Är du en driven relationsbyggare med säljdriv? Vill du ha en roll där du verkligen gör skillnad? Vården står inför stora utmaningar, och vi söker fler drivna personer som vill vara med och skapa en mer jämlik vård och omsorg. Som Junior HR- och Bemanningsansvarig hos oss får du en betydelsefull roll där du kombinerar bemanning, kundansvar och affärsutveckling. Du blir en nyckelperson i vårt växande team, och vi tror att du – precis som vi – är lösningsorienterad, entreprenöriell, relationsbyggande och omtänksam. Vill du utvecklas inom bemanning och samtidigt använda din drivkraft för att uppnå resultat? Då kan detta vara rätt roll för dig! ÄR DU EN DRIVEN FÖRBÄTTRARE? För att trivas hos oss gillar du att bygga långsiktiga relationer och hitta lösningar där kvalitet alltid kommer först. Du är en stark kommunikatör, både i tal och skrift, och trivs med att jobba i ett högt tempo. Att arbeta självständigt och ta eget ansvar motiverar dig, men du är samtidigt en lagspelare som bidrar till ett positivt teamklimat. Har du tidigare erfarenhet från försäljning, kundrelationer eller bemanning? Då har du en stark grund att bygga vidare på! Har du dessutom rätt inställning och vilja att utvecklas - så är du den vi söker! OM ROLLEN Du bygger ditt eget nätverk av konsulter och fungerar som nyckelperson för våra kunder för att tillgodose deras bemanningsbehov. Du har helhetsansvar för bemanningen av konsulter och arbetar aktivt med förhandling, avtal och uppföljning. Rollen är en mix av account management och konsultchef, vilket innebär att du får en bred och affärsdriven roll med stor utvecklingspotential. Så här beskriver Sandra sin roll hos oss: ”Min tjänst som HR- och Bemanningsansvarig på Bonliva är precis så utvecklande och inspirerande som jag hoppades. Jag har ansvar, får jobba nära både kunder och konsulter och känner verkligen att jag gör skillnad. Och företagskulturen – wow, vi har så roligt tillsammans!” VI SÖKER DIG SOM: Har erfarenhet av försäljning, kundrelationer, bemanning eller liknande roller. Är social, resultatorienterad och trivs i en snabbföränderlig miljö. Har en naturlig förmåga att skapa och underhålla relationer. Motiveras av frihet under ansvar och gillar att arbeta med tydliga mål. Vill vara med och förbättra vård och omsorg genom rätt bemanning. HOS OSS FÅR DU: En spännande roll i ett snabbväxande företag där du kan påverka din egen utveckling. En lönemodell där du har en fast grundlön och möjlighet att öka din ersättning genom provision. En energifylld arbetsmiljö, tillgång till eget gym, gemensamma träningspass och sociala aktiviteter där vi bygger gemenskap– vare sig det är genom teamaktiviteter, frukostmöten eller AWs! PRAKTISK INFO: Arbetstider: 08.00 – 17.00 med en timmes flextid Tjänstgöringsgrad: 100% Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Start: Så snart som möjligt Plats: Vi finns i härligt ljusa lokaler på vårt huvudkontor i centrala Stockholm. Vår policy är att provanställda arbetar heltid på kontoret för bästa möjliga onboarding. Som tillsvidareanställd har du sedan möjlighet att arbeta på distans ett visst antal dagar i veckan OM URVALSPROCESSEN Urval sker löpande, så var snabb med din ansökan! Vår urvalsprocess inleds med att vi granskar CV och din presentation i ansökan, vilket följs upp med telefonintervjuer för de kandidater som uppfyller kraven. Trivs vi efter samtalet med varandra går vi vidare till en personlig intervju på plats. Nästa steg i rekryteringsprocessen är att våra slutkandidater gör ett testcase, följt av en träff med rekryterande chefer. Slutligen tar vi inför anställning alltid referenser. Har du funderingar kring vår rekryteringsprocess är du välkommen att höra av dig till [email protected]. OM BONLIVA Bonliva är Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom vård, skola och omsorg. Vi har hittills haft över 4000 konsulter som arbetat för oss och bemannar verksamheter i hela Sverige och Norge. Bonliva har nyligen idag två dotterbolag, ledda av medarbetare från Bonliva, som båda växer i rask takt. Bonliva AS, vår norska motsvarighet, samt Bonliva Care, där vi erbjuder neuropsykiatriska utredningar och vård. För rätt person ges goda utvecklingsmöjligheter och vi lyssnar gärna in dina drömmar. Vi växer snabbt och letar efter fler stjärnor som vill vara med på resan ANSÖKAN Ansök direkt via formuläret. Har du frågor? Maila oss på [email protected]. Vi ser fram emot att träffa dig!
