Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit! Vård- och omsorgsförvaltningen ger service, stöd, vård och omsorg till äldre och personer med funktionsnedsättning samt ansvarar för myndighetsutövning enligt gällande lagstiftning. Förvaltningen bedriver verksamhet inom äldreomsorg, LSS, socialpsykiatri, hälso- och sjukvård, anhörigstöd och myndighetsutövning. Allt arbete utförs med invånaren i fokus med utgångspunkt i värdegrunden; bemötande, delaktighet, förtroende och trygghet. Tillsammans gör vi varandra bra och arbetar för att uppnå vård- och omsorgsförvaltningens vision livskvalitet hela livet. ARBETSUPPGIFTER Just nu söker vi en kontaktperson för en 15 årig kille med autismspektrumtillstånd ( AST) och ADHD som bl.a tycker om att spela mobil och dator/TV spel men även andra brädspel. Kan motiveras till andra aktiviteter också som bowling och basket tex. Som kontaktperson fungerar du främst som en vän och medmänniska. Du finns som ett stöd och samtalspartner, ger råd i vardagsfrågor och gör roliga saker ihop, allt för att minska den sociala isolering som förekommer. Vanligtvis träffas ni två tillfällen per månaden (två till fyra timmar per gång) och har viss telefonkontakt däremellan. När och var ni träffas och vad ni hittar på, bestämmer ni tillsammans. Uppdraget är ideellt, men du får ersättning för din insats i form av arvode och omkostnadsersättning enligt SKR:s riktlinjer. Som kontaktperson gör du en viktig och värdefull insats, samtidigt som du själv växer med uppdraget. KVALIFIKATIONER Önskemål om kontaktpersonen: • Kille eller tjej mellan 20-25 år • Du är en trygg person med ett kreativt tänk, gillar att lösa problem på nya sätt och har gärna ett tydligt intresse för spel. • Gärna erfarenhet inom NPF- diagnoser ( genom anhörig eller arbete) men det är inget krav. Vi erbjuder dig ett betydelsefullt uppdrag, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. För att få ytterligare inblick i uppdraget, finns en film som förklarar rollen och ansvaret. https://kunskapsguiden.se/omraden-och-teman/funktionshinder/kontaktperson-enligt-lss/filmer-om-insatsen-kontaktperson/ ÖVRIGT Tjänsten är tidsbegränsad på ett år med möjlighet till förlängning. Din ansökan gör du enkelt genom att bifoga ditt CV och svara på några urvalsfrågor kopplade till denna tjänst. Vi ber dig dock att inte bifoga personligt brev. Före erbjudande om anställning ska ett giltigt utdrag ur belastningsregistret uppvisas. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
För vår kunds räkning söker vi just nu en erfaren projektledare till ett uppdrag inom åtgärdsval och investeringsstyrning till en myndighetskund i Stockholm. Uppdraget är på deltid och förväntas starta 2025-10-01 och pågå till och med 2027-10-30, med möjlighet till förlängning. Om uppdraget Du kommer att ha en nyckelroll i att leda 2–3 åtgärdsvalsprojekt i tidiga skeden av investeringsprocessen. Projekten syftar till att utreda, analysera och ta fram beslutsunderlag inför beslut om reinvesteringar inom områden som fordon, fastigheter, spåranläggningar och tekniska system. Arbetet sker inom enheten Investeringsstyrning på teknikavdelningen, där målet är att säkerställa god styrning av tekniska tillgångar i kollektivtrafiken. Som projektledare ansvarar du för att driva behovsanalyser, samordna tvärfunktionella samarbeten, utvärdera alternativ, samt ta fram underlag enligt regionens riktlinjer för investeringar (God ekonomisk hushållning). Uppdraget kräver mycket god samarbetsförmåga, vana av komplexa tekniska miljöer och en god förståelse för såväl hållbarhet, risk, ekonomi och tekniska krav. Exempel på arbetsuppgifter - Leda 2–3 åtgärdsvalsprojekt inom teknikområdet. - Samordna behovsanalys, målformulering och utvärdering av åtgärdsalternativ. - Ansvara för framtagning av beslutsunderlag till inriktningsbeslut (ekonomi, risk, hållbarhet, effektmål). - Säkerställa tvärfunktionell samverkan internt och externt. - Arbeta enligt gällande investeringsprocess, dokumentationskrav och säkerhetsrutiner. Övrigt: Start: 2025-10-01 Slut: 2027-10-30 Omfattning: 