Service Staff for Asian Street Food Restaurant - Rara
rararestaurang AB
Hovmästare och servitörer

Location: Stockholm Position: Part-Time / Full-Time Service Staff (Lunch & Evening Shifts) Are you passionate about providing excellent service in a vibrant and dynamic setting? Rara, a new Asian street food restaurant, is looking for enthusiastic and service-minded individuals to join our team as Service Staff. What We Are Looking For: Experience: Previous experience in the service industry is a plus, especially in a fast-paced service restaurant environment. Service Minded: A positive attitude and a genuine desire to provide excellent customer service are essential. Key Qualities: We value punctuality, teamwork, and a strong work ethic. We are looking for team players who are reliable and can contribute to a pleasant dining experience for our customers. Flexibility: Willingness to work both lunch and evening shifts, including weekends. Language: English and Swedish Most importantly: You like Asian food from different parts of Asia. Why Join Us? At Rara, you’ll be part of a team that values creativity, teamwork, and exceptional customer service. You’ll have the opportunity to interact with a diverse range of customers and be part of an exciting and fast-growing restaurant. How to Apply: Please submit your CV along with a brief explanation of why you would be a valuable addition to our service team. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Vikarie Vaktmästare till Källbrinkskolan
Huddinge kommun
Vaktmästare m.fl.

I Huddinge kommun arbetar vi för att skapa ett hållbart samhälle, där natur, teknik och god service samspelar. Huddinge är en stor Stockholmskommun med cirka 6 400 medarbetare och fler än 110 000 invånare. Hos oss känner du dig trygg, delaktig och stolt när vi med kraft gör skillnad, varje dag! Barn- och utbildningsförvaltningen jobbar på uppdrag av förskolenämnden och grundskolenämnden. Förvaltningen ansvarar för förskoleverksamhet, skolbarnomsorg, grundskola och anpassad grundskola. Vårt viktigaste uppdrag är att ge alla barn och elever i Huddinge möjlighet att utvecklas till sin fulla potential i en trygg utbildningsmiljö. Här spelar alla våra anställda en viktig roll i genomförandet. Om arbetsplatsen Källbrinks ro består av Källbrinksskolan, Skogskällan och Stenmoskolan, tre kommunala grundskolor med årskurserna f-9 som ligger i Sjödalen-Fullersta, alldeles intill ett naturskönt område med skog och Källbrinks idrottsplats. På Källbrinksskolan går cirka 500 elever och 45 medarbetare. Verksamheten är indelad i arbetslag - Safir, Smaragd, Rubin, Opal - som leds av två biträdande rektorer och en pedagogisk utvecklingsledare. Skolan präglas av positiv elevsyn, relationellt arbete och höga förväntningar på såväl elever som medarbetare. Som vaktmästare ingår du i arbetslag Onyx tillsammans med övrig administrativ personal.  Din huvudsakliga uppgift på Källbrinksskolan är att hantera felanmälningar som inkommer till vaktmästeriet. Det kan handla om att genomför enklare reparationer av utrustning och möbler, målning, flytt och uppackning av varor. Om arbetet I uppdraget vaktmästare ingår du i arbetslag Onyx tillsammans med övrig administrativ personal. Som vaktmästare arbetar du i huvudsak på Källbrinksskolan men stöttar vid behov vaktmästeriet på övriga enheter. Du arbetar med att hantera de felanmälningar som inkommer till vaktmästeriet. Det kan handla om att genomför enklare reparationer av utrustning och möbler, målning, flytt och uppackning av varor. Du deltar i verksamhetsmöten med fastighetsvärden och rapporterar de felanmälningar som ska hanteras externt. Du har även visst ansvar för brandskydd och larm. Tjänsten är ett vikariat på 3-6 månader, med chans till förlängning. Din profil: Du är en erfaren vaktmästare med minst gymnasiekompetens. Du har grundläggande kunskaper kring bygg/reparation samt ett giltigt B-körkort. Du är van att använda telefon som arbetsverktyg samt kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Som person är du en lugn och trygg vuxenförebild, organiserad och ordningsam. Du har god IT-kunskap. Kvalifikationer: Du har erfarenhet av att arbeta i kommunens system, exempelvis: RCO-lås och larm Upplysningar: Susanne Sedin, Biträdande rektor: [email protected] (mailto:[email protected]) 08-535 306 17, 070-1982226

27 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Husvikarie/elevassistent till Källbrinksskolan
Huddinge kommun
Elevassistenter m.fl.