Enheten Mark och Fastighet förvaltar kommunens markreserv och kommunalägda fastigheter; mark och byggnader. Vi driver olika typer av underhållsprojekt och handlägger många olika avtal. Vi samverkar med andra enheter både inom samhällsbyggnadskontoret dit enheten hör, inom kommunen och kommunala bolagen, i olika mark- och fastighetsrelaterade frågor samt servar medborgare med svar på olika frågor. Totalt förvaltar vi ca 900 objekt. Vi är idag ca 10 medarbetare samt enhetschef och söker nu en systemförvaltare tillika administratör till enheten. Vi befinner oss på en konstruktiv resa där vi både bygger kultur, struktur och tydliggör vårt uppdrag - tillsammans. Dina arbetsuppgifter I rollen som systemförvaltare och administratör kommer du att vara ansvarig för administrationen gällande faktura- och avtalshantering. Du kommer stötta verksamheten i budget- och prognosarbete samt ekonomisk uppföljning. Du kommer hantera inkommande fakturor med granskning, kontering och vidarebefordran i ekonomisystemet. Enheten använder idag ett avtalshanteringssystem för att administrera arrende-, nyttjanderätts- och hyresavtal och som systemförvaltare har du till uppgift att fungera som huvudansvarig för avtalssystemet där du sköter behörigheter, användarstöd och kontakter med systemleverantör och IT samt utveckling av innehåll och användningen av systemet. Du ska bistå och samordna våra fastighetsförvaltare i hanteringen och användningen av avtalshanteringssystemet och säkerställa att avtalen följer interna processer och formkrav. Beroende på din erfarenhet och vår arbetsfördelning kan du även komma att delta i arbetet med andra typer av utrednings-, samverkans- eller processfrågor. Systematisk dokumentation, ärendehantering och uppföljning är också viktiga och vanligt förekommande arbetsuppgifter. Vem är du? Du har dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete med koppling till avtalshantering och ekonomi. Du är nyfiken på att lära dig mer och bidra till ordning och reda, likabehandling och hållbar förvaltning i vår kommun. Du gillar att samarbeta och är bekväm med att kommunicera med interna såväl som externa intressenter. Du är trygg i dig själv och har förmåga att anpassa din kommunikationsstil efter olika personer och situationer och bidrar till en vänlig och utvecklande arbetsmiljö. Personliga egenskaper: - Du behöver vara mycket organiserad och ha hög förmåga att arbeta strukturerat - Hög samarbetsförmåga, sätter laget före jaget, är prestigelös, lärande och delar med dig av erfarenheter/frågor - Du skapar tydlighet och gillar att tillsammans med kollegorna hitta lösningar och vägar framåt, samtidigt som du tar ansvar för och driver dina uppgifter i mål. - Du vågar fråga och be om hjälp vid behov. Krav: - Din lägsta utbildningsnivå är gymnasial, gärna med ekonomisk inrikting - Du har minst ett par års erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter - Du har erfarenhet av ekonomiska arbetsuppgifter och/eller fakturahantering - Du behärskar svenska språket obehindrat i både tal och skrift - Datorvana, kunskap inom MS Officepaketet och stor vana att hantera digital information Meriterande: - Erfarenhet av systemförvaltning - Erfarenhet av arbete inom samhällsbyggnadssektorn - Kunskaper i ekonomisystem - Erfarenhet av avtalshantering - Erfarenhet från offentlig verksamhet Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi erbjuder dig Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner Arbetsplatsen finns i moderna lokaler i Södertälke stadshus nära pendeltåg och bussar. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Välkommen till oss! Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Har du ett stort engagemang för elevers hälsa, lärande och utveckling? Vill du arbeta hos en arbetsgivare där du har stor frihet i rollen samtidigt som du vid behov har möjlighet att få vägledning, stöd och inspiration av kollegor? Är du självgående i din yrkesroll men även har förmåga och intresse av att samarbeta med andra professioner? Sök då rollen som skolkurator redan idag! Den Centrala Barn och elevhälsan söker en skolkurator på ett föräldravikariat till vår kompetenta och härliga grupp. Du blir anställd inom den centrala Barn och elevhälsan med placering på Nacka gymnasium. Tjänsten kommer att påbörjas augusti 2025 t.o.m. februari 2026. Vi intervjuar löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! Ditt uppdrag I rollen som skolkurator arbetar du med främjande och förebyggande insatser för att skapa goda förutsättningar för elevernas lärande, utveckling och hälsa. Arbetet bedrivs på individ-, grupp och skolenhetsnivå. Du tillhör skolornas elevhälsoteam som även består av skolledare, skolsköterska, specialpedagog och skolpsykolog. Du stödjer skolledning och personal i att prioritera, planera och genomföra psykosociala insatser för elever. Du bidrar med din psykosociala och sociala kompetens som ett stöd i det pedagogiska arbetet och i den övergripande planeringen av elevhälsans arbete. Du blir en del av den centrala Barn- och elevhälsan, där omkring 20 skolkuratorer ingår. Även om ni är placerade på olika skolor, har ni ett nära samarbete genom regelbundna träffar och ett starkt nätverk. Vidare samarbetar du med skolpersonal, elever, vårdnadshavare och externa aktörer för att främja elevernas välmående och utveckling. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: - Deltagande i skolornas elevhälsoteam - Stödjande, motiverande, utredande och rådgivande elevsamtal, både enskilt och i grupp - Rådgivning och stöd till vårdnadshavare kring föräldraskap samt hänvisning till lämplig stödinstans - Handledning och konsultation till skolledning och skolpersonal i psykosociala frågor - Informera om, samverkan med och samordning av kontakter med olika stödinstanser i samhället, såsom socialtjänst, psykiatri, habilitering, BUP och polisen - Medverkan i skolans övergripande främjande och förebyggande trygghets- och likabehandlingsarbete - Arbete med klasser och grupper utifrån trygghet, trivsel och hälsofrämjande teman Din erfarenhet För denna tjänst krävs att du har: - socionomexamen - aktuell erfarenhet av att arbeta som kurator och/eller med ungdomar med psykosocial problematik - erfarenhet av att arbeta med ungdomar - god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Det är meriterande om du även har: - erfarenhet av att arbeta som skolkurator - god kunskap om skolan som organisation - kunskap om och erfarenhet av att arbeta med ungdomar i behov av särskilt stöd - erfarenhet av att arbeta inom socialtjänsten. Är det här du? För att lyckas som skolkurator behöver du vara stabil, professionell och förtroendegivande. Du har både intresse och förmåga att samarbeta, kommunicera och skapa goda relationer med elever, vårdnadshavare, skolpersonal och externa aktörer. Du värdesätter teamarbete och olika professioners kunskap, samtidigt som du förstår vikten av att skapa en trygg miljö där elever och vårdnadshavare känner sig bekväma att öppna upp sig. Som ensam kurator på skolan är det viktigt att du är självgående. Du planerar och strukturerar ditt arbete utifrån verksamhetens och elevernas behov, alltid med ett förebyggande och hälsofrämjande fokus. Vidare visar du gott omdöme i hanteringen av känsliga frågor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi erbjuder Den centrala Barn- och elevhälsan består av skolläkare, skolsköterskor, kuratorer, psykologer, specialpedagoger och logopeder. Våra unika kompetenser kompletterar pedagogernas kunskaper. Vi är en stor grupp med mycket driv och fokus på förebyggande och hälsofrämjande arbete. Som skolkurator hos oss får du ett fritt arbete med möjlighet att påverka och utforma din roll utifrån verksamhetens och elevernas behov samtidigt som du får hjälp och stöd från en stor grupp kollegor med kompetens inom olika områden. Som en del av den centrala Barn- och elevhälsan får du regelbundet träffa de olika personalkategorierna för kompetensutveckling och erfarenhetsdelning. Vi har APT, professionsmöten och handledning i grupp en gång per månad. Vi erbjuder dig introduktion, mentorskap och arbete i en kommun med ett mycket bra förebyggande arbete. Läs mer om oss https://www.nacka.se/valfard-skola/barn-och-elevhalsan/ Som anställd i Nacka kommun har du bland annat tillgång till förmåner som friskvårdsbidrag på 3 000 kr per år, extra semesterdagar genom semesterväxling, köp av SL-kort via nettolöneavdrag, förmånscykel och en mångsidig intern stödfunktion. Intresserad? Om du vill bli en del av Nacka kommun, tveka inte att skicka in din ansökan! Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta verksamhetschef Monika Neuman på 070-431 86 53 och [email protected]. Vi rekryterar utan personligt brev och bedömer enbart din ansökan utifrån ditt CV och dina svar på ett antal frågor som du får besvara i samband med ansökan. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Välkommen med din ansökan! Utdrag ur Polisens belastningsregister för skola och förskola krävs i samband med anställning. Vi ber dig att välja "digitalt registerutdrag" för snabbare hantering. Länk https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Bakgrundskontroll kan komma att tillämpas. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering. Besök gärna Nackas kommunala skolor och förskolors karriärsida https://www.nacka.se/valfard-skola/nackas-kommunala-skolor/arbetahososs/jobba-hos-oss/ Nacka är en av Sveriges mest attraktiva och välrenommerade kommuner. Med fokus på mål, resultat, hållbart medarbetarengagemang och ständig utveckling strävar Nacka efter att bli bäst på att vara kommun. Nacka kommun är arbetsgivaren för dig som med stor frihet förnyar och gör skillnad.
