Älskar du delikatesser lika mycket som vi gör? Drömmer du om att jobba i en inspirerande miljö där kvalitet, kreativitet och matglädje står i fokus? Då har vi jobbet för dig! Vi söker nu en delikatessälskande säljare till vår exklusiva butik i hjärtat av Täby Park! Du är: Passionerad om mat & delikatesser Självgående & initiativrik Duktig på sociala medier & marknadsföring Kommunikativ och älskar kundkontakt Har koll på prissättning & kvalitet 10 timmar/vecka – med chans till mer på vår enhet i Norrviken Tors: 14-19:15 | Fre: 14-19:15 | Tjänsten startar 14 augusti 2025. Skicka CV + personligt brev – och bli en del av vår passionerade värld! Välkommen till Percys Kött – Täby Park! (Rekryteringen sker via oss på Personalica.)
Kvdbil är Sveriges största marknadsplats för begagnade bilar. Årligen säljer vi runt 26 000 bilar. När vi går till jobbet varje dag gör vi det med strävan om att jobba mot en schysstare bilbransch – med ärlighet och transparens. Vi drivs av att ge god service och hitta lösningar som underlättar våra kunders bilaffärer. Och kul på jobbet, det har vi mycket av! Vi söker en driven och engagerad fordonstekniker till vårt team i Åkersberga! Är du redo för nästa utmaning? Har du erfarenhet av att arbeta med olika typer av fordon - bilar, motorcyklar eller husbilar? Då kan det vara just dig vi söker! Om jobbet Som fordonstekniker kommer du att tillhöra vår produktionsavdelning som ansvarar för att leverera högkvalitativa tekniska tester av fordon. Du blir en viktig del av vårt framgångsrika team. Genom våra testförfaranden och hantering av försäljningsobjekt skapar vi trygghet för både säljare och köpare. Vi arbetar märkesoberoende och hanterar en stor variation av modeller, årsmodeller och fabrikat. Våra huvudsakliga arbetsverktyg är iPads som används vid genomförandet av våra KVD-tester. Din profil Vi söker dig som trivs i ett högt arbetstempo, har ett starkt kvalitetstänk och en positiv attityd. Du har båda fötterna på jorden och en god förmåga att se möjligheter snarare än hinder. Du är kommunikativ, samarbetsvillig och behåller lugnet även i pressade situationer. Du ser dig själv som en lagspelare med inställningen "laget före jaget", vilket gör dig till en pålitlig och uppskattad kollega. Om du dessutom är en glad och trevlig person som gillar att jobba – då kommer du att trivas hos oss. Vidare ser vi att du… Dokumenterad och godkänd fordonsutbildning. Hög teknisk kompetens och erfarenhet av problemlösning. God datorkunskap och vana vid att arbeta i IT-miljöer. Erfarenhet av felsökning av fordons elektroniska system med hjälp av diagnosverktyg, på olika modeller och fabrikat. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Så är det att jobba på Kvdbil Hos oss är du expert på ditt område, men du behöver inte vara bäst på allt. Du är en del av en organisation full med kunskap och kollegor som har din rygg när du behöver det. Här arbetar du under ett tillitsbaserat ledarskap bredvid kollegor med många olika bakgrunder, erfarenheter, åldersgrupper och personligheter. Väx med oss Vi är ett företag i ständig förändring där vi har snabba beslutsvägar med möjlighet att göra sin röst hörd och vara med och påverka. För dig som drivs av att ständigt utvecklas och verka i en föränderlig vardag, finns rum för att växa inom bolaget. Vi har många kollegor som gjort karriär internt och vuxit i både ansvar och expertis under åren. Hos oss får du marknadsmässig lön, är anställd under kollektivavtal och får ta del av ett attraktivt förmånspaket med tillhörande försäkringar. Övrigt Tjänsten är ett vikariat på två år med eventuell möjlighet till förläning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För frågor om tjänsten kontakta Produktionschef Marcus Lindau, via mejl [email protected]. Vi behandlar ansökningarna löpande, så sök tjänsten redan idag! Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan". Ansökningar per e-post kan vi tyvärr inte beakta. I den här rekryteringen har vi valt annonsering och kanaler och tackar därför vänligen men bestämt nej till direktkontakt med försäljare och rekryteringsföretag. Urvalsarbetet kan kompletteras med personlighets- och logiktester och/eller bakgrundskontroll. Vi utför drogtest på slutkandidat innan avtal om anställning träffas.
