One of the leading players in the fashion and retail industry is seeking a seasoned Program Manager to steer a complex, multi-year warehouse program based in Stockholm. This full-time, onsite consulting assignment spans from September 2025 to June 2027, with possible extension. offering a unique opportunity to work with a highly cross-functional product organization. About the role You will take the lead in managing a major warehouse transformation program, aligning multiple product teams and stakeholders toward successful delivery. Reporting to the overall program steering committee, you will be responsible for program execution, financial tracking, and stakeholder alignment across the organization. Responsibilities Define and manage program roadmaps in alignment with strategic targets Coordinate cross-functional delivery from 40+ IT product teams Identify, communicate, and mitigate risks and interdependencies Track and manage program financials and ensure budget adherence Facilitate alignment between business goals and technical execution Promote collaboration across product, tech, and business teams Deliver regular reporting on program status, risks, and milestones Engage with senior stakeholders to manage expectations and drive decisions About you You are a senior program manager with a strong track record of driving complex technology programs, ideally with experience in warehouse operations or supply chain logistics. You excel at navigating between strategy and execution, and thrive in environments that require collaboration across multiple teams and domains. Your ability to manage financials, risks, and communications at scale will be critical to success in this role. Experience and skills 10+ years of experience in program or project management roles Proven experience leading large-scale software development initiatives Previous experience with warehouse, logistics, or supply chain projects Strong grasp of both Agile and Waterfall methodologies Excellent stakeholder management and cross-team coordination skills Experience managing program-level budgets and reporting Based in Stockholm with full-time onsite availability (no remote work) Fluent in English (spoken and written) About the assignment For this assignment you will be hired as a full-time consultant by Digitalenta. We offer our consultants a generous package including healthcare allowance, insurance policy, paid vacation days and pension savings. In addition, you'll also have a dedicated consultant manager available throughout your employment with us, in addition to optional networking activities with our network of consultants.
Är du en noggrann person som trivs med eget ansvar och som är intresserad av att jobba med makeup och skönhetsprodukter? Läs vidare och se om rollen som Merchandiser kan vara rätt för dig! Att jobba hos oss! - SRB Retail House Har du erfarenhet från arbete i detaljhandeln? Har du också god kännedom kring olika skönhetsprodukter? Då är du den vi letar efter! Som Merchandiser kommer du jobba i butiker inom dagligvaruhandeln samt H&M-, Kicks- och Åhléns med välkända varumärken som exempelvis L'Oréal. I butik säkerställer vi att varumärkets möbel uppdateras och mallas om för att få in till exempel säsongsnyheter. Vi ser till att produkterna exponeras på rätt sätt enligt planogram samt ger ett säljande intryck för butikernas besökare. Som Merchandiser kommer du bl.a. ha kontakt med butikens personal, arbeta med kampanjinsatser och exponering av varumärkets produkter, arbeta med ommallning, ommöblering och skyltning efter ritning eller planogram samt hantera testers och returhantering av produkter. Att trivas med frihet under ansvar är A och O hos oss eftersom du till största del kommer utföra dina uppdrag självständigt i butik. Under hela din anställning kommer du ha nära kontakt med områdesansvarig samt andra stödfunktioner på SRB Retail House som vägleder dig. Är rollen som Merchandiser rätt för dig? Nu söker vi dig som: Lösningsorienterad, lätt att kommunicera med personer i din omgivning och kan arbeta effektivt Morgonpigg person och kan starta upp runt 08.00 i butik Finns tillgänglig måndag-fredag då uppdraget utförs vardagar Trivs med att jobba med kroppen Har tidigare erfarenhet av att jobba i detaljhandeln med skönhetsprodukter Meriterande om du har körkort och tillgång till egen bil Bor i eller i närheten av Norrtälje Tillgänglig för uppdrag mellan