JENSEN skolkök Bro mälarstrand söker måltidsbiträde/chaufför
Jensen Education AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Nu söker vi på JENSEN skolkök Bro mälarstrand ett måltidsbiträde/chaufför som ska servera samt leverera mat från Bro mälarstrand till våra skolenheter i närområdet! Om tjänsten Våra måltider lagas i vårt tillagningskök av kock och är högkvalitativa, näringsrika och varierade. Vi har ett hållbarhetstänk och arbetar aktivt för att ta tillvara råvarorna på bästa sätt. Utöver detta delar du våra tankar kring vikten av att värna barnens hälsa och välmående, bland annat genom att aktivt arbeta för att minska mängden raffinerat socker de får i sig. Som del av kökspersonalen hos oss arbetar du dagligen med lunchserveringen genom att ställa fram/plocka bort mat, säkerställa god hygien etc. Det är av vikt att du har ett gott bemötande gentemot såväl elever som personal. Som chaufför startar du med utgångspunkt på JENSEN Bro mälarstrand och levererar samt serverar med våra fordon mat till våra skolenheter i närområdet.  Kvalifikationer Vi söker dig som är positiv, serviceminded och rutinerad bilförare med B-körkort. Vidare ser vi att du är punktlig och har hög närvaro. Vid varje stopp tar vi med returer från leveransen dagen innan som lämnas av vid slutdestination i Bro mälarstrand. Du är ansvarstagande och har stor samarbetsförmåga med både barn och vuxna. Det är av största vikt att du är engagerad samt flexibel i ditt arbete och har en positiv och lösningsorienterad inställning då arbetet kan innebära snabba förändringar. Fordonet som används vid leverans är en lätt lastbil.  Anställningsform Tjänsten är en tillsvidareanställning på 75 % med start i augusti. För den här tjänsten tillämpar vi 6 månaders provanställning.  Din ansökan Du ansöker genom att registrera din profil och bifoga ett personligt brev och CV i vårt rekryteringssystem. Vi vill gärna ha din ansökan så snart som möjligt, då urval sker löpande. Vi tar enbart emot ansökningar via webben, ansökningar som kommer in på annat sätt behandlas inte. Mer information om vår rekryteringsprocess hittar du på vår hemsida under lediga jobb. Första steget i vår rekryteringsprocess är att genomföra två tester (Mint och Matrigma). Testlänkar skickas på mail direkt efter inskickad ansökan och du får återkoppling på testerna direkt efter att du har genomfört dem. Vid arbete inom skola eller förskola måste du enligt lag (2000:873) visa upp ett utdrag från belastningsregistret. Beställningsblanketten kan hämtas på www.polisen.se. Beställ ditt utdrag redan idag, det tar upp till 14 dagar att få utdraget. Kontaktuppgifter Vill du veta mer om tjänsten och hur det är att arbeta hos oss, vänligen kontakta köksmästare Hanna Sandberg på [email protected] JENSEN education är ett av Sveriges största privata utbildningsföretag med förtroendet att utbilda drygt 17 000 elever inom fem olika områden – förskola, grundskola, gymnasium, vuxenutbildning samt yrkeshögskola. JENSEN grundades 1996 av Håkan Jensen, företagets vd och ägare, och står för långsiktighet, kvalitet och ansvarstagande. Utbildningskonceptet ”Träning för verkligheten och bildning som mål” genomsyrar all verksamhet.

24 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Kock till Restaurang The Lake House i Södertälje
Compass Group AB
Kockar och kallskänkor