Är du redo att kickstarta din teknikkarriär inom försvarsindustrin? Tar du examen till sommaren och vill arbeta praktiskt med avancerad teknik? Har du ett genuint intresse för elektronik och tycker om att testa, analysera och säkerställa kvalitet? Nu har du chansen att bli en del av ett högteknologiskt team där du får arbeta med spännande projekt inom flygplanssystem. Sök tjänsten som Junior Testingenjör redan idag! VI SÖKER DIG SOM … Du älskar teknik och har ett praktiskt handlag. Kanske bygger du elektronik på fritiden eller har ett stort intresse för teknikprylar? Vi ser det som en stor fördel! Du trivs i en strukturerad arbetsmiljö och har en noggrann, analytisk och lösningsorienterad inställning. Att samarbeta med kollegor och bidra till en positiv arbetsmiljö är något du värderar högt. För att lyckas i rollen behöver du ha: •Högskoleexamen inom elektroteknik, elektronik eller liknande •Flytande svenska och engelska i tal och skrift •Möjlighet att genomgå säkerhetsprövning enligt gällande bestämmelser (krav på visst medborgarskap kan förekomma) Meriterande om du har: •Kunskap inom RF-teknik •Programmeringskunskaper •Erfarenhet av elektronik och kretskort OM ROLLEN Som Junior Testingenjör kommer du att arbeta med testning av militärutrustning, främst för flygplanssystem. Du säkerställer att produkterna håller högsta kvalitet genom: •Produktionstestning på apparatnivå •Felsökning och analysarbete •Miljötester (värme, kyla, mekanisk påverkan) •Automatiserade tester och analys av testresultat •Dokumentation och rapportering Du blir en del av ett engagerat team på 19 personer där samarbete och tekniskt kunnande står i fokus. En gedigen introduktion ger dig de bästa förutsättningarna att lyckas i rollen. OM FÖRETAGET Vår kund är en ledande aktör inom försvarsindustrin och levererar avancerade tekniska lösningar för både militärt och civilt bruk. Med verksamhet över hela världen ligger deras fokus på innovation, säkerhet och kvalitet. OM FRAMTIDEN Vi på Framtiden brinner för att hjälpa människor att hitta rätt jobb och företag att hitta rätt talanger. Vi arbetar med både bemanning och rekrytering och är verksamma i sju svenska städer samt i Oslo. För denna tjänst kommer du inledningsvis att vara anställd hos oss på Framtiden. REKRYTERINGSPROCESSEN 1. CV-granskning 2. Telefonavstämning med Framtiden 3. Kompetensbaserad intervju 4. Referenstagning 5. Slutintervju med kundföretaget 6. Säkerhetsprövning och registerkontroll VILLKOR •Startdatum: enligt överenskommelse •Placeringsort: Järfälla •Arbetstider: 8–17, med flexmöjlighet •Omfattning: Heltid, på plats Vi börjar med urvalet i augusti, men du kan redan nu skicka in din ansökan. Vänta inte – visa ditt intresse tidigt och ta första steget mot en spännande framtid i teknikens värld! Vi ser fram emot att höra från dig!
