Undersköterska/vårdbiträde, sommarvikarie 2025, Ribbings Backe, Norlandi...
Norlandia Care AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Vi på Norlandia Äldreomsorg söker dig som är undersköterska/vårdbiträde och som vill jobba heltid/deltid under hela eller delar av sommaren på xxx äldreboende i xxxx. Vill du bli en del av vårt team i sommar? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Vad innebär jobbet som undersköterska/vårdbiträde på Norlandia Äldreomsorg? Som undersköterska/vårdbiträde är du en värdefull nyckelspelare som bidrar till att våra boende får en trygg och meningsfull tillvaro på ålderns höst. Vi utgår alltid från den boendes vilja och egna förmåga och ser till det friska. Som undersköterska/vårdbiträde ansvarar du för att utföra en värdig och god omsorg och omvårdnad utifrån den äldres individuella behov. Förekommande arbetsuppgifter kan till exempel vara hjälp med den dagliga omvårdnaden, medicingivning, dokumentation, stöttning vid aktiviteter, servering av måltider samt enklare städ i boendens lägenhet. Du kommer få vara delaktig i allt från lärorika omvårdnadsmoment till trevliga aktiviteter med de boende. Ett väldigt spännande jobb helt enkelt! Om Ribbings Backeäldreboende Norlandia Ribbings backe har 48 lägenheter fördelat på tre våningsplan med avdelningar om åtta lägenheter – både somatik och demens. Varje avdelning har kök, matsal, vardagsrum och balkong eller uteplats där vi umgås, äter måltider och genomför aktiviteter. I vårt samlingsrum på entréplan genomför vi regelbundet gemensamma aktiviteter och olika former av evenemang. Vår vackra gård omges av en härlig trädgård med pergola, utegym och bekväma utomhusmöbler där vi njuter av frisk luft och årstidens växlingar. Här får du dessutom närhet till Sollentunas omgivande grönområden, och vi har goda bussförbindelser till Edsbergs centrum med dess utbud av affärer, caféer och övriga serviceinrättningar. Vem söker vi? Vi söker dig med stort hjärta och en vilja att göra skillnad. Vi ser gärna att du tycker om att arbeta med människor och har stark känsla för service. Samt att du har lätt att samarbeta med andra och har en förmåga att vara flexibel och lyhörd när det behövs. Det är starkt meriterande om du har undersköterskeutbildning (eller likvärdig utbildning) om minst 1500 poäng. Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet inom äldreomsorgen. Det är krav på goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift. Vi ser gärna att du har god datorkunskap/datorvana och erfarenhet av dokumentation. Övrig information Anställningsform: Sommarvikariat Omfattning: Heltid, deltid eller timanställning Tillträde: Juni, juli och augusti 2025 Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag: 2025-04-30 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Regina Daramy, verksamhetschef eller Mary Hall bitr. verksamhetschef Telefonnummer 010-761 36 03, 010-761 36 04 E-postadress [email protected], [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

13 januari 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025
Sjuksköterska med intresse för psykos
Aleris Sjukvård AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Sjuksköterska sökes till Lidingö psykosmottagning. Om ossVi är en välfungerande, trevlig liten mottagning med personal som har långvarig kompetens av psykosvård. Vi har god arbetsmiljö, högt i tak och fin stämning. Vi finns i Torsvik på Lidingö. På mottagningen arbetar sjuksköterskor, läkare, arbetsterapeut och administratör. RollenVi arbetar både med mottagningsbesök, hembesök men kan även träffa patienter på annan plats för t.ex. promenader (walk and talk) eller följa upp patienterna telefonledes eller via videosamtal. Vi har ett flexibelt arbetssätt, vi arbetar personcentrerat med patienten i fokus. Vi samarbetar med bl.a. kommunernas verksamheter, andra medicinska enheter samt med Jourenheten och slutenvården på Danderyds sjukhus, där patienterna kan erbjudas inläggning vid behov. Inom Psykos Nordost bemöter vi både patienterna och varandra på ett värdigt sätt oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning, funktionshinder eller ålder. Vårt erbjudandeSom medarbetare på Alerisfår du tillgång till en rad olika förmåner som stödjer dig både i arbetsliv och privat. Vi strävar efter att skapa de bästa möjliga förutsättningarna för dig att trivas och utvecklas. Läs mer om våra förmåner här. Om digVi söker dig som är leg. sjuksköterska och som vill vara med oss och arbeta för den bästa möjliga psykosvården för våra patienter. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av psykosvård eller övrig psykiatri. Meriterande om du är Specialistsjuksköterska inom psykiatri och om du innehar B-körkort. Det är viktigt att du har lätt för att samarbeta med andra. Goda kunskaper i svenska språket är viktigt. Vi arbetar med journalsystemet Take Care. Vi kan erbjuda dig ett flexibelt och utvecklande arbete måndag-fredag dagtid där du kan utvecklas som sjuksköterska och arbetar tillsammans i ett trevligt team. För oss är god arbetsmiljö nyckeln till att kunna ge patienterna en god vård. Anställningsvillkor Anställningsform: Tillsvidareanställning, som inleds med 6 månaders provanställning Omfattning: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Individuell lönesättning Kollektivavtal finns AnsökanVi hoppas att du tycker att det låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss. Maria Gallego Mattsson, Enhetschef /Specialistsjuksköterska, [email protected] 08-12889354 eller receptionen 08-12889350.Välkommen med din ansökan!