v.36-40 2025 – totalt ca 30h under perioden. Antal timmar och dagar kommer att variera under det angivna veckorna och det finns, inom vissa ramar, möjligheter att själv vara med och styra över schemaläggningen för detta uppdrag. Vad erbjuder vi? Lön enligt Handels kollektivavtal Milersättning som startar och avslutas vid hemmet Betald restid mellan butiker Praktisk utbildningsperiod i butik vid start av anställning Stora möjligheter att förlägga uppdragen enligt dina önskemål och schema, vid behov kan det även finnas möjlighet att arbeta fler timmar på närliggande orter Goda chanser till ett långsiktigt samarbete med fler timmar och projekt framöver Om SRB Retail House Vi på SRB Retail House hjälper dig att vinna slaget i butik. Vi har 30 års erfarenhet av att stödja varumärken och handel att nå sina shoppers där köpbeslutet fattas. Hos oss får du en partner med djup insikt om betydelsen av relationen mellan varumärket och handeln. Du får en partner som förstår nyanserna mellan en shopper och en konsument och vad som driver försäljning både in och ut ur butik. Vi har lång erfarenhet av att jobba med både riktade insatser i utvalda butiker till omfattande upplägg för hela den svenska och nordiska marknaden. Med oss som leverantör får du lösningar som enkelt kan skalas upp och ner och anpassas för olika marknader och butiksformat. 2023 gick Retail House och SRB Gruppen samman, vilket placerar oss som en av Sveriges största byråer inom trade- och Shopper Marketing i Norden. Ansökan Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi rekryterar löpande och tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan! Sökord: varuplock, varuplockare, service, butiksbiträde, butikssäljare, butiksmedarbetare, butiksarbete, extrajobb #jobbjustnu
Är du en erfaren revisor som tagit steget mot controlling och söker nästa utmaning i en kommersiell miljö? Vi söker nu en Financial Controller till ett spännande uppdrag där rätt person har möjlighet att bli anställd direkt hos kund. Önskad start efter sommaren - med hänsyn till uppsägningstid. Bolaget sitter i fina lokaler i Solna. Om tjänsten I rollen som Financial Controller kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa att företagets finansiella rapportering håller högsta kvalitet. Du kommer att arbeta nära både ekonomi- och ledningsteamet samt andra affärsfunktioner. Uppdraget är ett konsultuppdrag med omedelbar start, och för rätt person finns goda möjligheter till överrekrytering. Vår kund är ett internationellt bolag med starkt kommersiellt fokus och en kultur som präglas av samarbete, innovation och globalt perspektiv. Du blir en del av ett engagerat team där din kompetens värdesätts och där du får möjlighet att påverka. Ansvarsområden • Säkerställa korrekt och tidsenlig finansiell rapportering enligt IFRS • Upprätthålla hög standard i redovisning och interna kontroller • Hantera kassaflödesprognoser och likviditetsplanering • Ansvara för skattedeklarationer (bolagsskatt, moms, arbetsgivaravgifter) • Delta i kostnads- och marginalanalyser samt affärsplanering • Koordinera externa revisioner och bistå med nödvändig dokumentation • Stötta CFO och Head of Finance i koncernrapportering och ad hoc-projekt Lämplig bakgrund • Cirka 5 års erfarenhet från revision, gärna från en av de större byråerna • 3-6 års erfarenhet som Financial Controller, gärna i ett kommersiellt bolag • Goda kunskaper i IFRS och svenska redovisningsregler • Erfarenhet av större ERP-system, gärna SAP • Flytande svenska och engelska i tal och skrift • Mycket goda kunskaper i Excel och PowerPoint Meriterande: • Erfarenhet från fordonsindustrin eller annan tillverkande verksamhet • Tidigare ledarskapserfarenhet eller ansvar för team Personliga egenskaper • Analytisk och lösningsorienterad • Strukturerad och noggrann • Trivs i en dynamisk miljö och kan hantera deadlines • Samarbetsvillig och kommunikativ Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Lindqvist. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-08-05. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/12/konsult_iStock-1181253058-scaled.jpg