Gymnasielärare i matematik på Kunskapsgymnasiet Stockholm Kunskapsgymnasiet erbjuder en skola med kunskap i fokus och en tydlig pedagogisk modell. Vårt mål är att alla elever ska nå lite längre än de själva tror är möjligt. Vi utmanar och coachar dem för att de ska klara av att nå sina mål och för att vara väl förberedda för framtida studier, men också för att lyckas i livet. Därför får de också träna på att leda sig själva och andra. Vår utgångspunkt är att varje elev är unik och utvecklas individuellt. Därför har vi pedagogik med eleven i centrum, tydliga mål och tät läraruppföljning. ARBETSPLATSEN Kunskapsgymnasiet Stockholm erbjuder de högskoleförberedande programmen natur, samhälle och ekonomi på vår fina skola. Från hösten 2025 kommer kunskapsgymnasiet Globen och kunskapsgymnasiet Liljeholmen att slås samman till Kunskapsgymnasiet Stockholm. Skolan kommer att ha ca 620 elever och befinna sig i ljusa fina lokaler med mycket goda kommunikationer på Arenavägen 31 i Globenområdet. Kunskapsgymnasiet Stockholm erbjuder dig en arbetsplats med god stämning där det är högt i tak och en gemenskap där vi alla brinner för eleverna. Vi drivs av utveckling, har höga förväntningar, ser kraften i varje individ och når längre tillsammans. Vi har ett utpräglat lagarbete där vi tillsammans skapar en skolkultur av gemenskap och hjälps åt och tar ansvar för allas elever. BEFATTNINGENS SYFTE Vi söker dig som är utbildad för undervisning i matematik och som brinner för att utveckla den pedagogiska verksamheten med fokus på tillgänglighet och högsta möjliga måluppfyllelse för alla elever. Du skall vara driven, tydlig och besitta ett positivt relationellt förhållningssätt och vilja vara med och utveckla ämneslaget på vår skola tillsammans med kollegor. På Kunskapsgymnasiet har vi ett utpräglat lagarbete. Du är aldrig ensam med utmaningar och frågeställningar. Vi hjälps åt i programlag och ämneslag för att planera arbetet. Öppenheten mellan lärare är stor och vi har ett gemensamt ansvar för att alla elever ska lyckas. Vi arbetar fokuserat med närheten till eleverna. Förutom att vara ämneslärare har du också rollen som studiecoach för en grupp elever. Fokus för studiecoachningen är att hjälpa eleverna med planering och studieteknik för att nå sina mål. Viktigt i rollen är även att skapa en trygghet och trivsel i gruppen så att alla elever mår bra och får ta del av en positiv klasskultur. Vårt mål är att varje elev ska nå längre än hen själv trodde var möjligt. Vi utgår från alla elevers behov och erbjuder alla elever utmaningar utifrån sina respektive förutsättningar. Bra undervisning är den undervisning som möter elevernas behov utifrån deras olika förutsättningar i klassrummet anser vi. Vi vill att du har mycket god pedagogisk kompetens och att en av dina starkaste drivkrafter är att skapa de bästa möjligheterna för lärande för alla elever, oavsett behov och förutsättningar. Du är en ansvarstagande, stabil och trygg vuxen som skapar förtroende hos eleverna med positiva relationer. Du är van att tydligt kommunicera och ge dem feedback både muntligen och skriftligen. Du har god IT-kompetens. Tjänsten är tillsvidare på 100 % med start den 5 augusti. Om Kunskapsskolan Kunskapsskolan i Sverige driver grundskolor, gymnasier och vuxenutbildning under namnen Kunskapsskolan, Kunskapsgymnasiet och SkillEd. Utbildningarnas viktigaste kännetecken är den pedagogiska modellen med en personligt utformad utbildning som ger kunskap och förmågor för framtiden. De första skolorna startades år 2000. Idag går drygt 13 000 elever i de 29 grundskolorna och 7 gymnasieskolorna. Företags- och vuxenutbildningen startades 2016. Kunskapsskolan i Sverige ingår i ett internationellt nätverk av skolor runt om i världen med omkring 5 000 elever som följer hela eller delar av Kunskapsskolan arbetssätt, the KED Program. Kunskapsskolan ägs av grundaren Peje Emilsson med familj. Säljare av rekryteringstjänster gör sig icke besvär. ____________________________________________________________________ Arbetstid/Varaktighet Tillsvidare med 6 månaders provanställning Heltid Kontaktpersoner Rektor: Ingela Gillner mobiltelefon: 073-317 34 88 mailadress: [email protected] Ansökan sker via länk nedan senast den 14 jul Vi tillämpar löpande rekrytering.