I Huddinge kommun arbetar vi för att skapa ett hållbart samhälle, där natur, teknik och god service samspelar. Huddinge är en stor Stockholmskommun med cirka 6 400 medarbetare och fler än 110 000 invånare. Hos oss känner du dig trygg, delaktig och stolt när vi med kraft gör skillnad, varje dag! Barn- och utbildningsförvaltningen jobbar på uppdrag av förskolenämnden och grundskolenämnden. Förvaltningen ansvarar för förskoleverksamhet, skolbarnomsorg, grundskola och anpassad grundskola. Vårt viktigaste uppdrag är att ge alla barn och elever i Huddinge möjlighet att utvecklas till sin fulla potential i en trygg utbildningsmiljö. Här spelar alla våra anställda en viktig roll i genomförandet. På Källbrinksskolan finns cirka 500 elever och 45 medarbetare. Verksamheten är indelad i arbetslag - Safir, Smaragd, Rubin, Diamant, Briljant, Juvel - som leds av två biträdande rektorer och en pedagogisk utvecklingsledare. Skolan präglas av positiv elevsyn, relationellt arbete och höga förväntningar på såväl elever som medarbetare. På skolan arbetar vi med fyra prioriterade områden: NPF-säkring, lärande, IKT och miljö. Som It-tekniker och vaktmästare ingår du i arbetslag Opal tillsammans med övrig administrativ personal. Som vaktmästare arbetar du i huvudsak på Källbrinksskolan men stöttar vid behov vaktmästeriet på övriga enheter. I rektorsområdet arbetar vi både med iPads, Chromebooks och datorer. Som It-tekniker arbetar du mot alla tre skolor i rektorsområdet. Beskrivning av arbetsuppgifter Vi söker en engagerad och ansvarstagande person till vår skola. Du kommer i din roll huvudsakligen fungera som vikarie för åk 7-9 i alla skolans ämnen. Du kommer även ha rollen som elevassistent/elevcoach vid tillfällen där vikariebehovet är lågt. Tjänsten innebär ett samarbete med lärare, elever och övriga kollegor. Heltidstjänst 1 termin, med möjlighet till förlängning.  Kvalifikationer Som husvikarie för åk 7-9 har du minst gymnasiekompetens. Det är mycket meriterande om du har tidigare erfarenhet som vikarie på högstadiet.  Vidare har du: • Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, för att kunna kommunicera effektivt med elever, kollegor och vårdnadshavare. • Förmåga att vikariera för ämneslärare vid behov. • Förmåga att vara mentor för elever och skriva hembrev till vårdnadshavare. • Delta aktivt i utvecklingssamtal och föräldramöten. • God samarbetsförmåga och vilja att samverka med lärare, elever och vårdnadshavare. • Förmåga att följa lärarens instruktioner och samverka i undervisningen. • Förmåga att leda klassen/gruppen vid behov. • Stresstålig och förmåga att hantera utmanande situationer på ett lugnt och effektivt sätt. • Självständig och initiativrik i arbetet. Upplysningar: Susanne Sedin, Biträdande rektor: [email protected] (mailto:[email protected])Tel: 08-535 306 17, 070-1982226

27 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Vikariat Elevassistent till mindre undervisningsgrupp
Huddinge kommun
Elevassistenter m.fl.

