För vår kunds räkning söker vi en erfaren förare till asfaltspridare med CE-körkort och erfarenhet av att köra kran för 18 ton. Arbetet är beläget intill Stockholm och vi söker en självgående och skicklig person som är bekant med att köra asfaltspridare, har goda praktiska kunskaper inom anläggningsarbete och tar eget initiativ på arbetsplatsen. Vi söker: Erfaren anläggningsförare med CE-körkort Erfarenhet av att köra kran för 18 ton Bekant med asfaltspridare Skicklig inom anläggningsarbete Giltigt YKB och APV Bra kunskaper i svenska språket Förmåga att hitta i Stockholm Förmåga att ta eget initiativ och vara självgående Flexibel och beredd att hjälpa till utanför fordonet vid behov Arbetstider: Primärt dagtid (06-15) Om arbetet: Som förare till asfaltspridare kommer du att vara ansvarig för att köra och arbeta praktiskt med asfaltsläggning. Vi söker en person som är bekant med att hantera asfaltspridare, har en hands-on inställning och är skicklig på anläggningsarbete. Du ska vara självgående och kunna ta eget initiativ för att lösa arbetsuppgifter effektivt. Du förväntas också vara flexibel och kunna hjälpa till utanför fordonet när det behövs. Vår kund: Vår kund är en ledande och växandeaktör inom transporttjänster och anläggningsarbete, med fokus på asfaltläggning och vägunderhåll i Sverige. Företaget erbjuder specialfordon som asfaltspridare, kranbilar, samt lastbilar för vägunderhåll och trafikssäkerhet. De arbetar under kollektivavtal med Transportarbetarförbundet. Om tjänsten: Detta är en trygg och långsiktig anställning där du kommer att arbeta med samma fordon kontinuerligt, vilket ger en stabil arbetsmiljö. Tjänsten innebär också möjlighet att bli direkt anställd hos kundföretaget efter en tids uthyrning. Vi ser långsiktigt på denna tjänst och söker någon som vill vara en del av kundföretaget på längre sikt. Vi erbjuder: Långsiktig och trygg anställning Arbeta med samma fordon kontinuerligt Kollektivavtal och trygg arbetsmiljö Möjlighet att bli anställd direkt hos kund efter en tids uthyrning Ansökan: Skicka in din ansökan så snart som möjligt, då vi arbetar med löpande urval. Välkommen att bli en del av vårt team! Om adacto people: adacto people är ett bemannings- och rekryteringsföretag som specialiserar sig på att erbjuda skräddarsydda lösningar för transport- och logistikbranschen. Vi fokuserar på att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag för att säkerställa effektivitet och pålitlighet i transportkedjan. Hos oss blir du en del av ett engagerat och professionellt team, där vi arbetar för att skapa långsiktiga och framgångsrika relationer mellan arbetstagare och arbetsgivare.
Är du en skicklig maskinförare med minst 2-års erfarenhet i yrket? Då har du chansen att bli en värdefull kollega i vårt team och bli en del av spännande projekt inom stängselbranschen. I tjänsten som maskinförare arbetar du huvudsakligen med anläggningsjobb men även andra arbetsuppgifter kan förekomma. Arbetet sker utomhus året runt. Krav: CE – körkort Befintligt utbildningsintyg för grävmaskin och hjullastare Yrkesbevis - arbete på väg Minst 2-års erfarenhet som grävmaskinist, både hjul-och bandgrävare Gillar att arbeta både i och utanför maskinen Är självgående och gillar eget ansvar B – körkort Eftersom vi arbetar inom säkerhetsbranschen kommer vi att göra ett utdrag ur belastningsregistret som en del av rekryteringsprocessen. Ansökan och kontaktuppgifter Tillträde kan ske omgående eller enligt överenskommelse. Vi arbetar med löpande urval och ser därför din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Anders Pärhagen på telefonnummer 072-5253392..