Älskar du att vara där det händer? Har du en förmåga att leda och motivera andra? Tycker du att Flying Tiger Copenhagen är ett inspirerande företag? Då tycker vi att du ska bli vår nya assisterande butikschef på Liljoholmen. På Flying Tiger Copenhagen vill vi vara en katalysator för människors drömmar och idéer. Vi älskar att få människor att le genom att erbjuda produkter de behöver, produkter de drömmer om eller genom produkter de inte ens visste fanns. Hos oss på Flying Tiger Copenhagen har vi starka värderingar som vägleder oss i allt vi gör – från hur vi tänker till hur vi arbetar. Vi har en öppen kultur där vi värdesätter varandra och skapar plats för olikheter, innovation och människor som är genuint intresserade av andra människor. Vi har en kreativ och informell atmosfär, där vi välkomnar mångfald och där samspel och team-spirit är nyckeln för framgång! Vem är du? Som assisterande butikschef på Flying Tiger Copenhagen brinner du för att skapa en rolig och positiv arbetsplats som får dina kollegor att prestera med sin fulla potential! Du brinner så mycket för det du gör att det smittar av sig både på dina kollegor och på våra kunder. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo där den ena dagen aldrig är den andra lik och strävar efter att uppnå resultat, alltid med glimten i ögat! Du kommer arbeta sida vid sida med butikschefen och ska kunna täcka upp då butikschefen inte är på plats. Vi förväntar oss att du: Har förmåga att leda och motivera andra Har ett extra öga för planering och strukturering Är resultatinriktad, affärsdriven och serviceinriktad Är tydlig, samarbetsorienterad och initiativrik Hos oss kommer du: Packa upp leveranser och exponera varor Se till att butiken är inbjudande Kassaarbete Avlasta butikschefen i den dagliga driften Tillsammans med butikschefen ständigt driva försäljning och nyckeltal framåt Vilka är vi? Flying Tiger Copenhagen är ett av världens mest framgångsrika – och absolut roligaste – detaljhandelsföretag. Vi älskar mångfald och kaka, och våra dörrar är alltid öppna. Vi kan erbjuda dig ett jobb på en jordnära arbetsplats där du blir en del av ett team bestående av ambitiösa, öppna och hjälpsamma kollegor som gillar det de gör. Låter det som något du vill vara en del av? Då finns det inget att vänta på – vi ser fram emot att höra från dig! Tjänsten är ett vikariat på 12 månader (till och med 2026-05-31) på 25/h per vecka med tillträde enligt överenskommelse. Vikariatet är pga studieledighet och innebär därför goda chanser till förlängning. Rekrytering kan ske löpande, så skynda dig att skicka in din ansökan! Sista ansökningsdag är 31/7.
Är du en erfaren AI/ML-utvecklare som vill utveckla lösningar som gör skillnad? Är du prestigelös och vill jobba med likasinnade kollegor som värdesätter kunskapsdelning? Då kan vi vara en bra match! Vad vi kommer att göra tillsammans Som AI/ML-utvecklare på Softhouse hjälper du våra kunder att planera och realisera sina projekt, i olika leveranser och kunduppdrag. Du tar fram Proof-of-Concepts och utvecklar lösningar, från datahantering till ML-träning och deploy. Du bidrar också med teknisk expertis vid pre-sales och införsäljning med potentiella kunder. Vårt AI-team arbetar både självständigt och tillsammans i leveranser, och träffas regelbundet för att diskutera problem och dela kunskap. Här ges du utrymme och möjlighet att vara med och utveckla Softhouse erbjudande inom AI. Vad vi söker hos dig För oss handlar det inte bara om antal års erfarenhet, utan också om att du är kommunikativ, lyhörd och driven med en fallenheten att agera förtroendeingivande gentemot våra kunder. Rollen kräver ett stort mått av självständighet samtidigt som det är viktigt att kunna samarbeta och kommunicera kring arbetet. För att lyckas i rollen ser vi även gärna att du har: Minst fem års erfarenhet av AI/ML-utveckling med Python. Kanske har du efter din master arbetat i en liknande roll, eller så har du fått din erfarenhet genom PhD inom relevant område. Extra meriterande med kunskap i bibliotek så som Numpy, Scipy och Matplotlib. Förmåga och vilja att hålla muntliga presentationer och skriva rapporter. Stor kunskap inom Machine Learning, Deep Learning, och Computer Vision. Speciellt konvolutionella neurala nätverk. Du kan oberoende läsa och sätta dig in i forskningsartiklar. Erfarenhet i flera, men inte nödvändigtvis alla, av följande: Linjär algebra, signalbehandling, algoritmutveckling, statistik, JIRA, Git Vad vi erbjuder Ett stabilt och välmående bolag där du och din work-life balance är i fokus Möjlighet att vara med och driva och utveckla den interna kompetensen inom AI på Softhouse En mix av spännande inhouseprojekt och teamleveranser tillsammans med dina Softhouse-kollegor samt externa uppdrag Skräddarsydd utvecklingsplan och aktiv kunskapsdelning med andra Softhouse-kollegor Ett team som gillar att göra saker tillsammans för att förhöja vardagen - allt från hälsofrämjande aktiviteter till gemensamma frukostar och aw’s Ett värderingsstyrt bolag där vi alla känner igen oss i våra värdeord: Team, Enkelhet, Mod och Passion Låter det intressant? Skicka in din ansökan!
Vad vi kommer att göra tillsammans Som Data Engineer hos oss arbetar du med att utveckla och underhålla datalösningar som gör det möjligt för våra kunder att fatta datadrivna beslut. Du bygger pipelines, data warehouse-lösningar och utvecklar applikationer för databearbetning, med fokus på skalbarhet, prestanda och användbarhet. Du kommer också att ta fram eller integrera tekniska lösningar för ETL och data mining, och bidra till arbetet med analys och maskininlärning. Du blir en viktig del av ett engagerat team där vi jobbar nära varandra och ständigt utvecklar vårt arbetssätt. Hos oss har du stor möjlighet att forma din roll och påverka hur vi arbetar – både i det dagliga och på längre sikt. Vad vi söker hos dig Vi tror att du tycker om att hitta smarta, innovativa lösningar som möter kundernas behov. Du är van att arbeta brett, trivs i team och drivs av nyfikenhet och utmanande projekt. Utöver det ser vi gärna att du har: 3+ års erfarenhet i liknande roller, med erfarenhet av Data Engineering, Data Science och/eller analytics. Mycket goda kunskaper i SQL, och någon av följande: Python, Node.js eller Java Erfarenhet av att arbeta med någon eller flera av molnbaserade plattformar såsom AWS, GCP, Azure, Snowflake eller motsvarande. Vana att ta ansvar för agila projekt från början till slut, och hitta kreativa lösningar Förmåga att uttrycka dig obehindrat på svenska och engelska Meriterande om du har: Erfarenhet av MLOPS, exempelvis ML Flow eller liknande Erfarenhet av Data Mesh, Data Products Kunskap och erfarenhet av en eller flera big data-teknologier, exempelvis Hadoop, Kafka eller Spark. Vad du får hos oss Här får du möjlighet att bli del av ett framåtsträvande bolag där du och din work-life-balance är i fokus. Utöver vårt generösa förmånspaket får du också: Möjlighet att påverka och bidra till företagets framgång, i en inspirerande arbetsmiljö med engagerade kollegor. En mix av spännande och utmanande uppdrag med allt från nyutveckling och förvaltning till vidareutveckling. Möjlighet att arbeta i våra åtaganden där vi levererar allt från POC, prototyp till MVP och göra teknikval och vara med i tidiga kunddialoger. Individuellt anpassad kompetensutveckling och aktiv kunskapsdelning med andra duktiga Softhouse-kollegor. Stämningen är öppen och prestigelös där vi delar med oss av kunskap och erfarenheter. Ett team som gillar att göra saker tillsammans för att förhöja vardagen - allt från hälsofrämjande aktiviteter som padel, tennis och löpning till gemensamma frukostar och aw’s. Ett värderingsstyrt bolag där vi alla känner igen oss i våra värdeord: Team, Enkelhet, Mod och Passion. Om Softhouse På Softhouse är vi ca. 300 medarbetare fördelade på 10 kontor. Vi har kodat mjukvara sedan 1996, och tillsammans ser vi till att skapa lösningar som motsvarar våra kunders behov - vi levererar tjänster och mjukvara i världsklass. Vårt Stockholmskontor, med närmare 40 utvecklare, designers och digitala strateger ligger central beläget i en vindsvåning. I Uppsala huserar våra utvecklare och designers på Svartbäcksgatan med utsikt över Domkyrkan. Låter det intressant? Skicka in din ansökan!