I Huddinge kommun arbetar vi för att skapa ett hållbart samhälle, där natur, teknik och god service samspelar. Huddinge är en stor Stockholmskommun med cirka 6 400 medarbetare och fler än 110 000 invånare. Hos oss känner du dig trygg, delaktig och stolt när vi med kraft gör skillnad, varje dag! Barn- och utbildningsförvaltningen jobbar på uppdrag av förskolenämnden och grundskolenämnden. Förvaltningen ansvarar för förskoleverksamhet, skolbarnomsorg, grundskola och anpassad grundskola. Vårt viktigaste uppdrag är att ge alla barn och elever i Huddinge möjlighet att utvecklas till sin fulla potential i en trygg utbildningsmiljö. Här spelar alla våra anställda en viktig roll i genomförandet. På Källbrinksskolan finns cirka 500 elever och 45 medarbetare. Verksamheten är indelad i arbetslag - Safir, Smaragd, Rubin, Diamant, Briljant, Juvel - som leds av två biträdande rektorer och en pedagogisk utvecklingsledare. Skolan präglas av positiv elevsyn, relationellt arbete och höga förväntningar på såväl elever som medarbetare. På skolan arbetar vi med fyra prioriterade områden: NPF-säkring, lärande, IKT och miljö. Som It-tekniker och vaktmästare ingår du i arbetslag Opal tillsammans med övrig administrativ personal. Som vaktmästare arbetar du i huvudsak på Källbrinksskolan men stöttar vid behov vaktmästeriet på övriga enheter. I rektorsområdet arbetar vi både med iPads, Chromebooks och datorer. Som It-tekniker arbetar du mot alla tre skolor i rektorsområdet. Beskrivning av arbetsuppgifter Vi söker en engagerad och ansvarstagande elevassistent för ett vikariat i en av skolans mindre undervisningsgrupper. Tjänsten innebär ett nära samarbete med ämneslärare, elever och vårdnadshavare för att stödja elever med särskilda behov i deras skolgång. Tiden för vikariat elevassistent är 11/8-25 till 22/12-25 med möjlighet till förlängning. Kvalifikationer Vi söker dig som har minst gymnasiekompetens och du har tidigare erfarenhet som elevassistent i skola. Du har också: • God kunskap kring NPF (neuropsykiatriska funktionsnedsättningar) och erfarenhet av att arbeta med elever som har olika behov. • Förmåga att hjälpa elever att träna på vardagliga arbetsuppgifter och stötta dem i skolans alla ämnen. • Förmåga att vikariera för ämneslärare vid behov. • Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, för att kunna kommunicera effektivt med elever, kollegor och vårdnadshavare. • Förmåga att vara mentor för elever och skriva hembrev till vårdnadshavare. • Delta aktivt i utvecklingssamtal och föräldramöten. • God samarbetsförmåga och vilja att samverka med lärare, elever och vårdnadshavare. • Förmåga att följa lärarens instruktioner och samverka i undervisningen. • Förmåga att leda klassen/gruppen vid behov. • Stresstålig och förmåga att hantera utmanande situationer på ett lugnt och effektivt sätt. • Självständig och initiativrik i arbetet. Varför Huddinge? För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag.  Arbeta i Huddinge kommun (https://www.huddinge.se/arbete-och-karriar/arbeta-i-huddinge-kommun/#Formaner) Upplysningar Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Susanne Sedin, Biträdande rektor: [email protected] (mailto:[email protected]) Välkommen in med din ansökan!

27 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Redovisningsekonom till Logent
Logent AB
Redovisningsekonomer