Vill du specialisera dig inom lungmedicin i en miljö där forskning och undervisning är en självklar del av vardagen? Vi söker nu en ST-läkare i lungmedicin! Du erbjuds en tjänst på en högspecialiserad enhet med brett och djupt patientunderlag möjlighet att arbeta i en stimulerande miljö med starkt fokus på forskning och undervisning handledning av erfarna specialister inom både lungmedicin och allergologi goda möjligheter till individuell kompetensutveckling, forskning och undervisning. Du kommer självklart även ha möjlighet att ta del av de generella erbjudanden och förmåner som Karolinska Universitetssjukhuset erbjuder såsom generöst friskvårdsbidrag och möjlighet till bruttolöneväxling för individuellt pensionssparande. Om tjänsten Medicinsk enhet Lung- och allergisjukdomar erbjuder avancerad specialistvård inom lungmedicin samt astma och allergi. Vi bedriver undervisning och forskning av hög kvalitet – med nationell och internationell förankring. Inom enheten arbetar i dag 25 specialister inom lung- och/eller allergisjukdomar, 5 ST-läkare i lungmedicin samt 2 ST-läkare i allergologi. Som ST-läkare hos oss får du arbeta med ett brett spektrum av diagnoser, där de vanligaste är astma och allergi, KOL, lung- och pleurainfektioner, kronisk respiratorisk insufficiens samt interstitiella lungsjukdomar såsom sarkoidos och lungfibros. Även patienter med covid-19 förekommer. Vi utreder och följer upp ett stort antal patienter före och efter lungtransplantation och behandlar komplexa fall av svår astma och svåra allergier, inklusive anafylaxi, läkemedelsreaktioner, födoämnesallergier, insektsgiftallergi samt mastocytos. Du blir en del av en kreativ sjukhusmiljö där forskning och undervisning är en naturlig del av vardagen. Du som erhåller tjänsten kan förvänta dig en kreativ sjukhusmiljö och en omfattande undervisningsverksamhet och du kommer befinna dig i en miljö som ger dig möjlighet till både nationella och internationella kontakter. Vi söker dig som har ett genuint intresse för lungmedicin och vill bidra till en högspecialiserad vård trivs i en miljö där undervisning och forskning är en naturlig del av det dagliga arbetet är flexibel och vill utvecklas tillsammans med engagerade kollegor har god samarbetsförmåga och ett professionellt bemötande. Kvalifikationer Krav: Svensk läkarlegitimation God erfarenhet av arbete på lungmedicinsk vårdavdelning Meriterande: Forskningsintresserad. Om rekryteringsprocessen Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under annonsens publiceringstid. I samband med din ansökan behöver du bifoga CV. Istället för ett personligt brev ber vi dig besvara urvalsfrågor samt kort motivera varför du passar för rollen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Varmt välkommen med din ansökan - Tillsammans är vi Karolinska! Inför tillsättning av befattning som innefattar vård av barn och ungdom, kontrolleras den som erbjuds tjänsten mot misstanke- och belastningsregistret. https://www.karolinska.se/jobba-hos-oss/rekrytering-pa-karolinska/ Som anställd på Karolinska Universitetssjukhuset kan du komma att krigsplaceras. https://www.karolinska.se/jobba-hos-oss/var-arbetsplats/totalforsvarsplikt-allman-tjansteplikt-och-krigsplaceringar-pa-karolinska-universitetssjukhuset/ Om du är eller tidigare har varit anställd i Region Stockholm kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. För tillsvidaretjänster kan provanställning komma att tillämpas. Om Karolinska Universitetssjukhuset Vi på Karolinska Universitetssjukhuset är stolta över att vi är ett av världens främsta universitetssjukhus. Förutom vårt särskilda ansvar för den högspecialiserade vården i Stockholmsregionen är huvuduppdraget att tillsammans med Karolinska Institutet utbilda framtidens vårdanställda och bedriva världsledande forskning samtidigt som vi fortsätter vårt arbete med att utveckla vården för patientens bästa. Vi arbetar inom en rad olika områden och professioner. Vår vision - Vi ska bota och lindra imorgon det ingen kan bota och lindra idag. Läs gärna mer om oss på https://www.karolinska.se/ och följ oss på sociala medier! Tema Inflammation & Åldrande Tema Inflammation och Åldrande omfattar internmedicinska specialiteter såsom endokrinologi och metabolism, njurmedicin, gastroenterologi och lungmedicin samt geriatrik, reumatologi, hud och venereologi. https://www.karolinska.se/om-oss/teman-och-funktioner/tema-inflammation-och-aldrandeon/