Tillsvidare, heltid 100% Tillträde så snart som möjligt Vem söker vi? Nu söker vi en passionerad kock som vill arbeta i ett team där serviceanda och lagarbete står i centrum. Med nyfikenhet och entusiasm skapar du smakfulla och vällagade rätter med fokus på hållbarhet. I tjänsten ingår bland annat dagligt arbete med egenkontroll, att ha god kännedom om allergener och kunna redogöra för alla ingredienser, beställning och mottagning av varor samt svinnhantering. Du kommer även vara behjälplig i menyplanering och inventering. Om Restaurang The Lake House The Lake House är en av tretton restauranger hos vår kund Scania, varav elva finns i Södertälje och ligger vackert med utsikt över Saltskogssfjärden vid Scanias huvudkontor. Vi serverar frukost och lunch alla vardagar till ca 800 personer och våra gäster är mestadels Scanias medarbetare samt elever från Mälardalens Tekniska Gymnasium. The Lake House har två matsalar med två olika koncept på lunchen. På Syd hittar du 'Marketplace', lunchen serveras på buffé och består av två husman, en vegetariskt och en soppa. Nord går under konceptet 'Food & Co där menyn består av tre rätter; Gröna smaker, Klassiska smaker och Världens smaker. Rätterna läggs vackert upp på tallrik framför gästen. Vår cateringverksamhet levererar inte bara förtäring till olika möten och konferenser, vi finns även på plats vid Scanias större personalarrangemang så som Scaniamilen, SportCamp och Tunanäsdagen. The Lake House är en stor enhet med många olika koncept och verksamheter så det är viktigt att du har en förmåga att planera och strukturera arbetet effektivt. Du gillar fartfyllda dagar, kan ta egna initiativ och är flexibel i din yrkesroll. Du kommer ingå i ett team med 10 kollegor och rapporterar till kökschef. Arbetstiden är måndag till fredag, dagtid. Men enstaka kvälls- och helgpass förekommer när vi har den typen av uppdrag. Vem är du? • Du är över 18 år • Du har utbildning inom hotell och restaurang med kockinriktning eller motsvarande • Du har erfarenhet av restaurangarbete sedan tidigare • Du har en förmåga att planera och strukturera arbetet effektivt • Du tar genom din passion ansvar för att hålla en hög service- och kvalitetsnivå på det du levererar • Du ser din betydelse i nöjda gäster, är positiv, stresstålig och har lätt för att samarbeta och kommunicera • Du kan ta egna initiativ och är flexibel i din yrkesroll • Du talar och skriver svenska • Erfarenhet av menyplaneringssystem är ett plus Om Compass Group Vi är en del av Compass Group som är en världsledande leverantör inom mat, dryck och supportservice. Över hela världen har vi över 500 000 kollegor. I Sverige har vi cirka 450 verksamheter runt om i landet, vilket gör att det finns fantastiska utvecklingsmöjligheter hos oss. Vi har förmåner genom kollektivavtal som årlig löneökning, försäkringar och tjänstepension. Compass Group i Sverige omsätter cirka 3 miljarder kronor och drivs under varumärken som Food & Co, Marketplace, Medirest, Amica, Chartwells, Levy Restaurants, UNISON, Eurest och fler. Compass Group Sverige är en del i koncernen Compass Group PLC. Koncernens omsättning uppgår globalt till 250 miljarder SEK (2022). Våra kunder är företag, arenor, universitet, skolor, vård och omsorg med flera. Vi tillhandahåller service såsom mat och dryck, konferens, reception, lokalvård, vaktmästeri med mera. Vill du läsa mer om Compass Group, besök gärna vår hemsida. Varför ska du välja oss? • Vi rekryterar schysst! Vi tror att mångfald, olika erfarenheter och kompetenser gör den bästa stjärnhimlen. • Vi älskar service och vi vill leverera service i världsklass genom att alltid ge det lilla extra. • Vi tror på hållbarhet! Både när det gäller vår planet och våra kollegor. • Vi levererar kvalitet i allt vi gör! Rekrytering på Compass Group Rekryteringen sker löpande så varmt välkommen in med din ansökan idag! Vi tar enbart emot ansökningar via webben, ansökningar som kommer in på annat sätt behandlas inte. För mer information om hur Compass Group AB behandlar dina personuppgifter, klicka här.

24 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Verksamhetsstrateg till beredskapsavdelningen
Länsstyrelsen i Stockholms län
Planerare och utredare m.fl.