13 januari 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025
Rådgivande Innesäljare till Condair
Bravura Sverige AB
Företagssäljare

Är du en relationsskapande person med stort tekniskt intresse som är redo att arbeta i en roll med mycket ansvar? Gillar du att arbeta lösningsorienterat och med kundkontakt? Som innesäljare hos Condair erbjuds du en självgående och omväxlande roll med fina utvecklingsmöjligheter. Välkommen med din ansökan! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Condair. Om företaget Condair är en av världens ledande tillverkare av kommersiella och industriella produkter samt system för befuktning, avfuktning och evaporativ kyla. Med en närvaro i över 50 länder erbjuder företaget sina högpresterande lösningar till ett brett spektrum av kunder, från små till stora företag över hela världen. Deras lösningar kontrollerar luftfuktigheten med stor precision och är energi- och miljövänliga när det gäller el- och vattenförbrukning. Condair AB ägs av Condair AG, vars huvudkontor är beläget i Schweiz. Koncernen har idag 25 egna kontor och 5 produktionsanläggningar. På Condair i Sverige jobbar idag 7 engagerade kollegor i en arbetsmiljö som präglas av frihet under ansvar. För Condair är det viktigt att varje medarbetare ges utrymme att självständigt planera sitt arbete samtidigt som de är ett starkt enhetligt team som alltid hjälper varandra. Som en del av Condair ingår du i ett prestigelöst och familjärt team där du erbjuds fina utvecklingsmöjligheter. Arbetsuppgifter I rollen som innesäljare hos Condair ansvarar du för att hantera inkommande kundförfrågningar via telefon, mail och chatt, med fokus på rådgivande och lösningsorienterad försäljning. Din uppgift är att vara lyhörd för kundernas förväntningar, genomföra noggranna behovsanalyser och vägleda dem mot de mest lämpliga produkterna eller tjänsterna som Condair erbjuder. Som innesäljare agerar du som en pålitlig partner till kunderna med stort fokus på att bygga stabila relationer genom att presentera lösningar anpassade till kundernas specifika behov. I denna roll ansvarar du för flera projekt och förfrågningar samtidigt vilket innebär att dina arbetsdagar är dynamiska. Du hanterar allt från enklare pris- och produktfrågor till förändringar i pågående projekt eller kundernas behov. Utöver din nära dialog med kunder, bidrar du också till Condairs utveckling genom att dela insikter från kundinteraktioner för att förbättra interna processer samt produkter och tjänster. Som innesäljare hos Condair erbjuds du en stimulerande arbetsmiljö som ger dig goda möjligheter att utvecklas såväl tekniskt som inom försäljning. Här får du chansen att bli en nyckelperson i ett innovativt och samarbetsinriktat team, med ett gemensamt fokus på kvalitet och långsiktiga kundlösningar. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Minst ett par års erfarenhet i en kundnära roll såsom inom försäljning, projektledning eller motsvarande • God datavana med erfarenhet av att arbeta administrativt i olika system • Meriterande med erfarenhet inom en teknisk roll eller bransch och/eller kunskap inom el, VVS, HVAC, automation eller liknande • Mycket goda kunskaper inom svenska och engelska i såväl tal som skrift • Meriterande med B-körkort För att lyckas i rollen som innesäljare hos Condair ser vi att du har ett starkt tekniskt intresse, en vilja att ständigt utvecklas och har en god social förmåga. Då rollen som innesäljare innebär att hantera flertalet kunder och projekt ser vi att du är en ordningsam och noggrann person som har förmågan att arbeta självständigt och som kan strukturera upp ditt arbete såväl långsiktigt som kortsiktigt. Samtidigt krävs det att du är flexibel och prestigelös och kan hantera förändringar av kundförfrågningar, upplägg och arbetsuppgifter. Då du har många kontaktytor ser vi att du har god förmåga att kommunicera och trivs med att ge kunder rådgivning av högsta kvalité. Övrig information Start: Enligt överenskommelsePlats: Stockholm, HandenLön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vårsupport genom att maila [email protected] eller ringa tillnummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