Nu söker vi på Vendelsögården i Haninge sommarvikarier till sommaren 2025. Du får introduktionsutbildning med värdefull kunskap om omvårdnad och service. Inom Vardaga är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap.Nu söker vi dig som vill ha ett varierande och utvecklande sommarjobb, som rustar dig för framtiden – oavsett var den är. Självklart får du en introduktion som spänner över alla områden - från värdegrund, vår omsorgsfilosofi Den goda dagen, introduktion för hjälpmedel och förflyttning - till måltid, hygien och dokumentationsrutiner. Här är några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig: • Introduktionsutbildning• Ledarskapsutbildade chefer och små arbetsgrupper• Karriär- och utvecklingsmöjligheter• Arbetskläder• KollektivavtalOm rollenDin uppgift är att ge livskvalitet. Du ser varje individ och har en förmåga att förstå vad varje person behöver. Tack vare dig kan den som bor hos oss behålla sitt levnadssätt och sina vanor. Samtidigt utvecklar du värdefull kunskap om omvårdnad, service och åldrande.Som undersköterska/vårdbiträde spelar du en nyckelroll i ett team med sjuksköterska, arbetsterapeut och fysioterapeut som arbetar tätt ihop. Om VendelsögårdenVendelsögården är ett modernt boende i Vendelsö, Haninge kommun för personer med demenssjukdomar eller somatiska sjukdomar. Boende drivs av Vardaga i egen regi och har 45 platser. Stort fokus läggs på aktiviteter för dom boende så som promenader till Dreviken, vistas i den fina trädgården och utflykter. Till Vendelsögården kommer man enkelt med buss från Gullmarsplan 25 min bussen stannar utanför boendet. Gratis bilparkering finns vid boendet.• Demenscertifiering: Vi är ett demenscertifierat boende, vilket betyder att alla vi som arbetar här är utbildade i demens och bemötande via Demensakademin.• Ung Omsorg: Vi har ett samarbete med företaget Ung Omsorg. Det innebär att ett team av ungdomar i åldrarna 14–18 år besöker oss på helger och lov. Ung Omsorg gör olika aktiviteter tillsammans med oss som arbetar här, för att sätta guldkant på tillvaron för de boende.• Gruppchefer: Du har en chef nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Det kan även vara en karriärmöjlighet för dig som undersköterska.Din erfarenhet och kunskapVi gissar att du som söker dig till oss:- lockas av ett arbete som är varierat och kräver stor kunskap om vård och omsorg men även en talang för att möta människor i olika situationer.- är en kreativ person som vågar tänka själv och ta ansvar.- trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor. Vi ser gärna att du är utbildad undersköterska/vårdbiträde eller har motsvarande erfarenhet av arbete inom äldreomsorgen.Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav, men i övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa.ÖvrigtLön: Vi tillämpar individuell lönesättningTillträdesdatum: efter överenskommelseSista ansökningsdag: 2025-03-31Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställningHar du frågor? Kontakta gärna: Karolina Wolpiuk, [email protected] att det inte går att ansöka via E-post.Facklig kontakt: Kommunal, kommunal.se Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. AnsökanVälkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se
På Unilabs kombinerar vi ett stort medicinskt kunnande med en stor mänsklig omtanke. Genom våra sätt att arbeta skapar vi ett tydligt kundvärde och tydligt patientvärde. Detta gör vi med hjälp av effektiv diagnostik, hög kvalitet och förstklassig kundservice mot våra patienter och kunder. Vi har gemensamt en vilja att ge de bästa förutsättningar till vård för varje enskild individ och vi tror på att våra medarbetares kompetens, drivkraft och engagemang har en stor del i det mervärdet som vi skapar för samhället i stort. VAD Nu söker vi en röntgensjuksköterska till Sophiahemmet i Stockholm! Hos oss på Unilabs röntgen kommer du att ingå i ett trivsamt team i en region med bred kompetens. Vi tar emot alla typer av patienter och har ett högt kundfokus med sikte på god service och kvalitet. Här ges möjlighet att arbeta med alla typer av modaliteter. Du kommer arbeta självständigt och du ska vara öppen för nya arbetssätt. VEM På Unilabs väger inställning lika tungt som kompetens. Vi tror därför