Om Logent: Logent är marknadsledande inom kontraktslogistik i Norden. Vi erbjuder våra kunder ett unikt och brett utbud av tjänster där vi strävar efter ständiga förbättringar genom robusta verksamhetsprocesser och fokus på starkt ledarskap. Vi är på en stark tillväxtresa med ett ökat intresse för våra tjänster. Vi tar hand om våra anställda och erbjuder alla anställda trygga anställningsvillkor och marknadsmässiga löner. Resan som anställd kan börja på olika platser, i olika delar av vårt företag. Vi har cirka 3 000 anställda i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Belgien och Nederländerna 2024. Om tjänsten: Är du redovisningsekonom och drömmer om att få arbeta med redovisning i ett spännande internationellt bolag med teamkänsla och framåtanda? Vill du ha en roll med stort ansvar där du får arbeta med hela redovisningsflödet för ett eller flera bolag och samtidigt vara delaktig i att utveckla de ekonomiska processerna? Då kan rollen som bolagsekonom hos oss på Logent vara rätt utmaning för dig! Din nya tjänst: Som bolagsekonom hos Logent ingår du i ett redovisningsteam på 6 personer och ansvarar för hela flödet i redovisningsarbetet för ett antal bolag. På avdelningen arbetar vi kontinuerligt med utveckling och effektivisering av våra processer, du kommer att få möjlighet att ansvara och driva egna projekt samt vara delaktig i arbetet med att uppdatera redovisningsregler m.m. Ditt arbete innebär också en hel del kontakt med verksamheten i de olika bolagen i olika länder och med externa leverantörer. Du rapporterar direkt till groupp CFO. Tjänsten är placerad vid vårt fina kontor i Hammarby Sjöstad. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att : Hålla gruppdeadlines vid varje månadsbokslut för flera företag Utföra kontoavstämning på månadsbasis i grupprapporteringsverktyget Adra Deklarera moms för flera företag och hålla tidsfrister och se till att betalning sker Deklarera skatter och sociala avgifter på utsatt datum och se till att betalning sker Lämna in periodisk obligatorisk rapportering i tid för relevanta företag Se till att momskoder är korrekt inställda i bokföringsprogram Säkerställa att den interna faktureringen sker effektivt för att underlätta avstämningsprocessen Bidra till förbättrings-/automatiseringsprojekt för redovisningsprocesser Vara primär kontaktperson för den årliga revisionen Vara primär kontaktperson för den lokala förvaltningen (Skatteverket, Bolagsverket...) Vara delaktig i budget- och prognosarbete Vara med i framtagandet av en ekonomihandbok Unit4 kunskaper är meriterande Svenska eller Norska eller Danska samt Engelska är ett krav Din profil: Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning inom ekonom, relevant erfarenhet från kvalificerat redovisningsarbete är meriterande. Vidare ser vi att du har goda kunskaper i Excel då det används för analysarbete och avstämning. Vi ser gärna att du har god systemvana och ett intresse av att utveckla processer mer effektivt. Du gillar att ta ansvar och drivs av utmaningar och att utveckla de egna kunskaperna och erfarenheterna inom redovisning. Som person är du öppen, jordnära och trivs i en miljö där man hjälps åt och tar ett gemensamt ansvar. Tjänsten i sig kräver en noggrann person med problemlösande förmåga som levererar kvalitet och upprätthåller god kommunikation med sin omgivning. Vad erbjuder vi? Hos oss på Logent får du en rolig, utmanande och samtidigt utvecklande roll i ett framgångsrikt team som gillar att jobba tillsammans. Ansökan: Urval görs löpande och tjänsten kan komma tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, engagemang och lämplighet. Har du frågor kring tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Thérèse Grivérus, [email protected]. Vi behandlar inte ansökningar via mejl p g a GDPR. Varmt välkommen med din ansökan!

27 juni 2025
Sista ansökan:
14 december 2025
Kock - Deltid 40% (Kvällar & helger)
Hirely AB
Kockar och kallskänkor