13 januari 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025
Undersköterska eller vårdbiträde som vill arbeta med hemtjänst på Kungsh...
Attendo Sverige AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Välkommen till en värderingsstyrd organisation Attendo Hemtjänst Kungsholmenerbjuder personcentrerad omsorg till våra kunder.Vi arbetar med utgångspunkt från individens behov och önskemål för att säkerställa att våra kunder får ett tryggt och självständigt liv i sitt eget hem. Om rollen Somundersköterska ellervårdbiträdeinom hemtjänsten arbetar du nära våra kunder och hjälper dem i deras vardag. Dina huvudsakliga uppgifter består av omvårdnad, stöd med dagliga rutiner,enklare hushållsarbeten, medicinhantering och förflyttningar. Du kommer att möta flera av våra kunder i deras hemmamiljö där de har behov av olika insatser. Brinner du för att ge omsorg av högsta kvalitet, arbeta med människor och har teamkänsla? Då är du rätt person för oss! Kvalifikationer Utbildad Undersköterska med skyddad yrkestitel från Socialstyrelsen alternativt utbildad vårdbiträde. God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift Kunna cykla är ett krav Meriterande B-körkort är meriterande Erfarenhet från äldreomsorg Anställningsform Timanställning med möjlighet till tillsvidareanställning (Blandat - dag, kväll och helg) Tillträde omgående eller enligt överenskommelse Vad kan vi erbjuda Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård, samt andra förmåner via förmånsportalen Attendo+, i samarbete med Benify. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag 2025-02-09men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård, samt andra förmåner via förmånsportalen Attendo+, i samarbete med Benify.Välkommen till oss – Tillsammans för framtidens omsorg!

13 januari 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025
Pythonutvecklare (Django, FastAPI, PostgreSQL)
Liminity AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vår kund söker en driven python utvecklare utvecklare! Vad vi söker: Minst 4 års erfarenhet av utveckling med: Python Django och/eller FastAPI REST API-utveckling PostgreSQL eller liknande databaser Erfarenhet av att skriva testbar kod och enhetstester Kunskap om moderna utvecklingsmetoder och verktyg Stark analytisk förmåga och problemlösningsförmåga Utmärkt förmåga att kommunicera på både svenska och engelska Meriterande kunskaper: GraphQL Docker och containerisering Erfarenhet av molnplattformar som AWS & Azure CI/CD-pipelines Machine Learning och dataanalys med Python Async/await och asynkron programmering Message Queues (RabbitMQ, Kafka) Som konsult hos Liminity får du tillgång till marknadens bästa villkor och förmåner, inklusive: Spännande uppdrag hos en framåtsträvande kund Omfattande utbildningsmöjligheter och certifieringar Konkurrenskraftig lön och förmåner Och mycket mycket mer, läs mer på https://handbok.liminity.se Är du redo att ta nästa steg i din karriär som Pythonutvecklare? Ansök idag och bli en del av Liminity - framtidens IT-konsultbolag!

