Bli en del av världens största humanitära rörelse Röda Korset är världens största humanitära rörelse och finns i 191 länder. När katastrofen slår till är vi redan på plats för att hjälpa utsatta människor, inte minst tack vare 16 miljoner volontärer. Svenska Röda Korset driver verksamhet inom kris och katastrof, skyddsfrågor samt hälsa och vård. Vi har förtroendet att omsätta bidrag från individer, företag och myndigheter i konkreta insatser för de mest utsatta. Vi kämpar för att rädda liv, och ge hopp, överallt och varje dag. Oavsett i vilken roll du jobbar är du med och bidrar – i just din profession och genom handlingskraft och mod. Välkommen till vår värld! Verksamhetsutvecklare sökes! Vill du bidra till att Svenska Röda Korset lokalt kan göra mer för de mest utsatta? Vill du jobba med utveckling? Bli verksamhetsutvecklare hos oss på Enheten för lokal och regional utveckling! Vi har i uppdrag att stärka det lokala arbetet och den lokala förankringen så att vi effektivt levererar på vårt unika uppdrag - att vara en stark humanitär aktör med fokus på att förbättra situationen för människor i utsatta situationer. Om enheten Enheten för lokal och regional utveckling ansvarar för att, i dialog med regionråd och kretsar (Röda Korsets lokalföreningar), planera för och genomföra insatser som stärker genomförandet av Svenska Röda Korsets strategiska inriktning. Enheten ska ge utvecklingsstöd i förenings- och verksamhetsfrågor lokalt och det är medarbetarna på enheten som samordnar insatser för riktat och fördjupat stöd till kretsarna. Arbetet riktar sig i hög utsträckning mot förtroendevalda i Röda Korsets lokalföreningar. En utmaning vi har är att stärka och förbättra lokalföreningarnas organisation när verksamheter ska utvecklas och utökas. Enheten består av fyra olika team som tillsammans arbetar med specifika regioner och lokala föreningar. Har du kunskap om föreningsarbete och ett intresse för utvecklingsarbete? Är du bra på att skapa goda relationer med människor? Då är du välkommen att söka! Om tjänsten som lokal verksamhetsutvecklare Som lokal verksamhetsutvecklare ingår du i ett team med andra verksamhetsutvecklare och en gruppchef. Du ansvarar för att stötta ett antal kretsar inom regionen med allt ifrån grundläggande föreningsfrågor till att processleda mer komplicerade och utmanande processer, projekt och möten. Du stöttar även frivilliga i att genomföra behovsundersökningar, starta verksamheter, bygga lokal krisberedskap och mycket mer. Detta är en bred tjänst där du förväntas kunna sätta in dig in i och stötta våra lokalföreningar i flera verksamhetsområden, i samarbete med tematiska verksamhetsutvecklare från andra enheter inom organisationen. Vilken erfarenhet behöver man ha med sig som lokal verksamhetsutvecklare? Du har gedigen kunskap om och några års erfarenhet av att arbeta i förening och att stötta utveckling på lokal nivå. Du har även en relevant högskoleutbildning, t.ex. inom organisationsutveckling, samhällsvetenskap eller har på annat sätt den kunskap och erfarenhet som krävs. Du är bra på att samarbeta med andra, en duktig relationsbyggare, diplomatisk och kan balansera olika parters förväntningar. För att vara framgångsrik i tjänsten behöver du ha en hög pedagogisk och kommunikativ förmåga. Du drivs av en vilja att stärka Röda Korset tillsammans med våra frivilliga och förtroendevalda. Om tjänsten Tjänsten är en visstidsanställning (vikariat) på heltid. Tillträde snarast möjligt efter överenskommelse till och med 2026-12-31. Placeringsort är på vårt kontor i Stockholm. I tjänsten förekommer arbete på helg och kvällstid och resor inom Sverige. Vi erbjuder målstyrd arbetstid och flexibelt arbete. Sista ansökningsdag är den 2025-07-27. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Henrik Karlsson [email protected] Här hittar du kontaktuppgifter till de fackklubbar som finns representerade hos oss.