Best Western Plus Ten Hotel, Upplands Väsby Vill du laga mat som gäster minns? Vi söker nu en passionerad och självgående kock till vårt restaurangteam på Best Western Plus Ten Hotel. Tjänsten är en deltidsanställning på 40 % med arbetstider främst under kvällar och helger. Om oss Ten Hotel är ett modernt och stilrent hotell med en avslappnad atmosfär, enkelt att ta sig till från både Stockholm och Arlanda. Hos oss möts affärsresenärer, weekendgäster och matintresserade – och vårt mål är att alltid leverera god mat, personlig service och en varm atmosfär. Om rollen Som kock på Ten Hotel ansvarar du för kvällsservicen i vår restaurang. Du arbetar nära kökschef och servicepersonal för att säkerställa att varje gäst får en smakupplevelse i toppklass – oavsett om det handlar om en à la carte-rätt, något enklare från baren eller catering till en gruppbokning. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat: Förberedelse och tillagning av kvällens meny Arbete enligt hygien- och säkerhetsrutiner Mottagning och kontroll av leveranser Städrutiner i kök och förberedelse inför nästa arbetspass Viss menyplanering i samråd med teamet Vem är du? Vi söker dig som: Har minst 1–2 års erfarenhet som kock inom restaurang eller hotell Trivs med att jobba i ett mindre kök där man gör mycket själv Är flexibel, lösningsorienterad och har ett öga för detaljer Har god kunskap om hygienrutiner och livsmedelshantering Talar svenska eller engelska Du är prestigelös, gillar att jobba självständigt och ser alltid till att leverera kvalitet, även när det är högt tryck. Tjänsten Deltid 40 % Arbetstider: kvällar och helger Tillträde enligt överenskommelse Ansökan Låter det här som rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan via vår hemsida. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. BWH Hotels Scandinavia – Lokala pärlor överallt i Skandinavien BWH Hotels är ett ledande globalt hotellnätverk som består av Best Western Hotels & Resorts, WorldHotels Collection och Aiden by Best Western. Best Western Hotels & Resorts (BWHR) är en ikonisk hotellkedja med över 70 års erfarenhet. Idag omfattar BWHR tio varumärken med tre- och fyrstjärniga hotell. Aiden by Best Western erbjuder en ny generation av hotell för den smarta och medvetna gästen som söker bekvämlighet och effektiva lösningar under resan. WorldHotels har en imponerande samling av unika och exklusiva hotell och resorter på olika destinationer världen över. BWHR, Aiden och WorldHotels erbjuder en hotellportfölj med alternativ i varje marknadssegment – från ekonomi till lyx.

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Receptionist Scandic Järva Krog, deltid 50%
Scandic Hotels AB
Kontorsreceptionister

**Scandic Järva Krog** är en välkänd byggnad för de som kör E4an norr- eller söderut. Nära oss ligger Ulriksdal, Hagaparken, Strawberry Arena och Mall of Scandinavia. Bra kommunikationer gör det lätt att ta sig hit! Vi är ett familjärt hotell och tillsammans arbetar vi mot vår vision: Det personliga hotellet med DIG och gästen i fokus. Vi erbjuder våra medarbetare en välkomnande och varm arbetsplats i ett härligt och glatt team, där våra chefer arbetar nära sina medarbetare. Älskar du också det personliga mötet med gästen? Då är du den vi söker! Nu söker vi en Receptionist till Scandic Järva Krog. Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Du agerar värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet! Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vad är innebär rollen? Du som arbetar i receptionen är ansvarig för att våra gäster får service i världsklass. Du är spindeln i nätet som ser till att gästen alltid är i fokus. Du är den som går igenom ankomstlistan och lägger tid på detaljerna. Ser till att gästens önskemål uppfylls. Du har alltid ett leende på läpparna och en kreativ lösning i bakfickan. Du löser det mesta och är en stjärna på att vända en missnöjd gäst till en nöjd gäst. Din arbetsplats är vår lobby. För det är där du möter flest gäster. I ansvarsområdet ingår även administrativt arbete, säkerhetsarbete och arbete med försäljning. Arbetet i receptionen innebär att checka in och ut hotellets gäster, hälsa välkommen och ge gästen den information den behöver om sin vistelse. Du hanterar bokningar i systemet Opera Cloud och hanterar administrativa uppgifter runt gäster och säkerhet. Allt arbete sker med gästnöjdhet och försäljning i fokus. Hotellet har öppet dygnet runt och det är därför viktigt att du trivs med att arbeta i skift (förmiddagar, eftermiddagar, kvällar och helger). Vem är du? För att passa i rollen tror vi att du har en väl utvecklad social förmåga och är kapabel att hantera att det händer många olika saker samtidigt. Det är mycket viktigt att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster. Du har också vana och kunskap i att arbeta med dator som arbetsredskap. Eftersom arbetet till stor del består av att kommunicera med gäster är goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning. Talar du ytterligare ett språk är det meriterande. Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en lyhörd och prestigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Information om tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic! Ps. på vår hemsida kan du läsa mer om vår kultur, vad tjänsten innebär och om våra förmåner! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

27 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Relationsdetektiv & mötesbokare med guldkant!
Academic Work Sweden AB
Kundtjänstpersonal