13 januari 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025
Hemstädare till Stor- och hemstädningar i Stockholms län - Hemfrid

HEMFRID SÖKER DIG SOM VILL ARBETA SOM HEMSTÄDARE Hemfrid är Sveriges största företag inom hemstädning. Vi hjälper våra kunder med tjänster i hemmet så som städning, fönsterputs, flyttservice och mycket annat. Vi söker ständigt efter personal som kan tänka sig jobba hos oss runt om i Stockholm och andra delar av Sverige. Besök gärna vår hemsida www.hemfrid.se/karriar för att se andra städer där vi söker personal i. HEMSTÄDNING I VÄRLDSKLASS På Hemfrid arbetar vi utifrån våra värdeord We act Profesionally, We strive for Simplicity och We take Responsibility. Detta har bidragit till vår kvalitets - och servicekultur i världsklass! Att jobba med oss på hemfrid innebär att du får ett roligt, varierande jobb inom hemstädning. På One Team arbetar vi i team där du alltid kommer att jobba tillsammans med flera härliga kollegor från hela världen. Vi letar efter dig som: Tycker om att jobba i team med andra kollegor Ha tidigare erfarenhet inom städning Är engagerad och vill utvecklas inom städning Pratar svenska eller engelska Kunna arbeta flexibla timmar Det är starkt meriterande om du har körkort (B), och gärna egen bil Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat som hemstädare, hushållerska eller motsvarande. Vi erbjuder dig; Vi erbjuder dig allt från timanställning till en sysselsättningsgrad på 50–75%. Beroende på vad som passar dig! Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring, pensionsförsäkring och friskvårdsbidrag Gratis mobilabonnemang Utbildning inom hemstädning med fokus på din utveckling Härliga kollegor från hela världen Vill du bli en av oss? Välkommen med din ansökan! Har du några frågor angående tjänsten eller vår rekryteringsprocess är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected]. HEMFRID IS LOOKING FOR YOU WHO WANT TO WORK AS A HOUSE CLEANER Hemfrid is Sweden's largest company in home cleaning. We assist our customers with household services such as cleaning, window washing, moving services, and much more. We are constantly looking for staff who are interested in working with us in Stockholm and other parts of Sweden. Please visit our website www.hemfrid.se/karriar to see other cities where we are hiring. WORLD-CLASS HOME CLEANING At Hemfrid, we work according to our core values: We act Professionally, We strive for Simplicity, and We take Responsibility. This has contributed to our world-class quality and service culture! Working at Hemfrid means you get a fun and varied job in home cleaning, primarily for large households. We are looking for someone who: Enjoy working in a team with other colleagues. Have previous experience from a cleaning profession. Is committed and wants to develop within cleaning Speaks Swedish or English Can work flexible hours It is highly desirable if you have a driving license (B) and preferably your own car We offer you: We offer everything from hourly employment to a workload of 50-75%, depending on what suits you best! Collective agreement and good employment conditions Liability insurance, health insurance, pension insurance, and wellness allowance Training in home cleaning with a focus on your development Free mobile subscription Wonderful colleagues from all over the world Do you want to join us? Welcome to apply! If you have any questions regarding the position or our recruitment process, feel free to contact us at [email protected].

13 januari 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Vårdbiträde sökes till vår hemtjänst verksamhet i Bromma!
Attendo Sverige AB
Vårdbiträden

Välkommen till en värderingsstyrd organisation Attendo Hemtjänst Bromma erbjuder personcentrerad omsorg till våra kunder.Vi arbetar med utgångspunkt från individens behov och önskemål för att säkerställa att våra kunder får ett tryggt och självständigt liv i sitt eget hem. Om rollen Som vårdbiträdeinom hemtjänsten arbetar du nära våra kunder och hjälper dem i deras vardag. Dina huvudsakliga uppgifter består av omvårdnad, stöd med dagliga rutiner,enklare hushållsarbeten och förflyttningar. Du kommer att möta flera av våra kunder i deras hemmamiljö där de har behov av olika insatser. Brinner du för att ge omsorg av högsta kvalitet, arbeta med människor och har teamkänsla? Då är du rätt person för oss! Kvalifikationer God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift Kunna cykla är ett krav B - körkort är ett krav Meriterande Utbildad undersköterska med skyddad yrkestitel från Socialstyrelsen Utbildad vårdbiträde Erfarenhet från hemtjänst Anställningsform Timanställning (Blandat - dag, kväll och helg) Tillträde omgående eller enligt överenskommelse Vad kan vi erbjuda Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård, samt andra förmåner via förmånsportalen Attendo+, i samarbete med Benify. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag 2025-01-31men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård, samt andra förmåner via förmånsportalen Attendo+, i samarbete med Benify.Välkommen till oss – Tillsammans för framtidens omsorg!