50% Placering: Kungsholmen, Stockholm. Möjlighet till distansarbete. Bakgrundskontroll: Säkerhetsprövning är en del av processen. Anställningsform: Anställd hos Devotum då kunden inte godkänner underleverantörer i denna process. Om dig Vi söker dig som uppfyller nedan obligatoriska krav: - Minst 5 års erfarenhet från liknande roll/roller inom samhällsbyggnad (Projektledare, Utredningsledare, Uppdragsledare, Projekteringsledare eller Deluppdragsledare). - Erfarenhet av minst 2 liknande utredningsarbeten (Åtgärdsval, åtgärsvalsstudie, förstudier eller annat projekt i tidigt skede). - Minst 3 års högskoleutbildning. - Erfarenhet från minst 2 projekt/uppdrag av att sammanställa utredningsarbeten till rapport och skapa formella beslutsunderlag. Det är meriterande om du även uppfyller följande krav: - Minst 2 års erfarenhet från arbete inom eller i samarbete med den offentliga sektorn där man fått förståelse för beslutsfattande i politiskt styrd organisation. - Erfarenhet från minst 1 projekt/uppdrag som hanterat strategiska frågor inom fastigheter. Önskade personliga egenskaper: - Handlingskraftig genom att skapa framdrift med förmåga att leverera. - Systematisk och strukturerad, förmåga att skapa förutsättningar för effektiva arbetssätt. - Har lätt att samarbeta med andra. - Kommunicerar enkelt och tydligt med fokus på mottagarens förutsättningar och behov. - Strategisk med förmåga att tänka långsiktigt. - Goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Ansökan Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen. Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Corazon Wiksell på 070-586 93 11 eller [email protected]. Känn dig trygg som konsult hos Devotum Som konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar. Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.
Är du en driven och resultatinriktad säljare som är redo att ta nästa steg i din karriär? Vi söker nu efter dig som vill bli en del av vårt växande team och bidra till vår fortsatta framgång och försäljning av redovisningstjänster! Ludvig & Co erbjuder spetskompetens inom ekonomi, juridik, och fastigheter till landets företagare. Med 1300 medarbetare på närmare 100 orter över hela landet har vi en oslagbar kompetensbredd. Om rollen Som säljare hos oss kommer du att spela en central roll i att etablera uppsökande nykundsförsäljning på Ludvig & Co. Vi letar efter en självgående och ambitiös individ som är redo att hantera utmaningar och arbeta för att uppnå och överträffa våra försäljningsmål. Du kommer utgå från kontoret på Kungsholmen och jobba i Stockholmsområdet. Du kommer att fokusera på att sälja tjänster inom ekonomi men även arbeta med tjänster inom rådgivning och juridik, uteslutande inom B2B. Arbetsuppgifter Ta kontakt med potentiella kunder genom flera kontaktytor – telefon, mail, LinkedIn Bygga och underhålla ett stort kontaktnät Besöka mässor och event i syfte att skapa nya kontakter och skapa säljaktivitet Förhandla avtal och slutföra försäljningar Ha ett tätt samarbete med kollegorna i säljteamet samt från övriga affärsområden Utföra prospektering utifrån uppsatt målgrupp och erbjudande Att följa uppsatta strukturer och instruktioner Din profil Erfarenhet av att driva hela säljprocesser från prospektering, genomförande av möte, behovsanalys, presentation och offert till avslut Erfarenhet av att boka egna möten Erfarenhet av tjänsteförsäljning Hög IT-mognad Erfarenhet av att dokumentera säljarbetet i CRM Personliga egenskaper Vi söker dig som har en positiv attityd och en stark vilja att uppnå resultat. Du är kreativ och flexibel, och trivs med att jobba proaktivt. Din drivkraft och motivation är nyckeln till framgång i denna roll. Vi erbjuder Vi ger dig verktyg och stöd för att växa i din roll och hos oss finns det inga gränser för din utveckling. Din chef Joakim, Försäljningschef, har lång erfarenhet av försäljning i branschen och du blir en del av ett säljteam som delar erfarenheter och tips för att växa tillsammans. Vi erbjuder även: Kollektivavtal Tjänstepension enligt ITP Förkortad arbetstid del av sommarhalvåret. Friskvårdsbidrag 5000 kr. Utfyllnad av föräldralön. Anställningsvillkor Anställningsform: Heltid, tillsvidare Arbetstid: 08-17 Lön: Fast lön med prestationsbaserad bonus Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du har möjlighet att växa och utvecklas inom försäljning. Är du redo att ta steget in i en spännande säljroll där du kan göra skillnad? Vi ser fram emot din ansökan! Skicka in din ansökan via vår rekryteringsplattform redan idag! Sökord: säljare, försäljning, kundrelationer, affärsutveckling, dynamisk arbetsmiljö