På IST strävar vi efter att utveckla produkter och lösningar som gör verklig skillnad i samhället genom att effektivisera och digitalisera utbildningen. Vår vision är att alla har rätt till en god utbildning – och genom vår erfarenhet, kunskap och teknik skapar vi förutsättningar för livslångt lärande. Vi söker en produktägare till Development & AI department – en engagerad person med passion för utbildning och ett nyfiket driv att utforska hur AI kan effektivisera och förbättra vårt arbete. Om rollen Som produktägare på IST spelar du en nyckelroll i att driva utvecklingen av innovativa, användarcentrerade produkter. Du är länken mellan affärsbehov och utvecklingsteamet- den som skapar klarhet, prioriterar rätt och ser till att teamet har allt de behöver för att lyckas. Du samarbetar tätt med utvecklare, UX-designers och intressenter – och uppmuntras att använda AI-drivna verktyg för att arbeta smartare och mer effektivt. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Leda kontinuerlig utveckling och förbättring av IST:s produkter. Använda AI-verktyg för att optimera arbetsflöden, automatisera repetitiva uppgifter och öka produktiviteten. Samarbeta med användare och kunder för att förstå deras behov och omsätta dem till tydliga produktkrav genom user stories och acceptanskriterier. Leda ditt utvecklingsteam genom tydliga produktmål och krav. Definiera och kommunicera produktvision och strategi. Äga och prioritera produktens backlog i linje med affärsmål och kundvärde. Driva produktens livscykel från idé till leverans i nära samarbete med UX och utvecklingsteam. Säkerställa att lösningarna håller hög kvalitet och erbjuder en utmärkt användarupplevelse. Om dig Du är användardriven, analytisk och ständigt på jakt efter smartare sätt att arbeta. Du nöjer dig inte med att följa teknikutvecklingen – du ligger steget före och hittar nya sätt att tillämpa den. Dessutom uppfyller du följande kriterier: Minst 5 års erfarenhet av arbete inom IT Relevant högskole- eller universitetsutbildning eller motsvarande erfarenhet Högt driv och är effektiv och självgående inom ditt produktområde Hög ambitionsnivå och viljan att påverka att forma visionen för produktområdet Mycket god analytisk förmåga, teknisk förståelse och strukturerad Intresserad av hur AI-verktyg kan effektivisera och förbättra teamets arbetsflöde God kommunikatör, både genom att vara lyhörd mot kund och andra intressenter Förmåga att leda och inspirera ett agilt team genom att tydligt förmedla mål, skapa engagemang och driva prioriteringar Lagspelare och trivs att arbeta i team för att nå gemensamma mål och bidra till ett lärande arbetsklimat Flytande i såväl svenska som engelska, i både tal och skrift Tidigare erfarenhet som produktägare är meriterande men inget krav. Du kan ha haft andra roller som gett dig bra förutsättningar för att nu ta klivet mot produktägarrollen. Det viktigaste är att du är driven, nyfiken och redo att ta dig an nya utmaningar – särskilt i en agil och föränderlig miljö. Om IST Vi är det ledande EdTech-bolaget i Skandinavien med över fem miljoner användare. Varje dag arbetar vi med lösningar som påverkar samhället positivt genom att underlätta för lärare, elever och vårdnadshavare att fokusera mer på lärande och mindre på administration. Vi kombinerar djup teknisk expertis med verklig erfarenhet från skolvärlden för att skapa verktyg som verkligen gör skillnad. Ansök Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med placering på vårt kontor i Stockholm. Skicka in din ansökan via http://career.ist.com senast 20 juli . Vänligen besvara även följande tre frågor i din ansökan – kort och koncist: 1. Vad tror du att du skulle bidra med i denna roll som gör dig till en stark kandidat? 2. Vad inspirerade dig att söka denna tjänst? 3. Hur matchar din erfarenhet de viktigaste kraven i rollen? Vid frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, vänligen kontakta [email protected] eller Product Area Managers: [email protected] [email protected] [email protected] Bakgrundskontroller kan förekomma som en del av vår rekryteringsprocess. Urval sker löpande så skicka din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig!