På Bonzi arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare kollegor till vårt team, är det du? Om tjänsterna: Vi på Bonzi söker nya kollegor som vill arbeta som ledsagare eller avlösare till barn ,ungdomar och vuxna med olika funktionsvariationer hos någon av våra kunder som bor i Nacka med omnejd. Ledsagning och avlösning: I dessa uppdrag fungerar du som ett stöd åt personen både i hemmet, närområdet och på olika aktiviteter som bidrar till glädjefyllda, givande och utvecklande stunder för personen. Uppdragen sker främst kvällar och helger och arbetstillfället är 2-8 timmar långt. Att arbeta som ledsagare eller avlösare är en bisyssla och vi har inte möjlighet att erbjuda en heltidstjänst. Personlig assistent: Hos våra kunder är arbetsdagarna olika. Alla våra kunder är unika och rutiner och aktiviteter kan skilja sig beroende på vem du arbetar hos. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är till exempel att hjälpa till med dagliga rutiner, personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider. I Nacka är det främst barn och ungdomar som vi söker personliga assistenter till . En tjänst hos någon av våra assistanskunder kan även innebära att du får chansen att arbeta under olika tider på dygnet, såsom dag, kväll eller natt under vardag och helg. Din arbetsplats är i kundens hem men du följer också med kunden vid diverse utflykter samt olika ärenden,läkarbesök och andra aktiviteter.Det kan även förekomma lyft vid förflyttningar, beroende av respektive kunds behov (om det behövs finns även hjälpmedel på plats) Du finns där för kunden när denne lever sitt liv utifrån sina förutsättningar. Är du den vi söker: Vi tror att du som söker dessa tjänster är en person som tycker om att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du empatisk, socialt lyhörd, lösningsfokuserad, initiativtagande samt pålitlig. Är du även en person som har lätt att sätta dig in i andra personers livssituation så har du alla möjligheter till att bli en bra assistent, ledsagare eller avlösare. Meriterande är om du har: Körkort och tillgång till egen bil då vissa uppdrag är en bit från kommunikationer. Yrkesmässig erfarenhet av arbete som personlig assistent eller inom vård och omsorg Yrkesmässig erfarenhet eller en utbildning med inriktning mot barn, vård och omsorg eller pedagogik. Omfattning: Timvikarier vid behov som personlig assistent varierande sysselsättningsgrad utifrån respektive uppdrags behov. Som ledsagare eller avlösare är du anställd vid behov. Tillträde: Enligt överenskommelse. Starten kan förekomma omgående såväl nu som senare under sommaren eller under hösten. Intervjuer sker löpande och kan komma tillsättas innan sista ansökningsdag. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia . För dig med anställningsstöd: Bonzi är ett inkluderande företag.Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen . Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Att tänka på inför din ansökan: En förutsättning för att påbörja en anställning hos på Bonzi är att du som söker kan uppvisa giltig ID -handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent ,ledsagare eller avlösare måste du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med Bank-ID genom via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Om oss: Bonzi är ett företag som administrerar personlig assistans, boendestöd ledsagar- och avlösarservice. Vårt kontor finns i Skarpnäck.
Riksdagsförvaltningen är en myndighet som har till uppgift att underlätta riksdagens arbete. Cirka 700 partipolitiskt neutrala medarbetare arbetar vid Riksdagsförvaltningen med många olika typer av arbetsuppgifter. Nu söker vi en driven it-koordinator och projektledare som kan vara länken mellan kommunikation och it. Kommunikationsavdelningen informerar och sprider kunskap om riksdagens arbete och beslut. Vi gör också tjänster användbara och lättillgängliga. Riksdagens webbplats är navet för den externa kommunikationen och huvudkanalen för kommunikation med allmänheten och andra målgrupper. Riksdagsförvaltningen kommunicerar även via andra digitala kanaler. Vi söker dig som vill vara med på riksdagens digitala resa och bidra till en hållbar digital utveckling. Du är med och bygger våra framtida digitala kommunikationslösningar i nära samarbete med digitala kommunikatörer, utvecklare, digitala strateger och projektledare. Dina arbetsuppgifter Du kommer att leda förstudier och projekt samt ansvara för strategiska utredningar och uppdrag inom intern och extern digital kommunikation. Rollen är en viktig brygga mellan teknik och kommunikation, och du kommer att samarbeta nära med andra avdelningar. Du kommer också att leda och facilitera möten och workshoppar. En del av arbetet innebär att vara