I Huddinge kommun arbetar vi för att skapa ett hållbart samhälle, där natur, teknik och god service samspelar. Huddinge är en stor Stockholmskommun med cirka 6 400 medarbetare och fler än 110 000 invånare. Hos oss känner du dig trygg, delaktig och stolt när vi med kraft gör skillnad, varje dag! Barn- och utbildningsförvaltningen jobbar på uppdrag av förskolenämnden och grundskolenämnden. Förvaltningen ansvarar för förskoleverksamhet, skolbarnomsorg, grundskola och anpassad grundskola. Vårt viktigaste uppdrag är att ge alla barn och elever i Huddinge möjlighet att utvecklas till sin fulla potential i en trygg utbildningsmiljö. Här spelar alla våra anställda en viktig roll i genomförandet. Vistaskolan är en F-9 skola med ca 820 elever. Här arbetar en engagerad personalgrupp med att ge våra elever de absolut bästa förutsättningarna för en inspirerande och lärorik skoltid. Vår verksamhet bygger på respekt och tillit där alla elever kan finna trygghet och studiero. I trivsamma, moderna lokaler, omgärdad av härlig natur, strävar vi efter att ge eleverna en trygg, skapande, utvecklande och fantastisk start i livet. Skolan har en hög grad av digitalisering och arbetar med Ipads i åk F-6 samt Chromebooks i åk 7-9. Vår vision lyder: Ett meningsfullt och lustfyllt lärande för alla. Beskrivning av arbetsuppgifter Vi söker en erfaren lärare mot fritidshemmet med inriktning bild som har tidigare erfarenhet av arbete på lågstadiet. Som grundlärare i fritidshem kommer du att ansvara för att planera, genomföra och utvärdera fritidshemmets verksamhet enligt Lgr22 och gällande styrdokument. Du kommer att leda avdelningens fritidsverksamhet, skolans rastverksamhet och trygghetsarbetet i nära samarbete med andra grundlärare och pedagoger. Du ansvarar för att fritidshemmet håller hög kvalitet och att kommunikationen mellan fritidshem och hem är tydlig. Med din beprövade erfarenhet kommer du att utveckla fritidshemmets verksamhet tillsammans med dina kollegor. Under skoldagen samarbetar du med lärare och elevhälsan för att säkerställa att elevens hela skoldag blir så bra som möjligt. Du ser utveckling som ett ledord och strävar efter att varje elev ska nå sin fulla potential. I arbetslaget arbetar du fokuserat med planering, genomförande, uppföljning och dokumentation tillsammans med dina kollegor. Du förstår vikten av att arbeta relationellt och ser det som en självklarhet att stödja elevernas sociala utveckling och lärande. Du deltar aktivt i utvecklingsarbetet av den pedagogiska verksamheten. Kvalifikationer Vi söker dig som är en behörig och erfaren lärare mot fritidshem med inriktning bild. Du har tidigare erfarenhet av arbete i Förskola och erfarenhet av att utveckla och driva fsk. Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper, tidigare arbete mot fritidshem och erfarenhet av lågstadiet. Upplysningar: Fotini Lejonstad, Biträdande rektor [email protected] (mailto:[email protected]) Förmåner: Arbeta i Huddinge kommun (https://www.huddinge.se/arbete-och-karriar/arbeta-i-huddinge-kommun/#Formaner)