Motiveras du av att självständigt leda, samordna, och utveckla processer?   Vill du vara med och bidra till att utveckla länets förmåga inom civilt försvar och krisberedskap?  Nu söker vi en verksamhetsstrateg för beredskapsavdelningen som kommer vara en del av avdelningens ledningsgrupp. Här får du jobba centralt i Stockholm, med Kungsgatans puls utanför porten. På Länsstyrelsen i Stockholms län är arbetet med civilt försvar och krisberedskap i fokus. Under höjd beredskap är Länsstyrelsen den högsta civila totalförsvarsmyndigheten i Stockholms län. Vårt uppdrag är att vara en sammanhållande kraft i länet, som driver utveckling och skapar effekt i form av en stärkt förmåga hos oss själva och hos länets aktörer.  Som geografiskt områdesansvarig myndighet på regional nivå samordnar vi länets aktörer i både vardag, kris och krig. Vad ingår i rollen? I rollen som strateg håller du ihop avdelningens arbete med verksamhetsplanering och verksamhetsuppföljning på en övergripande nivå. Avdelningens uppdrag har olika typer av finansiering vilket kräver att du tillsammans med chefer och myndighetens ekonomienhet säkerställer att vi nyttjar våra medel effektivt. Du kommer också stötta avdelningschefen i att samordna uppdrag och processer inom avdelningens ansvarsområde. Rollen innebär att du snabbt behöver sätta dig in i komplexa och sektorsövergripande frågor och kan presentera det på ett pedagogiskt och begripligt sätt. Utöver detta hjälper du cheferna på avdelningen med att ta fram olika typer av underlag och håller ihop strukturer och möten för beredningar. Du kan komma att ingå i myndighetens kris- och krigsorganisation. Är du den vi söker? För den här rollen vill vi att du har - akademisk examen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten - flera års erfarenhet av samordning av processer, planering och uppföljning - kunskap om statlig myndighetsstyrning och finansiering - mycket god förmåga att kommunicera skriftligt och muntligt. Det är viktigt att på egen hand kunna analysera och prioritera dina arbetsuppgifter utifrån övergripande styrning och riktlinjer samt driva frågor självständigt. Du har ett prestigelöst förhållningssätt och har mycket god förmåga att vara konstruktiv tillsammans med andra. Du har lätt att ta initiativ och trivs med att ta ansvar och arbeta i team. Vi fäster stor vikt vid de personliga egenskaperna och ser det som självklart att du har ett gott omdöme och bidrar till ett gott arbetsklimat. Som medarbetare på Länsstyrelsen behöver du också - ha förmåga att utifrån en helhetssyn fatta beslut med hänsyn till flera perspektiv - förstå att en central roll för Länsstyrelsen är att göra avvägningar mellan olika intressen - ha förmåga att prioritera och ställa om för att arbeta med nya uppgifter eller i nya sammanhang. Det är meriterande om du har - erfarenhet av beredskapsfrågor - erfarenhet från Regeringskansliet - erfarenhet av projektledning - erfarenhet från arbete vid en länsstyrelse - kunskap om länsstyrelsens roll och uppdrag. Mer om oss Anställningen är tillsvidare, på heltid, med placering i Stockholm. Vi tillämpar i regel provanställning. Vi vill att du börjar så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Möjlighet till distansavtal finns utifrån verksamhetens behov. Beredskapsavdelningen är under utveckling, därför är det en förutsättning för att du ska trivas att du vill vara med och bygga upp vårt gemensamma arbete. Så rekryterar vi För att söka tjänsten ber vi dig att skicka in ditt cv samt ett personligt brev där du motivera varför du är rätt person för denna tjänst. Du kommer även att få svara på ett antal urvalsfrågor i samband med att din ansökan skickas in. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer rekryteringstjänster eller annonser. Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). Som tillsvidareanställd på Länsstyrelsen i Stockholms län kommer du att bli krigsplacerad utifrån totalförsvarets behov. Sista ansökningsdag: 2025-08-10 Diarienummer: 112-34149-2025 Välkommen med din ansökan Om du har frågor Frågor om rollen besvaras av Mikael Jeppson, 010-223 10 00 Susann Sass-Jonsson för SACO. [email protected]. 070-365 54 20 Susann är tillgänglig för frågor fram till vecka 28 och från vecka 32. Göran Dalin för ST,  Göran är tillgänglig för frågor fram till vecka 28 och från vecka 32. Om Länsstyrelsen Länsstyrelsen i Stockholms län är en samlande kraft för en växande och hållbar huvudstadsregion. Genom att ta ansvar för helheten hittar vi vägar framåt i komplexa samhällsfrågor. Helhetsbilden är en viktig utgångspunkt för oss när vi samverkar med kommuner, myndigheter, näringsliv och andra viktiga samhällsaktörer. På regeringens uppdrag verkar vi också för att nationella mål får genomslag i vårt län. Hos oss finns experter inom många olika sakområden och vår samlade kompetens har en häpnadsväckande bredd. Här lär du dig något nytt varje dag. Läs mer om oss på www.lansstyrelsen.se/stockholm/jobba-hos-oss.

24 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Research Assistant, Food, Peace and Security
Stift Sipri
Arkeologer och specialister inom humaniora m.m.