systemförvaltare och delta i test och kravställning av digitala system. Att koordinera och bidra till att lösa såväl tekniska som kommunikativa frågor är en viktig del av arbetet samt att strategiskt planera för att få system att samverka. Du kommer att arbeta i den grupp som utvecklar och förvaltar de externa digitala kanalerna. Här finns i dag två projektledare, en systemförvaltare och tre utvecklare. Dina kvalifikationer Vi söker dig som har • relevant akademisk examen • erfarenhet av arbete som it-systemansvarig eller systemförvaltare • erfarenhet av förändringsledning och behovs- och målgruppsanalyser • erfarenhet av projektledning inom statlig verksamhet • kunskap i olika projektmodeller • praktisk erfarenhet av att bygga webbtjänster • erfarenhet av arbete som koordinator mellan it och kommunikation. Du är van att använda verktyg, system och arbetsmetoder för att driva projekt och utredningar, och du är trygg i gränslandet mellan it och kommunikation. Du har god förmåga att sätta dig in i komplexa processer och rutiner. Du har förmåga att operativt lösa frågor tekniskt och kommunikativt och att strategiskt få system att samverka. Du har kunskap om effektiv kommunikation och behärskar såväl strategisk kommunikationsplanering som praktisk webbredaktörskommunikation. Som person är du social, självgående, kommunikativ och strukturerad. Du gillar att arbeta operativt, är lösningsorienterad och har gott omdöme samt en mycket god förmåga att samarbeta och bygga relationer. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Anställningen är placerad i säkerhetsklass, vilket i detta fall ställer krav på svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetsprövning. • Anställningsform: Tillsvidareanställning • Omfattning: Heltid Riksdagsförvaltningen tillämpar provanställning. Vi erbjuder dig I Riksdagsförvaltningen får du jobba med stimulerande, utvecklande och samhällsnyttiga arbetsuppgifter nära demokratins kärna. Här får du yrkesmässiga utmaningar och bra villkor kring semester, tjänstepension, föräldraledighet och kompetensutveckling. I riksdagens lokaler finns gym och träningslokal med olika träningspass varje dag. Vi strävar efter att våra medarbetare ska ha en bra balans mellan jobb och fritid. Vi erbjuder möjlighet till distansarbete i viss utsträckning. Ansökan Ansök via www.riksdagen.se, senast den 13 juli 2025. Intervjuer genomförs i augusti. Referensnummer: 2020-2024/25 Övrigt Riksdagsförvaltningen har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber sig alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Kontakta oss • Catharina Enblad, enhetschef, 08-786 60 43 • Karin Kroon, HR-strateg, 08-786 52 83 Fackliga representanter • Peter Stoltz, Saco-S, 08-786 40 00 • Anneli Löfling, ST, 08-786 40 00 • Lars Vestberg, Seko, 08-786 40 00 Riksdagen är hjärtat i den svenska demokratin. Riksdagsförvaltningens uppgift är att skapa bästa möjliga förutsättningar för riksdagen och dess ledamöter. Det är ett unikt uppdrag vi är stolta över. Vi har spännande arbetsuppgifter där vi utmanas yrkesmässigt. Samtidigt har vi god balans mellan arbete och fritid. Våra värdeord kvalitet, kompetens och engagemang ger oss en gemensam riktning. Tillsammans ser vi till att demokratin fungerar.
Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi har lång erfarenhet från rekrytering – och bemanningsbranschen och vi vet hur viktigt det är med lokal närvaro. Vårt varumärke kännetecknas av ett högt personligt engagemang på alla nivåer – i relationen med våra kunder, kandidater och i relationen med våra konsulter. Vi vill med hög kompetens, ett genuint engagemang och prestigelöst arbetssätt smitta vår omgivning med positiv energi och inspiration och upplevas som en mötesplats dit företag och människor vänder sig när de vill ta nästa steg i utvecklingen. Clockwork finns i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se Om kommunen Tyresö kommun är en kommun med höga ambitioner inom service, kvalitet och utveckling. Här arbetar man aktivt med att skapa en hållbar och effektiv organisation som ger stöd till både medborgare och medarbetare. På löneenheten finns ett erfaret team som tillsammans hanterar kommunens löneprocesser och nu söker vi en konsult som kan stärka upp verksamheten under en begränsad period. Dina arbetsuppgifter Som lönekonsult hos Tyresö kommun får du ett brett och varierat uppdrag inom hela löneområdet. Du arbetar med anställningshantering, schemaläggning, reseräkningar, rättelser, förmåner, olika typer av ledigheter och intyg. Du granskar och bearbetar löneunderlag, tar fram lönelistor och ansvarar för att skatter och arbetsgivaravgifter redovisas korrekt. Du kommer även ge stöd till både medarbetare, chefer och administratörer via telefon och ärendehanteringssystem. Rollen innebär även att tolka kommunala kollektivavtal och säkerställa att lönehanteringen sker enligt gällande regler. Uppdraget pågår mellan den 1 september 2025 och 31 januari 2026. Under perioden 1 september till 15 december arbetar du 60 % (24 timmar per vecka) och från 16 december till uppdragets slut gäller 50 % (20 timmar per vecka). Arbetstiden är till viss del flexibel och det finns möjlighet att arbeta delvis på distans. Din profil Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom lön och minst två års erfarenhet av kvalificerat lönearbete. Du har goda kunskaper i Microsoft Office och är van att arbeta självständigt och noggrant. Du trivs i en serviceroll och har lätt för att samarbeta. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av kommunal verksamhet. Vi ser det också som ett stort plus om du har arbetat i system som Heroma och Artvise. Ansökan Är du den vi söker? Vi ser fram emot att läsa din ansökan! Vi jobbar med löpande urval, vilket innebär att vi kallar in kandidater till intervju under hela ansökningsperioden. Så vänta inte, ansök via vår hemsida www.clockworkpeople.se så snart som möjligt. För frågor, kontakta ansvarig Konsultchef. Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsbeskrivning Nu söker vi två erfarna skolsköterskor på 100% samt 60% till vår vårdgivarorganisation inom Klara Elevhälsa. Vi söker dig som har erfarenhet av skolsköterskejobbet samt gärna av arbete på internationell skola. Skolan vi söker dig till är centralt belägen i Stockholms innerstad med nära till kommunikationer. På skolan arbetar även en annan skolsköterska som du kommer samarbeta tätt med. Tjänsterna är i första hand vikariat fram till VT -26, men möjlighet finns till förlängning. Tjänsterna startar i början av augusti -25, eller enligt överenskommelse. Låter tjänsten intressant? Skicka in din ansökan redan idag! Förmåner Klara Elevhälsa erbjuder marknadsmässig lön, friskvård, försäkringar och pension enligt kollektivavtal samt stor möjlighet att påverka din egen arbetstid. Introduktion, uppföljning och rådgivning fås från Klaras MLA som också finns som stöd för dig på telefon. Vi erbjuder dessutom betald kompetensutveckling i form av utbildningstillfällen, grupphandledning med psykolog samt nätverksträffar där du ges tillfälle att resonera och diskutera aktuella ämnen med andra konsulter. Din bakgrund Du ska vara legitimerad sjuksköterska med vidareutbildning inom öppen hälso- och sjukvård, hälso- och sjukvård för barn och ungdom eller skolhälsovård. För dig som är lite nyare i rollen erbjuder vi stöd och extra handledning. När du arbetar på våra vårdgivarskolor är du en del i våra team. Tillsammans med dina kollegor skapar ni en tryggare vardag med kompetens- och erfarenhetsutbyte. Inom vår vårdgivarorganisation har vi en tydlig struktur med ett väluppbyggt metodstöd och ledningssystem. Inom Klara SkolPool har vi alltid korta kontaktvägar och du har alltid nära till din medicinskt regionansvariga och medicinska verksamhetschef. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och vill att du känner igen dig i följande: - Självgående - Social och utåtriktad - Flexibel - Brinner för elevhälsa och våra barn och ungdomar - Ett genuint intresse för förebyggande elevhälsa Om oss Med personlig service och lång erfarenheten i branschen hjälper vi såväl offentliga som privata uppdragsgivare med både det medicinska vårdgivaransvaret och bemanningslösningar för all personal inom elevhälsa. Att satsa på elevhälsan är att investera långsiktigt i elevernas välmående, hälsa, studieresultat och framtid och det är vi glada för att denna skola gör. Ambeas verksamhetsområde Klara är en av Sveriges ledande aktörer för bemanning inom vård, omsorg och skola. Klara arbetar enligt ett kvalificerat ledningssystem, Socialstyrelsens riktlinjer för medicinsk elevhälsa och GDPR. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag och är ISO-certifierade. Klara ska vara kvalitetsledande i allt som görs och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Läs gärna mer på www.klarakompetens.se