Ericsson AB Join our Team About this opportunity: Grow your career with us! If you are interested in test, strategies, and a challenging technical leadership career, you've come to the right place. Product Engineering Group RAN Performance, PEU-RP, is a unit at Ericsson which is at the forefront of 5G development, including application of innovative technologies such as Cloud and Artificial Intelligence. As a Test Manager in PEU-RP you will as a technical leader drive and define test analysis of new 5G RAN features, for both Purpose built and Cloud RAN deployments, to secure the most efficient and effective test coverage, which ensures product quality and an optimized product flow. Additionally, you will continuously optimize legacy test coverage using several methods for an appropriate risk level. In this context, you will work closely with a wide network including other technical leaders, program organization, product owners, Systems/Design/Test/Customer Support teams etc., and play an active role in inspiring and educating the test community on test strategies and test practices, to secure all the assigned test activities across product test flow are within approved cost, time, and quality frame. We emphasize team work, communication and co-operation. We expect you to be a strong team player and thereby contribute to the teams’ successes. We expect you to be willing to step forward and take responsibility and actively drive issues as well as taking part in all aspects of the Test Manager role. We also expect you to live by Ericsson core values professionalism, respect, perseverance and integrity. We provide an open working climate and diversity where all opinions and contributions are appreciated as well as a possibility to work with the latest technology telecommunication development. What you will do: 1. Drive Test Analysis work of 5G RAN features and products during study and development phases to set and communicate test scope on all levels 2. Support development teams to follow and adhere to test strategies to ensure timely and cost efficient test 3. Identify test tools impact and/or risks for new features and products and follow up the implementation 4. Identify and forecast test environment requirements 5. Secure that detailed test scope is performed during the execution phase to ensure test coverage and quality 6. Contribute to test strategies and new test methodologies to enhance test efficiency 7. Educate and support the organization on test strategy and efficient testing You will bring: 1. University education M.Sc/B.Sc in Computer science/Telecommunication/Electrical engineering or equivalent experience 2. Minimum 5 years of experience in 5G RAN development or deployment (e.g., from Systems, Design, Feature Verification, System Verification, CI/CD or Customer Support) 3. Good understanding of software development and testing processes, including Agile and Waterfall methodologies 4. Ability to communicate effectively in written and verbal English 5. Strong problem solving skills to devise innovative solutions for testing challenges and analytical abilities to troubleshoot complex issues 6. Ability to articulate and convey complex technical information effectively to stakeholders 7. Ability to lead a group of people and inspire and mentor testing teams 8. Ability to handle changing requirements and project scopes with a flexible mindset 9. Advantages for this position: Experience from Test Strategy work, Knowledge in AI and Machine Learning in test, Data driven test management, Next generation software development
Ericsson AB Join our Team About the Opportunity If you are passionate about AI and Analytics adoption and thrive on driving innovation, this opportunity is for you! Ericsson Enterprise IT is transforming business by embedding digital expertise across the company to accelerate innovation, resilience, and growth through secure, scalable platforms that unlock the value of data, AI, automation, and cloud technologies. As a strategic partner, we build a future-proof foundation that protects assets, empowers teams, and shapes a dynamic digital workplace to enable Ericsson’s leadership in a fast-evolving global market. We seek a Product Line Manager for the Data Analytics Platform to shape and execute strategic plans for sustainable growth. Reporting to the Product Area Manager for Enablement Platforms (L4 level), you will contribute directly to leadership teams and strategic initiatives. Your main responsibility is leading the future development of data platforms and