Om oss Eztablisher, grundat 2017, är en byrå som hjälper både start-ups och väletablerade bolag att växa genom strategisk mötesbokning. Vi samarbetar långsiktigt med framstående svenska och internationella företag inom en rad olika branscher, vilket ger oss en stark position på marknaden. Våra kontor i hjärtat av Gamla Stan & Visby erbjuder en inspirerande miljö där modern design möter historisk charm – en perfekt plats för att utvecklas och nå nya höjder inom försäljning. MötesbokareIdag söker Eztablisher fler mötesbokare som spelar en nyckelroll i våra kunders försäljningsprocess. Du arbetar med att skapa, etablera och utveckla B2B-relationer genom att boka kvalitativa möten med beslutsfattare och nyckelpersoner. Genom aktiv kommunikation driver du på affärsutvecklingen för våra uppdragsgivare. Din insats är avgörande för att skapa affärsmöjligheter och lägga grunden för framgångsrika samarbeten. Vi erbjuder: Fast grundlön + provision + bonus vid uppnådda mål. En inspirerande arbetsmiljö, kontinuerliga AW’s och events. Friskvårdsbidrag och ytterligare hälsoförmåner. Stark vinnarkultur med frekventa tävlingar. Interna utbildningar och seminarium Vi söker dig som: Talar flytande svenska & god förståelse för engelska. Resultatinriktad, drivs av att arbeta mot högt uppsatta mål. Vill utveckla din karriär och kunskap. Meriterande med tidigare erfarenhet av försäljning/mötesbokning. Tjänsten tillsätts löpande. Vi ser fram emot din ansökan! Vänliga hälsningar, Erol Efe Yigit | Talent Acquisition Manager [email protected]
Värmdö är skärgårdens mötesplats med en unik kombination av naturens stilla skönhet och en mer stadslik livsstil. Vårt uppdrag är inte ett utan många: skola, fastigheter, socialtjänst, hamnar, vård, bibliotek, omsorg och många fler. Vi verkar för att alla Värmdöbor kan leva ett rikt och fritt liv. Vi vill vara de som möjliggör drömmen om en livskraftig trygg miljö för hem, familj och företag Ska vi lyckas med det fullt ut måste vi ha många och omfattande kompetenser och arbeta tillsammans för en gemensam och tillitsfull arbetskultur, byggd på modiga, ansvarstagande medarbetare som förstår invånarnas behov och önskemål. Det är det vi kallar Ett Värmdö, En Förvaltning. Ösbyskolan är en mycket trivsam F-9 skola bestående av ca 700 elever och 85 medarbetare belägen i Gustavsberg. Skolan präglas av många betydelsefulla traditioner i kombination med nytänkande och utveckling. Tillsammans arbetar vi för en trygg, lugn och utvecklande lärmiljö. Att vara en proffessionell medarbetare hos oss innebär att ha höga ambitioner och förväntningar på sig själv och sina kollegor samt en tro på att alla elever lyckas! Arbetsbeskrivning I rollen som biträdande rektor hos oss har du ett stort eget operativt och pedagogiskt ansvar över medarbetare, arbetsmiljö, elevhälsoarbete samt skolans utvecklingprocesser. I uppdraget ingår även att planera och genomföra arbetsplatsträffar, stötta och leda skolans teamledare, delta i möten med skolans pedagoger samt samverka med fackliga förbund vilka är kopplade till skolan. Vidare förväntas du säkerställa att undervisningen bedrivs utifrån aktuella styrdokument. Du kommer vara närmsta chef för ca 35 medarbetare vilka du genomför medarbetarsamtal och lönesamtal med. Rekryteringsprocesser kommer ingå i ditt uppdrag. Då skolan befinner sig i en mycket spännande utvecklingsprocess med införande av låg- mellan- samt högstadiehus behöver du besitta ett tydligt och nära ledarskap med förmåga att leda processer framåt. Med höga ambitioner och starkt driv kommer du att lyckas! Vi söker dig kompetenta och trygga skolledare som drivs av skolutveckling och med ett starkt intresse av att fortsätta utveckla Ösbyskolan. Du besitter goda förmågor att kommunicera, samarbeta samt att skapa förtroendefulla relationer med medarbetare, elever och vårdnadshavare. Du ska känna dig säker i ett delegerat ansvar för dina verksamheter vilka du har stora möjligheter att påverka. För denna tjänst krävs det att du har: - pedagogisk lärarexamen med lärarlegitimation - genomförd eller påbörjad rektorsutbildning - erfarenhet av att arbeta som biträdande rektor - erfarenhet från att arbeta på en F-9 skola - erfarenhet av tjänstefördelning och schemaläggning - erfarenhet av att driva förändringsprocesser - erfarenhet av att