Är du en charmig, orädd och nyfiken person med fingertoppskänsla för sociala sammanhang? Har du ett öga för människor och gillar att skapa kontakt på ett genuint sätt? Då kan detta vara din nästa utmaning! Vår kund driver en exklusiv medlemsklubb där mat, dryck och gemenskap står i centrum. Visionen är att skapa en klubb i internationell klass – och nu söker vi dig som vill vara med och hitta rätt personer att bjuda in till denna unika värld. OM TJÄNSTEN I denna spännande deltidsroll (ca 2 dagar/vecka) blir du en nyckelperson i att identifiera, kontakta och boka in potentiella medlemmar till möten med vår kund. Här handlar det om att väcka intresse, skapa nyfikenhet och öppna dörrar till något större. Du erbjuds - En unik möjlighet att arbeta med ett varumärke som andas kvalitet och gemenskap. - Flexibilitet – du kan arbeta där du trivs bäst, men får ut mest av att sitta på plats i klubbens vackra miljö. - Ett uppdrag med mycket eget ansvar, där rätt person kan göra stor skillnad. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Undersöka och ta fram prospekt – t.ex. via LinkedIn, nätverk och offentliga listor. * Kontakta intressanta profiler på ett personligt och professionellt sätt. * Boka in möten (t.ex. luncher eller AW:s) med vår kund eller deras representanter. * Arbeta mot tydliga, mätbara mål – med frihet att lägga upp arbetet på ditt sätt. VI SÖKER DIG SOM - Högskolestudent med starkt driv och social kompetens och minst 1 år kvar av dina studier. - En naturlig relationsbyggare som är nyfiken på människor och har lätt för att skapa förtroende. - Kreativ, självgående och orädd för att lyfta luren. - Bekväm med att skapa kontakt med nya människor och hålla en hög professionell nivå. - Flytande i svenska, både i tal och skrift. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
German-speaking Customer Service Representative - Part time 50%
Academic Work Sweden AB
Kundtjänstpersonal

Sprichst du fließend Deutsch und möchtest du in einem internationalen Unternehmen in Stockholm arbeiten? This is your opportunity to join a fast-growing European financial company, bringing market-leading customer support to highly valued customers. We are currently helping our client to find their next team member for their savings product. We’re looking for someone who is motivated, service-minded and eager to contribute to the development of their customer support team. OM TJÄNSTEN As a Customer Service Representative, you will be part of the international support team, assisting German-speaking customers via phone, email and chat. You’ll handle inquiries related to savings accounts, deposit guarantees and account activity – ensuring each customer receives clear, professional and friendly help. The position is based at the headquarter office in Stockholm. You will also collaborate closely with internal teams across Europe and ensure accurate documentation of your cases in the internal systems. This position is ideal for someone at the beginning of their career who values quality, teamwork and communication. ARBETSUPPGIFTER Work tasks Your main responsibilities will, among other things, include: * Respond to customer inquiries in German via phone, email, and chat * Help customers understand savings accounts and related services * Accurately document customer cases in CRM systems * Collaborate with colleagues in Sweden and across Europe * Working with Anti-Money Laundering (AML) and related regulatory frameworks VI SÖKER DIG SOM - Speaks fluent German and has professional proficiency in English - Currently studying or having another main occupation and looking to work at least 50% - Has experience in customer service, administration or similar - Has a structured and thorough work style - Communicates clearly and enjoys helping others - Is eager to learn and grow within customer support or finance It is considered a merit if you have a knowledge of other European languages and/or previous work experience from the banking or insurance industry. You’re someone who thrives on making customers feel heard and supported. You take initiative, value accuracy, and bring a positive attitude to your team. You don’t need previous experience from finance – the most important thing is your motivation and willingness to learn. Our recruitment process This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position are directed to Academic Work. Our selection process is ongoing and the advertisement may close before the recruitment process is completed. The process includes two assessments: a personality test and a cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity and a fair process. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Account Manager till Litium
Academic Work Sweden AB
Företagssäljare