visualization. The Product Line Data Analytics Platform supports Ericsson’s digital transformation by delivering secure, compliant, efficient, and future-proof solutions. You will lead a diverse team across Sweden and India specializing in data platforms, analytics, and visualization, leveraging cloud-native technologies and AI to convert raw data into actionable insights. What You Will Do • Own the Product Line Data Analytics Platform and its performance. • Align deliverables with business strategy and prioritize initiatives with stakeholders to maximize value. • Manage execution across the Product Line to meet business outcomes. • Ensure integration between data platforms, analytics, and visualization technologies. • Lead planning cycles to align investments with outcomes and meet OKRs. • Oversee IT product owners to ensure portfolio ownership throughout lifecycles, adhering to architecture and security standards. • Guide portfolio roadmaps aligned with centralized prioritization. • Reimagine data-to-insight workflows using advanced technologies. • Foster innovation culture. • Build strong relationships with business and IT leaders. • Mentor IT Product Managers and Specialists, supporting transformation initiatives. The Skills You Bring • MBA, MSc, or equivalent experience. • 10+ years of proven leadership in similar roles. • Deep understanding of Ericsson’s business and expertise in Product or Customer Management. • Strong knowledge of Data Platforms, Analytics, and Visualization from both business and technical perspectives. • Proven track record delivering business results and leading transformational initiatives. • Thorough understanding of digital transformation, especially in Data Platforms, Analytics, Visualization, and AI applications in Data Engineering. • Strong leadership and stakeholder engagement skills. • Passion for leading and developing people. • Critical thinking and thought leadership. • Excellent collaboration and knowledge-sharing skills.
Är du en passionerad säljare med ett starkt intresse för sport och hälsa? Vill du vara en del av ett engagerat team i någon av våra två flaggskeppsbutiker – Under Armour Brand House Mall of Scandinavia eller Hamngatan i centrala Stockholm? Under Armour söker nu en motiverad butikssäljare som brinner för kundmöten, teamarbete och att leverera en förstklassig shoppingupplevelse. Hos oss får du arbeta i ett högt tempo, med produkter i världsklass och tillsammans med kollegor som delar din energi och passion. Om rollen: Som butikssäljare på Under Armour kommer du att spela en central roll i att ge våra kunder en förstklassig shoppingupplevelse. Du kommer att arbeta med försäljning, kundservice och butiksdrift, och bidra till att upprätthålla vår butik som en inspirerande och välkomnande plats för alla sport- och träningsentusiaster. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Aktivt sälja och marknadsföra våra produkter till kunder Ge utmärkt kundservice och bygga långsiktiga kundrelationer Hantera kassahantering och dagliga transaktioner Följa visuella riktlinjer och hålla butiken snygg och organiserad Stödja inventering och lagerhantering Delta i teammöten och bidra med idéer för att förbättra försäljningen och kundupplevelsen Vi söker dig som: Har tidigare erfarenhet av försäljning och kundservice, gärna inom sport- eller klädbranschen Är serviceinriktad och har en positiv attityd Är målinriktad och motiverad att nå försäljningsmål Har god kommunikationsförmåga och är en lagspelare Har grundläggande datorkunskaper Är flexibel och kan arbeta kvällar och helger Vad vi erbjuder: En spännande och dynamisk arbetsmiljö i ett internationellt företag Möjlighet att arbeta med högkvalitativa produkter inom sport och träning Utvecklingsmöjligheter och interna utbildningar Ett engagerat och stöttande team Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och vill vara en del av ett framgångsrikt team, skicka din ansökan med CV och personligt brev till [email protected] märk din ansökan med ”SALES ASSISTANT UA” Vi ser fram emot att höra från dig!