13 januari 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025
E-Commerce Manager
Benify AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Benify is an international HR tech company that provides a market-leading global benefit and total rewards platform. With over 550 Benifyers in 6 countries, we're driving success with over 1500 customers and approximately three million users around the world . We empower people to be the best they can be while fostering a sustainable and engaging work culture where employees feel engaged and included "Because People Matter" . About the role As E-Commerce Manager, you’ll optimize our marketplace and e-commerce products to drive growth and user engagement. Your role will involve analyzing user behavior, partner performance, and campaign outcomes to deliver targeted, impactful campaigns that elevate the marketplace experience. Through strategic and operational initiatives, you'llidentifygrowth opportunities and align our marketplace with user preferences and trends. In this role, you'llcollaborate closely with Partner Managers and cross-functional teams to maximize partnership and campaign impact. Additionally, you’ll set and measure KPIs to support our growth strategy, andreport to Head of Partner Success. You will for instance Analyze user data, partners and campaign performance, and key metrics to optimize marketplace offerings and drive effective, targeted campaigns. Develop and implement strategies to increase engagement and drive revenue growth. Set, track, and measure KPIs as a foundation for growth and continuous improvement. Collaborate with Partner Managers and cross-functional teams to leverage insights that boost campaign effectiveness and enhance our partner relationships. Personal attributes To succeed as an E-Commerce Manager, you are analytical and understand that statistics and data are the foundation for making informed decisions for optimization. With a commercial mindset and the ability to identify opportunities, you drive initiatives independently, keeping productivity and the bigger picture in focus. You are results-oriented and committed to improving performance and delivering quality for partners and benefit suppliers. Additionally, you possess strong communication skills and interact with internal and external stakeholders in a clear and respectful manner. We also see that you have At least 3-4 years of experience working withinE-Commerce,Business Development for E-Commerce or Digital Marketing. Proven track record in E-Commerce strategy and optimization. Expertise in campaign management (designing, executing, and optimizing e-commerce promotions and campaigns). Solid experience in data manipulation and analysis, using tools like Excel and Thoughtspot. Professional language skills in Swedish and English, written and spoken. A bachelor’s degree in Economics, Business, Marketing, Business Administration or equivalent is considered a plus for this role. Perks of being a Benifyer Collective agreement Wellness allowance of 4000 SEK 30 days vacation Lifeplan - a leading financial advisory service that offers personalized advice for maximizing your pension savings A variety of social events and activities at our offices Workation - possibility to work abroad within EU . Practical information Start: ASAP Extent: Full-time, 100% Location: Stockholm, Sweden. Apply by submitting your CV and/or your LinkedIn profile using the application form below. We screen applications continuously and may hire someone before the last application date.Please let us know if you need any reasonable adjustments for interviews by replying to the email you will receive after you apply.

13 januari 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025
Indus Lead in Industrialisation (Linköping)
VIPAS AB
Produktionschefer inom tillverkning

Join Our Team VIPAS AB as a Indus Lead in Industrialisation Do you have what it takes to thrive in the vibrant world of IT consulting? VIPAS AB, a burgeoning company, proudly invites you to embark on your next engaging project as our About VIPAS : Imagine a world where your business technology perfectly aligns with your goals—efficient, scalable, and innovative. At VIPAS AB, that’s exactly what we strive to create. As an IT consulting company, we don’t just offer services; we deliver tailored solutions using cutting-edge technologies like Java and Python. Our team is well-versed in software development, DevOps, and engineering, bringing years of experience and expertise. Think of us as your trusted guide, leading your organization through the landscape of modern tech adoption, ensuring every step is taken with confidence and foresight. Job Description: We are seeking an experienced Indus Lead for a dynamic consulting assignment in industrialization and production technology with our esteemed customer in Linköping. In this leadership role, you will drive key efficiency and optimization projects contributing to the creation of advanced aviation systems. Key Responsibilities: Lead projects to improve production processes, focusing on cost reduction and lead time optimization. Optimize industrialization processes (e.g., job descriptions, workflows, tools) and design for quality-assured and efficient production. Manage investment projects and participate across all phases of the development lifecycle. Collaborate with the development department to ensure products are sustainable and reproducible. Oversee project budgets and exercise a clear mandate in project assignments. Requirements: Education/Experience: Relevant higher education or equivalent professional experience. Experience: 3–7 years of project leadership, preferably in industrialization or production technology. Proven ability to motivate and lead teams effectively. Preferred Skills: Background in Lean and Six Sigma methodologies. Experience in product development and risk management. Familiarity with supplier relationships and communication. Personal Attributes: Driven and proactive. Natural leadership qualities, fostering team spirit and commitment. Responsive and adaptable to business needs and evolving situations. Other Information: Working Model: On-site. Location: Linköping. The role requires compliance with protective security regulations, which may include Swedish citizenship as a prerequisite. Why Join Us? Vipas AB offers attractive employment packages for IT consultants, aligned with the Teknikföretagen (Almega) collective agreement. Clients Working with us provides opportunities in diverse industries, allowing you flexibility and growth. If you’re driven and eager to face new challenges, join the VIPAS family. You'll be part of an innovative team driving the future of telecom, Automotive, Retail, and Banking. If you're ready to take on challenging projects and grow your career in a cutting-edge environment, this is the opportunity for you! Apply Now &Please feel free to reach me at [email protected] & contact me at +46727749222 Note: Please do apply if you have Sweden PR/ citizenship OR a Sweden work permit. How to Apply: Interested candidates are encouraged to apply by submitting their resume and cover letter. Join us in driving innovation in the VIPAS AB! Please note! We offer continuously. That means that we sometimes remove the assignments before the deadline. If you are interested we recommend that you apply immediately.

13 januari 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025
AML-Analytiker till spännande konsultuppdrag i centrala Stockholm
Amendo Bemanning & Rekrytering AB
Backofficepersonal m.fl.

Nusöker vi en engagerad och driven AML-analytiker för ett konsultuppdrag inom den finansiella sektorn. Uppdraget erbjuder en unik möjlighet att vara delaktig i att utveckla och forma AML-processerna i en dynamisk och föränderlig miljö. Rollen innebär ett brett arbetsområde där du får arbeta hands-on med olika delar av AML-arbetet och bidra till verksamhetens förbättringsarbete. Vi söker dig som är redo att ta dig an en operativ roll och samtidigt vara med på resan att förbättra och utveckla processerna. ArbetsbeskrivningI denna roll får du arbeta brett med AML-frågor och transaktionsövervakning. Ditt arbete kommer bland annat att omfatta: Transaktionsmonitorering – övervakning och analys av transaktioner för att identifiera misstänkt aktivitet. Utredning av medlens ursprung – analys av kunders ekonomiska bakgrund och flöden för att bedöma legitimitet. Riskbedömningar – klassificering och analys av risker kopplade till både företags- och privatkunder. Dokumentation och rapportering – framtagning och hantering av formella dokument och rapporter enligt regulatoriska krav. Löpande utvecklingsarbete – bidra till att förbättra och effektivisera AML-processer och rutiner. Kvalifikationer och erfarenhet Tidigare erfarenhet av AML-arbete inom bank eller private banking. Erfarenhet av transaktionsmonitorering och riskklassificering. Kunskap om utredning av medlens ursprung. Erfarenhet av att skriva och hantera formella dokument inom AML. God förståelse för regulatoriska krav och riskhantering. Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Personliga egenskaper Du är analytisk och noggrann med ett starkt öga för detaljer. Du har en hands-on-mentalitet och trivs i en roll där du får ta ansvar och arbeta självständigt. Du är flexibel och tycker om att arbeta i en föränderlig miljö. Du är initiativtagande och vill bidra till både operativt arbete och utvecklingsprojekt. Detta är en spännande möjlighet för dig som vill utvecklas vidare inom AML-området och ta en aktiv roll i att forma framtidens processer. Låter detta intressant? Skicka in din ansökan redan idag!Som konsult går du ut på uppdrag hos vår kund och hjälper dem under ett projekt, ett tidsbegränsat behov eller när de av annan anledning behöver extra kompetens. Du får möjlighet att bidra med dina erfarenheter och samtidigt utveckla och bredda din egen kompetens från olika arbetsplatser. Våra konsultuppdrag kan vara både längre och kortare och ibland finns även möjlighet att bli överrekryterad till kundföretaget. Vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal och personalförmåner. Detta får du som konsult på AmendoVår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll. Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.Frågor och kontaktVid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Amendo Talent Acquisition Manager Jenny Nenne Slättenhäll, [email protected] ellerAmendos Talent Consultant Manager Julia Strömberg, [email protected] ser fram emot din ansökan!

13 januari 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025