Har du tidigare erfarenhet av backend-utveckling i C#.NET? Vill du vara en del av ett familjärt och kreativt bolag? Då kan detta vara rollen du letar efter! Om KebneKebne är ett familjärt konsultbolag med en stark passion för IT. Företaget präglas av en entreprenörsanda där medarbetare inte bara driver kunduppdrag utan också får erbjudande om delägarskap i produktbolaget Kebne Labs. Kebne sätter medarbetaren i fokus med en företagskultur som uppmuntrar samarbete, utveckling och kreativ frihet. Med flexibla arbetstider, sex veckors semester och delägarskap i Kebne Labs, erbjuds du inte bara en arbetsplats utan en långsiktig karriärmöjlighet. Om teamet och rollenSom IT-konsult på Kebne blir du en del av ett team där samarbete och ansvarstagande står i fokus. Du kommer att arbeta med längre och kortare uppdrag hos kunder – antingen inhouse eller på plats hos kund – beroende på dina kompetenser, erfarenheter och intressen. När du inte är på uppdrag deltar du i projekt kopplade till Kebne Labs, vilket ger dig en fantastisk chans att bidra till bolagets egna produkter. Dina arbetsuppgifter som IT-konsult på Kebne kommer till exempel att vara: Backend-utveckling i C#.NET Ta ett stort ansvar för uppdraget hos kund och komma med nya idéer och kreativa lösningar på problem och utmaningar som uppstår i arbetet Om dig Vi letar efter dig som: Har minst 4 års erfarenhet av backend-utveckling, främst i C#.NET Har en högskole-/universitetsexamen inom IT, systemvetenskap eller liknande Talar och skriver svenska och engelska obehindrat Har ett genuint intresse för teknik och problemlösning Som person är du ansvarstagande, social och initiativtagande. Du trivs med att arbeta i team och bidrar gärna med nya idéer. Meriterande är om du: Tidigare arbetat med produktutveckling eller innovation. Tidigare erfarenhet av front-end utveckling Varför Kebne? Kebne erbjuder bland annat följande: En familjär konsultmiljö med stark sammanhållning. Delägarskap i produktbolaget Kebne Labs för att skapa egna produkter vid sidan av ordinarie uppdrag. Generösa förmåner: friskvårdsbidrag, 6 veckors semester, privat sjukvårdsförsäkring och tjänstepension. Frihet under ansvar med flexibel arbetstid och personlig valfrihet kring teknisk utrustning. Fast lön med provisionsbaserat tillägg och utvecklande uppdrag för både teknisk och professionell tillväxt. Välkommen med din ansökan! Tror du att detta skulle passa dig, eller kanske någon du känner? Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, tveka därför inte - utan skicka in din ansökan redan idag! Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss.
Vi söker nu nästa medlem i vårt team! Att arbeta som vaccinatör hos oss Du är en legitimerad sjuksköterska som brinner för bra service och alltid gör det lilla extra för dina patienter. Du har förmågan till självständigt arbete och beslutsfattande utifrån din kompetens. Hos Min Doktor får du regelbundna vaccinationsutbildningar. Du arbetar nära kollegorna på Apotek Hjärtat och dina vaccinationskollegor runtom i landet. Erfarenhet av att arbeta med resevaccin är meriterande men skall ej ses som ett krav. Det här söker vi hos dig Vi söker en utåtriktad sjuksköterska med god datorvana för arbete med vaccination på Apotek Hjärtat i Arninge. Tjänsten omfattar ca 20% 2 dagar arbete i veckan på ett kontinuerligt schema . Erfarenhet av resevaccin är meriterande. Arbetet hos oss är självständigt och innefattar bland annat: Vaccinering Journalföring Hantering av betalning Enklare inventering Övrig information Placering: Apotek Hjärtat i Arninge Omfattning: Allmän visstidsanställning/ tillsvidareanställning 2 dagar i veckan på ett kontinuerligt schema. ca 20%. Tillträde: Oktober Välkommen med din ansökan Välkommen med din ansökan så snart som möjligt (urval och intervjuer sker löpande). Vi ser fram emot din ansökan! Om Min Doktor Min Doktor är Sveriges första digitala vårdgivare och erbjuder sedan 2013 snabba och trygga vårdbesök över nätet, oberoende av tid och plats. Idag är vi en av Sveriges största digitala vårdcentraler. Sedan 2018 bedriver vi även sjuksköterskeledda fysiska vård- och vaccinationsmottagningar i anslutning till Apotek Hjärtat och ICA Maxi, samt en vårdcentral i Nyköping. Min Doktor är registrerad vårdgivare och omfattas av hälso- och sjukvårdslagen, personuppgiftslagen, patientdatalagen och patientsäkerhetslagen.