Är du en omsorgsfull och erfaren undersköterska som vill vara en del av ett stöttande och professionellt team? Brinner du för att hjälpa människor som behöver stöd i sin vardag? På Aleo erbjuder vi ett meningsfullt arbete i hemtjänst där din insats gör skillnad – både för våra kunder och för dig själv som professionell. Vem är du? För att passa hos oss ser vi att du har följande egenskaper och kvalifikationer: Undersköterskeutbildning – Du är utbildad och erfaren inom ditt område. Flytande i svenska – Du behärskar svenska både i tal och skrift och har förmågan att dokumentera på ett professionellt sätt. B-körkort – Du är en van bilförare och kan orientera dig på att bra sätt i trafiken för att kunna besöka våra kunder i deras hem. Stresstålig och ansvarstagande – Du hanterar pressade situationer med lugn och beslutsamhet. Självständig – Du trivs med att arbeta självständigt men är också en lagspelare när det behövs. Empatisk och lyhörd – Du har en genuin vilja att hjälpa och förstår att varje kund har sina egna behov och önskemål. Kommunikativ – Du har lätt för att kommunicera och samarbeta med både kunder och kollegor. Flexibel och lösningsorienterad – Du är van vid att arbeta i en miljö där ingen dag är det andra lik och har förmågan att anpassa dig efter kundernas behov. Noggrann och ansvarsfull – Du har ett högt kvalitetsmedvetande och tar ansvar för ditt arbete och resultat. Arbetsuppgifter – Vad kommer du att göra? Som undersköterska i hemtjänsten kommer du att ha en central roll i våra kunders liv, och dina arbetsuppgifter kommer att variera beroende på varje individs behov. Här är exempel på vad du kan förvänta dig att arbeta med: Personlig omvårdnad: Hjälpa till med personlig hygien samt på- och avklädning. Socialt stöd och samtal: Ge sällskap, skapa trygghet och ge kunderna känslan av att inte vara ensamma. Tillsyn och hjälp vid behov: Vara ett stöd i att hantera olika situationer, exempelvis vid förflyttningar. Praktiska uppgifter: Hjälpa till med inköp, måltider och annat som kan underlätta kundens vardag. Dokumentation: Noggrant dokumentera det stöd och den omsorg du ger, i enlighet med biståndsbeslut och genomförandeplaner. Tjänstgöring och arbetsperioder Tjänstgöring: måndag – fredag. Arbetstid: 16:00 - 22:00. Arbetsplats: Du utgår från vårt kontor i Täby Kyrkby, och vi tror att du bor i närheten för att underlätta din pendling. Flexibilitet: Vi erbjuder fasta scheman med olika tjänstgöringsgrader och möjlighet till variation. Vad vi erbjuder dig: Hos Aleo får du mer än bara ett jobb – vi erbjuder en möjlighet att arbeta med människor i en arbetsmiljö där empati, omtanke och kvalitet är i fokus. Här är några av fördelarna du får genom att arbeta med oss: Meningsfullt arbete – Du får hjälpa människor i deras eget hem, där din insats gör skillnad i deras vardag. Självständigt ansvar – Du får ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Personlig utveckling – Hos oss får du stöd i din professionella utveckling och möjlighet att vidareutvecklas inom omsorgen. Om oss: Vår vision är att vara Sveriges mest kundcentrerade vårdföretag. Arbeta för att människor ska leva ett självständigt liv utifrån sina behov och förutsättningar. Detta gör vi med Omsorg från hjärtat! Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver verksamheter i Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm och Oxelösund. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena Hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor, vårdbiträden och servicepersonal. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal via Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekommenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo - klicka här.