Bli en nyckelspelare i Litiums tillväxtresa! Litium är en av Nordens ledande e-handelsplattformar och hjälper sina kunder att bli framgångsrika inom digital handel. De möjliggör skalbara, flexibla och innovativa lösningar som driver tillväxt i den digitala världen. Är du en relationsbyggare med erfarenhet av uppsökande försäljning? Vill du utvecklas i ett SaaS-bolag i tillväxt med stort ansvar, frihet och möjlighet att arbeta med några av Nordens mest spännande e-handelsbolag? Då kan detta vara rollen för dig! OM TJÄNSTEN Litium är en molnbaserad e-handelsplattform som hjälper företag att växa inom digital handel genom att erbjuda kraftfulla verktyg för produktinformation, innehållshantering och kundupplevelse. Som en ledande aktör i Norden möjliggör vi skalbara och flexibla lösningar som driver tillväxt för både B2B- och B2C-företag. De befinner sig i en spännande expansionsfas och söker nu en Account Manager som brinner för försäljning och vill vara med och på Litiums tillväxtresa. Du kommer ingå i ett litet men dedikerat team där du jobbar nära erfarna säljare och en nyrekryterad kollega. Litium jobbar med ett stort partnernätverk med konsultbolag som du kommer jobba tillsammans med för att driva dina affärsmöjligheter i mål. Som Account Manager får du en central roll i att skapa tillväxt genom att identifiera och vinna nya kunder på den nordiska marknaden. Du kommer att arbeta med prospektering, mötesbokning, behovsanalys och försäljning av Litiums plattform. Vi söker dig med en målinriktad mentalitet som drivs av att skapa nöjda kunder och driva försäljning. Du erbjuds - En central roll i ett snabbväxande bolag med stark tillväxtresa bakom och framför sig - Möjlighet att arbeta med några av Nordens mest spännande e-handelsbolag - Tydlig onboarding och inkluderande företagskultur samt nära samarbete med ledningsgrupp och säljchef - Fast lön + attraktiv provisionsmodell med tydliga mål - Friskvårdsbidrag på 5 000 kr, 30 dagars semester, kollektivavtal och tjänstepension - Stor frihet och ansvar – hybridarbete med kontor centralt i Stockholm - Långsiktiga karriärmöjligheter och utveckling inom försäljning och affärsutveckling. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Du kommer att få en tydlig onboarding där du får sitta med ledningsgrupp, förstå erbjudandet, lära känna partnernätverket och börja ringa samtal i samspel med din nya kollega. Under de första veckorna fokuserar ni på att bygga pipe tillsammans, få feedback från kund och växa in i rollen med stöd från ett engagerat team. * Prospektera och identifiera nya kunder i Norden – främst inom medelstora till stora bolag * Boka och genomföra säljmöten, majoritet digitalt men viss fysik närvaro * Driva hela säljcykeln – från första möte till workshop, kravställning, offert och avslut * Samverka med Litiums partner nätverk (konsulthus och leveranspartners) * Representera Litium i dialog med VD:ar, säljchefer och ledningsgrupper VI SÖKER DIG SOM - Har ett intresse för försäljning och en stark vilja att utvecklas inom B2B-försäljning. - Universitetsutbildning, yrkeshögskola alt. relevant erfarenhet från försäljning, gärna inom SaaS/digitala plattformar med dokumenterad historik av att överträffa försäljningsmål - Erfarenhet av nykundsbearbetning, avtalsförhandlingar med starka kommunikationsfärdigheter, både skriftligt och muntligt på svenska och engelska - Har B-körkort För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Har en målfokuserad mentalitet och drivs av att hitta nya affärer och överträffa mål - Är prestigelös, lyhörd och professionell i ditt sätt att kommunicera - Har hög aktivitetsnivå och gillar att ta initiativ - Är nyfiken, strukturerad och trygg i komplexa säljsituationer Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Litium är ett svenskt techbolag i stark tillväxt som omsätter ca 80 miljoner och består av 25 medarbetare. Vi har ett starkt partnernätverk med 50 konsulter som säljer och implementerar vår produkt, vilket innebär att du kommer arbeta nära både kunder och externa leveransteam. Du arbetar nära ett engagerat team och tempot är högt och tillväxtresan har bara börjat. Litiums plattform används av bolag som vill skapa framtidens e-handelsupplevelse – från första klick till konvertering. Vi samarbetar med flera tredjepartsleverantörer och är centrala i många stora digitaliseringsprojekt. Läs mer här.

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025