att du som person har en stark personlig drivkraft, ett öppet och flexibelt sinne, är noggrann och med en förmåga att hitta nya lösningar. Vi tror även att du är kommunikativ och lyhörd inför medarbetare, patienters och remitterades behov. Du har lätt för att samarbeta och tillför arbetsglädje i laget, ett trevligt bemötande och har en hög känsla för service. Vi söker dig som: - är legitimerad röntgensjuksköterska - har minst 2 års erfarenhet inom yrket - har erfarenhet av att arbeta med CT Det ses som mycket meriterande om du har erfarenhet av MR. Tjänsterna är tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning. Vi arbetar löpande med urval och intervjuer så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. VAR Du kommer att välkomnas som en i gänget på Sophiahemmet i Stockholm. Du kommer att ingå i ett arbetsteam med mycket värme och stor energi som varje dag gör det lilla extra för de patienter vi möter. Unilabs AB är idag en ledande aktör inom radiologi och laboratoriemedicin och Sveriges största privata leverantör av röntgen, mammografi och laboratoriemedicin. Vi möter våra patienter och kunder på sjukhus, närakuter, primärvårdslaboratorier, våra egna fristående röntgenenheter och mottagningar. Det är en verksamhet med full fart i en lugn omgivning med stor variation. Av våra totalt 13 000 medarbetare i Europa, arbetar drygt 1,200 i Sverige. Läs gärna mer om oss på www.Unilabs.se Unilabs erbjuder tjänster inom laboratoriemedicin och bild- och funktionsdiagnostik till öppen och sluten sjukvård. Våra tjänster kännetecknas av hög kvalitet, säkerhet och service. Unilabs har idag ca 1300 medarbetare men vi växer ständigt. De största yrkesgrupperna är biomedicinska analytiker, röntgensjuksköterskor och läkare med specialistkompetens inom radiologi eller laboratoriemedicin. Att arbeta på Unilabs innebär att förstå att vårt jobb inte bara är att producera testresultat. Vi tillhandahåller verkliga, användbara svar för våra patienter och vårdgivare. Vårt arbete förändrar livet direkt till det bättre, vilket vi ser som ett fantastiskt privilegium och något värt att arbeta för.
Vi söker tandhygienist till våra klinikeri Husby och Tensta!PåTandcentralenerbjuder vi specialist - och allmäntandvård. Vi har en väl fungerande koncept hur vi förbättrar munhälsan på våra patienter. Både för de stora och de små besökarna. Vi producerar högkvalitativ tandvård och vår styrka är att vi har många kompetenser under samma tak.Det gör att vi kan leverera högkvalitativ tandvård till våra patienter och att alla våra medarbetare får växa i sin yrkesroll.Det leder till ständig utveckling för patienternas bästa. Tandcentralenhar sedan starten 2013 haften stark drivkraftför jämlik tandvård oavsett postnummer, vi har drivit våra kliniker i Husby och Tensta. När du jobbar som tandhygienist hos oss får du varierande tandvård att utföra, du kommer att tillsammans med dina kollegor jobba med alltifrån parodontit patienter till att vara en del av Aligners teamet. en organisation som är välplanerad på alla nivåer och en fin arbetsmiljö. bra support från våra hjältar. Dvstandsköterskor, receptionistoch koordinator som underlättardin vardag samverka med andra tandhygienister,allmäntandläkare, specialister som jobbar här hos oss jobba med digitaliserad arbetsflöde med modern teknik och den senaste utrustningen. digitaliserad patientadministration och tillgång till klinikens eget utvecklade moderna digitala system. Kvalifikationer och Arbetsbeskrivning Det viktigaste för oss är ett varmt, personligt patientomhändertagande och att alla mår bra på jobbet. Som person brinner du för ditt yrke. Du är en tandhygienist som vill utvecklas tillsammans med oss andra och är beredd på attta din del av det kommersiella ansvaret. Du är prestigelös, har god samarbetsförmåga och kan bidra till vår goda stämning. Du har ett intresse för digitalt arbetsflöde. Behärskar svenska och engelskaväl i tal och skrift. Andra språk ärmeriterande, men inget krav. Du kan kombinera dina godakliniska kunskaper med ett föredömligt gott patientbemötande Erfarenhet av Opus är meriterande, men inte ett krav. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Känner du dig redo nu för nästa kapitel?Vi ser fram emot din ansökan!