Är du en erfaren underhållsingenjör / automationsingenjör som söker spännande utmaningar och variation i ditt arbete? Foodmark arbetar med några av de starkaste varumärkena på den svenska livsmedelsmarknaden. Vi befinner oss i en spännande utvecklingsresa där underhållsavdelningen spelar en central roll i att säkerställa långsiktig driftssäkerhet och effektivitet. Som underhållsingenjör hos oss blir du en nyckelperson i detta arbete, med ansvar för att driva förbättringar, implementera moderna underhållsstrategier och bidra till att utveckla avdelningen som helhet. Hos oss hittar du en komplett värdekedja och en arbetsmiljö fylld av utmaningar och utvecklingsmöjligheter. Vi erbjuder en dynamisk roll där du får arbeta med en bred mix av maskiner och processer – från värme och kyla till analoga system. Här finns möjlighet att utvecklas i en säsongsbetonad verksamhet med skiftande tempo som kräver både problemlösning och flexibilitet. Om du trivs med att hantera tekniska utmaningar och vill vara en nyckelspelare i vår framgång – då är detta rollen för dig! Ansvarsområden I rollen kommer du att: Driva och utveckla automationslösningar för att optimera produktionsprocesser. Programmera och underhålla PLC-system (t.ex. Siemens TIA Portal). Arbeta med HMI och industriella nätverk som Profinet, Profibus och ASI. Delta i förebyggande och avhjälpande underhåll samt implementera lösningar för att förbättra driftstillförlitlighet. Samverka med kollegor och leverantörer för att säkerställa optimal drift och underhåll av produktionsutrustningen. Kvalifikationer Teknisk utbildning inom automation, mekatronik, instrumentering, elektronik eller processtyrning, alternativt motsvarande förvärvad kunskap. Flera års erfarenhet av industriell automation, processtyrning och instrumentering såsom tex analoga instrument, tryckmätare, flödesmätare, konduktivitetsmätare etc. Kalibrering av alla mätare. Gedigen erfarenhet av PLC-programmering, gärna i Siemens TIA Portal. Erfarenhet av att arbeta i underhållssystem. Flytande kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska i tal och skrift. För att lyckas i rollen ser vi att du är Analytisk med stark problemlösningsförmåga. En förtroendeskapande och engagerad lagspelare som bidrar till en positiv arbetsmiljö. Flexibel och lösningsorienterad med ett starkt driv. Hos Foodmark blir du en del av en organisation som värdesätter handlingskraft, samarbete och passion. Vi erbjuder en arbetsplats där du får möjlighet att bidra med dina kunskaper, ta ansvar och aktivt driva utveckling framåt. Du kommer att arbeta i en miljö som inspirerar till nytänkande och kreativitet. Skicka din ansökan direkt.
Vi på Vaccinova söker nu engagerade och utåtriktade sjuksköterskor för arbete med vaccination på timmar till vår mottagning i Liljeholmen. Tjänsten omfattar från 4 timmars arbete en dag i veckan på ett kontinuerligt schema. Vaccinova är en vaccinatör med stort fokus på trygghet och hälsa. Vi är specialister på apoteksvaccination och finns idag på över 150 platser i Sverige – både på våra egna vaccinationsmottagningar samt hos våra samarbetspartners; Kronans Apotek, Apoteksgruppen och DOZ Apotek. Vi samarbetar även med bland annat ICA och Coop. Vi söker nu efter nästa medlem i vårt team! Arbetet hos oss är självständigt och innefattar bland annat: -Vaccination -Omsorgsrådgivning -Journalföring -Hantering av betalning -Enklare inventering För att trivas hos oss bör du vara självgående och utåtriktad samt bekväm med datorer. Arbete med vaccination sedan innan är meriterande men inget krav. Vi erbjuder alla nyanställda en utbildning inom vaccination samt i de system som används på arbetsplatsen. Tjänsten ämnas tillsättas så fort som möjligt.
Välj ett jobb för att visa detaljer