Är du en naturlig ledare som gillar att ta ansvar, jobba med människor och inspireras av träning? Då kan du vara vår nästa platsansvarig – en roll där du får kombinera team, utveckling och träningsglädje varje dag! Nordic Wellness är Sveriges största friskvårdskedja med över 350 klubbar och ett antal padelanläggningar runt om i landet. Det ger oss unika möjligheter att ständigt utveckla våra klubbar och att ligga i framkant när det gäller utbud, kvalitet, personal – och inte minst pris. Vi erbjuder ett brett utbud av träning och välmående för alla åldrar, har över 500 000 medlemmar och fortsätter vår expansionsresa framåt. Vi söker nu en platsansvarig till vår klubb, Sundbyberg Centrum i Stockholm. Det här är en perfekt möjlighet för dig som är redo att ta ditt första steg in i ledarskap – eller kanske redan har provat och vill växa vidare i en fartfylld och positiv miljö. Om rollenSom platsansvarig är du klubbens ledare och förebild. Du ansvarar för att skapa en klubbmiljö där både medlemmar och medarbetare trivs. Du jobbar nära teamet i receptionen, coachar i service och sälj och ser till att klubben håller högsta standard. Ansvaret vilar på dig, men inte exklusivt. Du arbetar tillsammans med din distriktschef, divisionschef och andra platsansvariga. Dessutom har ni hjälp av gemensamma system och stöd för att briljera inom HR, sälj, ekonomi, marknad och IT. Du jobbar din största del av tiden i receptionen under klubbens öppettider, vilket också betyder att du behövs på plats minst två kvällar per vecka och minst en helg per månad. Exempel på vad du kommer göra: Leda och stötta ditt team i det dagliga arbetet Bemanna och schemalägga Jobba praktiskt i receptionen – service, försäljning och medlemskontakt Ha koll på budget, administration och klubbens resultat Skapa lokala event och inspirera till träningsglädje Vara med och forma klubbens kultur och stämning Vi söker dig som: Vi söker dig med stort ansvarstagande som kan driva medlemsutvecklingen och klubbens träningsupplevelse framåt. Du är flexibel, gillar att arbeta i ett högt tempo och tycker det är roligt med förändringar i ditt arbete. Sälj och service är arbetsuppgifter du trivs med och är van vid samt att du tycker om att motivera och leda dina medarbetare i det dagliga arbetet. Tjänsten som platsansvarig sätter din förmåga att arbeta självständigt på prov och som person är du lösningsorienterad, positiv och professionell i alla möten med såväl medlemmar, medarbetade och kollegor. Vi ser att du har goda kunskaper i det svenska språket och kan använda det såväl i tal som skrift. Vad du får hos oss: En rolig och inspirerande arbetsplats där vi växer tillsammans Fri träning på alla våra klubbar Möjlighet att utvecklas – vi ser ofta våra platsansvariga ta nästa kliv inom företaget Stöd från chefer och kollegor som vill se dig lyckas Ett arbete där du gör skillnad – varje dag Ansökan Tjänsten är på 100 % Vi tillämpar 6 månaders provanställning Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller, och genom att skicka in din ansökan godkänner du att en sådan kan utföras. Sök idag – vi vill höra från dig!Urval och intervjuer sker löpande – så vänta inte. Skicka in din ansökan idag och bli en del av Nordic Wellness-familjen, där vi tillsammans lever våra värdeord: Fun. Movement. Strong. Together.
Ditt engagemang som undersköterska spelar en avgörande roll i mötet med psykiatriska utmaningar. Välkommen till en klinik där du inte bara arbetar – du påverkar och gör skillnad varje dag. Hos oss får du en givande arbetsmiljö med meningsfulla arbetsuppgifter, inspirerande kollegor och närvarande ledarskap. Psykiatricentrum Södertälje är en liten klinik med korta beslutsvägar, hos oss får du möjlighet att vara med och påverka! Vi erbjuder en god arbetsmiljö med meningsfulla arbetsuppgifter, motiverade kollegor och närvarande ledarskap. Vi tycker det är viktigt att varje medarbetare får utvecklas och har en generös inställning till kompetensutveckling. Vi värdesätter även ett hållbart arbetsliv och våra medarbetare får bland annat ett generöst friskvårdsbidrag, möjlighet till friskvårdstimme och tillgång till