Matchning, försäljning, kommunikation och konsultansvar. I rollen Talent Aqusition Providerfördelar du din tid mellan just dessa områden. Syftet med rollen är att fortsätta bygga nätverk och långsiktiga relationer med PeopleProvides kunder och konsulter. Målet är att öka försäljningen av PeopleProvides tre erbjudanden; HR Interim konsult, HR Business Support och HR rekrytering, samt att leverera med kvalitet och säkerställa nöjda konsulter och kunder. Dina huvudsakliga uppgifter kommer att vara att: Initiera dialoger med potentiella och befintliga kunder för att aktivt undersöka behov och nya affärsmöjligheter Aktivt hålla kontakt med kandidater och konsulter för att bygga långsiktiga relationer och varauppdaterad kring nulägen och önskelägen Projektleda konsulttillsättningar, säkerställa att leveranser till kunder sker i tid och med hög kvalitet Ansvara för relationen till partnerkonsulter och säkerställa att de får bästa möjliga upplevelse i sina uppdrag Ta initiativ till att skapa engagerande innehåll och stories till bolagets sociala medier och andra kommunikationsverktyg, via bild och video Samarbeta med marknadsteamet med event, marknadsaktiviteter och närvaro på sociala medier – i syfte att stärka PeopleProvides varumärke och kommunicera med våra nätverk. Är vi en match? Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med tjänsteförsäljning och kundvård konsulttillsättningar projektledning, med fördel inom försäljning och / eller konsulttillsättning att driva processer i system och digitala verktyg (ex, CRM, rekrytering, teams mm) Vi tror att du har förmåga att leda och driva ditt eget arbete mot uppsatta mål, i samarbete med kollegor såklart initiativförmåga och söker en miljö som är snabbrörlig och dynamisk ett intresse för kommunikation samt att skapa innehåll till sociala medier Om PeopleProvide: Vi är ett kompetensbolag inom HR som värdesätter människor, sunt förnuft och affärer. Vårt mål är att enkelt och engagerat "provida" den HR som bäst matchar våra kunders behov på ett hållbart och affärsinriktat sätt. Den entreprenöriella andan är en av anledningarna till att vi är en starkt växande aktör i en utmanande bransch. Mer information finns på www.peopleprovide.se.
Studerar du och söker ett extrajobb där du får möjlighet att arbeta serviceinriktat? Vi söker nu visningsassistenter till IKANO Bostad som under vårterminen 2025 stöttar mäklare med administrativa arbetsuppgifter under visningar. Välkommen med din ansökan! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på deltid som varar under vårterminen 2025. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos IKANO Bostad. Det finns möjligheter till förlängning av uppdraget. Tjänsten innebär 2–4 pass i månaden där du arbetar 3 h per pass. Du behöver studera eftergymnasiala studier om minst 50 %. Om företaget IKANO Bostad är en långsiktig fastighetsägare och bostadsutvecklare. Med omtanke och engagemang äger och utvecklar de hållbara stadsdelar och bostäder i Sverige och Danmark. IKANO Bostad grundades 2005 och ingår i IKANO Group, en internationell företagsgrupp startad av grundaren till IKEA. Arbetsuppgifter Som visningsassistent hos IKANO Bostad är din huvudsakliga uppgift att ta emot besökare vid porten och samla in deras kontaktuppgifter, inklusive namn, telefonnummer och e-postadress. Du registrerar besökarna som ska titta på inflyttningsklara bostäder och ser till att allt går smidigt. Dessutom ger du administrativt stöd till mäklaren på plats, vilket innebär att du hjälper till med diverse praktiska och organisatoriska uppgifter under visningarna. Sammanfattningsvis stöttar du mäklaren och ser till att visningarna blir framgångsrika och välorganiserade. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Pågående eftergymnasiala studier om minst 50 % • Tidigare arbetserfarenhet inom kundservice • Goda kunskaper i svenska och engelska För att trivas i rollen som visningsassistent tror vi att du är en social och serviceinriktad person som trivs med att hjälpa såväl kunder som dina kollegor. Du har förmågan att arbeta noggrant och kvalitativt samtidigt som du är flexibel och är behjälplig där du behövs. Övrig information Start: Februari 2025Plats: Årsta/SollentunaLön: Timlön enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vårsupport genom att maila [email protected] eller ringa tillnummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
PR Eko Mark ABär ett litet företag inom mark, anläggning & trädgårdsskötsel. Vi tror på att arbeta för hållbar utveckling och är självklart en del av det gröna näringslivet samt anslutna till Gröna arbetsgivare. I vår verksamhet specialiserar vi oss på markanläggning, plattsättning &underhåll av gårdar & parker. På vintern ägnar vi oss också åt snöröjning. Våra kunder är framförallt bostadsrättsföreningar i förorter söderom stan. Under de senaste åren har det gått väldigt bra för oss och vi är redo att ta nästa steg i företagets utveckling. Just nu söker vi trädgårdsarbetare. Som Trädgårdsarbetare kommer du bland annat arbeta med: Nyplantering, bevattning& ogräsrensning Beskäring av träd & klippning av buskar Gräsklippning Snöröjning under vintersäsong Du kommer arbeta självständigt tillsammans med en kollega och arbeta efter tydligt planerade arbetsuppgifter. Krav: 5 års erfarenhet av att jobba inom trädgårdsarbete Prata svenska obehindrat B- körkort Vi söker dig som: Självgående - eftersom det är tydligt vad som kommer ingå i dina arbetsuppgifter måste du kunna arbeta utan större vägledning. Det kommer såklart finnas stöd vid behov Övrigt: Start: 1 April Arbetstider: 7- 16 Placering: Du utgår från Tumba och åker sedan ut på jobb runt om i söderort Rekryteringen görs i samarbete med Tillväxt Botkyrka. Urvalet sker löpande och dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan. På grund av hur annonsplattformen är uppbyggd kan Tillväxt Botkyrka stå som arbetsgivare, men tjänsten som beskrivs ovan är alltid hos den arbetsgivare som omnämns. Arbetsgivaren får rekryteringsstöd av Tillväxt Botkyrka för att hitta just dig.