driva ett främjande och förebyggande elevhälsoarbete - erfarenhet av att driva systematiskt arbesmiljö- samt kvalitetsarbete - god förtrogenhet med grundskolans styrdokument - erfarenhet av personal-, ekonomi- samt arbetsmiljöansvar - god förmåga att uttrycka dig i svenska, tal och skrift Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Intervjuer kommer ske fortlöpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! För denna tjänst är uppvisande av giltigt utdrag ur polisens belastningsregister en förutsättning för anställning. Ösbyskolan värnar om en hälsosam livsstil med bland annat friskvårdsbidrag, regelbunden fortbildning, promenadmöten, möjlighet till semesterväxling och köp av SL-kort via nettolöneavdrag. Vi arbetar aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser och en god arbetsmiljö. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten. Vill du veta mer är du välkommen att kontakta oss, se kontaktperson nedan. Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer eller via Servicecenter, 08-570 470 00. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Är du en HRIT specialist med erfarenhet av systemförvaltning och djup förståelse för HR- och löneprocesser? Stockholms Sjukhem, en av Sveriges största idéburna vårdgivare, söker dig som lockas av en ny utmaning där du får vara med i införandet av ett nytt schema- och bemanningssystem, TESSA. Här får du använda din tekniska systemförståelse i kombination med din kunskap inom kollektivavtal, löne-, och övriga HR-processer. Om du motiveras av att skapa de bästa förutsättningarna för medarbetare i en verksamhet som gör skillnad för människor varje dag – då kan detta vara jobbet för dig! Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och placerad på Kungsholmen, provanställning tillämpas och möjlighet till hybridarbete erbjuds. Vänligen notera att urval och intervjuer påbörjas i augusti. Varmt välkommen att söka till en arbetsplats som kännetecknas av engagemang, kunskap och omtanke! Om tjänsten I den nyinrättade tjänsten, som organisatoriskt är placerad i HR, kommer du att ansvara för förvaltning, underhåll, utveckling och kvalitetssäkring av de system som ingår i HR-enhetens uppdrag. Rollen är central och betydelsefull vid den pågående implementeringen av det nya schema- och bemanningssystemet och blir en viktig länk mellan verksamheten, HR, lön och IT. Med fokus på både drift och optimering bidrar du till att skapa effektiva systemstöd – där kvalitet, användarvänlighet och verksamhetsnytta går hand i hand. Du säkerställer det dagliga underhållet, men också den utveckling som krävs för att möta morgondagens behov. Stockholms Sjukhem ser fram emot att välkomna dig till HR-teamet, som består av åtta engagerade medarbetare med en stark vilja att göra skillnad. Du rapporterar till lönechef och kommer att mötas av kollegor som visar omtanke, samarbetar och delar kunskaper med varandra – och inte minst, har roligt tillsammans! Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Operativt dagligt arbete i TESSA, Heroma och andra system i HR-enhetens uppdrag kopplat till datadriva HR-processer • Planera och genomföra systemtester i samband med uppdateringar och releaser • Ansvara för processen för behörighetstilldelning samt säkerställa korrekt systemanvändning • Underhålla och utveckla systemdokumentation, instruktioner och utbildningsmaterial • Säkerställa att systemen är uppdaterade i enlighet med lagstiftning, avtal och organisationens krav gällande processer, regelverk och riktlinjer • Vara ett stöd till verksamheten och kollegor i systemrelaterade frågor, inklusive tolkning av kollektivavtal i systemmiljö • Kommunicera med interna och externa intressenter och i samverkan med IT agera kravställare mot systemleverantörer i tekniska frågor • Leda eller delta som specialist i förvaltnings- och utvecklingsprojekt • Delta i styrgruppsarbete kring förvaltningsplan, budget och utvecklingsinsatser • Ansvara för att digitalisera effektiva HR-processer Vem är du? Vi söker dig med mycket god kännedom om bemannings- och schemasystem, gärna i en förvaltande roll, men du kan också ha arbetat som avancerad användare med djup förståelse för systemets logik och funktionalitet. Du har goda kunskaper inom lön och flerårig erfarenhet som HRIT specialist eller