personalgym. Om oss Vår heldygnsvård består av två avdelningar, avdelning 34 och 36 med 16 vårdplatser vardera. Vi vårdar patienter enligt HSL och LPT. Vid avdelning 34 finns även en separat verksamhet med 2 stycken tillnyktringsplatser där vi vårdar patienter inkomna enligt LOB. På avdelningarna arbetar sjuksköterskor, skötare, kuratorer och läkare. Alla yrkesgruppers kompetens tas tillvara för att ge en mycket god vård. Vi tar emot patienter från samtliga diagnosgrupper vilket gör dagarna varierande och väldigt intressanta. Du får i och med detta möjligheten att lära dig om alla olika diagnosgrupper och samsjuklighet. Om tjänsten Som undersköterska kommer du att vara en viktig del av omvårdnadsgruppen och arbeta nära sjuksköterskor, kuratorer och läkare. Ditt fokus ligger på patienternas psykiatriska vård och somatiska omhändertagande, men också på anhörig- och nätverksarbete. Du kommer att bidra till vårdplaneringen och främja patienternas delaktighet i deras egen vård. Dokumentation i journalsystemet Take Care är en integrerad del av arbetet. Du kommer även att delta i utvecklingen av omvårdnadsarbetet på avdelningen. Vi söker Dig som har ett genuint intresse för psykiatriska patienter och är engagerad i att skapa en trygg och stödjande vårdmiljö. Vi värdesätter god samarbetsförmåga, stresstålighet och förmåga att agera i akuta situationer. Tidigare erfarenhet inom psykiatrin eller missbruksvård är meriterande. Bevis om skyddad yrkestitel för undersköterskor eller arbetsgivarintyg som styrker att du hade tillsvidareanställning som undersköterska 1 juli 2023 i enlighet med övergångsbestämmelserna (2021:739) i Patientsäkerhetslagen (2010:659). Du som söker med arbetsgivarintyg ska bifoga betyg från din från din undersköterskeexamen. Anställningsform Tillsvidareanställning, heltid. Arbetstider enligt schema (dag-, kvälls- och helgtjänstgöring). Tillträde enligt överenskommelse. Psykiatricentrum Södertälje är en specialistpsykiatrisk klinik inom Stockholms läns sjukvårdsområde, SLSO. Kliniken har fem öppenvårdsenheter och två heldygnsvårdsavdelningar. Med våra ca 200 medarbetare är vi en liten klinik. Det medför en god sammanhållning samt gör det enklare att lära känna och påverka verksamheten. Varmt välkommen med din ansökan! Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.regionstockholm.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
Är du student eller har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 51 %? Har du jobbat med lager tidigare och gillar att röra på dig? Då har vi kanske jobbet för dig! För denna tjänst ber vi dig att det tydligt i ditt CV framgår vad din andra sysselsättning är. Du kommer arbeta på ett lager där du ansvarar för plock och pack av sjukhusmaterial till deras kunder med hjälp av plocktruck (A1). Arbetet utförs med Voice-röststyrning för att optimera arbetsflödet. I arbetet ingår många tunga lyft. Det är viktigt att beakta säkerhetsrutiner och lämna varje plats i god ordning. Arbetet kräver fokusering, noggrannhet och effektivitet. Du kommer arbeta mot uppsatta mål och tighta deadlines. Det är viktigt att arbeta ergonomiskt riktigt. Arbetet är både självständigt och samverkande så att varje skiftlag når uppsatta mål. Du kommer vara anställd hos Uniflex och arbeta som konsult hos MediCarrier i Spånga. Du kommer ha en viktig roll för att alla våra nära och kära ska få rätt vård! Arbetstider: Skiftarbete kl. 06.15 - 14.30 och kl. 14.30 - 22.45, måndag till fredag. Just nu söker vi personal främst till kvällsskiftet. I ditt Cv ska det framgå tydligt vad du har gjort de senaste 5 åren med både månader och årtal. Om du ej har en annan sysselsättning så ber vi dig att inte söka denna tjänst. Vem är du? Du som söker har ett par års erfarenhet av lagerarbete och truckkörning. Meriterande om du har arbetat på ett liknande lager med inriktning mot sjukvård. För att lyckas i rollen som lagerarbetare tror vi att du är en energisk och gillar fysiskt krävande arbete. Vidare är det viktigt att du är pålitlig och noggrann i ditt arbete så att kunder i slutändan får rätt varor till sig - att patienter i Stockholms län därmed får rätt vård i rätt tid. Krav för tjänsten är att du: - behärskar svenska i tal och skrift - kan arbeta minst två dagar i veckan och har en annan huvudsaklig sysselsättning - har gymnasieutbildning/examen - har truckutbildning enligt TLP10 - Erfarenhet av att köra truck. Om du ej har körvana så kommer du inte kommer vidare i urvalsprocessen *Under rekryteringsprocessen kommer det krävas utdrag ur belastningsregistret samt säkerhetsintervjuer med dig som kandidat.* Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! *I ditt cv ska det tydligt stå både månader och årtal för tidigare arbeten och studier.* Eventuella namngivna referenter bör ha kännedom om att de finns i dina ansökningshandlingar. Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande: • Kollektivavtal • Tjänstepension • Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner • Försäkringar • Marknadsmässig lön • Karriär och utveckling Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande.
Trivs du med att ha en central roll där du får saker att fungera smidigt? Är du en strukturerad person som gillar att stötta både chefer och kollegor i det dagliga arbetet? Vill du arbeta i en varierad administrativ roll i en innovativ och internationell miljö? Om tjänsten Vi på Perido söker nu en administrativ support till vår kund. Kunden i fråga är ett välkänt bolag inom fordonsindustrin. Du utgår från kontoret beläget i Södertälje. Dina arbetsuppgifter Som administrativ support har du en central roll i att stötta både chefer och medarbetare inom två olika sektioner. Du bidrar till att den dagliga verksamheten fungerar smidigt genom att koordinera möten, hantera dokumentation och webbsidor samt se till att interna processer, som behörigheter och beställning av kontorsmaterial och utrustning, fungerar effektivt. Exempel på arbetsuppgifter: Boka och koordinera interna och externa möten, inklusive agenda, kallelser och protokoll Ge administrativt stöd till sektions- och enhetschefer, till exempel boka resor, lokaler och hantera fakturor Hantera och uppdatera dokumentation, policydokument, mallar och hemsidor Stödja rapportering och datainsamling från HR-system samt förbereda presentationer och sammanställningar Delta i budget- och fakturaprocesser, beställa varor och hantera leverantörsfakturor i Basware Dina egenskaper Som administrativ support är det viktigt att vara noggrann, strukturerad och ha ett sinne för detaljer. Du behöver också vara serviceinriktad och lyhörd för andras behov, eftersom rollen ofta innebär att ge stöd till kollegor och chefer. Flexibilitet och förmågan att hantera många uppgifter samtidigt är också värdefulla egenskaper, liksom att kunna arbeta självständigt och ta egna initiativ. Är det dig vi söker? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Hög integritet, hanterar konfidentiell information med diskretion God IT-vana – har erfarenhet av Microsoft Office, Basware, SharePoint, Helpdesk, DMS, 3D Experience med mera Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag i sex månader. Start 2025-09-01. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35339 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.
Vi söker en teknisk säljare till Compomill i Upplands Väsby. Compomill utvecklar och säljer elektronikkomponenter och testsystem till framförallt tillverkande företag inom nordisk elektronikindustri. Med sin kundnära produktutveckling och sitt professionella tjänsteutbud levererar Compomill lösningar som möter högt ställda krav på tekniska prestanda och design. Compomills kunder återfinns bland stora varumärken och industrier framförallt inom telekom, försvar, forskning och laboratorier samt inom mät- och testområdet. Compomill är ett branschledande företag med huvudkontor i Stockholm samt tre försäljningskontor i Norden och representerar ett 60-tal leverantörer från olika delar av världen. Teknisk säljare Tjänsten är en stor