OMRÅDE Hälso och sjukvård YRKESINRIKNING Sjuksköterska, Biträdande Enhetschef ANTAL SOM SKA ANSTÄLLAS 1 ANNONSRUBRIK Vill du bli en del av en fantastisk arbetsplats? SPSV Byle Gård Forenede Care AB söker Biträdande Enhetschef. BESKRIVNING AV VERKSAMHETEN Byle Gård är en specialiserad palliativ vårdavdelning som ligger i utkanten av Täby Kyrkby. Avdelningen har 18 vårdplatser för palliativ slutenvård. På avdelningen vårdar vi huvudsakligen patienter med avancerad tumörsjukdom men även andra diagnosgrupper i livets slutskede förekommer. Vi arbetar i team bestående av läkare, sjuksköterska, undersköterska, fysioterapeut, arbetsterapeut och kurator. Vi bedriver vård med kvalité, vi har t.ex. egen kock som lagar maten till våra patienter. Hos oss är inget omöjligt! Här får du ingå i en erfaren och kompetent arbetsgrupp med lång erfarenhet av palliativ vård. Vi tycker att teamarbete och samverkan är viktigt. Enheten verkar för att ligga i framkant inom den specialiserade palliativa vården. Flera av dina blivande arbetskamrater är specialistutbildade inom palliativ vård. ARBETSUPPGIFTER Sedvanliga arbetsuppgifter som sjuksköterska på en palliativ vårdavdelning, samt administrativa uppgifter som Biträdande Enhetschef. Vi arbetar efter den palliativa vårdens värdegrund som är närhet, helhet, kunskap och empati, där patientens fysiska, psykiska, existentiella och sociala behov står i centrum. Personcentrerad vård är utgångspunkten och flexibilitet är viktigt för oss. KVALIFIKATIONER Sjuksköterskeutbildning, med några års erfarenhet, gärna med erfarenhet av ledarskap och/eller palliativ vård. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. KRAV Sjuksköterskeutbildning ARBETSTID/VARAKTIGHET Tillsvidareanställning, tjänstgöringsgrad kan diskuteras. Provanställning tillämpas. LÖN Månadslön, kollektivavtal finns TILLTRÄDE 2025-05-01 eller enl. överenskommelse. SISTA ANSÖKNINGSDATUM 2025-03-31 Intervjuer kommer att ske fortlöpande, varav tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut. KONTAKTPERSON Linda Lilius, Enhetschef Mobil: 0733- 581 685 Mail: [email protected] UTDELNINGSADRESS Jarlabankes väg 46 POSTNUMMER 187 77 POSTORT Täby KOMMUN Täby LÄN Stockholm
Nu söker vi på Villa Dalénum på Lidingöen Enhetschef på 100% tillsvidaretjänst. Tjänsten innebär en kombinerad roll med arbete 50 % som sjuksköterska och 50 % som enhetschef. Vi erbjuder ledarskapsutbildning och flera förmåner. Inom Vardaga är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap.• Ledarprogram via vår egen utbildningsorganisation Lära• Förmånsportal med rabatter och erbjudanden• Coachande och stöttande chefer nära dig• Tydliga arbetssätt för att ge den bästa omsorgen till våra boende• Karriär- och utvecklingsmöjligheter• Friskvårdsbidrag, skobidrag och arbetskläder• Kollektivavtal Om rollenI rollen som Enhetschef är du ansvarig för HSL teamet,leder och utvecklar HSL området. Arbetstid är dagtid kl. 8-17 och du arbetar var 4:e helg. För oss är det viktigt att du vill vara aktiv och närvarande i verksamheten. Detta för att du ska kunna följa upp att företagets värderingar, aktuella avtal och att gällande lagstiftning efterlevs. Det är också i verksamheten som du vårdar och utvecklar relationerna med medarbetare, boende och närstående. Du har även goda relationer med relevanta myndigheter. Du rapporterar till verksamhetschef, ingår i ledningsgruppen samt har budget och resultatansvar för HSL området. Aktivt ledarskapFör att lyckas som chef och ledare hos oss krävs ett aktivt ledarskap som grundar sig i våra värderingar. Ett ledarskap som skapar motivation och engagemang hos våra medarbetare.Du är initiativrik och lyhörd för kundens behov och känner en självklar respekt för andra människor. Det är självklart att du som Verksamhetschef lever våra värderingarOm Villa DalénumVilla Dalénum ligger i ett vackert kulturmärkt hus på Lidingös södra strand i området Dalénum. Här finns vackra promenadstråk vid vatten och närhet till kommunala färdmedel. Tvärbanan från Ropstens tunnelbanestation tar 9 minuter och stannar precis utanför Villa Dalénum. Pendelbåt stannar vid Dalénums brygga, 5 minuters promenad från Villa Dalénum. Från Nacka strand är det en båtfärd på 11 minuter till Dalénums brygga, från Ropsten är det en båtfärd på 15 minuter till Dalénums brygga. Villa Dalénum har 65 platser uppdelade på 4 avdelningar med somatisk inriktning och 3 avdelningar för personer med demenssjukdom.• Demenscertifiering: Vi är ett demenscertifierat boende, vilket betyder att alla vi som arbetar här är utbildade i demens och bemötande via Demensakademin.• Behovsbaserat önskeschema: Vi tillämpar behovsbaserat önskeschema. Det innebär att du som medarbetare har möjlighet att påverka din egen arbetstid, utifrån behov och önskemål. Vi lägger schema för 10 veckor i taget.• Ung Omsorg: Vi har ett samarbete med företaget Ung Omsorg. Det innebär att ett team av ungdomar i åldrarna 14–18 år besöker oss på helger och lov. Ung Omsorg gör olika aktiviteter tillsammans med oss som arbetar här, för att sätta guldkant på tillvaron för de boende.• Gruppchefer: Du har en chef nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Det kan även vara en karriärmöjlighet för dig som undersköterska.• Djur i omsorgen: Här arbetar vi med djur i vården och vi har regelbundna besök av terapidjur.Din erfarenhet och kunskapVi önskar att du: är coachande och vill att dina medarbetare växer, utvecklas och tar ansvar. tycker om att ge och ta emot feedback samt bryta ned och arbeta mot uppsatta mål. är lösningsorienterad och ser möjligheter framför hinder. är prestigelös, självständig och samarbetsvillig är affärsmässig genom att vilja och ha förmåga att styra och följa upp verksamheten utifrån kvalitetsmål och ekonomiska ramar. Du har relevant högskoleutbildning inom vård och omsorg (ex vis socionom, sjuksköterska, social omsorg) och erfarenhet av äldreomsorg. Du har även några års dokumenterad erfarenhet av ledarskap och goda vitsord gällande ledarskap.Som enhetscheffår dugenomgå en ledarskapsutbildningdär du får möjlighet att utvecklas inom ledarskap via vår utbildningsorganisation Lära. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är viktigt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖvrigtLön: Vi tillämpar individuell lönesättningTillträdesdatum: Enligt överenskommelse.Sista ansökningsdag: 20250217.Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställningHar du frågor? Kontakta gärna: [email protected] att det inte går att ansöka via E-post.Facklig kontakt:Vision, [email protected] du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. AnsökanVälkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.I den här processengenomför vi även bakgrundskontroller på slutkandidaten.
Välj ett jobb för att visa detaljer