systemförvaltare, med fördel i Heroma. Som person är du strukturerad och lösningsorienterad med en stark kvalitetsmedvetenhet. Du har en förmåga att se både detaljer och helhet och tar ett naturligt ägarskap för dina uppgifter – från analys till genomförande och uppföljning. En utmärkt kommunikativ förmåga gör att du kan förklara det tekniska och komplexa på ett tydligt och pedagogiskt sätt, alltid med användaren och verksamhetens behov i fokus. Vidare har du lätt för att bygga förtroendefulla relationer och samarbetar gärna över funktionsgränser. Vi tror att du trivs i en roll där du får kombinera struktur med utveckling, identifiera möjligheter till förbättring, förenkling och framtidssäkring. Din förståelse för hur datadrivna processer kan underlätta för människor i deras vardag är avgörande och du följer givetvis utvecklingen inom HR, lön och ny teknologi, inklusive AI. För att bli framgångsrik i rollen har du: • Relevant akademisk eller eftergymnasial utbildning • Flera års erfarenhet av systemförvaltning inom en 24/7-verksamhet, gärna inom hälso- och sjukvård • God kännedom om schema- och bemanningssystem, antingen som systemförvaltare eller avancerad användare - har du arbetat med TESSA är det meriterande • Vana att arbeta i gränslandet mellan HR och IT samt med integrationer mellan HR-, bemannings- och lönesystem • Erfarenhet av förändringsledning kopplat till införande av nya system eller funktioner • Förståelse för förvaltningsmodeller, gärna pm3 • Grundläggande kunskap om regelverk inom informationssäkerhet, såsom GDPR, PdL och SoL • Goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift Om verksamheten Stockholms Sjukhem är en av Sveriges största idéburna vårdgivare. Vi erbjuder ett brett vårdutbud inom äldreomsorg, rehabilitering, geriatrik och palliativ vård. Att bedriva sjukvård och äldreomsorg är ett stort samhällsansvar och som godkänd universitetssjukvårdsenhet arbetar vi ständigt med forskning, utveckling och utbildning. Hos oss arbetar du i en varm miljö som värdesätter det personliga bemötandet och kännetecknas av värdeorden engagemang, kunskap och omtanke. Läs mer om oss på https://stockholmssjukhem.se Rekryteringsprocessen inkluderar personlighets- samt logiskt/analytiska tester. Vid frågor är du välkommen att kontakta Camilla Elfving, Senior Rekryteringskonsult Poolia, 070-551 30 31, från 6/8. Sista ansökningsdatum är 2025-08-10, urval och intervjuer påbörjas i augusti.
Verksamhetsutveckling är en stabsfunktion inom Building Sverige som ansvarar för att driva och stödja utvecklingen av våra arbetssätt. Nu söker vi en ledande specialist inom kalkyl som vill vara med och forma framtidens kalkylarbete – med fokus på utveckling, implementering och långsiktig förvaltning av processer och verktyg. Placeringsort är flexibel – du kan utgå från något av våra NCC-kontor i Sverige. Om tjänsten Tjänsten som Ledande specialist inom kalkyl innebär att utveckla, implementera och förvalta metoder, arbetssätt och verktyg som stärker både kvaliteten i kalkylarbetet och affärsområdets konkurrenskraft. Den handlar också om att skapa förståelse, bygga engagemang och omsätta utvecklingsidéer i praktiken – inte bara analysera, utan visa och få andra med dig. Du arbetar tätt tillsammans med anbudsingenjörer, gruppchefer och andra stödfunktioner, och bidrar både operativt och strategiskt. Kommunikation är en central del av uppdraget, liksom att ta ansvar för utbildning, stöd och uppföljning inom kalkylområdet. Du kommer att följa upp relevanta mål inom kalkyl för att säkerställa att arbetssätt, processer och resultat stödjer verksamhetens strategiska riktning. Genom att analysera utfall, identifiera förbättringsområden och omsätta insikter i konkreta åtgärder, bidrar du till att utveckla kalkylarbetet både kvalitativt och affärsmässigt. Det här är en roll för dig som vill påverka, forma framtidens kalkylarbete och göra verklig skillnad – i en miljö där initiativkraft, ansvarstagande och samarbete värderas högt. Din profil För att lyckas i rollen ser vi att du har en relevant högskoleutbildning och minst fem års erfarenhet av kalkylarbete, gärna som kalkylspecialist eller anbudsingenjör, samt erfarenhet av utvecklingsarbete. Med denna bakgrund har du byggt upp en god förståelse för både processer och affär, och du