SIPRI’s Peace and Development Cluster is hiring a Research Assistant to join the Food, Peace and Security Programme. Context The Stockholm International Peace Research Institute (SIPRI) is a globally respected, independent institute dedicated to research on conflict, arms control, security, peace, and development. Since its founding in 1966, SIPRI has provided policymakers, researchers, and the public with reliable data, in-depth analysis, and informed recommendations. With a collaborative and international environment, SIPRI offers an intellectually stimulating workplace that values diversity, inclusion, and professional growth. The programme SIPRI’s Food, Peace and Security Programme studies the intersection between food security, conflict dynamics and peacebuilding processes. Researchers in the Programme explore this intersection from a variety of perspectives—including gender and climate change—and examine the role of humanitarian, development and peacebuilding actors and donors in breaking vicious cycles between food security and violent conflict. One key area of work is the Sahel Resilience Partnership—a multi-year collaboration between WFP, UNICEF, and GIZ—where SIPRI serves as the research partner. The primary purpose of this position is to support SIPRI’s engagement with and research on the SRP, contributing to publications that inform efforts to build sustainable peace and resilience in one of the world’s most challenging regions. The Role We are seeking a Research Assistant to contribute to the research conducted by the Food, Peace and Security Programme. The position is especially focused on supporting the research on social cohesion building efforts by, and coordination with, the Sahel Resilience Partners. This role offers a unique opportunity to be part of an engaged research team working at the intersection of policy and practice in peace and development. Key Responsibilities • Conduct structured literature reviews and analyze project-related documentation; • Support the design, implementation, and analysis of interviews; • Assist in preparing research reports and internal progress updates; • Coordinate and help facilitate meetings with project partners; • Support the planning and execution of fieldwork activities; • Contribute to the overall coordination and administrative support of the project; • Assist in the development and dissemination of high-quality research outputs. Requirements We are seeking a highly motivated and dedicated individual with a strong interest in pursuing a future research career—whether through advanced academic study, such as a PhD, or engagement in applied policy research. The ideal candidate will combine a solid academic background with relevant experience and a strong commitment to issues related to peace, development and food security in fragile contexts. Candidates should meet the following criteria: • A university degree—preferably at master's level or beyond—in a relevant field such as peace and conflict studies, development, humanitarian action, food security, political science or international relations; or equivalent professional experience in these areas; • At least one year of professional experience, ideally in a similar research or project support role; • Sound knowledge of international relations and humanitarian work in fragile and conflict-affected settings; • Fluency in English and French, with strong written and verbal communication skills in both languages; • High attention to detail and accuracy in research and documentation tasks; • Strong organizational and time-management skills, with the ability to manage multiple tasks efficiently; • A collaborative and proactive mindset, with a commitment to contributing to a positive team environment. Contract period The contract period is initially one year with the possibility of an extension. The post is full-time. The post requires residency in Stockholm, Sweden, when employment starts. The salary package will be negotiated on an individual basis. How to apply Interested candidates should submit: • A one-page cover letter in English detailing their qualifications and specifying why they are applying for this position; • A CV in English including degrees, work experience, language skills and contact details for two referees. Please access the application form via the ‘apply’ button at the end of this page. The closing date for applications is 31 July 2025. Interviews are expected to take place in August. For enquiries regarding the position, please contact: Dr Caroline Delgado, Senior Researcher and Director of the Food, Peace and Security Programme. SIPRI is an equal opportunity employer and is committed to achieving workforce diversity in terms of gender, nationality and culture. The trade union contacts at SIPRI are Pieter Wezemanfor ST and Kheira Tarif for Saco-S.

24 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Undersköterska till Stockholms modernaste vårdcentral
Hälsa Hemma Sverige AB
Undersköterskor, vård- och specialavdelning och mottagning

Hälsa Hemma är en ny innovativ vårdcentral som kombinerar hembesök och digitala möten. Våra ledord: Digifysisk vård på riktigt! Nu söker vi dig som är undersköterska och vill vara med och bygga upp vår nya vårdcentral. ___________________________________________________ Hos oss får du göra riktigt kvalificerade arbetsuppgifter Genomföra spirometrier Ta bilder på hudförändringar med dermatoskop Undersökningar, vaccinationer och provtagning ___________________________________________________ Hos oss får du: arbetsglädje och en god arbetsmiljö. arbeta på en vårdcentral startad av oss som jobbar i vården. utvecklande och självständiga arbetsuppgifter. en varierad arbetsdag där du träffar patienter både via chatt och hembesök. ge nära vård – på riktigt! vara ute och se många delar av Stockholm eftersom vi möter patienterna i deras hem. fantastiska patienter. Vi söker dig: som är utbildad undersköterska som har körkort för personbil (B-körkort). som har god stickvana. som brinner för att ge god vård. med mycket god svenska i tal och skrift. med god datorvana. Om oss: Vi prioriterar vårdkvalitet, arbetsglädje och god arbetsmiljö. Vi har stora ambitioner att bli Sveriges bästa vårdcentral. Vi älskar att tänka nytt. För oss är det viktigt att patienten får ett gott bemötande, och god vård med hög kontinuitet. Så fungerar Hälsa Hemma Vården på Hälsa Hemma drivs dels genom digitala besök i vår mobilapp genom text- och video, och dels genom hembesök. Vår ambition är att patienten ska uppleva att Hälsa Hemma är en tillgänglig och pålitlig vårdcentral. Du kommer stötta flera mindre arbetsgrupper bestående av en sjuksköterska, läkare och vid behov annan vårdprofession beroende på patientens behov. Du behöver inte ha någon erfarenhet av digitala besök eller hembesök sedan tidigare, vi lär gärna upp dig. Du får tillgång till en modern elbil som du laddar vid vår vårdcentral. Vi drivs av att erbjuda bästa möjliga vård samtidigt som vi har roligt tillsammans. Vi ser fram emot att berätta mer om oss själva och hur vi arbetar - men framförallt att lära känna dig!

24 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Elevassistent till Svandammsskolan
Nynäshamns kommun
Elevassistenter m.fl.

