, tal- och specialpedagoger samt skolkuratorer verksamma. Vi ansvarar också för Ekerös öppna förskolor. Inom verksamheten finns även en administrativ grupp bestående av verksamhetschef, bitr. verksamhetschefer samt skolintendent. Central elevhälsa tillhör Barn- och utbildningsförvaltningen. Vi värnar om mångfald i organisationen och Central elevhälsa är en HBTQI-certifierad arbetsplats. Vi finns i Kommunhuset vilket ger dig möjlighet att dagligen träffa och byta tankar och idéer med kollegor. Central elevhälsa har en arbetsgrupp “Närvaroteamet” det är en tvärprofessionell grupp som arbetar operativt tillsammans med övriga elevhälsan, lärare och rektorer för att öka närvaron för kommunens elever. Att hitta individuella och hållbara lösningar för elever med upprepad eller längre frånvaro och därmed öka deras närvaro i skolan är huvuduppdraget. Detta görs genom kartläggningar och frånvaroutredningar, konkret psykosocialt stöd avseende skolnärmande, faktisk undervisning samt stöd till vårdnadshavare och samverkan med externa och interna aktörer. Inom uppdraget kommer du utföra psykologspecifika uppgifter men också ges möjlighet att kliva utanför din roll och göra insatser som är av annan karaktär, enskilt eller tillsammans med övriga i teamet. Länk till Ekerö kommuns hemsida Arbetsbeskrivning Vi tror på dig och din förmåga – därför ger vi dig stort utrymme i din roll. Många som jobbar hos oss uppskattar förtroendet och ansvaret de får i vår kommun, eftersom det bidrar till mycket lärande och utveckling i vardagen. För att lyckas är du trygg i dig själv, ditt yrke och har förmågan att både ta för dig – och sätta gränser. Du kommer ingå i Central elevhälsas pedagoggrupp som består av ytterligare två specialpedagoger, en IKT-pedagog samt en lärare tillika samordnare för gruppen. I ditt dagliga arbete är det Närvaroteamets psykolog och lärare som är dina närmsta kollegor. Ett nära samarbete med varje elevs hemskola och rektor är centralt. Även externt samarbete med tex BUP och socialtjänst är vanligt förekommande. Som specialpedagog i Närvaroteamet arbetar du åtgärdande och elevnära i första hand men även viss handledning och konsultation till skolpersonal förekommer. För de elever som varit hemma från skolan under en längre tid och inte klarar av att närma sig sin ordinarie skola har närvaroteamet tillgång till egna lokaler. Eleverna erbjuds där en lugn och trygg plats för undervisning, relationsbyggande och positiv samvaro som i sin tur ligger till grund för en framgångsrik återgång till hemskolan. Närvaroteamet har även lokaler på Stall Kungsgården på Drottningholm där ett samarbete kring skolnärmande via stall- och häst aktivitet sker. Inom Barn- och utbildningsförvaltningen har det sedan 2015 arbetats utifrån CPS och det är en värdegrund som genomsyrar samtliga enheter. Sedan tre år tillbaka har PAX implementerats på bred front. Kvalifikationer Vi söker dig som är specialpedagog med fokus på skola och närvaroarbete. Det är meriterande om du har erfarenheter från centralt elevhälsoarbete, Barn- och ungdomspsykiatrisk verksamhet eller habilitering. Du ska kunna arbeta självständigt och ta stort eget ansvar samtidigt som du ska ha lätt för att samarbeta med andra yrkesgrupper. Att kunna skapa goda relationer till såväl elever som vuxna samarbetspartners är ett måste då det är en stor del av uppdraget. Uppdraget innebär att du snabbt kan behöva tänka i nya banor, ändra planerade insatser och behöver därför ha ett problemlösningsfokus. Ditt förhållningssätt är att barn gör rätt om de kan. Körkort och tillgång till egen bil i tjänsten är en förutsättning för uppdraget. Tillträde: 2025-10-01 eller enligt överenskommelse Omfattning: heltid Anställningsform: tillsvidare Om Ekerö kommun Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans skapar en unik kommun – där vi alla hjälps åt över enhets- och verksamhetsgränser. Vi lever vår värdegrund som innebär ett stort engagemang, god kommunikation med öppen dialog och ett professionellt förhållningssätt. Som en mindre kommun i stockholmsregionen kan vi både erbjuda närhet till varandra och en ambitiös utvecklingsresa. För att bli en kommun i framkant behöver vi fylla på med nya perspektiv, och vi hoppas att du vill vara med och bidra med dina. Ekerö kommun vill vara en attraktiv arbetsgivare och strävar efter ett tydligt fokus på hållbarhet. Under förutsättning att verksamhetens möjlighet att uppfylla sina mål kvarstår, har kommunen en positiv inställning till distansarbete när så är möjligt. Vi erbjuder t.ex. friskvårdsbidrag, löneväxling till pension, växling av semesterdagstillägg till lediga dagar och rökfri arbetstid. För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess ber vi dig att skicka in ansökan digitalt, och inte via e-post eller post. Vi har redan tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och vill inte ha kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Nu söker vi för ett konsultuppdrag dig som har erfarenhet av att jobba som VD sekreterare/assistent. - Omfattning Deltid 50% - Start: Mitten augusti - Längd: ca 6 månader, eventuellt längre Du blir anställd av Poolia men jobbar ute hos vår kund. Uppdraget kan ex passa dig som kanske pensionerat dig, men upptäckt att det ändå kanske skulle vara roligt att få jobba några dagar i veckan :) Om tjänsten Fördelningen av arbetstiden på 50% är relativt flexibel. Men ett par dagar/vecka behöver du vara på plats. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Sedvanliga arbetsuppgifter för en roll som VD/GD assistent: Exempel på arbetsuppgifter är bl a: - Boka resor - Boka möten och lokaler - Skicka kallelser och dagordningar - Föra minnesanteckningar vid ledningsgruppsmöten - Sköta representation t ex genom kontakt med restauratör såväl som att ta emot externa gäster. - Kontera fakturor/följa upp ekonomi. Vem är du? För att vara aktuell för uppdraget, behöver du uppfylla nedan kriterier: - Du har lägst gymnasieutbildning, med någon eftergymnasial utbildning inom administration, ekonomi eller liknande område. - Erfarenhet från att ha jobbat liknande roll tidigare - Du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Meriterande om du har tidigare erfarenhet av likande roll inom de offentliga, myndighet eller kommun. Om verksamheten Låter detta som ett uppdrag so kan passa dig? Då ansöker du via länken i annonsen, urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. OBS - kort svarstid! Välkommen!
Hos oss på Yrkesgymnasiet får elever möjlighet att lära sig ett yrke från grunden på riktiga arbetsplatser med stöd av kunniga handledare och yrkeslärare. På Yrkesgymnasiet förläggs mer än hälften av utbildningstiden på en arbetsplats vilket skapar en stabil grund och en konkurrensfördel på arbetsmarknaden. Genom stöd från sina inspirerande handledare och engagerade pedagoger på skolan, rustas våra elever på bästa sätt inför det framtida arbetslivet. Vi söker nu en lärare på bygg- och anläggningsprogrammet som kan vara med och utbilda våra elever. Yrkesgymnasiet Solna är beläget i lokaler på tredje våningen i gamla posthuset Tomteboda. Vi söker nu dig som vill vara med på den fortsatta utvecklingsresan mot en skola där vi gemensamt jobbar med fokus på begreppen begripbarhet, systematik och transparens. Vi vill fortsätta att utvecklas tillsammans i kollegiet och med våra elever. Ditt primära uppdrag är att besöka eleverna på deras APL platser och där inhämta bedömning inför betygsättning. Du har färdiga matriser och målplaneringar att systematiskt arbeta med, du har även en yrkessal på skolan där du är några dagar i månaden/årskull. Legitimation som yrkeslärare är ett krav för en tillsvidaretjänst. Det är meriterande om du har undervisat på lärlingsutbildning och även i elevgrupper med blandade socioekonomiska/sociokulturella förutsättningar. Tjänsten är heltid och inrymmer mentorskap. Om du vill vara med och göra skillnad och ha en betydelsefull roll i framtidens ungdomar – ansök idag! Till följd av skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom förskolan, förskoleklassen, fritidshemmet, grundskolan och gymnasiet. Vi uppmuntrar därför dig som söker att i direkt anslutning till att du skickar in din ansökan beställa ett utdrag från belastningsregistret. Blanketten för att beställa utdraget hittar du via polisen.se.
Om mig: Jag är en ung man som bor i Söderort. På vardagarna är jag på min dagliga verksamhet - där klarar jag mig utan mina assistenter. På min fritid tycker om att ta det lugnt hemma, promenera i skogen, spela olika instrument och skörda grönsaker på min kolonilott. Om tjänsten: Grunden i arbetet är att hjälpa mig att skapa struktur och tydlighet i min vardag. Ditt jobb är att assistera mig med det som jag skulle göra själv utan min funktionsnedsättning, på det sätt som jag önskar. Att vara min personliga assistent är ett kvalificerat och ansvarsfullt arbete. Det krävs mognad och förmåga att sätta sig in i en annan människas situation. Om dig: Du ser dig själv som en lugn person som har ett stort tålamod och är flexibel. Du får gärna ha konstnärliga intressen, för det har jag. Den jag söker behöver vara lekfull, ha fantasi och kunna ta initiativ. Du ska tycka om att laga mat! Det är också bra om du kan hjälpa mig med lite enklare fysisk träning. Önskvärt är att du är 30-50 år. - Personkemin är avgörande och för mig är det viktigt att du är rökfri. - Då du är mitt kommunikationsstöd behöver du behärska svenska mycket bra. - Det är meriterande om du har erfarenhet av personlig assistans eller liknande, men det är inget krav, eftersom du kommer att genomgå introduktion med erfarna assistenter för att skapa bästa förutsättningarna för att lyckas i din roll som min assistent. På sikt behöver jag också ha en ny arbetsledare till assistenterna, så jag ser helst att du har kvalifikationer för det och kan tänka dig ett sådant uppdrag. Omfattning: Det är ett deltidsarbete runt 50%, alla tider på dygnet och även helger, på nätterna med ”sovande jour” max 50 timmar/månad. Din arbetsplats är där jag befinner mig, vanligtvis i mitt hem, men även på andra platser. Tillträde: Omgående. Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!
Jag är en busig pirat som söker någon som kan hjälpa mig att ha ordning i tillvaron. Jag går på daglig verksamhet några timmar måndag till fredag och där klarar jag mig utan mina assistenter. När jag är hemma tycker jag om att ta det lugnt, promenera i skogen, spela olika instrument och skörda bär och grönt på min kolonilott, som du gärna får hjälpa till med att sköta. Grunden i arbetet är att hjälpa mig att skapa struktur och tydlighet i min vardag. Ditt jobb är att assistera mig med det som jag skulle göra själv utan min funktionsnedsättning, på det sätt som jag önskar. Att vara min personliga assistent är ett kvalificerat och ansvarsfullt arbete och du behöver ha god kommunikationsförmåga. Du behöver ha mognad och förmåga att sätta dig in i min situation och hur jag tänker. Det är viktigt att du kan vara lugn i stressiga situationer. Du ser dig själv som en lugn och positiv person som har ett stort tålamod och är flexibel. Du får gärna ha konstnärliga intressen, för det har jag. Den jag söker behöver vara lekfull, ha fantasi och kunna ta initiativ. Du ska tycka om att laga mat! Det är också bra om du kan hjälpa mig med lite enklare fysisk träning. Önskvärt är att du är 30-50 år. Själv är jag 35. Personkemin är avgörande och för mig är det viktigt att du är rökfri. Det är meriterande om du har erfarenhet av personlig assistans eller liknande, men det är inget krav, eftersom du kommer att genomgå introduktion med erfarna assistenter för att skapa bästa förutsättningarna för att lyckas i din roll som min assistent. Omfattning: Det är ett deltidsarbete runt 50%, alla tider på dygnet och även helger, på nätterna med ”sovande jour” max 50 timmar/månad. Det ingår sovande jour i alla pass. Du arbetar långa pass med mycket ledighet mellan. Din arbetsplats är där jag befinner mig, vanligtvis i mitt hem, men även på andra platser. Tillträde: Omgående. Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!
Välj ett jobb för att visa detaljer