kan omsätta dina kunskaper till konkret utveckling inom kalkylarbetet. Tidigare erfarenhet från säkerhetsklassade projekt, inköp eller av att leda människor i förändringsprocesser är meriterande. Du är självgående, strukturerad och tar ansvar för att driva dina uppgifter framåt – samtidigt som du trivs i ett team och bidrar aktivt till gemensamma mål, både i nära och tvärfunktionella samarbeten. Du är kommunikativ, lyhörd och trygg i att tala inför andra. Du har lätt för att ta till dig ny information och förmedla den vidare på ett tydligt sätt. Rollen kräver goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, samt god förmåga att uttrycka dig på engelska. Eftersom tjänsten innebär ett tydligt utvecklingsfokus behöver du vara nyfiken, initiativrik och trivas med att arbeta i förändring – även när uppgifterna inte är fullt utformade från början. Vi söker dig som vill påverka, förbättra och bidra till att forma framtidens arbetssätt inom kalkyl på NCC. NCC erbjuder NCC vill vara en attraktiv arbetsgivare med medarbetare som trivs och utvecklas så därför erbjuder vi dig ett stort utbud av personalförmåner och internutbildningar. NCC har kollektivavtal för alla medarbetare vilket ger dig en bra grundtrygghet och ett tydligt regelverk så att du vet vad som gäller för din anställning. Vi erbjuder även försäkringar, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag samt lunchförmån. Ytterligare erbjudanden och rabatter hittar du via vår förmånsportal Benify. Ytterligare information Tjänsten är en tillsvidareanställning med placeringsort enligt överenskommelse. Tjänsten innebär en del resande inom Sverige. Tjänsten bakgrundskontrolleras i enlighet med NCC:s säkerhetskultur. Kontakt och ansökan Vi påbörjar urval efter sista ansökningsdag, då annonsen ligger ute över semestern ber vi därför med överseende med att eventuella frågor inte kan besvaras under vecka 28–33. Skulle du ha frågor om tjänsten under dessa veckor, skicka ett mejl till oss så svarar vi under vecka 34. Om du har frågor om tjänsten når du Karin Wikström, Chef Projekteringsstyrning på: [email protected]. Frågor kring rekryteringsprocessen besvaras av Fanny Reinhardt Kånge, HR Specialist Rekrytering, [email protected]. Sista ansökningsdag är 17 augusti 2025. Varmt välkommen med din ansökan Bygg med oss och få branschens bästa kollegor På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder. Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad. NCC - ett av de ledande företagen i Norden
Vi har gedigen erfarenhet av entreprenad- och serviceuppdrag av typen skolor, kontor, bostäder, datahallar, sim- och idrottsanläggningar. Vi leder uppdrag med ett helhets- och hållbarhetsperspektiv, och våra montörer har dokumenterad kompetens samt aktuella certifikat.Sandbäckens El & Ventilation söker nu erfarna elektriker till våra projekt inom elinstallationer. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med varierande uppdrag och goda utvecklingsmöjligheter. Arbetsuppgifter: Du kommer att arbeta med elinstallationer i olika miljöer där erfarenheten är viktigt. Har du dessutom erfarenhet av att leda grupper så är det meriterande. Kvalifikationer: • Minst 3 års erfarenhet som elektriker • Erfarenhet av blandade installationer som bostäder, skolor, kontor etc. • Erfarenhet av ledande befattning. Personliga egenskaper: • Du är framåt och tar egna initiativ • Kommunikativ och trivs med att samarbeta i grupp • Självgående och ansvarstagande Utbildningar och behörigheter: • Liftutbildning Vi erbjuder: • Ett härligt arbetsklimat och engagerade kollegor • Utvecklingsmöjligheter och varierande arbetsuppgifter • Kollektivavtal och goda anställningsvillkor Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Andreas Stam på 0725974506. Välkommen med din ansökan till Sandbäckens El & Ventilation! Ansökan: Skicka din ansökan och CV till Andreas Stam på [email protected] Sandbäckens är en av Sveriges ledande koncerner inom installation och service av olika typer av fastighetstekniska lösningar. Vi erbjuder marknaden hållbara och energismarta installationer inom bland annat VS, sprinkler, el, ventilation och kyla. Sandbäckens är en rikstäckande koncern som idag sysselsätter cirka 1 500 medarbetare och finns etablerade på ett 50-tal orter. Läs mer om oss på sandbackens.se.
Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen! Riksbyggen är ett kooperativt företag som innebär att vi är medlemsägda och att vi arbetar efter våra fyra kärnvärden: Nytänkande, Trygghet, Samverkan och Långsiktighet. Vi utvecklar hållbara boendemiljöer och är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Oavsett dina intressen eller mål, är du alltid välkommen hos oss. Vår ombyggnadsverksamhet är en viktig del för Riksbyggens helhet och för vårt långsiktiga engagemang med våra kunder. Vi utökar nu organisationen med en energispecialist som en viktig del av vår verksamhet. Rollen är organisatoriskt placerad i vår ombyggnadsverksamhet men du kommer även att ansvara för delar inom vår verksamhet för nyproduktion samt fastighetsförvaltning. Har du en bred erfarenhet av projektering inom VVS, ventilation och styrsystem så är du rätt person för rollen. Hos oss gör du skillnad Du kommer att vara en viktig del i Riksbyggens centrala organisation där vi tillsammans som team arbetar för att ta fram och leverera hållbara och värdeskapande lösningar för våra kunder. I teamet ingår kompetenser för entreprenad, sälj- och marknad, process och system, installationsteknik och fastighets-IT. I din roll är du en viktig knytpunkt inom ombyggnad men också mellan fastighets-IT, energi och nyproduktion. Du ansvarar för att samordna, säkerställa underlagen och kontrollera genomförandet av energidelarna i alla ombyggnadsprojekt som genomförs i Sverige. Detta görs genom att vara en stödfunktion som bidrar till lika arbete och installation över hela landet. Då tjänsten är ny så finns också en möjlighet att vara med och forma den inom givna ramar. Vidare ingår även att: • Granska och säkerställa teknisk standard i ramhandlingar för ombyggnad men också nyproduktion. • Ha konsultdialoger vid upprättande av tekniska ramhandlingar för styr, el, ventilation och VVS. • Vara tekniskt stöd åt projektledare. • Vara tekniskt stöd åt energiingenjörer och förvaltare i mindre installationstekniska projekt. • I utförda projekt (Om- och nybyggnads projekt) utföra digital kontroll av uppkopplade system för att säkerställa funktioner innan samordnad provning och slutbesiktning. • I tidigt skede för nyproduktion utföra driftkostnadsberäkningar utifrån energiberäkning. • Genom ditt nationella helikopterperspektiv verka för att sprida erfarenheter från projekt runtom i landet. • Med dina kompetenser bidra till den centrala Energistabens kontinuerliga förbättringsarbete avseende teknisk standard för installationstekniska lösningar, processer kopplat till arbetssätt och affärsutveckling. Du bidrar med din kompetens och ditt engagemang Du har ingenjörsutbildning på högskolenivå med adekvat inriktning (exempelvis VVS, Energi, Bygg) i kombination med flerårig relevant arbetslivserfarenhet. Du har en bred kompetens genom relevant arbetslivserfarenhet från fastighets-IT, värme och- ventilationssystem, styr och- reglerteknik och projektarbete är en förutsättning för arbetet. Förtroende, samarbete, engagemang och ansvarstagande är hörnstenar i Riksbyggens syn på medarbetarskap. Du är kommunikativ, systematisk och strukturerad med en analytisk förmåga. Du är resultatinriktad och har lätt för att inspirera, engagera och motivera dina kollegor. För att passa i denna roll är det viktigt att ha en vilja att driva förändringsarbete. Det är viktigt att du kan kommunicera väl på svenska i tal och skrift då din drivkraft och kommunikativa förmåga är nyckeln till ett gott samarbete. Placeringsort för tjänsten är som utgångspunkt Stockholm men även andra orter kan vara aktuellt. B-körkort är ett krav för tjänsten. Riksbyggen ser mångfald som en styrka och strävar efter att skapa en inkluderande arbetsmiljö. Riksbyggen tillämpar provanställning. Ansökan Skicka din ansökan till https://www.riksbyggen.se Lediga jobb senast den 2025-08-10. Urval gör vi löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så sök redan idag! Vid frågor kontakta affärschef Johan Sundlöf, mail: [email protected]. Välkommen med din ansökan! Övrigt Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode. Klicka HÄR om du är nyfiken på Riksbyggen. Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.