Säljare med eget driv! Grundlön + provision Har du någonsin drömt om att driva ett eget företag och jobba efter dina egna villkor och bestämma ditt eget schema varje vecka? Är dina svar ”ja” så har du hittat helt rätt! Att jobba som säljare hos oss på Power Of Nature AB innebär att du själv bestämmer ditt schema efter hur du kan jobba i relation till ditt liv. Känslan av att vara självständig och driva eget företag fast med en trygghet som anställd. Vi har inga krav på tidigare arbetslivserfarenheter inom yrket. Detta då vi intern utbildar all vår personal från grunden så du blir den bästa versionen av dig själv inom yrket. I detta jobb besöker vi privatpersoner i deras hem och säljer vår produkt Roboclean. Hos oss får man alltid betalt för bägge delar så man jobbar aldrig gratis. Det man får betalt för är alla demonstrationer man gör men även en grundlön på 27.450:- vid heltidsjobb samt provision för allt man säljer! Vem söker vi? · Du är drivande i ditt arbete · Du har social kompetens · Du är öppen för nya möjligheter Vad erbjuder vi? · Kontinuerlig utbildning av våra försäljningschefer samt kontorschefer · Grundlön på 27.450:- vid heltidsjobb på 45 demonstrationer per kalendermånad + provision · Du jobbar på egen ort där du alltid utgår från ditt eget hem · Du bestämmer själv hur stort område du vill arbeta i · En bokningsavdelning som bokar dina besök åt dig vilket innebär att du jobbar på förbokade kundbesök De krav vi har är: · Att du har B-körkort · Att du har tillgång till bil att använda i arbetet · Att du kan det svenska språket flytande i tal och skrift Hos oss finns goda möjligheter till att klättra i karriärstegen och ta nästa steg som säljare. Kanske vill du driva ett eget kontor och ha ditt eget företag? Alla möjligheter finns hos oss! Välkommen med din ansökan idag!
Vill du jobba med moderna teknologier, infrastruktur som kod och CI/CD - samtidigt som du bidrar till ett säkrare och mer robust samhälle? Combitech i Stockholm söker nu en DevOps/Infrastruktur-konsult. Vi erbjuder dig en roll som konsult där du får möjlighet att jobba nära våra kunder inom försvar, myndighet eller industri - alla med fokus på säkerhet, långsiktighet och teknisk höjd. Du kommer arbeta med automation, molnplattformar, containers och moderna pipelines i några av Sveriges mest intressanta teknikmiljöer. Rollen I rollen kommer du att: * Automatisera och optimera bygg- och driftsflöden med moderna DevOps-verktyg. * Bygga och underhålla CI/CD-pipelines i t.ex. Azure DevOps, GitHub Actions eller Jenkins. * Arbeta med containerlösningar (Docker, Kubernetes) och infrastrukturen kring dessa. * Hantera infrastruktur som kod (IaC) med verktyg som Terraform eller Ansible. * Implementera monitorering och loggning med Prometheus, Grafana, ELK m.fl. * Skripta i Bash, PowerShell eller Python för att effektivisera återkommande moment. * Bidra till säker och stabil drift i både test- och produktionsmiljöer. Vi söker dig som * Har examen inom teknik/IT eller motsvarande erfarenhet. * Har flera års erfarenhet av DevOps-arbete, CI/CD och molntjänster (AWS, Azure eller GCP). * Är trygg med infrastruktur- och utvecklingsnära verktyg. * Har god förståelse för nätverk (TCP/IP, DNS m.m.). * Är nyfiken, lösningsorienterad och gillar att jobba i team. * Bonus: erfarenhet från samhällsviktiga miljöer, säkerhet eller regulatorisk utveckling Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll. Urval sker efter annonsens utgång och vi ser fram emot att höra från dig! Kom och gör skillnad! Vi arbetar främst med kunder inom försvarssektorn och industrin. Vi vill ständigt öka vår förmåga att möta och överträffa de krav som ställs i ett osäkert omvärldsläge. Vi är specialister på våra kunders unika behov och vi accelererar kundens utveckling genom att skapa team med rätt kompetens, tydligt driv och en passion för uppdraget. Hos oss får du vara med och utveckla ditt ledarskap för att möta kraven i framtidens samhälle. Vårt kompetensutvecklingsprogram Combitech GROW ingår som en naturlig del i din anställning. Vi ger dig möjlighet att växa i en företagskultur som uppmuntrar till såväl personlig som professionell utveckling, samtidigt som du arbetar i spännande och givande uppdrag. Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor på vår webb! Kontakt/rekryterande chef: Petra Charlotte Arrenäs, [email protected] Vi undanber oss rekryteringssamarbeten.
Välj ett jobb för att visa detaljer