möjlighet för dig som trivs med teknikhandel och elektronikprodukter. Om du är kundfokuserad och tycker att det är spännande med många kontaktytor inom import och export, är detta rätt säljroll för dig. Compomill erbjuder dig kompetensutveckling i ett företagsunikt utbildningsprogram. Arbetsuppgifter Som teknisk säljare kommer du att genomföra försäljning till nya och befintliga kunder. Du har en egen budget och ansvarar för försäljning till kunderna i ditt område. Nära samarbete sker med Compomills supportgrupp och övriga säljare i den nordiska organisation. I rollen ingår det att ha kontinuerlig kontakt med kunder och leverantörer, boka kundbesök, genomföra säljbesök, sköta offerthantering och uppföljning. Arbetet innefattar täta leverantörskontakter för att kunna sköta försäljning av komponenter hos både nya och befintliga kunder. Compomills kunder och leverantörer finns inom elektronik-, försvars- och tillverkande industri, samt laboratorier och universitet. Vi erbjuder välkända material, komponenter, produkter och system inom RF-Mikrovåg, elektromekanik samt kraftelektronik. Vi söker dig som... har några års säljerfarenhet och vill utvecklas i din karriär som säljare. har erfarenhet av besöksbokning och genomförande av kundbesök. gillar att spendera tid hos kund. har grundläggande tekniska kunskaper och intresse som passar Compomills produktsortiment. kan kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska. är van datoranvändare och behärskar Microsofts programvaror. Det är meriterande om du… har arbetat med elektronikhandel och har erfarenhet av den nordiska marknaden. har erfarenhet av arbete i ett mindre företag, där kundbesök och uppsökande försäljning är ett stort inslag. är engagerad och trivs med att driva försäljning till avslut. Övrig information Tjänsten är heltid och innebär med planerade resrutter att arbeta utanför kontoret. Det innefattar även resor med övernattning. Huvudkontoret är beläget i Upplands Väsby och du behöver ha körkort. Mer om Compomill Compomill är ett entreprenörsdrivet företag med familjär stämning. Compomill ställer höga krav på kvalitet och service samt de tekniska lösningarna företaget erbjuder. Kvalitetssystem och policys styr alla beslut och hur Compomill hanterar sin verksamhet och de tillämpas i hela organisationen. Compomill har kontor i Upplands Väsby, Göteborg, Malmö och Helsingfors. På kontoret i Upplands Väsby arbetar 7 medarbetare. Compomill sitter i ett öppet kontorslandskap i trevliga lokaler. Mer om tjänsten Direktrekrytering Tillsättning: enligt överenskommelse Placering: Upplands Väsby Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Ellen Ploman-Wolinder på [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Var dags arkitektur gör livet lite smidigare, roligare och vackrare. Det är precis vad vi på Liljewall arbetar för. Vi vill nu förstärka vårt team och söker därför ytterligare en landskapsarkitekt som vill ta en drivande roll i våra utvecklande projekt. På Liljewall arbetar idag 25 landskapsarkitekter och landskapsingenjörer fördelat på våra tre svenska kontor varav 7 i Stockholm. Med en stark drivkraft, bred kunskap och ett aktivt ansvarstagande genom byggprojektets alla skeden, skapar vi förutsättningar för ansvarsfull stadsutveckling och, kanske viktigast av allt i den här rollen – inbjudande och utvecklande utemiljöer! Miljöer och platser där människor trivs, rör sig och möts. Vårt nyrenoverade Stockholmskontor i Skrapan vid Medborgarplatsen hyser idag cirka 35 kollegor. Här arbetar vi i nära team, i en miljö präglad av en stark gemenskap, snabb utveckling och ett högt engagemang. Tillsammans strävar vi efter att forma långsiktigt hållbara, roliga och meningsfulla projekt. Genom vår samlade kompetens i ett nära teamwork utvecklar vi en djupgående förståelse för hur omgivningen bäst utformas. Det är här i Göteborg allting startade och det är här vi har vårt huvudkontor med omkring 170 medarbetare. Du hittar oss i rondellen på Odinsplatsen, fem minuters gångväg från centralstationen. Du når oss via växeln, eller genom att scrolla ned bland våra medarbetare. Liljewall har en jämn könsfördelning samt är medarbetarägt. Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna kommer spänna från stadsutveckling och tidiga analyser till gestaltning och projektering av stadsrum och parker, skol- och bostadsgårdar samt kommersiella, industriella och vårdande miljöer. Våra projekt utförs alltid med fokus på hållbarhet och god gestaltning, därför söker vi dig som engageras av dessa frågor och som vill hjälpa oss att göra skillnad. Liljewall har högt satta klimatmål och vi söker dig som inte bara har kunskap, utan även en stor övertygelse i att tillsammans arbeta aktivt för att minska klimatpåverkan och skapa långsiktigt hållbara livsmiljöer. Kvalifikationer • Uttagen masterexamen från Landskapsarkitekturprogrammet (eller motsvarande internationell utbildning) • Minst 5 års yrkeserfarenhet som landskapsarkitekt, varav viss erfarenhet i rollen som handläggande landskapsarkitekt • Erfarenhet av tekniska beskrivningar samt projektering i AutoCad (kunskaper i ArchiCAD och 3D-projektering är meriterande) • God svenska i tal och skrift Rollen kräver en stor kommunikativ förmåga då du kommer att ha löpande, självständig kontakt med beställare, projektledare och interdisciplinära projektteam. Du lägger vikt vid att arbeta strukturerat och noggrant med ett tydligt kundfokus. Vi söker dig som trivs med att växla mellan olika skalor och som kan förverkliga ett starkt gestaltningskoncept hela vägen ned till projektering av enskilda detaljer. Du har en god teknisk förståelse och kostnadsmedvetenhet och kan därmed vara en aktiv part i dialogen med entreprenör även under utförandeskedet. Placeringsort: Stockholm alternativ placeringsort Göteborg. Resor i tjänsten kan förekomma. Skicka din ansökan till [email protected] Märk ditt mail med ”Landskapsarkitekt Stockholm 2025” eller ”Landskapsarkitekt Gbg 2025” beroende på vilken ort du söker till. Sista ansökningsdatum är 2025-08-08. Intervjuer är planerade att ske under andra halvan av augusti. På grund av sommarstängning av kontoren så nås vi igen under v.33. Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Norra innerstadens stadsdelsområde består av de centrala delarna av Stockholm, Norrmalm och Östermalm. Här arbetar vi för att ge våra 155 000 invånare den bästa verksamheten inom bland annat förskola, socialtjänst, äldreomsorg och stadsutveckling. Vi välkomnar dig som vill vara med och göra skillnad för invånarna i Norra innerstaden. Välkommen till oss Sabbatsbergsbyn är ett särskilt boende med 106 lägenheter fördelade på tre hus. Nio avdelningar är boende för de som har en utredd demenssjukdom och två avdelningar är för de som av fysiska skäl är i behov av vård och omsorg dygnet runt. Sabbatsbergsbyn är ett boende i Stockholms innerstad mellan S:t Eriksplan och Odenplan. Det är ett centralt äldreboende i Vasastan med grönskande områden runt knuten. I Sinnenas Trädgård träffas vi för grillning, gymnastik, underhållning och fika. Vi söker nu undersköterskor till avdelningen med somatisk inriktning och avdelningen med demensinriktning. Vi erbjuder Vi erbjuder en trevlig arbetsplats med varierat arbete och många duktiga kollegor. Det finns flera engagerade och positiva chefer och en härlig grönskande omgivning nu under denna årstid. Kom och bli en av oss! Din roll Som undersköterska ska du ge god omvårdnad, social omsorg och serviceinsatser till de äldre enligt beslut från biståndshandläggare. Du ska hjälpa och stödja omsorgstagare i det dagliga livet för att främja den funktionella förmågan hos denne och hjälpa till med omsorgstagares sociala kontakter. Du ska ansvara för att den äldre får delta i olika aktiviteter och få stimulans för sitt välbefinnande samt erbjuda den äldre möjlighet till utevistelse. Du har kontakt med anhöriga, medverkar vid vårdplanering och social dokumentation. Du behöver följa de rutiner och föreskrifter som finns på arbetsplatsen. Tjänsten innebär arbete vid