Vi söker en driven underhållsingenjör till Elektroautomatik Consultant i Södertälje. Vill du vara med från start och forma något nytt? Vi på Elektroautomatik söker nu drivna och engagerade underhållsingenjörer till vår nyetablerade konsultavdelning i Södertälje. Vi har redan starka team i Göteborg och Skövde – nu är det dags att växa vidare! Din arbetsroll Som underhållsingenjör hos oss arbetar du med att utveckla och effektivisera våra kunders underhållsarbete. Det kan handla om allt från analys av driftstörningar, att ta fram underhållsstrategier, till att arbeta med förbättringsarbete och digitalisering inom underhåll. Du kommer att arbeta i uppdrag hos våra kunder inom tillverknings-, fordon-, läkemedels- eller processindustrin – ofta i nära samarbete med produktion, teknik och ledning. Eftersom det här är en ny avdelning kommer du också att ha möjlighet att vara med och påverka både arbetssätt och kultur. Vill du ta en ledande roll i uppbyggnaden? Det finns goda möjligheter till det. I din roll, beroende av din tidigare erfarenhet får du möjlighet att: Stötta våra kunder genom att ta dig an konsultuppdrag inom automation och produktion. Delta i eller driva våra egna inhouse-projekt, med breda uppgifter som sträcker sig från analyser till implementering. Programmera PLC-system Hantera/driva elinstallationer. Ha en nära dialog med kunder och bidra med din expertis i lösningsförslag och förbättringsarbeten. Säkerställa hög kundnöjdhet genom att ge förstklassigt kundbemötande. Projektleda kundprojekt och driva dem mot framgångsrika resultat. Hålla kurser inom ditt specialistområde. Få en bredare kompetens i en flexibel och stödjande arbetsmiljö. Vem är du? Vi lägger stort fokus på dig som person och söker dig som är driftig, nyfiken och gillar att ta initiativ. Du har en bred teknisk kompetens och är inte rädd för att ta dig an nya varierande arbetsuppgifter. Din vilja att utvecklas och hjälpa kunder med både små och stora utmaningar är avgörande för rollen. Du har: B-Körkort Du har en teknisk utbildning samt några års yrkeserfarenhet från industribranschen. En stark vilja att lära dig nya saker och utvecklas inom yrket. God kommunikativ förmåga och ett serviceinriktat arbetssätt. Meriterande är om du har erfarenhet av: Underhåll, elinstallation, logisk felsökning. Maskin/automations optimering. Underhållssystem (t.ex. SAP PM, Maximo, IFS) PLC-system från fabrikaten Siemens, ABB, Mitsubishi m.fl. Robotsystem från fabrikaten ABB, KUKA, FANUC m.fl. Elektrisk eller mekanisk konstruktion CAD/CAM. Olika branscher som livsmedel, medtech, logistik, automotive. Visionsystem, Cognex m.fl Övriga fritidsintressen som visar på drivkraft och vilja att utvecklas. Vi erbjuder Hos Elektroautomatik är din passion för automation nyckeln till en värld av utmanande uppdrag och spännande utvecklingsmöjligheter. Vi sätter medarbetaren först, värderar hälsa och friskvård högt och tror på styrkan i god gemenskap. Med våra ledord om ansvar, engagemang, affärsmannaskap och samarbete bygger vi ett trivsamt och sunt arbetsklimat för dig att växa i. Om Elektroautomatik Elektroautomatik är Sveriges största automationsintegratör. Vi är en helhetsleverantör inom automation och har stor kompetens inom samtliga områden – från idé till slutgiltig produktion. Vårt mål är att effektivisera och kvalitetssäkra kundernas produktion och logistik genom smarta automationslösningar. Vi har hög kompetens och tillsammans är vi ett engagerat lag som levererar.
Välj ett jobb för att visa detaljer