Vi söker en engagerad och relationsskapande elevassistent till Svandammsskolan som vill vi ge våra elever de bästa förutsättningarna att utvecklas. Forskningen står i fokus och vi satsar på det kollegiala lärandet, där erfarenheter delas i ett öppet klimat med närhet i organisationen. Här finns också plats för en aktiv, naturnära fritid med havet i sikte. Låter det lockande? Då behöver vi dig! Välkommen till vårt team på Svandamsskolan. Arbetsuppgifter I rollen ska du stötta en elev i behov av särskilt stöd för att hen ska utvecklas och nå sina mål. Eleven har autism, vilket gör att hen har ett omfattande stödbehov vad gäller att ta del av och genomföra skoluppgifter samt finna vägar till socialt samspel med andra barn. Detta gör att eleven är i behov av en person som följer med i den särskilda utformningen för undervisningen och det sociala samspel som byggs upp. Du utför olika moment i inlärningssituationer med eleven efter ledning och instruktioner av speciallärare/lärare. Du kommer ha ett tätt samarbete med klasslärare och med övrig personal på skolan. Du stödjer eleven under hela skoldagen och även andra elever i behov av stöd under fritidstid. Arbetet syftar till att få eleven att så långt som möjligt, och utifrån sina egna förutsättningar, utvecklas i enlighet med utbildningens mål.  Som elevassistent kommer du även ha ett tätt samarbete med olika enheter på skolan, exempelvis klasslärare, fritidspersonal och elevhälsoteam. Du kommer även samarbeta med utomstående parter så som habilitering och logoped. Lärplattformen Vklass används i kommunen. Om arbetsplatsen Barn- och utbildningsförvaltningens främsta uppgift är att erbjuda en trygg och stimulerande lärmiljö där vi rustar barn och ungdomar för framtiden. Vi arbetar också för att främja tillgången till kultur- och fritidsaktiviteter för alla invånare. Svandammsskolan ligger i södra delen av Nynäshamn och är tvåparallellig med 400 elever i årskurs F-6. Ledord för skolan är kamratskap, utmaning, nyfikenhet, samarbete, kreativitet, aktivitet och progression, det vill säga "kunskap ger möjligheter". Vi erbjuder en utvecklingsinriktad arbetsmiljö med fantastiska elever och kollegor i en välkomnande skola med stimulerande arbetsuppgifter. Vi har en inspirerande skolmiljö med närhet till natur och strand. Det finns goda möjligheter till utomhuspedagogik i skolans uteklassrum. Vi som arbetar här utvecklar ständigt vår pedagogik för att den på bästa sätt ska möta elevernas behov. Vi har låg personalomsättning och trivs och vill vara kvar. Vi är stolta över vår skola som har mycket fina resultat.  Det här söker vi hos dig För att lyckas i rollen har du: • utbildning som elevassistent • erfarenhet av att arbeta i grundskola • erfarenhet av att samarbeta med utomstående parter såsom habilitering och logoped • erfarenhet av att samverka med olika enheter på en skola såsom elevhälsoteam, fritidspersonal, lärare, arbetslag med mera • vana i att ha tät kontakt med vårdnadshavare • kunskap om aktuell läroplan • mycket goda kunskaper i svenska språket både i tal och skrift • en personlig stabilitet som gör att du kan hantera utmanande situationer och bevara ditt lugn i dessa. Det är meriterande om du har: • erfarenhet av att arbeta som elevassistent • erfarenhet av arbete med barn med autism nivå två • kunskap om låg affektivt bemötande, strukturpedagogik, TEACCH-modellen. Personliga egenskaper vi letar efter För att lyckas i rollen som elevassistent är du först och främst relationsskapande. Du är även lyhörd, flexibel och kommunicerar på ett tydligt sätt. Du behåller lugnet i situationer som kan vara utmanande och har förståelse för hur ditt eget beteende påverkar elever i behov av särskilt stöd. Du skapar engagemang, arbetsglädje och delaktighet. Du förstår att din roll är att utveckla och göra eleven så självständig som möjligt i takt med elevens utveckling och lärande. Du bidrar till att skapa goda relationer och är ansvarstagande. Då vi arbetar för ett nära samarbete i och mellan arbetslagen på skolan lägger vi stor vikt vid din samarbetsförmåga. Du behöver ha ett positivt förhållningssätt och ett personligt engagemang. Du ska vara initiativrik, strukturerad och ha ett gott ledarskap. Du bör ha ett extra engagemang och förståelse för barn i behov av särskilt stöd. Det här erbjuder vi dig • Hos oss får du göra skillnad i människors liv. Här har du nära till din chef och dina kollegor, påverkan och beslut.  • Nynäshamn är en lugn och trygg kommun. Tryggheten finns även i våra team – vi är prestigelösa, uppmuntrar och backar upp varandra när det behövs.  • Nynäshamns kommun är en del av Sveriges starkaste tillväxtregion. Vår resa ger dig möjlighet till utmaningar och varierande arbetsuppgifter. • Vi erbjuder fri tillgång till gym. Du får även friskvårdstimme eller friskvårdsbidrag. • Vi har en aktiv personalförening där du kan hyra stugor i fjällen och i skärgården. Du kan också delta i olika aktiviteter som till exempel padel, kajak och ridning. Vår rekryteringsprocess Vi tillämpar löpande urval och använder en kompetensbaserad rekryteringsmetod för en rättvis och objektiv bedömning. Mångfald är en tillgång, och vi välkomnar alla sökande. Om du går vidare i urvalsprocessen och innan du blir erbjuden befattningen ska du lämna in ett godkänt utdrag ur belastningsregistret.  Vi ser fram emot din ansökan och hoppas att du vill bli en del av vårt team! Information om tjänsten Tillträde: 2025-08-14 eller enligt överenskommelse Anställningsform: Tidsbegränsad anställning som sträcker sig över ett låsår, 2025-08-14—2026-06-09 Sysselsättningsgrad: Deltid - 50%  Antal lediga befattningar: 1 Ref. nr: SVA/2025/0026/023

24 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Servicetekniker sökes till kund i Södra Stockholm
Aura Personal AB
Elektronikreparatörer och kommunikationselektriker m.fl.

Om tjänsten Är du ute efter ett varierande och roligt jobb? Då kan arbetet som servicetekniker vara något för dig! Rollen innefattar installation av utrustning såsom kommunikationsradio, betalmaskiner, körlogg och trygghetskameror i såväl bussar som båtar. Arbetet är perfekt för dig som vill ha ett varierade och praktiskt arbete tillsammans med andra härliga kollegor. Då arbetsuppgifterna innefattar installation av teknisk utrustning ser vi gärna att du har erfarenhet av elektronik och installation sedan tidigare. Det dagliga arbetet innefattar dessutom regelbunden kontakt per telefon och mejl med såväl uppdragsgivare som kund. Du kommer att bli en betydelsefull del av företaget eftersom ditt arbete är avgörande för att stockholmare ska kunna ta sig fram kommunalt på ett säkert och smidigt sätt. Tjänsten utgår från företagets verkstad som ligger i Länna (Huddinge). Men du kommer tillsammans med en kollega att åka runt till olika delar av Stockholm för att demontera och installera teknisk utrustning. Vår kund erbjuder ett varierande arbete där frihet under ansvar och kvalitet är deras ledord. Företaget har en bra arbetsmiljö, kollektivavtal och för branschen konkurrenskraftiga villkor. Vi söker dig som Vi söker dig som är tekniskt kunnig och har en vilja att utveckla dina praktiska kunskaper inom området. Vi tror att du har en fordonsteknisk utbildning i grunden med inriktning på El/IT. Om du har bussvana, antingen från lokaltrafiken eller några av deras operatörer är detta meriterande. Du som person är en lagspelare som inte dras för att sträcka ut en hjälpande hand. Du är även ordningsam och har en förmåga att arbeta självständigt mot uppsatta mål. I och med att arbetet innefattar kundkontakt ser vi även att du har ett fokus på kundnöjdhet och behärskar svenska och engelska obehindrat i såväl tal som skrift. Det är ett plus om du har körkort för buss, men det är inget krav. Däremot är B-körkort ett krav. Vad vi erbjuder Arbetet är på heltid och med start snarast möjligt. Intervjuer kommer ske löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Passa därför på att skicka in din ansökan redan idag!

24 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Kulturpedagog med projektledaregenskaper till Stationen
Kulturhuset Stadsteatern AB
Övriga utbildare och instruktörer

Om oss Stationen är en nyöppnad kreativ mötesplats för ungdomar mellan 13 och 19 år, i samarbete med Skärholmens stadsdels fritidsgård. Vår toppmoderna lokal på 500 kvm öppnade i januari 2025 och erbjuder en inspirerande miljö där unga får möjlighet att utforska sina intressen och utvecklas inom kultur och skapande. Hos oss finns en syateljé, konst- och målarverkstad, replokal, tre musikstudios, ett sångbås, en 3D-skrivare, utrustning för stop-motion samt ett fullt utrustat kök för matlagningsaktiviteter. Om tjänsten Vi söker nu en kulturpedagog med projektledaregenskaper som vill vara med och forma framtidens kulturverksamhet för unga. Du kommer att arbeta nära ungdomar och dina kollegor i att skapa, planera och genomföra meningsfulla kulturprojekt – från idé till färdig produktion. Vi söker dig som Har pedagogisk utbildning och en tydlig förankring inom konst och kultur. Har erfarenhet av att arbeta med ungdomar, gärna i socioekonomiskt utsatta områden. Är trygg i samtal kring ungdomars hälsa och har vana av att agera vid exempelvis orosanmälningar. Har kunskap eller intresse för genusfrågor i ungdomsarbete. Är en lagspelare som gärna stöttar kollegor i deras projekt och tar ansvar från start till mål. Gillar att arbeta praktiskt och vara kreativ i en dynamisk miljö. Vi erbjuder En unik arbetsplats med stor kreativ frihet. Ett engagerat team där samarbete och idéutbyte står i centrum. Möjligheten att påverka unga människors liv genom kultur och skapande. En nybyggd lokal med modern teknik och resurser. Information om tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med en sex månader provanställning.  Arbetet är schemalagt och utförs på dagtid samt kvällar och helger. Kulturhuset Stadsteatern vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.  Fackliga företrädare Scen och Film avd 3, Urban Riismark [email protected] Akademikerföreningen når du via [email protected] Vi kommer att läsa ansökningar löpande men då de flesta av oss är på semester under juli månad kommer vi inte återkomma förrän i augusti. Fin sommar!

24 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Lärare grundskolan
Botkyrka kommun
Grundskollärare

Vill du ha meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad i människors liv? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom! Botkyrka kommun är den sjätte största kommunen i Stockholms län och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda, Norsborg, Tullinge, Tumba, Vårsta och Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 95 000 invånare och drygt 6 400 medarbetare. Utbildningsförvaltningen ansvarar för förskola, fritidshem, grundskola, gymnasium samt anpassad grund- och gymnasieskola. Vi har drygt 3 200 medarbetare vid 45 förskolor, 22 grundskolor och fyra gymnasieskolor. Här finns ett stort engagemang för att alla barn och elever ska få undervisning av hög kvalitet, möjlighet att utvecklas och att nå sin fulla potential. I Botkyrka ser vi att framgång i skolan är nyckeln till ett gott liv och den starkaste skyddsfaktorn för framtiden. Tjänsten och arbetsuppgifterna Som lärare är du en viktig del i att bidra till att Botkyrka kommun blir Sveriges bästa skolkommun, där elever lyckas i skolan och får utvecklas utifrån sin unika förmåga. I ditt uppdrag bedriver du undervisning och därtill hörande arbetsuppgifter såsom för- och efterarbete av undervisningen samt betygssättning. Du ingår i ett arbetslag och deltar i arbetslagets gemensamma arbete. Du bidrar i ett kollegialt samarbete till en god lärmiljö genom ett aktivt arbete i arbetsgrupper. Tillsammans har ni elevernas kunskapsutveckling i fokus. Du samverkar även med övrig personal på skolan. Du deltar aktivt i skolans värdegrundsarbete och arbetar inkluderade. Du är mån om att hålla dig uppdaterad som lärare och i dina ämnen genom omvärldsbevakning, fortbildning och det kollegiala lärandet. Mentorskap är en central del i din roll genom sociala kontakter kring elever och klasser, kontakt med vårdnadshavare, frånvarohantering och utvecklingssamtal samt samarbete med myndigheter och socialtjänst. I din roll samverkar du med elevhälsoteamet. Du förutsätts kunna arbeta med digitala verktyg i din undervisning. Som medarbetare hos oss är du en ambassadör för skolan genom att delta i öppet hus, mässor mm. Vi erbjuder dig Arbetsplatsen Botkyrkas stora skolsatsning Eleonoraskolan är den största och mest moderna i sitt slag  och ett betydelsefullt inslag i kommunens omfattande skolsatsning. Eleonoraskolan kommer att ha en matematisk och vetenskaplig profil med högt digitalt fokus och en så kallad After school-verksamhet (fritids) som ska vara öppen på eftermiddagen för alla elever. Skolan kommer att spela en central roll i att utbilda och inspirera kommande generationer i kommunen i en modern och innovativ utbildningsmiljö. Eleonoraskolan kommer rymma närmare 1 000 elever från förskoleklass till årkurs 9, samt anpassad grundskola. Arbetsuppgifter: Vi söker nu erfarna och engagerade lärare till åk 7-9 som brinner för att integrera digitala verktyg och teknik i undervisningen. Vi söker lärare till främst högstadiet inom ämnena: slöjd, engelska,matte,fysik och teknik. Om du är redo att vara en ledande kraft i Eleonoraskolans digitala utveckling och har en passion för att skapa inspirerande lärandemiljöer, är du kanske precis den vi letar efter.  Kvalifikationer Vi söker dig som har Lärarlegitimation och ämnesbehörighet för grundskolan åk 7-9 Du ska ha en god förmåga att använda och instruera i digitala verktyg och teknik som stöd för undervisningen. Du skall ha erfarenhet av att integrera digitala hjälpmedel och teknik för att förbättra undervisningen och engagera eleverna. Du har ett aktivt deltagande i utvecklingen av innovativa digitala undervisningsmetoder och  intresse och vilja att förstå och integrera AI-teknik i undervisningen på ett meningsfullt sätt. Du tar din roll som pedagogisk ledare i klassrummet och har en utpräglad vilja att vara medskapande i den kollegiala processen runt undervisningen och eleverna.  Du kan differentiera undervisningen för att möta olika elevers behov och förutsättningar, och du har ett aktivt samarbete med andra lärare och skolpersonal för att skapa en enhetlig och framstående lärandemiljö.  Du är tydlig och effektiv i din kommunikation med elever, föräldrar och kollegor om undervisning och lärande. Du har en vilja och förmåga att kontinuerligt delta i fortbildning och utveckla kompetens inom digital pedagogik och teknologi och du har en självständig förmåga att söka och implementera nya pedagogiska metoder och digitala verktyg.  Du visar delaktighet och engagemang för skolans övergripande vision och mål med fokus på digitalisering. Du har en mycket god språklig kompetens och behärskar svenska språket i både tal och skrift med god förmåga att arbeta språkutvecklande med eleverna.   Vi söker ett flertal medarbetare i denna rekryteringsprocess. Sedvanlig referenstagning ingår som en del i rekryteringsprocessen.  Välkommen med din ansökan.  Du som söker till oss Krav: Lärarlegitimation – (relevant för uppdrag) Meriterande: Erfarenhet av att arbeta som lärare. (I första hand i det som tjänsten avser) IKT-kunskap (Google) Erfarenhet av V-Klass Som person är du intresserad av att hålla dig uppdaterad och ligger i framkant i din yrkesroll. Du är relationsskapande och samarbetsorienterad för att se till individens och verksamhetens behov. Du behöver även vara strukturerad för att kunna bedriva en undervisning av hög kvalitet. För tjänster på Utbildningsförvaltningen i Botkyrka kommun kommer du som blivande medarbetare att genomgå en bakgrundskontroll. Läs mer om bakgrundskontroller här: https://www.botkyrka.se/bakgrundskontroll Om oss Botkyrka är en kommun full av kontraster där storstadens förortsmiljö möter landsbygdens skogar, ängar, sjöar och havskust. Här talas över 100 språk, här bor och arbetar människor med bakgrund från hela världen. Vi erbjuder en inspirerande arbetsplats full av möjligheter där vi tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för en hållbar framtid. Vi har goda och trygga arbetsvillkor med kollektivavtal och flera förmåner för att du ska trivas och utvecklas på jobbet. Läs mer här: https://www.botkyrka.se/jobb-och-vuxenutbildning/jobba-hos-oss/vart-arbetsgivarerbjudande   Övrig information För tjänster inom exempelvis vård-skola-omsorg i Botkyrka kommun behöver du som blivande medarbetare visa utdrag ur Polisens belastningsregister. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering för att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och därmed motverka diskriminering.

24 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Teknisk skribent till försvarsbranschen
Combitech AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Combitech i Stockholm fortsätter att växa och söker en engagerad och driven teknisk skribent som vill göra skillnad inom våra uppdrag hos våra branschledande kunder inom försvarsindustrin och Försvarets Materielverk (FMV). Vill du stötta våra kunder i deras utmaningar samtidigt som du utvecklar dig själv? Då kan du vara den vi söker! Din roll som teknisk skribent Rollen som teknisk skribent innebär att du i nära samarbete med teknisk expertis och tillsammans med dina kollegor ansvarar för framtagning, uppdatering och komplettering av teknisk dokumentation som till exempel monteringsanvisningar, systembeskrivningar, användarinstruktioner, underhållsmanualer och reservdelskataloger. I rollen ska du även bidra till att utveckla arbetsmetoder och processer samt vidareutveckla vårt samlade know-how inom området så att vi växer kompetensmässigt och därigenom kan skapa mervärden för våra kunder. Arbetet utförs både självständigt och i team, antingen på plats hos kund eller från vårt kontor i Alvik. Din bas kommer att vara Stockholm, med uppdrag främst i regionen, men hybridarbete gentemot andra delar av landet kan bli aktuellt. Våra kunder finns huvudsakligen inom försvarsbranschen men även inom fordonsindustrin, medicinteknik och annan högteknologisk industri. Vem är du? Du har ett intresse för teknik och en utbildning inom exempelvis elektronik, maskin eller annat relevant teknikområde. Du har arbetat några år som teknisk skribent och det är meriterande om du har praktisk erfarenhet av standarder som S1000D och ASD-STE samt är förtrogen med terminologin inom Försvarsmakten och FMV. Om du har en militär bakgrund eller erfarenhet från försvarsindustrin, speciellt inom ILS-området, så ser vi det som en mycket spännande tillgång. Vi söker en lösningsorienterad och driven person som effektivt organiserar sitt arbete. Ditt engagemang och höga ambitionsnivå är värdefulla tillgångar för vårt team. Du trivs med att samarbeta och att skapa nya kontakter, är kommunikativ och lyhörd. Dessutom har du en utmärkt språklig förmåga på både svenska och engelska i tal och skrift. Då tjänsten kan innebära arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll. Urval sker efter sista ansökningsdag pga sommarsemster. Vi ser fram emot din ansökan! Kom och gör skillnad Vi tror att man gör ett bättre jobb om man kan fokusera på rätt saker, därför gör vi det lätt att kombinera jobbet med vardagen. Vi satsar på våra medarbetare, de utgör kärnan, hjärnan och hjärtat i vår verksamhet. Dessutom står vi på en stadig grund av högteknologi, forskning och anställningstrygghet med försvars- och säkerhetskoncernen Saab som ägare. För oss handlar det om hållbarhet - vi vill bli branschens mest hållbara företag; och för att vara ett hållbart företag i en hållbar framtid behöver vi investera i våra medarbetare. För oss är din återhämtning, dina utvecklingsmöjligheter och din trygghet lika viktigt som företagets framgång - utan våra medarbetare står vi stilla. Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor! Kontaktperson: Per-Olof Carlsson, [email protected] Vi undanber oss rekryteringssamarbeten

24 juni 2025
Sista ansökan:
12 augusti 2025