behov på dag-,kvälls- och nattetid. Din kompetens och erfarenhet Du ska ha: Skyddad yrkestitel som undersköterska eller har påbörjat processen för detta. Minst 1-3 års erfarenhet av arbete inom äldreomsorg God vana av att dokumentera God kunskap i det svenska språket i tal och skrift Det är meriterande: Med arbetslivserfarenhet med demens inom äldreomsorg. Vi söker dig som har ett professionellt bemötande mot brukare, anhöriga och kollegor. Eftersom du har mycket kontakt med människor är det viktigt att du har god samarbetsförmåga och utpräglad empati. Vi söker dig som även tar stort ansvar i ditt arbete och är mycket noggrann. För att få arbeta hos Stockholms stad med äldre och personer med funktionsnedsättning i deras hem måste du visa ett utdrag från belastningsregistret. Utdraget ska inte vara äldre än 6 månader från utfärdande datum. Välkommen med din ansökan redan idag! Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Hej, Truecaller is calling you from Stockholm, Sweden! Ready to pick up? Our goal is to make communication smarter, safer, and more efficient, all while building trust everywhere. We're all about bringing you smart services with a big social impact, keeping you safe from fraud, harassment, scam calls or messages, so you can focus on the conversations that matter. Top 20 most downloaded apps globally, and world’s #1 caller ID and spam-blocking service for Android and iOS, with extensive AI capabilities, with more than 400 million active users per month. Founded in 2009, listed on Nasdaq OMX Stockholm and is categorized as a Large Cap. Our focus on innovation, operational excellence, sustainable growth, and collaboration has resulted in consistently high profitability and strong EBITDA margins. A team of 400 people from ~35 different nationalities spread across our headquarters in Stockholm and offices in Bangalore, Mumbai, Gurgaon and Tel Aviv with high ambitions. As a Senior Android Engineer, you will play a key role by improving developer experience, building and maintaining internal tools, ensuring CI/CD stability and efficiency and guiding app architecture. You will collaborate directly with backend and data infrastructure teams to build and enhance engineering platforms. As this role is primarily infrastructure-focused, your work will center around internal systems and tooling, rather than UI development or feature delivery within the app. The impact you will create: Collaborate with other developers, data analysts and release managers to design, build and maintain robust infrastructure and tooling that boosts productivity of our Android engineering teams. Take full ownership of the Android developer experience, continuously evolving it by building and maintaining internal libraries, Gradle plugins and optimizing our CI/CD pipelines. Develop automation solutions that eliminate repetitive manual tasks for developers, freeing them to focus on feature development. Identify & execute large tech excellence initiatives to improve code quality & health. Set and maintain high engineering standards, ensuring infrastructure consistently meets developer needs. Share knowledge & drive the adoption of best practices for Android engineering at Truecaller. What you bring in: 5+ years of experience in Android development. Strong passion for enhancing the developer experience, building internal tooling and reducing developer friction. Ability to work independently, proactively identify problems and autonomously drive your own work from conception to completion. You are expected to be a self-starter and take initiative. Strong analytical and problem-solving skills, ability to diagnose complex technical issues and propose effective solutions. Solid understanding of the Android SDK. Proficiency in Kotlin, Coroutines, and Dependency Injection. Excellent communication skills in English. It would be great if you also have: Experience with build and CI/CD systems, particularly Gradle and GitHub Actions. Experience with building Gradle