Vi är alla olika. Och det är härligt! Vi anställer inte människor efter en viss mall utan efter vem du är. För oss är driv och personlighet viktigare än erfarenhet och bakgrund. Det går bra för oss, och vi växer så det knakar. Nu söker vi fler glada medarbetare med rätt inställning och vilja att utvecklas! Om jobbet Tjänsten avser: Timanställning vid behov Tillträde: 2025-08-04 eller enligt överenskommelse Arbetstider: Du kommer att variera mellan att arbeta tidig morgon, dagtid, kvällar och helger Krav: Med anledning av Arbetsmiljölagen ska du ha fyllt 18 år. Du behöver ha goda kunskaper i svenska (tal och skrift) Nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga gäng på Willys hemma Saltsjöbaden C , som kan arbeta extra vid behov. Det perfekta jobbet för dig som pluggar eller som har en annan sysselsättning och vill jobba lite mer. Många som jobbar hos oss idag har börjat med ett extrajobb – ett bra tillfälle att testa på att jobba i butik! Tjänsten innebär kort och gott att du bidrar till att erbjuda våra kunder bra och hållbar mat till riktigt bra priser. Du är en viktig del av butiksteamet som ser till att ge våra kunder den bästa butiksupplevelsen. Här kommer lite mer om tjänsten: Tillsammans med dina kollegor sköter du den dagliga driften i butiken. Du packar upp varor och ser till att våra hyllor är välfyllda och ser fina ut. Du ser till att det är rent och snyggt i butiken. Du hjälper våra kunder i kassan eller något av våra andra utcheckningsalternativ. Du hjälper våra kunder till rätta och möter dem med kunskap, fingertoppskänsla och ett stort leende. Om oss Det är inte alla som passar att jobba hos oss. Men många tycker att det är kul! För oss är rätt inställning och vilja att utvecklas viktigare än erfarenhet och utbildning. Hos oss får du jobba ihop med ett helt team av sköna personligheter med olika bakgrunder, kunskaper och perspektiv. Lite mer om oss kommer här: Vi är ansluta till Handelsanställdas kollektivavtal där schyssta villkor som pension, försäkringar och bra OB-ersättning ingår. Vi är ett gott gäng som anstränger oss för att alla ska trivas och känna sig som en viktig del i teamet. Hållbarhet är viktigt för oss och vi arbetar till exempel alltid med att minska matsvinn i och utanför våra butiker. Du får erfarenheter – om t ex försäljning, service och om att driva butik – som du kommer att ha nytta av oavsett vad du väljer att göra längre fram. Om dig Du gillar mat, människor och försäljning lika mycket som vi! För oss spelar det ingen roll om du är vegan eller köttfantast, äter tacos en fredag eller en tisdag. Det fina med dig är att du är du. Och det är just det vi letar efter. Du vill lära dig nya saker och utvecklas. Du har positiv inställning och vill ha roligt på jobbet. Du ser när något behöver göras, kavlar upp ärmarna och får det gjort. Du har lätt för att samarbeta med andra – hos oss jobbar vi tillsammans som ett lag! Det är en fördel om du har jobbat i butik eller med service, men tidigare arbetslivserfarenhet är inte ett krav. Du pratar, skriver och förstår svenska. Många av våra kunder talar fler språk än det, så om du gör detsamma är det toppen! Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Nathalie Appelgren, [email protected]. Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 2025-07-07. Vi tar endast emot ansökningar via våra jobbsidor. För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer. Vi gör även bakgrundskontroll vid samtliga rekryteringar. Läs mer: Så går det till när du söker jobb inom Axfood Observera att vi inte under denna rekryteringsprocess kommer be dig logga in med ditt Bank-id eller scanna någon QR-kod. Vid frågor kontakta Medarbetarsupporten på [email protected].
Swedbank söker nu Kundrådgivare till Small Corporate service till kontoret i Sundbyberg Har du ett driv för service och affärer? Nu söker vi dig som vill hjälpa företagskunder via telefon i en utvecklande roll hos Swedbank i Stockholm! Ditt anställningserbjudande Vi söker fyra personer som vill anta denna spännande utmaning som konsult vid Swedbank. Du blir del av ett team på 12 personer som du arbetar nära med ett stort ansvar och tydlig påverkan. Uppdraget är konsultuppdrag med start 25/8 som löper till och med 31/12. För uppdraget blir du anställd av oss på TNG men utgår från Swedbanks kontor i Sundbyberg. Dina arbetsuppgifter Som kundrådgivare hos Small Corporate service möter du företagare i deras vardag, främst genom samtal och skriftlig kontakt. Här får du en central roll i att skapa riktigt nöjda kunder genom att ge snabb, effektiv och personlig service. Genom ditt arbete bidrar du till att bygga långsiktiga relationer och säkra affärer som skapar värde för både kunden och banken. Det här är en roll där du får möjlighet att utveckla både ditt affärsmannaskap och självledarskap. I ett öppet och samarbetsinriktat team delar ni erfarenheter och stöttar varandra i vardagen. Värt att veta Du blir en del av Swedbanks företagsservice med placering i Sundbyberg. Rollen innebär dagtidstjänst och du får en gedigen introduktion när du börjar. Här arbetar du i moderna lokaler tillsammans med engagerade kollegor och en närvarande chef som stöttar din utveckling. Våra förväntningar Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning och ett stort engagemang för service och affärer. Du har tidigare jobbat inom service eller kundtjänst och förstår att det stundvis kan vara lite stressigt. Du tar ansvar i ditt arbete, har ett professionellt förhållningssätt och drivs av att göra sunda affärer. Det är också viktigt att du sprider positiv energi till såväl kunder som kollegor. För att lyckas i rollen ser vi att du är nyfiken, kommunikativ och har ett intresse för att utvecklas vidare i banken. Du kommunicerar mycket väl på både svenska och engelska. Intresserad? Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos Swedbank. TNG är specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!
Välj ett jobb för att visa detaljer