Vi söker dig som har minst fyra års dokumenterad erfarenhet av systemutveckling i Java. Om du har en gedigen förståelse för systemutveckling och drivs av viljan att växa, både tekniskt och professionellt - då kan det här vara tjänsten för dig! Om KebneKebne är ett familjärt konsultbolag med en stark passion för IT. Företaget präglas av en entreprenörsanda där medarbetare inte bara driver kunduppdrag utan också får erbjudande om delägarskap i produktbolaget Kebne Labs. Kebne sätter medarbetaren i fokus med en företagskultur som uppmuntrar samarbete, utveckling och kreativ frihet. Med flexibla arbetstider, sex veckors semester och delägarskap i Kebne Labs, erbjuds du inte bara en arbetsplats utan en långsiktig karriärmöjlighet. Om rollen och teametDina arbetsuppgifter kommer exempelvis att vara: Backend-utveckling i Java eller eventuellt fullstack beroende på vad du finner intressant Ta ett stort ansvar för uppdraget hos kund och komma med nya idéer och kreativa lösningar på problem och utmaningar som uppstår i arbetet Du blir en del av ett företag där samarbete och innovation står i fokus. Här finns ett starkt stöd från ledning och kollegor, och du ges frihet att ta ansvar, vara kreativ och utvecklas i din konsultroll. Vem är du?För att lyckas i rollen tror vi att du: Har minst 4 års erfarenhet av Javautveckling. Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift. Har en relevant högskole- eller universitetsutbildning inom exempelvis datateknik eller systemvetenskap. Som person är du ansvarstagande, initiativrik och problemlösande. Du har ett genuint intresse för att arbeta i team och bidra med idéer som gör skillnad för kunder och kollegor. Meriterande är om du: Tidigare erfarenhet av front-end utveckling Varför Kebne? Kebne erbjuder bland annat följande: En familjär konsultmiljö med stark sammanhållning. Delägarskap i produktbolaget Kebne Labs för att skapa egna produkter vid sidan av ordinarie uppdrag. Generösa förmåner: friskvårdsbidrag, 6 veckors semester, privat sjukvårdsförsäkring och tjänstepension. Frihet under ansvar med flexibel arbetstid och personlig valfrihet kring teknisk utrustning. Fast lön med provisionsbaserat tillägg och utvecklande uppdrag för både teknisk och professionell tillväxt. Välkommen med din ansökan! Tror du att detta skulle passa dig, eller kanske någon du känner? Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, tveka därför inte - utan skicka in din ansökan redan idag! Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss.
Facility coordinator Har du bakgrund inom service och administration och vill ta nästa steg i din karriär? Ta då chansen att arbeta som Facility Coordinator i ett internationellt företag! Här får du chansen att jobba i en bred roll. CBRE är ett värderingsstyrt företag som arbetar utifrån våra värdeord RISE (Respect, Integrity, Service och Excellence) som genomsyrar allt vårt arbete och det är viktigt för oss att Du som medarbetare delar dessa värderingar med oss. CBRE befinner sig i en expansiv tillväxtfas och nu söker vi Facility Coordinator till en av våra kunder med verksamhet i Solna. Vi erbjuder ett variationsrikt arbete med stort ansvar och engagerade kollegor. Du arbetar hos en av våra kunder och ser till att de får den bästa möjliga service. Som Facility Coordinator är du kundens ansikte utåt och förväntas ha en hög servicemedvetenhet. Huvudsakliga arbetsuppgifter: * Vara den centrala kontakten för kunden, dess medarbetare och besökare i Solna men även för kundens obemannade mindre kontor i Finland, Danmark och Norge * Bemanna receptionen och vara kundens och CBREs ansikte utåt. Ansvara för att ge ett bra första intryck. Samarbeta med det centrala teamet för att aktivt leta efter och implementera förbättringar och innovationer. * Boka konferensrum, ställa iordning dessa enligt önskemål * Introducera kundens nya medarbetare på plats, göra passerkort, uppdatera kontorskarta, hjälpa till med parkeringskort ets. * Följa upp och boka in förebyggande underhålls service, via CBRE och kundens egna leverantörer. * Ta emot felanmälningar men även förebyggande se om något behöver förbättras och boka in så det blir åtgärdat. Diverse administrativa uppgifter för kunden t.ex. uppdatera information om kundens nordiska kontor på kundens intranät, fylla i månadsrapporter, registrera och rapportera olycksrisker. Ansvara för att kund- och gemensamma ytor är i god ordning * Kontakt med externa samarbetspartners, hantera beställningar, uppföljning leverans och fakturor. Göra PO i kundens och CBREs system. Diverse support- och servicetjänster * Hantering av växel och receptions mail * Hantering post och paket Vi söker dig som är/har: * Social, utåtriktad och serviceminded * Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift * Ansvarstagande, har en god organisationsförmåga, tar egna initiativ och är bra på att slutföra arbetsuppgifter * Stresstålig, bra på att prioritera och arbeta lösningsorienterat positiv och bra på att samarbeta men även kunna arbeta självständigt * God datakunskap och är van vid att arbeta i flera olika datasystem. Meriterande om du har vana att arbeta i olika PO system som Oracle, Mybuy eller liknande. * Ödmjuk och prestigelös Känner du igen dig i ovan beskrivning? Då är du varmt välkommen med din ansökan senast den 2025-08- 01. Tjänsten är heltid, och med placering i Solna Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef: Johan Larsson,
Nu söker vi en erfaren serviceelektriker till Transtema som vill vara med och bygga framtidens laddinfrastruktur. Med ett ökande behov av elbilsladdning i hela Sverige finns nu chansen att kliva in i ett växande bolag med utvecklingsmöjligheter! Om Transtema: Transtema är en ledande aktör inom kommunikationsnät i Sverige och Norge – med fokus på att bygga, underhålla och drifta nät. Dotterbolaget Transtema Charge AB är en av Sveriges största installatörer av laddinfrastruktur och installerar över 1000 laddpunkter i månaden. Genom starkt hållbarhetsfokus och teknikdriven utveckling bidrar Transtema till ett smartare och mer hållbart samhälle. Om teamet & rollen: Teamet av elektriker består av kompetenta, engagerade och trevliga kollegor som tillsammans ansvarar för både publika och privata laddlösningar. Arbetsdagarna präglas av mycket eget arbete där du dagligen möter och bygger relationer med kunder samt driver arbetet framåt i olika projekt. Arbetet innehåller också resor i tjänsten när det krävs. Det finns även goda möjligheter att växa in i en mer ledande roll där du kan arbeta med projektledning, kundprojektering och kalkylering. Exempel på arbetsuppgifter: Installation av laddstationer för både AC och DC Batteri installationer Installation av både privata och publika laddpunkter Vi söker dig som har: Gymnasieutbildning inom el och kompletterande lärlingsutbildning ECY-certifikat eller motsvarande Flera års erfarenhet som elektriker, gärna i en ledande roll Förmåga att kommunicerar obehindrat på svenska och engelska B-körkort Goda datorkunskaper Erfarenhet av projektledning, planering och slutförande av tekniska projekt är meriterande. Övrigt: För att trivas i rollen ser vi att du är strukturerad, självgående och lösningsfokuserad. Du är serviceinriktad, kommunicerar professionellt och skapar förtroende både internt och externt. Du ser helheten – tekniskt och ekonomiskt – och driver dina projekt framåt med kvalitet i fokus. I denna rekrytering utförs en säkerhetsprövning och registerkontroll. Slumpmässiga drogtester förekommer också. Välkommen med din ansökan! Tror du att detta skulle passa dig, eller kanske någon du känner? Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, tveka därför inte - utan skicka in din ansökan redan idag! Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss.
Vill du arbeta med digitalisering som effektiviserar för offentlig sektor och förenklar vardagen för medarbetare på Digg? Har du bred erfarenhet som verksamhetsutvecklare och brinner för att utveckla kundmöten som förenklar med stöd av effektiva processer – från start till slut? Digg är en myndighet med ett viktigt uppdrag att driva digitaliseringen av det offentliga Sverige framåt, med grund i Sveriges digitaliseringsstrategi. Nu förstärker Digg sin förmåga som tjänstelevererande myndighet. Vill du vara med på resan? Läs mer om Digg här. Om jobbet Nu söker vi en verksamhetsutvecklare till enheten för Säker kommunikation och anslutning, på avdelningen Tjänster och tillgänglighet. Du kommer vara en del av ett team som utvecklar Diggs generella kundmöten, processer och it-stöd, både för offentliga aktörer som använder Diggs tjänster, och för Diggs medarbetare som hanterar anslutningar till tjänsterna. Exempel på arbetsuppgifter är att: • driva utvecklingsinsatser för att bl.a. utveckla och förbättra processer och it-stöd • arbeta i olika faser av behovsdriven utveckling, bl.a. samla in behov och föreslå utvecklingsinsatser • driva förändringsarbeten för att bl.a. införa nya rutiner, processer och arbetssätt i verksamheten. • driva och delta i utredningar • sätta mål, följa upp resultat och föreslå förbättringar • arbeta med struktur och dokumentation för tjänsteförvaltning Om dig För att lyckas och trivas i den här rollen behöver du ha följande kompetenser, kunskaper och erfarenheter: Kompetenser • Helhetssyn. Du tar ansvar för att förstå och agera i enlighet med Diggs roll och uppdrag på en övergripande nivå. • Mål och resultatorienterad. Arbetar mot mål och fokuserar på resultat. Styrs av mål- och resultattänkande i prioriteringar, planering och agerande. Förändrar sin inriktning när målen ändrar sig. • Samarbetsförmåga. Hos oss går laget före jaget. Det betyder att du samarbetar bra med andra genom att du lyssnar, kommunicerar och kan ge och ta feedback på ett konstruktivt sätt. Du tar dig an uppgifter med nyfikenhet och fokuserar på ditt och andras lärande. Erfarenheter Krav • Flerårig erfarenhet av rollen som verksamhetsutvecklare • Erfarenhet av utveckling och förvaltning av tjänster • Erfarenhet av att driva förändringsarbete med fokus på både människor, processer och teknik • Erfarenhet av användardriven utveckling inom it och verksamhet där teknik, juridik och säkerhet är centrala områden • Erfarenhet att driva och leda workshop kopplat till utvecklingsarbete • Erfarenhet av processmodellering enligt någon vedertagen modell • Erfarenhet av att praktiskt arbeta utifrån agila arbetssätt Meriterande • Erfarenhet av utveckling av förvaltningsgemensamma lösningar och tjänster • Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor • Erfarenhet av metoder för tjänstedesign • Erfarenhet av metoder för förändringsledning • Erfarenhet av metoder för nyttorealisering och verksamhetsuppföljning. Kunskaper Krav • Mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska. Meriterande • Certifiering inom verksamhetsutveckling. Utbildning Du har relevant akademisk utbildning eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Om Digg Digg är en myndighet som arbetar brett med att stödja och samordna digitaliseringen av den svenska offentliga förvaltningen. Vi utvecklar digital infrastruktur och tjänster som hjälper andra offentliga aktörer i deras digitalisering. Vi säkerställer även att digital offentlig service är tillgänglig för alla. Eventuell organisationsförändring I syfte att stärka digitaliseringsarbetet har regeringen gett Digg och Post-och telestyrelsen (PTS) i uppdrag att lämna förslag på hur våra två myndigheter skulle kunna gå samman till en gemensam. Redovisningen lämnades till regeringen 14 mars och vi inväntar nu besked om en organisationsförändring ska genomföras. Vårt arbete med att digitalisera Sverige fortsätter, vi hoppas du vill vara med på resan. Redovisning av uppdrag att lämna förslag på organisationsförändring Hos oss arbetar engagerade personer som alla har en viktig roll i digitaliseringen av Sverige. Vi rekryterar långsiktigt och det är viktigt att du som medarbetare mår bra, har möjlighet att utvecklas på jobbet och trivs med det du gör. Diggs huvudkontor finns i centrala Sundsvall i moderna aktivitetsbaserade lokaler. Vi har också ett mindre och modernt kontor i centrala Stockholm. Vi är positivt inställda till att ge utrymme för distansarbete utifrån verksamheten och individens behov, men det förväntas att du är på kontoret som minst en dag i veckan och när arbetet kräver det. Distansarbetets omfattning varierar mellan olika personer utifrån verksamhetens behov. Vi erbjuder • tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse, anställningen inleds med sex månaders provanställning • placeringsort är Sundsvall eller Stockholm • resor förekommer och dess antal kan variera över tid. • en säkerhetsprövning kan komma att genomföras. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär kan du få här. • generösa förmåner. Läs mer på digg.se Sök Vänta inte med att söka! Vi strävar efter att ha en så snabb, effektiv och fördomsfri process som möjligt och arbetar därför löpande, strukturerat och systematiskt med vårt urval. Ägna inte onödig tid åt att uppdatera ditt cv, svara istället på våra urvalsfrågor i ansökan. Sista ansökningsdag är söndag 17:e augusti. Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta enhetschef Kristin Asstrup på tel 010 484 74 13. Fackliga kontaktpersoner är Mattias Ekhem för Saco-S och Åsa Fridholm för ST. De nås via växeln på 0771-11 44 00. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Vår verksamhet växer och vi söker Byggkonstruktörer med fokus på beräkning som vill vara med i vår fortsatta utveckling. Våra byggnadskonstruktörer har bred och gedigen kompetens och arbetar med uppdrag inom alla typer av kommersiella, publika och samhällsbärande fastigheter. Uppdragen finns i alla skeden, från förstudier till bygghandlingsprojektering. Vi söker nu en kollega som kan stötta i våra projekt som kräver mer avancerade beräkningar som bland annat inkluderar snabba dynamiska förlopp eller termiska analyser. Ambitionen är att du skall följa projekten från start till slut för att verifiera och tillse att de krav och förutsättningar som framkommit i analyser implementeras i efterföljande projektering och produktion. Stationeringsort är vårt kontor i Solna. Kvalifikationer Vi söker dig som har en civilingenjörsutbildning och minst 5 års arbetslivserfarenhet som beräkningsingenjör. Du arbetar med projektering av bärande konstruktioner i betong och stål och har hög kompetens inom generell hållfasthetsanalys, både avseende teori och praktik. Du är van att använda analytiska beräkningar som ett komplement till FE-analyser. Det är meriterande om du behärskar kommersiella beräkningsprogramvaror som ANSYS, ABAQUS eller liknande. Du har god förmåga att fatta beslut baserade på fakta och tidigare erfarenheter och är van att arbeta strukturerat med dokumentation och kvalitetssäkring. Som person värdesätter vi egenskaper som självgående och ansvarstagande. För denna roll krävs svenskt medborgarskap samt godkänd säkerhetsprövning. Dubbelt medborgarskap är inte förenligt med säkerhetskraven för tjänsten. Ytterligare information Vi erbjuder en arbetsplats präglad av ansvar och frihet, med stor flexibilitet där beslut fattas nära dig som medarbetare. Vi strävar efter att anpassa arbetsuppgifterna till din livssituation för att uppnå en balans mellan arbete och privatliv. Vi erbjuder tekniskt stimulerande projekt och vår ambition är att matcha dina mål, intressen och potential. AFRYs storlek, tillväxt och strategi främjar utvecklingen för varje medarbetare och erbjuder unika möjligheter att hitta en roll som passar just dig. AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer och det vill vi att du skall vara med och bidra till. Nu har vi beskrivit vem vi söker och ser fram emot din ansökan. Har du några frågor om tjänsten eller om att jobba hos oss är du varmt välkommen att höra av dig! Välkommen med din ansökan, sista ansökningsdag är 2025-09-30 Kontaktperson för frågor: Joakim Tornberg [email protected] Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen
Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Vår verksamhet växer och vi söker Byggnadskonstruktörer med fokus på beräkning som vill vara med i vår fortsatta utveckling. Våra byggnadskonstruktörer har bred och gedigen kompetens och arbetar med uppdrag inom alla typer av kommersiella, publika och samhällsbärande fastigheter. Uppdragen finns i alla skeden, från förstudier till bygghandlingsprojektering. Som Ansvarig Statiker hos oss kommer du att spela en nyckelroll i våra projekt genom att leda och kvalitetssäkra beräkningsarbetet. Du ansvarar för att samordna och driva beräkningsarbetet i projekten framåt inom givna tidsramar och budget, samtidigt som du aktivt delar med dig av din kunskap och erfarenhet till teamet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Leda och planera arbetet inom projektets beräkningsgrupp. Sammanställa och dokumentera beräkningsuppgifter med tydlig omfattning, ansvarsfördelning och tidsplan. Samordna beräkningsarbetet med övriga handläggare och rapportera löpande till uppdragsledare. Säkerställa kvalitet genom egenkontroller, granskningar och dokumenterade genomgångar. Delta i externa möten och bidra till god kommunikation med beställare och sidokonsulter. Identifiera och rapportera behov av ytterligare beräkningsarbeten eller ändrade direktiv. Stationeringsort är på vårat kontor i Solna eller Liljeholmen Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad civilingenjör och har minst 10 års erfarenhet som beräkningsingenjör inom projektering av bärande konstruktioner i betong, stål och trä. Du har dokumenterad erfarenhet av att leda tekniska team och samordna beräkningsarbete. Du har god förmåga att fatta beslut baserade på fakta och tidigare erfarenheter och är van att arbeta strukturerat med dokumentation och kvalitetssäkring. Som person värdesätter vi egenskaper som självgående och ansvarstagande. Du har lätt för att förstå och delta i tekniska diskussioner och trivs i en miljö som präglas av stark tillväxt. Självklart ser du dig själv som en lagspelare och det är naturligt för dig att dela din kunskap och hjälpa andra att utvecklas. För denna roll krävs svenskt medborgarskap samt godkänd säkerhetsprövning. Dubbelt medborgarskap är inte förenligt med säkerhetskraven för tjänsten. Ytterligare information Vi erbjuder en arbetsplats präglad av ansvar och frihet, med stor flexibilitet där beslut fattas nära dig som medarbetare. Vi strävar efter att anpassa arbetsuppgifterna till din livssituation för att uppnå en balans mellan arbete och privatliv. Vi erbjuder tekniskt stimulerande projekt och vår ambition är att matcha dina mål, intressen och potential. AFRYs storlek, tillväxt och strategi främjar utvecklingen för varje medarbetare och erbjuder unika möjligheter att hitta en roll som passar just dig. AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer och det vill vi att du skall vara med och bidra till. Nu har vi beskrivit vem vi söker och ser fram emot din ansökan. Har du några frågor om tjänsten eller om att jobba hos oss är du varmt välkommen att höra av dig! Välkommen med din ansökan, sista ansökningsdag är 2025-09-30 Kontaktperson för frågor: Joakim Tornberg [email protected] Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. På huvudkontoret i Solna Business Park är vi ca 350 medarbetare och tillsammans arbetar vi för att stötta och utveckla myndigheten med ca 4000 medarbetare. Arbetsbeskrivning Sektionen för kompetensutveckling är en av HR-avdelningens tre sektioner inom SiS. Sektionen ansvarar för myndighetens grundutbildning, nationella utbildningar, samt att ge institutioner stöd med riktade kompetensutvecklingsinsatser. Sektionen ansvarar även för validering av reell kompetens samt processhandledning till klientnära medarbetare. Som HR-specialist hos oss kommer du att medverka i att ta fram olika typer av utbildnings-och kompetensutvecklingsinsatser för myndighetens medarbetare. Exempel på arbetsuppgifter är: • I samarbete med kollegor och sakkunniga ta fram och samordna såväl digitala som fysiska kompetensutvecklingsinsatser • Producera i olika författarverktyg, främst Storyline • Medverka i sektionens utvecklingsarbete, t.ex. genomföra uppföljning av kompetensutvecklingsinsatser • Andra arbetsuppgifter som ligger inom ramen för tjänsten Inom sektionen arbetar HR-specialister med inriktning mot kompetensutveckling, handledare och administratörer. Du bidrar till vår gemensamma utveckling och vill vara med och utvecklas! Kvalifikationer Krav • Relevant högskoleutbildning, alternativt flerårig erfarenhet av digital produktion/design för lärande i arbetslivet • Erfarenhet av självständigt arbete med digital produktion • Erfarenhet av självständigt arbete med nyutveckling av kompetensutvecklingsinsatser, från manus till genomförande • Erfarenhet av arbete i Storyline • Erfarenhet av operativt arbete med LMS • God förmåga att kommunicera obehindrat på svenska • God skriftlig hantering av svenska språket Meriterande • Utbildning och/eller erfarenhet inom digital grafik, illustration och film • Erfarenhet av uppdragsledning • Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i annan myndighet På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Ansökan: Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 8/8-2025. I samband med din ansökan får du svara på ett antal urvalsfrågor kopplat till din tidigare erfarenhet. Blir du kallad på intervju behöver du ha med dig intyg som styrker din utbildning. Det är valfritt att bifoga examensbevis, betyg och intyg redan i samband med din ansökan. SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.
Do you want to help integrate sustainability into the core of Swedbank’s business? We are looking for a Transformation Manager to join Swedbank’s Group Sustainability. This is a unique opportunity to help shape how Swedbank puts its sustainability ambitions into action — by driving integration into core business processes and decisions. In Swedbank you have the opportunity to: Play a key role in enabling Swedbank’s sustainable finance transformation Support the development and coordination of the Group’s sustainability transformation plan Facilitate the translation of Group priorities into concrete transformation initiatives that delivers business and customer value Monitor progress of strategic initiatives and transformation milestones to ensure accountability and transparent follow-up Collaborate with Business Areas to integrate sustainability into planning, portfolios, and investment decisions Work cross-functionally with teams such as GPA, GC&T, and Group Finance to enable scalable digital and data-driven solutions Prepare updates and materials for leadership forums including the Sustainability Committee and Group Executive Committee What is needed in this role: Master’s degree in business, economics, sustainability, engineering or a related field 5–10 years of experience in banking, financial services, transformation, strategy, or sustainable finance-related roles Strong understanding and knowledge of sustainable finance market developments, ESG trends, and their relevance to business value and risk. Track record in leading cross-functional programs or complex change initiatives. Familiarity with agile or portfolio management is a merit. Business acumen, system thinking with structured problem-solving skills. Self-motivated, collaborative mindset and influence without formal authority. Excellent written and verbal communication and facilitation skills. Good command in English and preferably Swedish. With us, you can experience: Personal and professional growth through self-leadership and continuous development. Meaningful work that positively impacts our workplace, our customers, and society. An open and collaborative culture that encourages cross-functional teamwork and provides networking opportunities. A supportive and inclusive environment that promotes a balanced and sustainable work-life, with flexible working conditions when suitable for the role. Benefits such as our share based reward program Eken, company pension plan, employee offer for banking products, health insurance. "Join our team and...Be part of a strategic team at the heart of Swedbank’s sustainability journey — combining big-picture thinking with hands-on execution. We facilitate the Group’s sustainability transformation, support integration into business, and foster collaboration to keep Swedbank aligned, future-ready, and focused on long-term value creation. - Shu Wen Chan, your future manager We look forward to receiving your application by 2025-08-18. Location: Stockholm, Sundbyberg Recruiting manager: Shu Wen Chan We want to inform you that the selection process may begin after the summer holidays. We have made our choice regarding recruitment media and therefore kindly decline contact with ad sellers or sellers of other recruitment services. Swedbank does not discriminate anybody based on gender, age, sexual orientation or sexual identity, ethnicity, religion or disability – everybody is welcome. LI-LS1 #LI-Hybrid
Välj ett jobb för att visa detaljer