plugins. Experience with building internal tools. Experience in investigating ANRs and analyzing bug reports. Analytical skills for finding root causes of crashes and other critical issues. Experience in debugging and profiling Android applications. Experience presenting on technical topics or advocating for best practices within an engineering organization. Life at Truecaller - Behind the code: https://www.instagram.com/lifeattruecaller/ Sounds like your dream job? We will fill the position as soon as we find the right candidate, so please send your application as soon as possible. We are excited to hear from you, don’t hesitate to apply! This position is based in Stockholm, Sweden. We only accept applications in English. What we offer: A smart, talented, and agile team: An international team where ~35 nationalities are working together in several locations and time zones with a learning, sharing, and fun environment. A great compensation package: Competitive salary, 30 days of paid vacation, flexible working hours, private health insurance, parental leave top-up, pension contribution, Udemy membership to keep learning and improving, and free gym membership. Great tech tools: Pick the computer and phone you fancy most within our budget ranges. Office life: We strongly believe in in-person collaboration and follow an office-first approach while offering some flexibility. Enjoy your days with great colleagues with loads of good stuff to learn from, and a wide range of yummy snacks and beverages. In addition, every now and then, check out the playroom for a fun break or join our exciting parties and or team activities such as Lab days, Running team, movie nights in our cinema, or a Geek lunch. There’s something for everyone! Come as you are: Truecaller is diverse, equal, and inclusive. We need a variety of backgrounds, perspectives, beliefs, and experiences to keep building our great products. No matter where you are based, which language you speak, your accent, race, religion, color, nationality, gender, sexual orientation, age, marital status, etc. All those things make you who you are, and that’s why we would love to meet you.
Vi söker dig som älskar teknik och vill göra skillnad! Är du tekniskt intresserad och redo att ta dig an en spännande utmaning? Trivs du i en roll där du får kombinera problemlösning, service och kommunikation? Då kan det här vara en tjänst för dig! Just nu letar vi efter en teknisk supportperson till vårat team i centrala Stockholm där både kundkontakt och problemlösning står i centrum. Om rollen I den här rollen kommer du att besvara kundärenden via telefon på ett snabbt och professionellt sätt och hjälpa användare som upplever tekniska problem i olika system och applikationer. Du kommer dagligen att felsöka och ge support ofta i direkt kontakt med kunder via telefon. Arbetet innebär också att guida användare genom manualer och lösningar eller vid behov hänvisa ärendet vidare till rätt funktion. Du förväntas ta fullt ägandeskap över dina ärenden och driva dem hela vägen till lösning. Vi söker dig som: Har ett genuint teknikintresse och gärna har erfarenhet från någon form av teknisk support sedan tidigare samt har erfarenhet av arbete med olika tekniska plattformar. Som person är du lösningsorienterad, effektiv och har ett tydligt fokus på problemlösning. Du har en positiv attityd och ett genuint engagemang för att hjälpa kunder, vilket gör dig till en naturlig del av ett serviceinriktat team. Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska, både i tal och skrift. Är det dig vi letar efter? Skicka in din ansökan redan idag! Omfattning och anställning Tjänsten tillträds enligt överenskommelse. Arbetstiden är heltid, måndag till fredag, under ordinarie kontorstider. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: [email protected] Vi ser fram emot att höra från dig! Hur söker du? Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Vi ser fram emot din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer